Novi Mitsubishi Lancer u Srbiji od 17.990 evra

Nova generacija Mitsubishijevog Lancera posle premijernog predstavljanja na Novosadskom salonu automobila krajem oktobra, sada i zvanično kreće u prodaju na našem tržištu. Za daleko atraktivniji i privlačniji izgled (nizak profil, dugačka hauba i relativno kratak zadnji deo, velika prednja maska i "opaki" farovi), zaslužan je Mitsubishijev Evropski dizajn studio u Treburu, blizu Frankfurta, a kao osnova su poslužili uspešni studijski automobili Concept-Sportback (predstavljen u Frankfurtu 2005.) i Concept –X (salon u Tokiju iste 2005.). Ukratko, ovo je mnogo bolje rešenje u odnosu na konzervativnog i dizajnerski beznadežno dosadnog prethodnika, koji sada izgleda još više zastarelo. U novi Lancer ugarđuju se benzinski motori zapremine 1,5 i 1,8 litara (sa 80kW/109, odnosno 106kW/144KS), kao i Volkswagenov 2,0 litarski dizel agregat sa 103kW/140 konja i 310Nm obrtnog momenta (pri 1750 o/min.). Ovaj dizelaš postiže najveću brzinu od 207 km/h, do 100 km/h ubrzava za 9,6 sekundi, a troši 6,1 litar goriva na 100 km. Benzinci se standardno opremaju petostepenim manuelnim menjačem, a dizelaš šestostepenim. Zahvaljujući povećanim dimenzijama (dužina/širina/visina – 4570 mm/1760 mm/1490 mm) i međuosovinskom rastojanju od 2635 mm, i putnici na sedištima pozadi imaju dovoljno mesta i za glavu i za kolena, dok prvi utisci novinara koji su vozili novi Lancer, govore da ogibljenje predstavlja skoro idealan kompromis između komforne i sportske vožnje. Novinari su takođe ocenili da je upravljač precizan, kokpit funkcionalan, a da ručica menjača lako pronalazi stepene prenosa. Od zamerki se izdvajaju bučniji rad dizel motora i slabija završna obradu detalja, kao i činjenica da volan može da se podešava samo po visini. Da pomenemo i da zapremina prtljažnika iznosi 400 litara. Podrazumeva se da je bezbednost podignuta na još viši nivo, a u zavisnosti od paketa opreme, Lancer se oprema elektronskim sistemima ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), ESP (elektronska kontrola stabilnosti), MATC (Traction Control), kao i disk kočnicama na sva četiri točka i do devet vazdušnih jastuka. Cene za Lancer u Srbiji kreću od 17.990 evra (sa PDV-om) za model sa 1,5 litarskim benzincem i osnovnim Inform paketom opreme (ima ABS, klimu, servo, el.paket), osnovni Lancer sa 1,8 litarskim benzincem staje 19.421 evro, dok najjeftiniji dizelaš 2,0 D-ID košta 23.124 evra. Najskuplja je inače verzija Lancer 2,0 D-ID sa najbogatijim paketom Instyle, koga treba platiti 28.908 evra sa PDV-om. U svakom slučaju, novi Lancer će tražiti kupce među ljudima, koji od svog automobila zahtevaju dinamičnost, pouzdanost i kvalitet, a da pri tom odnos plaćeno/dobijeno bude i više nego zadovoljavajući. Mitsubishi u Srbiji prodaje beogradska firma Velauto Investment, Đuje i Dragoljuba bb, tel. 011/2321-055, internet : www.velauto.co.yu
Ponovo BMW Isetta ?

Pošto je uspešno reinkarnisao Mini, bavarski BMW bi mogao uskoro da vrati među žive još jednu legendu – BMW Isettu ! Očigledno je da se trend oživljavanja ikona automobilske industrije nastavlja bez prekida, jer posle Volkswagenove nove Bube (New Beetle), novog Minija, retro Fiata 500, pa najava o novom Spačeku (Citroen 2CV), BMW sada navodno ozbiljno razmišlja o modernoj interpretaciji svoje Isette, modela koji je bavarsku fabriku izvukao iz finanskijskih problema u godinama posle Drugog svetskog rata. Ako je tada BMW-u Isetta bila neophodna za preživljavanje, ova nova (ako je bude naravno) imaće drugačiju misiju. Naime, svojim skromnim dimenzijama, manevarskim sposobnostima i malom emisijom CO2 (moguća je i verzija na elektropogon), buduća Isetta bi bila idealno prevozno sredstvo za prenatrpane gradove na početku 21. veka. Naravno, nova Isetta će samo izgledom podsećati na original iz pedestih godina prošlog veka, koji je bio dugačak samo 2,4 metra, imao zaista jednostavnu unutrašnjost za dva putnika i nešto prtljaga, kao i menjač bez prenosa za vožnju unazad. Nova Isetta će biti većih dimenzija i neuporedivo bezbednija, imaće bočna vrata za ulazak putnika (u staroj Isetti se ulazilo od napred), ali će motor i dalje biti smešten u zadnjem delu. Iako ljudi iz BMW-a za sada nisu zvanično potvrdili planove o tome da li uopšte rade na novoj Isetti, nezvanično se ipak saznaje da šefovi bavarske fabrike trenutno razmatraju dizajnerske predloge za ovaj model. Ako se sve kockice slože kako treba, novu Isettu navodno možemo očekivati na tržištu 2010. godine, a tada bi Smart ForTwo, Fiat 500, Renault Twingo, budući Volkswagen up! i ostali mališani dobili opasnog konkurenta.

Iako se karijera aktuelne Alfe 147 približava svom kraju, Alfa Romeo će početkom decembra na skorašnjem salonu automobila u Bolonji (Bologna Motor Show), promovisati još jednu specijalnu ediciju ovog modela, nazvanu Ducati Corse. Automobil je napravljen u saradnji sa Ducatijem kako bi se obeležila ovogodišnja titula Ducatijevog vozača Kejsija Stonera u Moto GP šampionatu. Alfu 147 Ducati Corse pokreće 1,9 litarski JTDM turbo-dizel agregat, koji raspolaže sa 125kW/170KS i 330Nm obrtnog momenta. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za osam sekundi i najveću brzinu od 215 km/h. 147-ica u Ducatijevom dresu takođe ima i Alfin Q2 diferencijal sa zatvaračem (za poboljšanje trakcije i stabilnosti i smanjenje podupravljanja), kao i nekoliko estetskih detalja koji je odvajaju od standardnih modela. Tako se za agresivniji izgled brinu ekskluzivni aluminijumski točkovi od 18 inča, dekorativne šare na bokovima, zadnji spojler, hromirani završetak izduvnog sistema, crvena kočiona klješta i tri posebne boje za karoseriju (crvena, crna i bela). U unutrašnjosti se izdvajaju sportska sedišta, aluminijumske pedale i naravno Ducati Corse oznake (uključujući i one na prednjim naslonima za glavu). U opremi se, između ostalog, nalaze još i automatski klima uređaj, radio CD plejer i MP3, kao i Alfin VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti.

Posle tjuning kreacija kompanija H&R, MS Design, Aznom i Castagna, sada i TRC-Marangoni pokazuje svoju doradu trenutno najsimpatičnijeg italijanskog automobila – Fiata 500. Atraktivni TRC-Marangoni Fiat Super 5-0-0 se bazira na Fiatu 500 Sport sa benzinskim 1,4 litarskim motorom i biće predstavljen već za neki dan na sajmu tjunera u nemačkom Esenu (počinje 1. decembra), a plod je rada italijanskih firmi TRC (Tuning & Racing Components Italia) i Marangoni. Agresivan aerodinamički paket (novi prednji branik sa ogromnim otvorom za vazduh, ispupčeniji pragovi, zadnji branik sa centralno postavljenim završetkom izduvnog sistema) je delo firme Carzone Specials, a ostatak promena čine KW podešavajuće ogibljenje, Mariani kompresor, TarOx kočioni sistem (diskovi od 320 mm), izduvni sistem od nerđajućeg čelika, Oxigin aluminijumski točkovi od 17 inča i Marangoni Zeta Linea pneumatici (dimenzija 205/40 R17). Unutrašnjost je dobila trkačke pedale, Swarovski kristale i detalje od karbon fibera. Auto je ofarban u crvenu, a hauba motora u crnu boju kako bi se odala počast klasičnom Fiatu 124 u reli izdanju. Tačka na i su retrovizori u bojama italijanske zastave. Sem na salonu u Esenu, TRC-Marangoni Fiat Super 5-0-0 će tokom naredne godine biti prikazivan i na brojnim drugim evropskim tjuning događajima.

Nemačka tjuning kuća Steinmetz (specijalista za obradu Opelovih modela) je za skorašnji salon tjunera u Esenu (Essen Motor Show, 1. – 9. 12. 2007.) najavila promociju svoje interpretacije Opelovog roadster modela GT. U Steinmetzu su za GT pripremili prilično suptilni sportski paket, koji podrazumeva prednji gril u obliku pčelinjeg saća, dvodelni prednji spojler sa drugačijim otvorima za vazduh, dok su pozadi jedina novost okrugli završeci izduvnog sistema. Steinmetz nudi i kit za spuštanje GT-a za 20 mm bliže asfaltu, kao i veliki izbor aluminijumskih točkova veličine 18, 19 ili 20 inča.

Peugeot je objavio prve oficijelne fotografije putničke varijante svog nedavno promovisanog lakog komercijalnog vozila Bipper. Novi model je dobio dodatak Tepee u imenu, sedišta za putnike pozadi, blago modifikovan prednji branik, kao i prozore na zadnjim bočnim vratima (ali ne i na zadnjem bočnom delu vozila, što zaista kvari vizuelni doživljaj, a pre svega umanjuje preglednost). Kao i dostavna verzija, i Bipper Tepee se odlikuje kompaktnim dimenzijama, visokom linijom krova, bočnim kliznim vratima i dvokrilnim vratima prtljažnika. Pored mesta za pet putnika, Peugeot Bipper Tepee raspolaže sa prtljažnikom od 365 litara u osnovnoj konfiguraciji, dok obaranjem zadnjih sedišta korisna zapremina raste na 884 litra. Dužina novog Peugeota iznosi 3,96 metra, širina 1,82 m, visina 1,71 m, dok paleta motora ostaje ista kao i kod komercijalne verzije. To znači 1,4 litarski benzinac (sa 75KS i 118Nm obrtnog momenta) i HDi dizelaš iste zapremine, koji razvija 70KS i 160Nm. Peugeot Bipper Tepee se standardno oprema petostepenim manuelnim menjačem, a kao opcija kupcima se nudi i 2Tronic poluautomatski menjač. Kupci će moći birati između tri paketa opreme (bazni model ima vazdušni jastuk za vozača, ABS, servo volan i točkove veličine 14 inča) i 10 boja karoserije. Francuzi će Bipper Tepee zvanično predstaviti početkom decembra na predstojećem salonu automobila u Bolonji. Inače, Peugeot je Bipper razvio u saradnji sa italijanskim Fiatom, a najnoviji rezultat te saradnje su modeli Peugeot Bipper, Citroen Nemo i Fiat Fiorino. Radi se o vozilima koja se međusobno veoma teško razlikuju, jer se razlike svode samo na oznake proizvođača, a i proizvode se u istoj fabrici, tačnije u pogonima kompanije Tofas, Fiatovog turskog partnera.

Posle SEMA salona tjunera u Las Vegasu, za nekoliko dana počinje još jedan sajam modifikovanih vozila, i to u nemačkom Esenu (Essen Motor Show), koji ove godine obeležava svoju četrdesetogodišnjicu i traje od 1. do 9. decembra 2007. Nemačka tjuning kuća AC Schnitzer je izabrala upravo salon u Esenu za promociju svoje verzije najnovijeg BMW-a M3 Coupe (serija E92). O njemu je već bilo reči pre nešto više od dve nedelje ali tada, osim jedne slike, nije bilo nekih konkretnijih informacija o modifikacijama koje su izvršene na ovom modelu. Kako je salon u Esenu pred vratima, AC Schnitzer je juče konačno i zvanično objavio kompletno saopštenje za medije. Iako je serijski BMW M3 i više nego atraktivan automobil, koji nudi skoro savršen odnos između trkačkih performansi i svakodnevne uoptrebljivosti, to nije sprečilo ovu nemačku firmu da kupcima ponudi još dinamičniju varijantu ovog modela, nazvanog ACS3 Sport. Ono što se na njemu odmah primećuje jeste napadniji izgled, čemu doprinose novi prednji spojler i pragovi, difuzor pozadi, diskretan zadnji krovni spojler (kao opcija tu je i spojler na poklopcu prtljažnika), nova rešetka centralnog otvora za vazduh u prednjem braniku, jedinstveni AC Schnitzer aluminijumski točkovi od 19 ili 20 inča (Type III, Type IV, Type V i Type VI, u srebrnoj, crnoj ili BiColor boji), novi (hromirani) završeci izduvnog sistema i AC Schnitzer oznake. Pomenuti prednji spojler i difuzor su od karbon fibera, pa se i svojom bojom vizuelno idelano slažu sa krovom, koji je već serijski izrađen od karbona. Unutrašnjost je bogatija za AC Schnitzer trokraki sportski volan, aluminijumske pedale, ručicu menjača i ručicu ručne kočnice, detalje od karbona i AC Schnitzerove patosnice. AC Schnitzer ACS3 Sport BMW M3 ima i trkačko, podešavajuće ogibljenje (testirano na stazi Nirburgring), poboljšano upravljanje i AC Schnitzer "Short Shift" transmisiju. Zanimljivo je međutim da su u AC Schnitzeru odlučili da ne diraju BMW-ov 4,0 litarski V8 motor, koji i dalje razvija standardnih 420KS.
Nova generacija Citroenovog modela C5 imaće zvaničnu svetsku premijeru na salonu automobila u Briselu (počinje 15. januara 2008.), a na tržištu će se naći u martu (berlina), odnosno aprilu (karavan) naredne godine. Novi C5 će se (kao i dosad) proizvoditi u varijantama berlina (limuzina) i Break (karavan), a njihove dimenzije izgledaju ovako : dužina berline iznosi 4,78, širina 1,86 i visina 1,45 metra, dok je Break dugačak 4,83, širok 1,86 i visok 1,48 metra (međuosovinsko rastojanje iznosi 2,82 metra). Od motora će na raspolaganju biti dizelaši 1.6HDiF (81kW/110KS i 240Nm), 2.0HDiF (101kW/138KS i 320Nm), 2.2HDiF (127kW/173KS i 370Nm), kao i 2.7HDiF sa 153kW/208KS i 440Nm., a benzinski motori su 1.8i 16V (93kW/127KS i 170Nm), 2.0i 16V (105kW/143KS i 200Nm) i 3.0 V6 sa 158kW/215KS. U svakom slučaju, novi C5 donosi daleko atraktivniji izgled u odnosu na istoimenog prethodnika, prostraniju i komforniju unutrašnjost (više mesta za noge putnika pozadi zahvaljujući i izostanku centralnog tunela), već famozni upravljač sa nepokretnim centralnim delom upravljača, bolje vozne osobine (skuplje verzije imaju Citroenovo Hydractiv 3 ogibljenje), veću bezbednost (kruća karoserija, ABS, EBD, EBA i ESP sistemi kao standard, do 9 vazdušnih jastuka u opremi) i već pomenute moderne motore. Od opreme treba izdvojiti još i Cruse control sa limitatorom brzine, elektronsku parkirnu kočnicu, novu generaciju NaviDrive sistema (uključuje 7-inčni displej, GSM telefon, audio sistem i satelitsku navigaciju), Hill Start Assist (za pomoć pri polasku na uzbrdici), parking senzore napred i pozadi, Lane Departure Warning System (LDWS), odnosno sistem koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključivanja žmigavaca, xenon prednja svetla i AFS (Adaptive Front Lighting System) svetla, koja "prate krivinu". Da podsetimo, prvi Citroen C5 je predstavljen još krajem 2000. godine na salonu automobila u Parizu, karavan tokom sledeće 2001., dok su oba doživela redizajn 2004.

Nezavisna organizacija EuroNCAP (European New Car Assessment Programme), koja sprovodi tzv. crash testove automobila radi utvrđivanja njihove bezbednosti (i na osnovu rezultata podeljuje ocene u obliku već famoznih zvezdica), danas je objavila rezultate crash testa za novi Nissan X-Trail. Za zaštitu odraslih putnika, ovaj SUV je dobio četiri zvezdice (od mogućih pet), za bezbednost dece takođe četiri zvedice (od maksimalnih pet), dok je za zaštitu pešaka osvojio samo dve od moguće četiri zvezdice (ovaj poslednji test se ispituje naletom vozila na lutke, koje simuliraju pešake pri brzini od 40 km/h). U EuroNCAP-u naglašavaju da je X-Trail osvojio maksimalni broj bodova za bezbednost prilikom bočnog udara (vrši se pri brzini od 50 km/h), ali je kod frontalnog sudara (vrši se brzinom od 64 km/h) ocenjeno da je zaštita vozačevog vrata slaba, a tu je i mogućnost povrede kolena putnika na prednjim sedištima elementima prednjeg panela.
Toyota Auris 2,2 D-CAT concept sa 200 konja

Za nastanak nove sportske Toyote Auris 2,2 D-CAT concept odgovorna je Toyota Motorsport GmbH iz nemačkog Kelna, a glavna stvar kod ovog modela krije se pod prednjom haubom. Tamo su naime ljudi iz Toyota Motorsporta smestili 2,2 litarski turbo-dizel agregat, ali koji može da radi u dva moda : ili sa standardnih 177KS ili sa više od 200KS (ne precizira se koliko). To je omogućeno ugradnjom novog elektronskog sistema za nadzor elektronike motora. Novi "Power On Demand System" pružu vozaču mogućnost da prostim pritiskom na dugme odluči koliko snage želi da angažuje u datom trenutku, jer je sastavljen od dve različito programirane kontrolne jedinice. Prva kontrolna jedinica je identična serijskoj verziji elektronike motora, koja vozaču stavlja na raspolaganje 130kW/177KS, a pritiskom na posebno dugme, pomenuti "Power On Demand System" aktivira drugi mod koja daje više od 147kW/200KS. Sem motorom, u Toyota Motorsport GmbH su se pozabavili i izgledom ovog unikatnog Aurisa. Uz neizbežan novi aero body kit (prednji i zadnji spojler, pragovi, zadnji krovni spojler), Auris 2,2 D-CAT concept je bogatiji i za 18-inčne aluminijumske točkove sa gumama 225/40, kao i za zatamnjena zadnja stakla, sportska kožna sedišta, sportski volan (takođe kožni), aluminijumske pedale i detalje od karbon fibera u kabini. Naravno, uz povećanu snagu motora idu i doterano ogibljenje i pojačani kočioni sistem. Ogibljenje je naime tvrđe podešeno i za 30 mm bliže asfaltu od standardnog Aurisa 2,2 D-4D, a prednji kočioni diskovi su prečnika 328 mm.

Volkswagen je svoj R Line paket (slično Audijevom S-line paketu) promovisao još na prošlogodišnjem salonu tjunera u nemačkom Esenu, a na predstojećem izdanju pomenutog salona (Essen Motor Show, 1. – 9. 12. 2007.) porodica R Line biće proširena i novim SUV modelom Tiguan. R Line paket je u početku bio namenjen samo najsportskijim modelima u gami Volkswagena (Golf R32 i Passat R36), ali imajući u vidu uspeh Audijeve S-line palete modela, ljudi iz VW-a su na kraju odlučili da R Line oznaku dodele i drugim modelima (Golf, Touran, Passat i Touareg), a sada eto i Tiguanu. Ukratko, R Line paket omogućava kupcima koji žele da voze drugačije automobile od onih serijskih (bar vizuelno), da svoj automobil obogate brojnim dodacima na eksterijeru i interijeru, i to bez obzira koji motor se nalazi pod haubom. Tako su sada i za Tiguan na raspolaganju dodaci kao što su : u unutrašnjosti nova sportska sedišta (sa R logom na naslonima za glavu), sportski volan, R Line aluminijumske pedale i sl., dok su spolja za R Line paket rezervisani novi aerodinamički kit i atraktivne aluminijumske felne veličine 19 inča.
Mitsubishi Concept-RA

Japanski Mitsubishi je najavio da će na sledećem NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu 13. januara sledeće godine publici predstaviti studiju sportskog automobila, nazvanog Concept-RA kod koga je u konstrukciji obilato korišćen aluminijum. Iako bi se na osnovu ovih prvih zvaničnih crteža moglo zaključiti da će novi Mitsubishijev sportski kupe pokretati neki V8 benzinac, u japanskoj fabrici su se odlučili da u njega ugrade "visoko-efikasni čisti dizel agregat." Radi se o četvorocilindričnom 2,2 litarskom DOHC turbo-dizel motoru (sa 16 ventila, varijabilnom geometrijom lopatica turbine, DOC i NTC katalizatorima i DPF filterom čestica čađi), koji razvija 150kW/204KS i 420Nm obrtnog momenta. Motor je uparen sa Mitsubishijevim Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission) šestostepenim automatizovanim manuelnim menjačem sa duplim kvačilom (ima ga i novi Lancer Evolution X). Concept-RA raspolaže i Mitsubishijevim S-AWC (Super All Wheel Control) sistemom za dinamičku kontrolu vozila.

Porsche će predstojeći salon automobila u italijanskoj Bolonji (Bologna Motor Show, 5. – 16. 12. 2007.) iskoristiti za promociju nove limitirane verzije svog modela Boxster S. Novitet je nazvan Boxster RS 60 Spyder, a inspirisan je klasičnim Porscheom Type 718 RS 60 Spyder iz šezdesetih godina prošlog veka. Najveća promena u odnosu na standardni Boxster S (pored jedinstvenog prednjeg spojlera i 19-inčnih Porsche SportDesign aluminijumskih točkova) u stvari predstavlja modifikovani sportski izduvni sistem (sa duplim završetkom), koji je odgovoran za povećanje snage motora na ukupno 226kW/303KS. Boxster RS 60 Spyder se nudi u GT srebrnoj metalik boji karoserije, crvenim krovom i crvenom Carrera Red kožom u unutrašnjosti, a moguće je izabrati i krov u crnoj boji, a unutrašnjost u tamno sivoj koži. Tu su i drugi novi detalji poput okvira vetrobrana u crnoj boji, kućišta zadnjih svetala u crvenoj boji, zaštitni lukovi iza glava putnika, pozadina sedišta i sigurnosni pojasevi u srebrnoj boji, kao i detalji od nerđajućeg čelika u kabini. Porsche će od marta naredne godine ponuditi kupcima 1960 primeraka Boxstera RS 60 Spyder, i to po ceni od 63.873 evra (cena u Nemačkoj).

Nemački specijalista za obradu Volkswagenovih modela Abt Sportsline je pre 15 dana objavio prve renderinge svoje obrade novog VW-ovog Tiguana, a sada su konačno dostupne i prve prave slike ovog SUV-a. Abt Tiguan VS 4 imaće premijeru na predstojećem salonu tjunera u Esenu (Essen Motor Show, od 1. do 9. decembra ove godine), a pretrpeo je opsežna estetska i mehanička doterivanja, sve u cilju moćnijeg i napadnijeg izgleda i dinamičnijih voznih osobina. Abt-ov aerodinamički paket za Tiguan sadrži modifikovani prednji i zadnji branik sa spojlerima, proširenja blatobrana, ispupčenije pragove, zadnji krovni spojler i novu masku hladnjaka. Bez novih točkova ne ide, pa je Abt za Tiguan predvideo i atraktivne petokrake aluminijumske felne od 18, 19 ili čak 20 inča. Tačka na i je novi sportski izduvni sistem sa četiri završetka, koji je zaslužan ne samo za atraktiviniji izgled, već i za moćniji zvuk. Da sve ne bi ostalo samo na privlačnijem izgledu, Abt Sportsline je pojačao i Tiguanove motore. Tako sada 1,4 litarski TSI benzinac, umesto fabričkih 110kW/150, razvija okruglo 147kW/200KS, slabiji 2,0 litarski TDI dizelaš razvija 125kW/170KS (serijski 103kW/140KS), dok snažniji 2,0 TDI sada ima 200 konja (fabrički 170KS). Tjuner iz Kemptena je svoj Tiguan VS 4 opremio i podešavajućim sportskim ogibljenjem, a zbog jačih motora tu je i novi kočioni sistem sa diskovima 345 x 30 mm.

Za tri i po godine provedene na evropskom tržištu, u Evropi je prodato preko 250.000 primeraka Kije Picanto, a sa novim licem i doteranom kabinom, te brojke bi trebalo da se značajno uvećaju. Ipak, to neće biti lako budući da je konkurencija u ovoj klasi izuzetna, a naročito je situacija zaoštrena dolaskom novog Renault Twinga i Fiata 500. Dizajnerske promene na spoljašnjosti počinju novim prednjim svetlima, branicima, blatobranima, haubom, novom maskom a la Kia Ceed, a završavaju se novim svetlima i blago korigovanim izgledom branika pozadi. Tu su i žmigavci u retrovizorima (kod skupljih verzija) i novi poklopci točkova. Osim osveženog lica, Picanto je nešto duži, tačnije za 40 mm, pa sada dužina iznosi 3535 mm ali je međuosovinsko rastojanje ostalo isto, odnosno 2370 mm. Unutrašnjost je podmlađena novim trokrakim upravljačem, redizajniranom centralnom konzolom (sa novim radio-CD plejerom) kao i svetlo-narandžastom iluminacijom instrument table. Ovaj poslednji detalj je preuzet sa modela Ceed, kao uostalom i puno ostalih sitnih detalja, koji se na prvi pogled i ne vide, a sve sa ciljem ugodnijeg boravka putnika u kabini. U ponudi motora nema promena, pa se i dalje nude benzinci zapremine 1,0 i 1,1 litra sa 62KS i 86Nm, odnosno 64KS i 97Nm, kao i 1,1 litarski dizelaš sa 75KS. Jači benzinac se može kombinovati i sa četvorostepenom automatskom transmisijom, naravno kao opcijom. Što se cena tiče, recimo u Velikoj Britaniji, one startuju od 5995 funti (8316 evra) za bazni model, a završavaju sa cifrom od 7995 funti (11090 evra), koliko košta model u sportskom looku, Picanto 3. Ovaj poslednji Picanto karakterišu novi vizuelni detalji (saćasti gril, crna kućišta prednjih svetala, posebne 15-inčne alu felne, retrovizori sa žmigavcima) i bogata oprema (uključuje i prednja svetla za maglu, grejane i el. podesive retrovizore, aluminijumske pedale, iPod priključak, audio sistem), a pokreće ga benzinac sa 64KS. Dok čekamo da obnovljeni Picanto stigne i u Srbiju, domaći uvoznik ovih korejskih automobila (Kia Auto d.o.o., internet : www.kia.co.yu) za dosadašnji model odobrava priličan popust, pa se osnovni model kod nas prodaje po ceni od 6990 evra sa PDV-om.