Dugo se već prenose glasine da Lamborghini sprema novu, specijalnu seriju svog modela Gallardo, koji će najverovatnije biti nazvan Superleggera (super lagani) a biće prikazan i na salonu u Ženevi početkom marta. Kao što ime daje naslututi, glavna odlika ovog Gallarda će biti smanjena težina i to tako što će se u njegovoj proizvodnji obilato koristiti karbon fiber kao i to da će iz njegove kabine biti izbačene sve "nepotrebne" sitnice, koje imaju veze sa komforom. Gallardo Superleggera je lakši za oko 100 kg odnosno težak je 1330 kg. I ovaj Gallardo će zadržati integralni pogon, a njegov 5,0 litarski V10 motor će dobiti još 10 KS ( ukupno dakle 530 konja ), što će uz redukovanu težinu, omogućiti sprint do 100 km/h za 3,8 sekunde ( 0,4 sekunde bolje od standardne verzije Gallarda ). Naravno, Gallardo Superleggera će i vizuelno biti različit u odnosu na običan Gallardo i to dodatnim spojlerima, drugačijim zadnjim difuzorom i večim točkovima. Cena se još ne zna kao ni početak prodaje.
Na toliko pominjanom Ženevskom salonu i Alfa će imati nekoliko sitnijih noviteta među kojima i ovu Alfu 159 sa oznakom TI (Turismo Internazionale), koja označava program individualizacije, koji Alfa nudi za svoje modele. Tačnije, time kupci dobijaju mogućnost da svoju Alfu učine rafiniranijom i ekskluzivnijom. Konkretno, Alfa 159 TI je napravljena da zadovolji posebno zahtevne mušterije po pitanju performansi, dinamičkih osobina i sportskog izražaja njihovih automobila. Ono što se kod 159 TI odmah primećuje, jesu 19-inčni alu točkovi kroz koje se jasno naziru crvena kočiona klješta kao i posebne boje za karoseriju (crna, crvena i siva) sa kojima se idealno uklapa zanimljiv detalj-hromirani retrovizori. Tu je i sportski podešeno i spušteno ogibljenje, Brembo kočnice kao i novi pragovi i dve izduvne cevi, po jedna na svakom kraju automobila. Logo TI, kao zaštitni znak edicije, nalazi se na zadnjim vratima. Unutrašnjost je naravno sva u crnoj koži, uključujući sportska sedišta i volan kao i panele na vratima sa kojima se idealno dopunjuju hromirani i aluminijumski detalji u kabini. Na raspolaganju su 3 motora; 2,4 litarski JTDm dizel sa 200KS, 2,2 JTS benzinac sa 185KS i benzinski 3,2 V6 od 260KS. Prodaja, kako je saopšteno, počinje za nekoliko meseci.
Novi Suzuki Wagon R
Suzuki će u Ženevi, osim modela SX4 u limuzinskoj verziji o kome smo nedavno pisali, predstaviti i potpuno novi Wagon R+. Dosadašnji je rađen u saradnji sa Opelom ( Opel Agila ) a novi, valjda i atraktivniji i moderniji, Suzukijev predstavnik u klasi mikrovenova, stiže početkom marta. Očekuje se da će novi Wagon R biti veoma sličan koncet automobilu Splash ( na slici ), koji je predstavljen prošlog septembra na salonu u Parizu. Sa novim Wagoniom R, svežijeg izgleda, Suzuki namerava da ostvari daleko boljie prodajne rezultate nego sa aktulnim modelom koji se inače proizvodi u Mađarskoj. U ovom trenutku ne pominju se nikakve tehničke karakteristike što ne zanači da možda neće biti nekih novosti pod poklopcem motora.
Pre mesec dana objavili smo špijunske slike aktuelnog Golfa V u karavan verziji sa kojim se vrše poslednje test vožnje negde na severu Švedske. Kako je zadnji kraj bio maskiran ostalo je samo da sačekamo na Ženevski salon u početku marta da bi videli šta su to u Wolfsburgu uradili. I evo par dana pred početak salona u Ženevi, VW je objavio prve dve zvanične slike tog novog Golfa u Variant verziji, kako u fabrici zovu svoje karavane. Mišljenja o dizajnu novog zadnjeg kraja već su podeljena i to samo nekoliko sati pošto je VW pustio u opticaj ove slike. Po jednima, zadnji kraj nije "najsrećnije" rešen ( ovo je blago rečeno ! ) a po drugima važnija od izgleda jeste veličina i funkcionalnost prtljažnika. Ovde se postavlja i pitanje zašto je VW odlučio da tek sada predstavi Golfa V u karavan varijanti kada već krajem 2008. ili početkom 2009. stiže potpuno novi Golf VI. Valjda u stilu "bolje ikad nego nikad". U svakom slučaju slike su tu a evo i nekoliko prvih informacija o ovom Golfu. Dužina mu iznosi 4560 mm ( skoro 1 cm više od Jette ) i što je samo 10 mm kraće od Passata B3 ( onog predstavljenog 1988. i koji se često i dalje viđa na našim putevima ) dok zapremina prtljžnika iznosi 690 litara a sa oborenim sedištima 1550 litara. Od motora na raspolaganju su benzinci od 1,6 litra i 102KS kao i 1,4 litarski TSI sa 140 konja a od dizelaša se najavljuju 1,9 TDI sa 105KS i 2,0 TDI sa 140KS. Golf V Variant će se proizvoditi u VW-ovoj fabrici u Meksiku gde se već proizvodi nova Jetta. U prodaju kreće na leto, bar na zapadu Evrope, kada će biti poznata i cena.
O novom Cadillacu CTS pisali smo još početkom januara kada je imao svetsku premijeru na salonu u Detroitu. Uskoro stiže i na Stari kontinent a svoju zvaničnu, evropsku premijeru imaće na salonu u Ženevi (8.-18. mart). Nova generacija Cadillaca CTS ( na slici ta evropska verzija ) ne donosi ništa epohalno novo na dizajnerskom planu odnosno novi Cadillac srednje klase ( u početku samo verzija sa pogonom pozadi ), samo sledi već zacrtane dizajnerske smernice većih modela u gami ove marke ( dakle oštre i agresivne linije karoserije ). Da to i nije loše, pokazuje i povećano interesovanje kupaca koji su prihvatili ovakav dizajn. Naime podaci pokazuju povećanje prodaje ovog modela od 2002. godine, kada je prodato 38000 komada, pa do 2005. kada je udomljeno 61000 primeraka i to samo u SAD-u. Ukupno je Cadillac prodao 275.000 komada prve generacije CTS-a. Zato u Cadillacu očekuju porast tražnje i za novim modelom. Mada je novi CTS porastao u svim pravcima, međuosovinsko rastojanje je ostalo identično prethodniku i iznosi 2870 mm. Verzija namenjena evropskim kupcima ima benzinski 3,6 litarski V6 motor sa 223kW/300KS i 366Nm, ( u Americi se nudi i varijanta sa 258KS ) a u drugoj polovini godine se u SAD-u očekuje i sportski CTS-V model sa V8 motorom i oko 400KS. Krajem godine, u Evropi će se u prodaji pojaviti i varijanta sa 3,0 litarskim motorom i 245KS. To je neophodno jer je tokom prošle godine u Evropi prodato samo 464 (!) primeraka starog CTS-a koji inače u ponudi nije imao dizel agregat. Prema nekim informacijama, Cadillac radi i na coupe i karavan verzijama ovog modela, koji bi se mogli pojaviti već krajem ove godine s tim što bi prodaja počela tokom 2008. godine. Zasad, kupci će moći da biraju između ručnog menjača i automatika ( oba sa po 6 stepeni ) a kada tokom ove jeseni počne i prodaja novog CTS-a, očekuje se i promocija verzije sa pogonom na sva četiri točka. Uz novi CTS, Cadillac će u Ženevi predstaviti i doterani SRX, bogato opremljeni SUV model kao i novi Escalade o kome smo takođe nedvno pisali. I model STS u Ženevu dolazi sa novitetima odnosno biće izložena varijanta sa pogonom na sve točkove, kao i sa novim 6-stepenim automatskim menjačem. Cadiilac u Ženevu dovodi i sportsku verziju modela BLS kao i atraktivne XLR-V i STS-V modele. Ovi poslednji dolaze u Evropu u aprilu.
Pojavila se i nova Mazda AZ Wagon. Kao i istoimeni prethodnik i nova verzija je jednostavno Suzuki Wagon R samo sa značkom Mazde. U ovom slučaju, "donator" je novi Suzuki Wagon R Stingray o kome smo nedavno pisali. Kako je dakle Mazda AZ Wagon samo Suzuki sa drugom značkom, sve što važi za taj Suzuki važi i za ovu Mazdu osim što je kod Mazde ponuda motora sužena na 2 motora dok su kod Suzukija na raspolaganju 3 mašine. Mazdu pokreću 4-cilindrični agregat sa direktnim ubrizgavanjem i 64KS kao i 3-cilindrični VVT motor sa 54KS. Menjač je u oba slučaja 4-stepeni automatik a može se birati između pogona na sva 4 točka ( 4 WD ) ili samo sa 2 WD pogonom.
Obnovljeni Saab 9-3
Tačno na vreme, da obeleži 60 godina postojanja marke Saab, stiže redizajnirani model 9-3, koji najviše estetskih promena donosi na prednjem delu. Ovo su špijunske slike koje pokazuju novo lice ovog modela odnosno prvo zatezanje bora još od promocije 2002. godine ( kada se pojavila limuzina, cabrio je došao 2003. a karavan 2005. ). Markantan izgled prednjeg dela, ( sa većom maskom, novim svetlima i robusnijim branicima ), inspirisan je prošlogodišnjim koncept modelom Aero X gde je pronađen i uzor za novu haubu u obliku latiničnog slova V. U serijskoj verziji možemo očekivati i veću upotrebu hroma na prednjem grilu da bi se naglasila elegancija i luksuzniji karakter novog Saaba 9-3 u odnosu na aktuelnu verziju. Istovremeno, novim izgledom, Saab 9-3 dobija na čistoći linija pa i na sportskijem izgledu. Pozadi, sem novog branika, promena nema ali se očekuje da Saab, bar kao opciju, ponudi zadnja svetla u LED tehnologiji. U ovom trenutku nema informacija o eventualnim novim motorima ili promenama na postojećim koji razvijaju od 122 do 250KS. Jedino se najavljuje verzija sa pogonom na sva 4 točka čime bi Saab ozbiljnije konkurisao 4WD modelima Audija, Mercedesa i BMW-a. U budućnosti se može očekivati da novi dizajnerski stil, koji je doneo uspešni koncept Aero-X, bude i uzor za sve druge nove modele švedskog proizvođača. Na našoj prvoj slici je novi 9-3 u karavan varijanti ( u fabrici ga zovu Sportcombi ) a na drugoj u cabrio verziji tokom ispitivanja na severu Švedske. Premijera novog, bolje reći obnovljenog Saaba 9-3, biće u septembru, na salonu automobila u Frankfurtu.
U Srbiju stigli Kia Ceed, Dacia Logan MCV i Audi S3
Domaće tržište je postalo bogatije za nekoliko novih, zanimljivih automobila. To su Kia Ceed, Dacia Logan MCV ( karavan ) i Audi S3. Prvo o korejskom novitetu Kiji Ceed. Budući da se auto proizvodi u Evropi i da je namenjem evropljanima i njihovim željama i potrebama, dizajn je prilagođen evropskom oku a osim oblika njegovi aduti su još savremena tehnologija, bogata oprema, relativno prihvatljiva cena i uz sve to i opšta garancija na automobil u trajanju od 5 godina ili 150.000 km ! Kod nas (zastupnik Kia Auto Beograd) najjeftinija verzija sa 1,4 litarskim benzinskim motorom od 105KS, zapada 15990 evra sa PDV-om dok osnovna dizel varijanta sa motorom zapremine 1,6 litra i 90KS košta 18990 evra sa PDV-om. Za te pare osnovni Ceed nudi ABS, klimu, prednje i bočne vazdušne jastuke, putni kompjuter, MP3/CD plejer, centralnu bravu, električne podizače stakala, 15 inčne točkove i drugu opremu. Najskuplja verzija nudi još automatski klima uređaj, ESP sistem ( elektronska kontrola stabilnosti ), 16 inčne alu felne, električne retrovizore, alarm, kožni volan i sl. Ceed će naravno biti izložen i na salonu automobila u Beogradu krajem marta gde će zainteresovani kupci moći da ga razgledaju. U svoj adut u kompaktnoj klasi, dužine 4230 mm i međuosovinskog rastojanja 2650 mm, Kia ugađuje 3 benzinca od 1,4, 1,6 i 2,0 litara (svi sa 16 ventila) sa rasponom snage od 105 do 140KS i dizelaš od 1,6 litara i snage od 90KS i 116KS. Ogroman napredak koji Ceed donosi u odnosu na prethodne modele Kie, u svemu očigledan pa i u ceni. U početku će se nuditi hatchback verzija sa 5 vrata dok su već u pripremi i varijante karavan ( Sporty Wagon ) i sportski hatchback sa 3 vrata. Za nekoliko dana, na salonu u Ženevi, Kia predstavlja i prototip Ceeda u kabrio verziji sa imenom Ex-Ceed o kome smo pisali pre neki dan.
Dacia Logan MCV je novitet koji domaći kupci nestrpljivo iščekuju već nekoliko meseci a kako smo i najavili pre neki dan, sada je Dacijin karavan konačno stigao u Srbiju (zvanična prodaja počonje 10.marta). Prvo možda najvažnije-cena. Osnovna varijanta Logana MCV kod nas će koštati 8626 evra sa PDV-om. To je nešto manje od ranije najavljenih 9200 evra. Po toj ceni dobija se verzija sa benzinskim 1,4 litarskim motorom sa 75KS i 5 sedišta a uz doplatu može se doplatiti i za dodatna dva pa je Logan MCV najjeftiniji auto sa 3 reda sedišta i mesta za 7 putnika na tržištu. Osim tog motora u ponudi je i benzinski motor od 1,6 litra u 2 verzije; sa 90 i 105 konja kao i dizelaš 1,5 DCi od 70KS. Inače Logan MCV je od obične limuzinske verzije duži za 20 cm mm pa dostiže 4,45 metra. I međuosovinsko rastojanje je produženo i to čak za 27 cm pa iznosi 2905 mm. Zapremina prtljažnika obuhvata 730 litara a kada se obore zadnja sedišta, čitavih 2350 litara ! Dakle osim cene, aduti Logana u karavan verziji su i prostrana unutrašnjost i ogroman prtljažnik. Opširnije o Loganu MCV pišemo u našoj rubrici Predstavljamo. Da ne zaboravimo. Garancija za Logan MCV iznosi 3 godine ili 100.000 km dakle kao kod japanskih ili korejskih automobila što će samo još više povećati poverenje u taj automobil.
I nešto o izuzetnom i skupom Audiju S3 koji se već može naručiti u Srbiji. Možda nije zanimljiv za obične kupce kao pomenuti Ceed ili Logan MCV ali se radi o izuzetnom sportskom automobilu pa mu je takva i cena. Naime, naš zastupnik (Porsche SCG iz Beograda), za osnovnu verziju Audija S3 traži 40300 evra sa PDV-om ( u Nemačkoj košta oko 35000 evra ). Za te pare dobija se sportski hatchback niže srednje klase koji predstavlja konkurenciju takvim rivalima kao što su VW Golf GTI, Opel Astra OPC, Renault Megane RS, Ford Focus ST, Seat Leon FR, BMW 130i, Alfa 147 GTA, Honda Civic Type-R, Mazda3 MPS i sl. Pokreće ga 2,0 litarski turbo motor sa 195kW/265KS i 350Nm uz pomoć koga dostiže 100 km/h za samo 5,7 sekundi uz maksimalnu brzinu od 250 km/h (koja je nažalost elektronski limitirana). Pritom, prosečna potrošnja, prema fabričkim podacima, iznosi 9,1 litar. S3 ima naravno tvrđe i spušteno ogibljenje (za 25 mm), direktnije upravljanje, jače kočnice, pogon na sva 4 točka (Quattro), 6-stepeni manuelni menjač i točkove od 18 inča. Da bi se i vizuelno razlikovao u odnosu na Audi A3, na osnovu koga je i nastao, S3 je opremljen sa novim, dubljim branicima, spojlerima, agresivnijom maskom, pragovima, duplim završetkom izduvne cevi ali sve diskretno i sa merom. U kabini se ističu sportska sedišta i kožni, "zasečeni" volan kao i aluminijumske pedale i ista takva ručica menjača.
Chrysler će u Ženevi, na skorašnjem salonu automobila, imati i evropsku premijeru Sebringa u Coupe-Cabrio verziji (dakle sa metalnim sklopivim krovom). U Evropi će se nuditi sa 2 motora ( jedan benzinac i jedan dizelaš ), 3 menjača i 2 paketa opreme ( Touring i Limited ). Uz prostranu kabinu i veliki prtljažnik kao i dobar odnos cena-dobijeno, to su glavne karakteristike ovog noviteta. Naravno novi Sebring CC ima povećane dimenzije u odnosu na model koji zamenjuje a u Chrysleru najavljuju i veću aktivnu i pasivnu bezbednost. Tako su u serijskoj opremi, osim prednjih i bočnih vazdušnih jastuka, i ABS, EBD, ESP i Traction Control elektronski bezbednosni sistemi. Pomenute veće dimenzije sada izgledaju ovako : D x Š x V 4922 mm/1815 mm/1485 mm uz međuosovinsko rastojanje od 2765 mm. Zapremina prtljažnika iznosi 320 litara. Što se dizajna tiče, u Chrysleru oblik Sebringa CC opisuju kao "izražajan, atletski i rafiniran". Koliko su u pravu pokazaće prodaja a ona u Evropi počinje u drugoj polovini godine kada će se znati i cene. Rekosmo da će se nuditi sa 2 motora. Prvi je poznati 2,7 litarski V6 benzinac sa tačno 2736 ccm zapremine sa138Kw/188KS i 256Nm obrtnog momenta. Dizel je zapremine 1998 ccm i razvija 103Kw/140KS i 310Nm. Usput da kažemo da je ovaj Sebring CC sa dizel motorom i prvi ikada Chryslerov cabrio sa dizel mašinom. Ponuda menjača sastoji se od manuelnog sa 6 stepeni prenosa i dva automatska; jedan sa 4 a drugi sa šest "brzina".
Fiat Grande Punto Abarth Concept
Još početkom januara smo najavili sportski Punto sa legendarnom oznakom Abarth i snagom od najmanje 200KS ispod haube i ubrzanjem do stotke za oko 7 sekundi ako ne i manje. Takve su tada bile dostupne informacije. Sada su dostupne i zvanične slike tog Punta, koji svetsku premijeru ima na salonu u Ženevi (8.-18. mart) doduše još u formi koncepta ali i to je dovoljna potvrda da Fiat zaista ima nameru da Punto Abarth postavi na točkove možda već do kraja ove godine. Nažalost, prema zvaničnim vestima, Punto Abarth imaće samo 150KS pri 5500 obrt./min. koje razvija zahvaljujući novom 1,4 litarskom benzinskom turbo motoru poznatom iz novog Fiata Bravo. Od najave da će imati najmanje 200 pa i svih 240 konja, nije dakle ostalo ništa. To ipak čudi jer glavni konkurenti, sem Toyote Yaris TS ( sa 133KS ), svi odreda raspolažu sa bar 175 konja pod haubom. Npr. Mini Cooper S ima 175, koliko i novi Peugeot 207RC dok Opel Corsa OPC ima 192 a Renault Clio RS197 čak 197KS. Dakle već u startu manjak od najmanje 25KS u odnosu na prvog rivala po snazi. Naravno nije sve u snazi pa u Fiatu najavljuju doterano i spušteno ogibljenje, poboljšano i direktnije upravljanje, jače kočnice i sl. Ipak celu stvar vadi vest da u Fiatu ipak spremaju i snažniju verziju Punta Abarth sa 180KS. U tom slučaju, Abarth Punto postaje mnogo konkurentniji pomenutim rivalima. Punto Abarth Concept, spreman za Ženevski salon, se od sabraće razlikuje po novoj saćastoj masci, agresivnijim branicima sa većim otvorima za vazduh, novim svetlima za maglu, proširenim blatobranima ( koji su i dodatno oivičeni crnom bojom ) i pragovima kao i pomenutim spuštenim ogibljenjem. Atraktivni alu točkovi i hromirani retrovizori, kao i dekorativna crvena trka sa natpisom Abarth na donjem delu karoserije, zaokružuju vizuelni nastup ovog Punta. Škorpion, Abarthov zaštitni znak, na prednjoj masci, samo je tačka na i. Kako će izgledati serijska varijanta, videćemo krajem ove ili početkom sledeće godine.
Nove informacije o Audiju A5 i S5
Još pre nekoliko dana objavili smo slike novog Audija A5 i njegove sportske S5 varijante koje su pre vremena procurele na internet. Iako te slike prikazuju definitivan i konačan izgled ovog modela, bile su nezvanične a juče je Audi konačno objavio i zvanične fotografije i potpunije informacije o paleti motora za taj novi Audi. Naravno, ove nove slike ne otkrivaju ništa što već nismo videli pre neki dan ali vredi da ponovo obratimo bar malo pažnje na model koji vizuelno samo prati već poznati dizajnerski rečnik nemačke marke. Iako su u Audiju najavljivali, da će novi A5 dosta ličiti na izuzetan koncept Nuvolari, konačan rezultat je ipak malo razočarenje. Iako elegantan pa i dinamičan, mnogi su proteklih dana glasno komentarisali da su očekivali više odnosno mnogo hrabiji iskorak u dizajnu. U kabini, sve je nemački pedantno i funkcionalno, naravno sa najvišim mogućim kvalitetom upotrebljenih materijala i vrhunskom završnom obradom. Prtljažnik je, za ovu klasu, izuzetnih 455 litara zapremine. Premijera će naravno biti na skorašnjem salonu u Ženevi početkom marta. Inače A5 je prvi veći coupe nemačke marke, sa dužinom od 463 cm, pozicioniran negde između modela A4 i A6 i predstavlja konkurenciju BMW-u serije 3 i Mercedesu CLK. Prilično je veći od modela TT i, za razliku od njega, ima mesta za 4 odrasle osobe. Usput, A5 prvi Audi koji koristi novu modularnu platformu na kojoj će kasnije nastati i novi A4 i A6. Dakle nove Audijeve zvanične slike nisu donele ništa novo što se tiče dizajna ali ono što je novo u fabričkom press saopštenju, jesu detaljniji podaci o motorima koji se nalaze pod haubom novog coupea iz Audija. Za početak, nudiće se 2 benzinska i 2 dizel motora. Benzinci su 1,8T FSI agregat sa 125kW/170KS i 3,2L FSI V6 motor sa 195kW/265KS i 330Nm. Ovaj poslednji dostiže 100 km/h za 6,1 sekundu i maksimalnih 250 km/h uz (fabrički deklarisanu) potrošnju od 8,7 litara na 100 km. Ponudu dizelaša čine 2,7 TDI motor sa 140kW/190KS (postiže 232 km/h) i veći 3,0 litarski TDI koji razvija 176kW/240KS i 500Nm. Ovaj 3,0 TDI postiže 250 km/h i ubrzanje do stotke za 5,9 sekundi uz potrošnju od 7,2 litra. Samo najmanji dizelaš, dakle 2,7 TDI, neće imati opciju integralnog pogona dok će se svi ostali modeli moći dobiti i sa poznatim Quattro pogonom na sva 4 točka. Svi modeli Audija A5 serijski su opremljeni menuelnim 6-stepenim menjačima dok će se kod benzinca 3,2 FSI i dizelaša 2,7 TDI, moći doplatiti i za CVT transmisiju. Svi modeli Audija A5, bez obzira da li se radi o benzincima ili dizelašima, mogu da se opreme i sportskim S-line paketom opreme koji modelu A5 daje sportski look. Usput da kažemo da je u Audijevom saopštenju za medije jasno naglašeno da se dizel TDI modeli neće prodavati u Americi. Uplate za novi Audi A5 počinju u martu a prve isporuke tokom juna meseca. Cene nisu saopštene. A sada malo i o sportskoj verziji, Audiju S5. Najkraće i najvažnije, pokreće ga V8 motor zapremine 4,2 litra sa 354KS. Kod ovog modela, integralni Quattro pogon i manuelni 6-stepeni menjač, dolaze u standardnom paketu opreme. Od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,1 sekundu a maksimalna brzina, zna se, ograničena na 250 km/h. Osim jačeg motora, S5 ima i tvrđe podešeno ogibljenje i veće kočnice. Na kraju, još i informacija, da Audi sprema i cabrio verziju novog A5 koji će zameniti postojeći A4 cabrio kao i da je u planu i RS5, još sportskija varijanta ovog coupea sa najmanje 450KS. Na prve dve slike je "obični" Audi A5 a na trećoj je S5.
Volkswagenov rival Miniju
Naime u Wolfsburgu već imaju u planu manji model koji bi konkurisao Miniju Cooper. Osim interesantnijeg dizajna ( za jedan VW ), najzanimljive su u stvari glasine da će taj novi mali VW ( zasad mu se ne zna ime ) imati motor smešten pozadi i pogon na zadnjoj osovini !! Obratite pažnju na otvore za vazduh iza vrata na ovom crtežu nemačkog AutoBilda. U ovom trenutku ne znaju se preciznije dimenzije ni eventualna cena ali sigurno neće biti "narodna". Sa ovim modelom, VW očigledno, već primenjuje novu strategiju novog šefa Martina Winterkorna koji je najavio ulazak u različite automobilske segmente, koji će donositi visok profit. Na to ukazuju i planovi Audija, takođe dela VW grupacije, koji za 2009. godinu sprema svog konkurenta Miniju, model A1. Taj Audi će se proizvoditi u Briselu po ceni od 16.000 pa naviše.
Novi Suzukijev Swift je doživeo još jednu zanimljivu preradu tjunera. Posle firme Carzone, sada i nemački Mattig nudi svoj kit za poboljšanje izgleda i voznih osobina Suzukijevog mališe. Mattig, osim 18-inčnih točkova i originalnih retrovizora, nudi i novu prednju masku i mrežicu za vazduh u donjem delu prednjeg branika za 59 evra, pragove za 149 a zadnji difuzor za 99 evra. U ponudi su i tri različita zadnja krovna spojlera sa rasponom cena od 169 do 229 evra kao i dekorativne trake na haubi i krovu za 108 evra koje zaokružuju estetski nastup. Ipak doterano i spušteno sportsko ogibljenje nije toliko jeftino, košta naime 1300 evra ali, prema tvrdnjama iz Mattiga, omogućuje zabavnu vožnju poput vožnje kartinga.
Mercedes je saopštio da radi na novoj generaciji limuzine Pullman koja će se bazirati na sadašnjoj dužoj varijanti Mercedesa S600. Naravno Pullman će imati i značajno produženo međuosovinsko rastojanje. U prošlosti, u Pullman limuzinama, vozili su se najvažniji svetski lideri a Mercedes sa ovim novim modelom planira da nastavi tu tradiciju. Kao i ranije, u zadnjem delu automobila ima mesta za 4 osobe a sedišta su okrenuta licem u lice. Tehnički, novi Pullman koristi kao bazu aktuelni Mercedes S600L Guard. Motor je 5,5 litarski V12 biturbo sa 380kW/517KS i masivnim obrtnim momentom od 830Nm. Naravno šasija je dodatno pojačana da bi se obezbedila krutost automobila uprkos povećanom međuosovinskom rastojanju. I Pullman varijanta može biti opremljena sigurnosnim sistemima kao i blindirani S600 Guard. U tom slučaju oklop automobila je otporan na metke i fragmente od ručnih granata i ostalih eksplozivnih naprava. Tako zaštićen auto ima i run-flat pneumatike. Prvi primerci nove Mercedesove Pullman limuzine biće isporučeni krajem 2008. godine.
Mercedesov i Smartov tjuner, Brabus, za salon u Ženevi sprema modifikovanu verziju nove generacije Smarta Fortwo. Nemački tjuner je uspeo da iz 3-cilindričnog turbo motora zapremine 999 ccm, izvuče 72kW/98KS i 140Nm obrtnog momenta. Što znači da je odnos masa/konjska snaga, samo 7,8 kg na 1KS. Pored dorada na motoru, u Brabusu su za ovaj model spremili jedinstvene alu točkove, šire zadnje blatobrane, sportski izduvni sistem i svetla za maglu. Osim toga tu je i tvrđe podešeno ogibljenje koje je sniženo za dodatnih 15 mm. Točkovi su veličine 16 inča napred a pozadi 17. Ubrzanje do 100 km/h iznosi 9,9 sekundi a maksimalna brzina koju može da postigne je 155 km/h. Prodaja počinje sredinom godine kada će biti poznata i cena.