
Fiat je potvrdio da radi na razvoju dva nova niskobudžetna automobila; jednom u B segmentu (naslediće sadašnju Palio porodicu) i jednom mikroautomobilu manjem od Pande (trenutno interno nazvan "Topolino"), a oba će se na tržištu pojaviti u naredne dve i po godine. Za prvi model je najavljeno da će biti pozicioniran iznad aktuelne Pande, a ispod Grande Punta, ali je možda zanimljivije da u italijansko fabrici taj automobil trenutno nazivaju "novi Uno", po istoimenom Fitovom modelu koji se pojavio 1983. godine. Da li će to ime zadržati i kada počne njegova serijska proizvodnja još nije sigurno. Zanimljive su takođe i glasine da bi novi Uno navodno mogao da nosi znak neke druge marke, a ne Fiata. Naime, govori se o tome da bi Italijani mogli da ožive svoje ugašene brendove Innocenti ili Autobianchi. Koje god ime nosio, auto bi trebalo da bude dostupan u nekoliko različitih verzija karoserije, a nudiće italijanski stil, praktičnost, štedljive motore, male troškove održavanja i pristupačnu cenu (naročito ovo potonje, kako bi Fiat ozbiljnije zaigrao protiv Renault/Dacije Logan).
Haima H2

Haima Auto, deo kineske kompanije FAW (First Automobile Works) iz Haikoua, za salon automobila u Pekingu (održaće se od 20. do 28. aprila) najavljuje promociju svog novog MPV modela, prosto nazvanog H2. Za sada je Haima H2 još uvek u formi koncept vozila, ali se već najavljuje i njegova serijska proizvodnja za poslednji kvartal ove godine. Za pogon je odabran 1,8 litarski HA-VIS benzinski motor, međuosovinsko rastojanje iznosi 2667 mm, dok će ostali podaci biti saopšteni na salonu u Pekingu. Što se cene tiče, Haima H2 bi na domaćem, kineskom tržištu trebalo da košta (preračunato) između 14.285 i 18.571 dolara.

Najnoviji proizvod nemačke tjuning kuće Lorinser jeste ovaj Mercedes ML 320 CDI Black & White, pod čijom haubom kuca šestocilindrično dizel srce, pojačano na 261KS i 580Nm obrtnog momenta (serijski model inače raspolaže sa 224KS i 510Nm). Kao što mu i samo ime kaže, Lorinserov ML 320 CDI karakteriše bela boja karoserije sa kontrastom u petokrakim RS9 alu točkovima od 22 inča i maski hladnjaka u crnoj boji, kao i zatamnjenim zadnjim staklima. Paket još čine Lorinser sportsko ogibljenje (spušteno za 25 mm), novi aero body kit (modifikovani branici, pragovi) i sportski izduvni sistem. Cena za ovako nešto naravno nije mala i iznosi 83.176 evra.

Honda je novu generaciju svog crossover modela Pilot u formi koncept vozila predstavila javnosti na ovogodišnjem januarskom salonu automobila u Detroitu, kada je najavljeno da će se serijska verzija pojaviti već za nekoliko meseci. To se danas i desilo, a kao što se i očekivalo, serijski primerak se praktično i ne razlikuje od koncept automobila. Japanska marka novi Pilot inače najavljuje kao crossover utility vehicle model, koji nudi kombinaciju najboljih osobina automobila i SUV-a. Kako bilo, novi Pilot karakteriše prostran i praktičan interijer, visok nivo bezbednosti (VSA elektronska kontrola stabilnosti, ABS, EBD, Traction Control, prednji i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese), manja potrošnja goriva, bolje vozne osobine i veća udobnost (za osam putnika u tri reda sedišta, pri čemu drugi i treći red imaju mogućnost sklapanja u odnosu 60/40%). Honda Pilot pokreće nešto pojačani 3,5 litarski benzinski V6 i-VTEC motor sa 250KS pri 5700 o/min. i 343Nm pri 4800 o/min. (u paru sa automatskim petostepenim menjačem), koji raspolaže sa Hondinom VCM (Variable Cylinder Management) tehnologijom za smanjenje potrošnje goriva (drugim rečima, sistem isključuje dva ili tri cilindra kada se želi postići manja potrošnja). Novi Pilot je inače dugačak 4849 mm, širok 1994 mm, visok 1847 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2774 mm, a postavljen je na točkove od 17 inča (sa gumama dimenzija 245/65/R17).
VIDEO : nova Honda Pilot

Američki Chrysler i japanski Nissan su objavili da su potpisali novi sporazum, koji podrazumeva da će Chrysler za Nissan proizvoditi full-size pick-up model, a da će zauzvrat Nissan za Chrysler proizvoditi novi mali automobil. Novi Nissanov pick-up (u osnovi Dodge ali sa Nissanovim dizajnom) će se tako praviti u Chryslerovoj Saltillo fabrici u Meksiku, u prodaji će se pojaviti 2011. godine, dok će Nissan od 2010. u svojoj japanskoj Oppama fabrici proizvoditi novi mali Chryslerov automobil namenjen ne samo Severnoj Americi, već i ostalim tržištima (uključujući naravno i Evropu).
Mercedes SL 65 AMG Black Series imaće 670 konja

Trenutno najjači u paleti Mercedesa SL je verzija SL 65 AMG, koga pokreće 6,0 litarski V12 bi-turbo agregat sa 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta. Ipak, titulu najjačeg će morati da prepusti novom SL 65 AMG Black Series modelu, koji će iz istog motora po poslednjim informacijama izvlačiti do 670KS, dok će obrtni moment i dalje iznositi 1000Nm. Dovoljno da ubrzanje do 100 km/h bude manje od 4 sekunde, a maksimalna brzina oko 320 km/h (motor će inače biti uparen sa petostepenom automatskom transmisijom iz pomenutog standardnog SL 65 AMG). Sem pojačanog motora, Black Series varijanta će se od običnog modela razlikovati i po doteranom aero body paketu, smanjenoj težini (hauba, poklopac prtljažnika, krov, prednji blatobrani i branici će biti izrađeni od karbon fibera), fiksnom umesto pokretnom krovu i modifikovanom ogibljenju. Premijera se očekuje još ovog leta, prodaja počinje na jesen (po ceni za oko 20% višoj u odnosu na SL 65 AMG), dok se loša vest odnosi na podatak da će biti proizvedeno samo 350 primeraka ovog modela.
Novi Citroen C4 za dve godine

Naslednik aktuelnog Citroenovog modela C4 bi trebalo da se pojavi na tržištu tokom 2010. godine, a kako bi eventualno mogao da izgleda vidi se sa ove slike iz francuskog magazina Autojournal. Naravno, pitanje je koliko je auto na slici stvarno blizak konačnom automobilu, ali i novi C4 bi u svakom slučaju trebalo da bude zanimljiva alternativa modelima kao što su Volkswagen Golf, Opel Astra, Ford Focus, Fiat Bravo, Peugeot 308 i Renault Megane. Očekuje se da budući C4 bude ponuđen u hatchback verziji sa troja i petora vrata (dužine oko 4,3 metra), kao i u obliku karavana, coupe-cabrioleta i u Sportlounge formi, inspirisanoj istoimenim Citroenovim koncept automobilom. Paleta motora bi trebalo da obuhvata benzince sa rasponom snage od 95 do 175KS, kao i dizelaše snage od 90, 110 i 136 konja.

ASI Corp. (ASI - Accuracy, Spirit, Imagination) je još jedna japanska tjuning kompanija specijalizovana za obradu najekskluzivnijih evropskih automobila, među kojima posebno mesto zauzima britanski Bentley. Tako je za Bentley Continental GT (kao i kabriolet GTC i limuzinu Flying Spur) ova kuća iz Nagoje pripremila agresivan aero body paket, posebne točkove od 22 inča, modifikovano ogibljenje, pojačane kočnice i kit za povećanje snage 6,0 litarskog W12 motora (umesto fabričkih 560, sada raspolaže sa 640KS). Ipak, to nije sve. U pripremi je još jača "Tetsu" varijanta za koju se najavljuje snaga od svih 800 konja. ASI Corp. će inače kupcima ponuditi limitiranu seriju od samo 29 primeraka Tetsu varijante, i to po ceni od oko 600.000 dolara.
Obnovljena Zastava Skala 55 na testu hrvatskog magazina Auto Klub

Izvor : www.autoklub.hr
Hrvatski magazin Auto Klub u svom najnovijem broju i pod naslovom "Na istoku sve isto" donosi utiske svog novinara Marka Đurića sa probne vožne obnovljene Zastave Skala 55, nedavno predstavljene na manifestaciji BG Car Show. Evo celog teksta iz Auto Kluba:
"Vi ste došli isprobati novog keca? – zatekao nas je na ulaznim vratima portir Zastave. Kakvog sad keca, zapitali smo se, no onda se kolega sjetio kako su istočni susjedi tako zvali Zastavu 101. Da, spremno odgovaramo i otvaraju se vrata ostavštvine nekad velikog automobilskog giganta.
Ne zove se Kragujevac bez razloga srpski Detroit! Krajem 80-tih godina ova je tvornica proizvodila nevjerovatnih 230.000 vozila godišnje, od čega je gotovo 130.000 auta nosilo oznaku Zastava 101 ili 128. Ostatak su podijelili Yugići, Fićeki i Floride.
Pred nama se ubrzo ukazala potpuno nova Skala 55, tamno crvene boje, ukrašena jefitnim poklopcima kotača i naknadno ugrađenim svjetlima za vožnju unatrag. Sve je isto kao lani, pomislili smo u tren te smo krenuli tražiti izmijenjene detalje. Izvana smo detektirali tek nove retrovizore. Potragu smo nastavili u interijeru, gdje nas je dočekala nova instrumentna ploča, podrijetlom iz Kine, nove presvlake sjedala te gumirana instrumentna ploča. Ploča je modernijeg dizajna, opremljena je i brojačem okretaja a pozadinsko osvjetljenje izvedeno je u kombinaciji plave i crvene boje. Upravljač i ručica mjenjača posuđeni su iz Yuga a sjedala iz Floride.
Glavna karakteristika „stojadina“, prostranost, i dalje je prisutna. Mjesta ima dovoljno za četiri odrasle osobe, no samo na kraćim relacijama. Pojam ergonomija Zastavini inženjeri još uvijek nisu upoznali, pa je, primjerice, papučica gasa postavljena ispod središnje konzole!? Za pohvalu je prtljažni prostor koji iz osnovnog obujma od 325, preklapanjem jednostruke klupe, raste na 1010 litara.
Poklopac motora skriva dobro poznati Fiatov 1.1 motor sa 55 KS opremljen jednostrukim IMP rasplinjačem. Okretni moment od 77,4 Nm, Skala 55 postiže pri 3000 okretaja. Po okretanju jeftino izvedenog ključa, maleni se motor javio dobro poznatim, karakterističnim „stojadinovskim“ zvukom. Na svaki dodir papučice gasa veselo zaprede, no u kombinaciji s iznimno nepreciznim i grubim pet brzinskim mjenjačem, nudi vrlo skomne performanse. Ubrzanje do stotke traje 20 sekundi a maksimalnom brzinom jedva ćete prekršiti ograničenje na autocesti (135 km/h). Podvozje je unaprijeđeno homokinetičkim zglobovima i ležajevima sa Zastave 10 a hlađenje je poboljšano aluminijskim hladnjakom.
Automobil se isporučuje sa Trayal gumama u dimenziji 145/80 R13, čime su u startu potkopane sve šanse za iole solidne vozne osobine. Servo upravljač, električni podizači stakala, radio/CD ili slični elementi ne postoje ni na listi dodatne opreme (koja također ne postoji), no sve to opravdava iznimna cijena.
Skala 55 u Srbiji košta 3750 eura, a poželite li ga u kombinaciji s Lavato plinskim sustavom, morat ćete izbrojati svega 3950 eura. Automobil je mehanički ostao istovjetan modelu iz 1971., kada je „stojadin“ ugledao svjetlo dana. Iako vjerujemo kako bi mnogi hrvatski vozači voljeli zadovoljiti nostalgiju i sjesti u potpuno novog „stojadina“, istog kakvog su vozili u mladim danima, istog na kakvom su položili vozački ispit ili napravili prvo dijete, morat ćemo ih razočarati. Skala 55 neće se uvoziti u Hrvatsku jer ne može zadovoljiti Euro 4 normu. Kad smo kod toga, ne može zadovoljiti ni normu Euro 3."
Tehničke karakteristike:
Motor Snaga (KS) 0-100 km/h (s) Brzina (km/h) Potrošnja (l/100km)
1.1L 40 kW/55KS 20,0 135 8,8

Posle mnogobrojnih crteža, raznoraznih špijunskih i fabričkih teaser slika, evo konačno i prvih pravih fotografija novog Opelovog automobila srednje klase, nazvanog Insignia, koji će svetsku premijeru imati u julu ove godine na salonu automobila u Londonu (2008 London Motor Show). Ovde ipak i napomena da iako ovo jesu zvanične slike konačnog izgleda Insignie, one nisu došle iz samog Opela, već su pre vremena procurele na internet. Prva teaser fotografija je inače puštena u javnost u novembru prošle godine, kada je nemački proizvođač i zvanično potvrdio da će se naslednik aktuelne Vectre zvati Insignia, što je ime Opelovog atraktivnog koncept automobila iz 2003. godine. Kako se najavljuje, Insignia će predstavljati radikalan korak napred u Opelovoj srednjoj klasi, i to u pogledu dizajna, tehnologija, performansi, dinamičnosti, bezbednosti, komfora, aktivne bezbednosti i ekologije. Insignia će koristiti novu Epsilon2 platformu, koja obezbeđuje veće dimenzije (dužina 483 cm, međuosovinsko rastojanje 273,5 cm, prtljažnik ostaje na 500 litara zapremine), a uz bolje vozne osobine (najavljuje se i verzija sa 4x4 pogonom), atraktivniji dizajn, kvalitetniji interijer i bogatiju opremu, aduti nove Insignie biće i ekonomični, a snažni motori. Kako sada stvari stoje, Insigniu će pokretati široka paleta benzinskih i dizel agregata sa snagom i do 250 konja (koliko će razvijati 2,8 litarski V6 benzinac), a u toj paleti posebno mesto zauzeće 1,9 litarski dizelaši sa 120, 150 i 180KS. Kasnije se očekuju i 2,9 litarski V6 dizelaš i sportska OPC varijanta sa svih 300KS. Insignia će se nuditi u verziji limuzine, hatchbacka i karavana, prodaja će početi pred kraj ove godine (oktobar), dok se 2010. godine očekuje i verzija za Severnu Ameriku, koja će naslediti sadašnju Saturn Auru. Inače, Opel je prvu generaciju Vectre predstavio još 1988. godine (nasledila je Opel Asconu) i od tada je prodato preko 5,5 miliona primeraka automobila sa ovim imenom.

Alfa Romeo je za nemačke kupce pripremio novu specijalnu "Edizione" seriju svojih modela Brera i Spider. Oba ova sportska modela karakteriše posebna "Bianco Ghiaccio" bela boja karoserije, Bi-Xenon svetla, Brembo kočnice, Bose audio sistem, navigacioni sistem ("Blue&Me Nav"), el. podešavanje kožnih sportskih sedišta, aluminijumska centralna konzola i "Sky View" krov kod Brere. Alfa Spider Edizione ima 18-inčne "8C Design" alu felne, a Brera Edizione "ti-Design" točkove od 19 inča. I Brera i Spider Edizione se opremaju benzincima 2.2 JTS 16V (136kW/185KS) i 3.2 V6 24V (191kW/260KS), kao i 2.2 JTDM dizelašem od 154kW/210KS. Alfa Brera Edizione će u Nemačkoj koštati 39.675 evra, a Spider Edizione ima cenu od 39.905 evra.

Toyota će sutra na salonu komercijalnih vozila u Birmingemu (2008 Birmingham Commercial Vehicle Show) publici predstaviti jaču i limitiranu verziju svog pick up modela Hilux. Radi se o varijanti sa 3,0 litarskim D-4D dizelašem, ali koji umesto standardnih 171KS i 343Nm, sada razvija 197KS i 430Nm obrtnog momenta (zasluga za to pripada Toyoti Motorsport). Rezultat je ubrzanje do stotke smanjeno sa 13 na 10,5 sekundi (11,4 sekunde u varijanti sa automatskim menjačem). U standardnoj opremi se nalaze aluminijumski točkovi od 15 inča, dvobojni kožni interijer, grejana prednja sedišta, kao i detalj u vidu saćastog prednjeg grila od nerđajućeg čelika. Toyota će britanskim kupcima na leto ove godine ponuditi samo 500 primeraka ovog Hiluxa, dok će cena biti objavljena naknadno.

Posle BMW-a serije 1 Coupe, sada je i njegov brat u kabriolet izdanju prošao kroz tretman u kompaniji H&R, specijalizovanoj za dorade ogibljenja. To u praksi znači da je ogibljenje ove "jedinice" u odnosu na standardni model spušteno za 35 mm (zasluga novog seta opruga), a rezultat su niže težište automobila, bolje vozne osobine i nešto dinamičniji izgled. Ko želi više na raspolaganju mu je i set koji auto spušta za 50 mm.

Opel je na tržištima Zapadne Evrope lansirao specijalnu Corsu One, opremljenu sistemom za elektronsku kontrolu stabilnostu ESP, klima uređajem, radiom i MP3 plejerom sa USB-om. Kupcima su na raspolaganju dva benzinska motora (trocilindrični 1,0 L sa 60KS i četvorocilindrični 1,2 L sa 80KS) i jedan 1,3 litarski turbo-dizel od 75KS. Cena počinje od 9900 evra, pa naviše.