home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Američka kompanija Genaddi Design Group (poznata po Fordu GTX1 Roadster) će uskoro vlasnicima Lamborghinija Murcielago u Roadster varijanti ponuditi novi, tvrdi krov ("hard top") za njihovog ljubimca. Radi se o pokretnom krovu od karbon fibera, koji je dizajniran tako da se bez problema može spakovati u prtljažni prostor u prednjem delu ovog Lamborghinija. Za postavljanje/skidanje novog krova je inače potrebno oko minut vremena. U Genaddiju naglašavaju da je sličan krov testiran na pomenutom Fordu GTX1, i to pri brzini od preko 185 milja na sat (298 km/h). Genaddi će svoj krov za Murcielago Roadster početi da proizvodi u maju sledeće godine, a cena će iznositi 26.000 američkih dolara!





U januaru ove godine na salonu automobila u Detroitu, američki Chevrolet je javnosti predstavio koncept automobil sa hibridnim pogonom (kombinacija elektromotor/benzinac) i prikladnim imenom Volt, a juče je američka fabrika objavila i prvu teaser fotografiju serijske verzije ovog automobila (prva slika). Premijera će naravno biti već na predstojećem salonu u Detroitu, u januaru 2008. Serijska verzija će pretrpeti određene dizajnerske promene u odnosu na istoimeni koncept (jedan od ciljeva je bio poboljšati aerodinamiku vozila), ali će biti zadržana prepoznatljivost originala. Drugih detalja o serijskom Voltu za sada nema, pa stoga podsećamo na koncept model od pre 11 meseci (na drugoj i trećoj slici). Volt koncept je hibridno vozilo čije se baterije pune oko šest sati kao "plug in" na običnoj kućnoj naponskoj mreži, u stanju je da sa punim litijum-jonskim baterijama pređe oko 40 milja (64 km) puta (gradske vožnje). Kada se one isprazne, uključuje se klasični 3-cilindrični turbo benzinac. Ono što je takođe zanimljivo, jeste da benzinac može da koristi i etanol E85 gorivo. Auto je nastavak Chevroletove serije ekološki podobnih vozila, s tim što je sada naglasak na praktičnosti i na realnoj upotrebljivosti ovakvih vozila. Zato je Volt limuzina sa 4 vrata i puno mesta u kabini, a ako vam se 40 milja puta sa jednim punjenjem baterija čini malo, u Chevroletu kažu da više od polovine Amerikanaca živi udaljena od posla u radijusu od oko 20 milja, pa je tih 40 milja radijusa kretanja (samo na baterije) sasvim dovoljno za odlazak na posao i dolazak kući.

 



Novi Renault Clio karavan (negde kao Clio Sport Tourer, Sportour, Grandtour ili prosto Estate) imao je svetsku premijeru još u septembru na salonu automobila u Frankfurtu, a sada je francuska kompanija na salonu u Bolonji i zvanično saopštila da prodaja ovog modela u Italiji počinje 21. decembra ove godine, a u januaru i februaru 2008. i na ostalim tržištima Zapadne Evrope. Ovo je brz i pravovremen odgovor Peugeotu 207 SW, kao i novoj Škodi Fabiji Combi, koju su nedavno na svetskoj prezentaciji u Splitu vozili specijalizovani automobilski novinari (o Fabiji Combi više OVDE). Clio karavan je za 216 mm duži od aktuelnih hatchback varijanti sa troja i petora vrata, tačnije dužina mu iznosi 4202 mm (međuosovinsko rastojanje je ostalo 2575 mm), pa predstavlja jednog od najkompaktnijih karavana. Naravno, i zapremina prtljažnika je skočila, i to za 50 %, tačnije sa 290 na 439 litara. Tolika je zapremina u osnovnoj konfiguraciji, dok sa oborenim zadnjim sedištima iznosi 1277 litara (pri obaranju zadnjih sedišta nije potrebno vaditi naslone za glavu). Renault u press saopštenju navodi i da su u interijeru upotrebljeni materijali visokog kvaliteta, odnosno da je završna obrada na vrlo visokom nivou. Bezbednost je kategorija gde Renault ne pravi kompromise, tako da Francuzi očekuju da i Clio karavan osvoji maksimalnih pet zvezdica na EuroNCAP "kreš" testu (koliko već ima Clio III hatchback). U standardnoj opremi svih verzija se nalaze ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile) i BAS (pomoć pri naglom kočenju), dok skuplji modeli imaju i ESP (elektronska kontrola stabilnosti), traction control, sistem za nadgledanje pritiska u gumama, parking senzore, automatsko paljenje brisača i svetala i cruise control (tempomat) sa limiterom brzine. Clio Sport Tourer pokreću već poznati Renaultovi motori, tačnije tri benzinca (1,2 16V u verzijama sa 75 i 80KS, novi 1,2 16V TCE turbo sa 100KS i 145Nm, kao i 1,6 16V sa 110KS i 151Nm) i tri dizel agregata (1,5 litarski dCi sa 70, 85 i 105KS i sa 160, 200 i 240Nm). Dizelaši sa 85 i 105KS imaju i DPF filter čestica čađi, a ta dva dizelaša se standardno opremaju sa manuelnim 6-stepenim menjačem, dok je verziju sa 85KS moguće dobiti i sa opcionom petostepenom robotizovanom transmisijom. Inače, Clio u karavan verziji je Renault najavio još u martu ove godine studijom Clio Grand Tour Concept, koja je doduše imala samo troja vrata, a pod haubom se skrivao 2,0 litarski agregat sa 197KS iz Clia RS. Da li će se taj motor jednog dana naći i u ovoj serijskoj verziji Clia Sport Tourer zasad nije poznato. Estetski posmatrano, Clio karavan ne donosi ništa revolucionarno; jednostavno, u Renaultu igraju na sigurno i ne žele da rizikuju sa avangardnim rešenjima, koja bi im se obila o glavu (mada napominju da Clio Sport Tourer "kombinuje dinamičan dizajn sa izdašnim prostorom za prtljag"). Tako Clio Sport Tourer prati trend lifestyle malih karavana, koji više daju na izgled nego na praktičnost (dovoljno je primetiti položen C stub, koji više pristaje nekom hatchbacku nego pravom karavanu). Clio Sport Tourer će se inače proizvoditi u Renaultovoj fabrici u Turskoj, gde se već proizvode Megane II Sedan, Thalia i Clio III hatchback.




Na salonu automobila u Bolonji (traje do 16. decembra), Subaru i Mitsubishi evropskoj publici po prvi put zvanično predstavljaju nove generacije dva već odavno kultna automobila : Subaru Impreza WRX STi i Mitsubishi Lancer Evolution. Krenimo od Impreze WRX STi. Za razliku od japanske verzije, koja ima 2,0 litarski turbo motor sa 308KS i 422Nm obrtnog momenta, Evropljani će dobiti Imprezu WRX STi sa većim, i to 2,5 litarskim bokserskim turbo agregatom (u stvari modernizovana verzija aktuelnog motora), koji razvija tačno 300KS pri 6000 o/min. i 406Nm pri 4000 o/min. Drugim rečima, to je za 19KS i 15Nm više nego do sada. Maksimalna brzina iznosi 250 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 4,8 sekundi. Nova Impreza WRX STi, sem novog hatchaback izgleda na koga tek treba da se naviknemo, donosi i potpuno novu platformu i vešanje, unapređeni Subaruov simetrični integralni pogon i već pomenuti detaljno revidirani 2,5 litarski turbo motor. Zanimljivo je da jemeđuosovinsko rastojanje poraslo za 95 mm iako je dužina automobila smanjena za 50 mm, širina je veća za 55 mm, širi su i tragovi točkova (napred za 45, a pozadi za 40 mm), što je sve zajedno rezultiralo nižim težištem i još boljom stabilnošću automobila. Konkretne dimenzije izgledaju ovako : dužine/širina/visina – 4415 mm/1795 mm/1475 mm, dok težina iznosi 1470 kg. Impreza WRX STi za 2008. godinu se odlikuje daleko agresivnijim i moćnijim izgledom (prošireni blatobrani, otvor za vazduh na haubi motora, modifikovani branici sa spojlerima, širi pragovi, veliki zadnji krovni spojler, difuzor pozadi sa četiri izduvne cevi, atraktivni alu točkovi od 18 inča sa gumama 245/40R18) nego nedavno predstavljena obična verzija Impreze sa petora vrata. U standardnoj opremi se nalaze sportska sedišta presvučena kombinacijom alkantare i kože (opcija su Recaro sedišta), vazdušne zavese i unapređeni muzički sistem. Snaga se na sva četiri točka (Subaru Symmetrical AWD) prenosi na podlogu preko manuelnog 6-stepenog menjača, a tu su i DCCD (Drivers´s Control Center Differential - podesivi centralni diferencijal) i VDC (Vehicle Dynamics control – elektronska kontrola stabilnosti), koji se brinu za kontrolu trakcije i stabilnost automobila. Ukratko, prema navodima same fabrike, "ovaj sporstki model sa integralnim pogonom odlikuje maksimalno uživanje u vožnji, zahvaljujući kombinaciji snage, performansi, upravljivosti i voznim karakteristikama". Prodaja Impreze WRX STi u Evropi startuje početkom 2008. godine, a recimo u Velikoj Britaniji cena će iznositi 24.995 funti, što je u stvari 1600 funti manje nego za odlazeći model ! 

Mitsubishi Lancer Evolution


Kao odgovor Subaruu, i Mitsubishi je odlučio da  evropsku premijeru najnovije, desete generacije sportskog modela Lancer Evolution (EVO X) održi na salonu automobila u Bolonji. Da podsetimo, novi Lancer Evolution pokreće četvorocilindrični 2,0 litarski DOHC MIVEC turbo motor sa 217kW/295KS pri 6500 o/min. i 366Nm obrtnog momenta (u rasponu od 2700 do 5400 o/min.), koji se u odnosu na prethodnika odlikuje manjom težinom, boljim odzivom i manjom emisijom štetnih gasova, a uparen je sa petostepenim manuelnim menjačem ili sa novim Twin Clutch SST 6-stepenim automatizovanim manuelnim menjačem sa duplim kvačilom. Novi Twin clutch SST menjač (Sport Shift Tansmission) po navodima fabrike nudi brže "šaltovanje" i manju potrošnju u odnosu na prethodni konvencionalni ručni menjač. U verziji sa ručnim 5-stepenim menjačem, novi Lancer Evolution do 100 km/h stiže za 5,4 sekunde i postiže 240 km/h. Osim novog i atraktivnijeg spoljašnjeg i unutrašnjeg izgleda, novi Lancer Evolution privlači pažnju i novom tzv. globalnom platformom, koju već koriste novi Outlander i MPV model Delica D5, a kasnije će poslužiti za još nekoliko novih Mitsubishijevih automobila. Za privlačan i agresivan izgled zaslužni su velika prednja maska, "opaki" farovi, dugačka hauba i relativno kratak zadnji deo. Novi Lancer Evolution raspolaže sa Mitsubishijevim S-AWC (Super All Wheel Control) sistemom za kontrolu trakcije i novom generacijom integralnog AWD (All Wheel Drive) pogona, koji zajedno poboljšavaju upravljanje, kontrolu i stabilnost automobila. U Mitsubishiju napominju da se u odnosu na prethodni EVO IX, novi EVO X odlikuje osetno poboljšanim voznim osobinama, preciznijim upravljanjem i smanjenim vibracijama i bukom. Sem toga, EVO X ima i širi trag točkova i duže međuosovinsko rastojanje, niže težište, za 20 mm skrećen prednji prepust i odličnu distribuciju težine.




Fiat je na septembarskom salonu automobilu u Frankfurtu sa modelom Abarth Grande Punto i zvanično najavio veliki povratak već odavno legendarnog brenda Abarth. Međutim, za one sportske entuzijaste kojima taj Abarth Grande Punto sa 114kW/155KS i 206Nm nije dovoljno snažan, Fiat je pripremio i njegovu SS (Super Sport) verziju, koja iz 1,4 litarskog turbo motora izvlači 132kW/180KS i 272Nm obrtnog momenta. Snaga se inače na prednje točkove prenosi preko manuelnog 6-stepenom menjača, dok mu maksimalna brzina iznosi 215 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje 7,7 sekundi (običan Abarth Grande Punto može do 208 km/h, uz ubrzanje do stotke od 8,2 sekunde). Tako se Abarth Grande Punto SS ravnopravno pridružio probranom društvu malih sportista, u kome se već nalaze Opel Corsa OPC (192KS), Renault Clio RS197 (197KS), Mini Cooper S (175KS) i Peugeot 207RC (takođe sa 175KS). Najavu Abarth Grande Punta SS smo inače mogli da vidimo pomenutom salonu u Frankfurtu kroz studiju Grande Punto Abarth SS Concept, a Fiat njegovu serijsku verziju ovih dana izlaže na salonu u Bolonji, koji traje do 16. decembra. Sem pojačanog motora, Abarth Grande Punto SS (ili na italijanskom esse-esse) karakteriše i spušteno ogibljenje (za 30 mm u odnosu na standardni Grande Punto), direktnije upravljanje, snažnije kočnice, novi izduvni sistem i bolje vozne osobine. Naravno, Abarth Grande Punto SS se i vizuelno razlikuje od sabraće, i to po novoj saćastoj maski hladnjaka, agresivnijim branicima sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom, novim svetlima za maglu, proširenim blatobranima (dodatno oivičenim crnom bojom), širem tragu točkova, moćnijim pragovima, duplom završetku izduvnog sistema, kao i već pomenutim spuštenim ogibljenjem. Atraktivni 18-inčni alu točkovi, kao i dekorativna crvena trka sa natpisom Abarth na donjem delu karoserije, zaokružuju vizuelni nastup ovog Punta. Škorpion, Abarthov zaštitni znak, na prednjoj maski, samo je tačka na i. Ni kabina mnogo ne zaostaje, pa je tako Abarth Grande Punto SS, između ostalog, dobio sportska sedišta, kožni volan i ručicu menjača (prošiveni crvenim koncem), kao i par dekorativnih detalja. Abarth Grande Punto SS biće na raspolaganju kupcima u prvoj polovini naredne godine.

Za dodatno privlačenje pažnje na Abarthovom izložbenom prostoru u Bolonji zaslužni su Fiatovi stručnjaci za marketing, koji su se dosetili zanimljivog (i osvežavajućeg) načina kako da dočekju posetioce Abarthovog štanda. Naime, samo za potrebe Abarthove promocije na ovogodišnjeg salonu u Bolonji, Fiatov marketing tim je kreirao posebno energetsko piće, nazvano Abart Horse-Powered Energy Drink (na slici).  

 



Hyundai je na salonu u Bolonji (Bologna Motor Show, 7. - 16. 12. 2007.) evropskoj publici predstavio naslednika aktuelnog Hyundaija Atos, koji će u skladu sa novim načinom obeležavanja modela u ovoj korejskoj kompaniji poneti ime i10. Kao i dosadašnji Atos, i novi i10 je pre svega mali gradski automobil, (dužina 3565 mm, širina 1595 mm, visina 1550 mm), koji konkurente ima u Peugeotu 107/Citroenu C1/Toyoti Aygo, Fiat Pandi, Chevrolet Sparku, Renaultu Twingo, Kiji Picanto i sličnima. Bez obzira na svoje kompaktne dimenzije, novi i10 ima (za svoju klasu) dugačko međuosovinsko rastojanje od 2380 mm, što je u kombinaciji sa točkovima smeštenim u same uglove karoserije omogućilo više mesta u unutrašnjosti za petoro putnika i njihov prtljag (u osnovi 225 litara, a kada se obore zadnja sedišta, zapremina prtljažnika iznosi 910 litara). Prema navodima same fabrike, i10 je gradski automobil napravljen da bude "zabavan za vožnju, praktičan i pristupačan" i nudi "kvalitet i opremu, koji nijedan konkurent ne može da ponudi za istu cenu". Što se cene tiče, očekuje se da će bazni model koštati nešto manje od 6500 funti, odnosno 9315 evra, pri čemu će klima uređaj biti standardni deo opreme i osnovnog modela. U opremi će biti i el. podizači prednjih stakala, centralno zaključavanje, servo upravljač, CD/MP3 stereo sa 6 zvučnika, 4 vazdušna jastuka i branici u boji karoserije. Naravno ova cena i oprema važe za Zapadnu Evropu (konkretno u Velikoj Britaniji gde prodaja startuje 1. marta 2008.), dok se specifikacije za naše tržište tek očekuju. U početku će i10 pokretati samo 1,1 litarski benzinski četvorocilindrični motor sa 67KS i 100Nm obrtnog momenta (sa ovim agregatom i10 postiže 152 km/h, do 100 km/h ubrzava za 15,2 sekunde, troši u proseku 5 litara benzina na 100km, a emituje 119 grama CO2 po km). Kasnije stiže i novi 1,1 litarski CRDi dizelaš sa 75KS i 155Nm, koji u proseku troši 4,3 litra dizela na 100 km (fabički podatak) i postiže 165 km/h. Novi i10 se standardno oprema petostepenim manuelnim menjačem, a kao opcija će na raspolaganju biti i 4-stepena automatska transmisija (sama ručica menjača se inače nalazi na centralnoj konzoli kako bi se poboljšala ergonomija i oslobodio prostor između sedišta vozača i suvozača).

 



Na salonu automobila u Bolonji (7. 12. – 16. 12. 2007.) američki Hummer evropskim kupcima predstavlja specijalnu (i naravno limitiranu) seriju svog modela H3, nazvanu H3 Black Edition (biće proizvedeno samo 50 primeraka). Kao što se vidi već iz samog imena, glavna karakteristika ove edicije jeste eksterijer i interijer u potpunosti u crnoj boji, tačnije Hummer H3 Black Edition (na bazi modela H3 Adventure automatic) u crnoj boji ima gril hladnjaka, krovne nosače, pragove, poklopac rezervorara za gorivo, retrovizore, kvake na vratima, točkove, kao i unutrašnjost u crnoj koži. Od opreme treba izdvojiti i Kenwood Hummer Navigation sistem i pokretni panoramski krov (doduše, samo polovina ovih Hummera imaće takav krov), a kupovinom modela H3 Black Edition kupac na poklon dobija opremu vrednu 4900 evra. Prodaja počinje krajem ove godine, a Hummer i za ovaj model odobrava standardnu garanciju koja traje 4 godine ili 100.000 km. 



Renault je svoj MPV model Modus predstavio prvi put 2004. godine, a posle tri godine provedene na tržištu i posle preko 395.000 prodatih primeraka širom sveta, Francuzi su odlučili da je došlo vreme za promociju njegove osvežene verzije, kao i za proširenje ponude, i to novom, dužom varijantom nazvanom Grand Modus. Za promociju je odabran salon u Bolonji, koji se danas otvara za širu publiku i traje sve do 16. decembra. Kao što mu i samo ime kaže, Grand Modus je u osnovi produžena verzija standardnog Modusa, a sem veće dužine (4034 mm), u odnosu na standardni Modus (3874 mm), ima i povećano međuosovinsko rastojanje, koje iznosi 2575 mm ("kratki" Modus 2482 mm), koliko ima i Renault Clio III. Za poređenje, pomenuti Clio III ima zapreminu prtljažnika od 288 litara, a ovaj Grand Modus svih 410 litara (sa oborenom zadnjom klupom 1454 litre). Funkcionalnosti prostrane i komforne kabine (za ovu klasu) doprinosi i zadnja klupa, koja je deljiva u odnosu 1/3-2/3 i koja može da se pomera napred-nazad za 150 mm. Što se palete motora tiče, Grand Modus će pokretati benzinski i dizel agregati već poznati iz standardnog Modusa, odnosno benzinci 1,2 16V (55kW/75KS i 57,5kW/80KS), 1,2 16V TCE (74kW/100KS i 145Nm), 1,4 16V (72kW/98KS i 127Nm), 1,6 16V (82kW/110KS i 151Nm), kao i 1,5 litarski dCi dizelaši sa 50kW/70KS i 160Nm, 63kW/85KS i 200Nm i 78kW/105KS i 240Nm. Dizelaši sa 85 i 105KS imaju i DPF filter čestica čađi, a oba se uparuju sa 6-stepenim manuelnim menjačem, dok je kod verzije sa 85KS kao opciju moguće dobiti i petostepenu robotizovanu transmisiju. Ovde i podatak da Grand Modus ima rezervoar za gorivo zapremine 51 litra, a standardni Modus 49 litara. Novi Grand Modus (prva i druga slika) dobija i novi izgled spoljašnjosti (prednja i zadnja svetla, drugačija maska u stilu Clia III, modifikovani branici i vrata prtljažnika), kakav će uostalom krasiti i običan, kratki Modus, koji se nalazi na trećoj slici (Grand Modus takođe dobija i treće bočno staklo ispred C stuba). Inače, i običan, kratki Modus je sada nešto duži nego ranije (3874 mm, +82 mm), veličina prtljažnika mu u osnovnoj konfiguraciji iznosi 293 litra (ili 19 litara više nego pre), a sa oborenom zadnjom klupom volumen raste na 1302 litra. Zavisno od verzije, novi Modus i Grand Modus će se sem ABS-om, opremati i ESP sistemom za elektronsku kontrolu stabilnosti, sa šest vazdušnih jastuka, cruise controlom, svetlima, koja "prate krivinu" i sistemom za nadgledanje pritiska u gumama. I Grand Modus će se proizvoditi u Renaultovoj fabrici u španskom Valjadolidu, a komercijalizacija startuje 21. 12. 2007. u Italiji, a u januaru i februaru 2008. godine i u drugim zemljama Zapadne Evrope.

VIDEO : Renault Grand Modus

VIDEO : Renault Modus 




Ako ste ljubitelj benda Led Zeppelin, onda je ovaj Jeep Patriot prava stvar za Vas. Naime, ovo na slici je posebna Led Zeppelin edicija Jeepa Patriot, nastala u čast ovog legendarnog sastava, a karakteriše ga posebna grafika na bokovima i naravno bogata oprema. Led Zeppelin Jeep Patriot se bazira na modelu Patriot 2,0 CRD Sport i u njegovoj opremi se, između ostalog, nalaze dvobojna koža, Cruise control, klima uređaj, zatamnjena stakla, daljinsko centralno zaključavanje, električni podizači svih stakala, šestostepeni manuelni menjač i naravno vrhunski audio sistem. Zanimljiv Jeep, ali ima i jednu "manu". Naime, biće ponuđena serija od samo 7 (sedam) primeraka ovog Patriota, i to po ceni od 34.860 funti (oko 48.400 evra).



Hyundai je danas u Južnoj Koreji konačno i zvanično predstavio svoj novi luksuzni model Genesis, ali je ta ekskluzivna prezentacija u Hyundai-Kia Namyang R&D centru bila zatvorenog tipa, na koju su pozvani samo određeni novinari, analitičari, doktori i advokati (ovi potonji su očigledno i ciljna grupa novog automobila). Prisutni su takođe mogli da na licu mesta uporede novi Genesis sa modelima Mercedesa i BMW-a, kojima korejski proizvođač želi da otme bar deo kolača luksuznih limuzina. Dovde sve u redu, ali ono što bode oči je Genesisov spojašnji dizajn, naročito njegovih bokova. Kao što se vidi, primetna je (ne)namerna sličnost sa aktuelnim BMW-om serije 5 (model E60). Genesis namenjen prodaji na domaćem, korejskom tržištu pokretaće dva V6 Lambda benzinska motora, i to 3,3 litarski sa 265KS i 3,8 litarski sa 305KS (standardno upareni sa šestostepenim automatskim menjačem). Što se Amerikanaca tiče, oni će dobiti Genesis opremljen pomenutim 3,8 L V6 agregatom, kao i 4,6 litarski V8 Tau agregat, koji raspolaže sa 380KS. Od opreme, Genesis će imati Xenon svetla, Bluetooth konekciju, Smart Cruise Control (tempomat), DIS (Driver Information System) informativni sistem za vozača, satelitsku navigaciju, Harman/Becker Lexicon Audio System, dugme za start motora, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti i najmanje 8 vazdušnih jastuka. Podsećamo da je pre neki dan Hyundai Motor Co. objavio i zvaničan logo koji će Genesis nositi na tržištima Južne Koreje i Kine (što znači da će na tržištima "ostatka" sveta Genesis zadržati standardni Hyundai logo). Sam amblem i nije nešto posebno, tek crni štit sa srebrnim krilima i natpisom Genesis. Inače, Hyundai je istoimeni koncept automobil promovisao još u aprilu ove godine na salonu automobila u Njujorku, a ova serijska verzija će biti predstavljena i na predstojećem NAIAS salonu u Detroitu u januaru 2008. godine. Genesis najavljuje Hyundaijev ambiciozan plan da se ozbiljnije umeša u borbu za kupce luksuznih limuzina, pre svega u Severnoj Americi, a osnovna verzija u SAD-u bi trebalo da košta oko 30.000 američkih dolara ili 20.340 evra.

 



Toyota Land Cruiser V8

5 Dec 2007 - 00:56 Noviteti Link

Toyota je novi Land Cruiser V8 (naslednik Land Cruisera 100) u Evropi premijerno predstavila krajem oktobra ove godine na salonu automobila u Sankt Peterburgu, a na tržište Starog kontinenta stiže u martu naredne godine (u Nemačkoj recimo prodaja startuje 8. marta). Novi Land Cruiser V8 (razvijen pod motom "The King of Four-Wheel Drives"), sem novog dizajna, donosi i povećane dimenzije (dužina 4950 mm, širina 1970 mm, visina od 1865 do 1910 mm; zavisno od verzije), više mesta u kabini (tri reda sedišta i mesta za osam osoba), novu platformu, novi KDSS (Kinetic Dynamic Suspension System) hidraulični sistem vešanja, smanjenje vibracija i buke, unapređeni pogon na sva četiri točka (snaga se raspodeljuje između prednjih i zadnjih točkova preko Torsenovog centralnog diferencijala) i poboljšanju upravljivost i stabilnost. Paletu motora čine 4,7 litarski V8 VVT-i benzinac sa 288KS pri 5400 o/min i 445Nm pri 3400 o/min. (uparen sa 5-stepenim automatskim menjačem, potrošnja 14,4 litara na 100 km) i 4,5 litarski D-4D V8 turbo-dizel motor sa 286KS pri 3600 o/min. i 650Nm u rasponu od 1600 do 2800 o/min. Dizelaš ide u paru sa novim 6-stepnim automatskim menjačem, postiže 210 km/h, do 100 km/h ubrzava za 8,2 sekunde, a prosečna potrošnja mu iznosi 10,2 litara dizela na 100 km (fabrički podatak). Za bezbednost putnika se brine 10 vazdušnih jastuka (uključujući i one za kolena vozača i suvozača), ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BA (pomoć pri naglom kočenju), VSC (elektronska kontrola stabilnosti), A-TRAC (Active-Traction Control), aktivni nasloni za glavu i Pre-crash Safety sistem, a od ostale opreme treba još izdvojiti satelitsku navigaciju, Smart Entry i Smart Start sistem i Bluetooth konekciju. Kao što je napomenuto na početku, prodaja novog Land Cruisera startuje u martu 2008., a cene u Nemačkoj izgledaju ovako : za 4,5 litarski V8 dizelaš cena iznosi 69.900, a za 4,7 litarski VVT-i benzinac 79.900 evra.

 



Mazda će novinarima 5. decembra na salonu automobila u Bolonji (za širu publiku se otvara 7. 12. i traje do 16. 12. 2007.) promovisati restilizovanu verziju svog kompaktnog MPV modela Mazda5. Vizuelnih promena i nema mnogo; ipak tu su redizajnirani prednji i zadnji branik, modifikovana prednja svetla, novi gril, novi aluminijumski točkovi od 16 i 17 inča i daljinsko otvaranje bočnih kliznih vrata (opcija). Manjih promena ima i u unutrašnjosti (osvežena centralna konzola sa novom DVD navigacijom i audio sistemom, nove boje i materijali, novi dizajn presvlaka za sedišta), bogatija je i paleta boja za karoseriju, a tu su i doterane kočnice i revidirano ogibljenje, koje se brine za veću stabilnost i komfor (osim toga poboljšana je i zvučna izolacija). Dvolitarski benzinski MZR motor (sa 147KS i 184Nm) je modernizovan (ima S-VT sekvencijalni sistem upravljanja ventilima), pa sada (uz manju potrošnju i redukovanu emisiju CO2) maksimalni obrtni moment postiže pri manjem broju obrtaja nego ranije (i dalje su u ponudi 1,8 litarski benzinac sa 116KS i 2,0 L dizel agregat u verzijama sa 110 i 143KS). Takođe, u doteranoj Mazdi5 Japanci su predstavili dve nove transmisije, tačnije 6-stepeni manuelni menjač (kao standard), dok je 5-stepena automatska transmisija dostupna kao opcija. Obnovljena Mazda5 će inače na evropsko tržište stići početkom 2008. godine.




Video : Fiat Fiorino

3 Dec 2007 - 00:22 Noviteti Link

 

Fiat je nedavno i zvanično predstavio svoje novo lako komercijalno vozilo, nazvano Fiorino, koje je razvijeno u saradnji sa Peugeotom i Citroenom (logičan nastavak višedecenijske saradnje PSA grupacije i Fiata na razvoju i proizvodnji dostavnih vozila). Francuzi će svoje verzije ovog vozila prodavati kao Citroen Nemo i Peugeot Bipper, a Fiat je ponovo upotrebio ime Fiorino, koje je nekada već koristio za teretnu verziju nekadašnjeg Fiata Uno. Novi Fiorino će se proizvoditi u Turskoj (u pogonima kompanije Tofas, tamošnjeg Fiatovog partnera), a nudiće se i u komercijalnoj (Cargo – prva slika) i u putničkoj varijanti (Combi – druga slika). Svojim kompaktnim dimenzijama, visokom linijom krova, bočnim kliznim vratima i dvokrilnim vratima prtljažnika, novi Fiatov komercijalac nudi veliku prilagodljivost i cilja kako na manje firme za dostavu robe u gradskim sredinama, tako i na mlađe kupce kojima treba auto za sportske aktivnosti. Fiorino je dugačak 3,86 metra, širok 1,71 metra, visok 1,72 metra, prostor za teret kod dostavne Cargo varijante je dužine 1,5 metara, korisna zapremina istog iznosi 2,5 kubna metra, a ukupna nosivost ovog komercijalca je 610 kg (zajedno sa vozačem). Putnička Combi verzija ima i sedišta pozadi, pa nudi mesta za ukupno pet putnika + 270 kg nosivosti (ima naravno i stakla na bočnim kliznim vratima, kao i modifikovan prednji branik). Unutrašnjost novog Fiorina Fiat kratko opisuje kao prostranu, komfornu i ergonomičnu, a deo serijske opreme čine servo volan, ABS, EBD, vazdušni jastuk i točkovi od 15 inča, dok će se uz doplatu, između ostalog, moći dobiti i uvek korisni parking senzori. Ugrađivaće se jedan benzinski (1,4L 16v sa 73KS) i jedan dizel motor (1,3L Multijet sa 75KS), a Fiat naročito ističe njihovu ekonomičnost i ekološku podobnost, što ilustruje podatakom da dizel motor prosečno troši 4,5 litara goriva na 100 km i da emituje 119 grama CO2 po kilometru (ovaj dizelaš postiže maksimalnu brzinu od 157 km/h). U paru sa benzincem ide manuelni menjač sa 5 stepeni, dok je dizelaš osim sa tim manuelnim, moguće dobiti i sa 6-stepenim robotizovanim menjačem. Prodaja novog Fiorina u Italiji počinje u decembru ove godine, a početkom 2008. godine i na ostalim tržištima.



Škoda Fabia Sport

2 Dec 2007 - 00:39 Noviteti Link

Češka Škoda će uskoro u Velikoj Britaniji proširiti paletu svog najmanjeg modela Fabia, i to verzijom Fabia Sport. Ovde odmah i napomena da se iza oznake Sport u stvari krije standardna Fabia sa malo više šminke, a da nema ni govora (nažalost) o nekim promenama na motorima i ostaloj mehanici, čime bi naziv Sport bio opravdan. Naime, Fabia Sport se ističe novim prednjim spojlerom, 16-inčnim aluminijumskim točkovima, zadnji krovnim spojlerom, hromiranim završetkom izduvnog sistema, zadnjim difuzorom i bogatijom opremom. I to je to. Kako bilo, od kraja januara naredne godine, kupci Fabije Sport u Velikoj Britaniji će moći da biraju između četiri pogonska agregata : benzinskih motora 1,2 12V (70KS) i 1,6 16V (105KS), a od dizelaša će na raspolaganju biti 1,4 TDI sa 80KS i 1,9 TDI sa 105KS.     



Posle bezbroj špijunskih slika, koje su se vrtele po internetu u poslednjih nekoliko meseci, nemački Audi je danas konačno i zvanično predstavio Audi A3 u kabrio izdanju. Novi A3 Cabriolet ima meki, platneni umesto sada veoma popularnog metalnog sklopivog krova, čime je krovni mehanizam daleko jednostavniji i lakši, samim tim i jeftiniji za proizvodnju. Audi će inače ponuditi kupcima poluautomatsku i potpuno automatsku verziju krova, koji se otvara za samo devet sekundi (može da se otvara/zatvara pri brzinama do 30 km/h). U odnosu na Audi A3 u hatchback formi, A3 Cabriolet ima promenjen izgled prednjeg i zadnjeg dela. Napred se ističe velika "single frame" maska hladnjaka, doterana svetla (dnevna svetla u LED tehnologiji) i drugačiji branik, a pozadi nova svetla (u stilu novog Audija A4) i modifikovani branik. Drugim rečima, i A3 Cabriolet prati već poznati korporativni stil nemačke fabrike, tačnije stil novog Audija A4 i kupea A5. Očigledno je takođe da A3 Cabriolet najavljuje i redizajnirani A3 u hatchback i Sportback varijantama, koji će se pojaviti tokom naredne godine. Unutrašnjost Audi kratko opisuje kao sportsko elegantnu, sa atraktivnim dizajnom, vrhunskim materijalima i odličnom ergonomijom. A3 u toples verziji ima mesta za četiri odrasla putnika, prtljažnik od 260 litara (čija zapremina raste na 674 litra kada se obore zadnja sedišta, deljiva u odnosu 50:50), dugačak je 4278 mm, širok 1765 mm, visok 1424 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2578 mm, a pokretaće ga četiri motora; dva benzinca i dva dizelaša (svi sa turbo punjačima, četiri cilindra i direktnim ubrizgavanjem). Benzinci su 1,8 TFSI sa 118kW/160KS (ima 250Nm) i 2,0 TFSI sa 147kW/200KS (280Nm), a ljubiteljima dizelaša su namenjeni 1,9 TDI sa 77kW/105KS (250Nm) i 2,0 TDI sa 103kW/140KS (320Nm). Svi, osim najslabijeg 1,9 TDI dizelaša, standardno dolaze u kombinaciji sa manuelnim šestostepenim menjačem (pomenuti 1,9 TDI ima 5-stepenu manuelnu transmisiju). Kao opciju Audi za A3 Cabriolet nudi i S tronic transmisiju sa duplim kvačilom. Najslabiji 1,9 TDI postiže maksimalnu brzinu od 185 km/h, ubrzava do 100 km/h za 12,3 sekunde i troši samo 5,1 litar dizela na 100 km (fabrički podatak). Jači 2,0 TDI postiže 204 km/h, do 100 km/h mu treba 9,9 sekundi, a troši 5,3 litre goriva na 100 km. Slabiji 1,8 TFSI benzinac može do maksimalnih 218 km/h, do stotke stiže za 8,3 sekunde i u proseku troši 7,3 litre benzina na 100 km. Najsnažniji 2,0 TFSI benzinac ima najveću brzinu od 231 km/h, do stotke mu treba 7,3 sekunde, a troši 7,6 litara benzina na 100 km (opet fabrički podatak). Ovde i napomena da sve verzije A3 Cabrioleta za sada imaju pogon samo na prednjim točkovima. Novi A3 Cabriolet će se nuditi sa dva paketa opreme, tačnije Attraction i Ambition, a ovaj poslednji paket u standardnoj opremi ima, između ostalog, aluminijumske točkove od 17 inča sa gumama 225/45 (Attraction ima one od 16 inča sa gumama 205/55), sportsko ogibljenje, svetla za maglu, sportska sedišta i trokraki sportski kožni volan. Naravno, kao i kod drugih modela ove marke, i za A3 Cabriolet će biti na raspolaganju Audijev S line paket za doterivanje eksterijera i interijera. Što se boja tiče, Audi za ovaj model nudi 15 boja za karoseriju i tri boje za krov (crvena, crna i plava). Naravno, Audi navodi kako A3 Cabriolet ima dinamične vozne osobine, bezbednost na visokom nivou (između ostalog, prednje disk kočnice su ventilirajuće, a ABS, EBD, EBA i ESP sistemi su standard) i veoma dobru zvučnu izolaciju krova. Sa spiska dodatne opreme treba pomenuti multifunkcionalni volan, kožnu unutrašnjost, grejana sedišta, pomoć pri parkiranju, Bose audio sistem, vrhunski automatski klima uređaj, Xenon plus prednja svetla...Inače, u Audiju kao glavnog konkurenta za svoj novi otvoreni model vide u BMW-ovoj seriji 1 u kabrio varijanti. A3 Cabriolet će se proizvoditi u Audijevoj fabrici u mađarskom Đeru, gde se već proizvode Audi TT Coupe i TT Roadster. Kako je najavljeno, A3 Cabriolet u Nemačkoj kreće u prodaju u februaru 2008. godine, a cene za sada nisu saopštene.

VIDEO : Audi A3 Cabriolet