home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Osim standardnog modela 308 hatchback (sa troja i petora vrata), Peugeot će na salonu u Frankfurtu (11. – 23. septembar) izložiti i dva koncept automobila na njegovoj osnovi – 308 RC Z (o njemu smo već nedavno pisali) i 308 SW Prologue. Prvi najavljuje buduću Coupe-Cabrio (CC) verziju 308-ice, a drugi, odnosno 308 SW Prologue, prikazuje izgled njene karavan varijante (naslednik aktuelnih modela 307 Break sa pet sedišta i 307 SW sa sedam sedišta). Ovu studiju pokreće 2,0 litarski HDi dizelaš sa 100kW/136KS i DPFS filterom čestica čađi. 308 SW Prologue je dugačak 4500 mm, širok 1815 mm, visok 1560 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2708 mm. Zahvaljujući ovim dimenzijama našlo se mesta i za treći red sedišta i smeštaj sedam putnika. Prema sadašnjim informacijama, budući 308 SW će u serijskoj varijanti (kada se početkom 2008. bude našao na evropskom tržištu) pod haubom imati već poznate agregate iz 308-ice hatchback. To su 1,6 litarski VTi benzinac (razvijen u saradnji sa nemačkim BMW-om) u dve varijante : atmosferskoj sa 120KS i 160Nm i THP  turbo sa 150 konja i 240Nm, dizelaše u vidu 1,6 litarskog HDi od 110KS i 240Nm, kao i već pomenutog 2,0 litarskog HDi sa 136 konja i 320Nm. Što se bezbednosti tiče, Peugeot će 308-icu opremati i vazdušnim jastukom za kolena (ukupno do 9 vazdušnika jastuka na raspolaganju, a sedam je standard), Lane Departure Warning sistemom iz bratskog Citroena C4 (upozorava vozača kada pređe liniju na putu bez davanja žmigavaca), bi-xenon farovima, ojačanom strukturom karoserije i već standardnim elektronskim sistemima kao što su ABS, EBD, EBA i ESP. Uz privlačan dizajn, veću prostranost i funkcionalnost, komfor, bolju ergonomiju, veliki izbor karoserijskih varijanti (kada paleta bude potpuno kompletna), veći kvalitet upotrebljenih materijala i pomenute moderne motore i vrhunsku bezbednost, nije ni čudo da Peugeot očekuje prodaju od 350.000 komada svih varijanti modela 308 godišnje, koji će se proizvoditi u fabrikama u Miluzu i Sošou.






Volvo C30 Efficiency

20 Avg 2007 - 13:26 Noviteti Link

Osim što se bavi razvojem modela sa pogonom na bioetanol ili na hibridni pogon, švedski Volvo takođe radi na usavršavanju svojih već postojećih pogonskih agregata, posebno na smanjenju njihove potrošnje i emisije CO2. Tako će od sledeće godine kupcima biti na raspolaganju dve inovacije, tačnije novi Volvo C30 Efficiency sa smanjenom emisijom CO2 i novi Powershift automatski menjač za modele C30, S40 i V50. Volvo C30 Efficiency (na slikama) će zvaničnu svetsku premijeru doživeti 11. septembra na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu, a radi se o modelu koji pokreće 1,6 litarski turbo-dizel motor sa 77kW/105KS i kome potrošnja iznosi 4,5 litara na 100 km(smanjenje od 0,4 litra u odnosu na običan Volvo C30 1,6D), a emisija CO2 je smanjena za 9 g/km, pa iznosi tačno 120 g/km. Ovo je postignuto serijom izmena na aerodinamici automobila i otporu kotrljanja, kao i dužim prenosnim odnosima menjača. Novitet za 2008. je i Powershift automatska transmisija sa duplim kvačilom, čime je takođe smanjena potrošnja goriva (u poređenju sa klasičnim automatskim menjačem). Powershift automatik će se ugrađivati u modele C30, S40 i V50, koje pokreće 2,0 litarski turbo-dizel agregat.




Daihatsu slavi 100 godina

20 Avg 2007 - 12:15 Vesti Link

Japanski Daihatsu ove godine slavi tačno 100 godina postojanja, a to će između ostalog, obeležiti i sa specijalnim i limitiranim edicijama svojih modela Terios i Sirion. Inače, preteča Daihatsua, Hatsudoki Seizo Company Limited, osnovan je 1907. godine da bi proizvodio motore sa unutrašnjim sagorevanjem, 1919. je proizveden prvi kamion, 1930. je predstavljeno niz vozila sa tri točka, a 1937. godine sledi i prvi auto sa četiri točka, model FA. 1965. godine Daihatsu je sa modelom Compagno Berlina postao prvi japanski proizvođač automobila, koji je svoje automobile počeo da izvozi u Veliku Britaniju. Danas je Daihatsu (inače u vlasništvu Toyote) svetski lider u razvoju i proizvodnji kompaktnih automobila, poznatih po svojoj pouzdanosti, praktičnosti i malim troškovima održavanja. Naravno, svaki od ovih bogato opremljenih slavljeničkih modela, i Terios Centenary i Sirion Centenary, će biti proizveden u samo 100 primeraka, a u prodaji će se naći od septembra. Terios Centenary (sa 1,5 litarskim motorom) u standardnoj opremi ima srebrnu metalik boju, alu točkove, svetla za maglu, krovne nosače, kožni volan, klima uređaj, servo upravljač, ABS+EBD, pogon na sva četiri točka, frontalne i bočne vazdušne jastuke, radio/CD plejer, električne podizače svih prozora, pa čak i parking senzore. S druge strane, Daihatsu Sirion Centenary (na slici), opremljen je alu točkovima, srebrnom metalik bojom, električnim podizačima stakala, električnim retrovizorima, centralnom bravom, sedištem vozača podesivim po visini, ABS+EBD sistemima, klimom, radio/CD plejerom i sa četiri vazdušna jastuka. Sirion Centenary pokreće maleni 1,0 litarski trocilindrični motor sa 70KS, koji se sem malom potrošnjom, ističe i malom emisijom CO2, koja iznosi 118 g/km.  




Posle nekoliko dobrih crteža, koji su se vrteli po internetu poslednjih nekoliko meseci, lovci na automobilske novitete su konačno uspeli da naprave i nekoliko prvih fotografija Audijevog modela A3 u kabrio izdanju. Premijera se očekuje u martu naredne godine, i to na salonu automobila u Ženevi, dok bi prodaja počela na leto, tačno na vreme kada počinje sezona otvorenih automobila. Audi A3 Cabrio će imati meki, platneni umesto sada veoma popularnog metalnog sklopivog krova, čime će krovni mehanizam biti daleko jednostavniji i lakši, samim tim i jeftiniji za proizvodnju. Auto će imati mesta za četiri odrasla putnika, a zadnji kraj će pretrpeti korekcije izgleda u odnosu na aktuelni A3 hatchback. A3 Cabrio pokretaće benzinski i dizel motori već poznati iz A3 hatchbacka, odnosno benzinci od 1,4 litra sa 92kW/125KS, 1,8 L sa 118kW/160KS, 2,0 L od 195kW/265KS (model S3 Cabrio), dok će ljubiteljima dizelaša na raspolaganju biti 2,0 litarski TDI agregati sa 103kW/140KS i 125kW/170KS. Inače, u Audiju kao glavnog konkurenta za svoj novi otvoreni model vide u budućoj BMW-ovoj seriji 1 u kabrio varijanti. Iako se krajem maja pričalo da će budući Audi A3 Cabrio od sledeće godine proizvoditi Karmann (najveći nemački nezavisni proizvođač automobila i snadbevač auto delova), u Audiju su ipak odlučili da će se proizvodnja tog modela odvijati u njihovoj fabrici u Mađarskoj. Naime, 29. juna Audi je i zvanično objavio da proizvodnja modela A3 Cabrio započinje 2008. godine, i to u njihovoj fabrici u Đeru (zapadna Mađarska), gde se već sklapa Audi TT Coupe i TT Roadster. Audi je inače fabriku u Đeru otvorio još 1998. godine, a prvi automobil je bio Audi TT prve generacije. Ove godine se u toj fabrici planira produkcija od oko 50.000 komada TT-a, dok je prošle godine realizovano 23.675 jedinica.



Toyota Aygo ckIN2U

20 Avg 2007 - 00:35 Noviteti Link

Iza ovog "šifrovanog" imena krije se nova specijalna edicija najmanje Toyote, koja će se od septembra naći u prodaji u Nemačkoj, i to po ceni od 12.450 evra. Ono ck su inicijali kompanije Calvin Klein (jednog od vodećih svetskih brendova u dizajnu i marketingu ekskluzivnih dobara), pa se ime ove edicije izgovara ck-into-you. Aygo ckIN2U u standardnoj opremi ima bež metalik boju, klima uređaj, MP3 plejer, originalne 14-inčne ckIN2U alu točkove, sedišta u kombinaciji koža/alkantara, kožni volan i kožnu ručicu menjača. Za pogon se brine 1,0 litarski trocilindrični benzinac sa 50kW/68KS, uparen sa 5-stepenim ručnim menjačem ili automatskom transmisijom.



MTM Audi TT RTT 400 RS

19 Avg 2007 - 14:55 Tuning Link

Motoren-Technik-Mayer ili kraće MTM, je nemački tjuner (možda najpoznatiji po Audiju TT Bimoto sa dva motora i 1000KS), koji sada svim zainteresovanim nudi i svoju verziju aktuelnog Audija TT pod nazivom TT RTT 400 RS. Broj 400 u imenu nažalost ne znači da ovaj TT postiže maksimalnih 400 km/h (kao pomenuti TT Bimoto), već samo nagoveštava broj konjskih snaga pod poklopcem motora (tačna snaga pojačanog 3,2 litarskog V6 motora inače iznosi 305kW/415KS). Više od pojačanja motora pažnju privlači ubrzanje MTM-a TT RTT 400 RS do 100 km/h, koje je za tačno pola sekunde bolje od nekoliko desetina hiljada evra skupljeg Audija R8 sa 420KS (tačnije MTM Audi TT RTT 400 RS do stotke stiže za 4,1 sekundu, a R8 za 4,6). Ubrzanje do 200 km/h ovaj TT postiže za 15,3 sekunde, dok mu maksimalna brzina iznosi 282 km/h (R8 može do 301 km/h). MTM se potrudio da njihov TT i vizuelno liči na R8, za šta se brine novi body kit (drugačiji branici sa lamelama i veći otvori za vazduh), koji košta tačno 2000 evra (ovaj MTM Audi TT inače košta 73.000 evra). Novi su i 19-inčni točkovi sa Michelin Pilot Sport gumama, pojačani kočioni sistem (diskovi od 380 mm napred, a 310 mm nazad), sportski izduvni sistem sa četiri završetka (svaki prečnika po 70 mm), a zanimljivo da MTM ovom prilikom nije dirao ogibljenje automobila.



Lexus je predstavio ograničenu Pebble Beach Edition seriju svog Coupe-Cabrio modela SC 430 (krov mu se inače spušta/podiže za 25 sekundi). Ova, već peta specijalna edicija Lexusa SC 430, biće proizvedena u svega 360 primeraka, a u prodaji će se pojaviti krajem avgusta. Odlikuje se jedinstvenim dizajnom eksterijera i elegantnom kombinacijom boja, ekskluzivnih za ovu Pebble Beach Edition verziju. Konkretnije, karoserija je ofarbana u Smoky Granite Mica boju, dok je unutrašnjost u ekskluzivnoj dvobojnoj Camel i Ecru koži. Da se ovde radi o posebnoj seriji, potvrđuju i javorovo drvo u kabini i specijalni hromirani logo ove serije, koji se nalazi na blatobranima i kabini automobila (na centralnoj konzoli). Specijalitet ove serije su i šestokraki, 18-inčni hromirani točkovi (sa run flat pneumaticima). Inače, SC 430 pokreće 4,3 litarski V8 motor sa 288KS, dok se snaga na zadnje točkove prenosi preko sekvencijane 6-stepene ECT-i transmisije. Ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) traje 5,8 sekundi, a maksimalna brzina je limitirana na 240 km/h. Lexus SC 430 je opremljen elektronskim sistemima kao što su ABS, EBD, BAS, TRAC (traction control) i VSC (elektronska kontrola stabilnosti). Osim toga, svaki SC 430 ima kao standardni deo opreme i Mark Levinson Premium Sound System sa devet strateški pozicioniranih zvučnika, koji ovaj Lexus pretvaraju u privatnu koncertnu dvoranu.




Nemački AutoBild (www.autobild.de) navodi da su ovo prve slike novog VW Golfa VI, o kome se poslednjih meseci mnogo piše, a još više nagađa. Zato još više privlače pažnju bombastični naslovi "Svetski ekskluziv", "prve slike", "kako stvarno izgleda" na naslovnoj strani najnovijeg broja ovog nemačkog magazina. Na stranu atraktivni naslovi, koji služe da se proda novina, ali AutoBildove kompjuterski generisane slike obično i nisu daleko od konačnog proizvoda. Da li su u pravu i ovaj put, pokazaće vreme. Prema ovim slikama (ako se pokažu verodostojnim), budući Golf VI baš i ne donosi neku dizajnersku revoluciju, što se doduše pretpostavljalo i ranije. Jednostavno, Golf je najvažniji model fabrike i rukovodstvo VW-a nema nameru da nepotrebnim i rizičnim dizajnerskim eksperimentima ugrozi poziciju bestetelera koju Golf ima, tako da se ovde radi o evoluciji izgleda postojećeg Golfa (što se naročito odnosi na bokove automobila, koji su praktično nepromenjeni u odnosu na aktuelnu "Peticu"). Osim toga, i dimenzije će biti veoma slične postojećem modelu. Očekuje se da novi Golf stigne na tržište krajem 2008. godine dok ga Amerikanci neće videti do 2009. ili čak 2010. godine. Inače, tamo će se i dalje prodavati kao Rabbit. Kao i ranije, i Golf VI će pokretati široka paleta benzinskih i dizel agregata, među kojima se nalaze i novi 1,6 litarski TSI sa 200KS i 2,0L sa 260 konja, koji bi pokretao novi Golf GTI (sadašnji ima 200KS). Pominje se i mogućnost ugradnje 3,6 litarskog V6 motora iz Passata R36, koji bi u Golfu razvijao 281KS.

 



Novitec Fiat Grande Punto X-One je naslednik prošlogodišnjeg Novitecovog Grande Punta Sport, a svojim novim aero body paketom donosi još više vizuelne ekstravagancije nego ranije. Agresivni (u pravom značenju te reči) X-One kit sastoji se od novog prednjeg branika sa spojlerom, novom haubom motora, moćnijih pragova, zadnjeg krovnog spojlera, otvora za vazduh na krovu i novog zadnjeg branika sa difuzorom. Nemački specijalista za obradu italijanskih automobila  je ovom Puntu dodao još i dvodelnu prednju masku hladnjaka, "trepavice" na prednjim svetlima, četiri završetka izduvnog sistema od nerđajućeg čelika (po dva na levoj i desnoj starni, svaki prečnika 90 mm), kao i podešavajuće sportsko ogibljenje, kojim se Punto X-One može spusti za 35 do 75 mm. Tačku na i predstavljaju crni Novitec type N8 točkovi od 18 inča sa gumama 215/35R18. I kabina je dobila par novih detalja u vidu aluminijumskih pedala i crnih patosnica sa crvenim Novitec logom. Što se motora tiče, Novitec je pojačao 1,9 litarski JTD dizelaš (serijski model razvija 96kW/130KS i 280Nm), koji sada raspolaže snagom od 118kW/160KS i 328Nm obrtnog momenta pri 1950 obrt./min. (što je dovoljno da ovaj dizel Punto ubrza do 100 km/h za 8,6 sekundi, dok je maksimalna brzina 210 km/h).




 

 

Od 20. avgusta počinje nova prodajna kampanja domaćeg generalnog uvoznika za Volkswagen, firme Porsche SCG (tel. 011/3042-400, www.volkswagen.co.yu), vezana za najprodavaniji model ove marke kod nas. Kampanja pod nazivom "Polo Remiks" nudi besplatan kasko od 5 godina i uštedu na modelu Polo od 750 evra. Ušteda se odnosi na Trend paket koji sadrži radio, četvoro vrata i klimu. Besplatan kasko ostvaruje se saradnjom sa finansijskom kućom Porsche Leasing. Kampanja Polo Remiks traje do 1. oktobra. U akciji učestvuju svi Volkswagen dileri u Srbiji.



Infiniti M za 2008.

18 Avg 2007 - 00:27 Noviteti Link

Osim potpuno novog crossover modela EX35, Infiniti je istovremeno predstavio i obnovljenu verziju svoje limuzine M serije za 2008. godinu. Ako za trenutak ostavimo po strani manja kozmetička doterivanja spoljašnjosti i unutrašnjosti, najveću novost u stvari predstavlja uvođenje verzije sa pogonom na sva četiri točka u varijantu sa 4,5 litarskim V8 motorom od 325KS, koji sada nosi oznaku M45x. Tako sada oba modela Infinitijeve M serije imaju u programu i verzije sa AWD integralnim pogonom (ranije je već postojao model M35x sa manjim 3,5 litarskim V6 motorm). Estetski posmatrano, M za 2008. je dobio doterani izgled prednjeg i zadnjeg dela (maska, branici, svetla pozadi, hromirani detalji, novi alu točkovi od 18 i 19 inča i nove boje za karoseriju), dok je unutrašnjost osvežena novom centralnom konzolom, novim osvetljenjem instrument table, revidiranim  navigacionim sistemom i novim bojama. I ovaj restilizovani Infiniti M je poput pomentog EX35 dobio LDP sistem (Lane Departure Prevention), koji upozorava vozača kada je izašao iz kolovozne trake bez uključenja žmigavaca. Takođe, prethodna Sport verzija je zamenjena novom verzijom nazvanom Sport Package, koja uključuje jedinstveni stajling eksterijera i interijera (između ostalog, tu su drugačiji branici, pragovi, tamnija kućišta prednjih svetala i 19-inčne alu felne).




BMW 335Xi Coupe

18 Avg 2007 - 00:24 Noviteti Link

BMW je najavio da će u prvoj polovini naredne godine na tržište lansirati seriju 3 Coupe (model E92) sa pogonom na sva četiri točka, koji se inače već neko vreme ugrađuje u limuzinsku verziju serije 3 (model E90). BMW 335Xi Coupe će pokretati isti 3,0 litarski 6-cilindrični biturbo motor sa 225kW/306KS kao i aktuelni 335i Coupe, ali će verzija sa pogonom na sva četiri točka imati za nijansu bolja ubrzanja od svog brata sa pogonom samo na zadnjoj osovini. Naime, od ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h), novi BMW 335Xi Coupe sa manuelnim menjačem će postizati za 5,2 sekunde, a sa automatskim za 5,3 sekunde, što je za 0,1 sekunde bolje od BMW-a 335i sa ručnim menjačem, odnosno za 0,2 sekunde brže od BMW-a 335i sa automatskom transmisijom. Po nezvaničnim informacijama, BMW 335Xi Coupe koštaće 42.600 dolara pa naviše, što je za 1800 dolara više u odnosu na verziju sa samo zadnjim pogonom (cena važi za SAD).



Izvor : www.novosti.co.yu

Od 1. avgusta, kada je počela prodaja automobila "astra klasik II" bez carine, dnevno se na domaćem tržištu proda oko 30 ovih vozila. Do juče je prodato 430 "astri". U "Zastavi" procenjuju da će, na osnovu potražnje, do kraja meseca prodati oko 600 tih "Opelovih" modela. Prema rečima Zorana Radojevića, generalnog direktora Grupe "Zastava vozila", interesovanje kupaca za sve modele je izuzetno veliko. Podjednako dobro se prodaju modeli sa benzinskim motorom od 1.400 do 1.600 kubika, kao i model sa dizel-motorom od 1.700 kubika. "Zastava" će do kraja godine uvesti tri hiljade, a naredne još osam hiljada "astra klasik II". - Saradnja sa "Dženeral motorsom" odvija se prema dogovorenoj dinamici - kaže Radojević. - Intenzivno se radi na projektovanju nove tehnologije za proizvodnju "astre" do kraja sledeće godine.U proteklih mesec dana u "Zastavi" su boravile dve ekipe stručnjaka ove kompanije, koje su sagledavale mogućnosti za proizvodnju novog motora. Razmena iskustava biće nastavljena odlaskom "Zastavinih" stručnjaka u jednu od fabrika "Dženeral motorsa". Inače, osnovni model "astre klasik II" na domaćem tržištu prodaje se za 10.800 evra.



Citroen C-Airscape

17 Avg 2007 - 18:31 Concept cars Link


Citroen je ranije najavio da će slike svog novog koncepta C-Airscape objaviti u ponedeljak 20. avgusta, ali kako je to već uobičajeno u poslednje vreme, fotografije i ovog automobila su se pre vremena (i bez volje same fabrike) danas pojavile na internetu (zasluga za to pripada jednom od članova foruma "planete-citroen"). C-Airscape predstavlja elegantnu studiju kabrioleta srednje klase sa četiri sedišta i krovom izrađenim od od karbon fibera i stakla. C-Airscape takođe najavljuje i izgled novog Citroena C5, koji će od ovog koncepta praktično u potpunosti preuzeti izgled prednjeg i zadnjeg dela automobila (90-95 %). U ovaj koncept je ugrađen 2,7 litarski V6 HDi dizel motor sa 150kW/208KS pri 4000 obrt./min. i 440Nm obrtnog momenta pri 1900 obrt./min., koji kao gorivo može da koristi i biodizel, a menjač je automatski sa šest stepeni prenosa (naravno uz ovaj motor neizostavno ide i DPF filter za čestice čađi). Citroen će C-Airscape promovisati već na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu (11. do 23.septembar), dok se i premijera serijskog modela C5 II očekuje na pomenutom salonu, mada je moguće da se prezentacija održi i na salonu u Ženevi, na proleće naredne godine. Osim elegantnog, pa i moćnog izgleda (izdužena silueta, veliki otvori za vazduh, 19-inčni točkovi, hromirane izduvne cevi, LED svetla), C-Airscape donosi i par novotarija kao što su Snow Motion traction control sistem i UrbanHybrid sistem, koji je zadužen za isključivanje motora dok automobil stoji (npr. na semaforu), a čim vozač pritisne gas, sistem automatski ponovi pali motor (rezultat je smanjena potrošnje goriva i emisija CO2).



Renault Logan Tuning

17 Avg 2007 - 13:51 Tuning Link

Kao što je poznato, Dacia Logan se u Brazilu prodaje kao Renault Logan, a nedavno je fabrika u Brazilu promovisala i trkačku verziju ovog jeftinog automobila, koji će oduševiti ljubitelje trka i koga pokreće i bioetanol E85 gorivo (kombinacija 85 % etanola i 15 % benzina). Logan Tuning pod haubom ima 1,6 litarski motor sa 16 ventila, koji razvija 110KS pri 5750 obrt,/min. i 148Nm (ako ga pokreće benzin) i 115KS pri 3750 obrt./min. i 152Nm, ako se kao gorivo koristi bioetanol. Auto je napravljen u saradnji sa kompanijama kao što su Elf, Nokia, ATW Motorsport, Eibach, Momo i Siemens VDO. Ipak, motor na bioetanol ne privlači toliku pažnju kao agresivan aero body paket na automobilu. Tu su : atraktivniji prednji branik (sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom), moćniji pragovi, veliko krilo na poklopcu prtljažnika, dve izduvne cevi (u potpunosti integrisane u zadnji branik), kao i upadljiva kombinacija boja (žuta, plava, crna i bela), 19-inčni alu točkovi sa ogovarajućim gumama, spušteno ogibljenje i disk kočnice na zadnjim točkovima. Posebna priča je unutrašnjost Logana Tuning, koja je dobila dvobojna, kožna Recaro sedišta sa izraženim bočnim osloncima, CD/MP3 audio sistem firme Siemens VDO, u kombinaciji sa dva pojačala marke Alpine i četiri zvučnika, od kojih se dva nalaze u prtljažniku.