Holden Coupe 60

Australijski Holden (deo General Motorsa) slavi 60-godišnjicu postojanja, pa je za tu priliku za salon automobila u Melburnu pripremljen novi koncept sportskog kupea, prigodno nazvan Coupe 60, koji predstavlja ono najbolje što Holden može da ponudi. Coupe 60 je za 60 mm kraći od Holdenove VE serije limuzina (ali zadržava isto međuosovinsko rastojanje), a karakteriše ga agresivan izgled kakav se i očekuje od modela, koji pod prednjim poklopcem krije 6,0 litarski V8 agregat (za sada nema podataka o njegovoj snazi i obrtnom momentu). Snaga se inače preko manuelne šestostepene transmisije prenosi na zadnje točkove, dok se za zaustavljanje brinu Brembo kočnice. Agresivnosti doprinose i ogromni točkovi od 21 inča (sa Kumho gumama), naglašeni lukovi blatobrana, novi prednji branik sa velikim centralnim otovorom za vazduh, moćan zadnji kraj sa difuzorom i spojlerom na poklopcu prtljažnika, otvori za vazduh na prednjim blatobranima, završeci izduvnog sistema postavljeni tačno ispred zadnjih točkova, posebna Diamond Silver boja i interijer insiprisan automobilima iz australijske V8 Supercras serije (sportske "kadice" od karbon fibera, sportski volan sa zaravnjenim donjim delom, koža, hromirani detalji, LCD displej). Iako je Coupe 60 za sada samo koncept, njegovi tvorci se nadaju da bi auto ipak mogao da završi i u serijskoj proizvodnji.
Najznačajnija novost, koju je Volkswagen pripremio za salon automobila u Ženevi je svakako svetska premijera potpuno nove generacije legendarnog kupea Scirocco (inače, i prvi Scirocco je svoju premijeru pre 34 godine imao upravo na salonu u Ženevi). U današnjem press saopštenju VW ne otkriva previše detalja o novom Sciroccou, tačnije, jedini konkretniji podatak je onaj koji kaže da će paleta pogonskih agregata obuhvatati četiri TSI i TDI motora sa rasponom snage od 90kW/122KS do 147kW/200KS. Dakle, više detalja tek sledi, a ovo su prve dve zvanične slike novog Sciroccoa, koji se bazira na koncept automobilu VW Iroc, predstavljenom na salonu u Parizu 2006. godine.
Volkswagen Golf TDI Hybrid
Nemački gigant će na salonu u Ženevi predstaviti još nekoliko zanimljivih noviteta, kojima će obogatiti svoju ionako veliku ponudu. Doduše, Golf TDI Hybrid je za sada još uvek samo koncept automobil i u ovom trenutku nije poznato kada bi mogla da počne njegova serijska proizvodnja. Kako bilo, za pogon je zadužena kombinacija 1,2 litarskog TDI dizel agregata sa 75KS i elektromotora (u paru sa sedmostepenom DSG transmisijom i stop-start sistemom), pa potrošnja ovog Golfa iznosi 3,4 litra goriva na 100 km, dok je emisija CO2 samo 89 grama po kilometru.
Volkswagen Golf Variant 4Motion
Paleta Golfa Variant je proširena novom 4Motion verzijom sa pogonom na sva četiri točka, koga pokreće poznati 1,9 litarski TDI dizelaš sa 77kW/105KS. Ovaj Golf od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,9 sekundi, postiže maksimalnih 185 km/h, a prema fabričkim podacima troši 6,0 litara dizela na 100 km.
Volkswagen Sharan BlueMotion
VW polako širi svoju BlueMotion porodicu, pa je i porodični MPV model Sharan dobio svoju BlueMotion verziju sa visokom energetskom efikasnošću (u prevodu manja potrošnja uz iste performanse). To je postignuto finim podešavanjem već ionako efikasnog 2,0 litarskog TDI dizel motora od 103kW/140KS (naravno sa filterom čestica čađi), dužim prenosnim odnosima menjača, kao i poboljšanjem aerodinamike automobila. Rezultat je potrošnja smanjena na 6,2 litra goriva na 100 km, dok je emisija CO2 redukovana sa 177 na 159 grama po kilometru. Sharan BlueMotion će se u prodaji naći ovog leta, i to sa paketima opreme Trendline i Comfortline.
Volkswagen Passat Variant TSI EcoFuel
Novi VW Passat Variant TSI EcoFuel u stvari predstavlja Passat sa pogonom na komprimovani prirodni gas (na engleskom CNG-compresed natural gas, a kod nas poznat i kao zemni gas ili prosto metan). Za pogon je zadužen turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem i snagom od 110kW/150KS (potrošnja iznosi 5,2 kg gasa na 100 km). Listu noviteta VW-a za salon u Ženevi zaokružuje Passat CC, koji će u Švajcarskoj doživeti svoju evropsku premijeru, budući da je svetska promocija održana početkom januara na salonu u Detroitu (više o Passatu CC možete pročitati OVDE).

Mazda je objavila novi set zvaničnih fotografija trovratne verzije nove Mazde2, čija će svetska promocija biti održana na predstojećem 78. salonu automobila u Ženevi (6. -16. mart 2008.). Ovo će inače biti i prvi put da će Mazda2 biti dostupna i u verziji sa troja vrata. I ovu varijantu će pokretati 1,3 i 1,5 litarski benzinci, kao i 1,4 litarski dizel agregat, svi već poznati iz Mazde2 sa petora vrata (i performanse i potrošnja će ostati na istom nivou). 1,3 litarski benzinac se nudi u verzijama sa 55kW/75KS i 63kW/86KS (oba troše po 5,4 litra na 100 km i emituju 129 grama CO2 po km), dok najsnažniji 1,5 litarski benzinac raspolaže sa 76kW/103KS, troši 5,9 litara i emituje 140 grama CO2 po km. 1,4 litarski common-rail dizelaš razvija 50kW/68KS pri 4000 o/min. i 160 Nm obrtnog momenta pri 2000 o/min., a na svakih 100 km potroši 4,3 litre goriva (emisija CO2 je 114 g/km). Inače, svi motori se standardno opremaju petostepenim manuelnim menjačem. I Mazda2 sa troja vrata je teška manje od 1000 kg, ali se očekuje da i ovaj model dobije maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost odraslih putnika na Euro NCAP crash testu, koje je u decembru prošle godine osvojila verzija sa 5 vrata (zavisno od verzije, ova trovratna Mazda2 u opremi ima ABS, EBD, BAS, DSC, 6 vazdušnih jastuka). Međuosovinsko rastojanje iznosi relativno velikih 2490 mm, dok je zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji 250 litara (sa oborenim zadnjim sedištima raste na 787 litara) Mazda će na pomenutom salonu u Ženevi evropskoj publici premijerno predstaviti i obnovljeni model RX-8, zatim Taiki concept i Mazdu5 Hydrogen RE Hybrid.
.jpg)
Nemački tjuner DeSwart se setio da spoji dva najpoznatija rumunska brenda; grofa Drakulu i Daciju Logan i tako je nastao Logan Dracula Edition. Cela karoserija ovog Logana je oslikana motivima iz legendi o grofu Drakuli, dok je interijer (u kombinaciji crne i crvene boje) bogatiji za nova sportska sedišta, trokraki sportski volan, DVD, audio sistem...i prtljažnik uređen kao Drakulin kovčeg, a tu je i mini sauna! Na kraju se i cena od 45.000 evra ne čini toliko visokom.
VIDEO : Mitsubishi Lancer Prototype-S
Više o Lanceru Prototype-S možete pročitati OVDE.
Saleen S5S Raptor Concept

Američki Saleen je pustio u opticaj ovaj crtež njihovog novog sportskog automobila sa centralno smeštenim motorom, koji će se prvi put (u obliku koncepta) pojaviti na salonu automobila u Njujorku krajem narednog meseca. Novi Saleen je nazvan S5S Raptor i, kako bi težina bila što manja, ima šasiju od aluminijuma i karoseriju od kompozitnih materijala, dok je za pogon zadužen 5,0 litarski V8 agregat, koji koristi E85 etanol. To će biti dovoljno da S5S Raptor postigne najveću brzinu veću od 200 milja na sat (322 km/h). Cena? Između 150.000 i 200.000 američkih dolara...
Webasto Light Concept

Nemački dobavljač automobilskih delova Webasto je za predstojeći salon automobila u Ženevi (6. – 16. mart) pripremio novi studijski automobil, nazvan Webasto Light Concept. Webasto je pre svega poznat kao specijalista za krovne konstrukcije kod kabrioleta (ali i po sistemima za grejanje i hlađenje u komercijalnim vozlima), pa tako novi Light Concept karakteriše inovativni sklapajući meki krov, koji je težak samo 13 kg. Drugim rečima, Webasto sa novim koncept automobilom namerava da pokaže da krovna konstrukcija kod kabrioleta ne mora da bude teža od nekog stereo sistema i da zbog njega ne mora da se smanji korisna zapremina prtljažnika. Uprkos svojoj maloj težini, krov i dalje ima zadnje staklo sa grejanjem i pruža adekvatnu zvučnu izolaciju. Što se samog automobila tiče, za njegov izgled su zaslužni studenti italijanskog dizajn studija Istituto Europeo di Design (IED), čiji je zadatak bio da stvore modernu interpretaciju Fiata 124 Spider sa početka sedamdesetih godina prošlog veka.

Seat je lansirao novu limitiranu ediciju svog modela Leon Cupra, koga karakteriše atraktivni K1 aero body kit, pa ovaj Leon liči na Seat Sport BTCC trkački auto. Novi K1 kit podrazumeva redizajnirani prednji i zadnji branik, izražajnije pragove, veliki zadnji krovni spojler i centralno smešteni hromirani završetak izduvnog sistema. Tu su i opcioni Orion aluminijumski točkovi od 18 inča (u beloj ili crnoj boji) i paleta atraktivnih boja za karoseriju : Inferi Black, Emocion Red, Luna Grey i Candy White. Promena na motoru nema, pa Leon Cupra K1 i dalje pokreće 2,0 litarski turbo motor sa 240KS (ubrzanje do 100 km/h iznosi 6,7 sekundi, najveća brzina 246 km/h), dok cena u Velikoj Britaniji iznosi 20.495 funti.

I švedski Koenigsegg je pripremio dve premijere za nastupajući salon automobila u Ženevi, koji se ove godine održava od 6. do 16. marta. Tačnije, radi se o limitiranim Edition verzijama modela CCX (biće napravljeno 14 primeraka) i CCXR (u seriji od svega šest komada). Prvi iz 4,8 litarskog V8 bi-kompresorskog motora izvlači 888KS, a drugi raspolaže sa svih 1018KS pri 7200 o/min. i 1060 Nm obrtnog momenta pri 6100 o/min., a za pogon koristi bioetanol (otuda i zeleno slovo slovo R u imenu). Ovaj snažniji dvosed sa 1018KS od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 2,9 sekunde, dok se za maksimalnu brzinu tvrdi da prelazi 250 milja na sat, odnosno 400 km/h. Uz ovoliku snagu i brzinu ide i podatak o zaustavnom putu, koji od 100-0 km/h iznosi 31 metar. Automobili su dobili spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje, veliko podešavajuće krilo pozadi, veći prednji spojler, točkove jedinstvenog dizajna, Inconell izduvni sistem, kao i doteranu unutrašnjost (u opremi se nalaze i kamera za vožnju unazad, satelitska navigacija, Bluetooth konekcija). Ekskluzivnost mora da se plati, pa CCX Edition košta 1.330.000 evra, a CCXR Edition svih 1.500.000 evra.

Britanski Lotus je objavio detalje o svom doteranom modelu Exige S za 2008. godinu, koji sa Performance Pack paketom (i uz pomoć Magnuson/Eaton M62 kompresora) umesto dosadašnjih 163kW, sada raspolaže sa 179kW (ili 240KS) pri 8000 o/min. i 230Nm obrtnog momenta pri 5500 o/min. Rezultat je ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,2 sekunde, sprint od 0 do 100 milja na sat (161 km/h) od 9,9 sekundi i maksimalna brzina od 245 km/h (kombinovana potrošnja po fabričkim podacima iznosi samo 9,1 litara goriva na 100 km). Exige S je takođe dobio i nove instrumente na komadnoj tabli, novi alarm/imobilajzer, bogatiju opremu, a pomenuti Performance Pack, između ostalog, podrazumeva i ventilirajuće AP Racing diskove od 308 mm, povećani otvor za vazduh na krovu i sisteme kao što su launch control i traction control.

Imajući u vidu ogromnu potražnju (ili je bolje reći pomamu?) za novim Fiatom 500 (dileri su do kraja januara primili 160.000 narudžbina), upravo donešena odluka italijanske kompanije da poveća proizvodnju ovog modela na 190.000 primeraka godišnje, i ne predstavlja neko posebno iznenađenje. Naime, Fiat je odlučio da poveća proizvodnju "500" u svojoj fabrici u poljskom mestu Tychy, i to sa ranije planiranih 120.000 na pomenutih 190.000 komada godišnje. Ili drugačije rečeno, sa 500 na 750 primeraka dnevno. Da bi se ovakav trend nastavio i ubuduće, Fiat planira proširenje porodice ovog modela novim verzijama. Među njima su sportski Fiat 500 Abarth sa 135KS (o njemu više OVDE), dok se kabriolet planira za 2009. (na slici njegov mogući izgled), a station wagon za 2010. godinu.

Nemačka tjuning kuća GeigerCars ponovo je obradila Corvettu Z06, čiji je motor ovom prilikom pojačan na svih 389kW/542KS (zasluga za to, između ostalog, pripada reprogramiranoj elektronici motora, novom sportskom filteru za vazduh i modifikovanom izduvnom sistemu). Nova Geiger Corvette Z06 Black Edition tako sada ima maksimalnu brzinu povećanu na 327 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h je smanjeno na 3,7 sekundi. Sem motorom, GeigerCars se pozabavio i izgledom, što u praksi znači drugačije oblikovani zadnji deo (u stilu Ferrarijevih modela 599 GTB Fiorano i F430), koji je dobio novi branik sa integrisanim difuzorom, LED zadnja svetla i hromirane izduvne cevi, kao i prednji spojler i nove točkove od 19 inča. U paketu su i pojačani kočioni sistem, novi set-up ogibljenja sa novim oprugama i doterani interijer.
Lamborghini Gallardo LP560-4

Italijanski Lamborghini je za sledeću nedelju i salon automobila u Ženevi (6. – 16. mart) najavio svetsku premijeru nove verzije svog najmanjeg modela Gallardo. Novi Gallardo je dobio dodatak LP560-4 u imenu, gde broj 560 označava snagu motora u KS, a broj 4 pogon na sva četiri točka. Za pogon je zadužen novi 5,2 litarski V10 FSI sa direktnim ubrizgavanjem, sa pomenutih 560 konja i 528 Nm obrtnog momenta (za poređenje, aktuelni 5,0 litarski V10 agregat ima 520KS i 510Nm). Gallardo LP560-4 će biti dostupan sa manuelnom i opcionom e-gear sekvencijalnom transmisijom, koje su modifikovane kako bi prenele veću snagu i obrtni moment lakšem i efikasnijem sistemu pogona na sva četiri točk. Ovaj novi Gallardo će se i vizuelno razlikovati od dosadašnje verzije, mada za sada (bez obzira na razne špijunske slike) nije poznat njegov definitivni izgled.
Volvo Hot Rod Jakob

Dizajner Leif Tufvesson je za Volvo napravio zanimljivu kreaciju Hot Rod Jakob, koja će javnosti biti predstavljena još ovog meseca u Volvo muzeju u Geteborgu. U osnovi, ovaj hot rod je napravljen kako bi se javnosti skrenula pažnja na prvi automobil ove marke, model ÖV4 iz 1927. godine (poznat kao Jakob), odnosno Hot Rod Jakob predstavlja modernu interpretaciju automobila starog preko 80 godina. Leif Tufvesson je za Hot Rod Jakoba napravio aluminijumsku karoseriju (šasija je od karbon fibera), dok je za pogon izabran Volvo T5 turbo petocilindrični flexifuel motor sa 195kW/265KS i 370 Nm obrtnog momenta, koji sem benzina, može da koristi i etanol. Zanimljive su i ostale komponente ovog dvoseda. Tako je upravljački mehanizam preuzet sa Volvoa P1800, petostepena manuelna transmisija je iz modela Volvo 960, a u stilu pravog hot roda su i AEZ točkovi sa Pirelli gumama, tačnije oni pozadi (od 22 inča) su veći od onih napred (19 inča). Kočioni diskovi su prečnika 450 mm napred, 515 mm nazad, dok je izduvni sistem od nerđajućeg čelika. Hot Rod Jakob će inače tokom ove godine početi sa turnejom po Skandinaviji i po SAD-u (biće izložen na SEMA salonu tjunera u Las Vegasu u novembru).

Novi član Audijeve TT porodice je verzija sa 2,0 litarskim četvorocilindričnim common-rail TDI turbo-dizel motorom, koji raspolaže sa snagom od 125kW/170KS pri 4200 o/min. i 350 Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1750 do 2500 o/min.). Motor je uparen sa manuelnim šestostepenim menjačem, a kupcima će TT 2,0 TDI quattro biti na raspolaganju i u Coupe i otvorenoj Roadster verziji. TT 2,0 TDI Coupe quattro po fabričkim podacima troši 5,3 litre dizela na 100 km, ubrzanje od 0 do 100 km/h mu traje 7,5 sekundi, a najveća brzina je 226 km/h, dok TT 2,0 TDI Roadster quattro troši 5,5 litara na 100 km, do stotke stiže za 7,6 sekundi i može do maksimalnih 223 km/h (emisija CO2 kod Coupea je 140, a kod Roadstera 145 grama po kilometru). U standardnoj opremi Audija TT 2,0 TDI quattro se, između ostalog, nalaze i aluminijumski točkovi od 16 inča (gume 255/55 R16), ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti, kožni sportski volan, Chorus audio sistem i aluminijumski detalji u interijeru.