
Ovo je Veritas III, novi sportski jednosed, koji je u formi koncept vozila svetlost dana ugledao još 2001. godine.
Za razliku od koncepta koji je imao ugrađen BMW-ov V12 agregat, serijski primerak ovog roadstera će pokretati V10 motor (takođe iz BMW-a). Radi se o 5,0 litarskoj mašini iz BMW-a M5 i M6, ali u Veritasu RS III razvija okruglo 600 konja (standardnio raspolaže sa 507KS).
Zahvaljujući laganim materijalima (karoserija je od karbon-kevlara), Veritas RS III je težak samo 1070 kg, pa ne iznenađuje najava da ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže za samo 3,2 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 347 km/h.
Proizvodnja će biti limitirana na samo 50 primeraka godišnje, s tim što se prve isporuke kupcima očekuju krajem ove godine (tokom 2009. pojaviće se i hardtop coupe verzija).
Volkswagen Passat R36 Variant Styling Study i Volkswagen Golf GTI Performance

Poput Audija, koji na Wörther Tour tjuning skupu u Austriji (traje od 21. do 25. maja) predstavlja dve Clubsport studije na bazi svojih modela A3 i TT, i matični Volkswagen je iskoristio ovaj događaj da javnosti pored Sciroccoa GT24 prikaže i Passat R36 Variant Styling Study i Golf GTI Performance.
Passat R36 Variant Styling Study i dalje pokreće standardni atmosferski 3,6 litarski V6 motor sa okruglo 300KS i 350Nm obrtnog momenta (uparen sa šestostepenim DSG menjačem sa duplim kvačilom), ali je zato njegov izgled atraktivniji u odnosu na standardni model. Zasluga za to pripada aluminijumskim točkovima od 20 inča (sa VW Touarega R-Line), spuštenom sportskom ogibljenju, hromiranim delovima ofarbanim u Moonlight Blue boju karoserije i sportskom izduvnom sistemu sa velikim izduvnim cevima. U paketu su još i Brembo kočioni sistem, dvobojna Recaro sportska sedišta, kao i sportski volan u istim bojama kao i sedišta.
Golf GTI Performance predstavlja zanimljivo i vizuelno veoma privlačno viđenje popularnog Golfa. Za atraktivan izgled su zaslužni agresivan aerodinamički paket (redizajnirani prednji branik sa velikim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom, proširenja blatobrana, ispupčeniji pragovi, novi zadnji branik sa velikim završecima izduvnog sistema), zatim atraktivni točkovi, vrata koja se otvaraju u vis, spušteno ogibljenje i kombinacija crne i narandžaste boje za karoseriju (u istoj kombinaciji je i kožna unutrašnjost).

Američki RENNtech, specijalizovan za tjuniranje Merdecesovih automobila, od sada nudi i kit za povećanje snage Bentleya Continental i Continental Flying Spur, kao i digitalni modul za podešavanje visine ovih automobila (nudi 8 nivoa podešavanja i spuštanje ogibljenja do 50 mm). Što se njihovog 6,0 litarskog twin-turbo W12 motora tiče, RENNtech kit podrazumeva reprogramiranu elektroniku motora, što za posledicu ima porast snage sa serijskih 552KS na 625KS i 765Nm obrtnog momenta. RENNtech kit za povećanje snage motora košta 6400 američkih dolara (4060 evra), a digitalni modul za podešavanje visine staje 1395 dolara (885 evra).

Iako je nedavno u javnost procurela informacija da će naslednik aktuelnog Saabovog modela 9-5 biti promovisan krajem ove godine na salonu automobila u Parizu, do toga ipak neće doći. Prema poslednjim vestima, njegova zvanična svetska premijera će biti održana skoro šest meseci kasnije, u martu naredne godine na salonu u Ženevi. Sudeći po ovom renderingu koji prikazuje njegov mogući izgled, dizajn novog 9-5 će biti inspirisan Saabovim konceptom Aero-X, koji je svojevremeno naišao na odličan prijem i publike i stručnjaka. Sem privlačnijeg dizajna, budući 9-5 će dobiti i motore veće zapremine (najsnažniji bi trebalo da razvija do 350 konja), veće dimenzije, modifikovanu GM-ovu Epsilon II platformu, kao i tvrđe podešeno ogibljenje i unapređeno upravljanje.

Trkačka verzija novog Volkswagena Scirocco je danas zvanično predstavljena na skupu tjunera Wörther Tour u Austriji, dok će svoj trkački debi imati na predstojećoj trci 24 časa Nirburgringa. Volkswagen će na toj trci učestvovati sa tri trkačka Sciroccoa GT24, za čiji pogon je zadužen 2.0 TFSI motor sa 239kW/325KS i 340Nm obrtnog momenta pri samo 2100 o/min. Motor je uparen sa DSG menjačem sa duplim kvačilom, dok je pogon na prednjim točkovima. Scirocco GT24 je duži (+227 mm), širi i niži od serijskog automobila, ima za 61 mm širi trag točkova, a postavljen je na točkove od 18 inča. Težina automobila je smanjena za 178 kg u odnosu na serijski model, pa Scirooco GT24 ima 1120 kg. U paketu su još i modifikovano sportsko ogibljenje (sa podešavanjem visine vozila do 75 mm), kočioni sistem sa diskovima od 362 mm napred i 255 mm pozadi, zaštitni kavez, Recaro sedišta, novi sportski volan, prednji panel od karbona, nova instrument tabla i naravno aparat za gašenje požara. Scirocco GT24 će u Nirburgringu, između ostalih, voziti i dvostruki pobednik trke 24 časa Le Mana Hans-Joachim Stuck i dvostruki šampion WRC-a Carlos Sainz.

Korejska Kia je na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi izložila ukupno tri Soul koncept automobila (Soul Burner, Soul Diva i Soul Searcher), najavivši na taj način skori dolazak serijskog kompaktnog crossovera sa ovim imenom. To je danas i potvrđeno kraćim press saopštenjem, kao i sa prvom fotografijom serijske verijante ovog automobila. Kia tvrdi da će sa modelom Soul startovati sa potpuno novim segmentom i time privući pre svega mlađe kupce, koji obično ne bi ni razmišljali o kupovini nekog od modela ovog korejskog proizvođača. Kia će naime za Soul kupcima ponuditi skoro neograničene opcije za modifikovanje i individualizaciju automobila, što je strategija slična onoj koju je već primenila Toyota za svoj brend Scion. Očekuje se da će Soulova paleta pogonskih agregata obuhvatati 1,6 litarski benzinac iz modela Kia Cee'd (u paru sa manuelnim šestostepenim menjačem), kao i 1,6 CRDi i 2.0 CRDi dizelaše. Što se Amerikananaca tiče, oni će dobiti 2,0 litarski četvorocilindrični benzinac, u kombinaciji sa petostepenim automatikom (nešto kasnije i Evropljani će dobiti model sa automatskom transmisijom). Iznenađenje (ili razočarenje) predstavlja najava da će Soul biti dostupan samo u verziji sa pogonom na prednjim točkovima, budući da za sada nema planova o 4x4 varijanti. Mada Kia ovom prilikom nije objavila slike unutrašnjosti, ona bi trebalo da bude veoma slična pomenutim Soul konceptima sa salona u Ženevi. Proizvodnja Kije Soul u Koreji počinje u septembru ove godine, dok će zvanična svetska premijera biti na salonu automobila u Parizu (prodaja u Evropi počinje početkom 2009.).

Iako je njegov naslednik na tržištu prisutan već nekoliko godina, Peugeot 206 (predstavljen još 1998. godine) očigledno još nije ni blizu kraja svoje uspešne karijere.
Naime, jedan od najpopularnijih modela ove francuske fabrike, tačnije varijanta namenjena prodaji u Južnoj Americi, upravo je prošla kroz popriličan kozmetički tretman. Tačnije, 206-ica je iskorišćena kao baza za nastanak novog modela, koji će se u Brazilu prodavati kao Peugeot 207 Brasil! Drugim rečima, nekakav dizajnerski hibrid sa prednjim delom evropskog Peugeota 207 i bokova i zadnjeg kraja sa 206-ice (mada sa novom grafikom svetala i drugačije oblikovanim branikom). Zato nije ni čudo da su ga specijalizovani automobilski novinari u Brazilu već prozvali : "206 i po". Pritom je zanimljivo i to da se novi 207 Brasil još označava i kao prvi Peugeot u potpunosti razvijen u toj zemlji Južne Amerike.
Inače, osim u hatchback verzijama sa troja i petora vrata, 207 Brasil će se kupcima u Južnoj Americi nuditi i u verzijama 207 Brasil SW (karavan – treća slika) i 207 Brasil Passion (klasična limuzina sa četiri vrata).
I Alfa Romeo priprema SUV model

Prvi čovek Alfa Romea Luca de Meo je u intervjuu, koji je dao za nemački Auto Motor und Sport, potvrdio da ova italijanska marka priprema svoj prvi SUV model za 2010. godinu. To je jednostavno neophodno ukoliko Alfa želi da postane globalni igrač a ne samo brend orijentisan na evropsko tržište (tim pre, jer uskoro konačno ponovo počinje i prodaja Alfe na tržištu SAD-a). Novi SUV će se dizajnom oslanjati na Alfinu studiju Kamal iz 2003. godine a interno je ceo projekat poznat kao CX-over. Buduća Alfa SUV bi trebalo da koristi modifikovanu platformu Alfe 159, što znači da će paleta motora obuhvatati agregate sa 4 i 6 cilindra. Među njima se izdvajaju 3.2 24V V6 motor sa 250 konja, kao i manji 2.2L benzinac i petocilindrični turbo-dizelaš. Alfa će najverovatnije svoj novi SUV ponuditi u varijantama sa troja i petora vrata, a konkurenciju će joj činiti BMW X3, Audi Q5 i Mercedes GLK. Sem novog SUV vozila, Alfa Romeo će svoju paletu uskoro obogatiti i drugim novim modelima, kao što su Mi.To (zvanična promocija će biti sledećeg meseca) i naslednikom aktuelne Alfe 147, koji će se pojaviti naredne godine. U planu je takođe da se od 2009/2010. godine u automobile ove italijanske marke počne sa ugradnjom start-stop sistema.
Budući BMW serije 5 i u hatchback formi?

Ako je verovati pisanju britanskog AutoExpressa, buduća generacija BMW-ove serije 5 će pored limuzinske i Touring (karavan) verzije, biti dostupna i u praktičnijoj hatchback varijanti. Tačnije, zadnji kraj ovog novog Bavaraca (najavljenog za 2010. godinu) imaće rešenje slično tzv. Twindoor patentu kod nove Škode Superb. To u praksi znači da je moguće otvoriti samo poklopac prtljažnika (bez zadnjeg stakla) ili poklopac i zadnje staklo istovremeno. Dok aktuelna "Petica" ima prtljažnik zapremine 520 litara, novi model će raspolagati sa 80 litara više, što ga već približava modelu BMW X5.
UPDATE : Peugeot priprema novi SUV na bazi Mitsubishija Concept-cX

U francuskoj PSA grupaciji (Peugeot i Citroen) pripremaju novi SUV model, i to opet na bazi jednog Mitsubishija. Naime, posle Peugeota 4007 i Citroena C-Crosser (koji su francuska braća Mitsubishijevog Outlandera), Mitsubishi sada planira serijsku verziju svog kompaktnog SUV automobila Concept-cX (predstavljenog prošle godine na salonu u Frankfurtu), koji će dobiti i varijante sa oznakama Peugeota i Citroena. Naravno, ovi potonji će se vizuelno delimično razlikovati u odnosu na japanski original (pre svega na prednjem delu vozila). Kako će najverovatnije izgledati Peugeotova varijanta ovog petoseda (sa oznakom Peugeot 2007) vidi se sa slike iz britanskog magazina AutoExpress (radi poređenja, na drugoj slici je originalni Mitsubishi Concept-cX). Naravno, 2007-ica će imati i Mitsubishijev elektronski kontrolisani 4WD sistem pogona na sva četiri točka. Što se dimenzija tiče, one će biti slične Mitsubishiju Concept-cX (dugačak 4100 mm, širok 1755 mm, visok 1555 mm), što će omogućiti lakše manevrisanje kroz gradske gužve. Peugeot 2007 će prema pisanju AutoExpressa pokretati 1,6 litarski benzinski i dizel agregati, dok se njegov dolazak na britansko trište očekuje krajem naredne godine. Serijski Mitsubishi Concept-cX će se inače proizvoditi od početka sledeće godine u Mitsubishijevoj fabrici Okazaki u Japanu, gde se već proizvodi Outlander.

Predstojeći salon automobila u Madridu biće mesto zvanične promocije dve nove specijalne edicije Forda Focusa sa troja vrata, posvećene Mikku Hirovenu i Jari-Matti Latvali, koji u WRC šampionatu nastupaju u trkačkim Focusima. Ford Focus Hirvonen karakteriše bela boja karoserije, agresivniji aerobody kit, unapređeni interijer u sportskom stilu i atraktivni petokraki aluminijumski točkovi od 18 inča, dok je s druge strane Focus Latvala dostupan samo u crnoj boji i sa felnama od 17 inča. Za pogon oba ova Focusa je izabran 1.8 TDCi dizelaš sa 84kW/115KS, a proizvešće se u limitiranoj seriji od samo 600 primeraka, po ceni koja u Španiji startuje od 18.470 evra.
Još jedan Audi TT Clubsport Quattro

Posle špijunskih slika koje su proteklih dana preplavile internet, Audi je danas objavio prve zvanične fotografije i detalje o novoj, drugoj verziji njihovog atraktivnog prototipa TT Clubsport Quattro (bez obzira što se i ovaj TT Clubsport Qauttro zvanično još uvek vodi kao koncept, jasno je da će ovakav ući u serijsku proizvodnju). Kao i istoimeni prošlogodišnji koncept, i ovaj TT Clubsport Quattro ima premijeru na skupu Wörthersee Tour, koji je danas počeo u Austriji. Pomenuti koncept je tada privukao veliku pažnju javnosti pa očigledno ljudima iz Audija zaista nije bilo teško da popuste i da na tržište lansiraju njegovu serijsku verziju (prodaja bi trebalo da počne u drugoj polovini ove godine). Međutim, ovde odmah i napomena da će TT Clubsport Quattro biti proizveden u veoma, veoma limitiranoj seriji. Mada za sada nije zvanično poznato koliko primeraka će tačno biti napravljeno, govori se o seriji od samo 50 do 100 komada. U svakom slučaju, ovaj TT Clubsport Quattro se od prošlogodišnjeg prototipa razlikuje po većem vetrobranskom staklu (ali i dalje malih dimenzija), izmenjenom prednjem "single-frame" grilu (sada sa znakom Audija, koji je kod koncepta bio na haubi), nešto redizajniranom zadnjem braniku, većim retrovizorima i kvakama na vratima sa standardnog Audija TT. Od ostalih detalja pažnju privlače i zaštitni lukovi iza glava vozača i suvozača, LED dnevna prednja svetla, veliki otvori za vazduh u prednjem braniku, aluminijumski točkovi od 19 inča, dva završetka izduvnog sistema i dvobojni, kožni interijer sa sportskim sedištima, sportskim volanom (sa zaravnjenim donjim delom) i elementina od aluminijuma. Za pogon je izabran četvorocilindrični 2.0 TFSI turbo agregat sa preko 300KS, u paru sa Audijevom S tronic transmisijom sa duplim kvačilom. Pogon je naravno quattro na sva četiri točka, dok je kočioni sistem preuzet sa nedavno predstavljenog Audija TTS (diskovi od 340 mm napred, a 310 mm pozadi). Takođe, trag točkova je kod novog TT Clubsporta Quattra širi za 66 mm u odnosu na standardni TT.

Zajedno sa potpuno novim modelom Insignia (zamenjuje dosadašnju Vectru), Opel će na salonu automobila u Londonu 22. jula promovisati i modifikovani logo kompanije. Nije slučajno da je baš Insignia prvi Opel koji je dobio novi zaštitni znak, budući da njime počinje nova Opelova era na polju inovacija, tehnologija i dizajna. Drugim rečima, tako značajan automobil svežeg i hrabrog dizajna treba da ima isti takav logo. Novi logo naravno najvećim delom predstavlja redizajniranu verziju dosadašnjeg rešenja ali u modernijem, više trodimenzionalnom pakovanju. To znači da centralno mesto i dalje zauzima "bljesak munje", uokviren prstenom sa čije gornje strane se nalazi ugravirano ime Opel. Inače, više o Opelu Insignia možete pročitati OVDE.