
Iako je atraktivni koncept Seat Bocanegra SportCoupe trebao poslužiti samo kao najava nove generacije Seat Ibize, podstaknuti izuzetno pozitivnim reakcijama javnosti prilikom promocije Bocanegre na ovogodišnjem salonu u Ženevi, rukovodstvo španske marke se odvažilo i odlučilo da ovaj auto ipak puste u serijsku proizvodnju. Tako bar piše britanski magazin AutoExpress, koji prenosi i reči Seatovog direktora dizajna Luca Donkerwolkea, koji kaže : "kada smo konačan koncept pokazali našem predsedniku (kompanije) Ericu Schmittu, on je izjavio "želim jednog!". A posle pozitivne reakcije u Ženevi, nije nam preostalo ništa drugo nego krenuti sa proizvodnjom Bocanegre." Za pogon će najverovatnije biti zadužen 1,4 FSI twin-turbo motor sa oko 180KS, uparen sa sedmostepenim DSG menjačem. Više o Seatu Bocanegri možete pročitati OVDE.

Od sredine maja će najmanji Toyotin model Aygo kupcima u Nemačkoj biti dostupan i u posebnoj Team verziji. Između ostalog, u standardnoj opremi ove male Toyote se nalaze klima uređaj, šest vazdušnih jastuka, el. podizači stakala, felne od 14 inča, CD-Radio sa iPod konekcijom, dok se uz doplatu dobijaju i sedišta u kombinaciji koža/alkantara i ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti. Aygo Team će se nuditi u verzijama sa troja i petora vrata i sa 1,0 litarskim benzincem od 50kW/68KS, dok cene u Nemačkoj startuju od 11.350 evra.

Posle nedavnog objavljivanja konkretnih podataka vezanih za V8 motor nestrpljivo očekivane Corvette ZR1, iz General Motorsa su sada saopštili da će proizvodnja ove Corvette iznositi samo oko 2000 primeraka godišnje (proizvodnja će inače početi ovog leta). Za sada nije poznato koliko je od tog broja namenjeno prodaji u SAD-u, a koliko za ostatak sveta. Nije poznata ni konkretna cena (biće saopštena krajem maja), mada se očekuje da će se u Americi kretati oko 100.000 dolara. Inače, zvanična promocija nove Corvette ZR1 je održana na ovogodišnjem salonu automobila u Detroitu, ali tada nisu saopšteni konkretni podaci vezani za snagu 6,2 litarskog V8 kompresorskog motora. Tada je procenjeno da ovaj agregat razvija 100KS po litri zapremine, odnosno 462kW/620KS i oko 807Nm obrtnog momenta. U međuvremenu su objavljeni i zvanični podaci. Ovaj LS9 6,2 litarski V8 motor razvija 476kW/638KS i 819Nm ili 103KS po litri zapremine. Međutim, i dalje nema zvaničnog podatka o ubrzanju od 0 do 60 milja na sat (96 km/h), dok se za maksimalnu brzinu navodi da prelazi 200 milja na sat, odnosno 322 km/h (nezvanično - može do 330 km/h).
VIDEO : originalni BMW M1 na Nirburgringu

Pre 30 godine je BMW-ovo M odeljenje predstavilo javnosti svoju prvu kreaciju, istovremeno i prvi BMW-ov superautomobil sa centralno smeštenim motorom – legendarni model M1. Ovaj automobil, koji je dizajnirao Giorgetto Giugiaro (i razvijen uz pomoć italijanskog Lamborghinija) između 1978. i 1981. godine je izrađen u maloj seriji od samo 451 primeraka (po nekim podacima 455), a njegovu drumsku verziju je pokretao redni šestocilndraš od 3,5 litra zapremine sa 204kW/277KS pri 6500 o/min. i 330Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min. (što je bilo dovoljno za maksimalnu brzinu od 260 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 5,6 sekunde). BMW tokom ove godine planira nekoliko događaja kojima će obeležiti 30-godišnjicu ovog modela, a jedan od njih je bio i nastup na ovogodišnjoj izložbi Concorso d´Eleganza na jezeru Como, gde je javnosti prikazana moderna interpretacija ovog automobila – BMW M1 Hommage Concept (o njemu više OVDE).
VIDEO : BMW M1 na Nirburgringu

Danas su objavljeni rezultati međunarodnog izbora za najbolji motor godine (International Engine of 2008 Awarads) i, kao što se očekivalo, ponovo je veliki pobednik nemački BMW. Bavarski proizvođač je naime pokupio titule u čak šest kategorija uključujući i onu najvažniju - International Engine of the Year 2008, koja je pripala njihovom 3,0 litarski bi-turbo rednom šestocilindrašu (ovaj agregat je osvojio i titulu najboljeg u kategoriji motora zapremine između 2,5 i 3,0 litra).
Evo i liste pobednika u svim kategorijama :
Best New Engine of 2008 : BMW 2,0 litarski Twin-Turbo (BMW 123d)
Green Engine of the Year : Toyota 1,5 litarski Hybrid Synergy Drive (Toyota Prius)
Best Performance Engine : Porsche 3,6 litarski Turbo (Porsche 911 Turbo i 911 GT2)
ispod 1.0 L
Toyota 1.0L (Toyota Aygo i Yaris, Peugeot 107, Citroën C1, Subaru Justy)
1.0 – 1.4L
Volkswagen 1.4L TSI (Golf, Touran, Tiguan, Jetta)
1.4 – 1.8L
BMW-PSA 1.6L Turbo (Mini Cooper S, Mini Clubman, Peugeot 207 i 308)
1.8 – 2.0L
Volkswagen/Audi 2.0L Turbo (VW Golf GTI, Jetta, Eos, Audi A3, A4 Cabrio, A6, TT, Seat
Leon, Altea, Škoda Octavia)
2.0 – 2.5L
Subaru 2.5L Turbo (Forester, Impreza, Outback, Legacy)
2.5 – 3.0L
BMW 3.0L Twin-Turbo (135i, 335i, X6)
3.0 – 4.0L
BMW 4.0L V8 (BMW M3)
iznad 4.0L
BMW 5.0L V10 (BMW M5, M6)
International Engine of the Year : BMW 3.0L Twin-Turbo (135i, 335i, X6)
Uhvaćena i Lada 2118

Posle prvih fotografija nove Lade 2116 u klasičnoj, limuzinskoj verziji (o tome više OVDE), lovci na automobilske novitete uspeli su da naprave i prve špijunske slike ovog modela i u njegovoj hatchback varijanti sa petora vrata (sa oznakom Lada 2118). U ruskoj fabrici inače planiraju razvoj čitave porodice ovog automobila, pa su osim limuzine i ovog hatchbacka, u planu i Universal (karavan sa oznakom Lada 2117), kompaktni van, a možda i crossover model. Lada 2118 je dugačka oko 440 cm (limuzina 2116 ima 457 cm), dok međuosovinsko rastojanje iznosi 264 cm. Osim modernijeg dizajna u odnosu na dosadašnje modele, ovu Ladu će, kao i 2116 limuzinu, karakterisati i bogata bezbednosna oprema u vidu ABS+EBD i ESP sistema, kompleta vazdušnih jastuka, zatezača sigurnosnih pojaseva, a tu su i putni kompjuter, parking senzori, podešavanje volana i sedišta vozača po visini, imobilajzer, atermička stakla, centralno daljinsko zaključavanje vrata, električni podizači stakala, elektro podesivi i grejani retrovizori itd. Paleta agregata bi trebalo da bude ista kao i kao pomenutog 2116 sedana, što podrazumeva benzince od 1,6 litra (75kW/102KS) i 2,0 litra (103kW/140KS), a moguće i od 1,8 L (u planu je i dizelaš, a po nekim izvorima i hibridna verzija). Kada će Lada 2118 stići na tržište, još nije poznato, dok se 2116 u limuzinskoj varijanti na ruskom tržištu očekuje već do kraja ove godine (u Zapadnu Evropu stiže 2010. godine).

I Mercedes CLK je doživeo svoje novo specijalno izdanje. Radi se o modelu CLK Grand Edition, posebnoj ediciji ovog modela namenjenog kupcima u Holandiji, koji će moći da biraju između pet novih metalik boja: Palladium Silver, Obsidian Black, Indium Grey, Irridium Silver i Diamond Metallic. U paketu su još i petokraki aluminijumski točkovi od 18 inča (sa gumama 225/40 R18 napred i 255/35 R18 pozadi), kožni interijer (u nekoliko boja), aluminijumske sportske pedale, sportski upravljač, detalji od aluminijuma u kabini i naravno posebne Grand Edition oznake. Grand Edition paket inače može da se dobije uz sve CLK modele (i kao Coupe i kao Cabriolet) izuzev kod sportskog CLK63 AMG.

Hyundai je nemačkim kupcima ponudio novu verziju svog kompaktnog modela i30, nazvanu White Edition, koja će biti proizvedena u limitiranoj seriji od samo 300 primeraka. U skladu sa svojim imenom, ovaj i30 karakteriše Crystal White bela boja karoserije, a u paketu su još i aluminijumski točkovi od 17 inča (sa gumama 225/45 R17), klima uređaj, šest vazdušnih jastuka, putni kompjuter, el. podizači stakala, ABS, BAS i ESP sisteme, kao i radio CD sa USB i iPod konekcijom. Hyundai i30 White Edition inače pokreće 1,4 litarski benzinski motor sa 80kW/109KS (troši 6,1 litara na 100 km), a cena u Nemačkoj iznosi 15.990 evra.

Prior Design je predstavio novi aero body kit za aktuelni BMW serije 6, koji ovom Bavarcu daje svežiji i agresivniji izgled. Novi kit se sastoji od redizajniranog prednjeg branika, novih pragova, modifikovanog zadnjeg branika sa difuzorom i četiri završetka sportskog izduvnog sistema, kao i atraktivnih aluminijumskih točkova od 20 inča. U paketu su još i posebna bela boja i reprogramirana elektronika motora, ali u ovom trenutku nema informacija sa koliko snage "Šestica" sada raspolaže.

Nissan je saopštio da su evropski kupci za nešto više od mesec dana (od 2. aprila) naručili 1500 primeraka njihovog sportskog modela GT-R, odnosno rasprodata je celokupna ovogodišnja količina ovog automobila namenjana Starom kontinentu. Od tog broja, čak 950 su naručili kupci iz Velike Britanije, gde je inače u prvih 48 sati prodaje skoro 700 kupaca položilo depozit za njegovu kupovinu (cena tamo inače iznosi 52.900 funti ili oko 67.250 evra). Ovde i napomena da će isporuke prvim kupcima u Evropi početi tek u martu naredne godine. GT-R se inače u Japanu proizvede u samo 1000 primeraka mesečno, a pokreće ga 3,8 litarski V6 motor sa 353kW/480KS i 588Nm obrtnog momenta, zaslužan za ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 3,6 sekunde i maksimalnih 310 km/h.

Kako se Pontiac G8 GXP i Holden Commodore HSV Clubsport R8 već nude sa GM-ovim novim LS3 V8 motorom, bilo je samo pitanje vremena kada će i njihov evropski rođak Vauxhall VXR8 dobiti taj agregat. Novi V8 motor je zapremine 6162 kubika i razvija 14 konja više u odnosu na svog prethodnika LS2 (imao je 5967 kubika), tačnije Vauxhall VXR sada raspolaže sa 431KS pri 6000 o/min. To je kod modela sa automatskim menjačem dovelo do poboljšanja ubrzanja od 0 do 60 milja na sat (96 km/) sa 5 na 4,9 sekunde, a kod verzije sa manuelnim menjačem do poboljšanja međuubrzanja. Bez obzira na povećanje snage i poboljšanje performansi, VXR8 LS3 ima istu potrošnju i emisiju CO2 kao i odlazeći model sa LS2 motorom. Istovremeno je proširena i paleta boja za ovaj model (dodata je "Heron White" bela), dok se kao opcija nude i točkovi od 20 inča. Inače, u Velikoj Britaniji pojačani VXR8 košta 35.695 funti, odnosno 485 funti više nego prethodnik.

Ford je u Velikoj Britaniji obogatio ponudu Mondea sa novom Titanium X Sport verzijom, koju pokreće petocilindrični 2,5 litarski turbo benzinac sa 220KS i 2,2 litarski TDCi dizelaš sa 175KS. Sa ovim potonjim, Mondeo Titanium X Sport do 100 km/h ubrzava za 8,4 sekunde i postiže najveću brzinu od 224 km/h, dok mu potrošnja iznosi 6,2 litra dizela na 100 km (fabrički podatak). Ovaj Mondeo se nudi u hatchback verziji sa petora vrata i kao karavan, a od ostalih modela se razlikuje po aluminijumskim točkovima od 18 inča, sa dva hromirana završetka izduvnog sistema, pragovima u boji karoserije, sedištima u kombinaciji koža/alkantara (prošivena crvenim koncem) i kožnim volanom i ručicom menjača. U opremi se nalaze i CD plejer, automatsko paljenje svetala i brisača, dvozonski automatski klima uređaj, aluminijumske pedale, pomoć pri parkiranju, Fordovo Power dugme za start motora, Bluetooth, bi-xenon svetla i sportsko ogibljenje. Cene u Velikoj Britaniji počinju od 23.355 funti (hatchback sa 5 vrata) i od 26.605 funti za Mondeo Titanium X Sport karavan.


Izvor : www.tanjug.co.yu
Potpredsednik "Fijata" Alfredo Altavila i gradonačelnik Kragujevca
Veroljub Stevanović danas su u tom gradu potpisali Memorandum o razumevanju
kojim se ta torinska fabrika automobila oslobađa plaćanja lokalnih taksi i
poreza u narednih 10 godina.
Memorandum predviđa i besplatno ustupanje zemljišta "Fijatu" za
slučaj proširenja proizvodnih kapaciteta.
Nakon potpisivanja Memoranduma gradonačelnik Kragujevca Veroljub Stevanović je
rekao da su Kragujevačani ostvarili san koji su sanjali više od 50 godina.
"Mi smo deca 'Fijata', radnici su ovde podjednako dobri i proizvodićemo
automobile istog kvaliteta kao u što se proizvode u Italiji", kazao je
Stevanović.
Altavila je ponovio da je važan dan za "Fijat" potpisivanje saradnje
sa "Zastavom" što predstavlja jedan od, kako je rekao, za nas
najbitnijih projekata kada je reč o globalnoj strategiji.
"Ovde u Kragujevcu, u Srbiji, izrađivaće se dva potpuno nova modela
automobila koji će se biti prodavati u celom svetu", rekao je Altavila.
Svečanosti su prisustvovali i predsednik Srbije Boris Tadić, ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić i potpredsednik Vlade Srbije Božidar Djelić.
Podsećanje radi, Fiat, prema potpisanom Memorandumu o razumevanju, namerava
da u Kragujevcu do kraja 2009. godine počne sa proizvodnjom potpuno novog
modela automobila A klase, a planira se proizvodnja od 200.000 vozila godišnje.
Do kraja 2010. godine Fiat bi trebalo da počne proizvodnju još jednog modela iz
B klase, čime bi ukupna proizvodnja u Zastavi porasla na 300.000 vozila
godišnje.
Memoranduma predviđa da ova torinska fabrika sa investicijama od 700 miliona
evra postane vlasnik 70 odsto "Zastave", dok u vlasništvu države
Srbije ostaje 30 odsto.
VIDEO : Memorandum o saradnji sa Fiatom

Odmah nakom Brabusa (o tome više OVDE), još jedan nemački tjuner je obradio nedavno redizajnirani Mercedes SL 500. Radi se o Carlssonu, čiji SL 500 sada nosi oznaku CK50 i raspolaže sa 5,5 litarskim V8 agregatom od 325kW/436KS i 600Nm obrtnog momenta. Dovoljno da CK50 od 0 do 100 km/h ubrza za samo 5,1 sekundu i da postigne maksimalnih 293 km/h (fabrički SL 500 inače ima 285kW/388KS i 530Nm, do stotke mu treba 5,4 sekunde i može do elektronski limitiranih 250 km/h). Kome to nije dovoljno, Carlsson priprema i snažniji model CK65 sa V12 agreagatom od preko 700 konja i 1100Nm. U paketu novog Carlssona CK50 su i novi aerodinamički paket (modifikovani prednji branik sa spojlerom od karbon fibera, nova Carlsson maska hladnjaka, pragovi, spojler na poklopcu prtljažnika, doterani zadnji branik sa integrisanim difuzorom i četiri završetka sportskog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika) i atraktivni aluminijumski točkovi karakterističnog Carlsson dizajna.

Seat je objavio nove zvanične fotografije nove generacije svog modela B klase - Ibize, čiju najavu smo mogli da vidimo kroz studiju Bocanegra SportCoupe, predstavljenu na salonu automobila u Ženevi. Novu Ibizu (ne bez razloga) španski proizvođač opisuje kao najvažniji model u svojoj novijoj istoriji, čiji je primarni zadatak da se uhvati u koštac sa rivalima, kao što su nova Ford Fiesta, Opel Corsa, VW Polo, Škoda Fabia, Fiat Grande Punto, Renault Clio, Citroen C3 i Peugeot 207. Jedan od aduta je svakako svež i dopadljiv izgled, za koji je zaslužan bivši Lamborghinijev dizajner Luc Donckerwolke. U svakom slučaju, ovakva Ibiza, nabijena snagom i emocijama (snažni bokovi, "namršten" pogled, veliki prednji otvor za vazduh, moderniji i kvalitetniji interijer sa jednostavnim i čistim linijama) biće izuzetno opasan konkurent pomenutim automobilima B segmenta. Kako što je to već običaj, nova Ibiza je veća od svog istoimenog prethodnika, pa tako dužina iznosi 4052 mm (dosadašnji model ima 3953 mm), širina 1693 mm, visina 1445 mm, međuosovinsko rastojanje je 2469 mm, zapremina prtljažnika je narasla na 292 litra (ranije 267 litara), širi je i trag točkova, dok će putnici na zadnjim sedištima imati više mesta za noge. Kupci će na početku moći da biraju između benzinskih motora, zapremine 1,2 litra (sa 51kW/70KS, 112Nm obrtnog momenta pri 3000 o/min., postiže 163 km/h, do 100 km/h mu treba 15 sekundi, potrošnja je 5,9 litra na 100 km, emisija CO2 iznosi 139 g/km), zatim od 1,4 litra (63kW/85KS, 132Nm pri 3800 o/min., 175 km/h, 12,2 sec, potrošnja 6,2 litre na 100 km, emisija CO2 je 149 g/km) i 1,6 litra (75kW105KS, 153Nm pri 3800 o/min., 193 km/h, 10,6 sec, 6,9 litara na 100 km, 164 grama CO2 po km). Paletu pogonskih agregata će naravno dopuniti i dizelaši, tačnije 1,4 TDI (59kW/80KS, 195Nm pri 2200 o/min., 176 km/h, 12,9 sec, potrošnja 4,7 litara dizela na 100 km, emisija CO2 je 127 g/km), 1,9 TDI (66kW/90KS – ostali podaci nisu dostupni) i 1,9 TDI (77kW/105KS, 240Nm pri 1900 o/min., 186 km/h, 10,6 sec, troši 4,5 litra na 100 km, emisija CO2 je 119 g/km). Kasnije se očekuje i sportska Cupra varijanta sa 1,4 TSI agregatom od 170 konja. Seat će kupcima u novoj Ibizi ponuditi i DSG menjač sa duplim kvačilom, Hill Hold Control, Bi-xenon prednja svetla sa AFS (Adaptive Frontlighting System) sistemom, parking senzorima, ESP sistemom elektronske kontrole stabilnosti itd. Cene u Nemačkoj izgledaju ovako : Ibiza 1.2 12V - 12.190 evra, Ibiza 1.4 16V - 13.290 evra, Ibiza 1.6 16V - 15.760 evra, Ibiza 1.4 TDI – 14.790 evra, Ibiza 1.9 TDI (90KS) – 15.390 evra i Ibiza 1.9 TDI (105KS) – 17.660 evra. Inače, zvanična svetska premijera nove generacije Ibize biće održana 23. maja na domaćem terenu salonu automobila u Madridu (Salón del Automóvil de Madrid).