home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

 

Auto Tuning Club i časopis Tuning-Styling, u nedelju 16. 09. 2007. godine sa početkom u 11h, na parking prostoru i karting stazi Ada Huja, organizuju sportsku međunarodnu manifestaciju pod nazivom : "16. Tuning Styling show & Drift Day". Ljubitelji brzine i adrenalina uz Drift race uživaće uz sadržaje kao što su Burnout-takmičenje u spaljivanju guma, mini styling izložba, uz naravno nezaobilazni zabavni deo programa : celodnevni nastupi DJ-a i plesnih grupa, nagradne igre i live koncert grupe Puls. Trojici najboljih driftera, kao i najboljem takmičaru u burnoutu, sponzori će uručiti nagrade. Sve elektronske prijave, kao i spisak takmičara biće objavljeni na sajtu : www.tuning.co.yu zaključno sa 15. 09. 2007., dan pre početka manifestacije. 

 

 




 





Posle VW Touarega i novog Nissana X-Trail, i Peugeotov prvi SUV model 4007 je prošao estetski tretman u tjuning kući Cobra Technology & Lifestyle. Elegantno stilizovani Cobrini ekskluzivni elementi (prednji "bul bar", novi izraženiji pragovi i novi sportski izduvni sistem sa jednim ovalnih završetkom; sve od nerđajućeg čelika i sa visokom sjajem) ovom Peugeotu 4007 daju napadniji i dinamičniji izgled u odnosu na standardni model. Prednji "bul bar" (cevi prečnika 60 mm) je naravno prošao obavezne crash testove i zadovoljava sve propise EU vezane za bezbednost pešaka. Drugi detalj su novi pragovi, koji osim estetske, imaju i praktičnu funkciju jer olakšavaju ulazak u automobil. Sportski izgled 4007-ice upotpunjuju i 16 ili 17-inčni alu točkovi (najveći od 17 inča se zovu Cobra Grenada II i opremaju se gumama 245/55 R 17), a tu su i Cobrine bočne zaštitne lajsne na vratima. Na sve svoje proizvode Cobra Technology & Lifestyle daje garanciju u trajanju od 24 meseca bez ograničenja kilometraže.



Domaće tržište je upravo postalo bogatije za dva nova automobila, koji stižu iz Fiata, odnosno Volvoa. Naime, domaći uvoznik vozila italijanskog proizvođača, firma Delta Automoto d.o.o. (Omladinskih brigada 33a, Novi Beograd, tel.011/2010-955, 2010-968, 2010-969, www.deltaauto.co.yu) ovih dana počinje sa prodajom novog Fiatovog modela Linea, a Grand Motors, generalni uvoznik švedskog Volva za Srbiju (Treći bulevar 21, Novi Beograd, tel.011/2090-630), već ima u ponudi novi (pro)terenski Volvo XC 70 treće generacije. Počinjemo od Fiat Linee, koja je ipak primerenija našem prosečnom kupcu nego Volvo XC 70. Linea je klasična troprostorna limuzina sa 4 vrata i prtljažnikom od 500 litara, a prema Fiatovom press saopštenju radi se o automobilu, koji donosi novu interpretaciju dizajna, praktičnosti i uživanja u vožnji (a sve to uz izuzetno konkurentan odnos plaćeno/dobijeno). Linea je inače dizajnirana u Fiatovom Style Centru i može se reći da je izgled istovremeno i elegantan i dinamičan ali i dalje tipično italijanski i prati stilističke elemente novijih Fiatovih automobila poput Grande Punta i novog Bravoa. Linea je dugačka 4,56 metra, široka 1,73 metra, visoka 1,50 metara, dok je rastojanje između osovina 2,60 metara. Auto će se u početku proizvoditi samo u Turskoj (u pogonima Fiatovog partnera Tofas), a kasnije i u Brazilu, Indiji, Kini i Rusiji. Što se tiče unutrašnjosti, veoma liči na dizajnersko rešenje primenjeno kod Grande Punta, a koliko je kvalitetno sastavljena pokazaće vreme. U Fiatu navode da su se sa istom pažnjom kao i i kod dizajniranja spoljašnjosti, bavili i izgledom interijera, koji ima harmonične linije i "prijateljsko okruženje sa neverovatnom količinom prostora i superiornim komforom i ergonomijom." Naravno po Fiatovim tvrdnjama i kvalitet upotrebljenih materijala i sama završna obrada su na izuzetno visokom nivou. Linea se oprema sa dva benzinska i jednim dizel motorom, odnosno 1,4 litarskim benzincem sa 8 ventila i 57kW/77KS, zatim 1,4 litarskim 16v Turbo motorom i 88kW/120KS, kao i 1,3 litarskim Multijet dizelašem sa 66kW/90KS. Sa pomenutim dizelašem, Linea teži 1185 kg, ubrzava do stotke za 13,8 sekundi, postiže 170 km/h, a prosečno troši 6,5 litara dizela na 100 km. Kod nas će se u početku nuditi samo dizelaš i slabiji benzinac. Za Lineu Fiat nudi veliki broj opcija, koje treba da zadovolje potrebe velikog broja kupaca. Moguće je doplatiti za automatski klima uređaj, Blue&Me sistem sa USB-om, radio CD plejer, senzore za kišu (automatsko aktiviranje brisača), senzore za mrak (automatsko paljenje svetala), Cruise Control, senzore za parkiranje itd. Što se bezbednosti tiče, Linea se serijski oprema uređajima kao što su ABS i EBD (ESP ili elektronska kontrola stabilnosti je opcija), dok vazdušnih jastuka može biti i šest, ali njihov broj zavisi od paketa opreme. Cena Linee u Srbiji startuje od 12.390 evra sa PDV, pa naviše.

 

Toliko o Lineii, a sada kratko i o novom Volvou XC 70. Kao i ranije, i novi XC 70 predstavlja u stvari kvazi terensku verziju karavana V70 ali sa pogonom na sva četiri točka (Volvo AWD sistem), povišenim klirensom (sada 210 mm ili 74 mm više od Volvoa V70), većim točkovima i robusnijom šminkom na karoseriji (ne treba zaboravimo ni praktični prtljažnik zapremine 575 litara, odnosno 1600 litara sa oborenim zadnjim sedištima). U početku će Volvo za ovaj model nuditi dva motora : 3,2 litarski benzinac sa 175kW/238KS i 320Nm, kao i 2,4 litarski 5-cilindrični D5 dizelaš sa 136kw/185KS i 400Nm. Dizelaš postiže 100 km/h za 8,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 209 km/h, dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 7,3 litre dizela na 100 km. Dizel motor se nudi ili sa 6-stepenim manuelnim menjačem ili sa 6-stepenom Geartronic transmisijom, koja vozaču daje mogućnost ručnog ili automatskog menjanja brzina. Za razliku od dizelaša, benzinski motor se nudi samo u paru sa Geartronic transmisijom, a sa tim benzincem od 238KS, Volvo XC 70 dostiže 100 km/h za 8,1 sekundu i 216 km/h najveće brzine. Osim integralnog pogona, XC 70 raspolaže i sistemom HDC (Hill Descent Control), koji olakšava terensku vožnju tako što održava stalnu brzinu od 10 km/h prilikom spuštanja nizbrdo. Bezbednost je naravno tradicionalno jaka strana svakog Volvoa, pa ni XC 70 nije nikakav izuzetak. Osim ABS, EBD i BAS elektronskih sistema, Volvo nudi i DSTC sistem (Dynamic Stability and Traction Control). Cene za Volvo XC 70 u Srbiji počinju od 47.150 evra sa PDV-om, koliko treba izdvojiti za osnovni model sa dizel motorom.




Audi A4 S-Line package

2 Sep 2007 - 00:54 Noviteti Link

Ovo na slikama nažalost nije novi sportski Audi S4, ali je i običan novi A4 sa ovim S-Line estetskim paketom prilično dobio na dinamici i privlačnosti. S-Line paket Audijevoj "četvorci" naime praktično daje kompletan look budućeg Audija S4, samo po daleko nižoj ceni. S-Line inače kod Audija podrazumeva samo vizuelno doterivanje standardnih modela bez ikakvih promena koje se tiču motora. To konkretno na novom Audiju A4 znači nove 18 ili 19-inčne sedmokrake alu felne, prilično diskretan aerodinamički kit, tvrđe ogibljenje, bolje vozne osobine, zatamnjena stakla, a u ponudi su i dve ekskluzivene boje : Misano Red i Monza Silver. S-Line paket će se ugrađivati (bar u početku) na Audi A4 sa benzinskim 3,2 litarskim V6 FSI motorom sa 195kW/265KS i 330Nm obrtnog momenta (ovaj A4 postiže elektronski ograničenih 250 km/h, a sprint do 100 km/h mu traje samo 6,2 sekunde).




Jedna od zanimljivih premijera na ovogodišnjem salonu automobila u Moskvi jeste i nova SeAZ Oka City (zvaničan naziv SeAZ 11116, a nama nekad poznata i kao Lada Oka). Osim nešto doteranijeg eksterijera i interijera (nova maska, branici, instrument tabla, volan, sedišta), najvažniju novinu u stvari predstavlja ugradnja novog motora kineske kompanije Tianjin FAW. Radi se o trocilindričnoj mašini zapremine 993 kubika, koja razvija 39kW/53KS pri 6000 obrt./min. i 77Nm obrtnog momenta pri 3000 obrt./min., a zadovoljava Euro3 norme. Snaga se na prednje točkove (veličine 13 inča) prenosi preko 5-stepenog manuelnog menjača, dok prosečna potrošnja ovog 3200 mm dugačkog automobila za četiri osobe iznosi 5,5 litara na 100 km. U odnosu na raniju Oku sa dvocilindričnim motorom od 749 kubika, snage 26kW i 4-stepenim menjačem, maksimalna brzina je sa 135 porasla na 150 km/h, a ubrzanje do 100 km/h je smanjeno sa 24 na 18 sekundi. Cene izgledaju ovako : osnovni model u Rusiji će koštati samo 5400 dolara (nepunih 4000 evra), a najskuplja i najbolja Luks (!) verzija ima cenu od 5700 dolara (oko 4200 evra).



Austrijski tjuner Koenigseder je za skorašnji salon automobila u Frankfurtu spremio novi Chrome Line paket, koji je zaslužan za još sportskiji i individualniji izgled Audijevog SUV modela Q7. Ukratko, paket podrazumeva suptilan aero body kit, koji se sastoji od modifikovanog prednjeg i zadnjeg branika, zadnjeg difuzora sa integrisanim završecima novog Koenigsederovog izduvnog sistema, spuštenog ogibljenja i širokog izbora novih točkova veličine i do 23 inča ! Nažalost, Koenigseder je za sada objavio samo ovu tzv. teaser sliku svog viđenja Audija Q7, što znači da nove slike i detalji tek slede.




Juče je Mercedes objavio prve fotografije i karakteristike novog karavana na bazi C klase, koji će svetsku premijeru imati za desetak dana na salonu automobila u Frankfurtu, ali to neće biti sve od Mercedesa što se tiče C klase Estate. Naime, danas su se pojavile i prve slike ovog karavana i u sportskoj AMG verziji, koja će takođe biti izložena na pomenutom frankfurtskom salonu automobila kao jedno od iznenađenja nemačke fabrike. I Mercedes C 63 AMG Estate pokreće već poznati 6,2 litarski V8 agregat sa 336kW/457KS i 600Nm obrtnog momenta; isti kakav se nalazi i pod haubom limuzinske verzije modela C 63 AMG, i koji će takođe biti na štandu Mercedesa u Frankfurtu (menjač je AMG-ov Speedshift Plus 7-G TRONIC automatik sa 7 stepeni i opcijom manuelnog menjanja brzina). Mercedes C 63 AMG Estate do 100 km/h ubrzava za 4,6 sekundi (C 63 AMG limuzina 4,5 sekunde), a maksimalna brzina je ista kao i kod limuzine, odnosno elektronski je ograničena na 250 km/h. Mada kod ovakvih automobila to i nije najvažnija stvar na svetu, ipak da kažemo da će i C 63 AMG Estate imati zapreminu prtljažnika od 485 litara (u osnovnoj konfiguraciji), a sa oborenim zadnjim sedištima volumen iznosi tačno 1500 litara. Vizuelne promene na C 63 AMG Estate, koji se brinu za distanciranje ove verzije u odnosu na standardni model, svode se na nove branike sa dodatnim otvorima za vazduh, moćnije pragove, dve "grbe" na haubi motora, izražajniju masku hladnjaka sa dve horizontalne lajsne i trokrakom zvezdom u sredini, nižu siluetu, širu karoseriju za 35 mm, četiri izduvne cevi pozadi, a iznutra na kožna sportska sedišta i ergonomski oblikovan sportski volan (takođe kožni). Standardno će se C 63 AMG Estate opremati točkovima od 18 inča, a 19-inčni će biti opcija.

 



Fiat 500 by H&R

1 Sep 2007 - 00:49 Tuning Link

Bilo je samo pitanje vremena kada će se pojaviti prve prerade novog retro Fiata 500, a ovo na slikama je "500" obrađen u nemačkoj tjuning kući H&R. Iako (zvanična) prodaja Fiata 500 u Nemačkoj startuje tek u oktobru ove godine, to nije smetalo ovom tjuneru da prikaže šta sve može da se napravi od ovog simpatičnog automobila, a uzimajući u obzir dinamičniji izgled, kao i poboljšane vozne karakteristike ove prerade, na svoje su došli i svi oni kupci, koji nemaju strpljenje da sačekaju sportski Fiat 500 sa Abarthovom značkom. Doduše, H&R nije dirao motore (1,2 i 1,4 litarski benzinci, kao i 1,3 litarski dizelaš i dalje razvijaju standardnih 51kW/69KS, 74kW/100KS, odnosno 55kW/75KS), ali je poradio na voznim karakteristikama ovog mališe. Konkretno, zahvaljujući novim H&R oprugama, ogibljenje ovog Fiata 500 Sport je spušteno za dodatnih 30 mm, pa su uz niže težište automobila, širi trag točkova (TRAK+ distancijali) i velike eMotion Wheels točkove od 17 inča (u srebrnoj ili crnoj boji) sa gumama 205/40-17, dobijene dinamičnije vozne osobine u odnosu na standardnu verziju. Uz crnu boju karoserije i crveno ofrabana kočiona klješta - dobitna kombinacija !




Generalni uvoznik Fordovih automobila za našu zemlju, beogradski Grand Motors (tel. 011/ 20 90 600, 20 90 610, www.ford.co.yu) počeo je sa novom prodajnom akcijom, u kojoj se modeli Fiesta, Fusion i Focus prodaju sa popustom u visini PDV-a. To konkretno znači da najjeftinija Fiesta sada košta 9797 evra, cene za Fusion počinju od 12.152, a za Focus od 14.144 evra. Količina vozila na koje se odnosi ovaj popust je doduše ograničena i odnosi se samo na vozila sa lagera, ali je isporuka odmah. Da podsetimo i da Ford za svoja vozila u našoj zemlji odobrava garanciju u trajanju od četiri godine.  



Hyundai i-Blue

1 Sep 2007 - 00:45 Concept cars Link

Korejski Hyundai će na salonu automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar) zajedno sa novim modelom i30 u karavan verziji, predstaviti i novu studiju i-Blue Fuel Cell Electric Vehicle sa gorivim ćelijama i pogonom na vodonik (u gorivim ćelijama se u kontaktu vodonika i vazduha hemijskom reakcijom dobija električna energija, koja u stvari na kraju i pokreće i-Blue, a kao nusprodukt se stvara voda). Autonomija ovog automobila sa jednim punjenjem vodonika iznosi oko 600 kilometara, a raspolaže snagom od 136KS. Studija i-Blue inače demonstrira privrženost korejske kompanije u razvoju ekološki podobnih vozila. Zanimljivo je da je i-Blue razvijen u Hyundaijevom dizajnerskom i tehničkom centru u Japanu, a ne u Koreji. Za razliku od nekih ranijih prototipova, i-Blue nije napravljen na platformi SUV modela, već koristi novu platformu CUV (crossover utility vehicle) vozila, međuosovinskog rastojanja 2,85 metara (i-Blue je dugačak 4,85, a visok 1,60 metara). Na konceptu se uočava par zanimljivih dizajnerskih detalja, kao što su LED prednja svetla, veliki panoramski stakleni krov, originalno dizajnirani točkovi veličine 20 inča i tzv. samoubilačka vrata (prednja se otvaraju u suprotnom smeru u odnosu na zadnja). 



Samo 11 dana pre zvanične promocije na salonu automobila u Frankfurtu, Mercedes je objavio prve zvanične slike i karakteristike svog novog karavana na bazi nove C klase. Bez obzira na ranije dobre špijunske slike ovog automobila, ipak su tek sada vidljivi svi oni detalji, koji odvajaju ovu C klasu od limuzinskog brata. Ipak, nekih velikih iznenađenja na polju dizajna i nema, pa karavan prati dizajnerski stil već nekoliko meseci poznate C klase u formi klasične limuzine. C klasa Estate će se nuditi u tri paketa opreme, tačnije kao Classic, Elegance i Avantgarde, a kao i kod limuzine, i kod karavana će pomenuta najsportskija Avantgarde verzija imati drugačiju masku hladnjaka sa trokrakom zvezdom u njenom centru. Novi C Estate (kao i C limuzinu  uostalom) karakterišu agilnost, komfor, bezbednost, a sada sve to u kombinaciji sa većom prostranošću i praktičnošću. Zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji je 485 litara, a sa oborenim zadnjim sedištima (deljiva u odnosu 1/3 : 2/3) iznosi svih 1500 litara, što je više nego u bilo kom drugom karavanau ove klase i za 146 litara više u odnosu na stari C karavan. Novi karavan nudi i nekoliko praktičnih detalja, koji olakšavaju utovar prtljaga, kao što je npr. automatsko otvaranje/zatvaranje vrata prtljažnika prostim pritiskom na dugme, a tu je i opcija automatskog održavanja visine vozila bez obzira na težinu tereta u automobilu. Što se bezbednosti tiče, tu nema kompromisa, pa svi modeli C Estate u standardnoj opremi imaju sedam vazdušnih jastuka, zatezače sigurnosnih pojaseva, elektronske sisteme ABS, EBD, BAS, ESP, kao i NECK-PRO naslone za glavu, dok su skuplje verzije opremljene i sa već dobro poznatim Mercedesovim PRE-SAFE sigurnosnim sistemom. U odnosu na stari Mercedes C klase karavan, novi model ima pojačane motore (od 10kW/13KS do 15kW/20KS više), manju potrošnju (do 10,3 % manje) i manju emisiju CO2. U vezi smanjenja potrošnje, možda je dovoljan primer modela C 200 CDI, koji uz prosečnu potrošnju od tačno 6 litara (naravno ovo je fabrička tvrdnja) i rezervoar od 66 litara, ima autonomiju od preko 1000 kilometara. I C klasa Estate je takođe dostupna sa paketom Agility control, koji omogućuje vozaču da sam podesi set-up ogibljenja, odnosno da izabere komforniji ili sportskiji način vožnje. U ponudi je naravno i AMG paket, koji podrazumeva tvrđe i niže ogibljenje (za 15 mm), direktniji upravljač, 17-inčne alu felne i aerodinamički paket za karoseriju. Paleta motora obuhvata obuhvata pet benzinaca i tri dizelaša. Benzinci su C 180 K (115kW/156KS i 230Nm obrtnog momenta), C 200 K (135kW/184KS i 250Nm), C 230 (150kW/204KS i 245Nm), C 280 (170kW/231KS i 300Nm) i trenutno najsnašniji C 350, koji razvija 200kW/272KS i 350Nm. Ljubiteljima dizelaša na raspolaganju su modeli C 200 CDI (100kW/136KS i 400Nm), C 220 CDI sa 125kW/170KS i C 320 CDI sa 165kW/224KS.



Opel Corsa slavi 25 godina

31 Avg 2007 - 01:16 Vesti Link

Opelova Corsa je juče, 30. avgusta, proslavila svoj 25-ti rođendan. Proizvodnja prve Corse A je naime počela još 1982. godine u General Motorsovoj španskoj fabrici u gradu Figuereuelas, koja je inače i najveća GM-ova fabrika na Starom kontinentu i osim Corse, proizvodi i modele Meriva i Combo. Zanimljivo je da se ovaj rođendan poklopio i sa proizvodnjom jubilarnog 8-milionitog primerka Corse u pomenutoj fabrici u Španiji (inače do sada je u Evropi proizvedeno skoro 10 miliona primeraka ovog Opela). Slavljenički model proizveden u ovoj fabrici je crvena Corsa OPC sa 1,6 litarskim turbo motorom i 141kW/192KS (inače najsnažniji serijski model Corse u njenoj istoriji). Treba podsetiti da je Corsa bila najprodavaniji automobil u svojoj klasi u Nemačkoj u periodu od 1995. do 2001. godine, kao i u Velikoj Britaniji tokom 2004. i 2005. U samoj Španiji je inače dosad prodato preko milion Corsi, a ne treba zaboraviti ni na preko 20 međunarodnih nagrada za dizajn, koje je osvojio ovaj Opel B segmenta. Na slici je Corsa Hybrid concept, koja će imati svetsku premijeru za dve nedelje na salonu automobila u Frankfurtu.   



Tjuning kuća TechArt za aktuelne Porscheove modele 911 Carrera 4 i Carrera 4 S (oba sa pogonom na sva četiri točka), ima na raspolaganju novi tjuning program, koji podrazumeva reprogramiranu elektoniku motora (za oba agregata, odnosno 3,6 i 3,8 litarske 6-cilindraše), kao i novi filter za vazduh. Rezultat je porast snage za 11kW/15KS i bolje ubrzanje do 100 km/h za skoro pola sekunde. Da ne bi ostalo samo na promenama ispod karoserije, Techart je za Porsche 911 Carrera 4 i Carrera 4S predvideo i estetsko doterivanje eksterijera i interijera. Pomenimo novi aerodinamički paket, koji sadrži novi prednji spojler, drugačije pragove, zadnji difuzor i veliki TechArtov zadnji spojler. Ozbiljnija prerada jednog ovakvog automobila podrazumeva i novi sportski izduvni sistem, kao i čitavu paletu različitih točkova (u ovom slučaju petokrakih felni veličine 18, 19 i 20 inča). Najekskluzivniji su naravno i najveći, tačnije to su TechArt Formula točkovi od 20 inča (8.5Jx20) sa gumama ContiSportContact 2, dimenzija 235/30 ZR 20 napred i 305/25 ZR 20 nazad. Što se ogibljenja tiče, Techart u ponudi ima nekoliko solucija. Prvo rešenje je spušteno ogibljenje za 25 mm, a ko želi više, na raspolaganju mu je i TechArt Vario sport ogibljenje, razvijeno u saradnji sa kompanijom Bilstein i koje dozvoljajva svakom vozaču da individualno podešava set-up ogibljenja. Uz nove kočnice sa diskovima od 365 ili 380 mm, to je to što se tiče mehaničkih promena. Techart takođe nudi i doterivanje unutrašnjosti, a to podrazumeva u potpunosti kožni interijer, ergonomski oblikovan sportski volan, kao i pedale, odmorište za nogu i vrh ručice menjača napravljene od aluminijuma.




Lada Kalina R2 i Kalina 4WD

31 Avg 2007 - 00:47 Salon Link

Osim koncept automobila Project C, ruska Lada na domaćem salonu automobila u Moskvi izlaže i nekoliko novih verzija i nama dobro poznate Kaline. To su nešto sportskija varijanta nazvana Kalina R2 (prva slika) i Kalina 4WD, odnosno Kalina sa pogonom na sva četiri točka (druga i treća slika). Kalina R2 ima ugrađen 1,6 litarski benzinac sa 16 ventila i snagom od 92kW/125KS (po navodima fabrike zadovoljava Euro4 norme). Kalina R2 ima naravno bolje vozne osobine u odnosu na običnu Kalinu (spušteno ogibljenje za 30 mm, direktniji upravljač, točkovi od 15 inča sa gumama 195/55 R15, disk kočnice na zadnjim točkovima), a u skladu s tim i maksimalna brzina je porasla na 195 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje 9,5 sekundi. Da bi naglasili šta se nalazi pod poklopcem motora, Ladini dizajneri su Kalini R2 podarili i aero body kit za poboljšanje aerodinamičkih karakteristika (branici, spojleri, pragovi, zadnji krovni spojler, a tu su i nova maska i svetla za maglu). Unutrašnjost je bogatija za sportska sedišta, sportski Momo volan i alu pedale. Prodaja ove Kaline u Rusiji počinje početkom naredne godine. Druga zanimljiva Kalina na ovogodišnjem salonu u Moskvi jeste Kalina 4WD, dakle Kalina sa pogonom na svim točkovima i u karavan verziji, pa uslovno (ali stvarno samo uslovno) može da se kaže da su joj uzor bili Audi Allroad, Subaru Outback i Volvo XC 70. Pored proterenske šminke (robusniji branici sa dodatnom zaštitom, plastični obrubi blatobrana, novi pragovi, krovni nosači, veći točkovi i sl.) i nešto višeg klirensa, ovu Kalinu karakteriše i 1,8 litarski motor sa snagom od tačno 100 konja ili 74kW.



Peugeot Flux concept

31 Avg 2007 - 00:45 Concept cars Link

Na salonu automobila u Frankfurtu (održava se sredinom septembra) francuski Peugeot će na svom štandu izložiti i koncept automobil Flux, koji je dizajnirao pobednik četvrtog Peugeotovog dizajnerskog konkursa, Rumun Mihai Panaitescu. Pomenti konkurs je trajao od septembra do decembra 2006. (u konkurenciji su bila 4029 projekta iz 113 zemalja), a pobednik je proglašen u martu ove godine. Pobednik konkursa uvek ima tu čast da na osnovu njegovog projekta, Peugeotov Style Center napravi prototip u prirodnoj veličini i izloži ga na velikim svetskim salonima automobila. Ove godine u Frankfurtu ćemo dakle videti "rumunski" Peugeot Flux, autora Mihaja Panaitescua. Pravljenje ovog koncepta u razmeri 1:1 je inače počelo još u martu ove godine. Glavi cilj pomenutog Rumuna je bio stvoriti automobil dinamičnog izgleda, koji vozaču i suvozaču pruža veliki užitak u vožnji, ali uz malu potrošnju i što je moguće manje zagađenje vazduha.