home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Najnovija Dacia Sandero u Srbiju stiže već 15. jula i to po ceni koja za osnovnu verziju sa 1.4 litarskim benzincem od 75KS i osnovnim Base paketom opreme iznosi samo 7555 evra (ovde treba reći da 15. jula startuje prodaja, dok se prve isporuke očekuju u septembru).

Sandero u osnovi predstavlja novu, hatchback verziju već dobro poznatog Logana (baziraju se na istoj B0 platformi i dele oko 70% komponenti) koji je inače nedavno doživeo manje kozmetičko doterivanje (o tome više OVDE).

Sandero je inače promovisan još krajem prošle godine u Brazilu pod značkom Renaulta, tako da izgled Dacijine verzije ne predstavlja neko iznenađenje. Razlike između Dacije i Renaulta Sandero se pre svega svode na drugačiju masku hladnjaka i malo drugačiju ponudu motora, dok je sve ostalo potpuno isto.

Naravno, Sandero je kraći od Logana limuzine (402 naspram Loganovih 429 cm), a i prtljažnik je u osnovnoj konfiguraciji manji za skoro 200 litara (Sandero 320, Logan 510 litara). Zapremina prtljažnika u Sanderu može da se poveća obaranjem zadnjih sedišta i to na 1200 litara. Sandero je inače širok 1750 mm, međuosovinsko rastojanje je 2590 mm, dok klirens (rastojanje od tla) iznosi 155 mm.

Dacia će u Sandero ugrađivati dva benzinska i dva dizel motora; tačnije radi se o 1,4 i 1,6 litarskim benzincima (sa 75, odnosno 87KS) i 1,5 litarskim dCi dizelašem u dve verzije : sa 68 i 86KS (isporuka dizelaša počinje krajem godine). Što se bezbednosne opreme tiče, Sandero će (u zavisnosti od modela) moći da se dobije sa ABS-om, EBD-om (elektronska distribucija kočione sile), četiri vazdušna jastuka i po prvi put i sa BAS-om (pomoć pri naglom kočenju).

Inače, Renault će Sandero, osim u Brazilu i Rumuniji, proizvoditi i u Južnoj Africi, Argentini, Iranu, Indiji, Maroku, Kolumbiji i Rusiji.

VIDEO : Dacia Sandero





Ford će ove godine paletu svojih manjih modela, sem novom Fiestom (promovisanom na martovskom salonu u Ženevi), osvežiti i potpuno novom, drugom generacijom modela Ka, koji se inače prvi put pojavio još pre skoro 12 godina na salonu automobila u Parizu (i novi Ka će svoju zvaničnu svetsku premijeru imati na salonu u Parizu, na jesen ove godine).

Sudeći po ovim najnovijim slikama sa sajta Polskatimes, i budući Ka (kao uostalom i novu Fiestu) odlikuje Fordov kinetički dizajn, a naročito se ističe nos automobila, što je pre svega zasluga prepoznatljivog Fordovog dizajna branika sa velikim trapezoidnim grilom, kao i velikih prednjih svetala. Zanimljivom izgledu doprinose i točkovi smešeteni u same uglove automobila i kratki prepusti karoserije. Što se unutrašnjosti tiče (ima mesta za četiri putnika), ona će dobiti bolje, kvalitetnije materijale i unapređenu ergonomiju.

Kao što je već dobro poznato, novi Ford Ka će deliti platformu i motore sa novim Fiatom 500 (benzinci od 1,2 i 1,4 litra sa 69 i 100KS, kao i 1,3L dizel od 75 konja i 145Nm), a i proizvodiće se u istoj Fiatovoj fabrici u Poljskoj (ove špijunske slike su najverovatnije i napravljene u toj fabrici). Kasnije će paleta biti proširena i sportskom ST verzijom sa 1,4 litarskim turbo motorom i sa oko 150 konja (postizaće maksimalnih 200 km/h, a do 100 km/h će mu trebati manje od 8 sekundi). Ova varijanta će zameniti Ford Sportka, a uz atraktivniji body paket, imaće i proširene blatobrane i 17-inčne alu felne. Najavljuje se i 2+2 kabriolet, manja karavan varijanta, kao i hibridni model, mada za sada o njima nema konkretnijih informacija.

Novi Ka će se u prodaji naći pred kraj ove godine, dok bi cene trebalo da budu slične onima koje važe za aktuelni model. U Velikoj Britaniji se očekuje da osnovna verzija novog Forda Ka košta oko 7500 funti (oko 9415 evra), a sportski ST oko 12.000 funti ili 15.065 evra.



BMW Group i Fiat Group Automobilies su u zajedničkom press saopštenju i zvanično potvrdili da su potpisali Memorandum o razumevanju, koji predviđa zajedničku saradnju na razvoju komponenti i platformi.  

U saopštenju se navodi da BMW i Fiat proučavaju mogućnosti saradnje na planu razvoja komponenti i platformi za vozila Mini i Alfa Romeo, a kao deo moguće saradnje, BMW Group će Fiatu pružiti podršku prilikom lansiranja brenda Alfa Romeo na tržištu Severne Amerike. 

Pismo o namerma su inače potpisali član uprave BMW AG Friedrich Eichiner i Alfredo Altavilla, odgovoran za razvoj Fiat Group Automobiles i izvršni direktor Fiat Powertrain Technologies. U kratkom press saopštenju se još ističe da su se dva partnera dogovorila da ne otkrivaju detalje o mogućoj saradnji, a rezultati pregovora će najverovatnije biti poznati do kraja ove godine.



Uvoznih Hondinih automobila za Srbiju, beogradski Delta Automoto (Omladinskih Brigada 33a, tel. 011/2010 915, www.honda-srbija.rs) i zvanično je domaćoj javnosti predstavio novu generaciju modela Accord (svetska prenmijera je inače održana na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi).

Novi Accord karakteriše nešto atraktivniji i privlačniji dizajn (naročito ako ga uporedimo sa verzijom namenjenoj prodaji u Americi), dok je kabina dobila dinamičniji izgled u odnosu na prethodnika, kvalitenije materijale, bolju završnu obradu, unapređenu ergonomiju, a tu su i sedišta koja pružaju bolji oslonac u krivinama, preglednija intrument tabla i novi multifunkcionalni trokraki upravljač. Od raznih elektronskih sistema treba pomenuti serijski VSA sistem elektronske kontrole stabilnosti, zatim Hondin EPS sistem (Electric Power Steering), unapređeni ADAS (Advanced Driving Assist System), koji uključuje sisteme kao što su CMBS (Collision Mitigation Braking System – nadgleda razdaljinu do drugog vozila, upozorava vozača na mogućnost sudara, a u slučaju neizbežnog sudara počinje sa kočenjem) i LKAS (Lane Keeping Assist System – uz pomoć kamere upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključivanja žmigavaca). U opremi su i ACC (adaptivni cruise control), prednji i bočni vazdušni jastuci i bočne vazdušne zavese.

Potpuno novi Accord pokreću dva benzinska i-VTEC agregata zapremine 2.0 i 2.4 litra (sa 114kW/156KS i 192Nm, odnosno 147kW/200KS i 234Nm), kao i novi 2.2 litarski i-DTEC dizelaš sa 110kW/150KS pri 4000 o/min. i 350Nm pri 2000 o/min. Accord 2.0 postiže maksimalnih 215 km/h, do 100 km/h mu treba 9,3 sekunde, prosečno troši 7,2 litra goriva na 100 km (fabrički podatak), Accord 2.4 do stotke ubrzva za 7,8 sekundi, postiže 227 km/h, troši 8,8 litara, dok Accord 2.2 i-DTEC može do 212 km/h, od 0 do 100 km/h mu treba 9,6 sekundi i u proseku troši 5,6 litara dizela na 100 km.

Svi motori se standardno opremaju manuelnim šestostepenim menjačem, dok je kod   benzinaca moguće doplati i za automatsku transmisiju sa 5 stepeni.

Osim pojačanih i ekonomičnijih motora, novi Accord se odlikuje i širim tragom točkova, nižim težištem, izuzetnim upravljanjem i stabilnošću bez "posledica" po komfor putnika. Accord je inače dugačak 4726 mm, širok 1840 mm, visok 1440 mm, a zapremina prtljažnika iznosi 460 litara.

Cene počinju od 23.950 evra sa PDV-om (model 2.0 Elegance) i idu sve do 29.950 evra, koliko treba platiti Accord 2.2 i-DTEC Executive.

Na kraju i napomena da Delta Automoto sada već stari Accord kupcima nudi po posebnim uslovima. Tačnije, u okviru prodajne akcije Last Minute stari Accord 2.0 Sport staje 21.300 evra, Accord 2.4 Executive ima cenu od 25.500 evra, a Accord 2.2 Executive košta 26.500 evra (sve cene su sa PDV-om).



Izvor : Tanjug

Tokom jula, svake nedelje od četvrtka do subote, od 8 do 20 časova, Hyundai Auto Beograd u svom novom poslovnom centru u ulici Milutina Milankovića na Novom Beogradu organizuje dane otvorenih vrata, tokom kojih se vozila mogu kupiti uz značajne, specijalne popuste.

U saopštenju kompanije navodi se da će tokom trajanja letnjeg sajma kupcima biti odobravani popusti u iznosu od 1.000 do 3.000 evra.

Za buduće vlasnike modela Accent pripremljena je još jedna specijalna pogodnost - mogu da dovezu svoj polovni automobil i po najpovoljnijim uslovima otkupa kući odvezu novog Accenta - sa klimom, garantnim rokom od osam godina i posebnom cenom.

Kupcima svih vozila će biti omogućeno istovremeno preuzimanje vozila na licu mesta i izdavanje probnih tablica.



Nadajući se da može da ponovi uspeh reinkarnisanog modela 500, Fiat se sprema da oživi još jedno legendarno ime iz svoje prošlosti – Topolino. Fiat naime planira proizvodnju nove porodice niskobudžetnih automobila u našoj Zastavi, a očekuje se da prvi bude upravo novi Topolino.

Italijani su inače već počeli sa testiranjem prototipova novog Topolina i to maskiranog u skraćenu Fiat Pandu (na prve dve slike), a na trećoj slici možete videti kako bi mogla da izgleda njegova konačna verzija. 

Novi Topolino će se bazirati na platformi Fiata 500, ali će od njega biti nešto kraći (dužina naime treba da iznosi 3150 – 3200 mm). Uprkos malim dimenzijama, Topolino će imati mesta za četiri putnika (u stvari 2+2 koncepcija), dok će za pogon zadužen dvocilindrični benzinac od 900 kubika zapremine (sa i bez turbo punjača) i sa rasponom snage od 65 do 110KS. Po nezvaničnim podacima motor je smešten pozadi i pokreće zadnje točkove, a za proizvodnju ovog malog dvocilindraša biće zadužena Fiatova fabrika u Poljskoj.

Podsećanja radi, Fiat, prema potpisanom Memorandumu o razumevanju, namerava da u Kragujevcu do kraja 2009. godine počne sa proizvodnjom potpuno novog automobila A klase, a planira se proizvodnja od 200.000 vozila godišnje. Do kraja 2010. godine Fiat bi trebalo da počne proizvodnju još jednog modela iz B klase, čime bi ukupna proizvodnja u Zastavi porasla na 300.000 vozila godišnje.


 



Mazda je objavila konkretnije detalje i cene za svoj novi MPV model Biante, čija prodaja je na domaćem, japanskom tržištu (kome je prvenstveno i namenjen) startovala juče.

Fabrika navodi da Biante karakteriše najveći unutrašnji prostor u klasi (auto je inače dugačak 4715 mm), osoben, atletski stajling, visoka bezbednost putnika i odlične vozne osobine. Ime Biante je inače izvedeno iz engleske reči ambient i treba da naglasi prostranost i funkcionalnost interijera, komfor i uživanje u vožnji, koji Biante pruža vozaču i putnicima (ukupno može da primi osam putnika kojima je ulazak u vozilo olakšan kliznim bočnim vratima).  

Paletu motora čine 2.0 i 2.3 litarski benzinci upareni sa automatskim menjačima sa 4 ili 5 stepeni. Manji agregat se nudi u verzijama sa 144 i 151KS (slabiji sa četvorostepenim a jači sa petostepenim automatikom), dok 2.3L raspolaže sa 165KS pri 6500 o/min.

Mazda planira da proda 3000 komada ovog modela mesečno, a cene se kreću u rasponu od 2.199.000 do 2.650.000 jena (od 13.080 do 15.765 evra).

VIDEO : Mazda Biante



Nemački Brabus u ponudi ima i jednu veoma zanimljivu i naravno još ekskluzivniju verziju Mercedes McLarena SLR Roadster koji neće biti baš po svačijem ukusu.

Pažnju pre svega privlači posebna narandžasta boja karoserije ("mother of pearl orange"), u kombinaciji sa interijerom u crvenoj koži i elementima od karbon fibera.

Unutrašnjost je bogatija i za Brabusov sportski upravljač, sedišta od karbon fibera u XL veličini, novi brzinomer i patosnice oivičene kožom, dok se spolja (pored drečave boje naravno) Brabus SLR Roadster odlikuje novim aerodinamičkim komponentama (prednji spojler i zadnji difuzor, oba od karbon fibera i testirana u vazdušnom tunelu) i 20-inčnim Monoblock VI "Platinum Edition" točkovima u karakterističnom Brabusovom dizajnu (9.5Jx20 napred, 11.5Jx20 nazad, sa Pirelli ili Yokohama gumama, dimenzija 255/30 ZR 20 napred, odnosno 305/25 ZR 20 nazad).

I koliko košta ovo narandžasto zadovoljstvo? Tačno 650.751,50 evra.



 

Još jedna nova tjunirana verzija aktuelnog Fordovog Mustanga nije nikakvo iznenađenje, posebno ako iza svega stoji Steve Saleen, bivši trkač koji se modifikovanjem sportskih automobila bavi već četvrt veka. Upravo je njegova 25-godišnjica u tom poslu bila dobar povod za pojavljivanje posebnog Twenty Fifth Anniversary Mustang Concepta, koji je delo Saleenove nove kompanije SMS (treba reći da za sada nema planova o eventualnoj proizvodnji). Bez obzira na modifikovani izgled (uključujući i dvobojnu kožnu unutrašnjost), ono najzanimljive se ipak krije pod poklopcem motora. To je kompresorski 5.0 litarski V8 agregat sa 720 konja i 907Nm obrtnog momenta, čija snaga se preko manuelnog šestostepenog menjača isporučuje na zadnje točkove.



VIDEO : Veritas RS III

9 Jul 2008 - 00:40 Noviteti Link

Ovo je Veritas III, novi sportski automobil, koji je u formi koncept vozila svetlost dana ugledao još 2001. godine.

Za razliku od koncepta koji je imao ugrađen BMW-ov V12 agregat, serijski primerak ovog roadstera će pokretati V8 i V10 motori (takođe iz BMW-a). U oba slučaja radi se o 5,0 litarskim mašinama, s tim što V8 verzija razvija 480KS (sa njim Veritas III do stotke ubrzava za 3,6 sekundi i postiže maksimalnih 329 km/h), dok V10 varijanta ima 600KS.

Zahvaljujući laganim materijalima (karoserija je od karbon-kevlara), Veritas RS III V10 je težak samo 1080 kg, pa ne iznenađuje najava da ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže za samo 3,2 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 347 km/h.

Proizvodnja će biti limitirana na samo 50 primeraka godišnje, s tim što se prve isporuke kupcima očekuju krajem ove godine.



Britanski tjuner Project Kahn i Cosworth su još početkom ove godine najavili saradnju na zajedničkom modifikovanju čitave palete različitih vozila. Njihov prvi proizvod je pred nama – Kahn Cosworth Sport 300, a baza je Range Rover Sport sa V8 turbo dizel motorom.

Dok standardni Range Rover Sport TD V8 razvija 200kW/268KS, Kahn Cosworth Sport 300 raspolaže sa nešto većom snagom, odnosno radi se o okruglo 300 konja (224kW), što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za oko 8 sekundi i maksimalnu brzinu od 216 km/h (fabrički primerak do stotke potroši 8,6 sekundi a može do 208 km/h).

Što se izgleda tiče, novi aero body paket sadrži novi prednji i zadnji branik, proširenja blatobrana, zadnji krovni spojler i velike, 22 inčne aluminijumske točkove.  

Kako se očekuje, Kahn Cosworth Sport 300 će svoj zvaničan debi doživeti ovog vikenda na poznatom Goodwood Festival of Speed, a cena je za 17.000 funti (21.370 evra) veća u odnosu na standardni Range Rover Sport TD V8.



Izvor : Tanjug

Francuski "Pežo-Sitroen", drugi najveći evropski proizvođač automobila, saopštio je da je prodaja njegovih putničkih vozila i lakih kamiona u prvoj polovini ove godine uvećana 4,6 odsto, zahvaljujući novim modelima i velikoj potražnji u Latinskoj Americi.

Svetska prodaja vozila udruženih kompanija "Pežo-Sitroen" dostigla je za šest meseci ove godine 1,85 miliona jedinica, u poređenju sa 1,76 miliona u 2007, prenela je agencija Blumberg.

Prodaja u zapadnoj Evropi pala je, međutim, 3,5 odsto, na 1,23 miliona vozila.

"Pežo" procenjuje da će zapadno-evropsko tržište u narednom periodu doživeti čak i "veće usporavanje" u drugoj polovini godine i da će potražnja biti manja za oko četiri odsto u čitavoj 2008. Kompanija računa da će potraznja za njenim vozilima u Latinskoj Americi i Rusiji rasti po dvocifrenim stopama.

Izvan zapadne Evrope prodaja je porasla 20 odsto, zahvaljujući sve većoj potražnji u Brazilu i Argenitini, gde je prodato 124.000 vozila. Isporuke Rusiji, u prvoj polovini ove godine, skočile su 62 odsto, na 25.2000 komada, a u zemljama istočne Evrope prodaja je porasla 4,7 odsto, na oko 69.000 vozila. 



Honda je danas ovim crtežom i kratkim press saopštenjem najavila da će 22. jula na salonu automobila u Londonu izložiti novi koncept sportskog automobila, zvanično nazvanog Open Study Model (OSM). Za dizajn je odgovoran Hondin centar za istraživanje i razvoj u nemačkom Ofenbahu, a naglasak projekta je na smanjenju potrošnje goriva i maloj emisiji CO2 (nažalost, Honda u press saopštenju nije objavila nikakve tehničke detalje u vezi ovog dvoseda). Iako će možda prva pomisao mnogih zaljubljenika u Hondu S2000 biti da OSM najavljuje njegovog naslednika, u japanskoj fabrici naglašavaju da to jednostavno nije slučaj i da je Honda OSM u ovom trenutku samo dizajnerska studija i da još nema zeleno svetlo za seriJsku proizvodnju.



Izvor : www.politika.co.yu

Alfa Romeo modelom Mito ulazi sa najvećim ambicijama u kompakt klasu i snažnim motorima postavlja težak zadatak konkurenciji

Alfa saund, drugim rečima alfin zvuk, ponovo živi na radost mnogobrojnih fanova koji ne priznaju ni jednu drugu marku osim Alfa Romea, možda jedinog automobila na svetu sa tako romantičnim imenom, ali i nesumnjivo jedne od sportskih legendi na četiri točka. Ali, vremenom stvari su se promenile ne baš u korist ovog milanskog proizvođača, bilo je i padova, neuspeha. Nekoliko godina unazad, međutim, Alfa se vraća na velika vrata i ponovo stiče poklonike. Uglavnom u segmentu skupljih i luksuznijih automobila.

Ovoga puta stvar je malo drugačija. U Milanu je prošle sedmice uz veliku pompu održana promocija najnovijeg aduta Milaneza, dugo pripremanog i na velika zvona predstavljenog u prisustvu velikog broja specijalizovanih novinara sa svih strana sveta. Radi se, naime, o modelu pod imenom Alfa Romeo Mito, ili skraćeno samo Alfa Mito. To je prvi kompakt fabrike iz Milana dizajniran tako da odmah, već na prvi pogled osvoji srca ljubitelja ne samo sportskih modela. Alfa Mito, kako je u srednjevekovnom zamku Kastelo Sforcesko na promociji izjavio Luka de Meo, izvršni direktor Alfa Romea, predstavlja oživljavanje jednog mita, mita o snazi i sportskim uspesima ovog čuvenog brenda. To je ustvari prvi Alfin kompakt koji treba da napravi dar - mar u klasi.

A da bi se i specijalizovani novinari uverili u verodostojnost reči prvog čoveka Alfe, odabran je probni poligon u isto tako legendarnoj Monci gde smo i mi napravili prve krugove na čuvenom ovalu.

Alfa Mito dizajnerski je neka vrsta hibrida između reprezentativnog sportskog C8 kompeticione, jer sa prednje strane nosi njegove gene, dok s druge, karoserija sa troja vrata naznačuje čvrstinu i individualnost, tako neophodnu u borbi na sve razmaženijem i zahtevnijem tržištu. Radi se dakle, o lepo skrojenom odelu, čiji je autor Argentinac Manuel Dijaz pobrao aplauze na promociji. Automobil je dug samo 4.06 m, širok 1.72 m i visok 1.44 m, sa međuosovinskim rastojanjem od tačno 2.5 metara. Zaista kompaktan.

Ipak ono što čini alfu alfom je njeno srce. Startovaće sa tri motora u ponudi. Junior 1.4 benzinac sa 78 konja, dizel 1.6 sa oznakom JTDM sa 120 konja i još jedan benzinac, zapremine 1.4 turbo sa 155KS. Za kraj godine najavljena je prava poslastica - model GTA sa 230KS, pravi naslednik legendarne alfe GTA iz sedamdesetih godina prošlog veka.

Ali, ono što je nas najviše zanimalo ipak, bila je probna vožnja, tačnije da vidimo koliko je od onoga što se želelo i ostvareno.

Već na prvi pogled kada se sedne u udobno i polusportski profilisano sedište vidi se da je sve osmišljeno i urađeno sa mnogo pažnje. Doduše, ušli smo u model sa 155KS, sa najvišim nivoom opreme i kožnim sedištima... Instrument tabla obložena je mekim materijalom u karbon fiber nijansi, instrumenti su pregledni, a prekidači za automatsku klimu nešto niže na centralnoj konzoli, ali u visini ručice menjača, dakle lako dostupni. Ostalo je u crnoj plastici...

Mesta ima sasvim dovoljno za četiri odrasla putnika kako napred, tako i pozadi. Ulazi se lako, jer se prednja sedišta pomeraju maksimalno napred.

Upoznavanje je trajalo kratko, preovladalo je nestrpljenje da se ovaj mali lepotan jarko crvene metalik boje sa 155KS isproba na delu. Okret ključa (šteta što nema dugme za startovanje), i četvorocilindrični turbo oglasi se tihim zvukom ničim ne nagoveštavajući onaj prepoznatljivi alfin „saund“. Međutim, već prvi krug u Monci odagnao je svaku sumnju. Agregat do nekih 3.000 obrtaja radi tiho i ničim ne odaje koliko snage ima u mišićima. Ali, kada se pedala gasa nagazi malo jače, sve se menja. Mito se oglasi pravom Alfinom pesmom koja podiže adrenalin i prosto tera na iskušenje brze vožnje. Pri najvišim obrtajima to je prava alfa, žustra, brza, koja prosto leti ovalom na legendarnoj stazi... Drugi deo testa bio je na ruti od Mince do jezera Komo i nazad. Tu je Mito pokazao šta zna u „saobraćaju“. Iako je na italijanskim drumovima skoro uvek velika gužva, Alfa Mito se lako probijala kroz reku vozila, što zbog naše forsirane vožnje, što zbog poštovanja koje su joj ukazivali radoznali italijanski vozači. Put je bio baš po meri, sa mnogo kraćih i dužih krivina uzan, ali jednosmeran sa dve trake kao poručen za probu. Sa punim gasom, Alfa Mito je lako dostizala brzine iznad 160 km/h, a zahvaljujući potpuno novom sistemu (DNA) upravljanje je znatno direktnije i omogućuje lakše savlađivanje krivina, što Mito čini najupravljivijim u svojoj klasi. Uz to svi modeli serijski su opremljeni sa tri dinamična moda: normal, all weter (svi uslovi) i dinamik, koji se biraju polugicom pored ručice menjača. Kada je reč o menjaču, dovoljno je reći: to je alfin menjač sa šest brzina , kojim se rukuje lako i precizno. Odnosi su veoma dobro izabrani tako da auto vuče u svim opsezima obrtaja. Još nešto treba istaći: i pored toga što pri ubrzanjima Mito zvuči kao „stara dobra Alfa“ u šestoj brzini je tiha i neće zamarati bukom na dužim relacijama auto putem.

Očigledno je da se o mnogim stvarima vodilo računa, tako da je napravljen zaista dobar kompromis između sportskih ambicija koje Mito ne krije i imperativa savremenog saobraćaja, odnosno smanjenja zamora vozača. Prijatno nas je iznenadila i udobnost koju Mito pruža. I pored velikih točkova od 16 coli i guma dimenzije 225/45 R 16 ogibljenje ne prenosi udarce u unutrašnjost. Kao i potrošnja koja je i pored forsirane vožnje često na najvišim obrtajima bila u granicama pristojnosti, rečju, nije trošila više od devet, deset litara.

Priča o novoj Alfi mogla bi da traje dosta dugo, ali biće još prilike da o njoj nešto napišemo. Ostaje da kao zaključak sa prvog susreta sa Mitom kažemo: čini se da su u Milanu načinili pun pogodak. Alfa Mito ima sve uslove da opravda velika očekivanja čelnika Fijata, a verujemo i Alfinih fanova, kojih će, ubeđeni smo, posle pojavljivanja ovog automobila na tržištu početkom jeseni, biti sve više. Što se tiče cene ona će u Italiji biti za model junior od15.300 evra, za model 1.6 JTDM od 18.950, a za benzinac 1.4 turbo od 17.950 evra pa na više u zavisnosti od opreme.

Autor : Vladimir Dedić




Posle Xsare Picasso i C4 Picassa, iz Citroena će početkom 2009. godine na tržište stići još jedan MPV model sa nazivom Picasso.

Novi C3 Picasso je odgovor francuske fabrike na konkurentske modele kao što su Opel Meriva, Renault Grand Modus i Nissan Note, a kao i kod većih MPV-ova iz Citroena, naglasak i kod ovog modela je naravno na prostranosti, udobnosti (za pet odraslih putnika) i praktičnosti putničke kabine (uz veći kvalitet upotrebljenih materijala), kao i veličini prtljažnika. U vezi s tim, zadnja klupa može da se pomera i po dužini (pa se osnovna zapremina kreće od 385 do 500 litara), čime se dobijaju fleksibilnije transportne mogućnosti, dok će se za odlaganje sitnijih predmeta brinuti brojne ostave.

C3 Picasso inače koristi platformu bratskog Peugeota 207, što znači da ima međuosovinsko rastojanje od 254 cm, dok mu dužina iznosi 408 cm, širina 173 cm, a visina 162 cm (za poređenje, standardni citroen C3 je dugačak 386 cm, širok 167 cm i visok 151 cm).

Interesantnog, pa i simpatičnog dizajna, C3 MPV privlači pažnju i velikim staklenim površinama, posebno veličinom vetrobrana, kao i velikim staklenim panoramskim krovom.

C3 Picasso će pokretati prilično bogata paleta benzinskih i dizel motora, koja će na početku podrazumevati 1.6 litarski HDi dizelaš u verzijama sa 90 i 109KS, kao i 1.4L i 1.6L benzince sa 95, odnosno 120 konja. U ponudi će biti klasični manuelni i SensoDrive poluatomatici, kao i stop-start sistem za manju potrošnju goriva i redukovanje emisije CO2.

Zvanična premijera novog C3 Picassa će se održati ove jeseni na salonu automobila u Parizu, a kao što je napomenuto na početku, njegova prodaja startuje početkom 2009. (po ceni koja će za bazni model iznositi oko 13.000 evra).