
Izvor : Tanjug
Švedski proizvođač automobila "Saab", koji posluje u okviru američkog automobilskog giganta "Dženeral motors" (GM) završio je poslovnu 2007. godinu sa finansijskim manjkom, ali je gubitak bio niži nego godinu ranije, piše finansijski dnevnik "Dagens indastri"
"Saab" je prodao 125.000 vozila u 2007, oko 7.800 manje nego 2006. godine.
Gubitak "Saaba" za 2007. godinu bio je 2,2 milijarde kruna (jedan evro=9,4 švedske krune), u poređenju sa manjkom od 2,9 milijardi kruna u 2006, piše list pozivajući se na godišnji izveštaj auto-grupacije.
Ukupan promet, uključujući i prodaju rezervnih delova, dostigao je 21,7 milijardi kruna, u odnosu na 24 milijarde kruna u 2006.
Izvršni direktor "Saaba" Jan-Ake Jonson izjavio je da je kompanija ostvarila dobit na poslovima u Evropi, ali da je prodaja u SAD bila dosta lošija.
"Zadovoljan sam što smo uspeli da poboljšamo rezultate, uprkos smanjenju prodaje," rekao je Jonson i dodao da je to postignuto zahvaljujući smanjivanju troškova i isporukom proizvoda koji donose veću zaradu. On očekuje da će kompanija početi da posluje sa profitom u 2009. ili 2010. godini, nakon što se lansiraju novi modeli automobila.
Američki GM sarađuje sa "Saabom", jednim od najmanjih evropskih proizvođača automobila, još od početka devete decenije minulog veka, a potpunu kontrolu nad tom kompanijom preuzeo je pre osam godina.

I dosadašnji tjuning paket američke kompanije Heffner Performance za povećanje snage Lamborghinijevog V10 agregata je vlasnicima Gallarda pružao vrhunske performanse, ali kako to već obično biva, i od dobrog ima bolje.
Tako je Jason Heffner sada izradio ekstremni primerak Gallarda, koji raspolaže sa svih 694kW/942KS i 1032Nm obrtnog momenta!! Nažalost, podaci o performansama ovog Gallarda nisu objavljeni, ali ih je lako zamisliti...
Naravno, ovakav Gallardo je pretrpeo opsežne izmene u odnosu na fabrički primerak (između ostalog, tu su dva turbo punjača, novi klipovi, usisni i izduvni sistem, kvačilo, pumpa za vodu, pumpa za gorivo...), a dodati su i novi elementi poput zadnjeg difuzora i zadnjeg krila (oba od karbon fibera i u stilu Gallarda Superleggera).

BMW je objavio da je danas u fabrici u engleskom Oksfordu prestala proizvodnja Minija Cabriolet. Poslednji primerak je verzija Cooper S Cabrio Sidewalk u White Silver metalik boji i namenjen je kupcu u SAD-u, koje je jedno od najvećih tržišta ovog brenda u vlasništvu bavarskog BMW-a.
U fabrici Oksford je inače od proleća 2004. godine ukupno proizvedeno 164.000 primeraka Minija Cabrio, od toga 79.500 verzije Cooper Cabrio sa 85kW/115KS, sledi Cooper S Cabrio sa 56.500 komada (ima motor od 125kW/170KS) i 28.000 primeraka najslabijeg (66kW/90KS) modela Mini One Cabrio.
Naravno, ljubiltelji ovog malog automobila ne treba da strahuju, jer BMW već radi na novoj generaciji Minija Cabrio (na drugoj slici njegov prototip), koji bi po poslednjim podacima trebalo da se na tržištu pojavi u martu naredne godine (mada se premijera očekuje nešto ranije).
Poput aktuelne konvencionalne varijante sa tvrdim krovom (predstavljena 2006. godine), i nova Cabrio verzija donosi dizajn veoma sličan prethodniku, kao i nešto povećane dimenzije (što će najviše pozdraviti putnici na zadnjim sedištima). Bez obzira na modu ugradnje metalnih sklopivih krovova, i novi Mini Cabrio zadržava klasični platneni multifunkcionalni krov ali koji i dalje ima širok C stub, tako da od poboljšanja vidljivosti nema ništa. Pokretaće ga već poznati benzinci od 1,4 i 1,6 litra sa 95KS (Mini One), 120KS (Mini Cooper) i 175KS (Mini Cooper S), a možda i 1,6 litarski dizelaš sa 110KS (Mini Cooper D). Pomenuti dizelaš inače emituje samo 104 grama CO2 po kilometru, a treba reći da će Cooper varijante imati i opciju sportskog, tvrđe podešenog ogibljenja. Što se cena tiče, očekuje sa da novi Mini Cabrio u odnosu na brata sa limenim krovom bude skuplji za oko 10% (što znači da će cene u Velikoj Britaniji počinjati od nepunih 15.000 funti).

Izvor : www.blic.co.yu
Obavezno osiguranje vozila će od 11. avgusta biti skuplje deset procenata. U osiguravajućim društvima kažu da je prvobitni predlog bio da osiguranje poskupi 20 odsto, ali da je u dogovoru sa Narodnom bankom Srbije dogovoreno da se ono prepolovi. Predviđeno je da se posle devet meseci razmatra mogućnost novog poskupljenja.
- Za svaku vrstu osiguranja postoji odgovarajući tarifni sistem, a njime je predviđen odnos premija i štete. Ukoliko šteta prevazilazi premiju, stvaraju se uslovi za povećanje premije, kako se ne bi ugrozio rad osiguravajućih društava - objašnjava za „Blic“ Milomir Milivojević, izvršni direktor „Takovo osiguranja“.
On ističe kako su osiguravajuća društva najpre insistirala da osiguranje
poskupi 20 odsto.
- Međutim, ipak smo se sa Narodnom bankom Srbije dogovorili da to za sada bude
10 procenata, a nakon devetomesečnog perioda bismo videli da li se stvari
popravljaju. Tada bismo odlučili da li je neophodno da pravimo novu korekciju.
Milivojević dodaje da ceo tarifni sistem, inače, ima takozvani bonus i malus,
pri čemu oni koji nemaju prekršaje mogu da ostvare popust, odnosno bonus do 30
procenata, dok malus predstavlja kaznu za jedan ili više prekršaja, pa se
predviđa povećanje premije.
On, međutim, očekuje da se primenom novog zakona o obaveznom osiguranju u
saobraćaju to promeni i da oni koji prave manje prekršaja plaćaju manje.
Cene osiguranja putničkih vozila
snaga motora u KW |
stara cena |
nova cena |
do 22 |
4.821 |
5.303 |
22-33 |
5.759 |
6.334 |
33-44 |
6.704 |
7.374 |
44-55 |
7.649 |
8.413 |
55-66 |
8.588 |
9.446 |
66-84 |
9.848 |
10.832 |
84-110 |
11.732 |
11.849 |
preko 110 |
13.931 |
14.070 |
Toyota Winglet : japanski odgovor na Segway
Iz Toyote stiže odgovor na već dobro poznati Segway. Radi se o Toyoti Winglet, koja će se kupcima (od 2010. godine) u stvari nuditi u tri različite verzije : L, M i S. U zavisnosti od verzije, Winglet je težak od 9,9 do 12,3 kg, autonomija mu iznosi od 5 do 10 km, dok svi modeli imaju najveću brzinu od 6 km/h (pomenuti Segway može 20 km/h).

U nemačkoj kompaniji Alpina su još pre nekoliko meseci rešili da se poigraju sa modelom D3 Bi-Turbo (pa su u njega ugradili četvorocilindrični 2,0 litarski bi-turbo dizel motor iz BMW-a 123d), a sada je posle sedana i karavana na red došao i Coupe, koji je ovih dana postao dostupan i britanskim kupcima (tih kupaca ipak neće biti previše, jer je za ovu godinu za Veliku Britaniju predviđeno samo 100 komada Alpine D3 Bi-Turbo Coupe).
Umesto standardnih 150kW/204KS i 400Nm, ovaj 2,0 litarski agregat ovde razvija 157kW/214KS i 450Nm obrtnog momenta (specifična snaga iznosi 107 konja po litri zapremine, dok je odnos snaga/težina 146KS po toni). To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 6,9 sekundi i maksimalnu brzinu od 244 km/h.
Alpina D3 Bi-Turbo Coupe po fabričkim podacima ima kombinovanu potrošnju od samo 5,4 litara na 100 km i emituje 143 grama CO2 po kilometru (to je podatak sa verziju sa manuelnim menjačem, dok sa automatikom potrošnja iznosi 5,6 litra, a emisija CO2 je 148g/km).
Od menjača zavisi i cena, pa tako D3 Bi-Turbo Coupe sa manuelnom transmisijom košta 32.950 funti (41.605 evra), a sa automatikom 34.540 funti (43.600 evra).
Kao i svaki BMW Alpina, i D3 Bi-Turbo Coupe ima Alpinin aero body kit (u ovom slučaju prilično diskretan), sportsko ogibljenje, novi sportski izduvni sistem i karakteristične Alpinine aluminijumske točkove.

Nemački tjuner se posle nedavne obrade BMW-a X6 (o tome više OVDE), pozabavio i BMW-ovim SAV (Sports Activity Vehicle) modelom X5, koji posle tretmana u ovoj kompaniji dobija novi izgled eksterijera i enterijera, kao i pojačani 3,0 litarski dizel motor. Naime, pomenuti agregat umesto serijskih 210kW/286KS, sada raspolaže sa 228kW/310KS i 680Nm obrtnog momenta.
Za dinamičniji i još sportskiji izgled brine se novi aerodinamički paket, koji sadrži modifikovane branike sa integrisanim spojlerima, moćnije pragove, otvore za vazduh na haubi motora, proširene blatobrane, a tu je i novi sportski izduvni sistem i čitava paleta novih točkova (najveći su od 22 inča).
Naravno, ni unutrašnjost nije zaboravljena, pa je ista bogatija ne samo za trokraki AC Schnitzer sportski upravljač, već i za i aluminijumske pedale, brojne dekorativne elemente od karbona i aluminijuma, kao i AC Schnitzer patosnice.
Šekil O´Nil nabavio Smart ForTwo

Šta mislite, šta vozi 216 cm visok i 147 kg težak centar Feniks Sansa, Šekil O´Nil? Verovali ili ne, od nedavno je ovaj poznati košarkaš postao vlasnik i jednog malenog Smarta ForTwo Cabrio (nije valjda dotle došlo da i on mora da štedi na gorivu?), a ako slučajno ne verujete da stvarno može da se smesti u samo 2,70 metara dugačak autić, tu je slika kao dokaz.

Konsolidovani italijanski dizajn studio Bertone (trenutno imaju 20 projekata, uključujući rad za auto kompanije iz Evrope i Kine, kao i dizajniranje enterijera za luksuzne jahte, avione i helikoptere) razmišlja da pokrene ograničenu proizvodnju njihovog zanimljivog koncept automobila Bertone BAT 11, prvi put promovisanog u martu ove godine u Ženevi.
Ako naime sve bude išlo po planovima, Italijani će izraditi seriju 25 do 50 primeraka ovog automobila, mada za sada nije poznata ni okvirna cena.
BAT 11 Concept (BAT je skraćeno od Berlinetta
Aerodinamica Tecnica) se inače bazira na Alfinom sportskom modelu 8C
Competizione, dok je inspiracija za njegov zaista zanimljiv izgled pronađena u
studijama B.A.T. 5, B.A.T. 7 i B.A.T. 9, koje je Nuccio Bertone napravio između
1953. i 1955. godine.

Izvor : Tanjug
Kina, u kojoj kompanije za izradu vozila koriste oko 70 procenata ukupnih potencijala, objavila je da je izvoz automobila usporen u prvoj polovini godine, što je izazvalo zabrinutost zbog prekomernih kapaciteta auto-industrije u zemlji sa najvećim tržištem kola u svetu.
Izvoz je povećan 59 odsto na 388.000 vozila, nakon što je gotovo udvostručen u prethodnoj godini, izjavio je danas Fu Pejdžaho, zamenik generalnog sekretara odeljenja mašinske industrije pri Privrednoj komori Kine, prenela je njujorška agencija "Blumberg." Vrednost ukupnog izvoza porasla je 85 odsto u odnosu na šest meseci minule godine, na pet milijardi dolara, a procečna cena vozila porasla je 16 odsto, na 12.900 dolara. Taj broj uključuje i vozila koje proizvode inostrane kompanije u Kini.
Kineski proizvođači automobila povećali su izvoz zahvaljujući ulaganjima najmanje 20 milijardi dolara većeg broja svetskih kompanija, među kojima su "Dženeral motors" (GM) i "Tojota".
To je istovremeno, kako ističu, dovelo do rasta zaliha neprodatih vozila i do pada cena kola na domaćem tržištu.
Izvoz u prvom polugodištu, takođe, je usporen i zbog prirodnih katastrofa koje su ovog proleća i zime pogodile Kinu, ali i zbog toga što vlada u Pekingu pokušava da "ohladi" pregrejanu ekonomiju.
Kineski izvoz kamiona povećan je 46 odsto za šest meseci ove godine na 151.500 jedinica, kazao je Fu.
U isto vreme izvoz putničkih automobila je gotovo udvostručen, na 133.000 komada. Podaci uključuju i prodaju rezervnih delova i šasija automobila sa motorima.
Kineski proizvođači prodaju vozila u 193 zemlje i regiona, a najveće tržište je Rusija, prema podacima Privredne komore Kine za uvoz i izvoz mašinskih i elektronskih proizvoda.
Citroen C5 Exclusive 2.7 HDI V6 Automatic

Izvor : www.blic.co.yu
Francuska fabrika nastavlja sa obnovom programa. Početkom godine uvedena je potpuno nova generacija „sitroena“ srednje klase, koja je poprilično iznenadila - i konkurenciju i potencijalnu klijentelu. Najviše dizajnom, ali i veoma bogatom ponudom (dizel) motora.
Najprestižnije varijante opremljene su šestocilindričnim motorima.
Trolitarski benzinac ima 211 KS, ali je daleko interesantniji dizel od 2,7 l (u
test vozilu) kako zbog izuzetnog učinka, tako i zabog činjenice da se taj HDI
agregat koristi i u najnovijim modelima „jaguara“. Koncepcija, uostalom, sve
govori. Cilindri su u V rasporedu, motor „diše“ preko ukupno 24 ventila koje
pokreću po dva bregasta vratila u svakoj glavi, dva turbo punjača promenljive
geometrije sa interkulerima, direktno ubrizgavanje goriva, komon-rejl poslednje
generacije. Kada se ispod svega toga podvuče crta, dobija se maksimalna snaga
od 150 kW (204 KS) i čak 440 Nm dostupnih već na 1.900 obrtaja u minutu.
Karoserija naglašene muskulature mnoge asocira na nemačka vozila, pre svega na
„audije“, a nešto slično doživljava se i tokom vožnje. Moćni biturbo, u
kombinaciji sa sjajnim automatskim menjačem i aktivnim sistemom oslanjanja,
nudi superiorne performanse i laku kontrolu, koja je dodatno unapređena
primenom brojnih elektronskih uređaja na čelu s nadzorom stabilnosti.
Promene brzina u automatskom modu su tečne, bez naglih prelaza, kako i dolikuje
bogato opremljenoj limuzini, a vozaču je na raspolaganju i opcija ručnog
biranja. Ono što, međutim, „nemci“ ne mogu, dobija se uz francuski
specijalitet, sistem oslanjanja - hidraktiv 3 plus.
Tradicionalna udobnost čuvene hidraulike dopunjena je računarskom kontrolom,
koja omogućava prilagođavanje uslovima na putu (kontaktu s podlogom, brzini
kretanja) i stilu vozača koji, pri tom, može da naruči jedan od tri nivoa
odziva i tako prilagodi parametre vožnje prema svojim željama i potrebama. Možda
deluje komplikovano na prvi pogled, ali baš kao i već pohvaljeni šestostepeni
automatik, i aktivni sistem oslanjanja svoj zadatak obavlja bez posebnog
opterećenja vozača i drugih putnika u vozilu.
Visok nivo komfora, međutim, krije i potencijalnu opasnost jer svaki pogled na
instrument-tablu, gotovo po pravilu, otkriva da se krećete daleko većom brzinom
od očekivane. Zato, i te kako dobro dođe što je standardni deo opreme, pored
tempomata (programiranja putne brzine), i limitator koji vam pomaže da lakše
kontrolišete brzinu i poštujete saobraćajna ograničenja.
„Sitroen C5“ na testu bio je opremljen i uređajem za upozoravanje na prelazak
putnih linija. Verovatno će vas nervirati u gradskoj vožnji, pa je dobro što
sistem može da se deaktivira, ali je veoma koristan na autoputevima jer na
dugim deonicama često pada koncentracija. U ovom automobilu je i inače veoma
teško izbeći opuštanje jer se puno toga odvija bez posebnog angažovanja vozača.
Uz sve navedeno, tu su još i svetla i brisači koji se aktiviraju sami, pa
električna ručna kočnica, parking senzori i u prednjem i u zadnjem delu, navi
drajv sistem sa GPS navigacijom, hard-diskom od deset gigabajta za skladištenje
željenog sadržaja, TFT kolor ekranom od sedam inča na centralnoj konzoli.
Najgore sledi uvek na kraju. Prestižni paket i brojna dodatna oprema, među
kojom su i kožom presvučena sedišta, nadzor pritiska u pneumaticima i drugi
luksuzni detalji, doveo je cenu „sitroena C5“ na prag od 50.000 evra. To zaista
nije malo, a ako je za utehu, ovaj automobil sa slabijim motorima i manje
opreme na našem tržištu dostupan je već od 22.990 (1,8 Attraction).
Cena i oprema test vozila
Citroen C5 Exclusive: ABS, EBD, EBA, ESP, frontalni i bočni vazdušni jastuci, er-beg za kolena vozača, automatsko paljenje migavaca pri naglom kočenju, tonirana stakla, servo-upravljač podesiv po visini i dubini, centralno zaključavanje s daljinskom komandom i automatskim zaključavanjem u vožnji, električni sekvencijalni podizači prozora u svim vratima sa zaštitom od priklještenja, deljiva zadnja sedišta (60:40), obrtomer, tempomat i limitator brzine, automatski klima-uređaj s dve zone podešavanja, elektropomična hromirana spoljna ogledala s grejanjem i „visibility pack“, putni računar, radio/CD-MP3 s daljinskim komandama, svetla za maglu, zadnji parking senzori, AFIL (+600 evra), navigacioni sistem s kolor ekranom (3.000), prednji parking senzori (400), alu-naplaci od 18 inča i kontrola pritiska u pneumaticima (600), sedišta presvučena kožom i bočne ručne zavese (1.800) i metalik boja (550). Cena vozila sa uračunatim PDV-om je 50.130 evra.
Autor : Aleksandar Andrić

Pre nego što početkom naredne godine na tržište stignu njihove restilizovane verzije (o tome više OVDE), paleta aktuelnih Porschea Cayman S i Boxstera S će ovog septembra biti proširena novim specijalnim serijama, nazvanih Cayman S Sport i Boxster S Design Edition 2.
Ovo nije prvi put da nemačka fabrika kupcima nudi posebne i limitirane edicije ova dva svoja modela. Tako je prošle godine u rekordnom roku rasprodata serija od 777 komada Caymana S Design Edition 1, a isto se desilo i krajem te godine sa posebnim Boxsterom 60 RS Spyder.
Novi Porsche Boxster S Design Edition 2 karakterišu "Carrera White" bela boja karoserije sa dekorativnim trakama, aluminijumski točkovi od 19 inča bele boje, kožna unutrašnjost i nešto snažniji 3,4 litarski redni šestocilindrični motor (umesto 217kW/295KS u standardnom Boxsteru S, ova specijalna serija raspolaže sa 223kW/303KS).
U Porscheu planiraju da kupcima ponude samo 500 primeraka Boxstera S Design Edition 2 i to po ceni koja u Nemačkoj iznosi 65.539 evra.
S druge strane, u novom Caymanu S Sport će moći da uživa 700 budućih vlasnika, koji će za njega u Nemačkoj morati da izdvoje po 69.942 evra (9639 evra više od običnog Caymana S).
Za te pare se, pored pojačanog 3,4 litarskog motora (na 223kW/303KS), dobija i Porscheov Active Stability Management system, Bi-Xenon prednja svetla, sportska sedišta, Sports Chrono paket, zatim volan, ručica menjača i ručne kočnice presvučeni alkantarom, za 10 mm niže ogibljenje, širi trag točkova, kao i karoserija u narandžastoj ili zelenoj boji (inspiracija za to je Porsche 911 GT3 RS) i to u kombinaciji sa aluminijumskim 19-inčnim točkovima, retrovizorima i otvorima za vazduh u crnoj boji. Ipak, ako nekome ne odgovaraju narandžasta ili zelena boja, Porsche će ponuditi i ove boje: Black, Indian Red, Speed Yellow, Carrara White i Arctic Silver.
Audi R8 Spider

Jedan od noviteta Audija u narednom periodu (pored modela S4, RS5, A5 Cabrio, R8 V10, obnovljenog A6 i RS6 sedana) jeste i R8 bez krova, odnosno R8 Spider.
Iako se ranije govorilo da će otvoreni R8 biti u Targa koncepciji, na ovim slikama (ako se naravno pokažu verodostojnim) R8 Spider je u stvari klasičan kabriolet sa platnenim sklopivim krovom.
I R8 Spider će pokretati (centralno smešten) 4,2 litarski V8 motor sa 309kW/420KS, koji se nalazi i u običnom R8, što je ovom potonjem dovoljno za maksimalnih 301 km/h i za ubrzanje do stotke za 4,6 sekunde.
Ovakav R8 u varijanti bez krova na tržištu treba da se pojavi 2009. godine i to po ceni od oko 85.000 funti, a predstavljaće konkurenciju, pre svega, Porscheu 911 Cabrio.
Osim novog Spidera, Audi prema raznim izvorima planira da porodicu R8 proširi tako što će u ovaj dvosed ugraditi i V10 agregat iz Lamborghinija Gallardo (koji će razvijati najmanje 500 konja), pa je moguće da se taj V10 jednog dana nađe i u R8 Spideru.

Izvor : Tanjug
Najveća evropska fabrika automobila "Folksvagen"
(Volkswagen - VW) planira da preseli deo proizvodnje iz Slovačke u Bosnu i
Hercegovinu, izjavio je Rojtersu direktor partnerske firme te kompanije u BiH
"ASA Holding" Nihad Imamović.
Rukovodstvo preduzeća "Folksvagen Sarajevo" trebalo bi da usvoji
odluku o preseljenju na svom zasedanju 27. avgusta, preneli su slovački mediji.
"Folksvagen" sa firmom "ASA Holding" sklapa u Bosni modele
"folksvagena" i "škode". Nemačka kompanija u zajedničkom
preduzeću ima udeo od 58 odsto, dok ostali deo pripada "ASA
Holdingu", koji je i zvanični zastupnik i proizvođač delova za potrebe
"Folksvagena".
Nova fabrika bi trebalo da zaposli 600 do 700 ljudi, rekao je Imamović, ali nije
naveo razlog preselja fabrike iz Slovačke.
Rukovodilac "Folskvagenovog" odeljenja za komunikacije Daniela Ruč
(Rutsć) rekla je slovačkoj agenciji SITA da će proizvodnja u fabrici u
Bratislavi ostati, a da bi trebalo da se preseli samo mali deo proizvodnje iz
mesta Martin.
Ona je, međutim, dodala da je u toj fabrici trenutno zaposleno 800 ljudi i da
se ne planiraju otpuštanja.
"Folksvagen Slovačka" osnovan je 1991. godine na osnovama fabrike BAZ
u Bratislavi. Trenutno u Slovačkoj postoje tri pogona VW koji zapošljavaju
ukupno 8.500 ljudi. Pored fabrike u Bratislavi, koja ima najviše radnika, tu su
fabrika menjača i komponenti za menjače u Martinu i proizvodnja u Košicama, gde
se pripremaju automobili za izvoz u Rusiji i Ukrajinu.
Nova Seat Ibiza stigla u Srbiju

Nova generacija Seata Ibize, posredstvom uvoznika firme Porsche SCG (zvaničan sajt uvoznika www.seat.rs), stigla je i na naše tržište.
Novu Ibizu (ne bez razloga) španski proizvođač opisuje kao najvažniji model u svojoj novijoj istoriji, čiji je primarni zadatak da se uhvati u koštac sa rivalima, kao što su nova Ford Fiesta, Opel Corsa, VW Polo, Škoda Fabia, Fiat Grande Punto, Renault Clio, Citroen C3 i Peugeot 207. Jedan od aduta je svakako svež i dopadljiv izgled, za koji je zaslužan bivši Lamborghinijev dizajner Luc Donckerwolke. U svakom slučaju, ovakva Ibiza, nabijena snagom i emocijama (snažni bokovi, "namršten" pogled, veliki prednji otvor za vazduh, moderniji i kvalitetniji enterijer sa jednostavnim i čistim linijama) biće izuzetno opasan konkurent pomenutim automobilima B segmenta. Kako što je to već običaj, i nova Ibiza je veća od svog istoimenog prethodnika, pa tako dužina iznosi 4052 mm (dosadašnji model ima 3953 mm), širina 1693 mm, visina 1445 mm, međuosovinsko rastojanje je 2469 mm, zapremina prtljažnika je narasla na 292 litra (ranije 267 litara), širi je i trag točkova, dok će putnici na zadnjim sedištima imati više mesta za noge.
Na raspolaganju su tri benzinska motora: 1.6 litarski sa 77 kW105 KS, agregat od 1.4 litra sa 63 kW/85KS) i ekonomični zapremine 1.2 litra sa 51 kW/70 KS. Ukoliko preferirate dizel motor, obradovaće Vas 1.4-litarski TDI-PD sa 59 kW/80 KS i snažan 1.9-litarski TDI-PD sa 77 kW/105 KS. Oba dizel motora operemljena su filterom dizel čestica (DPF) koji otklanja čađ, smanjuje emisiju štetnih gasova i štedi gorivo.
Izvod iz cenovnika nove Seat Ibize:
Ibiza Reference 1.2L 51kW/70KS 5-stepeni manuelni menjač – cena 11.946 EUR
Ibiza Reference 1.4L 63kW//85KS 5-stepeni manuelni menjač - cena 13.248 EUR
Ibiza Stylance 1.4L 63kW//85KS 5-stepeni manuelni menjač – cena 14.219 EUR
Ibiza Stylance 1.6L 77kW//105KS 5-stepeni manuelni menjač –cena 14.994 EUR
Ibiza Stylance 1.9TDI 77kW//105KS 5-stepeni manuelni menjač – cena 18.101 EUR
(sve cene su sa carinom i PDV-om, modeli sa 5 vrata)