
O modelu GT9 kompanije 9ff je već bilo dosta reči tokom prošle godine, a u međuvremenu je nemačka kompanija saopštila da je na trkačkoj stazi Papenburg ovaj automobil nedavno uspeo da postigne planiranih 409 km/h. To je bilo dovoljno da se pretekne Bugatti Veyron (može do 407 km/h), ali ipak manje od 411,76 km/h koliko postiže američki SSC Ultimate Aero TT. 9ff će inače proizvesti ograničenu seriju ovog automobila, tačnije biće napravljeno samo 20 komada. Iza imena 9ff GT9 se u stvari krije detaljno modifikovani Porshe 911 GT3 (produžen za 300 mm, krov spušten za 120 mm), koji zahvaljujući konstrukciji od karbon fibera i kevlara, teži samo 1326 kg. Za pogon je zadužen centralno smešten 4,2 litarski redni 6-cilindrični motor sa dva turbo punjača. Pomenuti agregat raspolaže sa svih 987KS i 964Nm obrtnog momenta (raspoloživog u rasponu od 5970 do 7850 o/min.). Cena naravno nije mala i znosi 592.600 evra...
U Beogradu otvoren novi Hyundai centar

Posle nedavnog otvaranja prodajno-servisnih centara u Mišaru nadomak Šapca i u Preljini kod Čačka, Hyundai je juče otvorio i veliki Hyundai Auto centar na Novom Beogradu. Novi Hyundai Auto centar se nalazi u ulici Milutina Milankovića 7V (bivši Treći bulevar), sastoji se od prodajnog salona, savremeno opremljenog servisa, skladišta rezervnih delova i poslovnog prostora, a opremljen je u skladu sa najnovijim Hyundai standardima (tel. 011/22 52 500). Trenutno servisno-prodajna mreža Hyundai Auto Beograda (www.hyundai.co.rs) obuhvata centre u Beogradu, Nišu, Kraljevu, Užicu, Jagodini, Čačku, Novom Sadu, Subotici, Somboru i Šapcu.
Opel Insignia u hatchback verziji sa petora vrata

Opel je prošlog meseca objavio prve zvanične fotografije i detalje o svom novom automobilu srednje klase, nazvanom Insignia, koji zamenjuje dosadašnju Vectru. Tada su puštene u opticaj samo slike Insignie u verziji klasične limuzine sa 4 vrata, a sada su dostupne i prve špijunske fotografije ovog modela u hatchback verziji sa petora vrata. U odnosu na limuzinu, Insignia hatchback ima veće zadnje staklo i manji poklopac prtljažnika, dok je ostatak karoserije isti kao i kod sedana. Sve što važi za Insigniu sedan (premijeru će imati 22. jula na salonu automobila u Londonu), važi i za hatchback, odnosno Insignia predstavlja radikalan korak napred u Opelovoj srednjoj klasi, i to u pogledu dizajna, tehnologija, performansi, dinamičnosti, bezbednosti, komfora, aktivne bezbednosti i ekologije. Insignia koristi novu Epsilon2 platformu (međuosovinsko rastojanje je 2737 mm), a uz bolje vozne osobine (u ponudi će i biti 4x4 varijanta), atraktivniji dizajn i kvalitetniji interijer, aduti nove Insignie biće i ekonomični, a snažni motori. Insigniu će naime pokretati široka paleta benzinskih i dizel agregata, a svi zadovoljavaju Euro 5 standarde (upareni su sa šestostepenim manuelnim i automatskim menjačem sa takođe 6 stepeni). Benzinci razvijaju snagu od 85kW/115KS do 191kW/260KS (koliko ima 2,8 litarski V6 benzinac), dok posebno mesto zauzimaju novi 2,0 litarski dizelaši sa 110, 130 i 160KS. Kasnije se očekuju i 2,9 litarski V6 CDTI dizelaš od 250KS i sportska OPC varijanta sa svih 300KS. Insignia će se pored pomenutog sedana i ovog hatchbacka nuditi i kao karavan, prodaja će početi pred kraj ove godine (novembar), dok se 2010. godine očekuje i verzija za Severnu Ameriku, koja će naslediti sadašnju Saturn Auru.

Posle meseci raznih nagađanja, Alfa je u martu konačno objavila prve zvanične slike njihovog novog sportskog hatchback modela Mi.To (ime predstavlja kombinaciju prva dva slova italijanskih gradova Milano i Torino), ali tada su objavljene samo fotografije spoljašnjosti, dok je izgled unutrašnjosti ostao tajna. U međuvremenu su se ipak pojavile i slike unutrašnjosti, čiji izgled, po navodima same fabrike, predstavlja ultimativni izraz italijanskog stila sa vrhunskim materijalima i velikom pažnjom posvećenom detaljima. Nova mala Alfa koristi platformu Fiata Grande Punto, a i dimenzije su im slične, odnosno Mi.To je dugačak 406 cm, širok 172 cm, a visok 144 cm, dok je inspiracija za dizajn očigledno došla iz najatraktivnijeg automobila ove italijanske kuće – modela 8C Competizione (to se pre svega odnosi na izgled prednjeg dela, zadnjih LED svetala i stakala na vratima bez okvira). Što se motorizacije tiče, Alfa Romeo navodi da će Mi.To pokretati paleta od četiri benzinska i dizel agregata (svi sa turbo punjačem), u rasponu snage od 90 do 155KS (kasnije će uslediti i jače motorizovane varijante). Vozaču će na raspolaganju biti i Alfin DNA sistem sa tri moda podešavanja motora, vešanja, upravljivosti i menjača: Dynamic (sportski), Normal (gradski) i All-Weather (za maksimalnu bezbednost čak i pri otežanim uslovima vožnje). Uz odlične performanse i upravljivost, Alfa najavljuje da Mi.To nudi i maksimalnu aktivnu i pasivnu bezbednost, čemu doprinosi i Alfin VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti kao deo standardne opreme. Zvanična promocija za novinare je planirana za jun ove godine, a jedan od glavnih konkurenata novoj Alfi biće izuzetno uspešni BMW-ov Mini.

Italijanski Aznom je na Top Marques showu u Monaku predstavio personalizovanu varijantu Minijevog novog Clubmana S, nazvanog Mini Chateau. Italijani se nisu bavili preradom motora i ostale mehanike (to znači da 1,6 litarski turbo agregat i dalje raspolaže sa 129kW/175KS i 240Nm), već su zanimljivim bojama i upotrebom kvalitetnih materijala poradili na atraktivnijem izgledu eksterijera i interijera. Prvo što upada u oči je naravno dvobojna karoserija u kombinaciji braon i zlatne metalik boje (ova potonja je upotrebljena na lukovima blatobrana, pragovima, krovu i donjim delovima branika), a tu su i novi 18-inčni TSW "Pace" aluminijumski točkovi sa Yokohama S-Drive pneumaticima (dimenzija 205/40) i par elemenata od drveta. Što se unutrašnjosti tiče, i ona je dvobojna, a upotrebljeni su samo najkvalitetniji materijali kao što su alkantara, koža i drvo. Poseban detalj je ono što se u press saopštenju naziva "minijaturni vinski podrum" u prtljažniku, gde se može smestiti šest boca vina i čaše. Aznom će napraviti limitiranu seriju od samo 12 primeraka ovog Minija, a svaki će imati i pločicu sa imenom svog vlasnika.

Fabrički R-Design paket, koji je Volvo namenio kupcima koji žele individualniji i rafiniraniji izgled svog automobila, dostupan je i kupcima karavana V70 (do sada je inače R-Design paket mogao da se dobije uz modele C30, S40, V50 i XC90). Ljudi iz švedske kompanije kažu da su odlučili da ponude ovakav paket jer je današnjim kupcima mogućnost personalizacije automobila postala izuzetno važna stavka prilikom izbora svog novog vozila. U slučaju Volvoa V70, R-Design paket podrazumeva tvrđe podešeno i spušteno ogibljenje (napred za 20, a pozadi za 15 mm), aluminijumske petokrake "Cratus" točkove od 18 inča, prednji gril, retrovizore i prostor oko prednjih svetala za maglu u srebrnoj boji, hromirane izduvne cevi (prečnika po 90 mm), zadnji krovni spojler, izbor od 11 boja za karoseriju, dvobojni kožni interijer sa sportskim sedištima i kožnim sportskim volanom, aluminijumske pedale i aluminijumsku centralnu konzolu, posebne patosnice i naravno R-Design oznake i na spoljašnjosti i u unutrašnjosti vozila (inače, krovni nosači su uklonjeni mada se i dalje mogu dobiti kao opcija).

Nekoliko dana posle vesti o rasprodatom Nissanu GT-R, sada i iz bavarskog BMW-a stiže slično saopštenje u kome se kaže da je njihov novi SAC (Sports Activity Coupe) model X6 već rasprodat za ovu godinu. BMW inače planira da proizvede 40.000 primeraka ovog modela godišnje, pri čemu je polovina rezervisana za tržište SAD-a (gde je većina dilera rasprodala svoje količine već u prvoj nedelji, a neki od njih su formirali i liste čekanja). Ako je prilikom promocije X6 bilo sumnji u uspeh ovog modela, ovim su one i definitivno raspršene. Više o BMW-u X6 možete pročitati OVDE.

Mazda je saopštila da će nova, dugo očekivana druga generacija Mazde6 američkim kupcima biti dostupna krajem leta ove godine (Evropljanima je prikazana još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu), i to po nama veoma primamljivoj ceni, koja za osnovni model iznosi 19.850 dolara (nepunih 13.000 evra !). U ponudi će biti 2,5 litarski četvorocilindrični motor sa 170KS i 3,7 litarski V6 sa 272KS. Uz četvorocilindrični motor Mazda će kupcima ponuditi izbor između šestostepenog manuelnog menjača i petostepenog automatika, a uz V6 model ide šestostepeni automatik sa manuelnim modom za menjanje brzina. Dizajnerski se američka verzija ne razlikuje mnogo od evropske, tačnije najveća razlika se ogleda u modifikovanom zadnjem kraju, koji je dobio drugačija svetla i mali spojler na poklopcu prtljažnika. Ostatak promena se svodi na nešto drugačiji prednji gril i kućišta svetala za maglu (američka Mazda6 je i nešto duža od evropske varijante). Kao i prethodnik, i nova Mazda6 će se proizvoditi u Flat Rocku u Mičigenu, a biće dostupna samo u klasičnoj limuzinskoj verziji.

Chevrolet je u Velikoj Britaniji lansirao novi sportski paket namenjen njihovoj limuzini Epica. Novi Sport Package podrazumeva atraktivniji aerodinamički kit (prednji i zadnji spojler, pragovi – sve u boji karoserije), ogibljenje spušteno za 30 mm, atraktivnije aluminijumske točkove od 18 inča, hromirani završetak izduvnog sistema, navigacioni sistem, Epica natpis na ulaznim pragovima i posebne patosnice.
UPDATE : Renault Megane III
Posle francuskog magazina Auto Plus, sada i britanski Auto Express objavljuje špijunske slike koje prikazuju izgled sledeće, treće generacije Renaulta Megane. Nove slike iz Auto Expressa su daleko kvalitetnije i jasnije od onih iz Auto Plusa, mada treba napomenuti da sem fotografija, nekih novih detalja za sada nema. Zato ovde podsećanje na ono što je do sada poznato. Nova generacija ovog modela će naravno biti veća od sadašnje (dužina će iznositi oko 4310 za razliku od sadašnjih 4209 mm), što će omogućiti veću prostranost i komfor u putničkoj kabini, kao i veću zapreminu prtljažnika. Renault obećava i bolji ukupni kvalitet i upotrebu najkvalitetnijih materijala u unutrašnjosti, veću akustičku udobnost, unapređenu bezbednost za putnike (serijski ESP, ABS, EBD i EBA sistemi plus komplet do devet vazdušnih jastuka) i svu silu elektronskih "igračaka" primerenih automobila 21. veka. Kao i ranije, ponuda će obuhvatati karoserijske verzije sa troja i petora vrata (koje se međusobno prilično razlikuju), karavan, sedan i CC, odnosno Coupe-Cabrio. Osnovni motor u paleti bi trebao da bude benzinski 1,2 litarski TCE turbo sa tačno 100 konja, poznat iz novog Twinga GT ili sadašnji 1,4 16v sa 95KS. Slediće ga čitav niz benzinskih motora, poput 2,0 16V od 103kW/145KS (razvijen u saradnji sa Nissanom) i 2,0 16v Turbo sa 125kW/170KS. Vrh ponude će činiti benzinski agregat sa 225 ili 250 konja namenjen sportskoj RS varijanti. Od dizelaša u paleti će se naći (bar prema sadašnjim informacijama) 1,5 litarski dCi sa 81kW/110KS i 2,0 litarski dCi u tri verzije : sa 96kW/130KS, zatim sa 110kW/150KS i najsnažniji sa 127kW/175KS. Što se cene tiče, prema nekim ranijim najavama, osnovni Megane III bi trebalo da košta oko 16.500 evra (verzija sa 3 vrata, a ona sa pet imaće cenu veću za 500 evra).

Izvor : www.blic.co.yu
Ministar ekonomije i regionalnog razvoja Srbije Mlađan Dinkić predložio je juče predstavnicima nemačkog Mercedesa uspostavljanje novog strateškog partnerstva te kompanije i fabrike FAP u Priboju, po modelu koji je ugovoren između „Fijata“ i kragujevačke „Zastave“.
Delegacija „Mercedes-Benca“, na čelu s generalnim direktorom te kompanije za
Srbiju i Crnu Goru Stavrosom Paraskevaidesom i predstavnikom nemačke ambasade u
Beogradu, sastala se sa Dinkićem na poziv Ministarstva ekonomije i regionalnog razvoja.
Dinkić je delegaciji „Mercedesa“, koji je ranije uspešno sarađivao sa FAP-om,
predstavio podsticaje koje Srbija nudi prvoklasnim svetskim proizvođačima
automobila za izgradnju pogona na teritoriji Srbije.
Ti podsticaji uključuju besplatnu dodelu zemljišta, koje je opremljeno
neophodnom komunalnom infrastrukturom, zatim status slobodne carinske zone,
oslobađanje od poreza na profit i plaćanja lokalnih taksa i poreza u periodu od
10 godina, kao i finansijski podsticaj države u iznosu do 25 odsto vrednosti
investicije za ulaganje od preko 200 miliona evra i zapošljavanje više od 1.000
radnika.
Dinkić je, kako je saopštilo Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja,
naglasio da su uslovi koje je Srbija spremna da ponudi daleko povoljniji od
onih koje u ovom trenutku nude Rumunija, Mađarska, Češka i Poljska.

Izvor : www.politika.co.yu
Postoje ozbiljne inicijative da će srpska vozila rusku granicu uskoro preći bez carinskih opterećenja, kaže Andrej Hripunov, šef trgovinskog odeljenja ambasade Ruske Federacije u Beogradu
Smanjenje carina na izvoz automobila u Rusku Federaciju izgleda nije samo predizborno obećanje domaćih političkih stranaka, jer, kako saznajemo u ruskoj ambasadi, postoje ozbiljne inicijative Moskve da srpska vozila rusku granicu uskoro pređu bez carinskih opterećenja. Ali, čini se da će i Rusi zauzvrat tražiti istu uslugu – da svoja vozila u Srbiji prodaju bez carina. Prema rečima Andreja Hripunova, šefa trgovinskog odeljenja ambasade Ruske Federacije u Beogradu, u Rusiji je već pripremljen nacrt nove odluke o smanjenju liste izuzetaka sa Sporazuma o slobodnoj trgovini koji je potpisan još 2000. godine.
– Ne mogu ništa konkretnije da kažem jer taj nacrt tek treba da usvoji naša vlada. Sigurno je da će se u nacrtu, među robnim grupama, naći i automobili. O proširenju liste se odavno pregovara na najvišim državnim nivoima. Poslednji put su o tome razgovarali Sergej Šojgu, ruski ministar za vanredne situacije, i Predrag Bubalo, srpski ministar trgovine i usluga – istakao je Hripunov i dodao da je i Rusija zainteresovana za bescarinski izvoz svojih automobila u Srbiju.
Na listi izuzetaka proizvoda koji se carine prilikom izvoza u Rusiju, među nekoliko desetina robnih grupa, osim automobila, nalaze se i čokolada, neke vrste sapuna, neke vrste lekova, nameštaj, elektronska oprema, radio i TV prijemnici, telefoni… Oko 200 robnih grupa, međutim, oslobođeno je carina, tako da je Srbija jedina zemlja u Evropi sa povlašćenim statusom prilikom izvoza u Rusku Federaciju i zato je vrlo privlačna potencijalnim stranim ulagačima. Parkiranje „Fijata” u Kragujevac i sve češće posete još nekoliko velikih svetskih korporacija iz oblasti automobilske industrije, poput „Folskvagena”, pokazuje njihove motive za ulaganje u pogone u Srbiji, odakle bi da robu bez carine izvoze na veliko rusko tržište, koje je svake godine sve bogatije.
Mlađan Dinkić, ministar ekonomije i regionalnog razvoja, takođe je najavio pre dva dana da će od prvog januara 2009. godine carine na uvoz automobila u Srbiju biti prepolovljene, da će za dve godine, kako je dogovoreno sa predstavnicima „Fijata”, carine biti potpuno ukinute te će srpsko tržište postati potpuno otvoreno za sve strane proizvođače.
Sa druge strane, bar prema najavama iz Ministarstva ekonomije, carine na izvoz u Rusiju neće biti potpuno ukinute, već svedene na jedan procenat. Inače, i predsednik Srbije Boris Tadić je najavio da će u razgovorima sa visokom ruskom delegacijom, sa kojom će se ovih dana sastati, zatražiti bescarinski izvoz automobila iz Srbije. Drugoj strani bi se to takođe isplatilo, smatra ministar Dinkić, jer je „realno da ćemo postati strateška tačka razvoja automobilske industrije u jugoistočnoj Evropi”. Dosad su se bez carina u Rusiju izvozili samo rasklopljeni automobili, odnosno automobili u delovima.
U predlogu za oslobađanje automobila od carina trebalo bi da se navede marka i kubikaža vozila, ali u resornom ministarstvu još ne znaju za koji model će se tražiti olakšice.
U Ministarstvu trgovine, na čijem je čelu Predrag Bubalo, sa druge strane, opet ističu da je to već predloženo Rusima pre nekoliko nedelja prilikom posete ruske delegacije Srbiji. Predloženo je, kažu, da se od carina oslobodi „fijat punto” i to automobili do 1.600 kubika.
Bez obzira na to što bivši koalicioni partneri, a sadašnji politički konkurenti pripisuju sebi najveće zasluge za pokretanje ove inicijative, a i radikali se takođe zalažu za ukidanje carina na automobile, prema mišljenju ekonomista, svi će od ovog imati koristi. I „Fijat” i ostali potencijalni investitori u automobilsku industriju, koji će svoju robu moći da ponude jevtinije na sve zahtevnijem ruskom tržištu, kao i tamošnji kupci, koji će po nižoj ceni moći da kupe vozila. Profitiraće i ruska i srpska privreda, ali i radnici kragujevačkog posrnulog giganta.

U saradnji sa švajcarskim proizvođačem satova "IWC Schaffhausen", Mercedes je napravio novu ograničenu seriju nedavno restilizovanog modela SL. Tačnije, novi SL 63 AMG Edition IWC će biti ponuđen u seriji od samo 200 primeraka, čija isporuka srećnim kupcima počinje u novembru ove godine. Zajedno sa automobilom kupci će dobiti i jedan primerak IWC Grosser Ingenieur sata, koji će takođe biti napravljen u limitiranoj seriji. Ovaj SL karakteriše i Mercedesova nova Kashmir bela boja (sa kontrastom u AMG Exterior Carbon paketu koji čine spojler na poklopcu prtljažnika, difuzor u zadnjem braniku i bočni otvori za vezduh u prednjem braniku), interijer u Tobago Brown koži, sportski upravljač sa zaravnjenim donjim delom, AMG Performance paket, Mercedesov Active Body Contol i AMG aluminijumski točkovi od 19 inča (sa gumama 255/35 R 19 napred i 285/30 R 19 pozadi). Za pogon Mercedesa SL 63 AMG Edition IWC je zadužen je 6,3 litarski V8 motor sa 386kW/525KS i 630Nm (u paru sa sedmostepenom AMG Speedshift MCT transmisijom), zaslužan za elektronski limitiranih 300 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 4,6 sekunde.

Posle modela ACS1 Coupe, nemačka kompanija AC Schnitzer (osnovana u Ahenu 1987. godine) sada predstavlja i model AC Schnitzer ACS1 Cabrio, odnosno BMW seriju 1 Cabrio, koja je pretpela opsežne estetske i mehaničke promene. Ono što se prvo vidi jeste AC Schnitzeov aerodinamički paket, koji sadrži novi prednji spojler, pragove, sportske retrovizore, modifikovan zadnji branik sa integrisanim difuzorom i duplim završetkom hromiranog izduvnog sistema. Tu su i novi AC Schnitzerovi aluminijumski točkovi veličine 17, 18 ili 19 inča (ovi poslednji sa gumama dimenzija 225/35R19), sportsko podešavajuće ogibljenje i novi izduvni sistem. Unutrašnjost je oplemenjena novim trokrakim sportskim volanom, pedalama, odmorištem za nogu, vrhom ručice menjača i ručicom ručne kočnice od aluminijuma, detaljima od karbona, novim patosnicama od velura i brzinomerom izgraviranim do 320 km/h. Značajnije je ono što se krije pod poklopcem motora. To je, pre svega, 3,0 litarski redni šestocilindrični agregat sa dva turbo punjača, koji posle obrade kod AC Schnitzera u modelu 135i razvija 265kW/360KS i 450Nm obrtnog momenta (standardni model BMW 135i Cabrio ima 225kW/306KS i 400Nm). Pojačani su i motori u modelima 123d (sada ima 240KS) i u modelu 120d (sada 200 konja).

Na salonu automobila u Busanu (Busan International Motor Show 2008), sem obnovljene Honde Legend (o tome više OVDE), još je jedna premijera privukla pažnju Evropljana. Radi se o SUV vozilu Daewoo Winstorm Maxx, odnosno modelu koji je na Starom kontinentu poznat kao Opel Antara. Ovde treba reći da Daewoo u Južnoj Koreji već prodaje i Antarinog rođaka - Chevrolet Captivu, i to kao Daewoo Winstorm. U principu ništa novo i neobično za General Motors, koji je i te kako poznat po pravljenju bezbrojnih modela-klonova različitih marki koje se nalaze unutar ove američke kompanije. Međutim, tu nije kraj jer, kako to već biva kod GM-a, Captiva i Antara se širom sveta prodaju pod raznim imenima pa se tako u Americi Antara plasira kao Saturn VUE, na Bliskom Istoku i kao GMC Terrain, dok Australijanci Chevrolet Captivu znaju kao Holden Captivu, a evropsku Opel Antaru kao Holden Captivu Maxx! Opet ništa neobično jer je i Holden deo velike GM-ove familije. U svakom slučaju, novi Daewoo Winstorm Maxx će na korejskom tržištu konkurisati domaćim modelima kao što su Hyundai Santa Fe i Samsung QM5 (u Evropi Renault Koleos).