home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Aktuelni svetski šampion u Formuli 1 Kimi Raikonen je novi vlasnik Chevrolet Corvette iz 1974. godine, koja je nekada bilo vlasništvo glumice Šeron Stoun. Raikonen je pomenutu Corvettu kupio za 200.000 evra na dobrotvornoj aukciji održanoj prošlog vikenda u Monaku, dan pre tamošnje F1 trke. Ono što privlači pažnju je kilometraža ove Corvette (trenutno se nalazi u Los Anđelesu), budući da na brojčaniku stoji da je do sada prešla samo 4 milje (oko 6,5 km)! Inače, sav prihod sa ove aukcije će biti poklonjen Elton John Aids fondaciji za borbu protiv side.





Izvor : www.blic.co.yu

Šest meseci nakon lansiranja modela 308, „Pežo“ je ponudio najjaču i najreprezentativniju varijantu koju pokreće benzinac od 1,6 litara maksimalne snage 175 konja. Novitet francuske fabrike dobio je i potpuno novi menjač sa šest stepeni prenosa, sportski podešen sistem oslanjanja i detalje koji ga jasno izdvajaju od standardne ponude. 

Točkovi od 17 ili 18 inča s pneumaticima veoma niskog profila (225/45 R17 ili 225/40 R18) i veliki spojler na trećim (petim) vratima izvana nagoveštavaju puno toga, a ko ni tada ne može da u ovom pomalo neobično dizajniranom vozilu prepozna rasnog sprintera, tu su nedvosmislene asocijacije u okviru enterijera. Ručica menjača je aluminijumska, baš kao i komandne papučice i ukrasi na prednjem panelu i kožom obloženom upravljaču. „Pežo“ je zaista vodio računa o svakom detalju, pa je 308 prvi model niže srednje klase (C segment tržišta) kod koga se može doplatiti čak i za kožu na prednjem panelu. Ali i bez toga ovaj automobil jasno pokazuje nameru francuskog proizvođača da se kvalitetom i ponudom pomeri korak bliže najprestižnijim markama na tržištu.

UPEČATLJIVA POJAVA

Za perjanicu ponude predviđena su samo dva (veoma bogata) paketa opreme „premijum pak“ i „felin“. Kupci mogu da biraju između karoserija s troja ili petora vrata, koje u kombinaciji s velikim panoramskim krovom imaju ukupno 4,86 kvadratnih metara staklenih površina! Preglednost, uprkos tome, nije spektakularna jer je klinasti prednji deo van vidokruga vozača. Nečim se morala platiti upečatljiva (neko bi rekao čak i ekstravagantna) pojava, a da manje vešti vozači ne bi imali problema pri manevrisanju, „Pežo“ je na spisak dodatne opreme pored zadnjih uvrstio i prednje senzore za parkiranje.
Vozne karakteristike su, inače, sjajne. U odnosu na standardne 308, novitet je niži za 10 milimetara, što mu je uz doradu sistema oslanjanja omogućilo da ponudi izuzetan kompromis između udobnosti i stabilnosti. Ni servo-upravljač nije sportski sirov, tako da je ovaj automobil podjednako dobar za svakodnevnu upotrebu, porodična putovanja, ali i adrenalinsko proklizavanje u krivinama. Veliki doprinos tome daje i izvanredan raspored snage benzinskog motora, kao i potpuno novi menjač sa šest odlično odmerenih stepeni prenosa.

SAVREMENI TURBO

Razmena iskustva s BMW-om i zajednički razvoj iznedrili su zaista puno toga. Tehnički detalji i karakteristike ovog četvorocilindraša, uostalom, sve pokazuju. Ubrizgavanje goriva je direktno, VVT sistem brine o geometriji usisnih ventila, „tvin-skrol“ turbo punjač nudi više snage i na nižim obrtajima, „overbust“ režim isporučuje dodatnih 20 Nm za nagla ubrzanja... Kada se sve to ima u vidu, ne čudi da je maksimalni obrtni moment od 240 Nm (260 u ograničenom vremenskom periodu) dostupan već na 1.600 obrtaja, a sjajan podatak predstavlja činjenica da ta vrednost ne pada sve do 4.500 o/min! To u prevodu znači da je odziv motora sjajan bez obzira na režim iz koga ubrzavate, kao i da se čak ni u gradskim stani-kreni uslovima neće pojaviti čuvena knedla koja ume i te kako da nervira kod sportski orijentisanih automobila.
Izuzetne vozne karakteristike prati i vrhunska bezbednost, koja je preneta sa standardnih varijanti.
„Pežo 308 1,6 THP 175“ ima devet vazdušnih jastuka, kontrolu stabilnosti (ESP) i drugu manje-više uobičajenu elektronsku opremu, a na raspolaganju je i sistem LDWS za upozoravanje na prelazak putne linije - čime se značajno umanjuje opasnost od dekoncentracije prilikom dugotrajnog krstarenja autoputevima.
Savremeni su i servisni intervali, pa tako ulje i prečistač treba menjati na svakih 30.000 kilometara ili dve godine, a svećice i filter za vazduh na 60.000 km.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

motor četvorocilindrični, zapremina 1598 ccm, maks. snaga 128 kW (175 KS) pri 6000 o/min., maks. obr. moment, 240-260 Nm pri 1600 o/min., pogon napred, menjač šestostepeni, dužina 4276 mm, širina 1815 mm, visina 1488 mm, međuos. rastojanje 2608 mm, masa (3/5 vr.)1371/1396 kg,  prtljažnik 348 l, rezervoar 60 l, pneumatici 225/45 R 17, maks. brzina 225 km/h, ubrzanje (0-100 km/h) 8,3 s, potrošnja 7,6 l/100 km, gorivo bezolovni benzin.

PREDSTAVLJENA I VERZIJA 308 SW

Promocija na Sardiniji iskorišćena je i za lansiranje karavana, koji se u odnosu na baznu varijantu „pežoa 308“ razlikuje po uvećanoj karoseriji i unutrašnjoj konfiguraciji koja dopušta ugradnju trećeg reda sedišta. U SW-u, dužine 4,5 metara, tako se može naći do sedam putnika, dok kapacitet prljažnika (bez trećeg reda sedišta) startuje od 573 litra. Maksimalni tovarni prostor ima zapreminu 2.149 l, a zahvaljujući sistemu za obaranje naslona prednjeg suvozačkog sedišta ka napred - u „pežou 308“ mogu se transportovati predmeti dužine do 3,1 metar.

Autor : Aleksandar Andrić



Brazilska filijala Fiata je objavila prve fotografije novog modela Grande Punto Turbo, koji će se na tamošnjem tržištu naći od kraja ove godine (istovremeno će biti lansiran i u Argentini, mada za sada nisu saopštene cene ni za jednu ni za drugu zemlju).

Punto Turbo će se nuditi samo u verziji sa petora vrata, dok će za pogon biti zadužen T-Jet motor sa 114kW/155KS, poznat iz evropskog Grande Punta Abarth. U paketu su još i spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje, pojačani kočioni sistem, "scorpion" aluminijumski točkovi od 17 inča (sa brazilskog Fiata Stilo Abarth), atraktivan aerodinamički paket (prednji i zadnji spojleri, pragovi, zadnji krovni spojler), doterana unutrašnjost u sportskom stilu i bogatija standardna oprema (zatamnjena zadnja bočna i zadnje staklo, kožni volan i ručica menjača, el. podizači prednjih i zadnjih stakala, centralno zaključavanje, klima uređaj, cruise control, ABS, Fiatov FPS sistem za prevenciju požara, alarm, CD plejer plus MP3, follow-me-home uređaj i Fiat Code uređaj protiv krađe).



Američki Hennessey Performance Engineering je možda najpoznatiji po svom Viperu Venom 1000 Twin Turbo sa 1000KS, ali u njihovoj ponudi je i ovaj ekstremni Ford GT sa takođe 1000 konja i 1170Nm obrtnog momenta. Toliko je naime izvučeno iz twin-turbo 5,4 litarskog V8 agregata (u paru sa manuelnim šestostepenim menjačem), pa Hennessey GT1000 Twin-Turbo od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za samo 2,6 sekunde, dok maksimalna brzina premašuje 240 milja na sat (386 km/h). Ovde i podatak da Hennessey GT1000 četvrt milje (402 metra) prelazi za 10,6 sekundi.



Brabus Mercedes G-K8

25 Maj 2008 - 01:12 Tuning Link

Iz nemačkog Brabusa stiže još jedna obrada već odavno legendarnog Mercedesa G klase. Novi Brabus G-K8 pokreće V8 motor zapremine 5439 kubika, koji zahvaljujući Brabusovom paketu za povećanje snage sada razvija 550KS i 780Nm obrtnog momenta. Sa ovolikom snagom ne iznenađuje podatak da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje manje od pet sekundi, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 250 km/h. Kako bi i vizuelno naglasio snagu koja se krije pod haubom, Brabus G-K8 je sav u crnoj boji : karoserija, stakla, točkovi i unutrašnjost u crnoj koži. Cena za sada nije objavljena.



Prodavci Seata u našoj zemlji  (recimo Porsche Beograd Ada, Radnička 4, tel. 011/3530-400) u ponudi imaju modele Leon, Altea i Altea XL sa 1.9 TDI i 2.0 TDI dizel motorima, koji se prodaju sa sniženjem od 5 odsto. Kupac dobija i pet godina besplatnog kasko osiguranja u saradnji sa firmom Porsche Mobility. U ponudi je i poseban model Ibiza City Star, koji pokreće 1,4 litarski motor sa 85KS i koji košta 12.950 evra. U njegovoj opremi se nalaze Climatronic automatski klima uređaj, ABS, farovi za maglu, alu felne od 15 inča, tempomat, preklopivi el. retrovizori sa grejačima, el. podizači napred, daljinsko centralno zaključavanje, 5 vrata i priprema za radio. Zvaničan sajt uvoznika za Srbiju je www.seat.rs

I Mazdini dileri u Srbiji imaju zanimljivu ponudu za sve zainteresovane za kupovinu Mazde3. Tačnije, sve do 31. avgusta Mazda3 se prodaje sa popustom od 1500 evra. Inače, Mazde u Srbiji prodaju firme Profil Internacional iz Beograda (Karađorđeva 13, tel. 011/328 37 22,  internet : www.mazda-profil. co.yu), General Auto (Beograd, Stevana Prvovenčanog 50, tel. 011/397 05 44), Grand M (Novi Sad, Bulevar Vojvode Stepe 50, tel. 021/542 800) i Auto MG iz Niša (bul. 12 februar 81, tel. 018/581 336). Iz Mazde najavljuju da će uskoro njihove automobile prodavati i ovlašćeni dileri u Čačku i Subotici.  

Zastupnik Mercedesovih automobila, firma Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora (www.mercedes-benz.co.yu), u susret letu i predstojećim odmorima pripremila je specijalnu letnju ponudu odnosno ograničenu količinu Mercedes-Benz vozila, kako kažu, povoljnijih nego ikad. Ovi specijalni uslovi kupovine Mercedesa traju do 30. juna.   



Koliko Peugeot 308 HDI 110 može da bude štedljiv automobil, pokazuje ova vest iz Australije. Naime, bračni par John i Helen Taylor je u standardnom Peugeotu 308 HDI (ima 1,6 litarski turbo-dizel motor sa 80kW/109KS i 240Nm) za 25 dana vožnje obalom Australije prešao skoro 14.500 km, a pritom je ova 308-ica u proseku potrošila samo 3,1 litar dizela na 100 km puta. To znači da je ovaj bračni par sa jednim rezervoarom od 60 litara prelazio čak 1917 km.  



Renault će porodicu modela Laguna (nakon standardnih verzija Berline i GrandTour) proširiti i dugo očekivanom Lagunom Coupe, čija prezentacija će biti upriličena večeras na Kanskom filmskom festivalu.

Kao što se i očekivalo, serijska Laguna Coupe se dizajnerski ne razlikuje previše od istoimenog koncept vozila sa prošlogodišnjeg salona automobila u Frankfurtu. To podrazumeva privlačno oblikovanu spoljašnjost (naročito ako se uporedi sa prilično bledim i uzdržanim dizajnom standardne Lagune treće generacije), ali je dvobojna unutrašnjost mekih i čistih linija iz Lagune Coupe Concept ipak "prizemljena" i veoma nalik onoj iz Lagune i Lagune GrandTour. Još neki dizajnerski elementi sa Lagune Coupe Concept, poput atraktivnijeg rešenja prednjeg kraja i skrivenih kvaka, nisu preneti na serijsku verziju, a to naravno važi i za atraktivna vrata, koja su se na konceptu otvarala u vis. Laguna Coupe je dobila i dva nova motora i to 3.5 V6 benzinac sa 175kW/240KS i 330Nm obrtnog momenta (ubrzanje do stotke ovako motorizovane Lagune Coupe u verziji sa automatskim 6-stepenim menjačem je ispod 7 sekundi), kao i 3.0 V6 dCi dizelaš sa 173kW/235KS i 450Nm. Ostatak palete će činiti 2,0 litarski benzinci i dizelaši poznati iz standardnih Laguna. Laguna Coupe je inače dugačka 464 cm, široka 183 cm, visoka 140 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 269 cm, a postavljena je na točkove od 17 ili 18 inča (zavisno od verzije). Više detalja će Renault saopštiti naknadno, kako se bude približavao jesenji salon automobila u Parizu, gde će Laguna Coupe u stvari doživeti svoju pravu svetsku premijeru. Naravno, kao i ostale Lagune, i Coupe će biti izuzetno bezbedan automobil; to se kod Renaulta jednostavno podrazumeva. Kao i nedavno predstavljena Laguna GT, i nova Laguna Coupe je opremljena novim Renaultovim Active Drive upravljačkim sistemom na sva četiri točka (4WS – four wheel steer system), koji omogućava da se zadnji točkovi okreću paralelno ili u suprotnom smeru od prednjih. Renault tvrdi da je ovaj sistem ekstremno efikasan, da pruža poboljšano manevrisanje i izuzetnu preciznost upravljanja, kao i da unapređuje aktivnu bezbednost, posebno kod kočenja i prilikom manevra izbegavanja pri velikim brzinama.

VIDEO I

VIDEO II



Posle Ibize 1,4 TDI Ecomotive i Leona 1,9 TDI Ecomotive, nova Alhambra Ecomotive (upravo predstavljena na salonu automobila u Madridu) je još jedan u nizu Seatovih automobila koji se odlikuje smanjenom potrošnjom goriva i redukovanom emisijom CO2. To je postignuto poboljšanjem aerodinamike vozila, modifikovanom elektronskom kontrolnom jedinicom 2,0 litarskog TDI dizel motora (140KS i 310Nm) sa DPF filterom za čestice čađi, dužim prenosnim odnosima u šestostepenom menjaču i gumama sa smanjenim otporom kotrljanja (točkovi su inače od 16 inča). Rezultat je potrošnja koja po fabričkim podacima iznosi 6 litara goriva na 100 km (manja za 0,6 litra u odnosu na standardni model) i emisija CO2 redukovana za 16 grama po kilometru (umesto 175 iznosi 159 g/km). Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 11,9 sekundi (standardni model 12,2 sec), dok je maksimalna brzina porasla sa 192 na 195 km/h. U standardnoj opremi Alhambre Ecomotive se, između ostalog, nalaze ABS, EBA i ESP sistemi, klima uređaj, cruise control, putni kompjuter, MP3 CD radio sa 10 zvučnika, svetla za maglu i sportski podešeno ogibljenje.

Još jedan novitet Seata na salonu u Madridu jeste i Leon Linea R, odnosno Leon sa novim sportskim paketom, koji dopunjuje već ionako bogatu paletu ovog modela. Linea R aero body kit sadrži agresivnije branike, modifikovanu prednju masku, pragove, zadnji krovni spojler, dva završetka izduvnog sistema, aluminijumske točkove od 18 inča, kožni volan, aluminijumske detalje u interijeru i naravno posebne Linea R oznake.



Nemački magazin AutoBild u svom najnovijem izdanju objavljuje prve prave fotografije konačnog izgleda novog Forda Ka. Ford će naime ove godine paletu svojih vozila, sem novom Fiestom (promovisanom na martovskom salonu u Ženevi), osvežiti i potpuno novom, drugom generacijom modela Ka, koji se prvi put pojavio još 1996. godine na salonu automobila u Parizu (i novi Ka će zvaničnu svetsku premijeru imati na salonu u Parizu, na jesen ove godine). Sudeći po ovim slikama, i budući Ka (kao uostalom i novu Fiestu) odlikuju Fordov kinetički dizajn, a naročito se ističe nos automobila, što je pre svega zasluga prepoznatljivog Fordovog dizajna branika sa velikim trapezoidnim grilom, kao i velikih prednjih svetala. Karakterističnom izgledu doprinose i točkovi smešeteni u same uglove automobila i kratki prepusti karoserije. Kao što je već dobro poznato, novi Ford Ka će deliti platformu i motore sa novim Fiatom 500 (benzinci od 1,2 i 1,4 litra sa 69 i 100KS, kao i 1,3L dizel od 75 konja), a i proizvodiće se u istoj Fiatovoj fabrici u Poljskoj. Kasnije će paleta biti proširena i malim 2+2 kabrioletom i manjom karavan varijantom. Novi Ka će se u prodaji naći pred kraj ove godine, dok bi cene trebalo da budu slične onima koje važe za aktuelni model (u Velikoj Britaniji se očekuje da osnovna verzija novog Forda Ka košta oko 7500 funti).  

AutoBild u novom broju otkriva i Fordove planove za predstavljanje kupea sa četvora vrata (slično Volkswagenovom Passatu CC), koji će se bazirati na platformi Forda Mondea. Novi Mondeo Coupe će biti jedan od pripadnika velike porodice ovog modela, planiranog za 2012. godinu, jer će se pored kupea kupcima nuditi i limuzina, karavan, S-MAX minivan a moguće i coupe-cabrio varijanta.

 



Najnoviji proizvod nemačke tjuning kompanije G-Power (ima višedecenijsko iskustvo u obradi modela bavarskog BMW-a), jeste modifikovana kabriolet verzija BMW-a M6. Već i samo njegovo ime dovoljno govori o čemu se to ovde radi. Ovaj automobil je, kao i njegov rođak G-Power BMW-a M6 Hurricane Coupe, opremljen 5,0 litarskim V10 agregatom (u fabričkoj verziji raspolaže sa 373kW/507KS i 520Nm obrtnog momenta), koji posle dorade u G-Poweru oslobađa svih 467kW/635KS i 600Nm pri 7200 o/min. To je postignuto zahvaljujući ugradnji dva ASA T1-12 kompresora, što kao rezultat daje ubrzanje do stotke od 4,6 sekunde, do 200 km/h mu treba 11,9 sekundi, a do 300 km/h 34,5 sekunde. Naravno, maksimalna brzina sada daleko premašuje elektronski limitiranih 250 km/h na fabričkom primerku, tačnije brzinomer se zaustavlja tek na 320 km/h. Uz motor bilo je neophodno izvršiti i prepravke na ogibljenju, kočnicama i aerodinamici vozila. Tako je M6 Hurricane Cabrio dobio redizajnirani prednji branik sa velikim usisnicima za vazduh i sa integrisanim spojlerom, nove pragove, difuzor od karbon fibera pozadi, G-Power Silverstone aluminijumske točkove od 21 inča (sa Dunlop gumama dimenzija 255/30 ZR 21 napred, 295/25 ZR 21 pozadi), G-Power kočioni sistem sa diskovima od  380 x 34 mm i G-Power-ovo RS podešavajuće ogibljenje. Sve ovo ima i svoju cenu, koja u Nemačkoj iznosi 183.000 evra.

 



Krenuo Donkervoort D8 GT

24 Maj 2008 - 00:41 Vesti Link

Mali holandski proizvođač sportskih automobila Donkervoort (čiji modeli slede Lotusov način gradnje automobila - mala težina i poprilično snage uz neograničeno uživanje u vožnji), konačno je startovao sa proizvodnjom svog najnovijeg modela D8 GT, koji je u formi koncept vozila predstavljen javnosti još na prošlogodišnjem salonu automobila u Ženevi. Novi D8 GT je u stvari kupe baziran na modelu D8 Roadster, od koga ima duže međuosovinsko rastojanje (za 8 cm). Osim toga, modifikovano je i ogibljenje, kočioni sistem je ojačan, dok je upotrebom karbona (vrata, krov) težina spuštena na samo 650 kg (zasluga pripada i laganim točkovima od 17 inča). Donkervoort će u D8 GT ugrađivati Audijev četvorocilindrični 1,8 litarski turbo motor, koji u zavisnosti od varijante razvija 180, 210 i 270KS. U Donkervoortu najavljuju proizvodnju samo oko 50 primeraka godišnje i to po ceni od 90.000 evra (bez poreza).



Posle nedavnog doterivanja modela DB9 (o tome OVDE), Aston Martin je odlučio da osveži i model V8 Vantage, koji se inače na tržištu nalazi od 2005. godine (od tada je širom sveta prodato preko 10.000 primeraka). Estetski se doterani V8 Vantage 4.7 ne razlikuje mnogo od dosadašnje verzije (realno za to nije ni bilo potrebe), ali se zato prava novost krije pod poklopcem motora. To je 4,7 litarski V8 agregat (ranije 4,3L), koji sada raspolaže sa 420KS (+ 11%) pri 7000 o/min. i 470Nm obrtnog momenta (+ 15%) pri 5750 o/min. Rezultat je ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) za samo 4,7 sekunde i najveća brzina od 180 milja na sat (288 km/h). Ipak, bez obzira na povećanu zapreminu i snagu, ovaj V8 motor ima manju potrošnju goriva i emisiju CO2 (za 13%) u odnosu na prethodnika, delom zahvaljujući i modernizovanoj Sportshift transmisiji. Treba napomenuti da su zahvaljujući revidiranom ogibljenju unapređene i vozne karakteristike automobila. Kao što je napomenuto na početku, V8 Vantage 4.7 se vizuelno ne razlikuje mnogo od dosadašnje varijante. Spolja se primećuju tek novi aluminijumski točkovi od 19 inča, dok je najveće promene ipak doživeo interijer gde se, pre svega, zapažaju revidirana centralna konzola i unapređeni HDD (Hard Disk Drive) navigacioni sistem. V8 Vantage se i dalje nudi kao Coupe i kao Roadster, kao i u verzijama sa manuelnim menjačem i opcionom Sportshift transmisijom. Cene za Aston Martin V8 Vantage 4.7 će biti objavljene naknadno, a isporuke kupcima startuju u trećem kvartalu ove godine.



Iako je nemačka kompanija Karmann u proteklih nekoliko decenija u svojoj fabrici u Osnabrucku za Volkswagen proizvela više od 600.000 Golfova u kabriolet izdanju, čelnici VW-a su ipak odlučili da od 2010. godine sami proizvode sledeću generaciju Golfa Cabrio. Tako bar piše nemački časopis Handelsblatt, koji navodi da za sada još nije poznato u kojoj fabrici će Volkswagen proizvoditi budući Golf VI Cabrio. Ako se ova vest pokaže kao tačna, biće to novi udarac za Karmann, budući da su prošle godine prestali sa proizvodnjom Chryslera Crossfire, a i Audi je prekinuo ugovor o proizvodnji njihovog modela A4 Cabrio. Inače, ova slika budućeg Golfa VI Cabrio je iz nemačkog AutoBilda, čiji renderinzi obično i nisu daleko od konačnog proizvoda (da li su u pravu i ovaj put, pokazaće vreme). Ipak, postavlja se pitanje svrsishodnosti Golfa VI Cabrio u situaciji kada već postoji VW Eos kao predstavnik nemačke fabrike u ovoj klasi (delimičan odgovor verovatno leži u činjenici da će Golf Cabrio ipak biti pristupačniji širem krugu zainteresovanih kupaca nego što je to Eos). 



Izvor : Grand Motors PR

Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih vozila za Srbiju (www.ford.co.yu), od nedavno ima novog partnera za prodaju i servisiranje – akcionarsko društvo Zastava Promet u Kragujevcu.

U protekle dve godine, od kako posluje u privatnom vlasništvu, Zastava Promet je rekonstruisala postojeći objekat na ulasku u Kragujevac, što je, između ostalog, omogućilo da započne saradnju i sa kompanijom Grand Motors.

U novootvorenom prodajnom salonu, na površini od 350 m², izloženi su najtraženiji Fordovi modeli iz putničkog i programa lakih komercijalnih vozila. Servisne usluge sadašnjim i budućim vlasnicima Fordovih automobila pružaju se u novom delu objekta, površine 400 m², u kojem istovremeno može da se opsluži osam vozila. Na programu Fordovih vozila biće angažovano devet zaposlenih.

Za ovu godinu je planirano da se u Kragujevcu i okolini proda 100 Fordovih vozila. Zastava Promet je u rekonstrukciju i opremanje poslovnog prostora namenjenog Fordovom programu investirala više od 500.000 evra.

Novi partner Grand Motorsa je kompanija sa bezmalo pedesetogodišnjom tradicijom u prodaji i servisiranju putničkih i komercijalnih vozila. Godinama je bila najveći prodavac Zastavinih automobila i među najuspešnijim u plasmanu vozila iz programa Zastava-Iveco. Danas je Zastava Promet jedan od tržišnih lidera u svojoj branši.