Univers concept-Smart ForFour na bugarski način
Ovaj prototip na slikama sa imenom Univers concept, izradili su studenti tehničkog univerziteta u Sofiji a predstavlja njihovo viđenje jeftinog prevoznog sredstva za 5 osoba, koji ne bi trebao da košta više od 8500 evra. Napravljen je inače na osnovi ugašenog Smartovog modela ForFour i zasad se radi samo o modelu u rameri 1:1 a tokom ovog leta se očekuje i prvi prototip u voznom stanju.
Prema najnovijim rezultatima prodaje, koje saopštava Ferrari, ispada da legendarna italijanska marka zarađuje 32000 evra na svakom prodatom automobilu ! Naime Ferrari je tokom prošle 2006. godine prodao ukupno 5671 automobil i pritom ostvario profit od 183 miliona evra ili za 16,6 odsto više u odnosu na 2005. što praktično znači čist profit od pomenutih 32000 evra za svaki prodati Ferrari.
Opelov britanski rođak, Vauxhall, predstavio je svoj novi model VXR8 koji je poreklom iz Australije. Naime, VXR8 nije ništa drugo do Holden HSV clubsport R8 proizveden u Australiji a koji je, kao i Vauxhall, deo General Motorsa. Što je još zanimljivije, Pontiac će isti auto prodavati u SAD-u kao Pontiac G8. Inače, prvi primerci će u Veliku Britaniju stići u aprilu ove godine. Ipak, za razliku od američkog Pontiaca G8 sa 362KS, Vauxhallov model će iz 6,0 litraskog motora izvlačiti čak 419KS pri 6000 obrt./min. i 550Nm obrtnog momenta. Sa tim motorom, Vauxhall VXR8 dostiže 100 km/h za tačno 4,92 sekunde. Menjač može biti obični 6-stepeni manuelni ili automatski sa takođe 6 stepeni prenosa. Naravno, sa povećanjem snage motora, dorađeno je i ogibljenje i pojačane kočnice. Aero body kit za karoseriju sa 4 izduvne cevi pozadi kao i 19-inčne alu felne, zaokružuju vizuelni nastup nove, "evropske" sportske limuzine. Za sada nema vesti o eventualnoj Opelovoj verziji ovog modela za kontinentalni deo Evrope, jer ne treba zaboraviti, Opel je takođe deo američkog GM-a.
Nova Lada 2107-Riva
Ako ste pomislili da se ovaj fosil od automobila (misli se na staž na tržištu a ne na robusnost ili pouzdanost) više neće proizvoditi, stiže nam demanti iz Lade ! Ovo su špijunske slike obnovljene Lade 2107, kod nas poznatije kao Riva. Ovako skockana i liči na nešto; tu su nova maska ( liči na Kiju Rio ), svetla, lepši branici, nova hauba, malo promenjeni prednji blatobrani, novi poklopac prtljažnika i zadnja svetla pa čak i novi retrovizori. Nosi logičnu oznaku 2107M a u ovom trenutku nema vesti kada i po kojoj ceni kreće u prodaju kao ni da li ima nekih izmena na motorima.
Audi A5 Cabrio
Sada kada je Audi A5 i zvanično promovisan, postaje jasnije kako će izgledati njegova cabrio verzija koja treba da nasledi sadašnji A4 cabrio. Ovi poslednji crteži na našim slikama ( izradio Schulte Design ), pokazuju mogući konačni izgled tog modela, koji će se pojaviti za oko godinu dana. Proizvodnja će se odvijati u Audijevoj fabrici u nemačkom Neckarsulmu zajedno sa Audijem A5 coupe. Za razliku od BMW-a, koji je novu "Trojku" opremio metalnim sklopivim krovom, u Audiju su zadržali tradicionalni platneni. Kako se očekuje, A5 cabrio će koristiti iste motore kao i A5 coupe, dakle najnovije FSI i TDI agregate koji raspolažu sa 170 do 265KS. Verovatno je da će biti i sportskih verzija S5 i RS5 sa V8 motorima.
Poslednjih dana pa i nedelja stalno pominjemo salon u Ženevi i opisujemo premijere koje će se tamo održati. Nekada su se saloni čekali sa daleko većim nestrpljenjem jer su premijere čuvane do poslednjeg trenutka ali danas se putem interneta sve sazna mnogo ranije nego što bi proizvođači to želeli ali ga i oni sami obilato koriste za svoje promotivne svrhe i plasiranje informacija, a koje termpiraju u trenutku u kome ocene da će njihov novitet zabeležiti najveći medijski odjek. Kako bilo, a u tome se slaže ogromna većina novinara, saloni danas više nemaju onu draž neizvesnosti i sve glasnije postavljaju pitanje smisla održavanja sajmova u ovakvom obliku kada je sve već poznato unapred. Ipak saloni se koriste za susrete sa medijima i poslovnim partnerima, a ako ništa drugo, na salonima se proizvođači, koji nešto znače u tom poslu, jednostavno moraju pojaviti bar zbog toga što je tamo prisutna direktna konkurencija. A mnogi od njih uvek imaju spreman neki skriveni adut, tajnu premijeru koju ipak auto paparaci nisu uspeli da provale pre vremena. Nažalost takvih primera je sve manje i manje. Naravno, koliko god možda novinarima bilo "nezanimljivo" obilaženje salona na kome za njih nema nekih epohalnih noviteta, obični posetioci i potencijalni kupci, u stotinama hiljada, hrle da vide šta je to svetska auto industrija pripremila za novu sezonu. Jer sezona automobilskih salona u Evropi počinje tek početkom marta, upravo salonom u Ženevi dakle na neutralnom švajcarskom terenu. Ove godine već po 77. put. Kao što smo rekli salon za "obične" posetioce traje od 8. do 18. marta a za predstavnike medije se otvara već 6. marta. Za njih je rezervisan i 7. mart, da bi na miru mogli da obave svoj posao bez guranja sa posetiocima. Na slici vidite zvanični plakat ovogodišnje priredbe a evo i spiska premijera koje su dosad poznate ( o svim ovim automobilima smo već pisali a ukoliko ste neke od njih propustili možete ih potražiti u našoj arhivi ) : Alfa Romeo 159 TI Sport Wagon, Alfa Romeo GT za 2007., Aston Martin Vanquish S Ultimate Edition, Audi A5 i S5, BMW serija 1 (obnovljena), BMW serija 1 sa 3 vrata, BMW serija 3 sa M sport paketom, BMW serija 5 ( obnovljena ) i M5 Touring, BMW M3 concept, Bertone Fiat Roadster, Cadillac CTS i Escalade, Chrysler Sebring CC, Chevrolet HHR, Chevrolet Corvette Victory Edition, Chevrolet Lacetti diesel, Citroen C-Crosser i C4 Picasso sa 5 sedišta, Daihatsu Cuore, Diatto Ottavu by Zagato, Dodge Demon, Dodge Avenger, Donkervoort D8 GT Coupe, Edag LUV, Ferrari 612 60 th anniversary, Fiat Bravo, Fiat Grande Punto Abarth concept, Fioravanti Thalia concept, novi Ford C-MAX i novi Ford Mondeo, Giugaro Vadho concept, Honda Small Hybrid Sports Concept, Hummer H3 ( model za 2007. godinu ), Hyundai i30 i HED-4 concept, KTM X-Bow, Kia Ceed Sporty Wagon, Kia ex-Ceed Cabrio concept, Lamborghini Gallardo Superleggera, Lorinser Mercedes GL i CL, Maserati GT Coupe, Mazda Hakaze, nova Mazda2, Mercedes C klase i obnovljena G klasa, Mercedes Vision C 220 BLUETEC, Mini Cooper D i Mini One, Mitsubishi Outlander i Mitsubishi EVO X concept, obnovljeni Nissan 350Z, Opel Corsa OPC i Opel Insignia concept, Peugeot 207 CC, Peugeot 207RC i 207 SW Outdoor concept, Peugeot 4007 i 4007 Holland&Holland concept, Renault Clio RS F1 Team R27, Renault Megane Sport dCi, Renault Scenic Qonquest, Renault Twingo, Rinspeed eXasis, Rolls Royce Phantom Drophead coupe, Saab BioPower 100 concept, Škoda Fabia, Škoda Roomster Scout, Smart Fortwo by Brabus, Subaru-ov prvi dizel motor, Suzuki SX4 sedan i novi Wagon, Techart GTstreet 997 Turbo, Toyota Hybrid X concept, VW Golf V Variant, VW Passat BlueMotion, obnovljeni VW Phaeton, Volvo V70 i Volvo XC70 kao i Zagato Diatto Ottovu Concept. Osim ovih navedenih pojaviće se i Alfa Spider sa dizel motorom, Kia Rio Hybrid i Spyker C12 by Zagato a možda i koncept nove Alfe 169 čije smo špijunske slike takođe već objavili. Naravno iznenađenja su moguća pa ovo nije i konačna lista. Kako do salona ima još manje od deset dana neki proizvođači čuvaju svoje novitete ( ili bar to pokušavaju ! ) do poslednjeg trenutka.
Na salonu u Ženevi, Alfa će pored modela 159 TI, promovisati i blago ali zaista blago doteranu Alfu GT, spremnu za novu prodajnu sezonu. Ovaj prelepi coupe star tek 3 godine, sa ovim doterivanjem treba da ostane u proizvodnji bar još dve. Kako nije bilo veće potrebe za korenitim promenama, obnovljenu Alfu GT je moguće prepoznati samo po malo više aluminijuma na nosu a u unutrašnjosti samo po novim brojčanicima na komandnoj tabli kao i po aluminijumskoj papučici za gas. Na zadnjem kraju automobila, jedino što je novo jeste nova dupla izduvna cev. Uz nekoliko novih boja za karoseriju, hromirane retrovizore za neke verzije i novi dizajn alu točkova, to bi bilo sve. Skoro sve. Naime sada se nude i nove, posebne verzije i to Collezione, BlackLine i Q2. Motori su isti : 1,8 TS sa 140KS, 2,0 JTS ( 165KS ), 3,2 V6 24V ( 240KS, 300Nm, 243 km/h ) a tu je i dizel 1,9 JTDm 16v sa 150KS. Na kraju da pomenemo da u Ženevi Alfa predstavlja i novi Spider sa dizel motorom od 2,4 litra sa tačno 200KS.
Kineski proizvođači su poznati po tome da "inspiraciju" za svoje modele traže u već postojećim modelima raznih automobila tako da nije nikakvo čudo da većina njihovih automobila ( čast izuzecima ! ) predstavlja samo klonove raznih automobila poznatih svetskih marki. Tako ni ovaj slučaj kopiranja američke ikone, Hummera, ne treba ni najmanje da čudi. Ovu sliku kineskog Hummera objavio je China Car Times a radi se o proizvodu kineske fabrike Dongfeng Motors. Kao što se vidi sa slike, jedinu razliku u odnosu na Hummer, predstavlja malo promenjena maska i znak Dongfenga na istoj. Ipak, da ne bude sve tako crno po Kineze, treba reći da je Dongfeng, navodno, u pregovorima sa AM Generalom ( koji proizvodi originalne Hummere ), oko snadbevanja kineske fabrike određenim komponentama za njihov Hummer. U ovom trenutku nije poznato da li je ovo na slici prvi primerak eventualne licence ili su Kinezi "samoinicijativno" napravili svoj auto bez odobrenja AM Generala ( koji je inače u vlasništvu General motorsa ).
Kako prenosi skopski magazin Kapital, ruski Avtovaz ( Lada ) je zaintersovan za otvaranje fabrike automobila u jednoj od zemalja bivše Jugoslavije. "Kompanija ozbiljno razmatra mogućnost da investira u jednoj od slobodnih zona u Makedoniji", izjavio je ruski ambasador u Makedoniji Vladimir Solocinski za taj skopski magazin. Dolazak Autovaza i mogućnost da se modeli Lade proizvodi u Makedoniji zavisi od toga da li će makedonska vlada ponuditi povoljne uslove za poslovanje toj kompaniji. Autovaz već sarađuje sa ohridskom kompanijom AMAK SP, odakle nabavlja sigurnosne pojaseve za automobile, a zanimljivo je da preko 50 odsto ukupnog izvoza Makedonije u Rusiju čini upravo izvoz sigurnosnih pojaseva ! Na slici Lada 112 coupe.
Giugaro Vadho hydrogen Concept
Italijanski dizajnerski studio Giugaro je upravo pustio u opticaj prvi crtež njihovog novog koncept automobila, spremnog za salon u Ženevi, koga pokreću gorive ćelije odnosno vodonik. Vadho hydrogen concept u dizajnu koristi temu aeronautike a kokpit je u stilu tandema odnosno putnici sede jedan iza drugog. Umesto tradicionalnog obruča upravljača, Vadho concept ima dva "džojstika" kojima se upravlja vozilom i to preko drive-by-wire sistema ( bez mehaničke veze između "upravljača" i točkova ). Na kraju vredi primetiti crveno slovo G na prednojoj haubi, koje u stvari predstavlja premijeru novog loga kompanije.
Mercedes Vision C 220 BLUETEC
Salon u Ženevi videće i premijeru Mercedesovog koncepta Vision C 220 BLUETEC, prvog automobila sa 4-cilindričnim motorim, u koji je ugrađena ultra-čista BLUETEC dizel tehnologija. Kao i prethodni Mercedesov koncept Vision GL 420, i ovaj pokazuje u kom pravcu će se kretati razvoj dizel motora. Naime već sada, dizel motor u ovom konceptu zadovoljava stroge standarde Euro6, koji će u Evropi stupiti na snagu tek 2015. godine. I što je najlepše, sa snagom od 125kW/170KS i 400Nm obrtnog momenta, ovaj auto troši samo 5,5 litara goriva na 100 km, naravno po fabričkim podacima. Kako već i standardni, novi Mercedes C klase, ispušta za 15 % manje CO2 u životnu sredinu u odnosu na stari model, C 220 BLUETEC opremljen oksidacionom katalizatorom i filterom tvrdih čestica, "preti" da postane jedan od najčistijih vozila uopšte.
Zagato Diatto Ottovu Concept-nove slike
Pre dve nedelje objavili smo prvi zvanični crtež novog koncepta italijanskog Zagata a konačno evo i slika gotovog modela, koje su se danas pojavile na internetu. Zagato će naravno svoj novi koncept izložiti i na predstojećem salonu u Ženevi. Projekat Diatto Ottovu započet je još pre 2 godine i to na zahtev 2 kolekcionara davno ugasle marke Diatto koja je upravo 2005. godine obeležila 100 godina postojanja. Dakle ta 2 kolekcionara obratila su se studiju Zagato da zajedno naprave novi model koji bi ponovo nosio ime Diatto. Time se praktično samo nastavila saradnja između Diatta i Zagata, jer je još 1921. godine, Ugo Zagato dizajnirao izgled modela Diatto 25 4DS. Inače Diatto je prvi auto napravio 1905. godine a osim sa Zagatom, sarađivao je i sa Ettoreom Bugattijem, braćom Maserati i Taziom Nuvolarijem. Što se tiče ovog novog Zagata Diottu Ottovu, kako se očekuje, u njega će najverovatnije biti ugrađen Maseratijev V8 supercharge motor. U ovom trenutku nema informacija da li će ovaj koncept ostati samo unikat ili se planira manja serija koju bi razgrabili kolekcionara.
BMW M3 Concept u Ženevi
BMW najavljuje novu generaciju svog sportiste M3 i to kroz prototip M3 Concept, koji će biti izložen na njihovom štandu na salonu u Ženevi ( 8.-18. mart ). Ovaj M3 Concept biće identičan serijskoj verziji koja se očekuje u prodaji možda već krajem ove ili eventualno početkom naredne godine. Evo i nekoliko detalja o novom M3. Ovaj sportski coupe pokretaće novi 4,0 litarski V8 motor sa 420KS koji zamenjuje dosadašnji 6-cilindrični sa 343 konja. Kako se očekuje, BMW će u Ženevi prikazati i svoju verziju DSG menjača sa duplim kvačilom koji će pomoći lakšem prenošenju snage na podlogu. Pogon i dalje ostaje samo na zadnjoj osovini. Prema prvim najavama, novi M3 imaće bolje performanse u odnosu na Audi RS4 ( ipak brzina i dalje ostaje limitirana na 250 km/h ) a da bi još više smanjili težinu automobila, u BMW-u razmišljaju o većoj upotrebi karbon fibera za neke delove karoserije. Koliko god bio dobar, novog M3 očekuje snažna konkurencija u vidu pomenutog Audija RS4, kao i novog Lexusa IS-F a uskoro se očekuje i novi Mercedesov AMG C63.
Dugo se već prenose glasine da Lamborghini sprema novu, specijalnu seriju svog modela Gallardo, koji će najverovatnije biti nazvan Superleggera (super lagani) a biće prikazan i na salonu u Ženevi početkom marta. Kao što ime daje naslututi, glavna odlika ovog Gallarda će biti smanjena težina i to tako što će se u njegovoj proizvodnji obilato koristiti karbon fiber kao i to da će iz njegove kabine biti izbačene sve "nepotrebne" sitnice, koje imaju veze sa komforom. Gallardo Superleggera je lakši za oko 100 kg odnosno težak je 1330 kg. I ovaj Gallardo će zadržati integralni pogon, a njegov 5,0 litarski V10 motor će dobiti još 10 KS ( ukupno dakle 530 konja ), što će uz redukovanu težinu, omogućiti sprint do 100 km/h za 3,8 sekunde ( 0,4 sekunde bolje od standardne verzije Gallarda ). Naravno, Gallardo Superleggera će i vizuelno biti različit u odnosu na običan Gallardo i to dodatnim spojlerima, drugačijim zadnjim difuzorom i večim točkovima. Cena se još ne zna kao ni početak prodaje.
Na toliko pominjanom Ženevskom salonu i Alfa će imati nekoliko sitnijih noviteta među kojima i ovu Alfu 159 sa oznakom TI (Turismo Internazionale), koja označava program individualizacije, koji Alfa nudi za svoje modele. Tačnije, time kupci dobijaju mogućnost da svoju Alfu učine rafiniranijom i ekskluzivnijom. Konkretno, Alfa 159 TI je napravljena da zadovolji posebno zahtevne mušterije po pitanju performansi, dinamičkih osobina i sportskog izražaja njihovih automobila. Ono što se kod 159 TI odmah primećuje, jesu 19-inčni alu točkovi kroz koje se jasno naziru crvena kočiona klješta kao i posebne boje za karoseriju (crna, crvena i siva) sa kojima se idealno uklapa zanimljiv detalj-hromirani retrovizori. Tu je i sportski podešeno i spušteno ogibljenje, Brembo kočnice kao i novi pragovi i dve izduvne cevi, po jedna na svakom kraju automobila. Logo TI, kao zaštitni znak edicije, nalazi se na zadnjim vratima. Unutrašnjost je naravno sva u crnoj koži, uključujući sportska sedišta i volan kao i panele na vratima sa kojima se idealno dopunjuju hromirani i aluminijumski detalji u kabini. Na raspolaganju su 3 motora; 2,4 litarski JTDm dizel sa 200KS, 2,2 JTS benzinac sa 185KS i benzinski 3,2 V6 od 260KS. Prodaja, kako je saopšteno, počinje za nekoliko meseci.