home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Hamann sportivo Fiat 500

6 Maj 2008 - 01:15 Tuning Link

Iz tjuning kuće Hamann, koja nam je inače najviše poznata po modifikacijama različitih modela BMW-a, Ferrarija, Lamborghinija, Porschea, Minija i Range Rovera, stiže i prerada aktuelnog evropskog automobila godine – Fiata 500.

Tako je njegov 1,3 Multijet 16V dizel motor sa fabričkih 55kW/75KS, pojačan na 66kW/90KS pri 4000 o/min. i 230Nm obrtnog momenta pri 1750 o/min. (serijski primerak ima 145Nm pri 1500 o/min.), a u paketu su još i spušteno ogibljenje (napred za 20 mm, a 30 mm pozadi), novi petokraki točkovi od 17 inča u crnoj boji (sa gumama dimenzija 195/40 ZR 17 ili 215/35 ZR 17), distancijali od 5 do 15 mm, Hamman kočioni sistem sa diskovima do 280 x 28 mm, dupli završetak izduvnog sistema od nerđajućeg čelika, aluminijumske pedale i isto takvo odmorište za nogu, posebne Hamann patosnice i dekorativne šare na karoseriji.





Lada 110 WTCC

6 Maj 2008 - 01:09 Noviteti Link

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ruski tim Bears Motorsport planira da se sa dve Lade 110 oproba u WTCC šampionatu (World Touring Car Championship), i to već na sledećoj trci u Valensiji, koja se održava od 16. do 18. maja. Ladu 110 WTCC inače pokreće Opelov 2,0 litarski motor sa 280 konja, a nedavno je testirana na holandskoj stazi Zandvoort. Kako će Lada proći u WTCC šampionatu videćemo dakle za manje od dve nedelje.

VIDEO : Lada 110 WTCC



Mercedes je juče saopštio da je posle dve generacije i 12 godina proizvodnje, kupcu isporučen jubilarni, 500.000-ti primerak njihovog roadstera SLK. Prva generacija je od 1996. do 2004. godine našla oko 310.000 vlasnika, dok je aktuelna druga generacija od marta 2004. prodata u 190.000 komada. Najveće tržište za SLK je i dalje Nemačka (više od trećine svih isporučenih vozila), na ostala tržišta Zapadne Evrope otpada još trećina, dok je u SAD-u plasirano 20% ovih automobila. Najpopularniji je osnovni model SLK 200, koga je izabralo 50% svih kupaca, a u Nemačkoj na ovu verziju otpada dve trećine prodaje. Mercedes je inače nedavno promovisao i restilizovanu varijantu modela SLK, a o tome više OVDE.



Nissan se sprema da adekvatno odgovori na najavljeni sportski kupe, koji zajednički razvijaju Toyota i Subaru (o tome više OVDE). Naime, Nissan priprema kompaktni sportski model sa pogonom na zadnjim točkovima, napravljen na skraćenoj platformi novog Nissana Fairlady/350 Z, dok će za pogon biti zadužen 2,0 litarski atmosferski motor ili četvorocilindrični turbo agregat zapremine 1,6 ili 1,8 litra (sa rasponom snage od 140 do 215 KS). Ovim modelom japanska kompanija proširuje svoju paletu vozila na deo tržišta gde nije prisutna još od vremena modela Silvia (u Evropi 200SX), koji je posebno bio popularan među mlađim kupcima. I novi kupe (zasad mu se ne zna ime) cilja prvenstveno na mlađu publiku, a njegov mogući izgled vidite na slikama iz japanskog magazina Best Car. I dimenzije novog kompaktnog kupea će biti slične prethodnoj S15 Silviji, odnosno dužina će biti oko 4350 mm, širina 1750 mm, a međuosovinsko rastojanje 2550 mm. Izlazak nove Silvije (ako se tako bude zvao) na tržište se inače planira za kraj 2010. godine.



Posle redizajnirane verzije Acure RL (brat blizanac evropske Honde Legend), predstavljene pre nekoliko meseci na salonu automobila u Čikagu, postalo je jasno da kura podmlađivanja veoma brzo očekuje i Hondu Legend. To se upravo i desilo, i to na salonu automobila u Busanu, u Južnoj Koreji. Što se spoljašnjeg izgleda tiče, najveće promene su izvršene na prednjem i zadnjem delu automobila (novi branici, svetla, maska, poklopac prtlažnika), dok su bokovi praktično neizmenjeni. Restilizovani Legend je, kao i Acura RL, osim osveženog izgleda, dobio i doterano ogibljenje, poboljšano upravljanje i bezbednost, kao i unapređenu unutrašnjost. Očekuje da i Legend bude opremljen 3,5 litarskim V6 benzincem (kakav ima i američka verzija nove Honde Accord), sa Hondinim VCM sistemom (Variable Cylinder Management), koji dozvoljava motoru da radi ili sa 6, ili sa 4, ili sa samo 3 cilindra, čime se štedi na gorivu i smanjuje emisija CO2. Za sada nema najava da bi i obnovljeni Legend mogao da dobije novi 3,7 litarski V6 motor iz pomenute Acure RL, koji inače razvija 300KS i 367Nm obrtnog momenta. Više podataka biće objavljeno do kraja godine, kada se očekuje zvaničan start prodaje doteranog Legenda (u svakom slučaju, Legend i dalje zadržava Hondin SuperHandling All-Wheel Drive pogon na sva četiri točka).



U izjavi za dnevni list Press, ministar ekonomije i regionalnog razvoja u vladi Srbije Ministar Dinkić ističe da povratak „Fijata" u Srbiju neće doneti koristi samo Kragujevčanima, već i svim građanima Srbije, kroz smanjivanje carine na uvoz automobila, čime bi oni bili za 20 odsto jeftiniji nego danas.

- U dogovoru koji smo postigli sa „Fijatom" stoji i da oni ne traže nikakvu carinsku zaštitu, odnosno da im država administrativnim merama čuva položaj. Zbog toga je plan da država do 1. januara sledeće godine smanji carinu za uvoz automobila sa standardom „euro 3" sa 20 na 10 odsto, da se u prvih šest meseci 2009. godine carina smanji na 5 odsto, a na kraju te godine i potpuno ukine. Zbog toga će svi vozači imati korist od povratka „Fijata" u Srbiju - navodi Dinkić.



Od sredine 2009. godine konkurentima u B segmentu tržišta (Renault Clio, Opel Corsa, Peugeot 207, Ford Fiesta, Fiat Grande Punto i ostali) pridružiće se i potpuno novi Volkswagen Polo. Prvo će se pojaviti hatchback verzija (sa troja i petora vrata), a nedugo zatim i kabriolet, kao i manji SUV model koji za sada nema pravo ime (engleski izvori pominju naziv Polo Dune). Kako stvari sada stoje, Polo SUV će se pojaviti za oko 18 meseci i predstavljaće odgovor nemačke fabrike na slične modele iz Toyote (Urban Cruiser) i Opela (buduća Corsa SUV). Polo SUV će biti nešto duži od četiri metra, širok oko 176 cm, a visok 162 cm. Osnovne verzije imaće pogon samo na prednjim točkovima, dok će snažnije varijante raspolagati i sa pogonom na sva četiri točka. Paleta pogonskih agregata obuhvataće 1,2 litarski trocilindrični benzinac sa 59kW/80KS, zatim 1,2 litarski common-rail TDI sa 55kW/75KS (takođe sa 3 cilindra), benzinski 1.4 TSI sa 90kW i 118kW (122KS i 160KS), a tu je i novi 1,6 litarski TDI sa 81kW/110KS. Uz manuelni 6-stepeni menjač, Volkswagen će kupcima ponuditi i sedmostepeni DSG menjač sa duplim kvačilom. Cena? Po sadašnjim informacijama, osnovni model bi trebalo da košta manje od 20.000 evra.

Novi Volkswagen Passat

Nemačka kompanija već uveliko priprema i naslednika svog popularnog predstavnika u srednjoj klasi – Passata, čija nova generacija se očekuje 2011. godine (to važi za limuzinu, dok karavanski Passat Variant stiže godinu dana kasnije). Sudeći po ovim impresijama iz nemačkog AutoBilda, novi Passat ipak neće doneti neku dizajnersku revoluciju (bokovi npr. previše liče na sadašnji model). Novost u ponudi će biti CrossPassat, odnosno proterenska verzija na bazi Passata Variant, a u stilu Audija A6 Allroad i budućeg A4 Allroad. Paleta pogonskih agregata će biti standardno bogata, odnosno startovaće od 1.2 TSI benzinca sa 105KS i 1.6 TDI dizelaša od 105KS, dok će vrh ponude činiti benzinci 3.2 FSI sa 260 i 3.6 V6 sa 300KS. U najavi je i hibridna verzija, dok se 4Motion pogon na sva četiri točka i DSG menjač sa duplim kvačilom podrazumevaju.



H&R Audi A3 Cabriolet

5 Maj 2008 - 00:50 Tuning Link

Specijalista za modifikacije ogibljenja, nemačka kompanija H&R, ponudila je svoje opruge i za Audijev A3 u kabriolet izdanju. Tako je ogibljenje ovog Audija u odnosu na standardni model spušteno za 35 mm, čime je dobijeno niže težište automobila, unapređeno upravljanje i nešto dinamičniji izgled, uz neizmenjen nivo komfora (ko želi više, H&R nudi i opruge koje A3 Cabriolet spuštaju za 45 mm).



K1 Roadster

5 Maj 2008 - 00:30 Noviteti Link

Ovaj auto oštrog i nesumnjivo atraktivnog dizajna sa sve Lambo vratima (otvaraju se u vis) je K1 Roadster, prvi superauto napravljen u Slovačkoj. K1 Roadster se proizvodi u tiražu od 30 – 40 komada godišnje, a prodavaće se u celoj Evropi.

Za pogon je zadužen centralno smešten 3,0 litarski V6 motor sa 242KS i 300Nm obrtnog momenta (uparen sa šestostepenim menjačem), mada fabrika kupcima koji žele nešto više, nudi i snažniju verziju sa 320KS. K1 Roadster u osnovnoj varijanti od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,9 sekunde i postiže 250 km/h. Jedan od razloga za ovakve rezultate je i mala težina od 992 kg (raspored 48/52% napred/nazad). Automobil ima kožnu unutrašnjost, automatsku klimu, točkove od 17 inča napred (gume 215/45 ZR17), odnosno 18 inča pozadi (gume 265/35 ZR18), a uz doplatu se dobija i GPS navigacija.



Posle limitiranih edicija Pur Sang i Fbg par Hermes, Bugatti je lansirao još jednu ekskluzivnu verziju svog već ionako ekskluzivnog Veyrona. Nova ograničena serija ovog superautomobila je dobila ime Veyron Sang Noir ("Crna krv"), a posvećena je Bugattiju Atlantique 57S iz tridesetih godina prošlog veka.

Ovaj Veyron karakterišu, pre svega, crni eksterijer sa neobojenim panelima od karbon fibera, aluminijumski retrovizori i aluminijumski prednji gril, zatamnjena prednja svetla, novi aluminijumski točkovi i unutrašnjost u koži i alkantari. U ovom trenutku još nema informacije o ceni Veyrona Sang Noir, ali ako pomenuta verzija Fbg par Hermes ima cenu od 1,55 miliona evra (i to bez poreza), zaključak se sam nameće. Bugatti Veyron inače pokreće 8,0 litarski W16 motor sa četiri turbo punjača i 64 ventila, koji raspolaže sa svih 736kW/1001KS pri 6000 o/min. i 1250 Nm obrtnog momenta (u rasponu od 2200 do 5500 o/min.). Dovoljno za svih 407 km/h i ubrzanje do 100 km/h u trajanju od samo 2,5 sekunde.



Jedna od najstarijih italijanskih karoserijskih radionica Carrozzeria Touring Superleggera (osnovana još 1926. godine), vratila se na automobilsku scenu posle nekoliko decenija (vlasnik ove milanske kompanije sada je grupa Zeta Europe BV). Na ovogodišnjoj izložbi "Concours d’élegance Villa d’Este", koja je održana od 25. do 27. aprila, Carrozzeria Touring Superleggera je javnosti prikazala koncept sportskog automobila Maserati A8GCS Berlinetta Touring. Ovaj lagani kupe sa aluminijumskom karoserijom (težak 1150 kg u poređenju na 1880 kg Maseratija GranTurismo) može da se opiše kao moderna interpretacija klasičnih italijanskih sportskih automobila iz šezdesetih godina prošlog veka (pri tome je zanimljivo da je za njegov izgled odgovoran 31-godišnji belgijski dizajner Louis de Fabribeckers). Maserati A8GCS Berlinetta Touring je inače dugačak 4200 mm, širok 1800 mm, visok 1210 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2500 mm, dok je zapremina prtljažnika 315 litara. Točkovi su veličine 19 inča (gume 245/40 ZR19 napred, 185/35 ZR19 nazad), a za zaustavljanje se brine kočioni sistem sa diskovima od 330 x 32 mm napred, osnosno 310 x 28 mm pozadi. Za pogon je predviđen 4,2 litarski V8 agregat sa 295kW/400KS pri 7000 o/min. i 451Nm obrtnog momenta pri 4500 o/min. Imajući u vidu težinu od 1150 kg, to znači da je odnos snaga/zapremina 94,25KS po litri zapremine motora, a odnos snaga/težina izbosi 347,83KS po toni. Ljudi iz Carrozzerie Touring se nadaju da će na salonu automobila u Ženevi 2009. godine uspeti da prikažu i serijsku verziju Maseratija A8GCS Berlinetta, a da će nakon toga krenuti i njegova (veoma) limitirana proizvodnja.

Maserati Quattroporte Bellagio Fastback

Sem Maseratija A8GCS Berlinetta Touring, Carrozzeria Touring Superleggera je na pomenutoj izložbi "Concours d’élegance Villa d’Este izložila i, u najmanju ruku, neobičnu studiju Bellagio Fastback, odnosno aktuelni Maserati Quattroporte u polukaravan varijanti. Bellagio Fastback je zadržao spoljašnje dimenzije standardnog Maseratija Quattroporte (dužina 5052 mm, širina 1895 mm, visina 1438 mm), ali je zato prtljažnik u osnovnoj konfiguraciji veći za 50 litara (sada 500 litara), dok sa oborenim zadnjim sedištima njegov volumen raste na 1500 litara. Kao i za A8GCS Berlinettu, i za Bellagio Fastback je predviđen 4,2 litarski V8 motor sa 400KS i 451Nm. Inače, Bellagio Fastback je samo 50 kg teži od standardnog Quattroportea limuzine, pa bez problema postiže maksimalnih 275 km/h, do 100 km/h ubrzava za 5,2 sekunde (iste cifre važe i za Quattroporte limuzinu), kombinovana potrošnja iznosi 18,9 litara na 100 km, a emisija CO2 je 440 grama po kilometru. Carrozzeria Touring je i zvanično potvrdila da će se Bellagio Fastback naći u proizvodnji, ali naravno u ograničenoj seriji.



Kompanija Riger Tuning je na Tuning World Bondsee 2008 Showu, koji se održava u Nemačkoj, lansirala novi aero body kit, namenjen najnovijoj generaciji Audija A4. Riegerov kit sadrži agresivniji prednji spojler, ispupčenije pragove, spojler na poklopcu prtljažnika, redizajnirani zadnji branik sa integrisanim difuzorom od karbon fibera i četiri završetka sportskog izduvnog sistema, kao i posebne petokrake aluminijumske felne od 20 inča.

Riger je za Audi A4 pripremio i doterano ogibljenje, pojačani kočioni sistem i kit za povećanje snage 3.0 TDI V6 turbo-dizel motora (zahvaljujući reprogramiranoj elektronici motora, sportskom filteru za vazduh i izduvnom sistemu od nerđajućeg čelika, snaga je sa fabričkih 176kW/240KS i 500Nm porasla na 219kW/297KS i 610Nm obrtnog momenta).

Rieger Tuning je inače pre 20 godina u Nemačkoj osnovao Toni Rieger, a specijalizovan je za aerodinamičke pakete namenjene modelima nemačkih kompanija, među kojima su Mercedes, BMW i Audi.



Cobra N+ Nissan GT-R

4 Maj 2008 - 00:31 Tuning Link

I Cobra N+ (divizija nemačke firme Cobra Technology & Lifestyle specijalizovana za modifikacije Nissanovih automobila) ima zanimljivu premijeru na manifestaciji Tuning World Bodensee 2008. Radi se o novom Nissanu GT-R, kome je snaga njegovog 3,8 litarskog V6 bi-turbo motora sa standardnih 353.3kW/480KS i 588Nm obrtnog momenta, podignuta na 404.8kW/550KS i 680Nm (što je zasluga, između ostalog, reprogramirane elektronike motora, sportskog filtera za vazduh i novog sportskog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika). Rezultat je ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 3,5 sekunde i maksimalna brzina od oko 320 km/h (standardni model do stotke stiže za 3,6 sekunde i postiže 310 km/h). U planu je još jača Cobra N+ Race Performance verzija ovog motora, koji bi trebalo da raspolaže sa svih 456.3kW/620KS i oko 800Nm. Sem motora, Cobra N+ je za svoj Nissan GT-R predvideo i modifikovano podešavajuće ogibljenje, poboljšano upravljanje, pojačane kočnice (diskovi od 405 mm napred), aluminijumske Cobra N+ točkove od 21 inča, unapređenu aerodinamiku vozila i doterani interijer (koža, alkantara, karbon fiber, nova trkačka sedišta i pojasevi).



Mugen Honda Airwave

4 Maj 2008 - 00:29 Tuning Link

Najnoviji rad japanskog specijaliste za obradu Hondinih modela, firme Mugen, jeste (pomalo iznenađujuće) praktični porodični automobil Honda Airwave, koji je inače namenjen prodaji pre svega na domaćem, japanskom tržištu. Auto se, sem očiglednih vizuelnih modifikacija (podrazumeva nove branike, spojlere, prednji gril, pragove, zadnji krovni spojler), odlikuje i novim izduvnim sistemom, pojačanim kočnicama, sportskim ogibljenjem, različitim kompletima aluminijumskih točkova od 15 inča i doteranim interijerom.  



Tjuning kuća Hofele Design je predstavila još jedan kit za modifikaciju Porscheovog SUV modela Cayenne (njegove restilizovane verzije predstavljene prošle godine). Novi sportski aero paket Ceyster GT600 sadrži elemente kao što su potpuno redizajnirani prednji branik sa otvorima za vazduh u obliku pčelinjeg saća, četiri dodatna svetla napred (dva za maglu i dva LED dnevna svetla), nova hauba motora, izraženije pragove, prednje blatobrane sa otvorima za vazduh, proširenja blatobrana, zadnji krovni spojler, drugačiji zadnji branik sa difuzorom i četri završetka izduvnog sistema. Tačka na i je novi set atraktivnih petokrakih točkova.