
Ovo je vest koju su mnogi čekali. Tata Nano, najjeftiniji automobil na svetu koji će se od oktobra ove godine proizvoditi u Indiji (po ceni od 2500 dolara ili oko 1720 evra), stiže i u Evropu. Doduše, to će se desiti tek za četiri godine, jer će Nano morati da pretrpi velike izmene i da zadovolji međunarodne ekološke i bezbednosne standarde. U vezi s tim, Girish Wagh (šef Tatine divizije za kompaktna vozila) za nemački nedeljnik Focus je izjavio sledeće : "razvićemo naslednika u naredne četiri godine, koji će zadovoljavati Euro5 propise i evropske standarde o bezbednosti putnika." To u praksi znači da će Nano namenjen prodaji na Starom kontinentu dobiti veći motor, vazdušne jastuke, disk kočnice napred, ojačanu karoseriju, a moguće i CVT transmisiju i modifikovani izgled. Takođe, u Tata Motorsu rade i na smanjenu potrošnje sa sadašnjih 5 na 3 litra/100 km. Naravno, ovde se odmah postavlja pitanje cene, jer ovakav Nano, prilagođen prodaji u Evropi, sigurno neće moći da se kupi za pomenutih 2500 dolara, koliko će u Indiji koštati njegova osnovna verzija. Indijci inače planiraju da aktuelnu verziju Tate Nano (predstavljenu prošlog meseca na AutoExpu u Nju Delhiju) proizvode u tiražu od 250.000, a kasnije i u milion primeraka godišnje. Više o Tati Nano možete pročitati OVDE.

Luksuzni Toyotin brend Lexus je na ovogodišnji salon automobila u Čikagu dovezao specijalne Pebble Beach edicije svojih modela RX 350 i ES 350 (što je inače prvi put da su u paletu ovih modela uvršetene Pebble Beach edicije), a oba će biti izrađena u limitiranoj seriji od po 6000 primeraka. SUV model RX 350 Pebble Beach (sa 3,5 litarskim V6 agregatom od 270KS) karakterišu 18-inčni aluminijumski točkovi jedinstvenog dizajna, hromirani gril, zadnji spojler u boji karoserije, atraktivnija unutrašnjost (uključujući tu i posebne patosnice), a nudiće se u tri boje : Classic Silver Metallic, Obsidian Black i Truffle Mica (svaki primerak ima i posebne Pebble Beach Edition oznake na prednjim blatobranima). Kupcima će Lexus RX 350 Pebble Beach inače biti na raspolaganju u verzijama sa pogonom samo na prednjim točkovima (FWD) i na sva četiri točka (AWD). Prodaja ovog modela počinje već sredinom februara, a kupca će Pebble Beach paket koštati 3.880 američkih dolara. S druge strane, Lexus ES 350 Pebble Beach (ima V6 motor od 3,5 litra zapremine i 272KS) je bogatiji za sedmokrake aluminijumske felne od 17 inča, kožni interijer i upravljač sa drvom i kožom (u ponudi su boje Truffle Mica, Tungsten Pearl Silver i Obsidian Black). Naravno, i ES 350 Pebble Beach ima posebne Bebble Beach Edition oznake na prednjim blatobranima, a ovde i podatak da prodaja ove limuzine počinje sredinom marta. Inače, Lexus će ovog leta promovisati i šestu po redu Pebble Beach ediciju svog modela SC 430, a na jesen stiže i Lexus LS 600h L u Pebble Beach izdanju.
Maserati Cinqueporte by Studio M i StudioTorino

Kupac sa Bliskog istoka, koji je ranije već pazario unikatne modele Ferrarija u karavan varijantama, naručio je i karavan verziju (bolje reći shooting brake verziju) aktuelnog Maseratija Quattroporte (na italijanskom "četiri vrata"). Za razvoj novog Maseratija Cinqueporte ("pet vrata") će biti zaduženi italijanski Studio M i StudioTorino, koji su za sada javnosti predstavili samo maketu ovog automobila u razmeri 1:4. Cinqueporte je dobio produžen krov i oboriva zadnja sedišta, dok je rezervoar za gorivo pomeren kako bi se povećala upotrebljivost ovog Maseratija. Tu su još i dvobojna karoserija (B stubovi, retrovizori i okviri novih zadnjih stakala su crni, a sve ostalo je u beloj boji) i modifikovani prednji deo (drugačiji branik sa većim otvorima za vazduh, što mu daje nešto oštriji i agresivniji izgled). Što se motora tiče, tu promena nema. I dalje će za pogon biti zadužen 4,2 litarski V8 sa 294kW/400KS i 451Nm, kakav se već nalazi u standardnom Maseratiju Quattroporte. Za sada nema planova o nekoj (bar maloserijskoj) proizvodnji ovog Maseratija; jedino je sigurno da će jedan primerak dobiti naručilac sa Bliskog istoka. Po kojoj ceni i kada nije saopšteno, mada se nezvanično pominje cifra od najmanje 350.000 evra.
VIDEO : BMW M Unleashed
Novi BMW-ov video, nazvan Unleashed, u glavnoj ulozi ima agresivnog dobermana koji pokušava da napadne BMW-ov M model. Kada i BMW "zareži", veliki crni pas postaje slatka kuca...

Nedavno smo pisali da je Fiat dopunio paletu pogonskih agregata u modelu Bravo novim četvorocilindričnim 1,6 litarskim MultiJet 16v turbo-dizelašem sa direktnim ubrizgavanjem goriva, koji se kupcima nudi u verzijama sa 105 i 120KS. Ono što je sada novo jeste da je italijanski proizvođač za varijantu ovog motora od 105KS i 290Nm obrtnog momenta ponudio i poseban Eco paket, zaslužan za smanjenje potrošnje i redukovanje emisije CO2 (slično Volkswagenovim BlueMotion modelima). To u praksi znači da Bravo 1,6 MultiJet 16v ima modifikovanu elektronsku kontrolnu jedinicu motora (tu je naravno i DPF filter čestica čađi), duže prenosne odnose u manuelnom 6-stepenom menjaču i gume sa smanjenim otporom kotrljanja. Rezultat je emisija CO2 redukovana za 10 grama CO2 po km (sada 119 g/km) i prosečna potrošnja manja za 0,3 litra (na otvorenom putu umesto 4,1 sada troši 3,8 litara na 100 km) u odnosu na isti motor bez Eco paketa. Ovaj Bravo inače od 0 do 100 km/h ubrzava za 11,3 sekunde, a postiže najveću brzinu od 186 km/h.
Zlatni Fiat 500 Pepita by Studio M

Na izložbi "Scrigno - Tesori d’Italia" ("Italijanski kovčeg sa blagom"), koja je ovog vikenda održana u Rimu, italijanski Studio M je publici predstavio specijalnu verziju novog Fiata 500, aktuelnog evropskog Automobila godine za 2008. Najvažnija karakteristika njihovog Fiata 500 Pepita je vidljiva već na prvi pogled, odnosno automobil je ofarban u posebnu boju koja u sebi sadrži zrnca 24-karatnog zlata. Ovde i podsećanje da je Studio M na prošlogodišnjem izdanju izložbe "Scrigno - Tesori d’Italia" promovisao i Maserati Quattroporte u istoj ovakvoj boji. Fiat 500 Pepita je bogatiji i za nove OZ točkove, interijer u alkantari i koži (može biti i od krokodila, zmije, morskog psa ili guštera), Loro Piana patosnice od kašmira, dok se na pedalama, ručici menjača i ručnoj kočnici nalaze Swarovski kristali. Cena za ovako nešto naravno nije mala i iznosi 70.000 evra, odnosno skoro sedam puta više u odnosu na bazni model Fiata 500.

Tjuning kuća MS Design je kupcima novog Mondea u Wagon (karavan) varijanti ponudila svoj novi stajling kit Fun, koji ovom porodičnom automobila obezbeđuje blagi off-road look. Za to se brinu modifikovani branici sa prednjim i zadnjim difuzorom, kao i veliki MSF2 alu točkovi od 20 inča.

Kao što joj i samo ime kaže, Panda Rossignol je specijalna edicija ovog malog 4x4 vozila, nastala u saradnji italijanskog Fiata i proizvođača sportske opreme Rossignol. Auto je ofarban u posebnu Grey Sfrenato sivu boju (u kojoj su i branici i kvake na vratima), a od opreme treba izdvojiti par B78 Rossignol Bandit skija, krovne nosače, aluminijumske točkove od 14 inča (sa zimskim gumama dimenzija 185/65), ABS, EBD, frontalne vazdušne jastuke i svetla za maglu (tu je i poseban "Rossignol Pure Mountain Company" logo). Za pogon je zadužen 1,3 litarski Multijet 16v agregat sa 70KS pri 4000 o/min. i 145Nm obrtnog momenta pri 1500 o/min. Kupcima će biti ponuđena limitirana serija od samo 200 ovih Pandi 4x4, a cena počinje od 17.500 evra.
I subaru je najavio svoje premijere za 78. salon automobila u Ženevi, koji se ove godine održava od 4. do 16. marta (prva dva dana su namenjena novinarima, a za javnost se salon otvara 6. marta). Nesumnjivo, glavni novitet je premijera Subaruovog prvog dizel motora, mada će pažnju publike sigurno privući i nova generacija modela Forester, koncept automobil G4e i Subaru R1e sa elektropogonom.
Subaru Legacy/Outback 2,0D
Subaru će svoj prvi dizel motor ("Subaru Boxer Diesel") u početku ugrađivati u modele Legacy i Outback, a kasnije i u Imprezu i Forester. Radi se o četvorocilindričnom turbo-dizel common-rail agregatu sa 16 ventila i filterom čestica čađi, zapremine 2,0 litra (tačnije 1998 kubika), koji razvija 110kW/150KS pri 3600 o/min. i 350Nm pri 1800 o/min. (oba modela naravno imaju Subaruov symmetrical AWD pogon na sva četiri točka). Motor emituje 148 grama CO2 po kilometru, dok njegova potrošnja u modelu Legacy sedan 2,0D iznosi 5,6 litara na 100km (maksimalna brzina ovog modela iznosi 208 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,9 sekunde).
Novi Subaru Forester
Nova, treća generacija Subaru Forestera (eng. šumar, gorštak, brđanin) je dizajnerski nesumnjivo daleko prihvatljivija i privlačnija u odnosu dosadašnji model (to isto važi i za moderniju unutrašnjost sa boljom ergonomijom i kvalitetnijom plastikom), odnosno sada je više nalik standardnim SUV modelima. Sem toga, novi Forester je napravio veliki korak napred i u pogledu bezbednosti, komfora, rafiniranosti i voznih osobina. Poboljšana je i prostranost kabine (naročito za putnike pozadi), što je zasluga većeg međuosovinskog rastojanja (2615 mm, +90 mm), visine (+110 mm), širine (+45 mm) i ukupne dužine vozila (sada 4560 mm, +75 mm). Kao što se i najavljivalo proteklih meseci, nova generacija Forestera koristi potpuno novu platformu, a tu su i kruća karoserija, VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti, disk kočnice sa svim točkovima, BAS sistem (za pomoć pri naglom kočenju) i neizostavni pogon na sva četiri točka (Subaru Symmetrical All-Wheel Drive). U novi Forester će se (bar u početku) ugrađivati 2,0 litarski i 2,5 litraski benzinski bokser motori, dok će se kasnije pojaviti i dugoočekivati 2,0 litarski dizel agregat sa 150KS, čime će Forester konačno postati daleko konkurentniji na tržištu Starog kontinenta.
Subaru G4e Concept
Studija Subaru G4e (predstavljena prvi put na prošlogodišnjem salonu u Tokiju) je maleni gradski automobil za pet osoba, izrađen od aluminijuma i sa elektropogonom (ima litijum-jonske baterije smeštene ispod poda automobila). Cilj dizajnera je bio da u ovom konceptu (sa međuosovinskim rastojanjem od 2,65 metra) dobiju automobil sa prostranim interijerom i sportskim eksterijerom, a sve to upakovano u kompaktne dimenzije. Subaru G4e sa jednim punjenjem baterija ima autonomiju od oko 200 kilometara, pri čemu je zanimljivo da je za samo 15 minuta moguće napuniti 80% kapaciteta.baterija (u stanicama za punjenje na lokacijama u gradu, kao što su supermarketi, bolnice ili javne zgrade). Da bi se ove baterije u potpunosti napunile preko kućne utičnice potrebno je osam sati. Inače, prostrana i komforna unutrašnjost je u kombinaciji crvene i bele boje, dok je osvetljenje instrumenata u plavoj boji (sve sa ciljem da se dobije živopisna atmosfera).
Subaru R1e
Subaru je najavio da će proizvodnja modela R1e sa elektropogonom (ima litijum-jonske baterije) početi 2009. godine, odnosno tačno godinu dana ranije nego što je bilo planirano. Subaru R1e je razvijen zajedno sa kompanijom Tokyo Electric Power Company i sa jednim punjenjem baterija ima autonomiju od 50 milja (80 km), dok mu maksimalna brzina iznosi skromnih 100 km/h. Iako autonomija od 80 km nije baš imprsivna, stvar popravlja činjenica da se 80% kapaciteta baterija može napuniti za samo 15 minuta. Cena za ovaj model još nije određena, ali u Subaruu se nadaju da ona za ovaj automobil (namenjen samo kupcima u Japanu) do 2012. ili 2013. godine pasti na 17.500 američkim dolara (masovnija produkcija pomenutih litijum-jonskih baterija bi mogla da spusti cenu automobila na oko 13.000 dolara ili 8815 evra). Subaru inače planira da 2009. godine u Japanu plasira 100 primerka modela R1e.

Posle doterivanja Audijevog kupea A5/S5 (o tome više OVDE), belgijski tjuner Caractere je bacio oko i na Volkswagenov Golf V u Variant, odnosno karavan varijanti. Rezultat njihovog rada jeste privlačniji izgled ovog, pre svega porodičnog automobila, što je zasluga novog stajling paketa koji podrazumeva novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom, novu masku hladnjaka (oivičenu crvenom linijiom), nove preagove, zadnji krovni spojler i atraktivnije aluminijumske točkove od 19 inča. Naravno, Caractere stajling kit za Golf zadovoljava ISO9000 standarde kvaliteta i nove evropske standarde o zaštiti pešaka.
Registarska tablica za 6,75 miliona dolara

Na aukciji održanoj u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, registarska tablica sa brojem 5 prodata je za rekordnu sumu od svih 6,75 miliona američkih dolara ! Na ovoj aukciji održanoj u prestonici Abu Dabiju prodata je i tablica sa brojem 7 (za 2,97 miliona dolara), ali najveće nadmetanje se tek očekuje sledeće nedelje kada će na prodaju biti ponuđena tablica sa brojem 1. Kako kaže Abdullah Al Mannaei, koji vodi aukciju registraskim tablicama, "što je cifra na tablici manja, to je njena cena veća". Zato se zaista sa velikim nestrpljenjem očekuje nadmetanje za tablicu sa brojem 1, tim pre što je ponosni vlasnik broja "5" (izvesni Talal), već najavio da je za "jedinicu" spreman da ponudi 15 do 20 miliona dolara !! Ima se, može se...

Japanska kompanija Mitsuoka je uglavnom poznata po svom sportskom modelu Orochi i preradama pojedinih Nissanovih modela, koji su posle njihovog "tretmana" ličili na neke evropske klasične modele (pre svega na Jaguar), a njihov najnoviji rad, model Galue 204, bazira se na aktuelnoj Toyoti Corolli Axio. Najveće promene su ustvari na prednjem i zadnjem kraju, dok su bokovi automobila praktično ostali neizmenjeni. Napred Galue 204 liči na dosadašnje prerade Mitsuoke (karakterističan hladnjak i okrugla svetla), dok je uzor za rešenje zadnjeg dela verovatno bio neki od modela Cadillaca. Za pogon su i dalje zaduženi Toyotini 1,5 i 1,8 litarski motori, a kupci sem verzije sa pogonom napred, mogu dobiti i varijantu sa pogonom na sva četiri točka.
Nissan GT-R
Kao što smo ranije pisali, novi Nissan GT-R (više se ne zove Skyline GT-R) je japanski odgovor na sportske automobile poput Porschea 911 Turbo i Corvette Z06, a ostavljajući po strani njegov atraktivan izgled, najviše pažnje naravno privlači twin-turbo 3,8 litarski V6 agregat sa 353kW/480KS pri 6400 o/min. i 588Nm obrtnog momenta u rasponu od 3200 do 5200 o/min. Snaga se na sva četiri točka prenosi preko "GR6" automatskog šestostepenog menjača sa duplim kvačilom i komandama za menjanje brzina na volanu. Performanse izgledaju ovako : od mirovanja do 100 km/h novi GT-R ubrzava za 3,6 sekunde, četvrt milje (402 metra) prelazi za 11,7 sekundi, dok je maksimalna brzina 192 milje na sat ili 309 km/h. Ovde i podatak da je Nissan GT-R nemačku stazu Nirburgring prešao za 7 minuta i 38 sekundi, što je bolje od Mercedes McLarena SLR (7 min i 40 sec), Porschea 911 Turbo (takođe 7 min i 40 sec) i Corvette Z06, kojoj treba 7 minuta i 42 sekunde. O izuzetnim voznim osobinama uopšte ne treba trošiti reči... Inače, novi GT-R je dugačak 4655 mm, širok 1895 mm, visok 1370 mm, težak 1750 kg (u konstrukciji su obilato korišćeni aluminijum i karbon fiber), prtljažnik je veličine 315 litara, količnik otpora vazduhu Cd iznosi 0,27, dok su točkovi veličine 20 inča sa gumama dimenzija 255/40ZR20 napred, odnosno 285/35ZR20 nazad. Oosnovni Nissan GT-R Base u Japanu košta 7.770.000 jena ili nepunih 48.000 evra. Nažalost, cena u Evropi će sigurno biti daleko viša od pomenute cifre (biće saopštena na salonu u Ženevi).
Novi Nissan Murano
Iako agresivniji i sportskiji, izgled novog Murana se ipak ne razlikuje drastično od aktuelne verzije, tako da bi moglo reći da se ovde više radi o evoluciji dosadašnjeg modela (predstavljenog 2003.), uz dodatak nekih stilističkih detalja viđenih na Nissanu Rogue. Najveće promene su zadesile prednji deo automobila (nova svetla, maska, branik, hauba), dok se pozadi prvo primećuju nova LED svetla (nisu više onako vertikalna), a potom i modifikovani poklopac prtljažnika. Treba pomenuti i nove aluminijumske točkove veličine 20 inča i proširenja blatobrana (sa naglašenijim lukovima). Unutrašnjost je detaljno redizajnirana (izgleda ozbiljnije i kvalitetnije), a od opreme (bilo standardne bilo opcione) treba istaći dugme za start motora, DVD navigacioni sistem sa inkorporiranim muzičkim hard drive-om od 9.3GB, Bose audio sistem, Intelligent Key, priključak za iPod, kameru za vožnju unazad, grejana sedišta napred i pozadi, detalje od aluminijuma i drva, stakleni panoramski krov, koji se proteže i iznad drugog reda sedišta... Standardna bezbednosna oprema obuhvata ABS, elektronsku kontrolu stabilnosti, traction control, frontalne i bočne vazdušne jastuke, kao i vazdušne zavese. Pokreće ga 3,5 litarski V6 benzinski motor sa 265KS i 325Nm obrtnog momenta, uparen sa Xtronic CVT kontinualnom transmisijom. Inače, prodaja novog Murana na evropskom tržištu počinje u oktobru ove godine.
Nissan Pivo 2 Concept
Iako je na prošlogodišnjem 40. salonu automobilu u Tokiju (27.10. – 11.11.2007.) glavna Nissanova premijera bio potpuno novi model GT-R, još jedan novitet iz ove fabrike je privukao veliku pažnju posetilaca (i to ne samo zbog čudnog dizajna i nama zanimljivog imena). To je koncept gradskog automobila Pivo 2, koji u osnovi predstavlja nastavak originalne studije Nissan Pivo, predstavljene 2005. godine. I novi Pivo 2 ima elektropogon (litijum-jonske baterije) ali ono što je najveći "fazon" jeste putnička kabina, koja može da se okreće za svih 360 stepeni, čime se eliminiše potreba za vožnjom u "rikverc" i automobil čini daleko pokretljivijim. Tu nije kraj jer se i točkovi ove studije okreću za 90 stepeni, a time je omogućeno bočno kretanje i olakšano parkiranje. Nissan je u Pivo 2 ugradio još i "by-wire" tehnologiju za kočnice i upravljenje, kao i sistem nazvan "Robotic Agent", koji može da razgovara sa putnicima na japanskom ili engleskom jeziku (sem za zabavu i "druženje", služi i za pružanje informacija o stanju osnovnih funkcija automobila pa do informacija o najbližem slobodnom parking mestu). Drugim rečima, "Robotic Agent" treba da omogući putnicima putovanje bez stresa i da stvori "jedinstven odnos između automobila i vozača".
Audi TT u XXL formatu ispred minhenske Allianz Arene

Izvor : Audi
Ova skulptura Audija TT u XXL veličini (u razmeri 2,5:1) je već oduševila ljude u Berlinu, Pekingu i Hong Kongu, a u sledećih pet nedelja i minhenski fudbalski fanovi imaće prilike da je vide ispred tamošnje Allianz Arene. Vreme postavljanja ovog ogromnog Audija TT (dužine 10,2 metra, širine 4,5 metra, visine 3,25 metra i težine preko 10 tona) nije izbrano slučajno. Naime, tokom narednih nekoliko nedelja fudbalski klub FC Bayern München (Audijev partner) odigraće dve derbi utakmice sa dva rivala u borbi za titulu iz Bremena i Hamburga, a u DFB kupu i sa klubom 1860 München. Oni koji nisu u mogućnosti da uživo vide Audi TT XXL u Minhenu, moći će 12. februara da pogledaju dokumentarac o celom događaju koji će snimiti Audi tv (na sajtu www.audi.com/tv).