Mercedes razmatra mogućnost preduzimanja pravnih mera protiv firme China Automobile Deutschland, kako bi sprečio ovog nemačkog uvoznika da počne sa prodajom malog gradskog automobila Shuanghuan Noble (na slici), koji nije ništa drugo do bezobzirna kopija Mercedesovog Smarta. Ako se Mercedes odluči da preduzme pravne mere, to bi na kraju moglo da dovede i do zabrane prodaje ovog automobila. China Automobile Deutschland planira da Shuanghuan Noble (za razliku od Smarta ima četiri sedišta) prodaje po ceni od oko 7000 evra, čime bi postao jedan od najjeftinijih automobila koji se prodaju u EU. Mercedesov predstavnik za štampu je ovim povodom izjavio da u toj kompaniji veoma ozbiljno shvataju intelektualno vlasništvo i da zadržavaju pravo da preduzmu zakonske mere kako bi se sprečio pokušaj kineske marke da profitira na tuđem dizajnu. Noble po njemu predstavlja jasan pokušaj da se kopira proizvod (Smart), koji u svetu uživa kultni status. S druge strane, iz China Automobile Deutschlanda odgovaraju da između Shuanghuana Noble i Smarta ForTwo postoji određena sličnost, ali samo kada se auto posmatra "iz određenih uglova."
Nemački Irmscher će uskoro započeti sa prodajom svoje obrade Opelovog roadstera GT (inače kabriolet 2007. godine), koji iz 2,0 litarskog turbo motora sada izvlači 315 konja (fabrički primerak ima 264KS). Vizuelno se Irmscherov GT i ne razlikuje mnogo od serijskog primerka, ali se ipak primećuju nešto dinamičniji prednji deo automobila (novi spojler od 399 evra), spušteno ogibljenje, atraktivni 19-inčni alu točkovi (Irmscher Typ GT-Star sa gumama 245/40 ZR19), novi sportski kožni volan i sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa dva odvojena završetka, koji se brinu za odgovarajući sportski zvuk.
Toyota je za kupce u Australiji spremila sportsku TRD varijantu modela Aurion (na nekim tržištima Camry), koja raspolaže 3,5 litarskim V6 motorom sa 241kW/323KS i 400Nm obrtnog momenta pri 4000 obrt./min. (u paru sa 6-stepenim automatskim menjačem, koji ima i mogućnost manuelnog menjanja brzina). Zanimljivo je da se snaga i dalje prenosi samo na prednje točkove. Australija je istovremeno i prva zemlja, u kojoj se TRD (Toyota Racing Development) pojavljuje kao nezavisan brend u odnosu na matičnu Toyotu, odnosno Japanci žele da TRD postane nešto kao njihov AMG. U Toyoti naglašavaju da je TRD Aurion namenjen automobilskim entuzijastima, koji žele kombinaciju stila, snage i performansi kao i tradicionalan Toyotin kvalitet i pouzdanost, a sve to uz ne preterano veliku potrošnju. TRD Aurion je i najsnažnija Toyota, koja se ikad pojavila u Australiji. Od 0 do 100 km/h joj treba 6,1 sekunde, dok je maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Ovaj Aurion se nudi u dve verzije : 3500S (Sport) i 3500SL (Sports Luxury). Obe imaju sportsko ogibljenje, 19-inčne alu točkove, pojačani kočioni sistem, TRD prednji i zadnji branik, bočne suknjice i zadnji spojler, sportska sedišta, kožni volan, alu pedale i klima uređaj. Verzija 3500SL uz sve ovo, ima i Smart Entry karticu, potpuno kožnu unutrašnjost, parking senzore, dvozonski automatski klima uređaj i posebne TRD patosnice.
Kia Motors će promocijom obnovljenog kompaktnog SUV modela Sportage 11. septembra na salonu u Frankfurtu, istovremeno i zvanično obeležiti početak proizvodnje ovog automobila u svojoj fabrici u slovačkom gradu Žilina. Doterani Sportage za 2008. se ne razlikuje mnogo od aktuelne verzije, tačnije promene se svode na restilizovani prednji gril, kućišta prednjih svetala u crnoj boji, veće spoljašnje retrovizore, nove alu točkove, veći izbor boja za karoseriju i branike, koji su sada u svim verzijama u potpunosti u boji karoserije. U Kiji takođe naglašavaju da obnovljeni Sportage putnicima sada nudi još udobniju i rafiniraniju vožnju (poboljšana zvučna izolacija, nova prednja sedišta sa dužom i širom površinom za sedenje, više mesta za glave putnika pozadi, točkovi od 16 inča sa gumama 215/65 R16 kao standard). Osim toga poboljšane su i vozne osobine (preciznije upravljanje, ogibljenje je nešto kruće, smanjeno je naginjanje karoserije), a pojačane su i kočnice (diskovi napred od 300 mm), koje sada Sportage od brzine od 100 km/h zaustavljaju za 41,6 metara. Paleta motora obuhvata 2,0 i 2,7 litarske benzince (sa 141KS odnosno 175KS) i 2,0 litarski turbo-dizelaš sa 140KS. Sve verzije Sportagea za 2008. godinu proizvedene u Slovačkoj, imaju antikorozivu garanciju u trajanju od 10 godina, a kupci će moći da biraju između 10 boja eksterijera (od toga 8 novih) i 2 boje interijera (Flesh Beige i Saturn Black). Inače, ova generacija Sportagea je u Evropi lansirana 2004. godine i od tada je prodatao preko 100.000 komada ovog modela, koji je uz veći Sorento i mali Picanto i te kako pomogao u pozicioniranju južnokorejske marke na Starom kontinentu. Što se pomenute Kijine fabrike u Slovačkoj tiče, proizvodnja je počela u decembru prošle godine i sada je tamo zaposleno 2400 radnika.
Koncept nove Ford Fieste na salonu u Frankfurtu
Ove skice otkrivaju izgled novog koncept automobila u B segmentu, koji će evropski Ford predstaviti na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu (uz novi SUV model Kuga i redizajnirani Focus). Ovaj koncept takođe najavljuje i kako će izgledati sledeća generacije Forda Fieste. Kao što ste odmah primetili, buduća Fiesta napušta konzervativni dizajn prethodnika i dobija daleko oštriji i dinamičniji izgled, u skladu sa aktuelnim Fordovim "kinetičkim" dizajnerskim rečnikom (već primenjen na modelima kao što su S-MAX i novi Mondeo). Najveća razlika između ovog koncepta i serijske nove Fieste (koja će se pojaviti u prodaji sredinom naredne godine), biće u visini krova, odnosno serijski automobil imaće viši krov. Zadnji kraj je međutim veoma sličan serijskoj Fiesti (sa sve oblikom zadnjeg stakla i krovnog spojlera), dok prednji deo koncepta karakteriše veliki trapezoidni centralni otvor za vazduh, maska sa dve hromirane prečke i izdužena svetla (koja će u serijskoj varijanti biti manja). Ipak, bez obzira na najavljene razlike u izgledu, nova Fiesta će biti veoma slična ovom konceptu, jer Ford želi da ovakva atraktivnija Fiesta preuzme deo tržišta već etabliranim igračima B segmenta poput Fiata Grande Punto, Renault Clia, Peugeota 207, VW Pola, Opel Corse itd. U Fordu najavljuju i da će nova Fiesta putnicima nuditi prostraniju i komforniju unutrašnjost sa kvalitetnijim materijalima i višim nivoom kvaliteta obrade. Nova Fiesta biće takođe i globalni auto, jer će se proizvoditi i prodavati ne samo na Starom kontinentu, već i na tržištima Južne i Centralne Amerike. Buduća Fiesta će koristiti platformu nedavno predstavljene nove Mazde2, a što se motora tiče, u ponudi će biti Duratec SCi benzinci od 1,3, 1,6 i 1,8 litara i TDCi dizelaši od 1,4 i 1,6 litara.
Lada Project C
Na moskovskom auto salonu "Interavto-2007", ruski auto gigant VAZ (poznatiji kao Lada) predstaviće publici novi koncept klasične limuzine sa četiri vrata, nazvan Project C. Automobil je nastao u saradnji sa austrijskom kompanijom Magna, sa kojom se planira i razvoj čitave porodice modela na platformi Projecta C, odnosno osim ove limuzine, u planu su i hatchback sa pet vrata, Universal (karavan), kompaktni van pa čak i crossover. Osim modernijeg dizajna, Project C karakteriše i bogata bezbednosna oprema u vidu ABS+EBD i ESP sistema, ISOFIX dečijih sedišta, kompleta vazdušnih jastuka (frontalni i bočni), zatezača sigurnosnih pojaseva, xenon farova, a tu su i putni kompjuter, parking senzori, podešavanje volana i sedišta vozača po visini, imobilajzer, atermička stakla, centralno daljinsko zaključavanje vrata, električni podizači stakala, elektro podesivi i grejani retrovizori i itd. Drugo je pitanje šta će se sve od nabrojanog naći u serijskoj verziji ovog automobila, koji bi trebao da se pojavi najranije 2009. godine sa motorima zapremine između 1,6 i 2,0 litra. A da li će se stvarno pojaviti 2009. godine, zavisi pre svega od finansijskih mogućnosti fabrike iz Toljatija, koje su ranije predstavljale veliki problem da se neki od zanimljivih prototipova preseli na fabričke trake (setimo se samo porođajnih muka nove Kaline).
Američki Dodge je juče konačno i zvanično objavio cenu za svoj novi potentni model Caliber SRT4, koji već neko vreme zaokuplja pažnju ljubitelja sportskih modela C segmenta, odnosno još od kada je promovisan u formi koncepta sa tačno 300 konja. Kao što se vidi iz naslova, cena počinje od 22.995 američkih dolara ili nepunih 17.000 evra (za te pare se kod nas ne može dobiti ni bazni model Calibera sa 150 konja). Nažalost, umesto ranije najavljivanih svih 300 konja, 2,4 litarski DOHC 4-cilindrični turbo motor razvijaće "samo" 285KS i 375Nm obrtnog momenta (dostupnog u rasponu od 2000 do 5600 obrt./min.). Ipak, i to je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za samo 6,2 sekunde i limitiranih 250 km/h (za poređenje Mazda3 MPS sa 260KS i 380Nm do stotke stiže za 6,1 sekundu, Opel Astri OPC sa 240KS i 320Nm treba 6,4 sekunde, a Seat Leonu Cupri sa 240KS i 320Nm 6,8 sekundi). Usput, Caliber SRT-4 prelazi četvrt milje (402 metra) za 14,6 sekundi. Menjač je manuelni Getrag DMT-6, sa šest stepeni prenosa. Dodge je za ovaj Caliber predvideo četiri boje karoserije (Brilliant black,Sunburst orange, Bright silver, Inferno red), kompletan aero body kit za borbeniji izgled (novi branici sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerima, moćniji pragovi, zadnji krovni spojler, difuzor pozadi, otvori za vazduh na haubi motora), spušteno ogibljenje (napred za 22 mm, nazad za 28 mm), 19-inče petokrake alu felne, pojačane kočnice (diskovi od 340 x 28mm napred i 302 x 10mm nazad), kao i modifikovanu unutrašnjost.
Posle četvrt veka pauze, od naredne godine ponovo počinje proizvodnja DeLoreana, automobila sa "galebovim vratima", koji je uz glumca Michael J. Foxa imao glavnu ulogu u SF trilogiji Back to the Future. Originalni DeLorean je nestao sa tržišta još početkom osamdesetih godina prošlog veka, a sada je Stephen Wynne, vlasnik DeLorean Motor Co. i zvanično saopštio da ponovo pokreće proizvodnju od naredne godine (najverovatnije u trećem kvartalu). Ipak, proizvodnja će biti veoma ograničena. Naime, iz fabrike u Teksasu mesečno će izlaziti samo jedan ili dva komada novoproizvedenog DeLoreana, i to po ceni od 57.500 dolara ili oko 42.000 evra. Stephen Wynne je vlasnik prava na ime Delorean još od 1995. godine i od tada se njegova kompanija bavi prodajom rezervnih delova za ovaj auto kao i njegovom kompletnom restauracijom. Takođe, Wynne je otkupio sve preostale delove za Delorean (koji su ostali u fabrici u Irskoj kada je prestala njegova proizvodnja) i prebacio ih u Teksas. Novi DeLoreani, koji će se proizvoditi od sledeće godine, praviće se ručno, i to od 80 % originalnih delova i 20 % novih. Novi DeLorean će zadržati svoj prepoznatljivi izgled, ali će dobiti kompletno prerađenu unutrašnjost, dorađenu elektroniku i snažniji motor. Auto će se prodavati na pet različitih lokacija u SAD-u, a najavljuje se da će i u Evropi biti otvoreno predstavništvo za sve zainteresovane.
Jedan od zanimljivijih eksponata (pored Clia Grandtour) na Renaultovom izložbenom prostoru na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar), biće i nova ekonomična i ekološka eco2 verzija nove Renault Lagune, koja se odlikuje skromnom potrošnjom i malom emisijom CO2. Ova Laguna pod poklopcem motora ima 1,5 litarski 4-cilindrični dCi dizel agregat, koji razvija 81kW/110KS i 240Nm obrtnog momenta, koji zahvaljujući, između ostalog i doteranoj aerodinamici, prosečno troši 5,1 litar dizela na 100 km (fabrički podatak), a emituje 136 grama CO2 po kilometru. Sa ovakvim karakteristikama, Laguna 1,5 dCi eco2 konkuriše Volkswagenovom Passatu 1,9 TDI BlueMotion sa 77kW/105KS, koji, pazite sad ovo, takođe prosečno troši 5,1 litar dizela na 100 km i ispušta istovetnih 136 grama CO 2 po kilometru. Ubrzanje Renault Lagune 1,5 dCi eco2 do 100 km/h iznosi 12,1 sekundu (verzija GrandTour odnosno karavan 12,3 sekunde), dok je maksimalna brzina 197 km/h (Grandtour 192 km/h). Za poređenje Volkswagen Passat 1,9 TDI BlueMotion postiže 193 km/h (Variant odnosno karavan 190 km/h). Usput, Renault će za novu generaciju Lagune odobravati garanciju u trajanju od tri godine ili 150.000 km (pa šta pre istekne), a prodaja u Francuskoj inače počinje 12. oktobra ove godine.
Novi BMW Z4 za 2009.
BMW će novu generaciju svog roadstera Z4 predstaviti početkom 2009. godine, a ono što predstavlja najveću novinu (pored naravno novog izgleda), jeste da novi Z4 umesto platnenog (kakav ima aktuelni Z4) dobija tvrdi sklopivi krov, kakav već odavno koristi konkurentski Mercedes SLK a i nedavno predstavljeni BMW 3 Coupe-Cabrio. Prema ovom renderingu, novi Z4 i dalje zadržava karakterističnu dugačku haubu i kratke prepuste karoserije, a od novih detalja tu su novi prednji deo automobila, koji za uzor koristi nedavno promovisan BMW CS Concept (naročito dizajn "bubrega" i svetala). Novi Z4 će takođe biti i veći od sadašnjeg, jer bavarska kompanija želi da budući Z4 pozicionira u nešto višu cenovnu klasu, kako bi se stvorio prostor za novi manji roadster (taj će se najverovatnije zvati Z2). Paleta motora će najverovatnije obuhvatati benzince od 2,5 litra (sa 177KS i 218KS), 3,0 L (265KS), 3,0 L Bi-turbo (306KS) i novi 4,0 litarski V8 agregat sa 420KS, koji je nedavno ugrađen u novi BMW M3. Zanimljivo je takođe da je BMW najavio da se novi Z4 neće proizvoditi u Americi kao sadašnji model, već se proizvodnja seli u Nemačku, u BMW-ovu fabriku u gradu Regensburg.
O novoj Kiji Pro_ceed je već bilo reči, ali budući da je korejska fabrika danas objavila nekoliko novih fotografija i informacija o ovom novitetu, ponovo jedan kraći osvrt na ovaj model. Pro_ceed je posle hatchbacka sa petora vrata i karavana, već treća karoserijska verzija ovog Kijinog modela C segmenta (u njemu se nalaze VW Golf, Renault Megane, Citroen C4, Audi A3, Opel Astra, Peugeot 308, Seat Leon, Fiat Bravo, Toyota Auris i drugi). Pro_ceed je duži (+ 15 mm), niži (- 30 mm) i lakši u odnosu na verziju sa petora vrata i, kako fabrika naglašava u press saopštenju, "donosi više stila u evropski C segment" i nudi kupcima "senzacionalni izgled sa istinskim sportskim osećajem u vožnji, uz zadržavanje praktičnosti i funkcionalnosti popularnog Ceeda sa petora vrata." Inače, Pro_ceed se bazira na istoimenom konceptu sa prošlogodišnjeg salona u Parizu (od koga se skoro i ne razlikuje), a za izgled se pobrinuo Kijin evropski dizajn studio na čelu sa Peterom Schreyerom (radio je 25 godina za VW i Audi a od septembra 2006. za Kiu). Sa dužinom od 4250 mm (međuosovinsko rastojanje je ostalo 2650 mm), Pro_ceed uprkos svom sportskom izgledu i nižoj visini, nudi veliki unutrašnji prostor za putnike kao i izdašan prtljažnik (zadnja klupa je deljiva u odnosu 60/40), dok je ulazak na zadnja sedišta olakšan vratima, koja se otvaraju pod uglom od 70 stepeni i koja su za 276 mm duža u odnosu na prednja vrata Ceeda sa petora vrata. Pro_ceed ima modifikovan prednji kraj (plići gril hladnjaka, 10 mm duži nos, širi i niži prednji branik sa spojlerom, dublji centralni otvor za vazduh i veća kučišta za svetla za maglu) i potpuno novi zadnji kraj automobila (novi C stub, zadnji bočni prozor, krovni spojler, svetla, vrata prtljažnika), koji je mnoge podsetio na Audi A3. Kao i kod već poznatih varijanti Ceeda sa pet vrata i karavana, i novi Pro_ceed će pokretati paleta benzinskih (1,4 i 1,6 litarski) i dizel (1,6 litarski) agregata, koji razvijaju od 90 do 143KS. Kia će Pro_ceed nuditi sa tri paketa opreme i 12 boja karoserije, kao i širokim izborom dodatne opreme, u koju spada i tzv. Sports Pack, koji podrazumeva 17-inčne alu felne (gume 225/45 R17), kruće amortizere i sportskiji izgled unutrašnjosti (alu pedale, detalji od nerđajućeg čelika i presvlake sedišta sa izgledom otiska gume). Kia će Pro_ceed zvanično promovisati 11. septembra ove godine na salonu automobila u Frankfurtu, proizvodnja počinje u novembru, u novoj Kijinoj fabrici u Slovačkoj, dok će se na tržištu naći početkom 2008. godine.
Honda je danas konačno i zvanično objavila fotografije i karakteristike nove, već osme generacije svog modela Accord. Odmah i jedna napomena. Ovde se radi o američkoj verziji Accorda, dok prezentacija evropske varijante tek sledi. Kako bilo, novi Accord (u verziji sedan i Coupe) donosi potpuno novi dizajn eksterijera i interijera, snažnije motore, prostraniju unutrašnjost, poboljšanu bezbednost i bogatiju standardnu opremu. Svi motori, koji će se ugrađivati u ovaj Accord za 2008. godinu, imaju povećanu snagu, smanjenu potrošnju goriva i emisiju CO2. Novi Accord pokreću 2,4 litarski 4-cilindraši sa 180 (+ 14KS u odnosu na prethodnika) i 200KS (+ 34KS), kao i 3,5 litarski V6 sa 204kW/273KS (+ 29KS) i 339Nm obrtnog momenta. Motori sa 4 cilindra dolaze u kombinaciji sa 5-stepenim manuelnim i 5-stepenim automatskim menjačem, dok se V6 agregat kombinuje ili sa 5-stepenim automatikom ili 6-stepenim manuelnim menjačem. Novi 3,5 litarski V6 motor koristi Hondin najnoviji i-VTEC sistem sa inkorporiranim VCM-om (Variable Cylinder Managament), koji dozvoljava motoru da radi ili sa 6, ili sa 4, ili sa samo 3 cilindra, čime se štedi na gorivu. Elektronski sistemi kao što su ABS+EBD, BA i VSA (elektronska kontrola stabilnosti), zatim prednji i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese, kao i disk kočnice na sva četiri točka, sada su standard za sve modele Accorda. Modeli sa 4 cilindra su postavljeni na alu točkove od 17 inča, dok su za model V6 rezervisani oni od 18 inča. Što se dimenzija tiče, stvari stoje ovako. Accord sedan je dugačak čak 4930 mm, širok 1847 mm, visok 1476 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2799 mm. Accord Coupe je dugačak 4844 mm, širok 1847 mm, visok 1415 mm, a međuosovinsko rastojanje je 2740 mm. Iako je Accord za 2008. veći u odnosu na prethodnika, torziona čvrstoća je porasla za 20 %.
Uhvaćen Volkswagen Passat Coupe
Posle meseci i meseci glasina i nagađanja, Volkswagen je konačno počeo sa testiranjima novog Coupe modela sa četiri vrata na bazi svog Passata (nešto slično Mercedesovoj CLS klasi). Naravno, to nije promaklo automobilskim paparacima, pa je ovaj primerak delimično maskiranog Passata Coupe uhvaćen proteklih dana tokom testiranja negde na jugozapadu SAD-a. Prema ranijim najavama, VW će Passat Coupe predstaviti na salonu automobila u Detroitu, početkom januara naredne godine, a cena bi mogla da počinje od oko 30.000 evra. Što se motora tiče, paleta bi trebalo da obuhvata agregate od 1,8 litarskog TSI benzinca sa 160KS, pa sve do 3,6 litarskog FSI V6 motora sa 300KS, koji bi imao i integralni pogon i DSG transmisiju sa duplim kvačilom (ovakav najjači Passat Coupe bi koštao oko 40.000 evra). Od dizelaša se za sada pominje 2,0 litarski TDI sa 140 i 170KS. Od opcija na raspolganju će biti stakleni panoramski krov, kamera za vožnju unazad i senzori za perkiranje. Postoje i indicije da bi Volkswagen mogao da se "odvaži", pa da Passat Coupe predstavi već za nekoliko nedelja na domaćem salonu u Frankfurtu, makar samo kao koncept automobil.
Foto : Hans G Lehmann
Posle Peugeota 307 SW BioFlex, sada i Citroen za septembar ove godine najavljuje svoj model C4 BioFlex, pokretan istim 1,6 litarskim motorom, koji kao pogonsko gorivo koristi i običan benzin i bioetanol E85, odnosno mešavinu 85 % bioetanola (u stvari alkohol dobijen fermentacijom šećera iz žitarica; u Evropi najčešće iz kukuruza i šećerne repe) i 15 % benzina. Spolja nema nikakvih razlika u odnosu na standardni Citroen C4 1,6i 16V, pa se sve svodi "samo" na razlike ispod poklopca motora. A pomenuti 1,6 litarski motor sada razvija 82kW/113KS i 153Nm obrtnog momenta, troši 9,8 litara bioetanola na 100 km, dok emisija CO2 iznosi 160 g/km. Za poređenje običan C4 1,6i 16V ima snagu od 80kW/110KS i 147Nm, emituje 169 grama CO2 po kilometru i troši 7,1 litar benzina na 100 km. Iako na prvi pogled zbog veće potrošnje bioetanola u odnosu na benzin ne izgleda tako, vožnja Citroena C4 BioFlex vlasnika košta manje u odnosu na običan C4. Naime, 1 km vožnje sa C4 BioFlexom u Francuskoj košta 7,84 evro centi, a 1 km sa standardnim 1,6i 16V benzincem 9,23 evro centi (pri tom naravno ne treba zaboraviti na činjenicu da BioFlex ispušta manju emisiju CO2 po km, a ni to da se bioetanol dobija iz obnovljivih izvora za razliku od fosilnih goriva). Usput, cena E85 goriva u Francuskoj trenutno iznosi 0,80 evra, a benzina 1,30 evra. Još jedan adut na strani C4 BioFlexa je i njegova cena, koja je ista kao kod običnog C4 1,6i 16V. U Francuskoj C4 BioFlex tako košta od 18.650 pa do 22.150 evra (zavisno od paketa opreme). Prodaja prvo počinje u Francuskoj i Švedskoj (već u septembru ove godine), a kasnije će se C4 BioFlex naći i na tržištu Holandije.
Nemački LSD DOORS je svoja atraktivna vrata, koja se otvaraju u Lamborghini stilu, sada ponudio i vlasnicima aktuelnih modela Forda Fieste i Seata Ibize (tačnije Fieste Type JD 3 u varijanti sa troja vrata i Ibize Type 6L u svim verzijama), čime ovi, pre svega gradski automobili, i te kako dobijaju na ekskluzivnosti i privlačnosti. LSD-ovi kompleti vrata naravno imaju nemački TUV sertifikat, koji potvrđuje da vrata zadovoljavaju sve standarde bezbednosti, odnosno ova vrata su bezbedna kao i vrata na običnim, standardnim modelima Fieste i Ibize (vrhunski kvalitet se naravno podrazumeva). Cena LSD vrata za Fiestu i Ibizu je identična i u Nemačkoj iznosi 1299 evra.