
Kao što smo već pisali, zvanična promocija serijske verzije novog Dodge Challengera SRT8 biće održana sledeće nedelje na salonu automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show). Iako bi njegov izgled trebalo da ostane dobro čuvana tajna sve do prezentacije, zahvaljujući procurelim oficijelnim fotografijama od pre sedam dana već smo bili u prilici da pre vremena vidimo konačan izgled ovog automobila. Doduše, falila je zvanična slika zadnjeg dela, koja je sada ipak konačno pred nama. Challenger SRT8 inače pokreće 6,1 litarski V8 HEMI motor od 425KS i 569Nm (uparen sa šestostepenim automatskim menjačem), dok mu ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi nešto više od pet sekundi. Što se opreme tiče, Challenger SRT8 biće opremljen aluminijumskim točkovima od 20 inča, audio sistemom sa 13 zvučnika, svetlima za maglu, zatvaračem diferencijala, otvorima za vazduh na haubi motora, zadnjim spojlerom, kožnim volanom i kožnom ručicom menjača (opcije će biti MyGig Multimedia Infotainment sistem sa navigacijom i el. sunčani krov). Nakon Challengera SRT8 uslediće i jeftinije verzije sa slabijim motorima, čije cene tek treba da bude objavljene. Ostale slike i više detalja o drugim verzijama novog Challengera možete potražiti OVDE.

Tjuning kuća PPI Automotive Design GmbH promoviše svoj najnoviji rad – PPI ICE Audi Q7, koji predstavlja tehnički i vizuelno napredniju verziju već postojećeg modela PPI PS Q7. Drugim rečima, ovde se radi o dinamičnijem, luksuznijem, ekskluzivnijem i naravno još skupljem Audiju Q7, koga pokreće 4,2 litarski V8 turbo motor. Kako bilo, osim neizbežnog i agresivnog aero body paketa (atraktivniji prednji deo sa novim branikom i većim usisnicima za vazduh, dodatna četiri svetla, nova hauba, "trepavice" za prednja svetla, proširenja blatobrana, novi pragovi, zadnji krovni spojler od karbon fibera, modifikovan zadnji branik sa difuzorom), modifikovanog ogibljenja, sportskog izduvnog sistema sa četiri završetka, jačeg kočionog sistema (diskovi napred 405 x 34 mm, pozadi 380 x 28 mm), atraktivnih petokrakih PPI Formula točkova od 22 inča (gume Michelin, dimenzija 295/30 ZR 22) i doteranog interijera (PPI "Identity" sportski upravljač, koža, alkantara, PPI patosnice itd.), ovaj PPI ICE Audi Q7 karakteriše i pojačani 4,2 V8 motor, koji sada raspolaže sa snagom od 442kW/600KS. To je dovoljno za najveću brzinu od 295 km/h i ubrzanje do stotke za manje od 6 sekundi (tačnije 5,9 sekundi, odnosno 1,5 sekundi bolje od serijskog modela).

Isuzu Motors America je saopštio da će se do 31. januara 2009. godine povući sa tržišta SAD-a. Imajući u vidu slabe prodajne rezultate u toku proteklih godina, ovakav potez u stvari i nije neko iznenađenje. Naime, prošle godine Isuzu je Amerikancima prodao samo 7906 svojih vozila, a 2006. godine 15.751. Ovde treba napomenuti da su oba modela koja Isuzu nudi kupcima u SAD-u u stvari samo preimenovani automobili iz palete General Motorsa, odnosno pick up model Isuzu i-Series (na slici) se bazira na Chevrolet Coloradu/GMC Canyonu, a Isuzu Ascender SUV je samo Chevroilet Trailblazer sa oznakom japanske kompanije (posledica svojevremenog udela GM-a u japanskoj firmi, a imali su i dogovor o zajedničkoj proizvodnji). Budući da GM nema planove da zameni Colorado/Canyon i Trailblazer sa modelom koji bi Isuzu mogao da prodaje pod svojim imenom, a sam Isuzu ne planira razvoj nekog svog posebnog vozila za Severnu Ameriku, doneta je odluka o napuštanju američkog tržišta.
Na predstojećem salonu automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show), koji počinje sledeće nedelje, Hummer će konačno i zvanično publici predstaviti novi Hummer H3T, odnosno pick up varijantu postojećeg Hummera H3. Tačnije, radi se o pick up modelu sa duplom kabinom (crew cab), četiri vrata i manjim sandukom za teret, iako je originalni koncept H3T od pre neku godinu bio pick up sa samo 2 vrata i većim sandukom iza kabine. U odnosu na standardni H3, novi H3T ima za 558 mm duže međuosovinsko rastojanje, tačnije ono iznosi 3403 mm. Ponuda pogonskih agregata će obuhvatati redni petocilindrični motor od 3,7 litara sa 180kW/242KS i 328Nm, kao i novi 5,3 litarski V8 sa 224kW/300KS i 434Nm, prikazan prvi put u modelu Hummer H3 Alpha (na slikama se inače i nalazi H3T Alpha). Oba motora će moći da se dobiju ili uz manuelni petostepeni ili automatski menjač sa četiri brzine. Hummer će kupcima ponuditi i dva različito podešena ogibljenja, jedno podešeno za off road uslove vožnje, a drugi za kupce koji retko silaze sa asfaltiranih puteva. Što se interijera tiče, nema razlika u odnosu na H3 SUV, a treba napomenuti da će zadnja sedišta u H3T moći da se sklope, kako bi se dobio dodatni prostor za prtljag. Proizvodnja H3T počinje u oktobru 2008. godine, a GM (vlasnik Hummera) planira godišnju prodaju od oko 35.000 komada ove varijante H3.

Nedavno smo objavili par špijunskih slika prototipa sportskog Renaulta Twingo RS (RenaultSport), a od danas su nam konačno dostupne i zvanične fotografije ovog dugoočekivanog modela, koji će proširiti postojeću prodicu RenaultSport modela (Clio RS i Megane RS). Kao što vidite, novi Twingo RS izgleda veoma slično studiji Twingo Concept, predstavljenoj 2006. godine na salonu automobila u Parizu (2006 Paris Motor Show). To u praksi znači agresivniji aerodinamički paket (sadrži novi prednji branik sa velikim otvorom za vazduh, "moćnije" pragove, proširenja blatobrana, drugačiji zadnji branik sa difuzorom, zadnji krovni spojler i veće aluminijumske točkove), doterano ogibljenje i kočioni sistem. To se uostalom i očekuje od ovakvih gradskih jurilica, ali više privlači pažnju ono što se krije pod poklopcem motora. Twingo RS će naime pokretati 1,6 litarski agregat sa 133KS, odnosno imaće 33KS više od trenutno najsnažnijeg Twinga GT, koji iz 1,2 litarskog turbo benzinca izvlači ravno 100 konja i postiže 189 km/h. To je sve što je u ovom trenutku poznato, a francuski proizvođač je potvrdio da će svetska premijera Twinga RS biti početkom marta ove godine na predstojećem salonu automobila u Ženevi.
VIDEO : Renault Twingo RS

Pre tačno deset dana su na internet pre vremena procurele prve fotografije redizajniranog Mercedesa SL, a danas je nemačka fabrika konačno i sama zvanično objavila slike i tehničke detalje ovog modela. Oficijelna svetska premijera ovog roadstera će inače biti održana početkom marta ove godine na salonu automobila u Ženevi (prodaja u Evropi počinje 5. aprila). Kao što se vidi sa fotografija, najveće promene u odnosu na dosadašnji model su izvršene na prednjem kraju automobila, koji je dobio novi oblik svetala, modernizovanu masku hladnjaka, drugačiji branik, haubu i blatobrane, dok pozadi nema većih promena (doterani branik sa novim difuzorom i integrisanim završecima izduvnog sistema). Tu su i veći retrovizori, novi trokraki obruč upravljač, doterana instrument tabla, kvalitetniji materijali u interijeru i atraktivniji dizajn alu točkova. Modeli SL280 i SL350 imaju felne od 17 inča (sa gumama dimenzija 255/45 R 17), SL500 raspolaže sa točkovima od 18 inča (gume 255/40 R 18), dok SL600 ima 18-inčne felne sa gumama 255/40 R 18 napred, odnosno 285/35 R 18 nazad. Redizajnirani SL je dobio i novi direktni upravljački sistem sa varijabilnom servo asistencijom (zaslužna za prvoklasno upravljanje i veću agilnost u vožnji), a kao deo standardne opreme svi modeli će imati bi-xenon prednja svetla, Airscarf sistem grejanja i Mercedesov COMAND multimedija sistem. Paleta modela novog SL-a će obuhvatati verzije SL 280 (3,0 litarski V6 sa 170kW/231KS i 300Nm), SL 350 (3,5 litarski V6 sa 232kW/316KS), SL 500 sa 285kW/388KS i SL 600 sa 380kW/517KS.

Evo još jedne prerade BMW-ovog modela u režiji nemačkog Hamanna. Nova "žrtva" ove firme je BMW-ov SAV model X5, koji je novim aerodinamičkim paketom, spuštenim ogibljenjem (napred za 40, pozadi za 30 mm) i pojačanim motorima dobio na agresivnosti i dinamičnosti, pa opravdano nosi ime Flash. Novi aero body kit čine novi, širi prednji spojler, modifikovani zadnji branik, proširenja blatobrana, moćniji pragovi, i kao tačka na i, veliki zadnji krovni spojler. Posebna priča je veliki izbor novih točkova. Hamann naime nudi širok izbor atraktivnih točkova veličine od 20 pa sve do 23 inča (ovi poslednji se opremaju pneumaticima dimenzija 315/25R23). Tu je i novi sportski izduvni sistem, koji može imati dva (prečnika po 145 mm) ili četiri završetka (po 76 mm). Kod ovako velikih vozila svako povećanje snage motora je i te kako dobrodošlo, a u Hamannu su pojačali modele X5 3,0si (sada 210kW/286KS i 335Nm, + 10kW/14KS i 25Nm), model X5 3,0d je pojačan sa 173kW/235KS na 195kW/265KS i 600Nm, X5 3,0sd sada razvija 235kW/320KS i 660Nm (ranije 210kW/286KS), dok je osmocilindrični X5 4,8i dobio dodatnih 13kW/18KS (sada 278kW/373KS). Bez pojačanja kočionog sistema ne ide, pa X5 Flash raspolaže sa novim diskovima prečnika 405 mm napred, odnosno 345 mm nazad. Promene nisu zaobišle ni interijer, pa u njemu, sem kože u različitim bojama, možemo pronaći ekskluzivne crne patosnice, aluminijumske pedale i odmorište za nogu, kao i multimedijalni sistem (uključuje DVD, TV i Play station).

Iz nemačke tjuning kuće Brabus stiže novi kit za povećanje snage motora u Mercedesovom modelu E 300 BLUETEC, a nosi naziv Brabus PowerXtra D6 BLUE Power Kit. Najkraće rečeno, Mercedesov 3,0 litarski V6 turbo-dizel agregat (u paru sa 7-stepenim automatikom) dobija dodatnih 35kW/47KS, pa umesto standardnih 211KS i 540Nm, sada raspolaže sa 258KS pri 3700 o/min. i 610Nm obrtnog moementa, raspoloživog u rasponu od 1600 do 2400 o/min. (pritom već zadovoljava buduće Euro5 standarde, koji stupaju na snagu 2011. godine). To je dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 6,8 sekundi (standardni model 7,2 sec), dok je maksimalna brzina i dalje limitirana na 250 km/h. Ovaj Brabusov kit inače košta 1790 evra, a nemačka firma odobrava i garanciju u trajanju od tri godine ili 100.000 km. Osim motorom, u Brabusu su se pozabavili i izgledom ove E klase, pa potencijalnim kupcima nude svoj aerodinamički kit (prednji i zadnji spojler, pragovi, dodatna svetla napred), sportsko i spušteno ogibljenje, aluminijumske točkove od 17 do 20 inča (ovi najveći imaju Pirelli ili Yokohama gume, dimenzija 245/30 ZR 20 napred i 295/25 ZR 20 nazad), pojačani kočioni sistem, sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri cevi, kao i ekskluzivno opremljenu unutrašnjost (koža, alkantara, ergonomski oblikovan sportski upravljač, detalji od nerđajućeg čelika...).

Tjuning firma Novitec (specijalista za obradu italijanskih vozila) je posle Alfe Brere sada doradila još jedan model iz aktuelne palete Alfa Romea – Spider. Novitec je za poboljšanje vizuelnog nastupa ovog dvoseda ponudio novi stajling paket, koji osim nekoliko aerodinamičkih detalja (novi prednji branik, difuzor pozadi), uključuje i spušteno ogibljenje (za 35 do 75 mm), izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka i nove 20-inčne točkove sa Pirelli gumama, dimenzija 255/30R20.
Novi Hyundai i30 CW (CrossWagon) je karavan varijanta već poznatog Hyundaija i30 hatchback. U odnosu na pomenuti i30 hatchback, i30 CW ima za 50 mm duže međuosovinsko rastojanje (sada 2700 mm), dok je dužina porasla za svih 230 mm, pa sada iznosi 4475 mm (i30 CW je širok 1775, a visok 1530 mm). Naravno, i zapremina prtljažnika prelazi vrednosti i30 hatchbacka; konkretnije u osnovnoj konfiguraciji i30 CW raspolaže sa 415 litara korisne zapremine (i30 hatchback 340 litara), a sa oborenim zadnjim sedištima ta vrednost raste na 1395 litara. Prednji kraj novog i30 CW je identičan hatchback modelu, dok produženje karoserije (gledano u celini) nije naškodilo izgledu, odnosno može se reći da je pretvaranje i30 u karavan uspešno rešeno (za razvoj je inače bio zadužen Hyundaijev razvojni centar u nemačkom Riselshajmu). Paleta motora obuhvata sledeće agregate : benzince od 1,6 i 2,0 litra sa 122, odnosno 143KS, dok dizelaše predstavljaju 1,6 litarski CRDi (u dve verzije; sa 90KS i 115KS) i veći 2,0 litarski CRDi VGT, koji razvija 140KS.
Uhvaćen nemaskiran Mini Cabrio

Osim (polu)karavana Clubman o kome je nedavno već bilo dosta reči, Mini sprema i novu Cabrio varijantu koja će se pojaviti na tržištu sledeće godine. Tokom proteklih nekoliko dana pojavile su se nove slike potpuno nemaskiranog primerka novog Minija Cabrio koji će naslediti dosadašnju verziju, koja se inače na tržištu nalazi od 2004. godine. Poput aktuelne konvencionalne varijante sa tvrdim krovom (predstavljena 2006. godine), i nova Cabrio verzija donosi dizajn veoma sličan prethodniku, kao i nešto povećane dimenzije (što će najviše pozdraviti putnici na zadnjim sedištima). Bez obzira na modu ugradnje metalnih sklopivih krovova, Mini Cabrio zadržava klasični platneni multifunkcionalni krov. Pokretaće ga već poznati benzinci od 1,4 i 1,6 litra sa 95KS (Mini One), 120KS (Mini Cooper), 175KS (Mini Cooper S), kao i 1,6 litarski dizelaš sa 110KS (Mini Cooper D). Pomenuti dizelaš inače emituje samo 104 grama CO2 po kilometru, a treba reći da će Cooper varijante imati i opciju sportskog, tvrđe podešenog ogibljenja. Što se cena tiče, očekuje sa da novi Mini Cabrio u odnosu na brata sa limenim krovom bude skuplji za oko 10% (što znači da će cene u Velikoj Britaniji počinjati sa cifrom od nepunih 15.000 funti).
Nissan GT-R Spec V

Japanski magazin Best Car je objavio prvi rendering i par tehničkih detalja o budućem Nissanu GT-R Spec V, odnosno o još sportskijoj verziji nedavno promovisane nove generacije modela GT-R (o njemu više OVDE). I novi GT-R Spec V će pokretati bi-turbo 3,8 litarski V6 agregat, ali pojačan sa standardnih 480 na 520KS pri 6500 o/min. To naravno nije sve, pa će zahvaljujući kuri mršavljenja auto izgubiti i oko 100 kg na težini (sa 1740 na 1640 kg), dok će se ostale modifikacije odnositi na dorađeno ogibljenje i pogon na sva četiri točka. Izvori iz fabrike su već potvrdili da će se GT-R Spec V naći i na tržištu SAD-a, i to u limitiranoj seriji, ali tek 2010. godine.
Od septembra novi BMW centar u Beogradu

Izvor : www.beta.co.yu
Kompanija Delta Motors planira da u septembru ove godine otvori novi centar za prodaju BMW automobila u Beogradu u koji će investirati 12 miliona evra. Izgradnja novog centra površine oko 5000 kvadratnih metara, kod Ade ciganlije, već je počela, naveo je generalni direktor te firme Tomas Šmit (Thomas Schmid). Izgradnja centra omogućiće da se klijentima ponude kvalitetnije usluge, a biće povećan i broj zaposlenih sa četrdesetak na 61, rekao je Šmit i procenio da će do kraja 2009. godine prodaja automobila porasti na hiljadu godišnje. Prema njegovim rečima, zahvaljujući Delta Motorsu 2007. je bila najuspešnija za BMW u Srbiji, pošto je prodato ukupno 586 automobila BMW i Mini, odnosno za 116 odsto više nego u 2006. godini. Šmit je najavio i da će do kraja ove godine biti otvoren BMW centar u Podgorici, do kraja 2009. biće izgrađen i centar u Novom Sadu, a u svaki će biti uloženo po tri miliona evra. Kompanija Delta Motors, članica Delta holdinga, osnovana je u januaru 2007. godine od kada je generalni zastupnik BMW grupe za tržišta Srbije i Crne Gore.

BMW će paletu svoje serije 3 u kabriolet izdanju, sem novim M3 modelom, na salonu automobila u Ženevi početkom marta proširiti i dizel verzijom 320d Cabrio. Ovaj potonji pokreće common-rail turbo-dizel agregat zapremine 1995 kubika sa DPF filterom čestica čađi, snage 130kW/177KS i 350Nm obrtnog momenta (već poznat iz ostalih 320d modela iz serije 3), a nudiće se u varijantama SE i M Sport. U Velikoj Britaniji recimo, novi BMW 320d SE Cabrio će koštati 33.110, a BMW 320d M Sport Cabrio 35.735 funti (prodaja u toj zemlji inače počinje već u martu). Sa ovim motorom BMW 320d Cabrio od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,6 sekundi, postiže maksimalnu brzinu od 223 km/h, a emituje 140 grama CO2 po kilometru. Inače, metalni sklopivi krov na ovom modelu se spušta/podiže za samo 22 sekunde, a od pozicije pomenutog krova zavisi i zapremina prtljažnika. Naime, kad je krov podignut, volumen istog iznosi 350 litara, a kad je spušten 210 litara.
BMW 125i Coupe
U Ženevi će ova bavarska kompanija promovisati još jednu (četvrtu po redu) verziju svoje nove serije 1 u kupe izdanju – model 125i Coupe. Iako ime automobila navodi da auto pokreće neki 2,5 litarski agregat, pod poklopcem se ipak skriva 3,0 litarski šestocilindrični motor sa 160kW/218KS, odgovoran za ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 6,4 sekunde i maksimalnu brzinu od 245 km/h. U Velikoj Britaniji će se 125i Coupe nuditi u varijantama SE i M Sport, čije cene iznose 23.195, odnosno 25.050 funti. Ovde i podsećanje da se do sada se serija 1 Coupe nudila u verzijama 120d (sa 177KS), 123d (204KS) i 135i, koji raspolaže sa 306KS.