
Subaru World Rally Team (SWRT) je najavio da će potpuno nova Impreza World Rally Car 2008 imati svoj debi na predstojećem Acropolis Rally-u, koji se u Grčkoj održava od 29. maja do 1. juna (voziće je Australijanac Chris Atkinson i Norvežanin Petter Solberg).
Ovo je prvi put da Subaru u WRC šampionatu nastupa sa automobilom u hatchback formi, a novost predstavlja i nešto drugačija kombinacija boja. Naime, umesto tradicionalne plave i žute, Impreza WRC2008 je ofarbana u plavo-srebrnu kombinaciju boja. Sem toga, nova WRC Impreza u odnosu na svog prethodnika ima duže međuosovinsko rastojanje i kraće prepuste karoserije. Za pogon je zadužen 2,0 litarski četvorocilindrični turbo motor (naravno bokser) koji raspolaže sa snagom od oko 224kW. Ostali tehnički detalji će zvanično biti objavljeni 28. maja u Atini, dan pre starta Acropolis relija. Podsećanja radi, Subaru World Rally Team je WRC šampionat u konkurenciji proizvođača osvojio tri puta zaredom (1995., 1996. i 1997. godine), a njihovi vozači su takođe tri puta bili najbolji u konkurenciji vozača i to 1995., 2001. i 2003. godine.

Renault i indijska kompanija Mahindra su prošle godine u gradu Nasik, blizu Mumbaja u Indiji počeli sa proizvodnjom Dacije Logan, namenjene prodaji u toj zemlji sa preko milijardu stanovnika (tamo se prodaje pod imenom Mahindra-Renault Logan).
U međuvremenu su Indijci proširili ponudu, pa su sada za kupce koji ipak žele nešto više od običnog prevoznog sredstva, ponudili i atraktivniji Logan Custom. Za njegov privlačniji izgled se brinu Bright Red, Sporty White, Leaf Green i Electric Blue boje karoserije (sa kontrastom u haubi, maski, B stubovima, prostoru oko prednjih svetala za maglu, točkovima i gornjih delova branika uvek u crnoj boji), zatim redizajnirani branici sa dodatnom zaštitom u njihovom donjem delu, novi pragovi, spojler na poklopcu prtljažnika, kvake i retrovizori u boji karoserije, završetak izduvne cevi od nerđajućeg čelika, kao i unutrašnjost u kojoj preovlađuje bež boja (plus volan sa kožom, posebne patosnice, MP3 sa USB-om).

Iz nemačke tjuning kuće Gemballa stiže još jedan kit za povećanje snage rednog 6-cilindričnog motora u aktuelnom Porscheu 911. Tačnije, Avalanche 600 GT2 EVO paket je namenjen i Porscheu 911 Turbo (serijski model inače ima 353kW/480KS i 620Nm obrtnog momenta) i Porscheu 911 GT2 (serijski primerak raspolaže sa 390kW/530KS i 680Nm). To u praksi znači da Avalanche 600 GT2 EVO sada razvija 442kW/600KS i 840Nm (zahvaljujući novom interkuleru, trkačkom izduvnom sistemu i reprogramiranoj elektronici motora), što je i više nego dovoljno da ubrzanje od mirovanja do 100 km/h iznosi samo 3,5 sekunde (najveća brzina je preko 320 km/h). Pored motora, Gemballa je na Avalanche 600 GT2 EVO ugradio i obavezan aerodinamički paket (modifikovani branici, zadnji difizor, prednji spojler, pragovi, veliko zadnje krilo), atraktivne "Racing Black Edition" točkove od 20 inča, novu haubu, pomenuti trkački izduvni sistem, ojačani kočioni sistem (diskovi od 380 ili 405 mm napred, 350 ili 380 mm nazad), dorađeno ogibljenje (sa podešavanjem visine) i modifikovani interijer (između ostalog podrazumeva novi sportski volan, aluminijumske pedale i odmorište za nogu, kožu, alkantaru i detalje od karbon fibera).
Chevrolet je najavio da će prodaja novog, odnosno kompletno prerađenog Chevrolet Avea sa troja vrata u Evropi startovati narednog meseca. Kao i kod varijante sa petora vrata (čija prodaja je počela pre nekoliko meseci), i ovde se najvažnije promene u odnosu na prethodnika odnose na agresivniji eksterijer (naročito prednji kraj), unapređenu unutrašnjost i novi 1,2 litarski benzinski motor. Najviše pažnje naravno privlači napadni prednji deo, i to pre svega zahvaljujući ogromnoj saćastoj masci hladnjaka, koja je podeljena na dva dela horizontalnom prečkom na kojoj se nalazi i veliki znak Chevroleta. Tu su i nova zakošena prednja svetla, drugačiji branici i hauba dok je zadnji deo osvežen drugačije oblikovanim svetlima. Uopšte uzev, Aveo hatchback sada deluje mnogo dinamičnije i atraktivnije (u stilu većih modela Captiva i Epica). Da sve ne bi ostalo samo na izgledu, tu je i novi 1,2 litarski benzinac sa 62kW/84KS kome društvo pravi i već postojeći 1,4 litarski, ali koji je malo pojačan pa sada razvija 101KS (uz ovaj snažniji motor se može dobiti i automatska transmisija). Kasnije će paletu upotpuniti i mali 1,5 litarski trocilindrični dizel agregat. Što se dimenzija tiče, novi Aveo je duži i širi u odnosu na prethodnika (dužina sada iznosi 3920 mm, a širina 1680 mm), dok je međuosovinsko rastojanje ostalo neizmenjeno i iznosi 2480 mm. Zapremina prtljažnika je 220 litara u osnovnoj konfiguraciji, dok sa preklopljenom zadnjom klupom raste na 980 litara. Proizvodnja obnovljenog Avea se inače odvija u GM-ovoj fabrici u Poljskoj, sa čijih proizvodnih traka će ove godine sići 60.000, a naredne 100.000 primeraka Avea.

Mitsubishi je u Velikoj Britaniji lansirao specijalnu Walkinshaw Performance ediciju svog pick-up modela L200, koji se odlikuje bogatijom standardnom opremom, 2,5 litarskim DI-D motorom od 168KS i opcionim sportskim ogibljenjem i izduvnim sistemom od nerđajućeg čelika.
Na spisku standardne opreme se nalaze "Equinox" aluminijumski točkovi od 20 inča, kožna sedišta, DVD satelitski navigacioni sistem sa ekranom od 7 inča, Cruise Control, Bluetooth, Mitsubishi Power sound system, kvake na vratima i poklopac rezervoara za gorivo od nerđajućeg čelika i naravno posebne Walkinshaw Performance oznake. Kupci koji žele nešto više, uz doplatu od 2595 funti (3260 evra) mogu dobiti i Walkinshaw Performance sportsko ogibljenje (Mitsubishi navodi da off-road mogućnosti i nosivost nisu promenjeni) i izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa dva završetka. Mitsubishi L200 Walkinshaw Performance će britanskim kupcima biti dostupan u Starlight Silver, Cosmos Black, Graphite Grey, Aztec Red i Sapphire Blue bojama, dok cene počinju od 21.499 funti (oko 27.000 evra) za model sa manulenim menjačem i završavaju se sa cifrom od 22.799 funti (28.650 evra) za varijantu sa automatikom.

Iz Fiata je stigla potvrda da će njihov izuzetno uspešni model 500 uskoro biti dostupan i u kabriolet varijanti. Ipak, za sada još nema zvanične najave kada će tačno biti premijera Fiata 500 Cabrio, mada mnogi procenjuju da će se to desiti ove jeseni (s tim što bi prodaja startovala u prvoj polovini naredne godine). I Fiat 500 Cabrio treba da ostane jednostavan i pristupačan automobil, što znači da će imati klasičan platneni umesto metalnog sklopivog krova (čime se smanjuju troškovi i težina automobila). Očekuje se da će i kabriolet koristiti 1,2 i 1,4 litarske benzinske motore (sa 69 i 100KS), koji se nalaze i u klasičnoj hatchback verziji, kao i 1,3 litarski dizelaš sa 75KS. Za sada nema najave da li će se pod haubom eventualno naći i agregat sa 135 konja kakav koristi novi Fiat 500 Abarth.

Alfa Romeo i britanski Prodrive su zajedno razvili novu i naravno limitiranu ediciju Alfine Brere, koja će se na veliku žalost brojnih ljubitelja ovog italijanskog brenda prodavati samo na tržištu Velike Britanije (ekskluzivnost ove specijalne serije će garantovati proizvodnja od samo 500 primeraka). Nova Alfa Brera S se odlikuje diskretnim estetskim promenama na spoljašnjosti i unutrašnjosti (novi aluminijumski točkovi od 19 inča u stilu Alfe 8C Competizione sa Pirelli PZero Nero gumama, hromirani završeci izduvnih cevi, sportska sedišta u crnoj Frau koži prošivena crvenim koncem, kožni volan i ručica menjača, aluminijumske pedale), doteranim Prodrive ogibljenjem (spušteno za 10 mm, Eibach opruge, Bilstein amortizeri), preciznijim upravljanjem, manjim naginjanjem karoserije, nešto manjom težinom u odnosu na standardne modele, dok promena na motorima nema. Tako su za pogon Brere S zadužena dva već poznata benzinca : 2.2 JTS četvorocilindraš sa 185KS i 230Nm obrtnog momenta i veći 3.2 V6 JTS sa 260KS i 322Nm. Sa slabijim motorom Brera S do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za 8,6 sekundi i postiže 224 km/h, dok varijanti sa V6 agregatom do 60 milja na sat treba 7 sekundi i može do maksimalnih 250 km/h. Brera S 2.2 JTS u Velikoj Britaniji ima cenu od 24.950 funti (31.355 evra), a Brera S 3.2 JTS staje 28.450 funti (35.755 evra).

Još jedno slavno ime italijanskog automobilizma se vraća na scenu. Inženjer i dizajner Giotto Bizzarrini (između ostalog odgovoran za legendardni Ferrari 250 GTO i 4,0 litarski V12 motor za Lamborghini Miuru) predstavlja modernu interpretaciju svog automobila Bizzarrini P538S iz šezdesetih godina prošlog veka (pokretao ga je Corvettin 5,3 litarski motor).
Za pogon novog P538 (koji se izgledom velikim delom oslanja na svog istoimenog pretka) će biti zadužen centralno smešten Chevroletov 7,0 litrski LS7 V8 agregat sa 505KS pri 6200 o/min. (72.1 KS po litri zapremine) i 640Nm obrtnog momenta pri 4800 o/min., a imajući u vidu najavljenu težinu od 1000 do 1200 kg (obilato korišćenje karbon fibera u konstrukciji), ne iznenađuje očekivanje da će ubrzanje od 0 do 100 km/h trajati manje od četiri sekunde.
Ako sve bude teklo po planu, novi Bizzarrini P538 će doživeti proizvodnju u veoma maloj seriji i to u verzijama Speedster i GT.

Pred sam kraj karijere aktuelnog Megana II, u Renaultu (tačnije Renault Sportu) su odlučili da na tržište izbace još jednu specijalnu verziju sportskog Megana RS. Radi se o Meganu R26.R, koji je napravljen na bazi postojećeg modela Megane F1 Team R26, a pokreće ga poznati 2,0 litarski turbo benzinac sa 169kW/230KS (kakav se nalazi i u pomenutom Meganu F1 Team R26). Težina nove R26.R verzije je smanjena za 125 kg i iznosi 1235 kg (između ostalog hauba od karbona, lakši izduvni sistem), pa je odnos težina/snaga 5,36 kg po jednoj KS. Kao posledica, ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi samo 5,9 sekundi. Auto je inače postavljen na točkove od 18 inča (crvene ili crne boje), a ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti se ne nalazi na spisku opreme. Prema trenutno dostupnim informacijama, Megane R26.R će krenuti u proizvodnju u oktobru ove godine, dok će poslednji biti napravljen u martu 2009. Svetska premijera je inače zakazana za 22. jul i to na salonu automobila u Londonu (2008 London Motor Show).

Jedna od premijera ovogodišnjeg salona automobila u Londonu (2008 London Motor Show - od 22. jula) biće i obnovljena Kia Sportage, koji se vizuelno i ne razlikuje mnogo od dosadašnje verzije. Tačnije, izmene se najviše vide na restilizovanom prednjem delu (svetla i branik), mada će manjih promena biti i pozadi. Spisak noviteta zaključuju veći izbor boja za karoseriju i unapređeni interijer. Paleta motora će obuhvatati već poznati 2,0 litarski DOHC benzinac i CRDi turbo-dizelaš iste zapremine (sa smanjenom potrošnjom i emisijom CO2), dok će najjači model pokretati 2,7 litarski V6 benzinac. I dalje će u ponudi biti verzije sa pogonom samo na prednje točkove (2WD) ili na sva četiri točka (4WD). Prodaja u Velikoj Britaniji bi trebalo da startuje već u avgustu i to po cenama koje počinju od 14.000 funti (17.590 evra) i idu do 19.500 funti (24.500 evra) za najskuplji model. Inače, Kia će na salonu u Londonu izložiti i pet već poznatih koncept vozila : SOUL Burner, SOUL Diva, SOUL Searcher, KEE coupe i ex_cee’d.

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) i francuska PSA grupacija (Peugeot i Citroen) potpisali su sporazum o gradnji zajedničke fabrike u Rusiji, koja će godišnje od 2011. godine proizvoditi oko 160.000 vozila ova tri proizvođača. Kamen temeljac za novu fabriku u Kalugi (180 km jugozapadno od Moskve) biće postavljen 10. juna ove godine, a sa njenih proizvodnih traka silaziće Mitsubishijevi, Peugeotovi i Citroenovi SUV modeli srednje veličine, kao i putnička vozila srednje klase PSA grupacije. Novim ugovorom se nastavlja saradnja Mitsubishija i PSA grupacije (koja je već rezultirala SUV modelima Mitsubishi Outlander, Peugeot 4007 i Citroen C Crosser), a Francuzi trenutno razmatraju i mogućnost razvoja novog SUV modela, i to opet na bazi jednog Mitsubishija. Naime, Mitsubishi planira serijsku verziju svog kompaktnog SUV automobila Concept-cX (predstavljenog prošle godine na salonu u Frankfurtu), koji bi mogao da dobije i varijante sa oznakama Peugeota i Citroena (naravno, ovi potonji će se vizuelno delimično razlikovati u odnosu na japanski original). Serijski Concept-cX će se proizvoditi od početka sledeće godine u Mitsubishijevoj fabrici Okazaki u Japanu, gde se već proizvodi Outlander.
VIDEO : Policijski Lamborghini Gallardo u akciji
Policijski Lamborghini Gallardo u ovom videu je Lamborghinijeva donacija italijanskoj policiji za njenu 152. godišnjicu, a pokreće ga V10 motor sa 500 konja. Dovoljno za maksimalnih 309 km/h i ubrzanje do 100 km/h za samo 4 sekunde.

Ford je dopunio paletu pogonskih agregata u svojim modelima S-MAX i Galaxy novim Duratorq TDCI dizelašem, nastalim u saradnji sa francuskom PSA grupacijom (Peugeot i Citroen). Radi se o 2,2 litarskom common-rail dizel motoru, koji razvija snagu od 129kW/175KS pri 3500 o/min. i maksimalni obrtni moment od 400Nm pri 1750 o/min. Novi motor ima naravno filter čestica čađi, sa njim Ford S-MAX emituje 176 grama CO2 po km, a Galaxy 179 g/km. Sem novog 2,2 TDCi motora, Ford je za Galaxy i S-MAX pripremio i pojačani 2,0 litarski dizelaš, (sada umesto sa 130, raspolaže sa 140KS), kao i FFV (flexifuel) verzije sa 2,0 litarskim agregatom, koji mogu da koriste bilo koju mešavinu bioetanola i benzina.
Više o obnovljenom Audiju A3 i Audiju S3 možete pročitati OVDE.