Roewe 450
Kineski SAIC, koji je otkupio prava na proizvodnju Rovera 25 i 75 ali bez prava na ime Rover, sprema i model srednje klase koji bi popunio rupu u njihovoj ponudi modela. SAIC svoje Rovere prodaje pod sličnom imenom Roewe i to kao Roewe 750e, klon Rovera 75 i manji model Roewe 250, brat blizanac Rovera 25. U međuvremenu, kao što smo rekli pojaviće se ( tokom 2009. godine ) i model srednje klase pod imenom Roewe 450 ( na slikama ) sa kojim će Roewe krenuti i na evropsko tržište. Roewe 450 koristi skraćenu platformu Rovera 75 a na njegovom razvoju radi britanska kompanija Ricardo, o čemu smo nedavno već pisali. Od motora se trenutno pominju benzinac od 1,8 litra i to u 2 verzije : sa ili bez turbo punjača i dizelaš od 2,0 litra. Mogući izgled novog kineskog modela vidite na crtežima, za koje su očigledno poslužile slike aktuelne Honde Legend, posebno sa strane i pozadi.
Ako vam 507KS u serijskom BMW-u M5 nije dovoljno, za vas firma Currency Motors iz Kalifornije, nudi M5 sa twin-turbo motorom i 810 konja ! Time M5 postaje najsnažnija i najbrža limuzina na planeti. Maksimalna brzina iznosi 240 milja na sat odnosno 386 km/h. Nažalost nema podataka o ubrzanju do stotke. Osim ogromnih turbo punjača, Currency Motors je dodao svoj intercooler i potpuno nov izduvni sistem dok je fabrička SMG transmisija ostala netaknuta. Unutrašnjost je u crnoj koži, uključujući i volan. Planirano je da se uradi samo 10 primeraka ovog BMW-a po ceni od 350.000 dolara ali samo za prodaju u SAD-u. Šmrc.
Kako prenosi ruski Kommersant, Lada je u pregovorima sa GM-om, radi ugradnje Opelovih motora u Ladu Kalinu odnosno kako se kod nas zove, model 1118. U Rusiji se Kalina prodaje od kraja 2004. a kod nas od septembra prošle godine po ceni od 8790 evra sa PDV-om. Ugradnjom Opelovih motora, Lada očekuje bolji plasman Kaline na zapadu Evrope. Sada se u Kalinu ugrađuje 1,6 litarski motor sa 81KS a ako se pregovori završe uspešno, od sredine 2008. godine ugrađivaće se Opelov 1,4L sa 90 konja koji se inače nalazi pod haubom Opela Tigre, Corse i Merive.
Danas je objavljeno i ko je novi vlasnik britanskog TVR-a. Iznenađenje ili ne, novi-stari vlasnik ponovo je 23-godišnji ruski biznismen Nikolai Smolenski, koji je TVR prvi put kupio 2004. godine. U proteklom periodu, TVR je prolazio iz krize u krizu : zatvaranje fabrike, velika otpuštanja radnika, planirano spajanje sa kompanijom Bertone i moguće preseljenje proizvodnje u Italju i sl. U nadmetanju za TVR učestvovao je i konstruktor motora Al Melling ( o čijem smo projektu Hellcat nedavno pisali ) ali je ponuda Smolenskog na kraju bila bolja. Ipak, budućnost TVR-a i dalje ni izdaleka nije ružičasta. Kako se procenjuje, Smolenski namerava da realizuje plan o preseljenju proizvodnje TVR-a u Italiju. Na slici model Sagaris.
TechArt Automobildesign je, na osnovi Porschea 911 Turbo, napravio jedan od najbržih i najsnažnijih automobila registrovanih za "običan" saobraćaj. To je TechArt GTstreet 911 Turbo na osnovi aktuelnog 997 Turbo. Premijera već na salonu u Ženevi početkom marta. Prvo najvažnije-motor. Radi se o 3,6 litarskom twin-turbo motoru koji sada razvija 463Kw/630KS pri 6800 obrt./min. i 820Nm obrtnog momenta. Serijski Porsche 911 Turbo razvija 480 konja i 620Nm. Naravno uz ovakav motor i body kit kreiran u vazdušnom tunelu, eksplozivne performanse ne iznenađuju. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 3,2 sekunde a do 200 km/h stiže za 10,9 sekundi. Maksimalna brzina-345 km/h.
Corvette SS sa 600 konja !
Ovo je špijunska slika predprodukcijske verzije nove, još sportskije varijante Corvette sa mogućom oznakom SS i svih 600KS ispod poklopca motora o kojoj se toliko priča poslednjih meseci. Slika se pojavila na nekoliko američkih foruma, naravno na razočarenje ljudi iz GM-a koji bi rado da ovo ostane tajna sve do prezentacije. Iz GM-a su doduše potvrdili da se takva Corvetta nalazi u razvoju i da će premijera biti sredinom 2009. godine. Na nekim forumima se pominje da snaga motora iznosi i više od 650 konja i da bi cena ove Corvette sa supercharged motorom mogla da iznosi oko 100.000 dolara.
O KTM-u X-Bow smo pisali već dva puta ali se tada samo radilo ili o oficijelnim crtežima ili o maketama tog roadstera. Sada su konačno dostupne zvanične fotografije modela X-Bow i to u akciji, na trkačkoj stazi. Da se podsetimo o čemu se ovde radi. Austrijski KTM, drugi po veličini proizvođač motocikala u Evropi, za Ženevski salon početkom marta, sprema roadster X-Bow, izuzetno lagane konstrukcije, koga pokreće Audijev TFSI turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem i snagom od 162Kw/220KS. Motor je zapremine 2,0 litra sa 4 ventila po cilindru i 300Nm obrtnog momenta koje razvija u opsegu od 2200 do 4000 obrtaja. Sa takvom snagom i težinim od samo 700 kg, uopšte nije teško poverovati fabričkim tvrdnjama o ubrzanju do 100 km/h za manje od 4 sekunde i maksimalnoj brzini od 217 km/h. Za bezbedno zaustavljanje brinu se Brembo kočnice, prečnika diskova 305mm napred i 262mm nazad. Pogon je na zadnjim točovima a menjač 6-stepeni manuelni. Kasnije se planira i snažnija verzija sa 300 konja. Mnogoma će se svideti i odsustvo danas sve prisutnijih elektronskih pomagala kao i to da ovaj roadster nema ni krov, ni vrata pa čak ni vetrobransko staklo. Ipak je ovo proizvod fabrike motocikala... Zahvaljujući ovakvom dizajnu, vozač ima utisak kao da vozi motocikl ali sa stabilnošću automobila.
Kia Ex-Ceed Cabrio Concept
Na salonu u Ženevi, osim Ceed Sporty Wagona, svoju premijeru doživeće i studija Kia Ex-Ceed Cabrio. Dakle željno očekivana otvorena varijanta novog Ceeda. Iako su sada u modi otvoreni modeli sa tvrdim krovom, u Kiji su se odlučili da ovaj koncept ipak zadrži tradicionalni platneni krov. Dizajn ovog koncepta potpisuje Peter Schreyer, novi šef dizajna Kije ( pre je radio za VW i Audi ) koji ovim prototipom najavljuje kako će izgledati novi modeli Kije pod njegovim dizjnerskim perom. Ex-Ceed naravno za osnovu koristi Ceed u trovratnoj hatchback verziji koja kreće u proizvodnju u decembru ove godine u fabrici u slovačkom gradu Žilina. Kako kažu u Kiji, posebna pažnja kod dizajniranja ovog koncepta, bila je usmerena na to da Ex-Ceed zadrži karakteristike i duh klasičnog kabrioleta sa mekim krovom. Proizvodnja se najavljuje za 2008. godinu. O ceni je zasad još rano govoriti.
Na salonu u Ženevi, Renault će, između ostalog, promovisati i sportsku varijantu Megana ali sa dizel motorom. Radi se o varijanti Megane Sport dCi sa 2,0 litarskim dizel motorom od 175KS i 360Nm. Nudiće se kao hatchback sa 3 ili 5 vrata. Performanse su ipak na nivou benzinca : maksimalna brzina 225 km/h a ubrzanje do 100 km/h za 7,5 sekundi. Ali potrošnja samo 6,5 litara. Cena nije saopštena a prodaja počinje u aprilu.
Ovo se zove lojalnost !
Mnogi prodavci automobila bi želeli ovako vernog kupca. Naime Britanac Alger Cooper jedan je od najlojanijih kupaca sa 27. modelom po redu istog proizvođača. U ovom slučaju Škode. Još 1971. godine kupio je Škodu 1100 a od tada pa do danas, Cooper je ostao veran češkom proizvođaču. Kada je vlasnik Škodinog prodajnog centra, u North Devonu u Velikoj Britaniji, saznao da je Cooper voljan da pazari novu Škodu, pozvao ga je na posebnu promociju novog Roomstera i to nekoliko dana pre nego što je taj model predstavljen javnosti. Naravno Cooper je odmah kaparisao jedan Roomster.
"Nikada ne bih vozio ništa drugo osim Škode. Izuzetno su pouzdane i za 36 godina nikada me nisu izneverile" rekao je zaljubljenik u češke automobile.
Novosti i popusti na našem auto tržištu
Prvo o novim automobilima koji su se pojavili kod nas. O dolasku novog Mercedesa C klase, Hyundaija Coupe, Dacie Logan MCV i Seat Altee XL već smo pisali. Ako ste propustili evo kratkog podsećanja. Novi Mercedes C se prodaje po cenama u proseku za 3000 evra višim od stare C klase a najjfetinija verzija C180 K ( benzinac ) košta 35400 evra dok dizel model C220 CDI zapada 39500 evra sa PDV-om. Hyundai Coupe sa 2,0 litarskim motorom i 143 konja košta 23954 evra sa PDV-om dok za Seatov novitet, Alteu XL treba izdvojiti 18600 evra sa PDV-om za osnovnu verziju sa 1,6 litarskim benzincem ( dizel 1,9 TDI košta 21500 evra ). Dacia Logan MCV stiže 1. marta po ceni od 8600 evra sa PDV-om pa naviše. A sada pravi noviteti. Konačno ali stvarno konačno, stigla je i toliko dugo očekivana Alfa 159 ! Naš uvoznik, Delta Automoto, nudi je sa 3 benzinska i 3 dizel motora, sa rasponom snage od 120 do 260KS. Osnovni model sa 2,2 litarskim benzincem i 185KS košta 32922 evra sa PDV-om a dizel od 1,9 litra sa 120KS, 33512 evra, opet sa PDV-om. Alfa 159 ( na našoj slici ) nasleđuje popularnu Alfu 156 a za dizajn su se pobrinuli maestro Giorgetto Giugiaro i Alfa Romeo Styling Centre. Ovo je ponovo automobil za kojim će se okretati pogledi prolaznika. Alfa 159 je potpuno nov automobil : ima novo ogibljenje, novu šasiju, novu generaciju motora i nove menjače. 159-tka je veći automobil od svog prethodnika. Dimenzije su mu: 4660 × 1830 × 1420 mm, uz međuosovinsko rastojanje od tačno 2700 mm. Ova Alfa, osim po dizajnu, ističe se i po pasivnoj bezbednosti. Cela kabina je ojačana sa svih strana, pa ne čudi da je dobila svih 5 zvezdica za bezbednost putnika u kabini na EuroNCAP testiranju. Kao što smo rekli,u ponudi su tri nova JTS benzinska motora kao i tri JTDM dizel motora sa rasponom snage od 120 do 260KS. Svi pomenuti motori zadovoljavaju Euro 4 norme. Novi su i menjači koji su sada svi 6-stepeni, a u ponudi se nalazi i "robotizovani" automatik naziva Selespeed.
Takođe vredi spomenuti da je stigla i doterana verzija originalnog i velikog (dužina 4,82 metra) SUV modela-Subaru Tribece. Naime model za 2007. godinu pretrpeo je manje izmene spolja a dobio je i bolju bezbednosnu opremu već u osnovnoj verziji. Nažalost i dalje nema dizelaša u ponudi pa je pokreće, kao i ranije, 3,0 litarski boxer benzinac sa 180Kw/245KS uparen sa 5-stepenim automatskim menjačem. Cena "nove" Tribece je 51950 evra sa PDV-om.
Od noviteta, uskoro i kod nas možemo očekivati novi VW Touareg koji smo opisali pre nekoliko dana. Očekuje se cena od oko 50000 evra sa PDV-om za osnovnu verziju. I novitet koji se nestrpljivo očekuje na našem tržištu-Zastavina Florida HDI dizel o kojoj smo u poslednje vreme naširoko pisali. Proizvodnja naime počinje krajem maja po nezvaničnoj ceni od 6500 do 7000 evra sa PDV-om.
A sada malo i o popustima na našem tržištu. Pošto smo nedavno o tome dovoljno pisali sada izdvajamo samo najaktuelnije i najnovije.
Prvo o klimi na poklon koju Zastava poklanja svim kupcima Zastave 10. Naime do kraja februara, Zastava poklanja klima uređaj uz svaku prodatu "Desetku" čime se štedi 673 evra koliko inače košta doplata za klimu. O predsajamskoj ponudi Grand Motorsa, domaćeg uvoznika Forda, već smo pisali ali podsećamo da se radi o ponudi vozila po nižim cenama ali samo sa lagera pa su i količine ograničene. Sniženja, koja iznose do 2000 evra, važe od 16. februara do 31. marta. Do tada Fiesta se može nabaviti već za 9890 evra, Fusion za 12390, Focus za 14390 i Mondeo za 17890 evra. Sve navedene cene su sa PDV-om a isporuka je odmah. Za fordova vozila inače važi četvorogodišnja garancija. Opelovi modeli su takođe na popustu pa tako Agilu treba platiti 1500 evra manje, Merivu 2000, Zafiru 1500 a Astru 1400 evra manje. Hyundai daje sledeće popuste : za Atos od 500 do 562 evra, za Getz od 500 do 1000 evra, za Accent od 500 do 1052 evra, za Matrix 1000 i za Tucson 1700 evra. Renault i ove godine nastavlja sa već tradicionalnom akcijon "Zeleno srce" kojom svih vlasnicima automobila starijih od 10 godina, odobrava popuste za nabavku novih vozila iz programa Renaulta. Naravno, vlasnik mora taj stari auto da preda prilikom kupovine novog Renaulta. Time dobija pravo na popust od 700 evra (za Twingo) pa sve do 2000 evra, koliko su jeftiniji Laguna, Espace, Vel Satis, Traffic i Master. Osim ove akcije, Renault nudi i poseban model Clio Expression sa bogatim paketom opreme koji umesto 14200 treba platiti 12800 evra sa PDV-om. Auto kuća Vidovdan, prodavac Škode, kupcima modela Octavia A5 i Roomster poklanja sedmodnevno zimovanje za 2 osobe na Kopaoniku. Za one koji se odluče za Superb, poklon je zimovanje na Kopaoniku ali za 5 osoba. I kupci najmanje Fabije dobijaju poklon-besplatan vikend za 2 osobe na Kopaoniku. I za kraj ovog pregleda domaćeg tržišta, da ponovimo da se tradicionalni, ove godine već 45. po redu, salon automobila u Beogradu održava od 23. marta do 1. aprila. Kako se nezvanično saznaje, cena ulaznice će iznositi 300 dinara a za posetioce će biti organizovana i nagradna igra u kojoj je glavna nagrada Dodge Caliber.
Honda je juče u Japanu predstavila novi crossover model simboličnog naziva Crossroad koji već svojim moćnim i kockastim izgledom nagoveštava Hondinu želju da ga predstavi kao robustan automobil za sve potrebe. O ovom modelu smo pisali još pre dva meseca kada su se pojavile prve slike a sada je auto konačno i zvanično promovisan. U Japanu prodaja počinje već sutra 23. februara a planira se i prodaja u Severnoj Americi. U ovom trenutku nema informacija da li će se ovaj naslednik dosadašnjeg modela HRV uskoro pojaviti i u Evropi. Radi se o modelu koji kombinuje prednosti robusnog dizajna i funkcionalnosti jednog SUV-a sa dimezijama kompaktnog automobila. Crossroad pruža mogućnost prevoza 7 putnika u 3 reda sedišta, za razliku od drugog Hondinog lifestyle modela Element, koji je registrovan samo za četvoro. Treba reći da ni ime Crossroad nije novo u Hondinoj istoriji jer se tim imenom obeležavala Hondina verzija Land Rovera Discovery tokom devedesetih godina. Novitet je dimenzija DxŠxV : 4285 mm x 1778 mm x 1651 mm. Pokreću ga 2 benzinska motora od 1,8 i 2,0 litra sa 140 odnosno 150KS. Ako ga ikad vidimo u Evropi verovatno će imati i Hondin 2,2 litarski dizel sa 140KS. Pogon može biti integralni 4WD ili samo na prednje tockove ( 2 WD ). Verzija sa 4WD pogonom serijski ima Hondin VSA sistem elektronske stabilnosti. Naravno ima i ABS kočnice, Traction Control i Hill-Assist Control.
Jaguar XF stiže 2008.
Naslednik Jaguarovog aktuelnog modela S-type zvaće se XF. To je znak da će novi auto biti potpuno različit u odnosu na S-type kao što je i njegovo ime. Bar se tako nadaju u Jaguaru. Nova verzija sportske limuzine treba da povrati ugled Jaguara kao proizvođača izazovnih i različitih automobila. S-type još od svoje pojave nije postigao komercijalni uspeh kakvom su se nadali u Jaguaru uprkos podmlađivanju 2002., 2005. i 2007. godine. S druge strane koncept vozila kao što je novi C-XF, pokazala su da su englezi i dalje sposobni da naprave atraktivan auto različit od S-typa pa će se novi XF dizajnerski snažno ugledati na njega. Zanimljivo da se Jaguar kod novog modela odriče aluminijumske karoserije jer bi upotreba tog materijala prolongirala prezentaciju do 18 meseci . Na slikama mogući izgled XF-a ( napravljen na osnovu pomenutog koncepta C-XF ), koji treba da se pojavi u prodaji u jesen 2008. ili evetualno početkom 2009. godine. Motori će biti sa 6 i 8 cilindara. Najjeftiniji, ( u Jaguaru to lepo zovu ulazni model ), imaće 6-cilindarski 3,2 litarski motor iz Volvoa. Sledi poznati 4,2L V8 motor koji će se ugrađivati u početku ali će ga tokom 2010. zameniti doterna verzija tog motora sa 5,0 litara zapremine. Kasnije naravno stiže i sportska Type-R verzija. Na slikama najnovije impresije Schulte designa.
Iako je prvobitno bilo najavljeno da će novi Fiat 500 biti promovisan 15. septembra na salonu u Frankfurtu, Fiatov šef Sergio Marchionne je prezentaciju retro Fiata 500, pomaknuo za dva meseca ranije, tačnije za 4. jul. Tog dana ali 1957. godine, predstavljen je naime Fiat nuova 500, dakle prethodnik novog Fiata 500 od koga i preuzima pomenuti retro izgled. Ima li išta lepše nego da se taj značajni jubilej za Fiat proslavi prezentacijom novog Fiata 500 ? Kako smo o novom Fiatu 500 pisali već više puta, sada samo kratko podsećanje na to šta taj mališa donosi. Osim dizajna koji neodoljivo liči i na našeg Fiću, novi Fiat 500, dužine 3,4 metra, imaće benzinske i dizel motore poznate iz Fiat Pande i to benzince sa 54 i 60 konja kao i 1,4 litarski 16v motor sa okruglo 100KS iz Pande HP. Od dizelaša na raspolaganju će biti 1,3 litarski sa 70 konja. Kasnije, tokom 2008. godine, se očekuje, i to sa velikim nestrpljenjem, i sportska Abarth verzija sa oko 150KS. U Fiatu planiraju i cabrio verziju sa samo 2 sedišta koja bi se trebala pojaviti 2009. godine. Fiat novi 500 razvija zajedno sa Fordom odnosno novi Ford KA imaće istu platformu kao Fiat 500 iako će biti nešto duži. Oba modela, i Fiat 500 i novi Ford KA, proizvodiće se u Fijatovoj fabrici u Poljskoj. Ipak da ne bude sve idealno, u Fiatu planiraju da novi 500 prodaju kao modni detalj i auto za one u trendu; u prevodu novi 500 biće skupa igračka za bolje stojeću klijentelu koja će imati oko 10000 evra da si ga priušti. Toliko će naime, po poslednjim informacijama, koštati najjeftinija verzija Fiata 500. Na slikama novi Fiat 500 u obe verzije; običnoj hatchback i cabrio varijanti.
Nova Opel Agila
Posle nove Corse, Opel sprema još jedan novi mali auto. Radi se o nasledniku malog modela Agila nastalog još 2000. godine u saradnji sa japanskim Suzukijem koji svoju verziju prodaje kao Wagon R+. Inače sadašnja Agila se proizvodi u Poljskoj sa 1,0 i 1,2 litarskim benzinskim motorima i 1,3 CDTi dizelašem sa 70KS. Suzuki je u međuvremenu već predstavio novi Wagon R+ a kako je i konkurencija sve snažnija, u Opelu su konačno rešili da naprave dostojnog naslednika za Agilu koji u ovom trenutku predstavlja i najstariji model u gami Opela. Za sada se zna samo da će se novi model pojaviti tokom 2008. godine ( najverovatnije već na salonu u Ženevi ) i da će porasti u svim smerovima ali se naravno ne zna tačno koliko ( sadašnja Agila je dužine 3,54 metra ). Veruje se da će to biti negde oko 3,7 metara što bi, uz veću visinu, omogućilo veći komfor u unutrašnjosti a najavljuje se i povećanje zapremine prtljažnika. Naravno očekuje se viši nivo završne obrade i veća bezbednost za putnike.