home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Izvor : www.blic.co.yu

Pred raspisivanje tendera za privatizaciju „Zastava automobila“, spisak od deset kompanija koje su pokazale interesovanje za njenu kupovinu sveden je na tri imena. Kako je za „Blic nedelje“ izjavio predsednik Samostalnog sindikata Zoran Mihajlović, glavni kandidati su američki „Dženeral motors“, austrijski „Magna Štajer“ i kineska kompanija FAW. Svi su spremni da u razvoj i modernizaciju pogona u Kragujevcu ulože najmanje 300 miliona evra i da zadrže svih preostalih 3.900 radnika.
- Pre dva dana dolazili su iz austrijskog „Magna Štajera“. Ono što mi znamo je da ta firma ima jak konstrukcijski biro i da se bavi sklapanjem modela automobila najpoznatijih kompanija. Godišnje sa montažnih traka ove firme siđe 500.000 vozila marke „folksvagen“, „audi“ i drugih. Oni nemaju dovoljno kapaciteta da ispune sve zahteve partnera, i zato su željni da deo proizvodnje premeste u Kragujevac - kaže Mihajlović.
Kineska kompanija FAW, koja takođe merka „Zastavu“, prošle je godine proizvela 1,5 miliona vozila. Ima 130.000 radnika, a interes za srpsku fabriku nagoveštava najava pomoćnika direktora Ksu Jaguanga da se traži pogon za montažu novog modela „hepi“. Prototip tog gradskog automobila, sa kojim Kinezi žele da se probiju na tržište Evrope, već je na ispitivanjima u Italiji, a trebalo bi u prodaji da košta manje od 4.000 evra.
Prema rečima ministra ekonomije Mlađana Dinkića na zahtev investitora podnošenje ponuda za „Zastavu“ odloženo je za septembar. Postoji mogućnost da bude uloženo 300 miliona evra, a zainteresovane su četvrta i peta najveća automobilska kompanija na svetu, precizirao je ministar Dinkić.





O Suzukiju Swift u obliku klasične limuzine sa četiri vrata govorilo se i ranije, ali sem nekoliko crteža nije bilo nekih konkretnijih informacija o ovom modelu. Sada je automobil konačno gotov i ovo su prve zvanične slike Maruti Suzukija Swift DZire u konačnoj, serijskoj verziji, čije lansiranje je najavljeno za 29. mart (bar za indijsko tržište, dok ćemo na dolazak u Evropu ipak sačekati još neko vreme i to naravno pod uslovom da se Suzuki uopšte odluči da ga komercijalizije i na Starom kontinentu). U Indiji će inače Swift DZire zameniti stari Maruti Suzuki Esteem, a glavne konkuretne će imati u modelima kao što su Mahindra-Renault Logan i Tata Indigo. Swift DZire je od Swifta hatchback duži za 465 mm (4160 umesto 3695 mm), dok su ostale dimenzije ostale iste, uključujući klirens i međuosovinsko rastojanje od 2390 mm. Naravno, veći je i prtljažnik, čija zapremina sada iznosi 440 litara. Težina je inače samo za 30 kg veća u odnosu na Swift hatchback, tako da nema promena u pogledu performansi, a i odnos snaga/težina je ostao praktično identičan. Za pogon su izabrana dva agregata : 1,3 litarski benzinac sa 16 ventila i 87KS pri 6000 o/min. i 113Nm obrtnog momenta pri 4500 o/min., kao i DDiS dizelaš sa 75KS pri 4000 o/min. i 190Nm pri 2000 o/min.

VIDEO : Maruti Suzuki Swift DZire




Na nedavno završenom BG CAR SHOW-u, Jeep je domaćoj publici prikazao i novu generaciju svog modela Cherokee (u Americi je promovisan još prošle godine, a tamo se prodaje kao Liberty). Prvo što upada u oči je sličnost novog Cherokeeja sa Jeep Commanderom (prednji kraj, svetla, maska) i Dodge Nitrom (sa strane i pozadi). Gledano u celini, cela karoserija je sada mnogo više kockastija i robusnija; više u stilu Cherokeeja iz osamdesetih godina prošlog veka, što je valjda i bila namera. S druge strane, unutrašnjost je, između ostalog, dobila komfornija sedišta i povećan prtljažni prostor. Osim novog dizajna, novi Cherokee donosi bolje vozne karakteristike (novo prednje i zadnje vešanje), bogatiju serijsku opremu, Selec-Trac II pogon na sva četiri točka i unapređenu bezbednost (ABS, EBD, elektronska kontrola stabilnosti, Traction Control, pomoć pri kočenju, prednji i bočni vazdušni jastuci, bočne vazdušne zavese). Posebno je zanimljiv Sky Slider pokretni krov, koji se proteže celom dužinom istog (treba da privuče kupce, koji na svom vozilu žele kombinaciju prednosti jednog kabrioleta sa prostranošću i bezbednošću porodičnog SUV-a). Najzanimljiviji motor je 2,8 litarski common-rail dizel sa DPF filterom čestica čađi i snagom od 130kW/177KS pri 3800 obrt./min. i 460Nm pri 2000 obrt./min. Prosečna potrošnja ovog dizelaša po fabričkim podacima iznosi 8,6 litara dizela na 100 km. U ponudi su 6-stepeni manuelni menjač i 5-stepeni automatik, dok se uz 3,7 litarski V6 benzinac dobija samo četvorostepeni automatski menjač. U Srbiju je prvo stigao Cherokee sa dizel motorom, koji sa opremom Sport košta 34.810, a sa opremom Limited 37.760 evra (cene su sa PDV-om).

 



Abt-ov Volkswagen Touareg se, pre svega, ističe novim robusnijim i daleko atraktivnijim spoljašnjim izgledom (iz kog god ugla da se gleda), a za to treba da zahvali potpunom aero body paketu, koji se sastoji od novog prednjeg i zadnjeg branika, bočnih suknjica, proširenja blatobrana, zadnjeg krovnog spojlera i izduvnog sistema sa četiri cevi. Nijedan tjuning zahvat naravno nije kompletan bez novih alu točkova, pa tako Abt svoj Touareg oprema sa BR felnama od 20 ili čak 22 inča. Ukratko, atleta u savršeno skrojenom odelu. Ispod kože je Touareg dobio doterano vazdušno ogibljenje i ojačani Abt kočioni sistem (diskovi od 380 mm). Abt Sportsline nudi i Power S paket za povećanje snage Touaregovog 3,0 litarskog V6 TDI dizel agregata, koji sada razvija 221kW/300KS i 600Nm obrtnog momenta. Dovoljno za maksimalnu brzinu od 214 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 8,2 sekunde. Abt Sportsline je ponudio i novi kit za vlasnike Golfa R32. To u praksi znači da V6 benzinac u ovom Golfu (sa kompresorom i modifikovanom elektronikom motorom) sada raspolaže sa 272kW/370KS, da ubrzanje do 100 km/h traje samo 5 sekundi (serijski model 6,2 sec), a da je najveća brzina 270 km/h. Vizuelno se Abt Golf R32 ne razlikuje mnogo od serijskog primerka, tačnije novi su samo točkovi od 19 inča.




Redizajnirani Suzuki SX 4 sada sedan, zadržao sve dobre osobine svog kratkog, starijeg brata, a dobio ogroman prtljažnik sa više od 500 litara zapremine

 

Izvor : www.politika.co.yu

Poslednjih godina kao da je postala moda da se od jednog modela kompakta, prostim produžavanjem karoserije, odnosno, dodavanjem „repa” dobije sedan verzija sa znatno većim prtljažnim prostorom. Neretko, osim zaista dobijenog prostora, u dizajnerskom smislu „plastična operacija” nije ulepšala „pacijenta”. Naprotiv, najveći broj takvih automobila dobijao je epitete ružnih i nikakvih. Ali, neko i uspe u ovom poduhvatu.

Najsvežiji primer je Suzukijev model „SX 4”, koji je doživeo dve „operacije” i obe su uspele. Prva je što je umesto pogona na sve točkove ostao prednji pogon, a druga je ogroman „gepek” koji se sasvim prirodno uklopio u osnovnu dizajnersku postavku prethodnika.

Novi sedan zadržao je motor zapremine 1,6 litara i sa 108KS još je brži od „integralca”, (teži je samo 35 kg.), dok je zadržao sve ostale dobre osobine, kao što su prostor u unutrašnjosti i solidna završna obrada, uz dosta dodatne opreme.

Sedan je dug 4,49 m i u prtljažnik zapremine 515 litara može da primi neobično mnogo stvari. Kada se otvori zadnji poklopac iznenađenje je potpuno, jer od ovakvog automobila to se zaista ne očekuje.

Kada su u pitanju vozna svojstva, sve je na nivou Suzukija. Motor ima sportske karakteristike, sa svojih 108KS, lako vuče i što je najvažnije ceo automobil veoma je „podvozan” i kreće se neverovatnom lakoćom, rekli bismo, kao perce. Lako ga je voziti i još lakše upravljati. I veoma je startan, sa ubrzanjem iz mesta do 100 km od samo 10,7 sekundi dostojan je rival i znatno jačim rivalima, a ni maksimalna brzina od 180 km/h nije za potcenjivanje.

U mane mu ubrajamo osetljivost na bočni vetar zbog veće površine i nešto bučniji motor u srednjem opsegu obrtaja, što je doduše, kompenzovano i nešto sportskijim zvukom, kao i tvrdu plastiku u kokpitu. Dopala nam se izuzetna preglednost pozadi i sa strane, zahvaljujući ogromnim spoljnim ogledalima i unutrašnjem retrovizoru koji pokriva celo zadnje staklo. Ali, napred, vidik ozbiljno ometa nosač krova koji je poput slova A i može da „sakrije” celog pešaka! Na to se treba navići.

O ostalim detaljima ne treba trošiti mnogo reči. Suzukijev sedan pravi je automobil za one sa većom porodicom. Voziće se udobno i na dužim putovanjima, uz sasvim pristojnu potrošnju između sedam i deset litara, u zavisnosti od prosečne brzine. I to po ceni od 16.900 evra, normalno sa visokim, nivoom opreme.

Autor : V. Dedić



Iako su to mnogi priželjkivali, prema poslednjim vestima Audi ipak ne namerava da pokrene serijsku proizvodnju svog atraktivnog koncept automobila R8 V12 TDI, koji je nedavno prikazan javnosti na salonima automobila u Detroitu i Ženevi. To ipak ne znači da Audi R8 neće dobiti i svoju dizel verziju, jer je u planu ugradnja 4,2 litarskog V8 TDI dizelaša, koji u SUV modelu Q7 razvija 240kW/326KS i 760Nm obrtnog momenta. Za podsećanje, Audi R8 V12 TDI ima 6,0 litarski V12 TDI dizel agregat koji raspolaže sa 368kW/500KS i 1000Nm obrtnog momenta (pri samo 1750 o/min.), što je dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 4,2 sekunde, a maksimalna brzina je preko 300 km/h (motor je inače uparen sa menuelnim šestostepenim menjačem i već zadovoljava buduće Euro 6 norme, koji stupaju na snagu 2014. godine). R8 V12 TDI ima naravno quattro pogon na sva četiri točka, a snaga se raspodeljuje u odnosu 40:60, u korist zadnje osovine.



Italijanski Lamborghini je objavio novi zvaničan video o novoj verziji svog najmanjeg modela Gallardo, koji je svetsku premijeru imao na nedavno završenom salonu automobila u Ženevi. Novi Gallardo je dobio dodatak LP560-4 u imenu, gde broj 560 označava snagu motora u KS, a broj 4 pogon na sva četiri točka (snaga se raspodeljuje u odnosu 30% napred i 70% pozadi). Za pogon je zadužen novi 5,2 litarski V10 FSI agregat sa direktnim ubrizgavanjem, sa pomenutih 560 konja (412kW) pri 8000 o/min. i 540 Nm obrtnog momenta pri 6500 o/min. (za poređenje, aktuelni 5,0 litarski V10 agregat ima 520KS i 510Nm). Zahvaljujući smanjenju težine od 20 kg (sada 1420 kg) i snažnijem motoru, Gallardo LP560-4 ima bolji odnos težina/snaga, tačnije on iznosi 2,5 kg po KS, maksimalna brzina je 325 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 3,7 sekundi, a do 200 km/h mu treba samo 11,8 sekundi. Gallardo LP560-4 ima takođe poboljšanu trakciju, upravljivost i stabilnost pri velikim brzinama, kao i novo ogibljenje i optimizovanu aerodinamiku. Gallardo LP560-4 će biti dostupan sa manuelnom i opcionom e-gear sekvencijalnom transmisijom, koje su modifikovane kako bi prenele veću snagu i obrtni moment lakšem i efikasnijem sistemu pogona na sva četiri točka. Ovaj novi Gallardo se i vizuelno razlikuje od dosadašnje verzije, što je zasluga doteranog prednjeg (nova svetla i branik sa tri otvora za vazduh) i zadnjeg dela automobila (drugačija svetla, crni gril koji se prostire celim zadnjim delom, četiri izduvne cevi i veliki difuzor), kao i novih 19-inčnih točkova sa Pirelli P-Zero gumama (napred 235/35 ZR 19, pozadi 295/30 ZR 19). Ovaj dvosed je inače dugačak 4345 mm, širok 1900 mm, visok 1165 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2560 mm, a raspored težine je 43% napred i 57% nazad. Što se kočnica tiče, standardno se ugrađuju diskovi od 365 m napred i 356 mm pozadi, dok se kao opcija nude karbon-keramičke kočnice sa diskovima od 380 mm napred, odnosno 356 mm nazad. Serijska oprema (između ostalog) podrazumeva prednje i bočne vazdušne jastuke, dvozonski klima uređaj, Lamborghini Multimedia System (uključujući i USB konektor), sportska sedišta sa el. podešavanjem, Bi-Xenon prednja svetla i LED dnevna svetla.



Korejska Kia je za ovogodišnje izdanje salona automobila u Njujorku pripremila dve premijere: studiju Koup concept (izgleda veoma blizu ulasku u serijsku proizvodnju) i restilizovanu verziju limuzine Optima, koju mi u Evropi znamo pod imenom Magentis. Za odličan i prilično agresivan izgled (veliki otvor za vazduh u prednjem braniku, "naborana" hauba, dva završetka izduvnog sistema, zadnji difuzor od karbona, LED prednja i zadnja svetla, atraktivne alu felne od 19 inča, sportski uređen interijer) Koup concepta zaslužan je Kijin America Design Center u Kaliforniji, mada mnogi primećuju određene sličnosti sa nekim Hondinim modelima. Pod haubom se krije 2,0 litarski Theta II turbo motor sa 290KS i 391Nm obrtnog momenta (u rasponu između 2000 do 4000 o/min.) i koji raspolaže novom Kijinom GDI (Gasoline Direct Injection) tehnologijom direktnog ubrizgavanja. Pogon je na prednjim točkovima, a menjač je automatski sa šest stepeni prenosa. Koup concept je inače dugačak 4485 mm, širok 1845 mm, visok 1428 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi  2650 mm. Drugi Kijin novitet na salonu u Njujorku jeste obnovljena limuzina Optima (četvrta slika), koja je osvežena doteranim eksterijerom i interijerom, ojačanim motorima i većom bezbednošću (standard su 6 vazdušnih jastuka, TPMS sistem za nadgledanje pritiska u gumama, ABS, BAS, ESC i TCS sistemi). Iako nekima možda ovaj ristajling dolazi prerano, konkurencija u D segmentu je i te kako brojna i žilava, tako da svako doterivanje ima smisla. Uglavnom, doterani Magentis donosi promene na prednjem i zadnjem kraju automobila, koje uključuju novu masku (sa hromiranim okvirom), drugačija svetla napred i pozadi i promenjen dizajn branika. Paletu motora čine novi 2,4 litarski četvorocilindraš sa 175KS i 229Nm i revidirana verzija 2,7 litarskog V6 agregata sa 190KS i 249Nm (ovaj poslednji je uparen sa petostepenom automatskom transmisijom).



Na salonu u New Yorku je juče objavljeno ko je dobitnik priznanja Svetski automobil godine (World Car of the Year – WCOTY). Kao što se vidi iz naslova, za 2008. godinu to je nova Mazda2, na nekim tržištima poznata i kao Mazda Demio (Svetski automobil godine inače bira stručni žiri sastavljen od 47 novinara iz 24 zemlje). Mazda2 je ovu prestižnu titulu osvojila u konkurenciji sa još 38 automobila, ispred Forda Mondea na drugom i Mercedesa C klase na trećem mestu. Da podsetimo da je pobednik prošle godine bio Lexus LS460, 2006. godine to je bio BMW serije 3, a 2005. titulu je osvojio Audi A6. Nagrade ovog žirija su ove godine dobili još Audi R8, i to za najbolji dizajn godine (World Car Design of the Year) i najbolji sportski automobil godine (World Performance Car of the Year), dok je nagradu za ekologiju World Green Car of the Year osvojio BMW 118d sa Efficient Dynamics tehnologijom.   



Scion, Toyotin brend namenjen pre svega mlađim kupcima u Americi, na ovogodišnjem salonu automobila u Njujorku (2008 New York International Auto Show) promoviše zaista zanimljivu studiju pod nazivom Hako Coupe concept. U skladu sa njegovim imenom (hako - jap. kutija), ovaj koncept karakteriše naglašeni kockasti dizajn, vertikalno postavljeno vetrobransko staklo, kao i naglašeni lukovi blatobrana, visoka bočna linija, male bočne staklene površine, panoramski krov, petokraki aluminijumski točkovi od 18 inča (sa gumama 225/45 R18), uska LED prednja svetla i moderna ali minimalistički uređena unutrašnjost u kombinaciji crne i narandžaste boje (ima mesta za četiri putnika). Hako Coupe concept je inače dugačak 3701 mm, širok 1730 mm (sa retrovizorima 1880 mm), visok 1461 mm, klirens (rastojanje od tla) mu iznosi 102 mm, dok podataka o mehanici nema, budući da se ovde radi samo o dizajnerskoj studiji.




 

Kao što je nedavno bilo i najavljeno jednim teaser crtežom, Suzuki je danas na salonu automobila u Njujorku (2008 New York International Auto Show), premijerno prikazao svoju novu studiju sportske limuzine, nazvanu Kizashi 3. Posle Kizashija (promovisan na prošlogodišnjem salonu u Frankfurtu) i Kizashija 2 (predstavljen na salonu u Tokiju 2007.), ovo je dakle već treći model u Suzukijevoj Kizashi (jap. – predigra) seriji koncept vozila i, sudeći po ovim zvaničnim fotografijama, najbliži serijskom primerku koji bi trebao da se pojavi 2010. godine (proizvodiće se u Sagara fabrici u Japanu). Kizashi 3 istovremeno nagoveštava i novi dizajnerski pravac u ovoj japanskoj kompaniji (to posebno važi za veliki prednji gril). Kizashi 3 je dugačak 4650 mm, širok 1900 mm, visok 1450 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2800 mm, a klirens (rastojanje od tla) je 120 mm. Za pogon ovog automobila sa 5 sedišta izabran je novi 3,6 litarski DOHC V6 motor sa 300KS, uparen sa šestostepenom automatskom transmisijom, dok je pogon na sva četiri točka (Advanced i-AWD system). Točkovi su inače od 21 inča i sa gumama dimenzija 255/30ZR21.

VIDEO : Suzuki Kizashi 3




Izvor : www.danas.co.yu

Delegacija Folksvagena, najvećeg proizvođača putničkih vozila u Evropi posetila je juče Zastavu gde je sa poslovodstvom kragujevačke fabrike i nadležnima u Ministarstvu ekonomije iza zatvorenih vrata razgovarala o predstojećoj privatizaciji Fabrike automobila. Posle upoznavanja sa uslovima tendera predstavnicima Folksvagena, saznaje Danas, predstavljeni su proizvodni potencijali pogona (karoserija, lakirnica i montaža), ali i mehanička obrada i preseraj.
Ovom posetom razrešena je misterija ko se krije iza "jedne velike evropske kompanije koja je zainteresovana za kupovinu Zastavine fabrike automobila". Misterija je bila utoliko veća ako se zna da je Zastava u međuvremenu ponovo uspostavila saradnju sa Fijatom, ali i sa Dženeral motorsom (preko Opela) kao i da će tokom godine u Zastavi početi da se proizvodi Opelov model "astra klasik". Bilo je kontakata i sa Tojotom i još nekim japanskim firmama, kao i sa Fordom, ali je ta američka kompanija nedavno kupila jednu firmu u Rumuniji i time odustala od dolaska u Kragujevac. Na Mercedes, Audi i slične kompanije niko nije ni pomišljao pošto je reč o firmama koje uglavnom proizvode vozila više klase.
S druge strane, ni Folksvagena se niko nije setio verovatno zbog izjave ministra Dinkića da je već o "velikoj svetskoj kompaniji koja nikada nije bila zainteresovana za Zastavu". To, međutim, nije tačno s obzirom na to da je Folksvagen, krajem 80-ih prošloga veka, privučen Zastavinim "poslom stoleća" (izvoz "juga" u Ameriku) bio zainteresovan za Zastavu. Folksvagen je tih godina bio spreman da od Zastave načini ono što je nešto docnije učinio sa češkom Škodom. U toj nameri, međutim, nije uspeo, pošto je tadašnje poslovodstvo Zastave pregovaralo sa Fijatom i o formiranju zajedničke kompanije u Kragujevcu. Folksvagen je zato odlučio da ode u Češku gde je od Škode uspeo da napravi respektabilnog proizvođača automobila. Zastava i Fijat nikada nisu formirali zajedničku kompaniju jer je taj poslovni poduhvat na samom startu osujećen međunarodnim sankcijama SR Jugoslaviji. Ovoga puta odluka o eventualnom partnerstvu između Folksvagena i Zastave, neće zavisiti od stava poslovodstva Zastave, već isključivo od procene menadžmenta Folksvagena da li se isplati prihvatiti tenderske uslove prodaje Fabrike automobila.

Z. Radovanović



Hyundai je na salonu u Njujorku konačno i zvanično promovisao novi Genesis Coupe, koji je u obliku koncept automobila predstavljen još u novembru prošle godine na salonu automobila u Los Anđelesu. Novi Hyundaijev sportski 2+2 kupe (dužine 4,63 metra) ima pogon na zadnjim točkovima, a u korejskoj kompaniji napominju da je Genesis Coupe "najuzbudljiviji" Hyundai do sada. Tome doprinose niska linija krova, široka "ramena", petokraki aluminijumski točkovi, dva velika završetka izduvnog sistema i spuštena donja linija zadnjih bočnih stakala. Ukratko, dovoljno agresivan izgled, bez obzira na ugao posmatranja (naročito u poređenju sa sadašnjim Hyundai Coupeom/Tiburonom). Pod haubom se krije 3,8 litarski V6 benzinac sa snagom od 310KS, koja se na zadnje točkove prenosi preko šestostepenog manuelnog menjača (opcija je automatik sa takođe 6 stepeni). Maksimalna brzina ovog V6 modela (teškog 1590 kg) je 240 km/h, a ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi ispod 6 sekundi. Ponudu će upotpuniti i 2,0 litarski turbo četvorocilindraš sa 223KS, a kasnije možda i V8 agregat. Verzija sa 223 konja može do 220 km/h, a standardno se oprema manuelnim menjačem sa 6 stepeni, dok je petostepena automatska transmisija opcija. Prodaja Genesisa Coupe u SAD-u treba da počne početkom 2009. godine, i to po (nezvaničnoj) ceni od samo 19.900 dolara, koliko će koštati osnovni model sa 223 konja.



Volvo XC70 T6

20 Mar 2008 - 00:56 Noviteti Link

Šveđani na salonu u Njujorku predstavljaju novu verziju svog (pro)terenskog modela XC70; tačnije radi se o modelu sa 3,0 litarskim T6 turbo benzincem, koji će se u prodaji naći ove jeseni (cena će biti saopštena naknadno). Pomenuti šestocilindrični motor raspolaže sa 281KS i 400Nm obrtnog momenta, a uparen je sa šestostepenom "Geartronic" automatskom transmisijom. Kao i svi modeli XC70, tako i T6 verzija predstavlja u stvari (polu)terensku verziju karavana V70 sa pogonom na sva četiri točka (Volvo AWD sistem), povišenim klirensom (210 mm ili 74 mm više od Volvoa V70), većim točkovima i robusnijom šminkom na karoseriji (ne treba zaboraviti ni praktični prtljažnik zapremine 575 litara, odnosno 1600 litara sa oborenim zadnjim sedištima).