
Izvor : www.tanjug.co.yu
Prodaja srpske fabrike automobila "Zastava" nailazi na različito
interesovanje u svetu automobilske industrije, pri čemu, recimo,
"Folksvagen" (Volkswagen) razmišlja o montaži svojih vozila u Srbiji,
radi čega je jedna delegacija tog nemačkog koncerna uoči Uskrsa posetila
montažne objekte fabrike u Kragujevcu, koju srpska država namerava da
privatizuje, objavio je ekonomski dnevnik "Handelsblat"
(Handelsblatt). Na pitanje tog nemačkog lista jedan predstavnik
"Folksvagena" je odgovorio da (u vezi 'Zastave' jos ništa nije
odlučeno, citirajući njegove reči: "Još ćemo sve proveriti".
Iz krugova bliskih "Folksvagenu" može se čuti da su proizvodni pogoni
zastareli, tako da bi "to bilo poput nove investicije", rekao je
jedan direktor te najveće nemačke automobilske kuće povodom mogućeg preuzimanja
"Zastave".
Cena bi mogla da iznosi nekoliko stotina miliona evra, navodi
"Handelsblat" ističući da je prošle godine taj nemački koncern prodao
u Srbiji 8.037 automobila marke "Folksvagen", "Škoda",
"Seat" i "Audi", pri čemu je u Srbiji prodato ukupno 52.000
automobila.
"Srpsko tržište sa 7,5 miliona stanovnika i godišnjom prodajom oko 50.000
automobila ne može zaista da podstakne visoke investicije", rekao je za
"Handelsblat" stručnjak za automobile Ferdinand Dudenhofer.
Jedinu vrednost on vidi u pristupu ruskom tržištu. "Ako Srbi mogu da budu
prisutni bez carina na ruskom tržištu, onda imaju konkurentsku prednost koju
nijedna od 27 članica EU ne može da ostvari", istakao je Dudenhofer.
U poređenju s tim Rumunija, koja je omiljena zemlja za proizvodnju, ostaje
neinteresantna, navodi dnevnik ukazujući da bi Srbija u tom slučaju svoj
sporazum o slobodnoj trgovini sa Rusijom morala da proširi i na automobile.
"Devedeset odsto robe podleže slobodnoj trgovini, ali ne i
automobili", kaže jedan predstavnik nemačke ambasade u Beogradu za taj
list.
S obzirom na zasićena tržišta na Zapadu automobilski koncerni beleže rast na
istoku kontinenta, pre svega u Rusiji.
"Folksvagen" je prošlog decembra otvorio fabriku u blizini Moskve,
"Reno" je potpisao u martu sporazum o saradnji sa ruskim proizvođacem
automobila "Avtovazom", dok je "Dženeral motors" prošle
sedmice potpisao ugovor u Uzbekistanu.
Nasuprot interesovanju "Folksvagena", piše ovaj dnevnik, američki
automobilski koncern "Dženeral motors", navodno, kategorički odbacuje
mogućnost kupovine "Zastave".
"Nemamo nameru da kupimo fabriku", kaže jedan evropski predstavnik
"Dženeral motorsa", a citira "Handelsblat" navodeći da od
septembra "Zastava" proizvodi po licenci "opel astru" za
srpsko tržište, a da bi do 2012. godine u Kragujevcu trebalo da se montira
10.000 automobila godišnje.
List predočava svojim čitaocima da je vlasnik "Zastave" srpska država
koja želi da proda 98,8 odsto svog vlasništva, a ponude moraju da se predaju do
15. aprila, pri čemu u obzir dolaze samo proizvođači automobila, ili finansijski
snažni investitori.
Interesovanje su, prema navodima nemačkog dnevnika, pokazali "Dženeral
motors", "Fijat", Ford", indijski proizvođač automobila
"Tata" i njegov kineski konkurent FAW.
"Zastava" je poznata po modelu "jugo", navodi se u tekstu i
ukazuje da je na vrhuncu uspeha krajem osamdesetih godina sa trake godišnje
silazilo 200.000 vozila.
Podsećajući da još od pedesetih godina prošlog veka "Zastava"
sarađuje sa italijanskim proizvođačem "Fijatom" (Fiat), list navodi
da se u Srbiji sada proizvodi "fijat punto" koji se kao "zastava
10" izvozi u Rusiju, pri čemu je sa stanovišta države "Fijat"
idealan kupac.
"Handelsblat" navodi da su sukobi u bivšoj Jugoslaviji tokom
devdesetih godina teško pogodili fabriku u Kragujevcu u kojoj je prošle godine
4.000 radnika proizvelo samo 25.000 automobila.

Još jedan SUV model je prošao estetski tretman u tjuning kući Cobra Technology & Lifestyle. Tačnije, elegantno stilizovani Cobrini elementi (prednji "bul bar", zaštita zadnjeg branika i novi izraženiji pragovi; sve od nerđajućeg čelika i sa visokom sjajem) sada su dostupni i vlasnicima Volkswagenovog Tiguana, koji žele ekskluzivniji i atraktivniji izgled svog automobila u odnosu na standardni primerak. Prednji "bul bar" (cevi prečnika 60 mm) je naravno prošao obavezne crash testove i zadovoljava sve propise EU vezane za bezbednost pešaka. Drugi detalj su novi pragovi koji, osim estetske, imaju i praktičnu funkciju jer olakšavaju ulazak u automobil. U paketu su još i hromirana lajsna na poklopcu prtljažnika, Cobrine bočne zaštitne lajsne, hromirani završeci izduvnog sistema i aluminijumski točkovi, veličine od 16 do 18 inča (ovi potonji imaju gume dimenzija 255/45 R 18). Paket je namenjen kako off-road verziji Tiguana (Track&Field), tako i varijantama za uređene puteve (Trend&Fun i Sport&Style). Za sve svoje proizvode, Cobra Technology & Lifestyle daje i garanciju u trajanju od 24 meseca bez ograničenja kilometraže.
Najviši čovek na svetu dobio posebnu Chevrolet Tacumu

Ukrajinac Leonid Stadnyk, najviši čovek na svetu (visok 2,58 metra), u ponedeljak 24. marta je u Kijevu primio ključeve posebno modifikovane Chevrolet Tacume, i to iz ruku predsednika Ukrajine Viktora Juščenka. Naime, Stadnyk (star 36 godina) se obratio za pomoć ukrajinskom predsedniku, budući da nijedan automobil na tržištu nije bio dovoljno veliki za njegove potrebe. Rešenje je na inicijativu Juščenka pronašao stručni tim automobilske fabrike ZAZ iz Zaporožja, koja proizvodi neke od Chevroletovih modela za potrebe Ukrajine i regiona. Standyk je inače prošle godine i zvanično ušao u Ginisovu knjigu rekorda kao najviši čovek na svetu.

Francuski Peugeot je juče saopštio da je za manje od dve godine (tačnije od aprila 2006. godine) kupce već našlo milion primeraka njihovog uspešnog modela 207, koji se inače prodaje u preko 100 zemalja sveta. Samo u protekloj 2007. godini prodato je 521.000 komada ovog automobila (20.000 više nego što je planirano), a najviše 207-ica je naravno prodato na Starom kontinentu.

Wald International je japanski tjuner, poznat i publici na Starom kontinentu, budući da je specijalizovan za doterivanje ekskluzivnih evropskih automobila kao što su BMW serije 7, Bentley Continental GT ili Mercedes S klase. Jedan od poslednjih radova ove kuće nosi dugačak naziv Wald Black Bison Edition Sports Line Mercedes S 63 AMG, a karakteriše ga novi stajling paket (modifikovani branici, izraženiji pragovi, spojleri napred i pozadi, zadnji difuzor, maska hladnjaka u boji karoserije, sportski upravljač i ručica menjača, detalji od karbon fibera u interijeru i originalne Waldove patosnice), doterano ogibljenje i kočioni sistem, kao i jedinstveni aluminijumski točkovi od 20 ili 22 inča. Za sada nema informacija o eventualnim modifikacijama na V8 motoru, koji inače u standardnoj verziji razvija 386kW/525KS. Drugi novitet iz ove kompanije je doterana C klasa (serija W204), nazvana C Sports Line GT, koja pažnju privlači, pre svega, izuzetno atraktivnim aero body paketom (branici, pragovi, ogromni zadnji spojler, zadnji difuzor, četiri izduvne cevi, "škrge" za vazduh na haubi motora i prednjim blatobranima). Drugi podaci još nisu objavljeni, tako da detalji tek slede.

U Cirbinu su rešili da spoje prednosti automobila i motocikla i tako je nastao Cirbin V13R sa tri točka, koji će svoje buduće vlasnike olakšati za 39.995 američkih dolara (oko 25.700 evra). Ovaj zanimljivi dvosed pokreće Harley-Davidson motor sa 90kW/125KS (u paru sa sekvencijalnim menjačem), i mada fabrika ne navodi njegove performanse, jasno je da je V13R dovoljno brz (težina mu iznosi samo 475 kg) da svog vlasnika uvali u neprilike sa zakonom. V13R je inače dugačak 3,53 metra, širok 1,99 m, visok 1,07 m, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2,45 m, a klirens (rastojanje od tla) samo 11 cm. Napred su točkovi od 17 inča (gume 205/45 ZR17), a pozadi je smešten točak od 18 inča (295/35 ZR18).
Ponovo Ford Capri ?

Kako piše nemački magazin AutoBild, Fordov odavno legendarni sportski kupe Capri bi mogao ponovo da oživi, i to kao odgovor na nedavno predstavljeni Volkswagen Scirocco. Kako stvari sada stoje, Ford će 2009. godine za salon automobila u Frankfurtu pripremiti koncept novog Caprija, kako bi obeležio 40 godina prvog automobila sa ovim imenom, a koji bi u proleće 2012. godine eventualno trebalo da preraste i u serijski model. Novi Capri će najverovatnije takođe karakterisati Fordov kinetički dizajn kakav je već primenjen na novom crossoveru Kuga i obnovljenom Focusu. Mogući izgled budućeg Caprija vidite na ovim slikama iz AutoBilda, koji najavljuje da će paleta pogonskih agregata ovog 2+2 automobila obuhvatati četvorocilindrične i petocilindrične motore sa rasponom snage od 140 do 250 konja. Novi Capri bi trebalo da bude sličnih dimenzija kao upravo promovisani VW Scirocco, a cena njegove osnovne verzije (ukoliko naravno uđe u proizvodnju) bi iznosila oko 20.000 evra.
Najnovija dorada Porscheovog SUV modela Cayenne (njegove restilizovane verzije predstavljene prošle godine) stiže iz tjuning kuće Hofele Design. Njihov sportski aero paket za atraktivniji i privlačniji izgled sadrži nove elemente poput agresivnijih branika (pozadi sa integrisanim završecima izduvnih cevi i difuzorom), dodatna četiri svetla napred (dva za maglu i dva LED dnevna svetla), novi prednji saćasti gril, pragove, novu haubu motora i naravno set atraktivnih točkova.

U francuskoj PSA grupaciji (Peugeot i Citroen) razmatraju mogućnost razvoja novog SUV modela, i to opet na bazi jednog Mitsubishija. Naime, posle Peugeota 4007 i Citroena C-Crosser (koji su francuska braća Mitsubishijevog Outlandera), Mitsubishi sada planira serijsku verziju svog kompaktnog SUV automobila Concept-cX (predstavljenog prošle godine na salonu u Frankfurtu), koji će, prema neimenovanim izvorima, verovatno dobiti i varijante sa oznakama Peugeota i Citroena (naravno, ovi potonji će se vizuelno delimično razlikovati u odnosu na japanski original). Inače, Concept-cX koristi novi, visoko efikasni 1,8 litarski turbo-dizel motor (sa 136KS i 280Nm obrtnog momenta), koji zadovoljava Euro5 norme. Takođe, Concept-cX ima ugrađenu i novu Mitsubishijevu SST transmisiju (Sport Shift Transmission), drugim rečima menjač sa duplim kvačilom, kakav smo već videli kod modela VW grupacije. Naravno, pogon je na sva četiri točka, a radi se o elektronski kontrolisanom 4WD sistemu, koji snagu prenosi na 19-inčne točkove (gume 225/45R19) i koji je zaslužan za odličnu upravljivost i izuzetnu stabilnost po svim vrstama podloge. Concept-cX je dugačak 4100 mm, širok 1755 mm, visok 1555 mm, pa svojim kompaktnim dimenzijama omogućava lako manevrisanje kroz gradske gužve, čemu doprinosi i odlična preglednost za vozača, uslovljena visokom pozicijom sedenja. Serijski Concept-cX će se proizvoditi od početka sledeće godine u Mitsubishijevoj fabrici Okazaki u Japanu, gde se već proizvodi Outlander.
Novi kompaktni Land Rover stiže 2010. godine

Britanski magazin AutoExpress (odakle su i ove slike) najavljuje dolazak novog modela Land Rovera za 2010. godinu, koji će se bazirati na studiji LRX concept, predstavljenoj na salonima automobila u Detroitu i Ženevi. Za razliku od LRX concepta, novi Land Roverov kompaktni SUV (još mu se ne zna ime ali se pominje Freelander Sport, budući da se bazira na Freelanderu) imaće petora vrata i konkurisaće rivalima kao što su budući BMW X1 i Audi Q5. Što se izgleda tiče, serijska verzija će praktično biti nešto smirenija varijanta LRX-a (uz dodatni par vrata), što u praksi znači izuzetno privlačan automobil sa visokom bočnom linijom koja se uzdiže od prednjeg dela vozila ka zadnjem, veoma malo zadnje staklo, široke lukove blatobrana, dinamičan izgled prednjeg kraja sa uskim svetlima, dva završetka izduvnog sistema i vrata prtljažnika koja će se otvarati iz dva dela. Novi kompaktni Landy će najverovatnije biti opremljen i tehnologijom za smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2, što između ostalog, podrazumeva stop-start sistem i hibridni pogon. I pomenuti LRX concept inače ima hibridni pogon, tačnije ugrađen mu je 2,0 litarski turbo-dizelaš i elektromotor, pa njegova potrošnja iznosi samo 4,7 litra goriva na 100 km, a emisija CO2 je 120 g/km (do brzine od 20 milja na sat, odnosno 32 km/h, LRX concept može da se kreće samo na struju). Što se serijske verzije tiče, kupci će biti u prilici da biraju između široke palete pogonskih agregata, uključujući i 2,2 litarski dizelaš i 3,2 litarski benzinski šestocilindraš. Bez obzira što će novi kompaktni Land Rover biti namenjen vožnji pre svega po asfaltu, to ne znači da neće biti sposoban i za povremene off-road izlete van uređenih puteva.

Iz Amerike, tačnije iz tjuning kuće Perrin Performance, stiže novi kit za povećanje snage turbo boxer motora u aktuelnoj Subaru Imprezi WRX STI. Perrin je zahvaljujući novom turbo punjaču, novom izduvnom sistemu od nerđajućeg čelika i reprogramiranoj elektronici motora, uspeo da iz agregata ove Impreze dobije svih 385KS i 540Nm obrtnog momenta. Ostale modifikacije se odnose na podešavajuće H&R ogibljenje, Konig točkove od 17 inča (sa Yokohama gumama) i diskutabilne dekorativne šare na karoseriji.