home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

...bar što se tiče prodaje za prvih 11 meseci 2007. godine. Naime, prema podacima britanskog JATO Dynamics-a (prati proizvodnju i prodaju automobila u 45 zemalja sveta), francuski Peugeot je u periodu od 1.1. do 30.11. 2007. prodao 410.156 primeraka modela 207, nemački Volkswagen je uspeo da plasira 401.343 komada svog bestselera Golfa V, dok se na trećem mestu liste deset najprodavanijih automobila na Starom kontinentu nalazi Ford Focus sa 379.994 prodatih primeraka. Dalje slede Opel Astra (374.240), Opel Corsa (373.114), Renault Clio (355.990), Fiat Punto (352.235), Ford Fiesta (331.924), Volkswagen Passat (280.121) i Volkswagen Polo sa 269.240 prodatih primeraka. Posle furioznog starta novog modela 308 (za tri meseca već je prodato 100.000 komada), ovo je još jedan odličan rezultat za francusku fabriku.






Holandska kompanija Vandenbrink Design BV nam je do sada bila poznata po svom modelu Vandenbrink GTO, modernoj interpretaciji legendarnog Ferrarija 250 GTO iz 1962. Osim njega, holandska firma je nedavno maloj grupi privilegovanih predstavila i kabriolet Vandenbrink GT Convertible (kao i GTO, i Vandenbrink GT Convertible se bazira na aktuelnom Ferrariju 599 GTB Fiorano). Međutim, sem modela GTO i GT Convertible, Holanđani sada planiraju i sportski karavan na bazi Ferrarija, ali ne na bazi modela 599 GTB Fiorano već Ferrarija 612 Scaglietti. Automobil će se zvati Vandenbrink 612 Shooting Brake, a biće napravljen u veoma maloj seriji i po naravno astronomskoj ceni. Detalji o motorizaciji nisu saopšteni ali podsećamo da je Vandenbrink za model GTO predvideo ugradnju dva motora, koji će biti tjunirani u nemačkoj firmi Edo Comeptition, što bi moglo da znači da će i 612 Shooting Brake dobiti pojačani V12 agregat u režiji pomenute nemačke tjuning kompanije (standardni Ferrari 612 Scaglietti inače iz 5,75 litarskog motora izvlači 397kW/540KS).



Francuska PSA grupacija je požurila i već drugog dana 2008. godine je predstavila novu generaciju modela Citroen Berlingo i njegovog klona Peugeota Partner (ili bi bilo pravednije reći da je Partner original, a Berlingo njegov klon?). Francuzi su prvi Berlingo i Partner inače promovisali još daleke 1996. godine, čime su praktično stvorili potpuno novu klasu automobila ali su stvorili i mnogo ljutih konkurenata, tako da se vreme za zamenu odavno primaklo. Oba modela su osvežena 2002. godine ali je i konkurencija u međuvremenu izbacila brojne nove modele, kao što su Renault Kangoo, Fiat Doblo, Ford Connect, Opel Combo, VW Caddy i drugi, pa se novi Berlingo/Partner već dugo željno išćekuje kod kupaca, a i prodavaca Citroena i Peugeota. Ipak, zainteresovani kupci će na novi Berlingo morati da sačekaju drugu polovinu 2008. godine, kada će zvanično početi njegova prodaja (kao i ranije na raspolaganju će biti i putnička i dostavna varijanta). A da ima zaintersovanih kupaca pokazuje i podatak da je od 1996. do danas prodato preko 1.760.000 primeraka Berlinga prve genereacije. Dolazak novog Berlinga ne znači i gašenje aktuelnog modela, jer će ovaj potonji nastaviti da živi kao tzv. entry (ulazni, osnovni) model pod imenom Berlingo First. Kao što je moglo da se vidi i sa špijunskih slika objavljenih proteklih dana, velikih iznenađenja u pogledu dizajna i nema, odnosno novi Berlingo prati aktuelni stil francuske fabrike (prednji deo recimo veoma liči na Citroen C4 Picasso). Novi Berlingo ima naravno veće dimenzije od svog istoimenog prethodnika, kako zbog većeg unutrašnjeg prostora, tako i zbog proste činjenice da je i konkurentski Renault nedavno promovisao novi Renault Kangoo sa značajno povećanim dimenzijama. Konkretnije, Berlingo je sada dugačak 4,38 metra (sadašnji ima nepunih 4,14 metra), pa putnička verzija kombinuje komfor neke limuzine i praktičnost MPV vozila (kao uostalom i pomenuti Renault Kangoo, najveći Berlingov konkurent). Ukratko, putnički Berlingo i dalje predstavlja odličan porodični automobil sa mnogobrojnim praktičnim rešenjima (recimo staklo na vratima prtljažnika može da se otvori nezavisno od samih vrata, a tu su i tri nezavisna sedišta u drugom redu, koja mogu da se izbace iz vozila, bočna klizna vrata, kao i Modutop krov sa mnogobrojim ostavama za sitnice). Sve to uz poboljšane vozne osobine (međuosovinsko rastojanje je takođe veće), kvalitetnije materijale u interijeru, bolju zvučnu izolaciju, poboljšanu ergonomiju, veću bezbednost i moderniji i dinamičniji stajling. Od opreme, između ostalog, treba izdvojiti ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, servo volan podesiv po visini i dubini i Hill Start Assist, koji pomaže pri startovanju vozila na uzbrdici (drži "vagu"). Što se motora tiče, za sada je zvanično najavljeno da će se ugrađivati 1,6 litarski HDi dizelaš sa 110KS (ima naravno DPFS filter čestica čađi), dok će paletu agregata kasnije dopuniti i slabiji HDi sa 90KS i 1,6 litarski benzinac 110 konja. Komercijalna verzija Berlinga inače ima tovarni prostor zapremine 3,3 kubna metra, nosivost iznosi 850 kg, a može da preveze predmete dugačke do 1,8 metra. Kome to nije dovoljno, u ponudi će biti i tzv. Extenso modularna kabina, koja može da primi 3,7 kubna metra tereta i predmete dugačke do 3 metra. Sa novim Berlingom ponuda Citroena u MPV segmentu je sada zaista bogata, pa svako može pronaći model za sebe. Tako paletu čine Citroen Nemo, stari Berlingo (sada kao Berlingo First), novi Berlingo, C4 Picasso, Grand C4 Picasso, Citroen C8, pa i putničke verzije većih modela Jumpy i Jumper (ovoj listi će se pridružiti i buduća MPV verzija novog Citroena C3 sa imenom Streetlounge o čemu je nedavno već bilo reči).

Novi Peugeot Partner i Partner Tepee

Istovremeno sa novim Berlingom, i Peugeot je danas objavio prve zvanične slike i detalje o novoj generaciji Peugeota Partner, koji će se poput Berlinga kupcima nuditi u putničkoj (nosi ime Partner Tepee) i dostavnoj verziji. Partner se u odnosu na Berlingo razlikuje pre svega po izmenjenom prednjem delu, što je zasluga drugačijih svetala, maske i branika. Za kupce koji žele nešto više, Peugeot će novi Partner Tepee ponuditi i u (polu)terenskoj varijanti nazvanoj Partner Tepee Outdoor. Poput Citroena sa Berlingom First, i Peugeot će i dalje zadržati stari Partner u proizvodnji (ali samo za određena tržišta), koji će se od sada zvati Partner Origin. Sve što je rečeno za novi Berlingo praktično važi i za novi Partner. Dakle, i Partner je dugačak 4,38 metra, koji u putničkoj Tepee varijanti predstavlja komforan i prostran porodični automobil sa mnogobrojnim praktičnim rešenjima (staklo na vratima prtljažnika može da se otvori nezavisno od samih vrata, tri nezavisna sedišta u drugom redu, bočna klizna vrata, tzv. Zenith panoramski krov zaslužan za svetliju unutrašnjost). Poboljšane vozne osobine, kvalitetniji materijali u interijeru, viši nivo završne obrade, bolja zvučna izolacija, poboljšana ergonomija, veća bezbednost i moderniji i dinamičniji dizajn se podrazumevaju. Kao i kod Berlinga, i u Partner će se ugrađivati 1,6 litarski HDi dizelaš sa 110KS (sa DPFS filterom čestica čađi), kome će se kasnije pridružiti i slabiji HDi sa 90KS i 1,6 litarski benzinac 110 konja. Komercijalna verzija Partnera takođe ima tovarni prostor zapremine od 3,3 ili 3,7 kubna metra (zavisno od verzije), nosivost od 850 kg i može da preveze predmete dugačke od 1,8 do 3 metra.

 



29. decembra 2007. Hyundai Motor Co. (HMC) je obeležio 40 godina od osnivanja kompanije, a tim povodom je još ranije lansiran odgovarajući amblem (na slici). Novi slavljenički amblem simbolizuje kako prošlost i budućnost ove korejske kompanije, tako i rast i razvoj Hyundaija u poslednjih 40 godina. U saopštenju fabrike se još navodi da će Hyundai uvek biti odgovoran prema potrebama kupaca i da će se čvrsto držati najviših standarda odgovornosti prema deoničarima, zajednici i prirodnoj sredini. Osnovan 1967., Hyundai Motor Company je u međuvremenu preuzimanjem Kije postao Hyundai Kia Automotive Group, koji danas predstavlja šestog po veličini proizvođača automobila na svetu (sa 68.000 zaposlenih širom sveta i sa prodajom u vrednosti od 29,4 milijarde dolara ostvarenoj u 2006.). Hyundai inače svoje automobile prodaje u 193 zemlje, a slavlje povodom 40.- godišnjice je uveličano zvaničnim lansiranjem novog luksuznog modela Hyundai Genesis (o njemu smo nedavno već pisali, a o tome više OVDE).



Subaru R1e stiže 2009.

2 Jan 2008 - 01:11 Vesti Link

Subaru je najavio da će proizvodnja modela R1e sa elektropogonom (ima litijum-jonske baterije) početi 2009. godine, odnosno tačno godinu dana ranije nego što je bilo planirano. Subaru R1e je razvijen zajedno sa kompanijom Tokyo Electric Power Company i sa jednim punjenjem baterija ima autonomiju od 50 milja (80 km), dok mu maksimalna brzina iznosi skromnih 100 km/h. Iako autonomija od 80 km nije baš impresivna, stvar popravlja činjenica da se 80% baterija može napuniti za samo 8 minuta. Cena za ovaj model još nije određena, ali u Subaruu se nadaju da će ona za ovaj automobil (namenjen samo kupcima u Japanu) do 2012. ili 2013. godine pasti na 17.500 američkih dolara (masovnija produkcija pomenutih litijum-jonskih baterija bi mogla da spusti cenu automobila na oko 13.000 dolara ili 8815 evra). Subaru inače planira da godišnje u Japanu proda samo 100 primeraka modela R1e.



Chevrolet Corvette ZR1

Nissan GT-R




Posle mnogobrojnih fotografija maskiranih primeraka novog Citroena Berlingo, koje su se vrtele po internetu proteklih nekoliko meseci, evo konačno i jedne dobre slike ovog modela bez ikakve maske. Slika je napravljena ovih dana u Francuskoj i prikazuje definitivni i konačan izgled nove generacije ovog manjeg polivalentnog modela, i to u putničkoj verziji (postojaće naravno i komercijalna varijanta namenjena pre svega dostavi robe u urbanim sredinama). Velikih iznenađenja u pogledu dizajna i nema, odnosno novi Berlingo prati aktuelni stil francuske fabrike (prednji deo recimo veoma liči na Citroen C4 Picasso). Prema nezvaničnim informacijama, premijera novog Berlinga bi trebalo da se održi već u januaru 2008. godine, dok bi prodaja startovala nekoliko meseci kasnije (nedugo posle promocije novog Berlinga možemo očekivati i pojavljivanje njegovog dvojnika u vidu novog Peugeotovog Partnera). Informacije o motorizaciji Berlinga su za sada veoma škrte ali se očekuje ugradnja široke palete benzinskih i dizel motora. Jedan benzinac je verovatno 1,4 litarski sa 75KS, a drugi poznati 1,6 litarski agregat u verzijama sa 90 i 109 konja. Što se dizelaša tiče, možemo očekivati 1,6 litarski HDi u varijantama sa 92KS i 110 konja, a možda i manji 1,4 litarski HDi sa 70KS iz novog Citroena Nemo. Novi Berlingo ima naravno veće dimenzije od svog istoimenog prethodnika, kako zbog većeg unutrašnjeg prostora, tako i zbog proste činjenice da je i konkurentski Renault nedavno promovisao novi Renault Kangoo sa značajno povećanim dimenzijama. U vezi s tim; budući da je Renault novi Kangoo postavio na platformu svog modela Scenic (a ne Clia kao ranije), tako je i Citroen za novi Berlingo upotrebio platformu Citroena C4. Inače, Citroen Berlingo predstavlja jednog od braće blizanaca iz PSA grupacije lansiranih još daleke 1996.godine. Tada su naime Citroen i njegov klon Peugeot Partner stvorili potpuno novu klasu automobila, ali su stvorili i mnogo ljutih konkurenata, pa se vreme za zamenu odavno primaklo. Jeste da su oba modela osvežena 2002. godine ali je i konkurencija u međuvremenu izbacila brojne nove modele, kao što su Renault Kangoo, Fiat Doblo, Ford Connect, Opel Combo, VW Caddy i drugi, pa se novi model Berlinga/Partnera željno iščekuje kod kupaca, a i prodavaca Citroena i Peugeota.



Početkom naredne godine na našem auto tržištu pojaviće se nekoliko zanimljivih noviteta, a među njima posebno mesto zauzimaju Toyota Land Cruiser V8 i Mercedesova C klasa u karavan izdanju. Iako će Land Cruiser V8 zvanično stići na naše tržište u februaru naredne godine, domaći uvoznik Toyote svim nestrpljivim kupcima nudi mogućnost da ga već sada naruče. Slična situacija je i sa Mercedesom C karavan, čija će isporuka prvim kupcima u Srbiji početi u martu 2008.

Toyota je novi Land Cruiser V8 (naslednik Land Cruisera 100) u Evropi premijerno predstavila još krajem oktobra ove godine na salonu automobila u Sankt Peterburgu. Novi Land Cruiser V8 (razvijen pod motom "The King of Four-Wheel Drives"), sem novog dizajna, donosi i povećane dimenzije (dužina 4950 mm, širina 1970 mm, visina 1910 mm), više mesta u kabini (postoje verzije sa pet ili sedam sedišta), novu platformu, novi KDSS (Kinetic Dynamic Suspension System) hidraulični sistem vešanja, smanjenje vibracija i buke, unapređeni pogon na sva četiri točka (snaga se raspodeljuje između prednjih i zadnjih točkova preko Torsenovog centralnog diferencijala) i poboljšanju upravljivost i stabilnost. Paletu motora čine 4,7 litarski V8 VVT-i benzinac sa 288KS pri 5400 o/min i 445Nm pri 3400 o/min. (uparen sa 5-stepenim automatskim menjačem, potrošnja 14,4 litara na 100 km), kao i 4,5 litarski D-4D V8 turbo-dizel motor sa 286KS pri 3600 o/min. i 650Nm u rasponu od 1600 do 2800 o/min. Dizelaš ide u paru sa novim 6-stepnim automatskim menjačem, postiže 210 km/h, do 100 km/h ubrzava za 8,2 sekunde, a prosečna potrošnja mu iznosi 10,2 litara dizela na 100 km (fabrički podatak). Za bezbednost putnika se brine 10 vazdušnih jastuka (uključujući i one za kolena vozača i suvozača), ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BA (pomoć pri kočenju), VSC (elektronska kontrola stabilnosti), A-TRAC (Active-Traction Control), aktivni nasloni za glavu i Pre-crash Safety sistem, a od ostale opreme treba još izdvojiti satelitsku navigaciju, Smart Entry i Smart Start sistem i Bluetooth konekciju. Kao što je napomenuto na početku, prodaja novog Land Cruisera startuje u februaru 2008., a cene u Srbiji izgledaju ovako : za 4,5 litarski V8 dizelaš u verziji sa pet sedišta, cena iznosi 81.900 evra (verzija sa sedam sedišta 85.500 evra), a za 4,7 litarski VVT-i benzinac treba izdvojiti 76.700 evra (varijanta sa pet sedišta), odnosno 78.800 evra u verziji sa sedam sedišta.

Mercedes C klasa karavan


Novi Mercedes C klase karavan (zvanično T-Model) kupci u Srbiji već mogu uplatiti kod našeg uvoznika, iako će isporuka prvih primeraka početi u martu. U ponudi je pet benzinskih i tri dizel motora. Cena osnovnog modela C 180 K sa benzincem od 156KS iznosi 36.770 evra sa PDV-om, a najjeftiniji dizelaš, model C 200 CDI sa 136KS, treba platiti 37.160 evra, takođe sa PDV-om. Kao što se i očekivalo, nekih velikih iznenađenja na polju dizajna i nema, mada su Nemci na zadnjem delu karavana upotrebili blago modifikovani dizajnerski stil u odnosu na već nekoliko meseci poznatu C klasu u formi klasične limuzine. C klasa karavan se nudi u tri paketa opreme, tačnije kao Classic, Elegance i Avantgarde, a kao i kod limuzine, i kod karavana će pomenuta najsportskija Avantgarde verzija imati drugačiju masku hladnjaka sa trokrakom zvezdom u njenom centru. Novi C karavan (kao i C limuzinu  uostalom) karakterišu agilnost, komfor, bezbednost, a sada sve to u kombinaciji sa većom prostranošću i praktičnošću. Zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji je 485 litara, a sa oborenim zadnjim sedištima (deljiva u odnosu 1/3 : 2/3) iznosi svih 1500 litara, što je za 146 litara više u odnosu na stari C karavan. Novi karavan nudi i nekoliko praktičnih detalja, koji olakšavaju utovar prtljaga, kao što je npr. automatsko otvaranje/zatvaranje vrata prtljažnika prostim pritiskom na dugme, a tu je i opcija automatskog održavanja visine vozila bez obzira na težinu tereta u automobilu. Što se bezbednosti tiče, tu nema kompromisa, pa svi modeli u standardnoj opremi imaju sedam vazdušnih jastuka, zatezače sigurnosnih pojaseva, elektronske sisteme ABS, EBD, BAS, ESP, dok su skuplje verzije opremljene i sa već dobro poznatim Mercedesovim PRE-SAFE sigurnosnim sistemom. U odnosu na stari Mercedes C klase karavan, novi model ima pojačane motore (od 10kW/13KS do 15kW/20KS više), manju potrošnju (do 10,3 % manje) i manju emisiju CO2. U vezi smanjenja potrošnje, možda je dovoljan primer modela C 200 CDI, koji uz prosečnu potrošnju od tačno 6 litara (naravno ovo je fabrička tvrdnja) i rezervoar od 66 litara, ima autonomiju od preko 1000 kilometara. I C klasa karavan je takođe dostupna sa paketom Agility control, koji omogućuje vozaču da sam podesi set-up ogibljenja, odnosno da izabere komforniji ili sportskiji način vožnje. U ponudi je naravno i AMG paket, koji podrazumeva tvrđe i niže ogibljenje (za 15 mm), direktniji upravljač, 17-inčne alu felne i aerodinamički paket za karoseriju. Kao što je napomenuto na početku, paleta motora obuhvata obuhvata pet benzinaca i tri dizelaša. Benzinci su C 180 K (115kW/156KS i 230Nm obrtnog momenta), C 200 K (135kW/184KS i 250Nm), C 230 (150kW/204KS i 245Nm), C 280 (170kW/231KS i 300Nm) i trenutno najsnašniji C 350, koji razvija 200kW/272KS i 350Nm. Ljubiteljima dizelaša na raspolaganju su modeli C 200 CDI (100kW/136KS i 400Nm), C 220 CDI sa 125kW/170KS i C 320 CDI sa 165kW/224KS. Kasnije stiže i perjanica game – sportski model C 63 AMG sa 6,2 litarskim V8 benzincem od 336kW/457KS i 600Nm obrtnog momenta.


 



Nova, treća generacija Subaru Forestera (eng. šumar, gorštak, brđanin) debitovaće na predstojećem januarskom NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu, a budući da su još ranije u javnost procurele slike ovog CUV modela (Crossover Utility Vehicle), koje su u potpunosti razotkrile njegov definitivan izgled, od nekog iznenađenja tom prilikom neće biti ništa. Bar što se tiče izgleda. U svakom slučaju, novi Forester je dizajnerski nesumnjivo daleko prihvatljiviji i privlačniji u odnosu dosadašnji model (to isto važi i za moderniju unutrašnjost sa boljom ergonomijom i kvalitetnijom plastikom), odnosno sada je više nalik standardnim SUV modelima. Sem toga, novi Forester je napravio veliki korak napred i u pogledu bezbednosti, komfora, rafiniranosti i voznih osobina. Poboljšana je i prostranost kabine (naročito za putnike pozadi), što je zasluga većeg međuosovinskog rastojanja (2615 mm, +90 mm), visine (+110 mm), širine (+45 mm) i ukupne dužine vozila (sada 4560 mm, +75 mm). Inače, klirens (rastojanje od tla) iznosi 225 mm, a točkovi su veličine 16 ili 17 inča (sa gumama 215/65 R16, odnosno 225/55R17). Kao što se i najavljivalo proteklih meseci, nova generacija Forestera koristi potpuno novu platformu, a tu su i kruća karoserija, VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti, disk kočnice sa svim točkovima, BAS sistem (za pomoć pri naglom kočenju) i neizostavni pogon na sva četiri točka (Subaru Symmetrical All-Wheel Drive). U novi Forester će se (bar u početku) ugrađivati 2,0 litarski benzinski bokser motor, i to u atmosferskoj verziji sa 148KS, dok će se kasnije pojaviti i turbo verzija sa 230KS, a u Americi i 2,5 litarski benzinac (ne pominje se njegova snaga ali će se i taj motor nuditi u verziji sa ili bez turbo punjača). U Evropi možemo očekivati i dizel agregat, čime će Forester konačno postati daleko konkurentniji na tržištu Starog kontinenta. Modeli sa ručnim menjačem će imati ugrađen Subaruov Incline Start Assist, odnosno sistem za pomoć pri startu na uzbrdici. Što se automatske transmisije tiče, u početku će novi Forester koristiti poznati 4-stepeni automatik (ali sa SportShift opcijom ručnog menjanja brzina na volanu), a očekuje se da će kasnije biti zamenjen ili 5-stepenim automatikom ili CVT transmisijom.



Posle tri i po godine provedene na tržištu, Mercedes je svoj uspešan model SLK podvragao blagoj kuri podmlađivanja, koja ovom dvosedu treba da pomogne u borbi sa konkurentima kao što su Audi TT Roadster, BMW Z4 i Porsche Boxster. Kao što je to već običaj kod Mercedesa u poslednje vreme, doterivanje nekog modela na polovini njegovog života ne donosi neke velike estetske promene (tako je bilo i prošle godine sa promocijom osvežene E klase), pa je to slučaj i sa ovim modelom (mada u Mercedesu napominju da SLK za 2008. godinu ima 650 novih delova). Obnovljeni SLK se dizajnerski od dosadašnje verzije razlikuje najviše po nešto dinamičnijem prednjem delu, što je zasluga novog prednjeg branika, vizuelno podeljenog u dva dela, koji imitira izgled bolida Formule 1 tima McLaren-Mercedes. Spoljašnje estetske promene se nastavljaju blago doteranim zadnjim svetlima (zatamnjena u stilu AMG modela), većim retrovizorima sa LED indikatorima, zadnjim branikom sa donjim delom u obliku difuzora, trapezoidnim završecima izduvnog sistema, a završavaju se novim dizajnom aluminijumskih točkova. Što se tiče metalnog sklopivog krova, tu promena nema (otvara/zatvara se za 22 sekunde). Većih promena nema ni u interijeru; ipak, SLK je dobio doteranu instrument tablu, novi sportski trokraki volan i nekoliko novih boja interijera (recimo opcionu crvenu "gullwing red" kožu), dok su skuplje verzije dobile unapređeni satelitski navigacioni sistem kao standard (kao opcija nudi se i harman kardon Logic7 sound system). Novitet je i unapređeni upravljački sistem sa varijabilnom servo asistencijom, koja je zaslužna za prvoklasno upravljanje i veću agilnost u vožnji. Bez obzira na sve pomenute estetske korekcije na eksterijeru i interijeru, najzanimljivije promene se kriju pod poklopcem motora. To se pre svega odnosi na novi 3,5 litarski V6 motor (u modelu SLK 350) i pojačani četvorocilindrični agregat u modelu SLK 200 Kompressor. Pomenuti 3,5 litarski V6 raspolaže sa 224kW/305KS pri 6500 o/min. i 360Nm obrtnog momenta pri 4900 o/min., što je za 24kW/33KS i 10Nm više u odnosu na prethodnika. Model SLK 200 Kompressor je dobio dodatnu snagu od 21KS, pa sada razvija 135kW/184KS i 250Nm (+10Nm). Bez obzira na povećanje snage, oba motora sada imaju redukovanu potrošnju goriva i manju emisiju CO2. Ovom prilikom je "preskočeno" povećanje snage motora u sportskom modelu Mercedes SLK 55 AMG koji i dalje iz 5,5 litarskog V8 motora izvlači 265kW/360KS i 510Nm. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do do 100 km/h u trajanju od 4,9 sekunde i elektronski limitiranu maksimalnu brzinu od 250 km/h (i ovaj model je naravno diskretno estetski doteran). Što se menjača tiče, modeli SLK 200, 280 i 350 se standardno opremaju šestostepenim manuelnim menjačem, dok je SLK 55 AMG uparen sa 7G-Tronic sedmostepenom automatskom transmisijom. Prodaja obnovljenog SLK počinje u aprilu naredne godine, a cene će startovati od 36.500 evra za model SLK 200 Kompressor, a završavaju se sa cifrom od 69.050 evra, koliko će biti potrebno izdvojiti za SLK 55 AMG.



Samo nekoliko sati posle prve slike obnovljenog Mercedesa SL 63 / SL 65 AMG, iz ove nemačke fabrike stižu i prve dve zvanične fotografije restilizovanog sportskog Mercedesa CLS 63 AMG za 2008. godinu. Dok je za novi model SL 63 AMG Mercedes pustio u opticaj samo sliku njegovog zadnjeg kraja, za CLS 63 AMG je dostupna i fotografija prednjeg dela automobila. Sudeći prema ovim slikama, nekih velikih vizuelnih promena na ovom kupeu sa četvora vrata baš i nema; tek, tu su nova maska hladnjaka (sa dve umesto tri lamele), atraktivni AMG petokraki točkovi od 19 inča (u stilu Porshea 911 Turbo), zadnja LED svetla, blago modifikovani branici (pozadi sa difuzorom i četiri završetka izduvnog sistema) i mali spojler na poklopcu prtljažnika (od karbona). Doterani CLS 63 AMG odlikuju još AMG sportsko ogibljenje, AMG sportska sedišta (u kombinaciji Nappa kože i alkantare), ergonomski oblikovan sportski volan (sa aluminijumskim polugicama za ručno menjanje brzina), V8 motor zapremine 6,2 litra sa 378kW/514KS i 630Nm obrtnog momenta (toliko je imao i dosadašnji model) i AMG SpeedShift Plus 7G-Tronic menjač sa komandama na volanu za ručno "šaltovanje." Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 4,5 sekunde, dok je najveća brzina elektronski limitirana na 250 km/h. Prema fabričkim podacima, prosečna potrošnja ovog modela iznosi 14,5 litara benzina na 100 km, a emisija CO2 345 grama po km. Ukratko, impresivne performanse, dinamičan dizajn i ekskluzivna oprema.




Pošto je pre nekoliko dana objavio zvanične slike i karakteristike obnovljenog modela SLK 55 AMG, Mercedes je danas pustio u opticaj i prvu oficijelnu fotografiju još jednog redizajniranog automobila sa AMG oznakom. Ovog puta radi se o modelu Mercedes SL AMG, koji istovremeno najavljuje i dolazak restilizovane verzije standardnog Mercedesa SL. Koliko može da se vidi sa ove prve slike, zadnji kraj Mercedesa SL 63 AMG je dobio modifikovani branik sa novim difuzorom i integrisana dva dupla završetka izduvnog sistema, kao i nešto veći spojler na poklopcu prtljažnika, bok je praktično isti kao i na dosadašnjem modelu, dok se o izgledu prednjeg dela za sada može samo nagađati (ako je verovati nekim ranijim špijunskim fotografijama upravo su najveće promene izvršene na prednjem kraju automobila). Za pogon novog Mercedesa SL 63 AMG je zadužen 6,2 litarski V8 motor sa 386kW/525KS i 630Nm obrtnog momenta. Ovde je zanimljivo primetiti da još uvek aktuelni Mercedes SL 55 AMG (sa 5,4 litarskim V8 agregatom) ima 8KS manje (517KS) ali i 90Nm više !? S druge strane, za SL 65 AMG je i dalje predviđen 6,0 litarski V12 bi-turbo agregat sa 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta. Inače, oba motora su uparena sa AMG SpeedShift MCT sedmostepenim menjačem, maksimalna brzina kod oba modela je već tradicionalno ograničena na 250 km/h, dok ubrzanje do 100 km/h kod SL 63 AMG iznosi 4,7 sekunde, a kod SL 65 AMG je 4,2 sekunde (aktuelni SL 55 AMG do 100 km/h treba 4,5 sekunde). Uz ovoliku snagu, prosečna potrošnja se i ne čini toliko visokom. Po fabričkim podacima SL 63 AMG na 100 km popije 13,9 litara goriva (emituje 330 g CO2 po kilometru), dok se snažniji SL 65 AMG zadovoljava sa 15,1 litara na 100 km (emisija CO2 iznosi 362 g/km). Cene za sada nisu objavljene, a više detalja i novih slika možemo očekivati već u januaru 2008.



Biti najbrži na legendarnoj nemačkoj stazi Nirburgring nije samo pitanje slave, već i potvrda superiornosti. Ako je verovati nezvaničnim, insajderskim informacijama koje prenosi britanski magazin AutoExpress, novi Lexus LF-A (još uvek u formi predserijskog vozila) postavio je nedavno novi rekord ove staze. Stazu je naime prešao u rekordnom vremenu od 7 minuta i 24 sekunde, odnosno za skoro 4 sekunde brže od dosadašnjeg rekordera Pagani Zonde F Clubsport (ostvarila je vreme po krugu od 7:27:82). Dakle, i više nego dovoljno da se sruši dosadašnji vladar "zelenog pakla" kako vozači (ne bez razloga) nazivaju ovu stazu. Iako za sada Lexus nije zvanično saopštio kada serijski LF-A stiže na tržište, očekuje se da će se to desiti 2009. godine. Kako bi održao ekskluzivnost, Lexus će prema nekim izvorima proizvodnju ovog modela ograničiti na samo 26 komada mesečno. Prema istim izvorima, serijski LF-A će pokretati 4,8 litarski V8 motor sa 552KS (razvijen u saradnji sa Yamahom), a u kombinaciji sa veoma aerodinamičnom karoserijom, to će biti sasvim dovoljno za maksimalnu brzinu od 210 milja na sat (skoro 338 km/h). Na slikama se nalazi koncept verzija Lexusa LF-A.




Lamborghini je svoj novi model Reventon predstavio u septembru ove godine na salonu automobila u Frankfurtu, kada je saopšteno da će biti napravljeno samo 20 primeraka ovog zaista ekskluzivnog superautomobila (svaki po ceni od milion evra) za čiji izgled je inspiracija pronađena u aeronautici. Prema poslednjim (nezvaničnim) informacijama moglo bi se desiti da proizvodnja ipak bude nešto veća, tačnije spominje se cifra od 100 primeraka. Reventon se u osnovi bazira na Lamborghiniju Murcielago LP640, ima karoseriju od karbon fibera, bi-xenon prednja svetla, LED dnevna svetla i LED žmigavce, kočione diskove od karbona, modifikovani sistem hlađenja motora, podešavajući zadnji spojler, a u unutrašnjosti materijale kao što su alkantara, aluminijum, karbon i naravno koža. Kao i kod modernih aviona, i instrumenti u Reventonu se sastoje od tri TFT displeja od tečnog kristala. Pokreće ga 6,5 litarski V12 motor sa 471kW/650KS pri 8000 o/min. i 660Nm obrtnog momenta pri 6000 o/min., a snaga se na sva četiri točka prenosi na podlogu preko Lamborghinijeve robotizovane e-gear transmisije. Reventon od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 3,4 sekunde, postiže maksimalnu brzinu od 340 km/h, troši u proseku 21,3 litre goriva na 100 km (u gradu 32,3 litre), dok emisija CO2 iznosi svih 495 g/km.



Honda je za predstojeći Tokyo Auto Salon tjunera (od 11. do 13. 1. 2008.) pripremila dva koncept automobila : Civic Type-R Modulo Concept i Inspire Modulo Concept. Zajednički im je agresivniji i sportskiji izgled u odnosu na serijske verzije, što je zasluga kompletnog aerodinamičkog paketa, uključujući tu i nove alu točkove. Ukratko, Civic Type-R Modulo Concept u osnovi predstavlja trkački automobil ali "legalizovan" i za običan saobraćaj, a sem neizostavnih trkačkih šara na karoseriji, eksterijer ovog modela odlikuju pre svega novi branici, izraženiji pragovi, modifikovana maska hladnjaka, veliki spojler na poklopcu prtljažnika, prozirna zadnja svetla i atraktivniji aluminijumski točkovi od 19 inača (sa gumama 225/35 R19). Promene je naravno doživela i unutrašnjost, koja je bogatija za sportska Recaro sedišta, ali je s druge strane iz interijera izbačeno sve što nije neophodno, kako bi se što više smanjila težina automobila. Tako su recimo standardne oplate vrata zamenjene onima od karbon fibera, a isti materijal se našao i na novom sportskom volanu, ručnoj kočnici i na centralnoj konzoli. Za sada nema informacija o eventualnim promenama na motoru i ostaloj mehanici, mada se nezvanično pominje da Civic Type-R Modulo Concept ima elektronsko podešavanje amortizera.

Drugi novitet za Tokyo Auto Salon je Honda Inspire Modulo Concept, odnosno sportski koncept na bazi modela Inspire, koji se u Americi prodaje kao Honda Accord (u Japanu je inače prodaja standardnog modela Inspire počela pre nekoliko dana, tačnije 22. decembra). Kao i u slučaju Civica Type-R Modulo Concept, i Inspire Modulo Concept privlači pažnju pre svega agresivnijim izgledom. Zasluga za to pripada novim sportskim branicima, prozirnim zadnjim svetlima, novom grilu hladnjaka, novim prednjim svetlima, hromiranim detaljima i sedmokrakim aluminijumskim točkovima od 19 inča. Interijer je presvučen dvobojnom kožom (narandžasto/crna kombinacija), a od zanimljivih detalja izdvajaju se LCD ekrani u naslonima prednjih sedišta. Za pogon je zadužen standardni 3,5 litarski V6 i-VTEC benzinac, koji razvija 280KS.