home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Ford je iskoristio salon automobila u Londonu za prvo javno prikazivanje predprodukcijske verzije novog sportskog Focusa RS (prodaja serijske verzije startuje na proleće 2009. godine).

Za njegov pogon je zadužen petocilindrični 2,5 litarski turbo motor (u paru sa šestostepenom manuelnom transmisijom), koji razvija okruglo 300KS i 410Nm obrtnog momenta (sadašnji najjači Focus ST inače raspolaže sa 225 konja). To je dovoljno za maksimalnu brzinu od 250 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 6 sekundi.

Zanimljivo je da su se u Fordu odlučili da Focus RS neće imati 4x4, već pogon samo na prednjim točkovima (sa LSD zatvaračem diferencijala).  

Uz snažniji motor, Focus RS će raspolagati i detaljno prerađenim ogibljenjem, za 40 mm širim tragom točkova, modifikovanim izduvnim i kočionim sistemom, doteranim enterijerom, dok će se za agresivniji izgled spoljašnjosti brinuti kompletan aerodinamički kit, koji podrazumeva novi prednji branik sa velikim otvorima za vazduh, integrisanim spojlerom i farovima za maglu, zadnji branik sa difuzorom, zatim otvore za vazduh na haubi motora, proširenja blatobrana, ispupčenije pragove i veliki zadnji krovni spojler (u paketu će naravno biti i novi aluminijumski točkovi od 19 inča sa gumama 235/35 i posebne RS oznake).

U Velikoj Britaniji se očekuje da će Focus RS koštati oko 25.000 funti (31.810 evra).





Seat Ibiza SportCoupe (u stvari trovratna varijanta nove Ibize) je još jedna u nizu svetskih premijera na salonu u Londonu, koji je počeo juče i traje do 3. avgusta.

Kao što se i očekivalo, u Seatu su odlučili da se Ibiza SportCoupe estetski velikim delom oslanja na izgled atraktivnog Seatovog koncepta Bocanegra sa ovogodišnjeg salona automobila u Ženevi.

Novu Ibizu (ne bez razloga) španski proizvođač opisuje kao najvažniji model u svojoj novijoj istoriji, čiji je primarni zadatak da se uhvati u koštac sa rivalima, kao što su nova Ford Fiesta, Opel Corsa, VW Polo, Škoda Fabia, Fiat Grande Punto, Renault Clio i Peugeot 207. Jedan od aduta je svakako svež i dopadljiv izgled, za koji je zaslužan bivši Lamborghinijev dizajner Luc Donckerwolke. U svakom slučaju, ovakva Ibiza (snažni bokovi, "namršten" pogled, veliki prednji otvor za vazduh, moderniji i kvalitetniji enterijer sa jednostavnim i čistim linijama) biće izuzetno opasan konkurent pomenutim automobilima B segmenta.

Ibiza SportCoupe je inače dugačka 4034 mm i visoka 1428 mm, odnosno nešto je kraća i niža u odnosu na ranije predstavljenu novu Ibizu hatchback sa petora vrata (dugačka 4052 mm, visoka 1445 mm). Međuosovinsko rastojanje iznosi 2469 mm, zapremina prtljažnika je narasla na 284 litra (stara trovratna Ibiza ima 267 litara), u odnosu na stari model širi je i trag točkova, dok će putnici na zadnjim sedištima imati više mesta za noge.

U početku će Ibizu SportCoupe pokretati dva dizelaša; tačnije trocilindrični 1.4 TDI sa 59kW/80KS i 195Nm obrtnog momenta (po fabričkim podacima troši 4,3 litre na 100 km, a emituje 114 grama CO2 po kilometru) i četvorocilindrični 1.9 TDI sa 66kW/90KS i 210Nm (potrošnja je 4,5 litara, a emisija CO2 119 g/km), kao i jedan benzinac (1.6L sa 77kW/105KS i 153Nm, potrošnja 6,7 litara, emisija CO2 je 159 g/km). Kasnije će paleta biti obogaćena sa još nekoliko agregata, odnosno radi se o 1.9 litarskom TDI dizelašu sa 77kW/105KS i 240Nm (takođe troši 4,5 litara dizela na 100 km), kao i o trocilindričnom 1.2 L benzincu (51kW/70KS, 112Nm, potrošnja 5,9 litara, emisija CO2 139 g/km) i četvorocilindričnom 1.4 L benzinskom motoru od 63kW/85KS i 132Nm (troši 6,2 litra goriva i emituje 149 grama CO2 po km). S druge strane, još nije sigurno koji će motori pokretati sportske verzije Ibiza FR i Ibiza Cupra. Jedni izvori govore da će Ibiza FR imati 1.8 TFSI agregat sa 160KS, a Ibiza Cupra 2.0 TFSI sa 200 konja, dok drugi izvori prednost daju manjem 1,4 litarskom turbo motoru.

Kao i kod verzije sa 5 vrata, Seat će kupcima Ibize SportCoupe ponuditi i sedmostepeni DSG menjač sa duplim kvačilom (u modelu sa 1,6 litarskim benzincem od 105 konja), Hill Hold Control, Bi-xenon prednja svetla sa AFS (Adaptive Frontlighting System) sitemom, parking senzorima, ESP sistemom elektronske kontrole stabilnosti, najmanje četiri vazdušnja jastuka u standardnoj opremi itd. Ovde i podsećanje da je nova Ibiza već dobila maksimalnu ocenu od 5 zvezdica za bezbednost odraslih putnika na EuroNCAP testu (za zaštitu dece dodeljene su 4, a za sigurnost pešaka tri zvezdice).

Ibiza SportCoupe će se proizvoditi u Seatovoj Martorell fabrici u blizini Barselone, nudiće se u verzijama Reference, Stylance i Sport, dok prodaja počinje u drugoj polovini ove godine. Osnovni model će u Velikoj Britaniji imati cenu od oko 9000 funti (11.450 evra).



Prema upravo objavljenim podacima, Toyota je za prvih šest meseci ove godine u svetu prodala 4.82 miliona svojih vozila, što predstavlja rast od 2.2% u odnosu na isti period 2007. S druge strane, američki General Motors ima pad od 3%, odnosno u prvoj polovini 2008. kupce je našlo 4.53 miliona njihovih vozila.

U drugom kvartalu ove godine GM je prodao nešto više od 2.28 miliona vozila, što je pad od 5% u poređenju sa istim periodom 2007. Dok je prodaja GM-a van Severne Amerike porasla za 10 odsto (plus od 116.000 vozila), u SAD-u je zabeležen pad od 20% (236.000 vozila). Prodaja Toyote u drugom tromesečju 2008. je s druge strane porasla i to za 1.8% (plasirano je 2.406.000 vozila).  



Izvor : Tanjug

Američki proizvođač električnih automobila Tesla Motors objavio je da će u 2010. godni početi serijsku izradu sportskog električnog sedan vozila sa četvoro vrata, koje će moći da prevali 400 kilometara jednim punjenjem baterija.

Automobil će koštati oko 60.000 dolara i izrađivaće se u fabrici na severu Kalifornije, prenela je agencija DPA.

Tesla je u martu ove godine počeo proizvodnju električnog sportskog dvoseda Tesla Roadster (na slici) nulte emisije štetnih gasova. Cena se kreće oko 100.000 dolara i do sada je potvrđeno oko 900 porudžbina, prema podacima proizvođača.

Električni motor opremljen je sa nekoliko hiljada litijum-jonskih baterija povezanih u jedan baterijski paket. Automobil može da se kreće 365 kilomerata sa jednim punjenjem, najveća brzina je 200 kilometara na sat, a ubrzanje do 100 kilometara postiže se za svega četiri sekunde.

Automobil je zvanično prvi put prikazan sredinom 2006, u Santa Moniki, u Kaliforniji, a razvijan je uz pomoć Lotusa.



Porsche Cayman S Sport

24 Jul 2008 - 00:55 Noviteti Link

Pre nego što na tržište stigne njegova restilizovana verzija (o tome više OVDE), paleta aktuelnog Porschea Cayman S će biti proširena novom specijalnom serijom, prosto nazvanom Cayman S Sport. Iako u ovom trenutku još nisu obelodanjeni zvanični podaci, zna se da će Cayman S Sport, pored pojačanog motora (na 303KS), dobiti i Porscheov Active Stability Management system, za 10 mm spušteno ogibljenje, jače kočnice, kao i karoseriju u kombinaciji narandžaste i crne boje (inspiracija za to je Porsche 911 GT3 RS), u paketu sa crnim točkovima i retrovizorima. Cena za Cayman S Sport će u Velikoj Britaniji iznositi 49.890 funti (62.970 evra).   



Iako je u početku bilo planirano da se u Jaguar XK ugrađuju samo benzinski motori, prema poslednjim izveštajima, u britanskoj kompaniji ipak intenzivno rade i na razvoju njegove dizel verzije. Imajući u vidu porast cena benzina i uspeh BMW-a 635d, pojava Jaguara XK i neće predstavljati veliko iznenađenje. Kako stvari sada stoje, XK će dobiti novu modifikovanu verziju postojećeg 2,7 litarskog V6 dizelaša, koji se inače već koristi u nekoliko Jaguarovih modela. Njegova zapremina će biti povećana na 3,0 litra, a što se snage tiče, očekuje se najmanje 250KS.



Tjuning kuća TechArt Automobildesign je još na ovogodišnjem 78. salonu automobila u Ženevi publici predstavila model GTstreet Cabriolet (baza je Porsche 911 Turbo Cabriolet), a sada su naknadno saopšteni dodatni detalji i njegova cena.

Za performanse se brine šestocilindrični 3,6 litarski bi-turbo bokser motor, koji sada umesto fabričkih 353kW/480KS i 620Nm razvija 463kW/630KS i 820Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za samo 3,6 sekundi (3,5 sec tiptronic S) i maksimalnu brzinu od 345 km/h (serijski model može do 310 km/h, a ubrzanje do stotke mu iznosi 3,8 sekunde). Povećanje snage je postignuto uz pomoć T30 VTG turbo punjača, reprogramirane elektronike motora, sportskog filtera za vazduh, novog interkulera i novog sportskog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika.

TechArt je GTstreet Cabriolet opremio i novim aerodinamičkim paketom, zaslužnim kako za sportskiji izgled (novi prednji branik sa integrisanim spojlerom, pragovi, modifikovani zadnji branik sa karbonskim difuzorom, zadnje krilo plus prošireni blatobrani), tako i za bolje prijanjanje ovog Porschea. Treba napomenuti da su ovi aerodinamički dodaci razvijeni u vazdušnom tunelu. Tu je i TechArt VarioPlus vešanje, koje dozvoljava spuštanje istog do 25 mm, a svakom vozaču da individualno podešava set-up amortizera (Normal i Sport). Točkovi TechArt Formula III su veličine 20 inča (napred 8.5Jx20, pozadi 12Jx20) sa Michelin Pilot Sport Cup Plus gumama dimenzija 245/30 ZR 20 napred, odnosno 315/25 ZR 20. TechArt sportski kočioni sistem podrazumeva diskove od 390 mm napred i 365 mm nazad.

Techart je takođe doterao i unutrašnjost, a to podrazumeva u potpunosti kožni enterijer, kao i pedale, vrh ručice menjača i odmorište za nogu napravljeni od aluminijuma. Cena? Prava sitnica: 255.000 evra.

TechArt GTstreet RS

Ljudima iz TechArta izgleda GTstreet Cabriolet sa njegovih 630KS nije bio dovoljno snažan, pa su napravili novi GTstreet RS na bazi Porschea 911 GT2, kome je snaga povećana za 125kW/170KS (na svih 515kW/700KS i 860Nm). Stoga ne čudi ni ubrzanje do 100 km/h za samo 3,3 sekunde, ali ni početna cena od svih 350.000 evra. Snaga motora je podignuta zahvaljujući, između ostalog, modifikovanim turbo punjačima, specijalno razvijen interkulerima, doteranom izduvnom sistemu i novom sportskom fileteru za vazduh.

Kao i GTstreet Cabriolet, i GTstreet RS ima novi aerodinamički kit, koji u ovom slučaju podrazumeva prednji branik sa integrisanim spojlerom, pragove, zadnji branik sa karbonskim difuzorom, zadnji krovni spojler, veliko zadnje krilo, novu prednju haubu, nova kućišta retrovizora i okvire prednjih svetala, a tu je i modifikovana unutrašnjost.



HSV W427 od avgusta

24 Jul 2008 - 00:27 Noviteti Link

Holdenov fabrički tjuner HSV (Holden Special Vehicles) je publici na ovogodišnjem salonu u Melburnu prikazao studiju HSV W427 Concept, koji će u serijskoj verziji kupcima biti dostupan od avgusta. Proizvodnja ovog australijskog konkurenta BMW-u M5, Mercedesu E63 AMG i Audiju RS6 će biti limitirana na samo 427 komada (broj 427 u imenu automobila označava zapreminu motora od 427 kubna inča), a kupci će za njega morati da izdvoje 150.000 australijskih dolara (skoro 92.000 evra).

Najvažnija karakteristika HSV W427 je da ga pokreće 7,0 litarski LS7 V8 agregat iz Corvette Z06, koji ovde raspolaže sa 375kW/505KS pri 6500 o/min. i 640 Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min. Sasvim dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 4,7 sekundi.

U paketu su još pojačne kočnice, zadnji spojler od karbon fibera, veliki aluminijumski točkovi od 20 inča i Tremec TR6060 šestostepeni manuelni menjač.



Izvor : Tanjug

Italijanska mašinska grupacija Fiat je saopštila da je u drugom tromesečju ove godine ostvarila dobit od 1,13 milijardi evra, što je za oko 20 odsto više nego u istom periodu lane, što je najveći kvartalni profit u istoriji ove kompanije.

Rezultat je premašio procene analitičara, a firma je time istovremeno potvrdila i dobre izglede za ovu i narednu godinu, preneo je Rojters.

Sastavni deo grupacije, fabrika automobila Fiat, je povećala profit za 26 odsto, na 243 miliona evra i takođe je premašila predviđanja ekonomskih stručnjaka.

Zahvaljujući tim rezultatima, akcije firme su na berzi u Milanu porasle za više od šest odsto.

Analitičari su predvideli da će cela grupaciji ostvariti dobit od 1,05 milijardi evra, a auto industrija 238 miliona evra.

Podaci za automobilski deo grupacije obuhvataju rezultate poslovanja marki Fiat, Alfa Romeo i Lancia, a s druge strane, nisu obuhvaćene luksuzne marke Ferrari i Maserati, koje posluju relativno samostalno.

Uprkos pogoršanim uslovima na tržištu Fiat je potvrdio da ove godine i dalje računa na prvobitni plan da ostvari profit između 3,4 i 3,6 milijardi evra.

U grupaciju  Fiat takođe spadaju i teretna vozila Iveco i CNH koji proizvode traktore i kombajne.

"Očekujemo da će veća kontrola davanja koju smo počeli da primenjujemo u prethodnom tromesečju, dodatno uticati na povoljniju strukturu troškova", navedeno je u izveštaju kompanije.

Za 2009. godinu Fiat predviđa promet od oko 65 milijardi evra i poslovni profit između 4,3 i 4,5 milijardi evra.



Audi A4 2.0 TDI

23 Jul 2008 - 13:27 Predstavljamo Link

Izvor : www.politika.co.yu

A4 2.0 TDI, sa novim komon rejl turbo dizelom predstavlja iskorak ka višoj klasi po pitanju udobnosti i voznih karakteritika

Kada na scenu izađe novi model Audija, tržište, po pravilu, odgovara velikim interesovanjem kupaca, uz istovremenu zabrinutost konkurencije – najpre Mercedesa i BMW - a. Krajem prošle godine u Ingolštatu su izvršili reviziju udarnog modela kako bi unapredili svoje oružje u borbi za prevlast u srednjoj klasi.

Nova generacija „četvorke“, zvanično je startovala u Srbiji pre nekoliko meseci. Zahvaljujući uvozniku, kompaniji Porše SCG, nedavno smo iskoristili priliku da se bliže upoznamo sa modelom A4 2.0 TDI.

Pogled spreda izaziva nedoumicu, da li je reč o A4 ili o kupeu sa oznakom A5. Po ugledu na starijeg brata, A4 je dobio izuzetno agresivan prednji deo. Svetlosne grupe su vrlo dominantne, a uz ksenonske farove koji se doplaćuju stižu i poziciona svetla sa LED diodama. Detalj koji u potpunosti menja izgled čitavog automobila! Centralno mesto napred zauzima prepoznatljiva Audijeva trapezoidna maska, sada još više spuštena, praktično do donje ivice odbojnika.

Od prethodnika je duži čitavih 12 cm, sa naglaskom na međuosovinsko rastojanje od čak 2,81 m. Ovakvo rešenje primenjeno je zarad povećanja unutrašnjih gabarita, ali i oslobađanja prostora kako bi se motor pomerio što više unazad. Rezultat je bolji raspored mase, što je jedan od preduslova za ubedljivo ponašanje u vožnji, naročito u dinamičnom tempu.

Ali, pre nego što startujemo potpuno novi komon rejl dizel sa 143KS, za trenutak zastajemo gotovo opčinjeni enterijerom novog A4. Kvalitetni materijali i savršena završna obrada oduvek su bili zaštitni znak proizvođača sa četiri prstena. Ipak, teško je ostati ravnodušan, jer radno mesto vozača deluje kao malo remek delo. Na utisak u velikoj meri utiču izuzetno dugačka i udobna sedišta. Dopalo nam se i što je centralni greben blago zakošen prema vozaču, u stilu bavarskog konkurenta. Na zadnjim sedištima sada ima više mesta, mada je i dalje prisutan osećaj zatvorenog prostora što je rezultat manjih staklenih površina i niže linije krova.

Na okret ključa sledi prijatno iznenađenje. Motor se oglašava tiho, čak i pri hladnom startu. Karakteristično brundanje starog agregata je prošlost, kao i famozna „turbo rupa“. Umesto sistema ubrizgavanja pumpa - brizgaljaka primenjena je komon rejl tehnologija. Novi agregat je tiši, elastičniji i „čistiji“. I još nešto, ovaj motor voli da se zavrti gotovo do 5000 obrtaja, a pri tom vuče već od niskih 1500 o/min. Dakle, može da se vozi vrlo ekonomično ukoliko se slede uputstva sa malog displeja koji prikazuje kada treba promeniti stepen prenosa (30 km/h - 3. stepen ,  40 km/h - 4. stepen, 60 km/h – 5. stepen). Sa druge strane, sklonost ka visokim obrtajima, nekarakteristična za većinu dizela, dobro dođe u sportskom režimu. Ručica menjača ima kratak hod, a čini nam se da bi prvi stepen prenosa mogao da bude malo precizniji.

I zaista, bez obzira na veliku vučnu silu (320Nm) na prednjoj osovini novi A4 se vozi vrlo neutralno. Sklonost da povuče preko nosa gotovo da je neprimetna, uz to karoserija se minimalno naginje u zavojima. A prava pesma sledi kada se izađe na autoput. Tu dolaze do izražaja svi kvaliteti Audija A4 2.0 TDI. Visok tempo ne predstavlja nikakav problem - niti će putnike ometati buka, niti će agregat biti previše žedan, čak i pri visokim brzinama. Jedino što minimalno može da poremeti idilu jesu veće neravnine koje ponekad zaljuljaju karoseriju i time blago narušavaju udobnost putovanja.

Sve u svemu, pun pogodak Audija u ovoj klasi.

Autor : V. Dedić

Tehnički podaci :

Dimenzije d/š/v 4703/1826/1427 mm, Motor komonrejl dizel, 4 cilindra, 16V, Zapremina 1968, Snaga 143KS pri 4200 o/min., Obrtni moment 320Nm pri 1750 o/min., Menjač 6 st, manuelni, Pogon napred, Kočnice 4 diska, Gume 225/45 R17, Težina 1593 kg, Prtljažnik 480 lit., Rezervoar 70 lit., Potrošnja 5,5 lit., Ubrzanje 0-100 km/h 9,4 sek, Maksimalna brzina 215 km/h, Cena od 32.694 evra.



Kompanija Verano Motors (www.verano.co.yu), generalni uvoznik i distributer Peugeot vozila za Srbiju, započela je specijalnu olimpijsku ponudu za model Peugeot 308 Premium 1,6 E 120 KS. Na 29-im letnjim igrama u Pekingu, Verano Motors je jedan od sponzora Olimpijskog tima Srbije, a Peugeot je oficijalno vozilo naših Olimpijaca pre i tokom ove planetarno najvažnije sportske manifestacije

Od svog lansiranja, Peugeot 308 osvaja brojne nagrade i priznanja. Prošle godine zabeležio je veliki uspeh u Nemačkoj, tradicionalno orijentisanoj prema automobilima sopstvene industrije i prema izboru čitalaca uticajnog nemačkog nedeljnika Bild am Sonntag, osvojio prestižnu nagradu Zlatni volan 2007. Nosilac game 308 proglašen je i Ginisovim rekorderom u dve kategorije: odnosno u opštoj potrošnji goriva i potrošnji dizel goriva. Prema tradicionalnom izboru u organizaciji dnevnih poslovnih novina „Privredni PREGLED” poneo je prestižnu titulu Automobil 2008. godine, ali i priznanje za Ekološki automobil godine. Ovaj model osvojio je i maksimalnih, pet zvezdica na Euro NCAP testu.

Peugeot 308 poseduje performanse koje vozačima pružaju besprekornu sigurnost i u vožnji po gradu, kao i na otvorenom putu. Dopadljiv dizajn i kompaktna veličina ovog modela zadovoljiavaju kriterijume i najzahtevnijih vozača. Konstruktori Peugeot-a 308 posvetili su veliku pažnju zaštiti životne sredine, imajući u vidu da smanjenje efekta staklene bašte usled emisije gasova predstavlja jedan od prioriteta francuske kompanije.

Ovaj model pleni svojom elegantnom siluetom i svojim osobenostima i, svakako, predstavlja jednog od najvećih Peugeot lepotana. Sa niskim centrom gravitacije i velikom širinom šasije, Peugeot 308 se može pohvaliti izuzetnim ponašanjem na putu. Velike površine prozora i panoramsko zadnje vetrobransko staklo obezbeđuju osećaj više nego dovoljnog prostora i za vozača i za putnike. Model 308 nudi savršenu ravnotežu između dimenzija unutrašnjeg prostora i ukupnih dimenzija.

Model koji je na akciji Peugeot 308 1,6 E sa 120 konjskih snaga ima benzinski motor koji je razvijen u saradnji sa BMW – om.

Izvor : Verano Motors



Još jedna svetska premijera zakazana za salon automobila u Londonu (2008 British International Motor Show, od 23. jula do 3. avgusta) je i novi sportski automobil, nazvan IFR Automotive Aspid, koji je po rečima proizvođača napravljen sa ciljem da pruži čisto uživanje u vožnji. Aspid je rad kompanije IFR Automotive (osnivač je inženjer Ignacio Fernandez Rodriquez koji je u prošlosti radio za Prodrive i Mitsubishi WRC tim), a kupcima će osnovna verzija biti dostupna po ceni od 75.000 funti ili 94.660 evra (model sa full opremom će stajati duplo više).

Ukratko, Aspid pokreće 2.0 litarski motor (u atmosferskoj verziji raspolaže sa 201kW/270, a u kompresorskoj sa 298kW/400KS), čija se snaga preko šestostepenog manuelnog menjača prenosi na zadnje točkove. Kako bi težina bila što manja, u konstrukciji su korišćeni aluminijum i karbon, što je na kraju dovelo do mase automobila od samo 700 kg. Drugim rečima, odnos snaga/težina kod kompresorske verzije iznosi 570KS po toni (ili 1,75 kg po KS), pa ne iznenađuje tvrdnja proizvođača da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 2,8 sekunde. Do 100 milja na sat (160 km/h) mu treba 5,9 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi (elektronski limitiranih) 250 km/h. 



Sem novog sportskog Focusa RS sa 300 konja (o njemu više OVDE), Ford je odlučio da na salonu automobila u Londonu održi i premijeru nove Fieste ECOnetic. 

Oznaka ECOnetic kod Forda označava modele, koji se odlikuju redukovanom emisijom CO2 i smanjenom potrošnjom goriva, a to u slučaju ovakve Fieste znači da je emisija CO2 manja od 100 grama po kilometru (tačnije, iznosi 98 g/km), dok je kombinovana potrošnja 3,7 litara dizela na 100 km. Ovaj rezultat je postignut po već oprobanom receptu, tačnije poboljšanom aerodinamikom automobila (uključujući i spušteno ogibljenje), reprogramiranom elektronskom kontrolnom jedinicom motora, gumama sa manjim otporom kotrljanja (dimenzija 175/65R14) i revidiranim petostepenim manuelnim menjačem.

Fiestu ECOnetic pokreće1,6 litarski TDCi turbo-dizelaš od 90KS (sa DPF filterom čestica čađi), što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h od 12,3 sekunde i najveću brzinu od 178 km/h.

Prodaja Fieste ECOnetic počinje krajem ove godine i to po ceni, koja u Velikoj Beritaniji iznosi 11.845 funti (14.885 evra) za trovratnu verziju, odnosno 12.445 funti (15.640 evra) za model sa 5 vrata.



Salon automobila u Londonu (danas se otvara za posetioce) je i mesto promocije nove specijalne serije Jaguara XK, nazvanog XK60 (u čast 60 godina Jaguara XK120).

Poenta svega je naravno u bogatijoj standardnoj opremi, koja, između ostalog, obuhvata i Senta aluminijumske točkove od 20 inča, sportski vrh ručice menjača od aluminijuma, novi prednji spojler, hromirane bočne otvore za vazduh, modifikovani gornji i donji saćasti prednji gril, nove izduvne cevi i naravno posebne oznake.

XK60 pokreće 4,2 litarski atmosferski AJ-V8 motor sa 298KS pri 6000 0/min. i 411Nm obrtnog momenta pri 4100 o/min. (u paru sa Jaguarovom Sequential Shift šestostepenom automatskom transmisijom). Sa njim postiže (limitiranu) najveću brzinu od 250 km/h, dok mu za ubrzanje do 100 km/h treba 5,9 (Coupe), odnosno 6 sekundi (Cabriolet verzija).

Proizvodnja ovog modela inače počinje još ovog meseca i to po ceni koja u Velikoj Britaniji iznosi 60.995 funti ili 76.650 evra (Coupe verzija), odnosno 66.995 funti ili 84.185 evra za Cabriolet.



Britanski NICE Car Company na salonu u Londonu promoviše Micro-Vett Fiat 500 sa elektro pogonom. Ovaj mališan sa manuelnim petostepenim menjačem postiže maksimalnu brzinu od samo 60 milja na sat (96 km/h), autonomija sa jednim punjenjem baterija mu iznosi 70 milja (112 kilometara), dok je za punjenje tih istih baterija potrebno od 6 do 8 sati.

Cena za Fiat e500 još nije objavljena, a njegova oprema obuhvata Radio/CD/MP2 plejer, Bluetooth i USB, klima uređaj, daljinsko centralno zaključavanje, ABS i EBD, aluminijumske točkove od 15 inča, frontalne vazdušne jastuke i vazdušni jastuk za kolena vozača. Kao opcija će kupcu na raspolaganju stajati i ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti, automatski klima uređaj, parking senzori, alu felne od 16 inča, el. sunčani krov i metalik boja.