
Tjuning kuća Kleemann iz Danske (specijalizovana za obradu Mercedesa i njihovih AMG verzija) objavila je juče prve slike svog novog modela D-SCK Concept, koji u stvari predstavlja nastavak priče iz oktobra prošle godine, kada je danski tjuner promovisao atraktivni GTK Concept, baziran na Mercedesu SLK 55 AMG. Sem atraktivnog izgleda (sa velikim otvorima za vazduh napred, naglašenim blatobranima, zadnjim difuzorom, svetlima sa Mercedesa CLS), taj GTK Concept je privlačio pažnju i V8 agregatom iz modela SLK 55 AMG, ali koji zahvaljujući Kleemannovom kompresoru isporučuje 540KS i 700Nm obrtnog momenta (u paru sa sedmostepenim automatskim menjačem). Po Kleemannovim podacima, GTK Concept do 100 km/h treba da ubrza za samo 3,7 sekundi, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 300 km/h. Za sigurno zaustavlajnje se brine Kleemannov kočioni sistem sa ventilirajućim diskovima od 380 mm napred, odnosno diskovima od 345 mm pozadi. Novi Kleemann D-SCK Concept se dizajnerski velikim delom oslanja na pomenuti GTK Concept, i mada podaci o njegovom motoru još nisu saopšteni, realno je za pretpostaviti da će i D-SCK Concept takođe dobiti neki V8 agregat iz AMG programa.

Nissan je za predstojeći salon automobila u Pekingu (2008 Auto China motor show) najavio promociju novog modela Livina C-Gear, namenjenog pre svega kineskom tržištu, koje je, posle SAD-a i Japana, postalo treće po važnosti za japansku kompaniju. C-Gear je u stvari treća varijanta u seriji modela Livina, koji se sem u Kini, prodaje i u Indoneziji, Maleziji, Tajvanu i u Južnoj Africi (druge dve varijante su Livina hatchback i Livina Geniss). Livina C-Gear se bazira na standardnoj Livini hatchback (sa mestom za 5 putnika i prtljažnikom od 383 litra zapremine), ali je dobila robusniju spoljašnjost (masivniji branici, široke bočne zaštitne lajsne, proširenja blatobrana, krovni nosači) i sportskiji izgled interijera (u kombinaciji crne i srebrne boje). Za pogon je izabran 1,6 litarski benzinac, koji može da se kombinuje sa petostepenim manuelnim, kao i automatskim menjačem sa 4 brzine. Inače, Livina C-Gear je dizajnirana u Nissan Technical Center u Japanu ali će se proizvoditi u DFL Huadu fabrici u kineskoj provinciji Guangdong. Nissan će salon u Pekingu iskoristiti i za promociju svog novog luksuznog modela Teana, u osnovi serijske verzije studije Nissan Intima Concept, koju su mogli da vide posetioci prošlogodišnjeg oktobarskog salona automobila u Tokiju (o tome više OVDE). Prema prvim slikama koje su se pre vremana pojavile na internetu, Intima Concept je prilikom transformacije u Nissan Teanu izgubila tzv. samoubilačka vrata, dok je dizajn naravno prilično smireniji. Pored Livine C-Gear i Teane (za sada o ovom potonjem nema nikakvih drugih detalja), Nissan će na salonu u Pekingu kineskoj publici premijerno prikazati i svoje studije Pivo 2 i NV200 Concept.

Najnoviji proizvod Porscheovog tjunera SpeedART jeste ovaj SpeedART BTR - XS 650 ("Bi-Turbo Racer - Xtra Speed"), koji se bazira na aktuelnom Porscheu 911 GT2. SpeedART je iz 3,6 litarskog motora izvukao 650KS i 860Nm obrtnog momenta (zasluga modifikovanih VTG turbo punjača, novog sportskog izduvnog sistema, većih interkulera i modifikovane elektronike motora), dodao točkove od 20 inča (RSC Elegance – Black Edition ili Cross Racing – White Edition, sa gumama pozadi 345/25 ZR20), doradio sportsko ogibljenje i modifikovao unutrašnjost (sportska sedišta i SpeedART sportski volan, presvučeni kožom i alkantarom). Rezultat svega je ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 3,2 sekunde i maksimalna brzina, koja iznosi 347 km/h. Za poređenje, standardni Porsche 911 GT2 sa snagom od 390kW/530KS i 680Nm može do 329 km/h, a do stotke mu treba 3,7 sekundi.

Hyundai je kupcima u Velikoj Britaniji ponudio novu limitiranu ediciju svog Coupea sa dodatnom oznakom TSIII u imenu. Ovaj "specijalac" se nudi u četiri boje karoserije (Stone Black, Rose Red, Crystal White i Carbon Grey), sa aluminijumskim točkovima od 17 inča, novim izduvnim cevima, većim spojlerom na poklopcu prtljažnika (sa integrisanim trećim kočionim svetlom), dok je interijer bogatiji za kožna sportska sedišta (sa grejanjem), alu pedale, hromirane detalje, cruise control, automatsku klimu i TSIII oznake. Hyundai nije poradio samo na atraktivnjem izgledu i bogatijoj opremi, pa je Coupe TSIII dobio i spušteno ogibljenje sa Eibach sportskim oprugama. Za pogon se brine standardni 2,0 litarski četvorocilindrični DOHC benzinac sa 16 ventila i 141KS, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,3 sekunde i najveću brzinu od 207 km/h. U Velikoj Britaniji Hyundai Coupe TSIII inače treba platiti 19.595 funti (oko 24.900 evra).

Ova vest u stvari i nije iznenađenje, imajući u vidu karakteristike ovog novog Nissanovog sportiste i njegovu prihvatljivu cenu. U svakom slučaju, od 2. aprila, kada je Nissan UK krenuo da prima narudžbine za GT-R, skoro 700 Britanaca je za samo 48 sati položilo depozit za njegovu kupovinu (cena inače iznosi 52.900 funti ili skoro 67.200 evra). Time je praktično i završena prodaja za ovu godinu, jer je Nissan za kupce u Velikoj Britaniji za 2008. godinu predvideo samo 700 komada ovog automobila sa 3,8 litarskim motorom od 353kW/480KS. GT-R se inače u Japanu proizvede u samo 1000 primeraka mesečno, a Nissan UK pokušava da za britanske kupce obezbedi dodatnu količinu, ali se to zbog ograničene proizvodnje i velike potražnje širom sveta, praktično može okarakterisati kao nemoguća misija.
Redizajn za Porsche 911

Lovci na automobilske novitete uspeli su da tokom fabričkih testiranja uhvate restilizovanu verziju Porschea 911, koji treba da se pojavi u prodaji na jesen ove godine. Kao što se i očekivalo, dizajnerske promene nisu revolucionarne. Suptilne modifikacije su zadesile prednji i zadnji kraj automobila i uključuju drugačiji prednji branik i pokazivače smera, dok se na repu zapažaju nova LED svetla (unutrašnjost će u osnovi ostati skoro ista kao i do sada, sa izuzetkom malo doterane centralne konzole i sistema satelitske navigacije). Međutim, daleko veće novosti se kriju pod poklopcem motora. Prema pisanju britanskog magazina Car, 3,6 i 3,8 litarski šestocilindrični Boxer agregati u revidiranom Porscheu 911 dobiće sistem direktnog ubrizgavanja, kakav je prošle godine dobio i SUV model Cayenne (kod Cayenna je to rezultiralo povećanjem snage motora i obrtnog momenta za 10 – 15 odsto, koliko se očekuje i za 911). Car Magazine takođe najavljuje da će obnovljeni 911 konačno dobiti i menjač sa duplim kvačilom, nazvan Porsche Doppel Kupplungen ili kraće PDK. Inače, naredna generacija Porschea 911 se najavljuje za 2011. godinu, o kojoj se za sada ne zna mnogo, ali treba da izdrži na tržištu do 2018. godine.


Dongfeng Citroen, kineski partner francuske PSA grupacije (Peugeot i Citroen) najavio je da će na salonu automobila u Pekingu (20. - 28. april) lansirati novi Dongfeng Citroen C-Elysee, u osnovi obnovljeni dosadašnji Dongfeng Elysee, koji se na tržištu nalazi od 2002. godine (bazira se na starom modelu Fukang ZX, odnosno Citroenu ZX). Najvažnije modifikacije (ima ih preko 300) se odnose na restilizovani izgled, usaglašen sa aktuelnim Citroenovim automobilima (to pre svega važi za prednji deo koji podseća na novi Citroen C5), kao i na doterani interijer (nova prednja sedišta, svetlije boje). Ova mala limuzina se inače oprema četvorocilindričnim 1,6 litarskim benzincem sa 16 ventila, a kineskim kupcima će se nuditi sa tri paketa opreme.
Škoda Superb Combi

Posle svetske prezentacije druge generacije svog najvećeg modela Superb na nedavnom salonu automobila u Ženevi, Škoda prema poslednjim informacijama priprema i njegovu Combi, odnosno karavan verziju. Na to upućuju i najnoviji špijunski snimci napravljeni na severu Evrope, a na ovoj slici je mogući izgled tog Superba Combi. Kako stvari sada stoje, Škoda bi trebalo da startuje sa prodajom karavanskog Superba u proleće 2010. godine, odnosno skoro dve godine posle standardnog Superba, čija prodaja inače počinje ovog leta. Za pogon će biti zadužena široka paleta pogonskih agregata, koj uključuje benzince u rasponu od 140 do 260KS i dizelaše sa snagom od 115 do 170 konja.

Prošle godine je Porsche zauzeo prva tri mesta na
Transsibirskom reliju (Transsyberia Rally), a kako bi ponovio taj uspeh, u
nemačkoj fabrici su za ovogodišnje izdanje ovog relija pripremili unapređenu
verziju svog modela Cayenne S Transsyberia. Reli počinje 11. jula u Moskvi,
zatim prelazi u Sibir i posle 6200 kilometara 25. jula završava se u Ulan
Batoru, glavnom gradu Mongolije. Cayenne S Transsyberia je opremljen svom
aktuelnom Porscheovom tehnologijom kao što su Porsche Traction
Management (PTM), Porsche Dynamic Chassis Control (PDDC) i Porsche Active
Suspension Management (PASM). Motor je 4,8 litarski V8 sa 283kW/385KS pri 6200
o/min. i 500Nm obrtnog momenta pri 3500 o/min., uparen sa 6-stepenim automatskim
menjačem. Cayenne za ovaj reli, između ostalog, ima i ojačane A i B stubove,
zaštitni kavez, novi električni sistem, pojačanu zaštitu poda, sportski izduvni
sistem od laganih materijala, specijalne BFGoodrich gume za sve terene
(dimenzija 265/65 R18), dodatna svetla na krovu i kabinu opremljenu samo
neophodnim stvarima. Tako se recimo na mestu izbačene zadnje klupe nalazi
dodatni set rezervnih točkova. Ovakav Cayenne inače može da zagazi bez
posledica u vodu duboku 78 cm, ima rezervoar za gorivo zapremine 100
litara, do 100 km/h ubrzava za 6,8 sekundi, dok potrošnja iznosi 13,7 litara na
100 km (emisija CO2 je 329 g/km).
Nemačka tjuning kuća Gemballa ponudila je kupcima novi stajling kit za Porsche 911 Carrera (serija 997). Gemballa GT 380 kit za unapređenje aerodinamike i izgleda podrazumeva modifikovane branike, novi prednji spojler, drugačije pragove, haubu i veliko zadnje krilo. Paket zaokružuju i atraktivni Black Edition trkački točkovi od 20 inča, dok Gemballa nije predvideo nikakav kit za povećanje snage motora ovog Porschea.
Nova prodajna kampanja za Volkswagen Jettu i Passat

Volkswagen SCG (www.volkswagen.co.yu) počeo je sa novom prolećnom prodajnom kampanjom, koja se odnosi na modele Jetta i Passat.
Ukoliko se odlučite za model Jetta, na poklon dobijate metalik boju i digitalnu klimu, a prilikom kupovine Passata na poklon se dobija metalik boja i aluminijumsle felne od 16 inča. Takođe, Porsche Mobility za oba modela poklanja besplatan kasko na 5 godina.
Ova kampanja traje do 18. maja i važi kod svih VW dilera u Srbiji.

Na šestoj manifestaciji My Special Car Show u italijanskom Riminiju, MV Agusta i Citroen Italia predstavili su zajedničku kreaciju sa nazivom Citroen C2 1587 Brutale Special Edition. Radi se posebnom modelu Citroena C2 VTS sa 1,6 litarskim benzincem od 125 konja, za čiji izgled je inspiracija pronađena u motociklu MV Agusta Brutale 1078 RR. Tako je C2 1587 Brutale dobio istu kombinaciju boja kao i pomenta MV Agusta, tačnije kombinaciju Pearl White bele i crne boje. Unutrašnjost je bogatija za sedišta presvučena alkantarom i sa Brutale logom, upravljač takođe sa crnom alkantarom i prošiven crvenim koncem, kao i za detalje od karbon fibera. Trkački karakter je podvučen i Supersprint izduvnim sistemom sa duplim završetkom, koji automobilu daje odgovarajući trkački zvuk u skladu sa njegovim agresivnim karakterom.
Audi A5 Cabriolet stiže sledeće godine
Posle standardnog Audija A5 Coupe, na proleće sledeće godine u prodaji će se pojaviti i njegova kabriolet varijanta, koja će naslediti sadašnji Audi A4 Cabriolet (premijera se očekuje nešto ranije, tačnije u januaru 2009. na salonu automobila u Detroitu). Proizvodnja će se inače odvijati u Audijevoj fabrici u nemačkom Neckarsulmu. Za razliku od BMW-a, koji je svoju novu "Trojku" u CC (Coupe-Cabrio) verziji opremio metalnim sklopivim krovom, u Audiju su odlučili da zadrže tradicionalno rešenje mekog sklopivog krova. Kako se očekuje, A5 Cabriolet će koristiti iste motore kao i A5 Coupe, što znači da će paleta obuhvatati agregate u rasponu od 1.8 TFSI sa 170KS pa do 4.2 V8 od 354KS za model Audi S5 Cabriolet.
Otvoren novi Hyundai centar u Čačku

Posle nedavnog otvaranja prodajno-servisnog centra u Mišaru nadomak Šapca (Beogradski put bb, u sastavu kompanije Bonida Auto d.o.o.), Hyundai je pre nekoliko dana u Srbiji otvorio još jedan takav centar, i to u Preljini kod Čačka. Objekat firme P.C.M Hyundai Čačak se prostire kraj glavnog magistralnog puta na 490 kvadratnih metara, i sastoji se od prodajnog salona, savremeno opremljenog servisa sa magacinom rezervnih delova i kancelarijskog prostora. Trenutno servisno-prodajna mreža Hyundai Auto Beograda broji 12 centara u Beogradu, Nišu, Kraljevu, Užicu, Jagodini, Čačku, Novom Sadu, Subotici, Somboru i Šapcu.