Volkswagen Golf VI : novi rendering

Premijera Volkswagenovog Golfa šeste generacije je sve bliže, a ovaj novi rendering bi trebalo da nam pruži prilično realističan pogled na njegov konačni izgled. Kao što se i pretpostavljalo, budući Golf baš i ne donosi neku dizajnersku revoluciju. Jednostavno, Golf je najvažniji model fabrike i rukovodstvo VW-a nema nameru da dizajnerskim eksperimentima ugrozi poziciju bestetelera koju Golf ima. Očekuje se da novi Golf stigne na tržište krajem 2008. godine, dok ga Amerikanci neće videti do 2009. ili čak 2010. godine. Ono što je zanimljivo jeste glasina da navodno postoji mogućnost da Golf VI ne bude ponuđen u verziji sa troja vrata (prazninu bi popunio novi Scirocco), već samo u hatchback varijanti sa petora vrata i kao Variant, odnosno karavan. Kao i ranije, i Golf VI će pokretati široka paleta benzinskih i dizel agregata, među kojima se nalaze benzinski 1,4 TSI, novi 1,6 TSI sa 200KS, 1,8 TSI i 2,0L sa 260 konja koji bi pokretao novi Golf GTI (sadašnji ima 200KS), kao i 1,9 i 2,0 litarski TDI dizelaši. Pominje se i mogućnost ugradnje 3,6 litarskog V6 motora iz Passata R36, koji bi u Golfu razvijao 281KS, kao i hibridnog modela (kombinacija dizel i elektromotora) ali se ovaj poslednji ipak neće tako skoro pojaviti u prodaji.
Volkswagen Robust

Prema poslednjim vestima, nemački Volkswagen će tokom 2010. godine početi sa prodajom svog novog pick-up modela Robust (ime još nije zvanično potvrđeno), koji će kupcima najverovatnije biti na raspolaganju u Single Cab i Double Cab verzijama sa dvoja i četvora vrata, sa 4WD pogonom na sva četiri točka, kao i u jeftinijoj 2WD varijanti za manje zahtevne kupce. Robust treba da preotme kupce sličnim modelima koji dolaze iz Toyote, General Motorsa i Forda, a proizvodiće se u Volkswagenovim fabrikama u nemačkom Hanoveru (za evropske potrebe) i argentinskom Pachecu (za ostala tržišta), mada se pominje i mogućnost proizvodnje u Južnoj Africi. Što se motora tiče, za sada se pominju samo "novi common rail dizelaši" i jedan V6 benzinac, dok će izgled pratiti već poznati korporativni look nemačke kompanije.

Posle skoro pet godina proizvodnje, Audijevu fabriku u nemačkom Ingolštatu napustio je jubilarni, milioniti primerak model A3 druge generacije. Ta čast je pripala modelu A3 Sportback sa 2,0 litarskim TDI motorom od 140KS u Brilliant Red crvenoj boji, koji je namenjen kupcu u Nemačkoj. Inače, od lansiranja prvog Audija A3 1996. godine, ukupno je napravljeno nešto više od 1,9 miliona komada ovog modela. Proizvodnja aktuelne, druge generacije je počela u junu 2003. godine, 2004. ponudu je proširio A3 Sportback, a ove godine i A3 Cabriolet, koji se pravi u našem komšiluku – u Mađarskoj.

Nakon restilizacije modela SLK, SL, CLS, ML i B klase, red je došao i na najmanji Mercedes A klase, koji je dobio blago revidiran spoljašnji izgled, doterani interijer, ECO stop-start tehnologiju za smanjenje potrošnje goriva u modelima A150 i A170, a tu je i nova ekonomična verzija A150 BlueEfficiency. Ovaj potonji (ima 95KS) zahvaljujući poboljšanoj aerodinamici, gumama sa manjim otporom kotrljanja i uštedama na težini, troši samo 5,8 litara benzina na 100 km, a emituje 139 grama CO2 po kilometru (standardni A150 troši 6,3 litra goriva i emituje 148 grama CO2). Ipak, najekonomičniji je i dalje model A160 CDI sa 82KS koji se zadovoljava sa samo 4,5 litre dizela na svakih 100 km (emisija CO2 mu iznosi 119 grama po kilometru). Ostatak palete obuhvata modele A170 (ima 116KS), A200 (136KS), A200 Turbo (193KS), A180 CDI (109KS) i A200 CDI (140KS). Što se vizuelnih promena tiče, njih nema mnogo i odnose se, pre svega, na prednja i zadnja svetla, gril hladnjaka, modifikovane branike, nove aluminijumske felne, a u kabini na nove materijale za sedišta i oplate vrata, kao i opcione detalje od aluminijuma i drva. Inače, obnovljena A klasa će premijeru imati na predstojećem salonu automobila u Lajpcigu (5. - 13. april), a na tržištu će se naći u drugoj polovini ove godine.
VIDEO : Alfa Romeo 159 GTA
Već nekoliko meseci se govori da Alfa Romeo sprema naslednika svog modela 156 GTA, a ovaj špijunski video to i povrđuje. Ipak, mnogo su zanimljivije informacije o onome što se krije ispod prednjeg poklopca, a to je ili nešto oslabljeni V8 motor iz Ferrarija F430 ili 4,2 litarski V8 agregat iz Maseratija GranTurismo, pa možda i 4,7 L iz Alfe 8C Competizione. I to u kombinaciji sa pogonom na sva četiri točka. Za poređenje, pomenuta Alfa 156 GTA ima 3,2 litarski V6 agregat, koji raspolaže sa 184kW/250KS, a ima pogon samo na prednjoj osovini. Kako stvari sada stoje, ovaj Alfin konkurent BMW-u M3, Audiju RS4, Mercedesu C63 AMG i Lexusu IS-F bi mogao da se pojavi u prodaji već naredne godine.

Obeležavajući početak ovogodišnje sezone BTCC šampionata (British Touring Car Championship), koja počinje trkom u Brends Hatchu 30. marta, Seat je u Velikoj Britaniji kupcima ponudio novu limitiranu FR550 ediciju svog modela Leon (kao što mu i ime kaže, biće ponuđeno samo 550 primeraka ovog automobila). Poenta svega je u bogatijoj opremi (sportska sedišta sa integrisanim naslonima za glavu, aluminijumski Draco točkovi od 18 inča, USB konekcija za iPod, MP3, posebne FR550 oznake), dok je motor standardni 2,0 litarski TDI dizelaš sa 170KS, kakav se već nalazi pod haubom Leona FR TDI. Leon FR550 od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,2 sekunde, postiže maksimalnih 217 km/h, emituje 161 gram CO2 po kilometru, a troši 6 litara goriva na 100 km (fabrički podatak). U ponudi su četiri boje, i to Candy White, Black Magic, Emocion Red i Citrus, a cena za Leon FR550 u Velikoj Britaniji iznosi 18.405 funti (400 funti više u odnosu na standradni Leon FR 2,0 TDI).

Nedugo posle promocije novog Mitsubishija EVO X za japansko tržište, tjuning kuća HKS je doradila ovaj sportski sedan, koga pokreće 2,0 litarski DOHC MIVEC turbo agregat. Japanski tjuner se kod obrađivanja modela EVO X fokusirao pre svega na povećanje snage njegovog motora (uz pomoć novog turbo punjača i modifikovane elektronike motora sada razvija svih 383 konja pri 6230 o/min. i 480Nm obrtnog momenta pri 4360 o/min.), ali i na poboljšanje njegovih voznih osobina (dorađeno i spušteno ogibljenje) i unapređenje izgleda (potpuni aero body kit od karbon fibera). Tačka na i su novi aluminijumski Advan Racing RZ točkovi od 19 inča sa Advan gumama, dimenzija 265/30R19. HKS se takođe pozabavio i Suzukijem Swift Sport (ima 1,6 litarski motor sa 125KS), koji u režiji ovog tjunera dobija novi aero kit (uključuje novi prednji spojler, pragove, zadnji krovni spojler, novu haubu, kućišta retrovizora od karbona, modifikovani zadnji branik sa integrisanim izduvnim cevima), doterano ogibljenje, jače kočnice i nove Advan RC-III aluminijumske točkove od 18 inča sa Yokohama gumama, dimenzija 215/35 R18.

Mada mnogi (s pravom) smatraju da automobilu kakav je Lamborghini Murcielago nisu potrebne nikave dorade, takvo mišljenje očigledno ne dele ljudi iz japanske tjuning kompanije Premier4509, koja se bavi proizvodnjom aerodinamičkih paketa, točkova i modifikovanjem interijera sportskih i ekskluzivnih automobila. Njihov najnoviji aero kit je namenjen upravo pomenutom Lamborghinijevom modelu i sadrži novi prednji i zadnji branik, pragove i opcioni podešavajući zadnji spojler (ovi elementi su inače napravljeni od karbon fibera i fiberglasa). Ceo kit ima cenu od (previsokih) 28.000 američkih dolara, a budući da će biti ponuđeno samo 300 kompleta, svaki Murcielago će dobiti i posebnu pločicu sa serijskim brojem. Inače, Premier4509 za sledeću godinu planira da proširi svoju ponudu i aero body paketima i za ostale Lamborghinijeve modele, kao i za automobile Bentleya, Aston Martina i Maseratija.
Geely GT concept

Kineska kompanija Geely je za predstojeći salon automobila u Pekingu (održava se od 20. do 28. aprila) pripremila novu studiju prilično futurističkog sportskog kupea, prosto nazvanog GT concept. Iako smo kod kineskih proizvođača odavno navikli na kopiranje/kloniranje dizajnerskih rešenja uspešnih automobila iz Evrope i Japana, to ovde nije slučaj, mada mnogi primećuju određene sličnosti GT concepta sa modelima kao što su Pontiac Solstice, Maybach Exelero, Maserati Gran Turismo, Ferrari 612 Scaglietti, Alfa Romeo 8C Competizione, pa i Aston Martin V8 Vantage. U svakom slučaju, GT concept izgleda daleko, daleko bolje od recimo Geely-a Mybo II, koncepta predstavljenog prošle godine na salonu u Šangaju, koji je bio mešavina stilova sa Alfe Brere (deo prednjeg kraja a naročito svetla) i Nissana Skyline GTR (bokovi). Nažalost, sem ove dve fotografije, Geely za sada nije objavio nikakve tehničke detalje o svom novom koncept automobilu, pa tako ni o pogonskom agregatu. Takođe nije poznata ni sudbina ovog zanimljivog automobila, odnosno da li će ostati samo koncept ili će u ovakvoj ili sličnoj formi ipak završiti u proizvodnji.
Ford Fiesta RS
Iako se u poslednje vreme mnogo više govori o budućoj sportskoj RS verziji
Focusa (o njemu više OVDE), Ford navodno sprema još jedan svoj automobil sa RS
oznakom; tačnije radi se o Fiesti RS. Tako bar piše britanski magazin
AutoExpress (odakle su i ove slike), koji (iako Ford to još nije potvrdio) najavljuje
dolazak Fieste RS za 2010. godinu, odnosno 12 meseci posle lansiranja nešto
slabije Fieste ST. Prema AutoExpressu, prednje točkove buduće Fieste RS će
pokretati ojačani 1,6 litarski turbo motor iz pomenute Fieste ST (u paru sa
šestostepenim menjačem), koji će u RS verziji razvijati oko 200 konja. Po
sadašnjim procenama, Fiesta RS bi trebalo da postiže najveću brzinu od oko 225
km/h, da ubrzava od 0 do 100 km/h za oko šest sekundi, što bi ovaj Fordov
sportski hatchback postavio uz bok već etabliranih modela ove klase, kao što su
Renault Clio RS197, Opel Corsa OPC i Mini Cooper S John Cooper Works. Naravno,
u Fijestinom RS paketu će se naći i tvrđe podešeno i spušteno ogibljenje, širi
trag točkova, jače kočnice, sportski izduvni sistem, agresivan aero body kit,
novi točkovi i odgovarajući set guma, kao i doterana unutrašnjost (sportska
sedišta i volan, alu pedale i sl.). Naravno, sve ovo pod uslovom da Ford
stvarno planira Fiestu RS, kojai bi te 2010. godine, po proceni AutoExpressa,
mogla da košta oko 17.000 funti.

Na salonu automobila u Parizu 1978. godine, BMW-ovo M odeljenje je predstavilo javnosti svoju prvu kreaciju, istovremeno i prvi BMW-ov superautomobil sa centralno smeštenim motorom – legendarni model M1. Ovaj automobil, koji je dizajnirao Giorgetto Giugiaro (i razvijen uz pomoć italijanskog Lamborghinija) između 1978. i 1981. godine izrađen je u maloj seriji od samo 451 primeraka (po nekim podacima 455), a njegovu drumsku verziju je pokretao redni šestocilndraš od 3,5 litra zapremine sa 204kW/277KS pri 6500 o/min. i 330Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min. (što je bilo dovoljno za maksimalnu brzinu od 260 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 5,6 sekunde). BMW inače tokom ove godine planira nekoliko događaja kojima će obeležiti 30-godišnjicu ovog modela, uključujući i nastup na ovogodišnjoj izložbi Concorso d´Eleganza na jezeru Como, gde će prikazati serijske i trkačke verzije ovog, već odavno legendarnog automobila.
Volkswagen Lavida na salonu u Pekingu

Ovo je prva teaser fotografija novog Volkswagenovog modela srednje klase Lavida, koji će svoju svetsku premijeru imati na predstojećem aprilskom salonu automobila u Pekingu. Peking naravno nije slučajno izabran kao mesto promocije novog Volkswagena, budući da je Lavida dizajnirana i razvijena u Kini, a i proizvodiće je kompanija Shanghai-Volkswagen (joint venture između nemačkog VW-a i kineske kompanije Shanghai Automotive Industry Corporation). Ako je verovati pojedinim sajtovima, Lavida bi u Kini trebao da košta između 130.000 i 200.000 juana, odnosno između 12.000 i 18.200 evra. Za sada nema drugih podataka, tako da detalji tek slede.

Posle meseci i meseci pregovaranja, špekulacija i glasina u raznim medijima, Ford je danas konačno i zvanično potvrdio da će prodati britanske marke Jaguar i Land Rover najvećoj indijskoj auto kompaniji Tata Motorsu (koja je inače poslednjih meseci u žiži automobilske javnosti zbog svog modela Nano, najjeftinijeg automobila na svetu sa cenom od oko 1700 evra). Očekuje se da će prodaja biti završena do kraja narednog kvartala, mada ipak treba napomenuti da cela transakcija tek treba da bude odobrena od strane raznih regulatornih tela EU. Ono što je proteklih meseci možda i najviše intrigiralo javnost jeste cena koju će Indijci platili Fordu za ove dve marke. Kako je danas saopšteno, radi se o cifri od 2,3 milijarde američkih dolara (1,2 milijarde funti), s tim što će Ford od te sume uplatiti do 600 miliona dolara u penzioni fond Jaguara i Land Rovera. Ugovor o prodaji takođe predviđa da će Ford nastaviti da snadbeva Jaguar i Land Rover svojim pogonskim agregatima i ostalim komponentama, kao i obavezu američke kompanije da nastavi sa tehničkom podrškom, uključujući i istraživanje i razvoj.

Iz Amerike stižu vesti o izuzetnom zanimanju tamošnjih kupaca za Smart ForTwo, čija prodaja u SAD-u je inače počela tek pre nekoliko meseci. Kako kaže Roger Penske (prvi čovek kompanije Penske Automotive Group koja je zadužena za prodaju ovog malog automobila u SAD-u), prodaja je tolika da on ne očekuje da će isporuke moći da prate potražnju američkih kupaca. Naime, za Amerikance je ove godine predviđeno 25.000 Smartova, ali Penske tvrdi da bi lako mogao da proda čak 40.000 primeraka, dakle 15.000 više nego što će ih dobiti u 2008. godini. Penske takođe napominje da se američki kupci odlučuju da svoj primerak Smarta opreme dodatnom opremom u prosečnoj vrednosti od oko 1600 dolara (15% cene automobila) i da niko ne kupuje Smart zbog toga što je jeftin, već zbog njegove praktičnosti u gradu i ekonomičnosti.