home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Saradnja između Peugeota i Irmschera više nije nikakva novost, a njihov najnoviji proizvod je ovaj Peugeot 207 RC Line.

Body kit za 207-icu čine modifikovani prednji branik, novi pragovi i zadnji krovni spojler, dok je unutrašnjost bogatija za novi sportski volan, aluminijumski vrh ručice menjača i Recaro sedišta presvučena crveno/crnom kožom. U paketu su još i atraktivna kombinacija boja za karoseriju (uključujući i figuru lava na vratima), novi set aluminijumskih točkova od 18 inča, za 30 mm spušteno ogibljenje i najzanimljivi "detalj" - atraktivna vrata koja se otvaraju u vis, u Lamborghini stilu.





Do sada je Volvo C30 pažnju privlačio pre svega svojim jedinstvenim dizajnom (zadnjeg kraja), a u budućnosti će to možda postizati i svojim performansama. Naime, u švedskoj kompaniji u vlasništvu američkog Forda (mada se u poslednje vreme prenose glasine da će se Ameri uskoro otarasiti Volvoa) su napravili prototip sportskog modela C30 R, u koji je ugrađen 2.5 litarski petocilindrični turbo motor, poznat iz nedavno promovisanog Ford Focusa RS. Razlike ipak postoje; u Focusu RS taj agregat raspolaže sa okruglo 300KS, a u Volvou su iz njega izvukli 350 konja. Sem toga, C30 R je dobio i AWD pogon na sva četiri točka, dok Focus RS ima pogon samo na prednjim točkovima. Ipak, za sada sve ostaje samo na prototipu, budući da ceo C30 R projekat još nije dobio zeleno svetlo za serijsku proizvodnju (na slici je inače Volvo C30 sa R-design paketom koga ne treba mešati sa C30 R prototype).



Lotus Europa SE

21 Jul 2008 - 12:28 Noviteti Link

Istovremeno sa promocijom novog Lotusa Eagle, na tržište stiže i nova verzija Lotusa Europa.

Radi se o potentnijoj SE varijanti koja se, sem snažnijim motorom, odlikuje i većim nivoom komfora, kao i bogatijom opremom (vazdušni jastuk za vozača i suvozača, dugme za start motora, kožna sportska sedišta i stereo sistem, novi aluminijumski točkovi 17 inača napred, a pozadi od 18 inča i AP Racing kočnice sa diskovima od 308 mm).

Za pogon se brine centralno smešteni 2.0 litarski četvorocilindrični turbo motor, koji u Europi SE sada raspolaže sa 225KS i 300 Nm obrtnog momenta; dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 5,4 sekundi (do 160 km/h mu treba samo 12,4 sekunde) i najveću brzinu od 235 km/h.



Odgovor na novu Fiat Pandu Eco (o tome više OVDE) već stiže iz Renaulta i to u vidu ekonomičnije i ekološke Eco2 verzije novog Twinga.

Najkraće rečeno, u odnosu na stanadardni Twingo 1.2 16V, Eco2 varijanta ima za 11% manju prosečnu potrošnju i 15 odsto manju emisiju CO2 (zahvaljujući reprogramiranoj elektronici motora i modifikovanoj transmisiji). To u praksi znači potrošnju 5,1 litar goriva na 100 km i emisiju od 120 grama CO2 po kilometru (obični Twingo 1.2 16V troši 5,7 litra, a emisija CO2 mu iznosi 135 g/km).

Pod haubom se nalazi 1.2 litarski 4-cilindrični benzinac sa 75KS i 107Nm obrtnog momenta, pa Twingo 1.2 16V Eco2 postiže maksimalnu brzinu od 170 km/h, dok ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 12,3 sekunde (0,3 sekunde slabije u odnosu na standarni model Twinga 1.2 16V).

Inače, Twingo 1.2 16V Eco2 neće biti dostupan na svim tržištima. Pored Francuske, prodavaće se i u Holandiji, Belgiji, Španiji i Nemačkoj. U Francuskoj se cene kreću od 9950 evra (verzija Authentique 1.2 16V Eco2) do 11.050 evra za Twingo Helios 1.2 16V Eco2.



Na internet je dospela i ova prva fotografija redizajniranog BMW-a M3 sedan, odnosno najjačeg modela u gami upravo obnovljene serije 3.

Kao i standardni primerci doterane serije 3, i ovaj M3 sedan donosi nešto svežiji izgled, koji se pre svega ogleda u redizajniranim zadnjim svetlima i manjim modifikacijama u unutrašnjosti.  

Rezultat je zaista moćan i markantan izgled u tipičnom M look-u, čemu doprinose i upadljivo prošireni blatobrani, dodatni otvori za vazduh, četiri završetka izduvnog sistema i atraktivni točkovi od 18 inča sa gumama 245/40 napred, odnosno 265/40 nazad (kao opcija će se nuditi i veći od 19 inča).

Pod haubom nema promema, pa M3 sedan i dalje pokreće isti 4.0 litarski V8 agregat sa 309kW/420KS pri 8300 o/min. i 400Nm obrtnog momenta pri 3900 o/min. Ono što je važno jeste da je 85% obrtnog momenta dostupno već od 2000 o/min., odnosno 340Nm je na raspolaganju već pri 2000 o/min. Maksimalna brzina je i dalje elektronski ograničena na 250 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje 4,9 sekundi. Treba pomenuti da je raspored težine idealnih 50:50, a da se u opremi (bilo standardnoj bilo opcionoj) nalaze i elektronski sistemi kao što su ASC (Automatic Stability Control), DSC (Dynamic Stability Control), CBC (Cornering Brake Control) i EDC (Electronic Damper Control) sa tri moda podešavanja : Sport, Normal i Comfort.



Dacia je nedavno proširila paletu svojih modela Pick up verzijom popularnog Logana, a sada je taj isti automobil predstavljen i u Južnoj Africi, ali kao Nissan NP200. Na prvi pogled možda pomalo iznenađujuće ali treba podsetiti da je prošle godine i meksička filijala japanskog Nissana (Nissan Mexicana) promovisala novi model, nazvan Nissan Aprio, koji nije ništa drugo nego

Dacia Logan sa drugim imenom (dizajnerske promene u odnosu na Daciu/Renault Logan svode se na novu masku sa značkom Nissana i malo promenjenu unutrašnjost sa drugačijim volanom). Kako bilo, i novi Nissan NP200 predstavlja samo još jedan dobar primer kako se u praksi sprovodi uspešna saradnja Renault-Nissan alijanse

Fabrika novi NP200 opisuje kao idealno radno vozilo za vlasnike manjih radnji i trgovina, kojima je potreban robustan i praktičan automobil, mada može da zadovolji potrebe i drugih korisnika. Platforma je preuzeta sa Logana MCV (karavan), što znači da je međuosovinsko rastojanje 2905 mm (275 mm više od limuzinske verzije), dok dužina iznosi 4450 mm.

Paleta motora za sada obuhvata samo 1.6 litarski MPI benzinac od 64kW/87KS i 128Nm. Nissan NP200 ima korisnu nosivost od 850 kg, a dužina tovarnog prostora mu iznosi 1,80 metara. Prodaja u Južnoj Africi počinje u oktobru ove godine, a planira se godišnja proizvodnja od oko 20.000 primeraka.



Subaru Tribeca by Cobra

21 Jul 2008 - 00:23 Tuning Link

Subaru Tribeca je još jedan u nizu SUV modela koji su prošli doterivanje u tjuning kompaniji Cobra Technology & Lifestyle.

Kao i nedavno predstavljeni Ford Kuga by Cobra, i Subaru Tribeca je dobio Cobrine komponente (prednji bull-bar, zaštita zadnjeg branika i novi izraženiji pragovi; sve od nerđajućeg čelika i sa visokom sjajem), a sve sa ciljem individualizacije ovog modela u odnosu na fabrički primerak.

Prednji bull-bar (cevi prečnika 60 mm) je naravno prošao obavezne crash testove i zadovoljava sve propise EU vezane za bezbednost pešaka.

U paketu su još i novi aluminijumski točkovi od 20 inča i dodatna prednja svetla. Ceo paket će kupca inače koštati 3840 evra.

Za sve svoje proizvode, Cobra Technology & Lifestyle daje i garanciju u trajanju od 24 meseca bez ograničenja kilometraže.



Do sada je Hyundai i10 bio dostupan sa jednim benzinskim i jednim dizel motorom (četvorocilindrični benzinac zapremine 1.1 litra raspolaže sa 48kW/66KS pri 5500 o/min. i 100Nm obrtnog momenta pri 2800 o/min., dok 1.1 litarski CRDi dizelaš ima 55kW/75KS pri 4000 o/min. i 153Nm u rasponu od 1900 do 2750 o/min.), a uskoro će paletu dopuniti i novi 1.25 litarski benzinac (od 1248 kubika) sa 78KS pri 6000 o/min. i 118Nm pri 4000 o/min. Po rečima korejskog proizvođača, radi se o inovativnom, laganom, štedljivom i ekološki prihvatljivom agregatu (nadmašuje važeće Euro4 norme). To u praksi znači da Hyundai i10 sa ovim motorom u kombinovanoj vožnji troši tačno 5 litara goriva na 100 km, a da emisija CO2 po kilometru iznosi 119 grama (od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,8 sekundi i postiže najveću brzinu od 164 km/h). 

Novi motor će se kasnije naći i pod haubom budućeg Hyundaija i20 (naslednik aktuelnog Getza).



BMW serija 1 za 2009.

20 Jul 2008 - 13:00 Noviteti Link

U BMW-u nastavljaju sa osvežavanjem svoje game za novu prodajnu sezonu. Tako je posle potpuno nove serije 7, obnovljene serije 3 i doterane game modela X3, na red došla i najmanja serija 1.

Najvažnija novost se u stvari tiče proširene palete pogonskih agregata, tačnije kabriolet verzija je dobila dva nova četvorocilindrična dizel motora.

Slabiji 2.0 litarski dizelaš pokreće BMW 118d Cabrio, koji raspolaže sa 105kW/143KS, što mu omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,5 sekundi. Po fabričkim podacima ovaj Cabrio na svakih 100 km u proseku potroši samo 4,9 litra goriva, dok mu emisija CO2 iznosi 129 grama po kilometru.

Drugi novi dizelaš pokreće model 123d Cabrio i raspolaže sa 150kW/204KS i 400Nm obrtnog momenta. Sa njim otvorena "jedinica" do stotke stiže za samo 7,5 sekundi, a na 100 km troši 5,4 litra dizela (emisija CO2 je 144 g/km). Naravno, i ovi podaci su fabrički, pa ih treba uzeti sa određenom rezervom.

Što se ostalih motora tiče, promena nema, pa seriju 1 i dalje pogone mašine sa snagom od 90kW/122KS (model 116i) do 225kW/306KS u modelu 135i.

U ponudi su i dalje četiri karoserijske verzije (hatchback modeli sa 3 i 5 vrata, Coupe i Cabrio), a svi su opremljeni i Brake Energy Regeneration sistemom, odnosno sistemom regeneracije kočione sile. Novost za sezonu 2009. je i unapređeni iDrive sistem, bogatiji spisak serijske i opcione opreme, a tu su i BMW ConnectedDrive sistem, nova Space Grey metalik boja, kao i nove opcije za vizuelnu individualizaciju vozila.



Hartge je u svoju ponudu upravo uvrstio novi aero body kit, namenjen svim onim vlasnicima BMW-ovog modela serije 1 u Coupe i Cabrio verziji, koji od svog automobila ipak očekuju agresivniji izgled u odnosu na fabrički primerak.

Ukratko, kompletan kit za ovog Bavarrca se sastoji od prednjeg spojlera, novih pragova, zadnjeg difuzora sa četiri završetka novog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika, spojlera na poklopcu prtljažnika, zadnjeg krovnog spojlera (samo za Coupe) i naravno Hartge logoa (na poklopcu motora i prtljažnika) i Hartge natpisa na vratima.

Što se motora tiče, Hartge je pojačao 3.0 litarski bi-turbo agregat u modelu 135i, koji sada umesto fabričkih 306, razvija 350KS (dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi oko 5 sekundi).

Još od ranije Hartge za "jedinicu" nudi i spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje, aluminijumske točkove od 18 ili 19 inča u karakterističnom Hartge dizajnu i sa Continental ili Pirelli gumama, nova kućišta retrovizora (od karbon fibera) i modifikovanu unutrašnjost (novi trokraki sportski upravljač, aluminijumske pedale, kožna ručica menjača i ručna kočnica, novi Hartgeov brzinomer, kao i detalje od karbon fibera).



Renault je pripremio novo izdanje uspešnog Clia Rip Curl (prošle godine je prodat u preko 30.000 primeraka u više od 20 zemalja), koji je, kao i ranije, plod saradnje sa kompanijom Rip Curl.

Poenta Clia Rip Curl 2008 je i dalje u dinamičnom i trendi izgledu i bogatijoj standardnoj opremi, koja, između ostalog, podrazumeva kožni volan i ručicu menjača, kvalitetnije materijale u unutrašnjosti, hromiranu centralnu konzolu, pragove sa Rip Curl oznakom, gumene patosnice sa Rip Curl logom, Audio Connection Box, posebne Rip Curl oznake na vratima prtljažnika i bokovima, crna kućišta prednjih svetala i, u nekim zemljama, zatamnjena zadnja bočna stakla.  

U paleti se nalazi osam boja (Dyna Red, Iceberg Blue, Nacre Black, Blue Grey, Platine Grey, Eclipse Grey, Vif Red i Roy Blue), dok su od motora na raspolaganju 1.2 16V, TCE 100hp, 1.5 dCi 70hp, 85hp i 105hp, kao i 1.2 16V sa pogonom na E85 bioetanol (samo u pojedinim zemljama).  

Renault Clio Rip Curl 2008 je kupcima u Zapadnoj Evropi dostupan u verzijama sa troja i petora vrata, a cene se tamo kreću od 13.950 do 18.050 evra.



Pošto su predstavili potpuno novu, petu generaciju svoje luksuzne limuzine serije 7 (o tome više OVDE), ljudi iz BMW-a se pripremaju da početkom oktobra na salonu automobila u oktobru promovišu i redizajniranu verziju svog najvažnijeg modela u ponudi – seriju 3.

Aktuelna verzija "trojke" je na tržištu od početka 2005. godine, a kako su u međuvremenu najveći konkurenti Mercedes i Audi već promovisali svoje nove adute u srednjoj klasi (nova C klasa, odnosno A4), sasvim je očekivana odluka bavarske kompanije da uskoro javnosti prikaže obnovljenu seriju 3, modelske godine 2009. Tačnije, prvo na red dolaze limuzina i Touring (karavan), a kako ti modeli izgledaju pokazuju ove prve zvanične fotografije.    

Ukratko, doterana serija 3 donosi nešto svežiji i sportskiji izgled, koji se pre svega ogleda u redizajniranim branicima (napred sa drugačijim otvorima za vazduh i svetlima za maglu), novom grilu, poklopcu motora, svetlima, retrovizorima i novom dizajnu točkova. I unutrašnjost je doživela manje modifikacije (uz par estetskih doterivanja, poput revidiranog oslonca za ruku na vozačevim vratima, tu su i novi materijali za sedišta, kao i unapređeni iDrive sistem povezan sa novim 8.8 inčnim monitorom u boji).

U paleti pogonski agregata najveća novost je 3.0 litarski šestocilindrični dizelaš u modelu 330d, koji razvija 180kW/245KS pri 4000 o/min. i 520Nm obrtnog momenta u rasponu od 1750 do 3000 o/min. (ranije 170kW/231KS i 500Nm). BMW 330d od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,1 sekundu, postiže 250 km/h, troši 5,7 litara dizela na 100 km (fabrički podatak), a emituje 152 grama CO2 po kilometru. Ostatak palete je isti kao i do sada, što znači ukupno 5 benzinaca i 5 dizelaša sa rasponom snage od 105kW/143KS do 225kW/306KS u modelu 335i (ne računajući sportski M3 sedan sa 420KS, čije doterivanje tek predstoji). 

Novost je i proširena paleta modela sa elektronski kontrolisanim xDrive pogonom na sva četiri točka (pored 335i xDrive, 330i xDrive, 325i xDrive i 330d xDrive, od sada je dostupan i 320d xDrive), zatim šestostepeni automatski menjač za model 318d i DCT (Dual Clutch Transmission) sedmostepeni menjač sa duplim kvačilom za modele 335i Coupe i 335i Cabriolet. Primera radi, 335i Coupe (3.0 litarski benzinac sa 306 konja) sa DCT menjačem do stotke sada ubrzava za 5,4 sekunde, što je za 0,1 sekundu brže nego isti model sa šestostepenim manuelnim menjačem ili 0,3 sekunde bolje od prethodne verzije sa 6-stepenim automatikom.



Caractere Audi A4

20 Jul 2008 - 00:12 Tuning Link

Dok se čeka na budući sportski Audi S4, tjuning kompanija Caractere je novim body paketom omogućila vlasnicima standardnih primeraka Audijeve "četvorke" da svoj automobil već sada (vizuelno) približe pomenutom sportisti.

Najnovi Caractere stajling paket za A4 sadrži novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh, nove pragove, spojler na poklopcu prtljažnika, modifikovan zadnji branik sa integrisanim završecima izduvnog sistema, kao i aluminijumske točkove od 20 inča.




Nakon što je nedavno sud u Minhenu zabranio firmi China Automobile Deutschland dalju prodaju kineskog SUV-a Shuanghuan CEO u Nemačkoj (zbog prevelike sličnosti kineskog vozila sa prethodnom generacijom modela BMW X5), sada je ista sudbina zadesila i kineskog proizvođača Great Wall i njihov model GWPeri.

Naime, prema pisanju sajta Automotive News Europe, sud u Torinu je po tužbi Fiata doneo presudu kojom se zabranjuje prodaja kineskog automobila GWPeri zbog toga što je pomenuto kinesko vozilo praktično, kako se kaže, "Fiat Panda sa drugačijim prednjim krajem". Sud je takođe odredio da kineska kompanija plati kaznu od 15.000 evra za prvi uvezeni GWPeri, a ako se Kinezi ogluše na presudu, platiće 50.000 evra kazne za svaki uvezeni primerak ovog automobila. Naravno, Great Wall je već najavio žalbu na presudu italijanskog suda...



Izvor : www.blic.co.yu

Na prvi pogled „sandero“ je potpuno novi model rumunske fabrike koja je pod kontrolom „Renoa“. Iza nove karoserije, međutim, krije se preko 70 odsto delova iz „logana“. Ta činjenica je ujedno i odgovor na pitanje kako „dačije“ stižu na tržište s tako dobrim odnosom cene i kvaliteta. 

Najnoviji investicioni ciklus podrazumevao je ulaganje od samo 65.000.000 evra direktno u razvoj i 82.000.000 u proširenje i modernizaciju pogona u Piteštiju. Zato ne treba da čudi što će bazna verzija „sandera“ na našem tržištu koštati veoma privlačnih 7.555 evra (sa svim dažbinama).
Bez nepoznatih na polju mehanike i drugih vitalnih sklopova, kompletna pažnja razvojnog tima usredsređena je na unapređenje dizajna, upotrebljivosti i kvaliteta. „Sandero“ lansira novi vizuelni identitet rumunskih vozila, koji je primenjen i na redizajniranoj verziji „logana“. Moderniji prednji deo s atraktivnijim svetlosnim grupama, većom maskom hladnjaka i otvorom za vazduh na sredini branika zaokružen je novim zaštitnim znakom fabrike. Aerodinamika nije spektakularna, što se vidi i po krajnjim brzinama prikazanih verzija - koeficijent otpora vazduhu je 0,36 (jedan od slabijih rezultata u klasi). Ali, ako ne može da parira nekim savremenijim takmacima na tom polju, „sandero“ je od većine efikasniji u transportu - kako putnika, tako i prtljaga.

Visok nivo komoditeta

Karoserija, dužine preko četiri metra, nudi prostor za pet putnika i osnovni prtljažnik zapremine 320 litara. Za razliku od „logana“, koji je poslužio kao stilska osnova za kreiranje prednjeg panela, „sandero“ nudi deljivu zadnju klupu u odnosu 60/40 odsto, čime se omogućava proširenje kapaciteta prtljažnika do 1.200 litara. Primetan je napredak kod kvaliteta materijala, a uvedeno je i nekoliko novosti u opremanju. Osnovna verzija nema servo upravljač, ali zato najbogatiji paket nudi puno toga. Vozačevo sedište može da se podešava po visini, ali i u lumbalnom delu, što uz regulaciju upravljača obezbeđuje dobru poziciju tokom putovanja. Mislilo se i na porodice s malom decom, za čija sedišta je obezbeđena ISOFIX podrška. U sigurnosnom paketu može biti do četiri vazdušna jastuka (po dva frontalna i bočna), a novost u aktivnom delu je prisustvo takozvane „pomoći pri naglom kočenju“, (EBA) koja je pridodata „Bošovom 8.1“ ABS-u s podsistemom za kontrolu distribucije kočne sile (EBD).

Za loše puteve

Vozne karakteristike ne razlikuju se previše od „loganovih“. Nešto drugačiji raspored opterećenja uneo je nešto više živosti i to bi uglavnom bilo sve što se tokom vožnje može uočiti kao razlika u odnosu na ranije predstavljenu limuzinu. Sistem oslanjanja (napred pseudo „mekferson“, nazad torziona osovina) uveliko se dokazao na vozilima ove veličine, a kod „sandera“ se posebno vodilo računa o kvalitetu vožnje na lošim podlogama. Jasno da će ovaj automobil najviše kupaca imati u državama sa slabijim ekonomijama, pa je uz brižljivo podešavanje amortizacije ponuđen i relativno veliki klirens (rastojanje karoserije od tla) od 155 milimetara za lakše preskakanje udarnih rupa.
Benzinci od 1,4 i 1,6 litara, maksimalne snage 75 i 87 konja, stari su znanci. Imaju multipoint ubrizgavanje goriva i osam ventila, a uz nešto duže prenosne odnose petostepenih menjača, nude i solidnu potrošnju bezolovnog benzina. Na otvorenom putu slabiji „sandero“ troši prosečno 5,4 litara na 100 kilometara, dok je jači „žedniji“ za dva decilitara. Nešto veća razlika je u gradskim uslovima, gde je varijanta 1,4 na nivou od 9,6 l/100 km, a 1,6 na 10 litara.
Francusko-rumunska veština ekonomisanja tako je iznedrila još jedan zanimljiv automobil koji će, bez sumnje, pronaći veliki broj poklonika i u našoj zemlji. Ne samo zbog cene, već i činjenice da se „logan“ pokazao kao prilično pouzdan. Vozačima „Dačijinih“ automobila, pri tom, na raspolaganju je i velika mreža ovlašćenih servisa, kao i trogodišnja garancija (ili 100.000 pređenih kilometara).

Dizeli tek sledeće godine

Novi „rumun“ neće biti dostupan s dizel motorima sve dok se proizvodni kapaciteti ne usklade s očekivanim nivoom potražnje. Prvi primerci „sandera dizel“ zato se na našem tržištu očekuju tek sledeće godine. Zna se, međutim, da ni na tom polju neće biti nikakvih iznenađenja jer će nova „dačija“ koristiti dobro poznate dCi motore od 1,5 litara (70 i 85 konja), koji se već ugrađuju u „logan“.

Za "Blic" sa Hvara : Aleksandar Andrić