home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA




Nemački tjuner Carlsson je za Mercedesov model GL500 svim zainteresovanim kupcima ponudio kompletan tjuning paket, koji podrazumeva ne samo povećanje snage njegovog V8 agregata, već i atraktivan aerodinamički kit, nove aluminijumske točkove, doteranu unutrašnjost, novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka (brinu se ne samo za moćniji izgled, već i za odgovarajući zvuk), kao i elektronski kontrolisano podešavajuće C-Tronic ogibljenje (spušteno za 35 mm i zaslužno za poboljšano upravljanje i manje naginjanje vozila).

Što se snage tiče, Carlsson je V8 benzinac pojačao sa 285kW/388KS na 320kW/435KS pri 6000 o/min. i 600Nm obrtnog momenta, dostupnog u rasponu od 2800 do 4800 o/min. Rezultat je najveća brzina od 248 km/h i ubrzanje do stotke za samo 6,1 sekundu. Sa većom snagom ide i dinamičniji izgled, što je zasluga modifikovanih branika, novih pragova, prednjeg grila i naravno novih Carlsson točkova (veličine 22 inča i sa gumama dimenzija 295/35 ZR22).

Unutrašnjost je oplemenjena samo najboljim materijalima (kožom, alkantarom, karbonom i drvetom), ergonomskim Carlsson sportskim volanom (u koži ili kombinaciji kože i alkantare) i aluminijumskim pedalama.



Standardni Toyotin Aygo sa 1,0 litarskim motorom od 68 konja, 93Nm obrtnog momenta, maksimalnih 157 km/h i ubrzanjem do stotke od 14,2 sekunde teško da može koga da impresionira ali ovaj unikatni Aygo Crazy je nešto potpuno drugo. Kako i ne bi kada je u njega ugrađen 1,8 litarski VVT-i motor iz Toyote MR2, koji uz pomoć turbo punjača sada raspolaže sa svih 200KS pri 6700 o/min. i 240Nm pri 3400 o/min. Rezultat? Manje od 1000 kg tažak automobil na ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) potroši manje od 6 sekundi (tačnije 5,9 sec) dok maksimalna brzina prelazi 200 km/h. 

Pored jačeg motora, Aygo Crazy je dobio i kompletan aero body kit (uključujući i veliko zadnje krilo od karbon fibera), novi set 17-inčnih  točkova i Godyear guma (dimenzija 225/45), širi trag točkova, Tein amortizere, zaštitni kavez, trkačka sedišta i Sparco volan (ali zato nema ni ABS, ni servo upravljač, ni traction control...).

Toyota će inače Aygo Crazy premijerno predstaviti na salonu automobila u Londonu krajem ovog meseca (British International Motor Show 2008).



Padaju carine

5 Jul 2008 - 00:58 Domaće tržište Link

Izvor : www.novosti.rs

Među onima koji sa pažnjom očekuju konstituisanje nove vlade svakako su građani zainteresovani za kupovinu automobila. Jer, ima velikih izgleda da se u Srbiji do četvorotočkaša ubuduće dolazi uz niže dažbine, a do nekih, na primer, ruskih, i bez carine.
Poznavaoci prilika na tržištu automobila očekuju da nova vlada ispuni ono o čemu se vrlo često govorilo u predizbornoj kampanji. Pre svega, da prepolovi carinsku stopu za uvoz putničkih vozila, odnosno da je od nove 2009. godine svede na deset odsto. Takođe, očekuje se i da se porez na prenos apsolutnih prava, koji je smanjen sa pet na 2,5 odsto, konačno svede na najavljenih jedan odsto vrednosti automobila u prometu.
Takođe, priprema izmene Zakona o carinskoj tarifi, koja bi konačno skinula zaštitu od spoljne konkurencije jedinoj fabrici automobila u Srbiji, nije sporna. Prema nekim inicijalnim planovima, ova izmena bi se u setu ostalih poreskih i drugih ekonomskih zakona mogla naći pred poslanicima novog saziva Skupštine Srbije već u oktobru.
Odmah posle ratifikacije „gasnog“ aranžmana sa Rusijom, članovi Međudržavnog trgovinskog komiteta Rusije i Srbije trebalo bi da „osveže“ spisak robe kojom će se trgovati pod specijalnim uslovima. Već je izvesno da će se na ovom spisku naći i putnički automobili, ali samo u ograničenom kontingentu od 5.000 do 10.000 vozila na godišnjem nivou. Rusi bi, naime, na ovo tržište vrlo rado bez carina plasirali njihov nacionalni ponos - „ladu“.  

„MRKA KAPA“ ZA CRNOGORCE

Brzo rešavanje statusa vozila koja danas građani Srbije koriste, a koja su, zbog neispunjavanja standarda evro tri, i dalje registrovana u Crnoj Gori - neće sigurno biti jedan od prioriteta nadležnih ministarstava nove vlade. Skoro da nema nikakvih šansi da se ovi automobili, kroz plaćanje bilo kakve takse, uvedu u legalne registracione spiskove MUP-a.



Više o novoj seriji 7 možete pročitati OVDE.



Suzuki SX4-FCV

5 Jul 2008 - 00:29 Concept cars Link

 

Suzuki će za vreme G8 samita sedam najrazvijenijih zemalja sveta i Rusije (koji se u Japanu održava od 7. do 9. jula), javnosti prikazati novu studiju  kompaktnog automobila sa gorivim ćelijama. Radi se o modelu SX4-FCV (dužine 4190 mm, širine 1730 mm, visine 1585 mm i međuosovinskog rastojanja od 2500 mm) u čijim gorivim ćelijama hemijskom reakcijom između vodonika i kiseonika dolazi do stvaranja električne energije, koja na kraju i pokreće automobil. Najveća brzina koju SX4-FCV (Fuel Cell Vehicle) može da postigne je 150 km/h, a autonomija mu iznosi 250 km.



Veća prodaja Lade

5 Jul 2008 - 00:22 Vesti Link

Izvor : Tanjug

Najveći ruski proizvođač putničkih automobila "Avtovaz" je u prvom polugođu prodao više od 322.600 automobila, što je za 37.500 ili 13 odsto više nego u istom periodu lane, objavljeno je u Moskvi.

Za fabriku iz Toljatija ovo je nesumnjiv uspeh, ako se zna da je pre godinu dana dinamika prodaje imala negativnu tendenciju, tvrde ruski analitičari.

U prvih šest meseci 2007. godne "Avtovaz" je, naime, prodao 285 hiljada automobila ili 22 odsto manje nego u istom razdoblju 2006. godine.

Analitičari ukazuju da je "Avtovaz" uspeo da "prelomi" tendenciju opadajuće prodaje i gubitka tržišta nastalu u prvoj polovini prošle godine, mada nije dostigao predkriznu prodaju iz 2006. godine.

U proteklih šest meseci ruski automobilski koncern je izvezao oko 57 hiljada "lada", ili 16,9 odsto više nego u istom periodu lane, navodi agencija "Finmarket".

Na rastuću tražnju ruskih automobila ukazuje i činjeica da je "Avtovaz" nedavno uveo radne subote.

U prvoj polovini ove godine najveći ruski proizvođač automobila je uspeo, prema proceni eksperata, da poveća svoj udeo na domaćem tržištu za dva do 2,5 odsto.

Prošle godine "Avtovaz" je pokrivao manje od 24 odsto ruskog tržišta automobila.



Pošto su objavili prve zvanične fotografije i detalje o novoj seriji 7 (o tome više OVDE), BMW se priprema za predstavljanje redizajnirane verzije svog najvažnijeg modela u ponudi – serije 3.

Aktuelna verzija je na tržištu od početka 2005. godine, a kako su u međuvremenu najveći konkurenti Mercedes i Audi već promovisali svoje nove adute u srednjoj klasi (nova C klasa, odnosno A4), sasvim je očekivana odluka bavarske kompanije da ove jeseni (najverovatnije na salonu automobila u Parizu) javnosti prikaže njegovu obnovljenu verziju, modelske godine 2009. Tačnije, prvo na red dolaze limuzina i Touring (karavan), a kako će ti modeli izgledati pokazuju ove, navodno autentične fotografije, skenirane iz procurele BMW-ove brošure.  

Kako bilo, doterana serija 3 donosi nešto svežiji izgled, koji se pre svega ogleda u redizajniranim branicima (napred sa drugačijim otvorima za vazduh i svetlima za maglu), novom grilu, poklopcu motora, svetlima, retrovizorima i novim dizajnom točkova. I unutrašnjost će doživeti modifikacije mada za sada nema slika koje bi pokazale stepen promena (u svakom slučaju, pored estetskih noviteta, možemo očekivati i nove materijale, kao i novi iDrive sistem).

Što se mehanike tiče, iako u ovom trenutku nema konkretnijih informacija, očekuje se  doterivanje postojećeih agragata u cilju njihove manje potrošnje i redukovanja emisije CO2. U vezi s tim, možda je ovo idealna prilika da i Touring model dobije svoju sportsku M3 varijantu sa V8 motorom od 420KS...



Izvor : Grand Motors

U okviru akcije, tokom koje do 1. septembra celi program "Land Rovera" prodaje po posebnim uslovima, Grand Motors, ovlašćeni uvoznik, nudi ograničenu količinu vozila Range Rover sa dizel motorom od 190 KS (440 Nm maksimalnog obrtnog momenta) i izuzetno bogatom opremom, po ceni od 69.900 evra (u dinarskoj protivvrednosti), u koju su uključeni svi troškovi do registracije.

"Potencijalnim kupcima se pruža retka prilika da, u okviru našeg obeležavanja šezdeset godina od pojave prvog "Land Rovera", Range Rover Sport dobiju po uvoznoj ceni koja je trenutno najniža u Evropi. Poređenja radi, eksportna cena ovog vozila za kupce u Italiji i Austriji je za pet hiljada evra viša u odnosu na onu po kojoj se taj model nudi u Srbiji", kaže direktor marki Land Rover i Volvo u "Grand Motorsu", Saša Rudić.

Osim izuzetnih voznih performasi, po kojima je Land Rover već šest decenija neprikosnoveni lider među terenskim automobilima, Range Rover Sport koji se nudi po posebnoj ceni izdvaja se i po bogato ugrađenoj opremi. Stalni pogon na sva četiri točka se podrazumeva, a na popisu opreme su i elektronska blokada centralnog diferencijala; vazdušno oslanjanje (sa mogućnošću podešavanja visine vozila); elektronski program za kontrolu stabilnosti; šestostepeni automatski menjač (sa sekvencijalnim modom); metalik boja; aluminijumski naplaci; bi-ksenonska svetla; automatski klima uređaj; DVD navigacioni sistem; bluetooth za mobilni telefon; kožom presvučena sedišta sa električnim pomeranjem, memorijom i grejanjem..

Za ovaj, kao i ostala Land Roverova vozila, važi garancija od tri godine ili 100.000 prevaljenih kilometara.



Volkswagen je još pre šest godina promovisao zanimljiv koncept automobil 1L ("one liter car"), koji je uspeo da ostvari skoro neverovatnu potrošnju od samo 0,89 litra goriva na 100 km (!), a prema poslednjim, nezvaničnim informacijama, izgleda da na njegovu serijsku varijantu nećemo morati da čekamo bar do 2012. godine kako se to ranije mislilo. Naime, produkcijski primerak ovog ekonomičnog dvoseda (tandemski 1+1 raspored) bi mogao da ugleda svetlost dana već 2010. godine, mada tek u limitiranim serijama od oko 1000 komada godišnje.

Originalni VW 1-Liter je inače pokretao jednocilindrični benzinski motor od samo 300 kubika i 8,5KS (sa njim je ovaj koncept postizao 120 km/h), dok će serijski primerak najverovatnije biti hibrid (kombinacija dvocilindričnog dizel i elektro-motora).   

Dizajn ne bi trebalo da se razlikuje mnogo od koncepta, a zahvaljujući laganoj konstrukciji, njegova težina (oko 300 kg) i potrošnja neće biti mnogo veći u odnosu na verziju iz 2002. To naravno ne znači da će VW štedeti na bezbednosti, jer će 1-Liter imati i vazdušni jastuk za vozača, i ABS, i ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti...  

Cena? Prema prvim procenama između 20.000 i 30.000 evra.



Pošto su sredinom juna iz samog Forda stigle prve zvanične informacije o novom Focusu RS (plus par slika njegovog maskiranog prototipa tokom testiranja na nemačkoj stazi Nirburgring), sada su konačno dostupne i fotografije njegove predprodukcijske verzije, koja će krajem ovog meseca debitovati na salonu automobila u Londonu (prodaja serijske verzije startuje na proleće 2009. godine).

Za pogon će biti zadužen petocilindrični 2,5 litarski turbo motor (u paru sa šestostepenom manuelnom transmisijom), koji razvija okruglo 300KS i 410Nm obrtnog momenta (sadašnji najjači Focus ST inače raspolaže sa 225 konja). To je dovoljno za maksimalnu brzinu od 250 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,4 sekunde.

Zanimljivo je da su se u Fordu odlučili da Focus RS neće imati 4x4, već pogon samo na prednjim točkovima (sa LSD zatvaračem diferencijala).  

Uz snažniji motor, Focus RS će raspolagati i detaljno prerađenim ogibljenjem, za 40 mm širim tragom točkova, modifikovanim izduvnim i kočionim sistemom, doteranim interijerom, dok će se za agresivniji izgled spoljašnjosti brinuti kompletan aerodinamički kit, koji podrazumeva novi prednji branik sa velikim otvorima za vazduh, integrisanim spojlerom i farovima za maglu, zadnji branik sa difuzorom, zatim otvore za vazduh na haubi motora, proširenja blatobrana, ispupčenije pragove i veliki zadnji krovni spojler (u paketu će naravno biti i novi aluminijumski točkovi od 19 inča sa gumama 235/35 i posebne RS oznake).



Nemački tjuner G-Power (možda najpoznatiji po svojim obradama aktuelnih BMW-a M5 i M6) predstavlja novi performance kit za BMW Z4 3.0i, čiji redni šestocilindraš inače u serijskoj verziji raspolaže sa 231KS.

Zahvaljujući novom ASA T1-12 kompresoru, reprogramiranoj elektronici motora i novom sportskom izduvnom sistemu, G-Power G4 3.0i EVO III razvija svih 375KS pri 6450 o/min. i 420Nm obrtnog momenta pri 4650 o/min.

Sasvim dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 4,9 sekunde, do 200 km/h je potrebno tek nešto više od 15 sekundi (tačnije 15,1 sec), dok je maksimalna brzina tačno 300 km/h. Naravno, sve ovo košta, tačnije, vlasnik BMW-a Z4 3.0i će prilikom konverziju u G4 3.0i EVO III biti olakšan za 18.850 evra.

Sem pojačanja motora, G-Power je za G4 3.0 i EVO III predvideo i novi aero body kit, aluminijumske točkove od 20 inča, doterano ogibljenje, jače kočnice (napred su diskovi od 380 x 34 mm) i modifikovani interijer.



Lumma CLR X 650 BMW X6

4 Jul 2008 - 01:02 Tuning Link

Nemački tjuner Lumma Design je pustio u opticaj ovaj crtež kojim najavljuje skoru premijeru njihove modifikacije BMW-a X6.

Nazvan CLR X 650, ovakav X6 se u odnosu na fabrički model razlikuje pre svega po ekstremnom aero body paketu, koji uključuje agresivniji prednji branik sa velikim usisnicima za vazduh, proširenja blatobrana, moćnije pragove, otvore za vazduh ispred zadnjih točkova, a tu su i aluminijumski točkovi od 23 inča, retrovizori sa kućištima od karbona, trepavice na prednjim svetlima, dvobojna karoserija, pojačani kočioni sistem i doterano ogibljenje (spušteno za oko 40 mm u odnosu na standardnu verziju). I unutrašnjost će najverovatnije pretrpeti izmene, mada za sada o tome nema konkretnijih detalja. Takođe nema detalja o povećanju snage motora, ali treba očekivati da to bude u skladu sa ovako agresivnim izgledom.



Holden Colorado

4 Jul 2008 - 01:00 Noviteti Link

Australijski Holden (deo General Motorsa) je pre nekoliko dana promovisao svoje novo pick-up vozilo Colorado, koji zamenjuje dosadašnji Holden Rodeo i koji će se kupcima nuditi u preko 30 različitih kombinacija (imajući u vidu ponudu različitih modela, motora, kabina, klirensa).

Paletu pogonskih agregata sačinjavaju tri motora: 3.0 litarski četvorocilindrični common rail turbo dizel sa 120kW pri 3600 o/min. i 360Nm obrtnog momenta pri 1800 o/min, zatim 3.6 Alloytec V6 benzinac i četvorocilindrični 2.4L benzinac.

Sportska verzija je nazvana Colorado LT-R (osim sa 4x2 nudi se naravno i sa 4x4 pogonom) i u standardnoj opremi, između ostalog, ima i aluminijumske točkove od 16 inča, velike pragove za olakšani ulazak u vozilo, prednja svetla za maglu, Bluetooth, parking senzore, sportski uređen interijer, ABS i EBD sisteme...

Cene u Australiji se kreću u rasponu od 19.990 dolara za model 4x2 Single Cab DX 2.4L pa do 45.990 dolara za model 4x4 Crew Cab Pick Up LT-R 3.0L.



Izvor : Tanjug

Beogradski Verano Motors je prvu polovinu 2008. godine završio sa prodatih 1.990 vozila iz komercijalnog i putničkog programa, što predstavlja porast od 31,4 odsto u odnosu na isti lanjski period.
U prvom polugođu kompanija je predstavila i novi Pežoov putnički auto "partner tepee" i najavila dolazak novog modela porodice francuskog proizvođača - 308 SW.

Kompanija Verano Motors osnovana je u Beogradu 1995. godine i do sada je prodala više od 17.000 vozila iz programa Pežoa. Jedan je od sponzora našeg nacionalnog Olimpijskog tima na 29-im letnjim igrama u Pekingu, a "pežo" je zvanično vozilo naših olimpijaca pre i tokom te sportske manifestacije.