Nemački maloserijski proizvođač sportskih automobila Wiesmann će 10. septembra u Frankfurtu (dan pre otvaranja Frankfurtskog auto salona za medije) predstaviti svoj najnoviji model GT MF 5 Coupe, koji će koristiti BMW-ov 5,0 litarski V10 motor sa 373kW odnosno 507 konja iz modela BMW M5 i M6. Ovo je prvo veće doterivanje ovog automobila od njegove promocije 2005. godine, a osim novog motora, od standardnog modela razlikovaće ga nekoliko manjih dizajnerskih promena. Neka vas ne zavara njegov retro izgled, jer sa pomenutim V10 agregatom, ova ala teška 1250 kg, može oko 300 km/h, dok joj za sprint do stotke treba oko 4 sekunde (definitivni podaci još nisu objavljeni). Aktuelni Wiesmann GT inače pokreće motor sa 270kW/362KS, sa kojim postiže 280 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 4,6 sekunde. Wiesmann GT MF 5 će se u prodaji naći sredinom naredne godine, a cena još nije poznata.
Nemački tjuner Mansory se potrudio da zaista temeljito obradi ionako ekskluzivni Bentley Continental GT. Pre svega tu je pojačani 6,0 litarski W12 Biturbo motor, koji sada raspolaže snagom od 478kW/650 KS pri 6100 obrt./min. i 780Nm obrtnog momenta. Snaga se na sva četiri točka prenosi preko 6-stepenog automatskog menjača. Ovaj Continental GT, težak 2475 kg i dugačak 4804 mm, do stotke ubrzava za 4,5 sekunde, dok mu maksimalna brzina iznosi 330 km/h. Ovako brz i snažan auto zaslužuje i snaže kočnice, pa su prednji diskovi prečnika 415 mm, a zadnji 405 mm. Estetki gledano, Mansory Continental GT raspolaže moćnim aero body paketom, nazvanim Le Mansory (kombinacija reči Mansory i čuvene trkačke staze Le Mans), koji uključuje novi prednji spojler sa integrisanim dnevnim svetlima, dodatnim otvorima za vazduh i elementima od karbon fibera. Tu su i nove bočne "suknjice" i proširenja blatobrana sa dodatnim otvorima za vazduh. Tačka na i su ogromni 22-inčni točkovi (10 x 22) sa gumama 265/35/22 napred, odnosno 305/30/22 pozadi. Ostaje pitanje diskutabilnog odabira boja. Kao i u slučaju nedavne obrade Aston Martina Vanquish S od strane ove iste firme (bio je u crno/žutoj kombinaciji), i Continental GT karakteriše dvobojna kombinacija eksterijera i interijera; u ovom slučaju crna i narandžasta boja. Sva sreća pa je ovaj Le Mansory paket za Continetal GT dostupan samo u limitiranom broju primeraka...
Stiže još jedan ekološki podobniji model sa manjom emisijom CO2 i smanjenom potrošnjom goriva. Ovog puta iz Audija, a radi se o modelu A3 1,9TDIe (verzija za 2008.), koji razvija 77kW/105KS i 250Nm obrtnog momenta. Kao i kod bratskog Volkswagen Golfa 1,9 TDI BlueMotion, i ovaj Audi A3 odlikuju poboljšana aerodinamika, filter čestica čađi, duži prenosni odnosi u menjaču i gume sa manjim otporom kotrljanja. Ovaj A3 se nudi u obe već poznate karoserijske varijante : kao hatchback sa troja vrata i Sportback sa petora vrata (na slici). U odnosu na dosadašnji A3 1,9TDI, ubrzanje do 100 km/h je ostalo 11,4 sekundi, ali je maksimalna brzina nešto viša i umesto 187 iznosi 193 km/h (podaci važe za verziju sa troja vrata i manuelnim 5-stepenim menjačem). S druge strane, emisija CO2 je spala na 119 grama po kilometru, a potrošnja na prosečnih 4,5 litra dizela na 100 km (fabrička tvrdnja).
Evropski Ford će svojim kupcima ponuditi nove ECOnetic modele, odnosno ekološki podobne automobile, koji se odlikuju malom emisijom CO2 i smanjenom potrošnjom goriva. Ova vozila će koristiti najnovije common-rail turbo-dizel motore, a prvi u seriji ECOnetic modela biće Focus ECOnetic, čija premijera će se održati na salonu automobila u Frankfurtu sredinom septembra. Ime ECOnetic je odabrano jer povezuje ekološki podobnu tehnologiju sa aktuelnim Fordovom kinetičkom filozofijom u dizajniranju automobila. Focus ECOnetic će pokretati visoko-efikasni 1,6 litarski Duratorq TDCi dizelaš sa DPF filterom čestica čađi, koji razvija 80kW/109KS. Rezultat je prosečna potrošnja od 4,3 litre dizela na 100 km (fabrički podatak), dok je emisija CO2 115 g/km (12 g/km manje u odnosu na običan Focus 1,6 TDCi). Smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2 postignuto je po već oprobanom receptu, tačnije poboljšanom aerodinamikom automobila i manjim otporom kotrljanja. Ukratko, Focus ECOnetic je niži u odnosu na standardni Focus 1,6 TDCi, dodat je aerodinamički kit i gume dimenzija 195/65R15, pa Cw količnik iznosi 0,31. Focus ECOnetic će se naći u prodaji pred kraj ove godine ili na samom početku 2008.
Za ovaj kompletan tjuning projekat ART-u je poslužio serijski Mercedes CLS 350, čiji 3,5 litarski V6 motor sada raspolaže sa 275kW/374KS i 510Nm obrtnog momenta (za poređenje, fabrička verzija ima 200kW/271KS i 350Nm). Naravno, motor nije jedino što je ART promenio na ovom Mercedesu CLS 350. Agresivan i brutalan eksterijer sa aero body paketom u DTM stilu (uključuje nove branike sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerima, proširene blatobrane sa otvorima za vazduh, nove pragove, zadnji difuzor, retrovizore od karbon fibera, novu masku hladnjaka bez prepoznatljivog znaka Mercedesa, kućišta prednjih svetala u crnoj boji, dodatna svetla napred) prati i spušteno ogibljenje za 40 mm, proširen trag točkova (napred 70 mm, a nazad za 80 mm), novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka (po dva na levoj i desnoj strani a svaki prečnika 100 mm), pojačane kočnice (diskovi napred od 255 mm, pozadi 305 mm) i novi šestokraki 20-inčni točkovi u crnoj boji (gume 255/30R20 napred i 305/30R20 nazad), koji se lepo uklapaju sa crnim trkačkim trakama na karoseriji ovog monstruma. Unutrašnjost je obogaćena ergonomski oblikovanim sportskim volanom, detaljima od karbona fibera, a uz doplatu 8640 evra dobijate i kožni interijer. Kada već pominjemo cenu, aero body kit će Vas olakšati za 18.921 evro, prerada motora 19.664 evra, a komplet točkova sa spuštenim ogibljem 7138 evra. Ukratko, za ovakav ART Mercedes CLS 374 GTR treba izdvojiti tačno 154.554 evra.
Toyota Yaris TS stigla u Srbiju
Najsnažnija Toyota Yaris sa oznakom TS od nedavno se nudi i kupcima u našoj zemlji. Domaći uvoznik, firma Toyota Srbija i Crna Gora (Savski nasip 7, Novi Beograd, besplatna info linija 0-800-300-000, www.toyota.co.yu), prodaje novi Yaris TS po ceni od 16.900 evra sa PDV-om, pa naviše. Kao i obična verzija Yarisa i ovaj TS nudi veliku prostranost u kabini (za svoju veličinu), bezbednost i komfor u vrhu svoje klase. Yaris TS je prvi Toyotin model koji se oprema novim 1,8 litarskim Dual VVT-i motorom sa snagom od 98kW/133KS pri 6000 obrt./min. Sa ovim motorom ovaj sportski Yaris TS postiže 194 km/h i ubrzanje od 9,3 sekunde do 100 km/h, dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 7,2 litra na 100 km. Naravno zahvaljujući sportski podešenom ogibljenju, Yaris TS nudi užitak u vožnj, a istovremeno pruža i komfornu, mirniju vožnju uz odličnu upravljivost. TS verzija se nudi u verzijama sa 3 i 5 vrata, a od običnih varijanti Yarisa razlikuje se po većim prednjim i zadnjim branicima, pragovima sa strane automobila, diskretnom krovnom spojleru pozadi, hromiranim završetkom izduvne cevi, značkama TS po karoseriji i alu felnama u standardnoj opremi. U principu ništa posebno ali to ovaj auto izdvaja iz mase drugih Yarisa koje viđamo svaki dan. U unutrašnjosti se izdvajaju nova sportska sedišta, hromirani okviri otvora za ventilaciju i kožni volan. U serijskoj opremi ovog Yarisa se nalaze još i klima uređaj, CD plejer, kao i volan podesiv po visini i dubini.
Britanska tjuning kuća Project Kahn je za vlasnike ionako prestižnog Aston Martina DB9 pripremila novi aerodinamički paket DB9S, koji svojim izgledom podseća na upravo predstavljeni Aston Martin DBS, ali je istovremeno ostao veran originalnim konturama DB9. Iako je dakle već i standardni DB9 sam po sebi dovoljno ekskluzivan i atraktivan auto, ovaj body kit je namenjen onim kupcima, koji žele još individualniji, odnosno personalizovani izgled svog automobila. Ukratko, novi aerodinamički paket sadrži novi prednji i zadnji branik, bočne "suknjice", spojler na poklopcu prtljažnika i 20-inčne Kahn RSV točkove. Rezultat je agresivniji i dinamičniji DB9, koji usput izgleda niži nego što stvarno jeste. Body paket u Velikoj Britaniji košta 6699 funti, a komplet pomenutih točkova okruglo 4000 funti (navedene cene su sa uključenom montažom ali bez poreza). Motor nije diran pa 5,9 litarski V12 agregat (tačna zapremina je 5935 kubika) i dalje razvija 335kW/456KS i 570Nm obrtnog momenta. Sprint do stotke traje svega 4,9 sekunde, a maksimalna brzina ovog lepotana iznosi tačno 300 km/h.
Opel Corsa Hybrid concept
Nova Corsa Hybrid concept (premijera na salonu automobila u Frankfurtu sledećeg meseca) je rezultat General Motorsovih napora da smanji potrošnju goriva i emisiju CO2 u svojim automobilima. Ovu Corsu pokreće i 1,3 litarski CDTI dizel agregat sa 55kW/75KS, a troši prosečno 3,75 litra dizela na 100 km (fabrički podatak), dok emisija CO2 iznosi samo 99 grama po kilometru. Ipak, iako ima naziv Hybrid u imenu, ova Corsa nije hibridni automobil kakav je npr. Toyota Prius (koju pokreće benzinski motor u kombinaciji sa elektromotorom), već Corsa Hybrid concept koristi jednostavnu tehnologiju poput elektropokretača, koji istovremeno vrši funkciju alternatora (starter-generator) i Stop/Start automatski prenos. Pored 1,3 litarskog CDTI dizelaša Corsa Hybrid concept koristi i litijum-jonsku bateriju, koja obezbeđuje starter-generatoru neophodnu električnu energiju. Pomenuta baterija se puni kroz sistem regeneracije energije, koja se stvara prilikom kočenja. Drugim rečima, tokom kočenja prekida se opskrbljivanje motora gorivom, a kinetička energija se pretvara u električnu.
Da je i od odličnog moguće napraviti bolje, vidi se i na primeru Ferrarija 599 GTB Fiorano (6,0 litarski V12 motor sa 456kW/620KS, maksimalna brzina 330 km/h, ubrzanje do 100 km/h za 3,7 sekunde). Naime, perfekcionisti iz nemačke kompanije H&R, specijalizovane za dorade ogibljenja, uzeli su u svoje ruke ovog italijanskog lepotana i još više poboljšali njegove ionako odlične vozne osobine. H&R je Ferrari 599 GTB Fiorano opremio novim oprugama (cena od 1590 evra) i TRAK+ distancijalima, čime je automobilu spušteno težište i povećan trag točkova.
Švedski Volvo će na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu obogatiti ponudu agregata u modelima S80 i V70, i to malim benzincem od 2,0 litra i dizelašem iste zapremine. Dvolitarski benzinac sa 4 cilindra razvija 107kW/145KS i 185Nm obrtnog momenta, a sa ovim motorom model V70 prosečno troši 8,3 litara benzina na 100 km, dok se Volvo S80 (na slici) zadovoljava sa 8,1 litra na 100 km. Drugi novi motor u paleti ova dva modela je 2,0 litarski common-rail turbo-dizel (sa filterom čestica čađi), koji raspolaže sa 100kW/136KS i 320Nm obrtnog momenta, a sa njim Volvo V70 2,0D troši prosečno 6 litara goriva na 100 km, a Volvo S80 2,0D nešto manje, tačnije 5,9 litara.
Škode na komprimovani prirodni gas
Trend širenja pumpi na kojima se kod nas (za sada na Novom Beogradu, Pančevu, Čačku i Kruševcu) može kupiti komprimovani prirodni gas (KPG, CNG ili jednostavno metan), prate i pojedini naši uvoznici automobila. Tako je generalni uvoznik češke Škode, firma AutoČačak (PJ AutoČačak, III bulevar 9, Novi Beograd, tel. 011/3072-800, 3072-820, www.autocacak.co.yu), od nedavno kupcima novih Škoda počeo da nudi ugradnju uređaja za pogon na komprimovani prirodni gas. Radi se o KPG uređajima kompanije BRC, dok se ugradnja može obaviti u zvaničnom servisu AutoČačak na Novom Beogradu. Cena nije baš mala (ugradnja uređaja sa tri boce od po četiri kilograma gasa u Octaviju košta 2500 evra sa PDV-om), pa je najbolje da svako za sebe izračuna koliko se isplati ugradnja ovog uređaja.
Ford Verve concept
Posle onih jučerašnjih skica, Ford je danas objavio i prve zvanične slike svog novog koncept automobila B segmenta, koji će svetsku premijeru doživeti na skorašnjem salonu automobila u Frankfurtu. Auto se zvanično zove Verve concept i najavljuje kako će izgledati sledeća generacije Forda Fieste (ako se uopšte tako i dalje bude zvala). Prema onome što vidimo, buduća Fiesta napušta konzervativni dizajn prethodnika i dobija daleko oštriji i dinamičniji izgled, u skladu sa aktuelnim Fordovim "kinetičkim" dizajnerskim rečnikom (već primenjen na modelima kao što su S-MAX i novi Mondeo). Najveća razlika između ovog koncepta i serijske nove Fieste (koja će se pojaviti u prodaji sredinom naredne godine), biće u visini krova, odnosno serijski automobil imaće viši krov. Zadnji kraj je međutim veoma sličan budućoj Fiesti (sa sve oblikom zadnjeg stakla i krovnog spojlera), dok prednji deo koncepta karakteriše veliki trapezoidni centralni otvor za vazduh, veoma uska maska i izdužena svetla (koja će u serijskoj varijanti biti manja). Pažnju privlače i LED zadnja svetla i veliki 18-inčni alu točkovi. Ipak, bez obzira na najavljene razlike u izgledu, nova Fiesta će biti veoma slična ovom konceptu, jer Ford želi da nova atraktivnija Fiesta preuzme deo tržišta već etabliranim igračima B segmenta poput Fiata Grande Punto, Renault Clia, Peugeota 207, VW Pola, Opel Corse, Škode Fabije itd. U Fordu najavljuju i da će nova Fiesta putnicima nuditi prostraniju i komforniju unutrašnjost sa kvalitetnijim materijalima i višim nivoom kvaliteta obrade. Nova Fiesta biće takođe i globalni auto, jer će se proizvoditi i prodavati ne samo na Starom kontinentu, već i na tržištima Južne i Centralne Amerike. Buduća Fiesta će koristiti platformu nedavno predstavljene nove Mazde2, a što se motora tiče, u ponudi će biti Duratec SCi benzinci od 1,3, 1,6 i 1,8 litara i TDCi dizelaši od 1,4 i 1,6 litara. Inače, Verve concept je nastao u Fordovom dizajn studiju u Dantonu, u Velikoj Britaniji, mada je u njegov razvoj bio umešan i dizajn tim iz nemačkog Kelna.
Peugeot je 207-icu SW Outdoor u formi koncept automobila pokazao još na martovskom salonu u Ženevi, a na salon u Frankfurtu (11. – 23. septembar) konačno stiže i njena serijska varijanta. Poenta svega je u dodatnim šminkerskim detaljima, koji ovoj 207-ici daju malo robusniji i proterenski look. Za takav izgled se brinu zaštitni plastični elementi, koji uokviruju branike, blatobrane i pragove automobila, za 28 mm veća visina, a tu su i neizostavni krovni nosači i... nema više, to je to (naravno uz alu felne i neku atraktivnu boju karoserije). Outdoor je dugačak 4,16 metra, širok 1,75 metra, visok metar i 59, međuosovinsko rastojanje iznosi 2,54 metra, dok je prtljažnik u osnovnoj konfiguraciji iste zapremine kao i kod običnog Peugeota 207 SW, odnosno 337 litara. Paleta motora obuhvata benzince od 1,4 litra (u verzijama sa 73 i 95KS) i 1,6 litra (razvija 120KS), kao i 1,6 litarske HDi dizelaše od 90 i 109KS. Svi motori su standardno upareni sa manuelnim menjačima, dok je kod benzinca sa 120KS moguće doplatiti i za automatsku transmisiju. Standardna oprema Peugeota 207 SW Outdoor sadrži šest vazdušnih jastuka, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, dvozonsku automatsku klimu, automatsko paljenje farova i brisača, Bluetooth konekciju, električne podizače stakla i el. retrovizore, dok je uz doplatu moguće dobiti i veliki panoramski stakleni krov.
Najveći kineski proizvođač automobila Chery proizveo je juče svoj milioniti automobil i tako postao prva kineska auto kompanija koja je postigla ovakav uspeh. Čast da ponese brojku 1.000.000 dobio je model A3 (na slici), koji je prvi put prikazan prošle godine na salonu automobila u Pekingu. Ovaj hatchback je dizajnirao italijanski dizajn studio Pininfarina, a pokreću ga motori od 1.3, 1.6 i 2.0 litra. Zanimljivo da je Chery-u za prvih pola miliona automobila bilo potrebno punih šest godina, a za drugih pola miliona samo 18 meseci, što samo po sebi dovoljno govori o brzom razvoju ove kompanije. U vezi s tim, ne treba zaboraviti ni dva značajna ugovora koje je Chery nedavno potpisao sa Chryslerom i Fiatom. Da podsetimo da ugovor sa Chryslerom predviđa razvoj, proizvodnju i distribuciju manjih automobila, a sa Fiatom je sklopljen sporazum o proizvodnji modela Fiata i Alfa Romea u Kini.
Nemački tjuner Cobra je kupcima upravo ponudio paket za ulepšavanje druge generacije Nissanovog SUV modela X-Trail. Cobra je za vlasnike X-Traila, koji žele ekskluzivniji i individualniji izgled, predvideo nove elemente kao što su prednji bull bar od nerđajućeg čelika, nove pragove za olakšani ulazak u vozilo (takođe od nerđajućeg čelika), dodatna svetla napred, aluminijumsku zaštitu motora (u slučaju off-road izleta), hromirane završetke izduvnog sistema i čitav niz različitih alu točkova veličine 16, 17, 18, 19 ili 20 inča (najveći su nazvani Cobra Technology & Lifestyle Sahara, a opremaju se gumama 245/35 R 20). Cobra takođe nudi i zaštitnu rešetku, kojom je moguće odvojiti putničku kabinu od prostora za prtljag. Vrhunski kvalitet ovih elementa se podrazumeva, pa Cobra za njih odobrava dvogodišnju garanciju bez ograničenja kilometraže.