home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Novi Volvo V70

1 Feb 2007 - 12:50 Noviteti Link

Evo i prvih zvanicnih fotografija nove generacije Volvoa V70 koji ce svoju svetsku premijeru doziveti na salonu automobila u Zenevi pocetkom marta. Po recima ljudi iz ove kompanije novi V70 je pravi, ozbiljan karavan gde je prakticnost na prvom mestu. Kao sto se vidi, i kao sto se uostalom i ocekivalo, V70 sledi dizajnerske smernice veceg i luksuznijeg brata, modela S80 ali ipak se dovoljno razlikuje od njega i ostalih modela iz Volvoa. Na prednjem kraju se narocito istice velika i samouverena hromirana maska hladnjaka. I pozadi ima nekoliko zanimljivih dizajnerski caka. Vrata prtljaznika zasecaju veliki deo krova, a veci deo zadnjih svetala se otvara zajedno sa njima. Ovakav dizajn pomenutih zadnjih svetala nece se svideti svima; dovoljno je podsetiti se spijunskih slika Volvoa XC70 koje smo nedavno objavili kada su reakcije na resenje zadnjeg dela a posebno svetala bile prilicno burne. Dimenzije su povecane u odnosu na prethodnika pa sada iznose : D x S x V 4850 mm/1860 mm/1500 mm. Prtljaznik koji sada ima zapreminu od 540 litara ( 55 vise od starog modela ), kao opciju imace i elektricno otvaranje. Volvo je poznat kao marka koja posvecuje ogromnu paznju bezbednosti pa tako i V70 nije nikakav izuzetak. V70 se oprema SIPS sistemom za zastitu od bocnog sudara, tu je i WHIPS sistem za zastitu od udara pozadi i sl. Kod motora nov je 3,0 litarski turbo benzinac T6 sa 285KS i 400Nm obrtnog momenta ( model T6 sa tim motorom moze se dobiti sa AWD integralnim pogonom ) i 3,2 litarski motor sa takodje 6 cilindara koji razvija 238KS i 320Nm. Od benzinaca na raspolaganju je i 2,5 litarski 5-cilindras sa tacno 200KS i 300Nm. Od dizelasa u ponudi su 2,4 D sa 163KS i 340Nm kao i D5 sa 185KS i 400Nm. U ponudi je kao opcija i 6-stepeni Geartronic automatski menjac. Volvo planira prodaju oko 75000 primeraka novog V70 godisnje.





Posle Tesle Roadster evo jos jednog sportiste na elektricni pogon. Radi se o zanimljivom sportskom automobilu sa karoserijom od karbon fibera koji moze da postigne maksimalnu brzinu od 120 milja  na sat ( 193 km/h ). Automobil je nastao kao rezultat saradnje firmi Hybrid Technologies Inc. i Mullen Motor Company, a kada se uskoro pojavi u prodaji ( za 2 meseca ) kostace oko 125000 dolara. Iako nosi novo ime L1X-75 GT auto je ustvari aktuelni Mullen GT samo sa ugradjenim elektro pogonom. Baterije se pune od 4-6 sati a omogucavaju radijus kretanja od preko 160 km.



Hummer za 2007.godinu.

1 Feb 2007 - 00:53 Noviteti Link

Americki Hummer, koji je u vlasnistvu GM-a, pripremio je doteranu i obogacenu gamu modela H3. Buduci da je dosad Hummer H3 u Evropi prodavan u americkoj verziji sa samo jednim motorom od 3,5 litra sa 220KS i 4-stepenim automatskim menjacem, bilo je neophodno prosirenje ponude ovog modela. Tako je sada verzija za 2007. godinu obogacena ponudom i 3,7 litarskog motora sa 244KS i 328Nm obrtnog momenta  kao i uvodnjem u ponudu i rucnog menjaca sa 5 stepeni. Za mesto proizvodnje ove nove globalne verzije Hummera H3 odabrana je Juzna Afrika. Na kraju i informacija da se Hummer moze kupiti i u nasoj zemlji preko firme HMR Beograd ( www.hmr.co.yu ).



Honda Civic Type R

31 Jan 2007 - 00:49 Noviteti Link

Sve je spremno za skori trzisni start nove Honde Civic u sportskoj Type R verziji. Kao i Type S ( koji se nudi sa 1,8 litarskim benzincem sa 140KS koliko razvija i 2,2 CDTi dizelas koji se takodje ugradjuje u Type S ) i ova verzija Civica nudi se u karoserijskoj varijanti sa 3 vrata kombinujuci sportske osobine i prakticnost Civica sa 5 vrata ( oboriva zadnja klupa u odnosu 60/40 i prtljaznik od 485 litara po VDA normama ). Auto, gledano sa strane izgleda skoro isto kao i porodicna verzija sa 5 vrata, koja ionako lici na coupe sa 3 vrata a zasluga za to pripada skrivenoj bravi na vratima pozadi. Naravno Type R nije namenjen porodicnoj upotrebi vec uzivanju u svakodnevnoj sportskoj voznji a to se vidi vec spolja po  diskretnijem nego sto se ocekivalo aero body kitu karoserije. Povecani otvori za vazduh na prednjem braniku sa dodatnim spojlerom, pragovi, doterani zadnji branik, novi tockovi od 18 inca ( gume 225/40 R18 ) i prednja sacasta maska i to je to. A da! Jos Hondin logo u crvenom polju kao znak ljute verzije. Ogibljenje je naravno tvrdje podeseno a trag zadnjih tockova prosiren za 20 mm. Napred su ventilirajuci diskovi od 300 mm a pozadi 260 mm. Klirens ( rastojanje od tla)  iznosi 134 mm a za poredjenje kod verzije Type S iznosi 150 mm. Menjac je  6-stepeni manuelni. Dimenzije ove verzije sa 3 vrata : D x S x V 4275 mm/1785 mm/1445 mm. Tezina iznosi 1301 kg a zapremina rezervoara 50 litara. Ipak ono najvaznije, ispod haube kuca potentan motor od 1998 ccm sa 148Kw/201KS pri 7400 obrt./min ! E to je Honda ! Obrtni moment je 193Nm pri 5600 obrt./min. dok maksimalna brzina iznosi 235 km/h uz ubrzanje do stotke od 6,6 sekundi. Pritom potrosnja ostaje na prihvatljivih 9,1 litara na 100 km. Na kraju cena. U ovom trenutku ona nije precizirana ali se u zapadnoj Evropi kalkulise sa sumom od 29500 evra ( konkretno se ova cifra odnosi na zemlje Beneluksa ) kada zvanicno pocne prodaja u martu.  



Druga generacija Cadillaca Escalade, pocetkom 2007. godine dolazi i u Evropu nudeci novi nivo rafiniranosti, stila, performansi i prepoznatljiv i nepogresiv izgled  jednog Cadillaca ali ovog puta sa poboljsanom aerodinamikom. Novi Escalade se oprema 6,2 litarskim V8 motorom sa 301Kw/409KS i 565Nm uparen sa automatskim menjacem sa 6 stepeni. Uz sve nabrojano nudi i prostraniju i komforniju unutrasnjost, bogatu opremu i najvisi moguci kvalitet, bar prema tvrdnjama iz GM-a, ciji je Cadillac deo. Dizajnerski posmatrano, napred samouvereno dominira ogromni, hromirani gril sa velikim Cadillacovim znakom koji zajedno sa samom velicinom automobila i tockovima od 18 inca ( serijski ), ostavlja kod posmatraca mocan utisak.  U Cadillacu napominju da su upravljivost, vozne osobine uopste kao i aktivna bezbednost ( Traction control je serijska oprema ) daleko bolje nego kod prethodnika. Sam Escalade od 1999. godine, kada se pojavila prva generacija, predstavlja izuzetno uspesan model Cadillaca koji je uspeo da privuce nove klijente koji ranije nisu uopste razmisljali o Cadillacu. Tako su i zene kupci Escalade-a u cak 32 % slucajeva.   



Honda S2000 Type R

30 Jan 2007 - 17:18 Noviteti Link

Pre nego sto se pojavi nova generacija Honde S2000 tokom 2008. godine o kojoj smo pisali pre nekoliko sati, pojavice se i Type R sportska verzija aktuelnog modela kao poslednji pozdrav sadasnjeg modela pred penzionisanje. Hondini inzenjeri ce redukovati masu za 100kg pa ce tako Type R umesto 1250, koliko ima aktueli S2000, imati samo 1150 kg. Za auto sa 240 konja odlicna vest. Naime ionako lagani roadster sada ce imati odnos 4,75kg/1KS umesto trenutnih 5,16kg/1KS. Da bi postigli planirano smanjenje tezine, u Hondi ce, izmedju ostalog, iz serijske opreme izbaciti klimu, muziku i SRS vazdusne jastuke koji sad postaju opcija. Cak ce i rezervi tocak morati da ustupi mesto kitu za reparaciju gume. Naravno u paketu promena su i doradjeno ogibljenje i kocnice. Steta sto prema trenutnim informacijama i motor nece pretrpeti izmene tj. povecanje snage da bi jos vise opravdao Type R logo.



Malezijski Proton, koji je ovih dana pod posebnom paznjom javnosti i strucnjaka zbog namere VW-a da ga stavi pod svoju kontrolu, predstavio je novi, bolje reci detaljno obnovljen model Waja koji se negde zove i Impian kao sto je to slucaj u Velikoj Britaniji, jedinoj zemlji u Evropi gde Proton za sada prodaje svoje automobile. Prvo sto upada u oci jeste nova hromirana prednja maska koja sa ostalim dizajnerskim promenama na prednjem delu ( nova svetla, novi branici sa uvecanim otvorima za vazduh, svetla za maglu, prednja hauba i sl. ) doprinosi daleko privlacnijem izgledu inace prilicno kockaste Waje. I pozadi promene su skromne i svode se na novu grafiku zadnjih svetala, hromiranu lajsnu iznad registarske tablice i promenjene branike. Novi izgled tockova i retrovizora zaokruzuju vidljive promene na spoljasnjosti. Redizajnirana Waja za 2007. godinu je dostupna i u 5 novih boja karoserije a doterani interijer ( u dve nijanse crne i sive boje ) osim novog volana, centralne konzole i poboljsanih sedista donosi i novi, znatno visi kvalitet obrade i upotrebljenih materijala. Od standardne opreme izdvaja se serijski ABS, EBD i dva frontalna vazdusna jastuka u svakoj verziji nove Waje. Uz doplatu tu su i radio/CD pleyer sa Bluetooth konekcijom, kozna unutrasnjost, automatski menjac i senzori za parkiranje. Motor je 1,6 litarski sa 110KS.



Ferrari ove godine slavi tacno 60 godina postojanja pa je red da se to proslavi na pravi nacin. Za tu priliku napravljena je limitirana specijalna serija od simbolicnih 60 komada njihovog modela 612 Scaglietti sa logicnom oznakom 612 Scaglietti 60th Anniversary. Ferrari 612 je i dosad bio poznat po izuzetnim performansama (5,8 litarski V12 motor sa 540KS, ubrzanje 4,2 sekunde do stotke i maksimalnih 320 km/h) i superiornoj upravljivosti. Nova verzija sada to jos vise podvlaci. Automobili iz ove ekskluzivne serije ce se nuditi u dvobojnim tonovima karoserije (crna i tamno siva), kombinujuci klasicne Ferrarijeve boje koje su koriscene na nekim od najpoznatijih modela ove marke. Unutrasnjost je oblozena kozom sa "sofisticiranim kombinacijama boja" i novom generacijom staklenog krova sa podesavanjem stepena zatamnjenja po zelji putnika. Tu su još 19-incni alu tockovi, hromirane izduvne cevi, F1 menjačka kutija, Bose Media System, cruise control i kamera za vožnju unazad. Kao dokaz pripadnosti ovoj seriji, svaki Ferrari 612 Scaglietti 60 th Anniversary ce na centralnoj konzoli imati plocicu sa serijskim brojem.



VW CrossGolf

30 Jan 2007 - 01:05 Noviteti Link

Jos jedan u nizu clanova VW-ove porodice Cross vozila je i CrossGolf nastao na osnovi Golfa Plus ali kao i CrossPolo i CrossTouran nije pravo terensko vozilo vec ga vise karakterise proterenski look i odgovarajuca sminka. Da bi bar malo opravdao ime, VW je CrossGolfu podario za 20 mm visi kliren ( odstojanje od tla ), vece tockove, plasticne i robusne zastitne elemente po karoseriji sa vise hromiranih delova, krovne nosace i sl. Ali CrossGolf bez obzira na atraktivniji izgled u stilu nekog SUV-a ipak nije dobio jedan od najvaznijih karakteristika "terenaca"-pogon na sva cetiri tocka. I dalje je dakle pogon samo na prednjoj osovini. Sto samo dokazuje da i sam VW nema iluzije da je ovo nesto vise od sminkerskog gradskog auta za one koje vole izgled SUV-ova ali se istovremeno zgrazavaju nad njihovom velicinom i potrosnjom. Za one koji zele pravi SUV tu je Touareg a ako je on prevelik ili preskup krajem godine stize pravi mali SUV iz VW-a sa imenom Tiguan i to na osnovi Golfa. U medjuvremenu tu je CrossGolf. VW ga nudi za 2100 evra skuplje od Golfa Plus Sportline a oprema ga sledecim motorima : prvo najjeftiniji benzinac od 1,6 litara sa 75Kw/102KS i 148Nm, ubrzanjem do 100 km/h za 12,2 sekunde, najvecom brzinom od 173 km/h i potrosnjom od 7,7 litara. Kao sto je receno to je najjeftinija verzija CrossGolfa i u Nemackoj ga treba platiti 22851 evro. Sledi 1,4 TSI benzinac koji iako manje zapremine izvlaci 103Kw/140KS i 220Nm, ubrzava za 9,5 sekundi, dostize maksimalnu brzinu od 195 km/h i trosi 7,2 litra goriva. Kosta 25031 evro. Opet u Nemackoj. Tu su i dizelasi; prvo 1,9 litarski sa 77Kw/105KS i 250Nm, ubrzanjem od 12,1 sekunde i maksimalnom brzinom od 176 km/h. Trosi 5,6 litara dizela na 100 km puta po fabrickim podacima i ceni se na 25544 evra. I na kraju 2,0 litarski turbodizel sa 103Kw/140KS i 320Nm, ubrzanjem za 9,9 sekundi, najvecom brzinom od 195 km/h i potrosnjom od 6 litara. Cena u Nemackoj 27801 evro. VW ce ga izloziti na Salonu u Beogradu od 22. marta kada bi trebalo da bude poznata i cena za nasu zemlju i termin pocetka prodaje.



Kineska verzija Citroenovog kompaktnog MPV modela Xsara Picasso, koji se proizvodi u pogonima kineskog Citroenovog partnera, firme Dongfeng, dozivela je mali facelift, pre svega prednjeg dela. Dongfeng nam je inace poznat po proizvodnji Peugeota 206 sa imenom Dongfeng Citroen C2 i Citroena C4 sedan sa imenom Triomphe. Dakle malo doterivanje u vidu nove prednje maske u stilu novijih modela Citroena poput C4 i C6, koje treba da produzi zivotni vek ovog vec prilicno starog modela. Kinezima se nude 2 varijante ovog automobila : 1,6 16v litarski motor sa 110Ks i 2,0 16v sa 138KS. Od opreme moguce je, izmedju ostalog, doplatiti za bluetooth konekciju i panoramski krov.



Nissan Qashqai

27 Jan 2007 - 00:57 Noviteti Link

Nissan je jos prosle godine na salonu u Parizu prvi put predstavio novi kompaktni crossover model za evropsko trziste sa tesko izgovorljivim imenom Qashqai ( ime nomadskog plemena u Iranu ). Sada je taj auto konacno na raspolaganju i evropskim novinarima a veoma skoro ce biti ponudjen i kupcima na Starom kontinentu. Kod nas verovatno stize tek krajem marta bas na vreme za nas salon automobila u Beogradu kad ce biti poznate i cene za nasu zemlju. Qashqai je nastao na osnovi istoimenog koncepta predstavljenog na salonu automobila u Zenevi jos 2004. godine. Auto je novo Nissanovo oruzje predvidjeno za evropsko trziste i to ne samo kao jos jedan novi model u nizu. To ne. Namenjen je kupcima koji zele dinamican dizajn, razlicit od onog koji nude automobili tradicionalnog C segmenta ali ih ne privlace velika i robusna vozila kao sto su kompaktna SUV vozila. Dizajn automobila potpisuje Nissan Design Europe (NDE) i to je prvi novi automobil predvidjen za proizvodnju koji je dizajnirao NDE od njihovog preseljenja u London 2003. godine. Razvojni program predvodio je Nissanov evropski tehnicki centar u Cranfieldu u Engleskoj a Qashqai ce se i proizvoditi u Engleskoj, u Nissanovoj fabrici u Sunderlandu. Uz proizvodnju namenjenu evropskom trzistu, fabrika u Sunderlandu ce proizvoditi i vozila za Japan, gde ce se ovaj automobil zvati Dualis. Qashqai mozemo opisati kao crossover jer kombinuje prednosti putnickog vozila sa prednostima terenskog vozila. Unutrasnjost, u kojoj je vozac jasno odvojen od ostalih putnika, dizajnirana je tako da je vozac usmeren iskljucivo na voznju. Duboko uvuceni instrumenti daju sportski osecaj u voznji koji dodatno naglasava povisena centralna konzola. Sve u svemu, prostor za vozaca i ostale putnike osmisljen je kako bi se svi osecali udobno i opusteno u prostranoj putnickoj kabini. S obzirom na velicinu, Qashqai je pozicioniran izmedju automobila C segmenta i SUV-a. Medjuosovinski razmak je 2630mm, visina 1610mm, sirina 1780mm i duzina 4310mm. Oko 100mm je duzi od tradicionalne kombi limuzine ali i 150mm kraci od tipicnog SUV-a. Isto tako, od konkurentskih je kombi limuzina visi za 100 -150mm, a opet 130mm nizi od SUV-a. Na raspolaganju su cetiri motora, dva dizela i dva benzinska. Benzinski motor 1,6L snage 115 KS i obrtnog momenta 160Nm, te 2,0 litarski motor snage 140 KS i obrtnog momenta od 200Nm. Dizel motori  ( od 1.5 i 2.0 litara ) pruzaju snagu od 106 i 150 KS, te obrtni moment od 240, odnosno 320Nm. Zavisno od motora, nudi se nekoliko menjaca medju kojima su rucni menjač s 5 i 6 brzina, novi automatski menjac sa 6 brzina i opcija stalno promenljivog prenosa (CVT - Continuously Variable Transmission) sa rucnim nacinom promene stepena prenosa. Oba 2.0 litarska motora dostupna su sa Nissanovim unapredjenim ALL-MODE 4x4 sistemom koji pruza dodatnu sigurnost i stabilnost u losim uslovima. Ocekuje se da ce najvise paznje privuci upravo dizel verzije a cena za osnovnu verziju modela sa 1,5 litarskim dizelom od 106 konja iznosi tacno 20680 evra u EU. Najjeftiniji benzinac 1,6L sa 115KS treba platiti 18680 evra. Konkretne cene vaze za Spaniju. U Nemackoj bazni model sa 1,6 L beizincem kosta 19790 evra. Mi cemo jos popricekati na tacnu cenu za nasu zemlju.





Iako smo o novom Aurisu pisali vec nekoliko puta, zbog velikog interesovanja evo jos jednog teksta o toj novoj Toyoti; ovoga puta izvestaj sa evropske promocije u Barseloni. U Japanu se Auris inace prodaje vec nekoliko meseci. Toyotin novi predstavnik u C segmentu je na promociji, kao sto je i red, bio prepusten novinarima na milost i nemilost. U pohod na evropska trzista krece vec u februaru, a u sve zemlje bi trebao stici do aprila. U Srbiji se automobil stvaran posebno za Evropu ocekuje u martu, odnosno oko salona automobila u Beogradu koji pocinje 22. marta. Prve isporuke medjutim pocinju aprila meseca. Cene kod nas jos nisu poznate ali bi se npr. u susednoj Hrvatskoj trebale kretati od 16 do 27 hiljada evra. Dakle, ostace na razini Corolle. 

 (Dalje)

Jedva da je proslo deset dana od zvanicnih informacija iz BMW-a o novoj seriji 1 sa 3 vrata a evo sada vec stize posebna i limitirana verzija tog BMW-a sa imenom Limited Sports Edition. U osnovi radi se o "Jedinici" sa M sportskim paketom koji ukljucuje 18 incne felne, M aero-body kit za karoseriju, tvrdji trim ogibljenja i sportska sedista u kabini. Sa M paketom najmanji BMW izgleda daleko atraktivnije od obicne verzije pa je zaista steta sto ce biti ponudjen samo u 2000 primeraka. Doplata za Limited Sports Edition paket kosta od 3360 do 4660 evra zavisno o kojoj se verziji BMW-a "Jedinice" radi. 



Iza ovog poduzeg imena krije se "obicni" Clio197 RS ali u specijalnom izdanju kojim se obelezava predstavljanje novog Renaultovog bolida Formule 1 za sezonu 2007. sa imenom R27 pa i ova verzija Clia197 RS ima ono R27 u imenu. Publika ce ovaj posebni Clio imati prilike da vidi na salonu u Zenevi pocetkom marta. Kao i Clio197 RS i ovaj Clio197 RS Team F1 R27 napravljen je u Renault Sport-u a cast da otkriju ovaj model imace naravno vozaci Renaultovog F1 tima. U odnosu na serijski Clio197 RS ova verzija ne donosi povecanje snage 2,0 litarskog 4-cilindrasa pa tako i dalje razvija 197KS. Ali zato su doterani ogibljenje, dodati novi tockovi od 17 inca, auto je ofarban u zutu Sirius boju a unutrasnjost je dobila Recaro sedista kao standardni deo opreme ove edicije. Sve to treba da pruzi uzitak sportske voznje srecnim vlasnicima.



Dacia Logan Van

24 Jan 2007 - 15:03 Noviteti Link

U Italiji je upravo odrzana svetska premijera Logana MCV ( karavan verzija ) a u Renaultu, vlasniku Dacije, ne sede skrstenih ruku. Kao logican korak predstavljena je nova Van varijanta Logana na osnovi pomenutog Logana MCV. Van je vec treca verzija Logana ali nece biti i poslednja posto je u najavi i kombilimuzina sa 5 vrata. Proizvodnja ove komercijalne varijante bice u Pitestiju u Rumuniji a prodaja pocinje u februaru, prvo u maticnoj zemlji i, zanimljivo, u Bugarskoj. Do kraja 2007. godine bice dostupna i u ostatku sveta. Kao sto se vidi Logan Van namenjen je pre svega malim privrednicima i trgovcima a za pocetak nudi se sa 3 motora : 1,4 litarski benzinac sa 55Kw i 1,6 litarski sa 64Kw i dizelas od 1,5 litara sa 50Kw, naravno svi su Renaultovog porekla. Kod ovakvih vozila su najvaznije zapremina tovarnog prostora koja iznosi do 2,5 kubna metra ( zasluga pripada 20 cm vecoj duzini u odnosu na Logan limuzinu, dakle ukupno 4445mm duzine ) i mogucnost da duzina tereta bude do 1,94 metra. Za olaksano ubacivanje tereta brinu se zadnja vrata podeljena u odnosu 1/3 i 2/3. I cena, koja je jedan od aduta Dacije, za ovu Van verziju pocinje od 6700 evra, u Rumuniji naravno dok se za nase trziste jos ne zna ni cena ni pocetak prodaje.