
Overfinch će svoju preradu Range Rovera Sport, nazvanog Range Rover SuperSport II, zvanično promovisati danas u Londonu, na Salon Prive Luxury and Supercar Showu. Ukratko, Overfinch je za SuperSport II predvideo novi i agresivniji body kit (branici, spojleri, pragovi), sedmokrake Tiger ili Supersport aluminijumske točkove od 20 ili 22 inča sa odgovarajućim gumama, okvir prednjeg grila, bočne otvore za vazduh, retrovizore i kvake u boji karoserije, zatim SuperSport izduvne cevi, novi sportski kožni upravljač, interijer u Nappa koži, doteranu instrument tablu i reprogramirane elektronske kontrolne jedinice tri motora u ponudi: V6 i V8 dizelaša, kao i 4.2 litarskog V8 benzinca sa kompresorom. Cene se, u zavisnosti od motora i paketa opreme, kreću od 59.995 funti (75.630 evra), pa naviše.
Overfinch Country Pursuits Range Rover
Još jedan poseban Overfinchov Range Rover koji danas debituje u Londonu, jeste i Country Pursuits Range Rover, koga pokreće 4.2 litarski Supercharged motor sa 470 konja pri 5800 o/min. U paketu su i GT aero body paket (branici, pragovi, zadnji krovni spojler), nove izduvne cevi, 12-kraki aluminijumski točkovi od 20 inča (kao opcija se nude i veći od 22 inča), Aubergine metalik boja, Brembo kočioni sistem sa srebrnim Overfinch kočionim kleštima, novo vešanje, podesivo po visini (jedna od opcija je i povećanje visine za 25 cm prilokom ekstremnih off road uslova), kao i Nappa koža i alkantara u interijeru. Cene za Overfinch Country Pursuits Range Rover se kreću od 123.495 do 143.950 funti (od 155.910 do 181.730 evra), a prve isporuke kupcima počinju u oktobru ove godine.
.jpg)
Novi Audi TT-S je već dospeo u ruke ljudi iz nemačke tjuning kuće B&B Automobiltechnik, koji su predvideli tri nivoa za povećanje snage njegovog 2.0 litarskog TFSI motora.
Dok standardni TT-S raspolaže sa 203kW/272KS, B&B verzija, zavisno od izabranog nivoa, razvija 228kW/306KS, 242kW/324KS ili 270kW/362KS. Sa ovim potonjim (novi turbo punjač, modifikovani izduvni sistem i reprogramirana elektronika motora) B&B TT-S do stotke ubrzava za samo 4,6 sekunde, što je inače i rezultat serijskog Audija R8 sa motorom od 420KS (standardnom Audiju TT-S do 100 km/h u verziji sa manuelnim šestostepenim menjačem treba 5,4 sekunde, odnosno 5,2 sekunde u varijanti sa Audijevim S-tronic menjačem sa duplim kvačilom).
Maksimalna brzina je fabričkog TTS-a kod svih verzija već tradicionalno elektronski ograničena na 250 km/h, dok B&B TT-S može do 280 km/h.
Paket za B&B Audi TT-S zaokružuju i novi body kit u stilu pomenutog Audija R8 i set novih aluminijumskih točkova.

Nakon nekoliko zatamnjenih teaser slika, Kia je danas (nešto ranije nego što se očekivalo) objavila i prve zvanične fotografije svog novog modela Forte, koji zamenjuje dosadašnju, već prilično ostarelu Spectru (u Evropi Cerato).
Forte je jedan od prvih modela korejske kompanije koji se odlikuje novim oštrijim korporativnim izgledom, viđenom na studiji KOUP Concept (promovisan na ovogodišnjem salonu automobila u Njujorku). Dizajn inače potpisuje Peter Schreyer, odgovoran za izgled prve generacije Audija TT i Volkswagena New Beetle.
Prema prvim informacijama, Forte će pokretati potpuno novi 1.6 litarski četvorocilindrični motor, kasnije će mu se pridružiti i jači 2.0L agregat, dok će za prodaju na Starom kontinentu pod haubom naći i dizelaš.
Forte će se u salonima dilera na domaćem, korejskom tržištu naći već od 22. avgusta, dok prodaja u SAD-u startuje sredinom 2009. (nekoliko meseci kasnije Kia će na tržište izbaciti i njegovu kupe verziju).

Koliko god to nekome zvučalo čudno, izgleda da 580 konja i 650Nm obrtnog momenta u Audiju RS6 Avant pojedinim vlasnicima i potencijalnim kupcima ipak nije dovoljno. Problem rešava nemačka tjuning kompanija MTM (Motoren-Technik-Mayer), posle čije obrade V10 biturbo motor ovog Audija razvija svih 656KS i 780Nm. Rezultat? Ubrzanje od 0 do 100 km/h smanjeno sa fabričkih 4,6 na 3,9 sekunde (ovo je doduše još uvek nezvanično) i maksimalna brzina od 303 km/h (fabrički primerak ima elektronsku blokadu koja mu ne dozvoljava više od 250 km/h). Samo povećanje snage motora će vlasnika koštati 3990 evra, a u ponudi je i novi suptilni prednji spojler, zadnji difuzor od karbon fibera i set MTM aluminijumskih točkova.
Vraća se Peugeot 504 Coupe

Sa imenovanjem novog šefa dizajna Jeroma Gallixa, Peugeot se sprema da u narednim godinama osveži čitavu paletu svojih modela, a prvi na redu za predstavljanje će biti potpuno novi premium kupe. Gallix je naime u nedavnom intervjuu najavio da će jedan od modela iz podmlađene game francuskog proizvođača biti novi Peugeot 504 Coupe.
Iako za sada nema zvaničnih detalja, očekuje se da će novi 504 Coupe biti približno iste veličine kao sadašnji Peugeot 407 Coupe, ali sa dramatičnijim stajlingom, inspirisanim istoimenim prethodnikom. Što se mehanike tiče, ona će najverovatnije biti pozajmljena sa novog Citroena C5, uključujući i 2.7 litarski V6 dizelaš sa 208KS i 440Nm obrtnog momenta.
Da bi dobili ideju šta sve možemo da očekujemo od Gallixa, dovoljno je da se podstimo na njegovu prvu kreaciju za Peugeot – koncept automobil 308 RC Z predstavljen na prošlogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu. Ovaj koncept je naišao na odličan prijem kod publike i Francuzi za sledeći salon u Frankfurtu 2009. godine pripremaju njegovu serijsku varijantu, za čiju proizvodnju će biti zadužena austrijska firma Magna Steyr.

Citroenov SUV model C-Crosser (brat blizanac Peugeota 4007), osim sa 2.2 HDi dizelašem od 156KS, od sada je kupcima u Velikoj Britaniji dostupan i sa 2.4 litarskim benzincem sa 125kW/170KS pri 6000 o/min. i 232Nm obrtnog momenta pri 4100 o/min. Sa ovim agregatom, C-Crosser 2.4i sa petostepenim menjačem od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,2 sekunde (sa novom CVT transmisijom mu trebaju 10,4 sekunde), a postiže najveću brzinu od 200 km/h. U Velikoj Britaniji cene za C-Crosser sa ovim motorom počinju od samo 19.995 funti (25.240 evra) za verziju 2.4i VTR i idu do 25.195 funti (31.805 evra) za model 2.4i Exclucive CVT.
Smart ForTwo za 13 ljudi

Ne radi se ni o kakvoj posebnoj preradi ovog popularnog gradskog mališana, već o potpuno standardnom modelu, koji je poslužio grupi od 13 "smart car-tortionists" gimnastičara da opovrgnu fabrički podatak da je Smart u stvari samo dvosed. Njih 13 je naime uspelo da se ugura u samo 2,70 metara dugačak i 1,60 metara širok Smart, a sve je organizovano na ovogodišnjem Destination Brooklands okupljanju ljubitelja ovog automobila, održanog u Mercedes-Benz Worldu, u britanskom Weybridgeu (na okupljanju je inače učestvovalo preko 1200 primeraka ovog modela).

Iz Land Rovera su najavili da će na salonu automobila u Londonu 22. jula svoj globalni debi doživeti novi Range Rover Autobiography.
Prema fabričkom saopštenju, radi se o najluksuznijem serijskom Range Roveru ikada, odnosno sve se u osnovi svodi na bogatu opremu sa posebnim naglaskom na koži. Tačnije, Autobiography ima više kože u interijeru (sedišta, volan, centralna konzola, prednji panel, vrata, pa čak i patosnice su oivičene kožom) nego bilo koji Range Rover pre njega.
Sem kožnim interijerom, Range Rover Autobiography se ističe i novim aluminijumskim točkovima od 20 inča, posebnim bojama za karoseriju i opcionim drvenim volanom i istim takvim vrhom ručice menjača.
Za kupce koji žele još više, Range Rover će ponuditi i novi dizajn paket sa Supercharged grilom, bočnim otvorima za vazduh, svetlima, kao i pedalama od nerđajućeg čelika za Range Rover Autobiography TDV8.
Cena za ovakav luksuzni 4x4 model naravno nije mala i u Velikoj Britaniji se kreće od 72.995 funti (oko 92.150 evra).
I standardni modeli Range Rovera su malo doterani za prodajnu sezonu 2009. Tačnije, dobili su novi izgled točkova, par novih boja karoserije, bogatiju serijsku opremu (satelitska navigacija i TV su deo opreme od HSE modela naviše) i opcioni drveni i kožni volan sa grejanjem.

Posle nekoliko dobrih špijunskih slika, koje su se proteklih dana i nedelja vrtele po internetu, rumunska Dacia je danas konačno objavila i prve zvanične fotografije redizajnirane verzije aktuelnog Logana limuzine (pojavio se inače pre tačno četiri godine). Naravno, kasnije na red dolaze i restilizovane verzije ostalih Loganovih karoserijskih verijanti (MCV, Pick-up, Van)
Kao što se i očekivalo, inspiracija za Loganov svežiji izgled je pronađena u novom modelu Sandero, čija svetska premijera je održana početkom marta na salonu automobila u Ženevi (o tome više OVDE). To u praksi znači da je najveće promene Logan doživeo na prednjem delu, gde se najviše ističe nova rebrasta maska hladnjaka sa novim logom marke, doterana svetla, modifikovani branik sa drugačije oblikovanim otvorom za vazduh i mestom oko svetala za maglu. Promene ima i na zadnjem kraju i one obuhvataju nova svetla, redizajnirani branik i novu hromiranu lajsnu na donjem delu poklopca prtljažnika, koji je uz to dobio i nešto izraženiji spojler. Uz unapređeni interijer u stilu pomenutog Sandera (prednji panel, novi volan, kvalitetniji materijali, oplate vrata), za 14 mm širi trag točkova, nove poklopce točkova, novi dizajn aluminijumskih točkova, kao i par novih boja, to je u principu to. Zbog drugačijih branika, obnovljeni Logan je za 4 cm duži nego ranije (sada 4,29 metra), dok je prtljažnik ostao na zapremini od 510 litara. Kao opcija u ponudi će biti i sistemi EBD (elektronska raspodela kočione sile) i EBA (pomoć pri naglom kočenju), dok u ponudi motora nema promena. Tačnije, paleta i dalje obuhvata pet agregata: tri benzinca (1,4L sa 75KS, 1,6L sa 90KS, 1,6 16V sa 105KS) i dva dCi dizelaša zapremine 1,5 litara sa 70, odnosno 85KS.
VIDEO I : Dacia Logan
VIDEO II : Dacia Logan
Novi BMW serije 7 : prva teaser fotografija

Posle bezbrojnih špijunskih slika maskiranih test vozila i raznih crteža nastalih na osnovu insajderskih i "proverenih" informacija, pred nama je konačno i jedna zvanična teaser fotografija potpuno nove BMW-ove serije 7. Tačnije, slika prikazuje veliki BMW-ov plakat postavljen na golf turniru u Minhenu (čiji je BMW sponzor), kojim se najavljuje dolazak nove "sedmice".
Naravno, kao i svaka teaser slika, tako i ova ne prikazuje previše; vidi se samo zatamnjeni prednji kraj nove bavarske krstarice i to tek toliko da zagolica našu maštu. Ipak, i to je dovoljno da se primeti zaista velika sličnost sa prošlogodišnjim BMW-ovim CS Conceptom (poređenje nove serije 7 i CS Concepta je na drugoj slici).
Mada će zvaničnu svetsku premijeru BMW održati tek ove jeseni na salonu automobila u Parizu, prema nezvaničnim informacijama, prve oficijelne slike nove serije 7 navodno možemo očekivati već za nekoliko dana.
Ono što je do sada poznato o novoj "sedmici" možete pročitati OVDE.

Seat je objavio nove zvanične fotografije i detalje o trovratnoj varijanti svoje nove Ibize, koja je dobila i dodatak SportCoupe u svom imenu. Kao što se i očekivalo, u Seatu su odlučili da se Ibiza SportCoupe estetski velikim delom oslanja na izgled atraktivnog Seatovog koncepta Bocanegra sa ovogodišnjeg salona automobila u Ženevi.
Novu Ibizu (ne bez razloga) španski proizvođač opisuje kao najvažniji model u svojoj novijoj istoriji, čiji je primarni zadatak da se uhvati u koštac sa rivalima, kao što su nova Ford Fiesta, Opel Corsa, VW Polo, Škoda Fabia, Fiat Grande Punto, Renault Clio i Peugeot 207. Jedan od aduta je svakako svež i dopadljiv izgled, za koji je zaslužan bivši Lamborghinijev dizajner Luc Donckerwolke. U svakom slučaju, ovakva Ibiza (snažni bokovi, "namršten" pogled, veliki prednji otvor za vazduh, moderniji i kvalitetniji interijer sa jednostavnim i čistim linijama) biće izuzetno opasan konkurent pomenutim automobilima B segmenta.
Ibiza SportCoupe je inače dugačka 4034 mm i visoka 1428 mm, odnosno nešto je kraća i niža u odnosu na ranije predstavljenu novu Ibizu hatchback sa petora vrata (dugačka 4052 mm, visoka 1445 mm). Međuosovinsko rastojanje iznosi 2469 mm, zapremina prtljažnika je narasla na 284 litra (stara trovratna Ibiza ima 267 litara), u odnosu na stari model širi je i trag točkova, dok će putnici na zadnjim sedištima imati više mesta za noge.
U početku će Ibizu SportCoupe pokretati dva dizelaša; tačnije trocilindrični 1.4 TDI sa 59kW/80KS i 195Nm obrtnog momenta (po fabričkim podacima troši 4,3 litre na 100 km, a emituje 114 grama CO2 po kilometru) i četvorocilindrični 1.9 TDI sa 66kW/90KS i 210Nm (potrošnja je 4,5 litara, a emisija CO2 119 g/km), kao i jedan benzinac (1.6L sa 77kW/105KS i 153Nm, potrošnja 6,7 litara, emisija CO2 je 159 g/km). Kasnije će paleta biti obogaćena sa još nekoliko agregata, odnosno radi se o 1.9 litarskom TDI dizelašu sa 77kW/105KS i 240Nm (takođe troši 4,5 litara dizela na 100 km), kao i o trocilindričnom 1.2 L benzincu (51kW/70KS, 112Nm, potrošnja 5,9 litara, emisija CO2 139 g/km) i četvorocilindričnom 1.4 L benzinskom motoru od 63kW/85KS i 132Nm (troši 6,2 litra goriva i emituje 149 grama CO2 po km). S druge strane, još nije sigurno koji će motori pokretati sportske verzije Ibiza FR i Ibiza Cupra. Jedni izvori govore da će Ibiza FR imati 1.8 TFSI agregat sa 160KS, a Ibiza Cupra 2.0 TFSI sa 200 konja, dok drugi izvori prednost daju manjem 1,4 litarskom turbo motoru.
Kao i kod verzije sa 5 vrata, Seat će kupcima Ibize SportCoupe ponuditi i sedmostepeni DSG menjač sa duplim kvačilom (u modelu sa 1,6 litarskim benzincem od 105 konja), Hill Hold Control, Bi-xenon prednja svetla sa AFS (Adaptive Frontlighting System) sitemom, parking senzorima, ESP sistemom elektronske kontrole stabilnosti, najmanje četiri vazdušnja jastuka u standardnoj opremi itd. Ovde i podsećanje da je nova Ibiza već dobila maksimalnu ocenu od 5 zvezdica za bezbednost odraslih putnika na EuroNCAP testu (za zaštitu dece dodeljene su 4, a za sigurnost pešaka tri zvezdice).
Ibiza SportCoupe će se proizvoditi u Seatovoj Martorell fabrici u blizini Barselone, nudiće se u verzijama Reference, Stylance i Sport, dok prodaja počinje u drugoj polovini ove godine.
Posle Cayenna i Porsche Panamera sa dizelašem?

Iz Porschea su nedavno za Automotive News potvrdili (posle dugog perioda negiranja) da će na salonu automobila u Ženevi 2009. ipak promovisati Cayenne pokretan Audijevim 3.0 litarskim V6 dizelašem od 176kW/240KS (o tome više OVDE), međutim, to izgleda neće biti jedini model sa dizel motorom u Porscheovoj ponudi. Naime, ako je verovati procurelim informacijama iz nemačke fabrike, 12 meseci posle prezentacije sportskog sedana Panamera (čija proizvodnja treba da počene u aprilu 2009. godine), Porsche planira da na tržište izbaci i njegovu dizel varijantu. Po tim izvorima, u Panameru dizel će se ugrađivati isti 3.0 TDI V6 agregat kao i u pomenuti Cayenne TDI. Kao i kod Cayenna 3.0 TDI, i ovde konstatacija da, s obzirom na veze Volkswagena i Porschea, izbor motora ne iznenađuje, mada i pomalo razočarava, budući da Volkswagen u svojoj paleti ima i daleko snažnije dizelaše koji bi se bolje uklopili u imidž Porschea.
Panamera je inače odgovor Porschea na Mercedes CLS, Maserati Quattroporte, Aston Martin Rapide i budući model BMW-a u ovoj kategoriji (na bazi prošlogodišnje studije BMW CS Concept). Kako se saznaje, u Panameru će se, sem 3.0 TDI dizelaša (ako se vest pokaže tačnom), ugrađivati i benzinski 4.8 litarski V8 motor sa 405 i 520 konja (ovaj potonji sa turbo punjačem), a kasnije i 3.6 litarski V6 agregat sa 300KS. U ponudi će biti verzije sa pogonom samo na zadnjoj osovini i na sva četiri točka, a u konstrukciji će se između ostalog koristiti i aluminijum, kako bi se smanjila masa automobila. Težina Panamere bi trebalo da bude oko 1800 kg, dužina će prelaziti pet metara, a širina će iznositi oko dva metra. Što se cena tiče, one će se prema sadašnjim informacijama kretati od oko 80.000 evra za osnovni V6 model pa sve do 125.000 evra za najsnažniji 4,8 Turbo sa pogonom na sva četiri točka. I Panamera će dobiti hibridni pogon (verovatno 2011. godine), koji se sastoji od kombinacije Volkswagenovog 3.6 litarskog V6 benzinskog i elektromotora od 82kW/110KS. Hibridni sistem u Panameri Hybrid čine baterije smeštene pozadi (ispod prostora za prtljag) i hibridnog modula, koji se nalazi napred, između benzinskog motora i transmisije. U zavisnosti od uslova vožnje, hibridni modul ima mogućnost da isključi ili benzinski ili elektromotor, a može i da kombinuje snagu oba ova pogonska sistema.
Renault Scenic ZEV H2 sa gorivim ćelijama

I Renault se pridružio proizvođačima koji su napravili automobil sa gorivim ćelijama i pogonom na vodonik. Tačnije, novi koncept automobil Scenic ZEV H2 (Zero Emission Vehicle) je plod zajedničkog rada alijanse Renault-Nissan, koji 2010. godine treba da rezultira početkom prodaje njegove serijske verzije (ali u novoj karoseriji, budući da tokom 2009. Renault planira promociju potpuno nove generacije ovog MPV modela). U gorivim ćelijama hemijskom reakcijom između vodonika i kiseonika dolazi do stvaranja električne energije, koja na kraju i pokreće automobil. Tačnije, to radi elektro-motor od 90kW/122KS (sa litijum-jonskim baterijama), koji ovaj 1850 kg težak Scenic tera do maksimalnih 160 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 14,6 sekundi, dok mu autonomija sa jednim punjenjem vodonika iznosi 350 km.

Izvor : Tanjug
Pravilnik o
registraciji motornih i priključnih vozila, kao i o obliku, boji, dimenziji i
sadržini registarskih tablica, trebalo bi da počne da se primenjuje od 5. jula
ove godine.
Pravilnik je objavljen 29. decembra 2007. u "Službenom glasniku Republike
Srbije", stupio je na snagu 5. januara, a počeće da se primenjuje po
isteku šest meseci od dana stupanja na snagu. Registarske tablice izdate do
dana početka primene pravilnika zameniće se registarskim tablicama utvrđenim
ovim pravilnikom prilikom produženja važenja registracije motornog, odnosno
priključnog vozila, a najkasnije do isteka godinu dana od dana početka primene.
Vozila registruje organizaciona jedinica Ministarstva unutrašnijih poslova na
čijoj teritoriji vlasnik vozila ima prebivalište, odnosno sedište, navedeno je
u pravilniku.
Registarska tablica za motorno vozilo je bele boje, oivičena crnom linijom i na
njoj je sa leve strane, na plavoj podlozi, belim slovima ispisana međunarodna
oznaka Republike Srbije. Na tablici crnim slovima ispisana je oznaka
registarskog područja, a crnim ciframa i slovima ispisan je i registarski broj
vozila. Između oznaka registarskog područja i registarskog broja vozila utisnut
je crveni štit na kome je beli krst između četiri ocila bridovima okrenutih ka
vertikalnoj gredi krsta.
Registarski broj vozila sastoji se od cifara "0" do "9" i
kombinacija slova na dve pozicije, navodi se u pravilniku i dodaje da su slova
registarskog broja sva slova latiničnog pisma i latinična slova "X",
"Y" i "W". Oznaka registarskog područja na registarskoj
tablici ispisuje se i na ćiriličnom pismu, ispod utisnutog crvenog štita.
Prilikom prve registracije vozila, kao i prilikom produžavanja važenja registracije,
za vozilo se izdaje registraciona nalepnica koja se postavlja na motorno vozilo
sa vetrobranskim staklom, sa unutrašnje strane, na donjem delu. Registraciona
nalepnica se postavlja na motocikl, spolja na vetrobransko staklo, ako ga ima,
ili na ravnom delu vozila kod uređaja za osvetljavanje, a na priključno vozilo,
spolja na levoj polovini zadnje strane na vidnom mestu.
Saobraćajna dozvola se smatra važećom samo kada je registraciona nalepnica
postavljena na vozilo po propisanim uputstvima, navedeno je u pravilniku.