Novi Lancer je Mitsubishi predstavio još u januaru ove godine na salonu u Detroitu a sada stiže i zvanična najava iz japanske kompanije da će premijera evropske varijante biti na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu. Osim novog i daleko atraktivnijeg spoljašnjeg i unutrašnjeg izgleda (konačno !), novi Lancer privlači pažnju i novom tzv. globalnom platformom, koju već koriste novi Outlander i MPV model Delica D5, a kasnije će poslužiti za još nekoliko novih Mitsubishijevih automobila. Za privlačniji izgled (dugačka hauba i relativno kratak zadnji deo, duže međuosovinsko rastojanje, široki trag točkova, velika prednja maska i "opaki" farovi), zaslužan je Mitsubishijev Evropski dizajn studio u Treburu, blizu Frankfurta a kao osnova su poslužili uspešni koncept automobili Concept-Sportback (predstavljen u Frankfurtu 2005.) i Concept –X (salon u Tokiju iste 2005.), koji su takođe dizajnirani u Evropi. Ukratko mnogo, mnogo bolje rešenje u odnosu na konzervativnog i beznadežno dosadnog prethodnika koji sada izgleda još više zastarelo (da ne bude zabune, ovo se odnosi na obični Lancer a ne na EVO verziju). U novi Lancer (dužine 4570 mm, širine 1760 mm) će se ugrađivati sledeći motori : benzinci su 1,5 L DOHC MIVEC (110KS), 1,8 L DOHC MIVEC sa 144KS i 2,0 L Turbo MIVEC (pokretaće budući Lancer Evolution ali će njegova snaga biti saopštena naknadno mada se pretpostavlja da se radi o 300 konja) dok je od dizelaša zastupljen samo 2,0 litarski VW-ov agregat sa 140KS. Mitsubishi najavljuje da će kasnije biti na raspolaganju još nekoliko motora ali se u ovom trenutku ne precizira i koji. U zavisnosti od motora, u Lancer će se ugrađivati 5 i 6-stepeni manuelni menjači, CVT transmisija, 4-stepeni automatik i 6-stepeni automatizovani manuelni menjač. Osim sedan verzije, koja će se u Evropi naći u prodaji krajem ove godine, tokom 2008. stižu i Lancer Evolution X kao i potpuno novi Lancer Sportback, tačnije Lancer u hatchback formi sa 5 vrata. Mitsubishi najavljuje da će ovaj poslednji preuzeti oblik sa istoimenog koncepta iz 2005. godine i da će imati bočni profil u stilu nekog coupe automobila. U svakom slučaju, novi Lancer će u Evropi tražiti kupce među ljudima, koji od svog automobila zahtevaju dinamičnost, pouzdanost i kvalitet a da pri tom odnos plaćeno/dobijeno bude i više nego zadovoljavajući.
Evo još jedne prerade Mercedesa CLS u režiji tjuning kuće ASMA. Ovoga puta radi se o zaista ekstravagantnoj obradi ovog coupe modela sa 4 vrata. Novi Shark II body kit za poboljšanje izgleda eksterijera možda i deluje pomalo nestvarno (kao iz nekog SF filma) ali i izuzetno efikasno stavlja do znanja o čemu se to ovde radi. Prvo naravno upada u oči ogromna prednja maska sa tačno 10 hromiranih i horizontalno poređanih lajsni. To ipak nije dovoljno, pa su dodati novi prednji branik, blatobrani sa otvorima za vazduh, širi pragovi i novi zadnji branik ispod koga se nalaze 4 pravougaone izduvne cevi. Ni tu nije kraj pa ASMA za ovaj Mercedes CLS, osim posebnog modula za jednostavno spuštanje automobila za 35 mm, nudi i zaista široku paletu 20-inčnih točkova sa 8 ili više krakova i to u srebrnoj ili crnoj boji (gume su širine 255 mm napred odnosno 285 mm nazad). ASMA za kasnije najavljuje i komplet novih opruga i amortizera kao i sportsko, još tvrđe podešeno ogibljenje.
Nekoliko meseci posle predstavljanja doteranog Jaguara XJ, blagi redizajn je doživeo i njegov luksuzniji brat, Daimler Super Eight. Osim još veće ekskluzivnosti i izraženije indvidualnosti, Daimler se od brata Jaguara razlikuje i po dimenzijama, odnosno dužem međuosovinskom rastojanju i prostranijoj i komfornijoj kabini, naročito u zadnjem delu. Spoljašnjost Super Eighta je za novu prodajnu sezonu osvežena novim branicima (napred sa primetno velikim otvorom za vazduh), doteranim prednjim grilom, novim točkovima (19-inčni Vela su standard a 20-inčni Sepang opcija) i svetlima za maglu dok se hromirani okviri zadnjih svetala i otvori za vazduh na blatobranima idealno uklapaju sa ukupno šest raspoloživih boja karoserije (karoserija takođe od aluminijuma kao kod Jaguara XJ). Ipak, najvažniji deo ovog i uopšte ovakvih automobila, jeste unutrašnjost. Osim već pomenute prostranosti i komfora (vazdušno ogibljenje), putnicima su na raspolaganju najkvalitetnija koža i drvo, klima u 4 zone, kontrolni sistem sa 7-inčnim LCD ekranom (osetljivim na dodir), kojim se kontrolišu klima uređaj, satelitska navigacija, audio sistem, Bluetooth konekcijom, DVD plejer i TV tjuner (vrhunski kvalitet se naravno podrazumeva). Motor koji pokreće ovaj Daimler je 4,2 litarski V8 sa 395KS, uparen sa 6-stepenom automatskom transmisijom. Maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h dok ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi 5 sekundi. Za bezbednost putnika, osim neizbežnih vazdušnih jastuka, brinu se i elektronski sistemi poput EBA (pomoć pri naglom kočenju) i DSC (dinamička kontrola stabilnosti).
Nova Toyota Land Cruiser 100 za 2008.
Ove slike prikazuju konačni izgled nove Toyote Land Cruiser 100, čiji je nemaskirani prototip uhvaćen na testiranju u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Kao što se i pretpostavljalo prilikom prezentacije novog Lexusa LX570 pre nekoliko meseci na salonu u Njujorku, nova Toyotina "krstarica" će izgledom biti veoma slična pomenutom Lexusu, naročito sa strane dok će se prednji kraj naravno najviše razlikovati i to zahvaljujući, pre svega, velikoj rešetki hladnjaka. Kao i Lexus LX570, i Land Cruiser 100 će zahvaljujući većim dimenzijama, nuditi više mesta u luksuznijoj i udobnijoj unutrašnjosti i bolje vozne osobine. Priča se i da su Toyotini inženjeri razvili novo vazdušno ogibljenje, koje će biti u mogućnosti da automatski diže i spušta vozilo u zavisnosti od uslova na putu. Nekih preciznijih podataka o motorima još nema, ali se pominju (bar za američko tržište) benzinci 4,0 V6 (183kW/249KS) i 4,7 V8 sa 210kW/286KS. Kasnije bi trebao da se ugrađuje i novi 5,7 litarski V8 agregat sa 381KS iz toliko pominjanog Lexusa LX570 (u paru sa 6-stepenim automatskim menjačem). U Evropi će se pojaviti i sa novim 4,5 litarskim V8 dizelašem (još se ne zna da li će se i dalje ugrađivati aktuelni 4,2 litarski 6-cilindrični turbo-dizel od 150kW/204KS). Novi Toyotin full-size SUV imaće svetsku premijeru krajem godine na salonu u Tokiju ali se prodaja očekuje tek sredinom naredne.
Henrik Fisker, bivši dizajner u britanskom Aston Martinu, 2005. godine je u Kaliforniji osnovao kompaniju Fisker Coachbuild a ovih dana je na Beverli Hilsu kupcu isporučio prvi automobil. Radi se o modelu Fisker Latigo CS V10 coupe, prvom u nizu iz ekskluzivne serije od samo 150 komada. Latigo se bazira na BMW-u serije 6 (što se vidi i po bočnoj silueti i obliku krovu) dok je izgled prednjeg i zadnjeg kraja potpuno nov. Latigo CS 10 coupe koristi i BMW-ov 5,0 litarski V10 motor iz modela M6 ali koji umesto serijskih 373kW/507KS ovde raspolaže sa svih 476 kW ili 648 konja, što je dovoljno da Latigo CS V10 coupe postigne 60 milja na sat (96 km/h) za samo 3,9 sekunde (za poređenje BMW-u M6 za istu "disciplinu" treba 4,6 sekundi). Cene se kreću od 199.000 dolara za Latigo V8 sa motorom od 270kW/367KS iz BMW-a 650Ci pa sve do 304.000 dolara, koliko košta Latigo CS 10 Convertible. Osim Latiga, Fisker proizvodi još jedan automobil, nazvan Tramonto, koji se bazira na Mercedesovom modelu SL55 AMG (pokreće ga 5,4 litarski V8 agregat sa 363kW/494KS i 449kW/610KS).
Za samo 2045 evra i vaš Passat može da izgleda ovako opako i monstruozno kao na slici. Nemački tjuner Pro Street za tu sumu naime nudi aero body kit "xtr-racing line", koji sadrži ogromnu (ali stvarno ogromnu) prednju masku a la Audi A8, nove branike i spojlere, veće pragove, proširenja blatobrana, atraktivnije točkove zanimljivog dizajna i zadnje krilo na poklopcu prtljažnika.
Renault je u Francuskoj pustio u prodaju Megane Bioethanol E85, koji predstavlja prvi model francuske fabrike pokretan bioetanolom na evropskom tržištu (automobile na bioetanol Renault već nekoliko godina proizvodi i prodaje u Brazilu). Sama oznaka E85 inače označava mešavinu 85 % bioetanola (u stvari alkohol dobijen fermentacijom šećera iz žitarica; u Evropi najčešće iz kukuruza i šećerne repe) i 15 % benzina. Ova nova ekološka i ekonomična alternativa je za sada rezervisana za Megane hatchback i karavan sa 1,6 litarskim motorom od 105KS, uparenim sa manuelnim 5-stepenim menjačem. Cene se kreću od 18.550 evra (za Megane hatchback) i od 19.150 za Megane karavan, što je za samo 200 evra skuplje u odnosu na standardni Megane 1,6 16v benzinac. Postojeći benzinski 1,6 16v motor je naravno morao da pretrpi određene modifikacije kako bi se prilagodio na novo gorivo. Najveće promene se odnose na sistem ubrizgavanaja, komore za sagorevanje i rezervoar za gorivo.
Abarth SS roadster
Fiat je svoj već odavno legendarni brend Abarth ponovo oživeo na ovogodišnjem martovskom salonu automobila u Ženevi i to kroz drumsku i trkačku varijantu Grande Punta a sada britanski magazin AutoExpress najavljuje da Evropski Institut za Dizajn iz Torina (European Institute of Design), sprema predlog Abarthovog sportskog dvoseda sa imenom SS roadster (sa karakterističnom kombinacijom crvene i bele boje karoserije i crne za haubu). Ono što je posebno zanimljivo, jeste činjenica da se ispod atraktivnog odela krije mehanika malene Fiatove Pande 100HP, dakle 1,4 litarski motor sa 74kW/100KS, koji bi zahvaljujući laganoj konstrukciji ovog roadstera, obezbeđivao sasvim solidne sportske performanse. Ipak, tu nije kraj jer bi se ispod haube mogao naći i potentniji 1,4 litarski turbo agregat sa 110kW/150KS. Ovo doduše nije i prvi put da se Panda koristi kao baza za izradu nekog roadstera. Na pomenutom ženevskom salonu automobila, italijanski dizajn studio Bertone, promovisao je svoje viđenje malenog sportskog dvoseda na Pandinoj platformi, nazvanog Barchetta Concept. Kako bilo, prema ovom predlogu Evropskog Instuta za Dizajn, Abarth SS roadster bi mogao da košta nešto preko 12.000 funti ili oko 18.000 evra. Iako Fiat za sada nema u planu nikakav projekat sportskog dvoseda, AutoExpress podseća da je Fiat ipak jedan od najambicioznijih evropskih proizvođača automobila pa je sigurno da je i te kako svestan potencijala ovog segmenta i ovog predloga za Abarth SS. Za sada će ipak Abarthov škorpion (zaštitni znak ovog brenda) krasiti samo sportske verzije nekoliko Fiatovih modela. Prvi je već pomenuti Abart Grande Punto, a drugi novi mali Fiat 500, koji bi Abarthovo odelo trebalo da dobije na salonu u Tokiju, krajem ove godine.
Kao što je već dobro poznato, Ferrari ove godine slavi tačno 60 godina postojanja pa je red da se to obeleži na pravi način. Zato je za tu priliku napravljena limitirana specijalna serija od simboličnih 60 komada njihovog modela 612 Scaglietti (5,75 litarski V12 motor sa 540KS, ubrzanje 4,3 sekunde do stotke i maksimalnih 320 km/h) sa logičnom oznakom 612 Scaglietti Sessanta (šezdeset na italijanskom). Unutrašnjost je obložena najkvalitetnijom kožom a tu je i stakleni krov sa podešavanjem stepena zatamnjenja po želji putnika. Ovu ediciju karakterišu još dvobojna karoserija, jedinstveni prednji gril, 19-inčni alu točkovi, hromirane izduvne cevi, F1 menjačka kutija, upravljač sa start/stop dugmetom, Bose Media System, Cruise Control i kamera za vožnju unazad. Naravno, kao dokaz pripadnosti ovoj seriji, svaki od ovih Ferrarija obeležen je posebnim Sessanta logom.
Škoda Fabia 1,4 Ambiente
Izvor : www.blic.co.yu
Česi su dugo s ponosom isticali da su deo Volkswagen grupe. Sada, međutim, žele da izađu iz senke nemačkog proizvođača i izgrade novi imidž zasnovan na inovativnom pristupu dizajnu i opremanju vozila. Nova faza započeta je lansiranjem modela Roomster, na čijoj osnovi je izvedena i druga generacija Fabije. Neobična forma karoserije traži period privikavanja, ali istovremeno naglašava i posebnost ove Škode Novu Fabiju je zaista nemoguće pomešati s automobilima drugih marki, kojima se ova „čehinja“ suprotstavlja i nizom praktičnih detalja u unutrašnjosti. Na relativno klasično dizajniranom prednjem panelu, ugrađene su dve kasete ispred suvozača a u podnožju centralne konzole profilisana su dva držača za čaše i još jedna polica za sitnice. Naslon za laktove između prednjih sedišta retkost je u ovoj klasi, pogotovu s kasetom gde se mogu odložiti dokumenta, mobilni telefon i slični predmeti. Još jedna kaseta ugrađena je ispod prednjeg desnog sedišta, a na oplatama svih vrata su džepovi među kojima se posebno izdvajaju prednji sa elastičnim držačima. Štos pozajmljen s fascikli sprečava neprijatno (i često bučno) klizanje stvari po plastici, i to na krajne jednostavan način. Da se vodilo računa o svakom detalju pokazuje i tovarni prostor od 300 litara. To je maksimum za velike gradske automobile (B segment tržišta), ali Česi se nisu fokusirali samo na povećanje prtljažnika (40 litara više od stare Fabije). Da manji predmeti, poput prve pomoći ili rezervnih sijalica, ne bi leteli tokom vožnje osmišljen je polukružni držač koji se jednostavno postavlja u radni položaj. Tu su i dve police na bokovima, ali i jaka kuka za kačenje torbi ili kesa iz supermarketa. Kao i kod svih savremenih automobila, naslon zadnje klupe je deljiv u odnosu 60:40 odsto, a kada je potpuno sklopljen, nova Fabia nudi transportni kapacitet od 1.163 litra. Veliki napredak na polju upotrebljivosti i komoditeta prate i druge komponente - pogotovu one od kojih direktno zavise vozne karakteristike. Sistem oslanjanja (napred McPherson, nazad polukruta osovina) predstavlja dobar kompromis između udobnosti i stabilnosti. Uprkos visokoj karoseriji, koja vizuelno baš i ne uliva poverenje, Fabia se lako kontroliše i ne zahteva posebnu veštinu od vozača. Motor od 1,4 l je savremeno konstruisan. Ima dva bregasta vratila, 16 ventila, elektronski nazor ubrizgavanja... Ipak, ne puca od snage (s relativno skromnih 86 KS), tako da je od velikog značaja primena sjajnog petostepenog menjača i servo-upravljača dobro odmerene snage. Promene brzina su pravo zadovoljstvo. Hodovi su meki i precizni, pa često zažalite što na raspolaganju nemate malu veću „ergelu“ - bar onu što nudi motor od 1,6 l (105 KS, za sada najsnažniji benzinac u ponudi). Verzija na testu, inače, nije najslabija. Ispod nje su trocilindrični motori - benzinac od 1,2 l i TDI od 1,4, oba s maksimalnom snagom 51 kW (70 KS). Nova Fabia se, dakle, prilično razlikuje od istoimenog prethodnika. U češkoj fabrici se nadaju da će im novi imidž doneti i nove kupce, do sada orjentisane na automobile drugih proizvođača. Kako će oni reagovati ostaje nam, ipak, da vidimo. Škoda više nije jeftin automobil, tako da su na sceni neki drugi aduti. Bitka će u svakom slučaju biti jako zanimljiva.
Cena i oprema test vozila : ABS, MSR, servo-upravljač podesiv po visini i dužini stuba, dva vazdušna jastuka, kodirani ključ s imobilizatorom, centralno zaključavanje, podešavanje spoljašnih ogledala iz kabine, prednja svetla podesiva po visini, zadnje svetlo za maglu, poluautomatski klima uređaj, putni računar, elektropodizači prozora u prednjim vratima, vozačko sedište podesivo po visini, naslon zadnje klupe deljiv u odnosu 60:40, fioka ispod suvozačkog sedišta, priprema za radio s četiri zvučnika i antenom, dva naslona za glavu pozadi, prednji nasloni za glavu podesivi napred-nazad, prednji sigurnosni pojasevi podesivi po visini s mehaničkim zatezačima, branici u boji vozila, tonirana stakla... Cena vozila s uračunatim PDV-om je 13.712 evra.
Tjunerska kuća Edo Competition je pre nekoliko dana izazvala pažnju njihovom obradom Lamborghinija Murcielago LP640, ali to nije jedini superautomobil, koji stiže iz ove kompanije. Tako je 6-cilindrični bokser motor u najnovijem Porscheu 911 Turbo (fabrička oznaka 997) pojačan sa 353kW/480KS i 620Nm na ukupno 404kW/550KS (pri 6000 obrt./min.) i 790Nm obrtnog momenta, koji je na raspolaganju u rasponu od 2100 do 4900 obrt./min. Samim tim i performanse su poboljšane. Maksimalna brzina Edo Competition Porschea 997 Shark iznosi 338 km/h (serijski model 310 km/h) a ubrzanje do 100 km/h traje 3,5 sekundi. To nije sve što je promenjeno na ovom Porscheu. Novo je Edo-KW ogibljenje, sportski izduvni sistem (sada sa 4 završetka i to od nerđajućeg čelika), nov je prednji spojler kao i pojačani kočioni sistem dok je unutrašnjost obogaćena kožnim Recaro sedištima i alu pedalama.
Novi Ford Mondeo u Srbiji za 20.800 evra
Veoma brzo posle početka prodaje na najvažnijim evropskim tržištima, novi Ford Mondeo stigao je i u Srbiju. Promocija ovog modela održana je u petak, 22. juna u novom poslovnom centru Grand Motorsa (uvoznik Forda, Volvoa i Land Rovera za Srbiju - tel. 011/2090 600, www.ford.co.yu), u novobeogradskom III bulevaru 21 (Milutina Milankovića). Na tržištu Srbije, Mondeo se nudi sa sledećim benzinskim i dizel motorima : benzincima od 1,6 litra (81kW/110KS i 92kW/125KS), 2,0 litra od 107kW/145KS i 2,5 litra sa 162kW/220KS kao i dizelašima 1,8 TDCi (sa 74kW/100KS i 92kW/125KS) i 2,0 TDCi u takođe dve verzije; sa 96kW/130KS i 103kW/140KS. U ponudi su sve tri karoserijske varijante (klasična limuzina sa 4 vrata, hatchback sa 5 vrata i Wagon, odnosno karavan) kao i 4 paketa opreme : Ambiente, Trend, Ghia i Titanium X. Najjeftiniji Mondeo hatchback sa 5 vrata, 1,6 litarskim benzinskim motom od 110KS i opremom Ambiente (ABS, servo upravljač, 16-inčni točkovi, klima, frontalni i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese, elektropaket, CD plejer), u Srbiji košta 20.800 evra sa PDV-om, dok osnovni dizelaš 1,8 TDCi sa 100KS i istim paketom opreme, treba platiti 22.320 evra. Kao što vidite, cene su dosta primamljive (npr. u Nemačkoj osnovni Mondeo košta 21.990 evra), a uz garanciju od 4 godine, novi Mondeo postaje zaista opasan igrač u D segmentu. Da bi tako i ostalo, Ford je upravo najavio ugradnju novog dizel motora u Mondeo i to 2,2 litarski agregat iz francuske PSA grupacije, koji razvija 170KS i 370Nm obrtnog momenta. Ovaj Mondeo 2,2 TDCi postiže 225 km/h i ubrzava do 100 km/h za 8,5 sekundi. Pomenuti novi motor će se uskoro naći i pod haubom drugih Fordovih modela, kao što su Galaxy i S-MAX. Kada će Mondeo 2,2 TDCi stići i kod nas, za sada nije poznato.
Top 10 lista automobila na koje se žene najviše pale
Zbog naslova bi mogli da pomislite da svaki automobil na ovoj listi košta preko 100.000 dolara i da zbog toga nikada nećete biti u prilici da kod žena izazovete onaj "vau" efekat vozeći se u nekom super automobilu ali sledi iznenađenje. Naime, uopšte nije potrebno da potrošite preko 100.000 dolara pa čak ni 30.000 da bi postali magnet za ženske oči. Kako navodi ForbesAuto, žene obožavaju i Toyotu Prius i Dodge Magnum SRT8, koji koštaju samo 23.000 odnosno 38.000 dolara. Prva dva mesta na ovoj Top 10 listi automobila na koje se žene najviše pale, ipak osvajaju automobili vredni preko 100.000 dolara ali je ipak utešno da i sa jeftinijim prevoznim sredstvom možete da privućete pažnju lepšeg pola (zlobnici bi rekli da sa atraktivnim autom uvek možete da kompenzujete neke svoje nedostatke). Uglavnom evo liste tih 10 automobila : 1. Aston Martin DB9 (na slici a košta 162.050 dolara), 2. Bentley Continenatal GT (169.990), 3. Cadillac Escalade (55.570), 4. Dodge Magnum SRT8 (38.345), 5. Ferrari 612 Scaglietti (260.969), 6. Lamborghini Gallardo (178.550), 7. Mercedes SL65 AMG (186.000), 8. Porsche 911 Turbo Coupe (122.900), 9. Range Rover Sport (71.250) i 10. mesto za Toyotu Prius, koja u SAD-u košta 23.070 dolara. Šta mislite, kako bi izgleda lista najatraktivnijih automobila, na koje se "tope" žene u našoj zemlji ?
Ovu sliku ljudi iz Land Rovera sigurno ne bi voleli da vide ni u najgorim noćnim morama ali se to stvarno desilo. Naime, na testiranju nemačkog Auto Motor und Sporta, legendarni terenac Land Rover Defender se prevrnuo na tzv. testu "Severnog jelena", odnosno manevru izbegavanja iznenadne prepreke na putu pri brzini od 60 km/h. Kako napominju u Auto Motor und Sportu, Defender, osim što je završio na boku, ima i veoma loše kočnice. Nemcima su bila potrebna čak 54 metra da bi potpuno zaustavili Defender pri brzini od 100 km/h, što predstavlja najslabiji rezultat ikada na testiranju nemačkog magazina. Za poređenje sa ovim rezultatima Defendera, ljudi iz Auto Motor und Sporta navode drugu off-road legendu, Jeep Wrangler, koji se zaustavlja posle 42 metra. Prema nemačkom magazinu razloge za ovako loše ponašanje na testu "Severnog jelaena" treba tražiti u visokom težištu i nepreciznom upravljanju Defendera, koji pri tom, nema ESP (elektronska kontrola stabilnosti) ni kao opciju.
Ford Focus treće generacije
Pre nekoliko dana je britanski magazin AutoExpress objavio par novih impresija mogućeg izgleda nove, treće generacije Fordovog Focusa. Ako ove nove renderinge budućeg Fordovog predstavnika u C segmentu uporedimo sa onima, koje smo objavili pre nekoliko meseci, zapažamo da su dizajnerska rešenja prednjeg kraja i bočna silueta veoma slični dok su najveće promene zadesile zadnji deo automobila. Na onim crtežima od pre nekoliko meseci, novi Focus bi zadržao zadnja svetla na C stubovima (bar jedan deo) dok su na najnovijim impresijama svetlosne grupe jednostavno premeštene i nalaze se nešto niže. Prema pisanju AutoExpressa, za izgled novog Focusa odgovoran je Martin Smith, koji je već zaslužan za novi Mondeo i S-MAX (podsećamo ovaj poslednji je i aktuelni evropski auto godine). Za razliku od nedavno doteranog C-MAX-a, novi Focus III "zadesiće" daleko obimnija i značajnija promena spoljašnjeg i unutrašnjeg dizajna. U kabini će biti upotrebljeni kvalitetniji materijali, a prema prvim informacijama, i novi Focus bi mogao da dobije kontrolni sistem HMI (Human Machine Interface), nedavno predstavljen u novom Mondeu. Naravno, kao što se očekivalo, novi Focus će najveći deo svog izgleda pozajmiti sa novog Mondea i S-MAX-a (tzv. kinetički dizajn), a ako stvarno bude izgledao sveže i agresivnije kao na renderinzima iz AutoExpressa, ima sve šanse da osvoji i mlađe kupce, kojima je sadašnji model ipak previše konzervativno oblikovan (naročito ako ga uporedimo sa konkurentima iz klase - Hondom Civic, Citroenom C4 ili Renault Meganom). I Focus III će se nuditi u svim karoserijskim verzijama kao i sadašnji Focus, s tim što bi cena bila tek malo viša u odnosu na aktuelni model, kako bi se zadržala konkurentnost sa glavnim rivalima - Golfom i Astrom. Nekih konkretnijih informacija o novim motorima još nema ali ponovimo najave od pre nekoliko meseci, koje se tiču dimenzija. Naime, Focus III bi u verziji hatchback trebao biti dugačak oko 4,40 metra (sadašnji 4,34) a karavan varijanti, dužina bi bila 4,60 metra. Može se očekivati i poboljšanje voznih karakteristika (po čemu je Ford ionako poznat), bezbednosti, komfora i prostranosti u kabini i viši nivo standardne opreme. I za novu generaciju Focusa se najavljuje sportska ST verzija (sadašnji model ima 225KS a novi bi mogao da ima pojačan motor zbog sve jačih agregata kod sličnih konkurentskih modela). Focus III bi trebao da se pojavi krajem 2009. godine ali će pre toga na ovogodišnjem septembarskom salonu automobila u Frankfurtu, Ford predstaviti i redizajniranu verziju aktuelnog Focusa II.