home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nova Volga - GAZ Siber

29 Avg 2007 - 22:43 Salon Link

Ruska kompanija GAZ Group (poznata po proizvodnji Volgi) danas je na moskovskom salonu automobila Interauto Show, predstavila svoj najnoviji model nazvan GAZ Siber. Ako vam se učinilo da ste ovaj auto već negde videli, u pravu ste. Ovo je stari Chrysler Sebring, samo sa restilizovanim prednjim i zadnjim krajem automobila. Naime, još u aprilu prošle godine, GAZ je otkupio prava na proizvodnju stare generacije Chryslera Sebring, a na njegovoj bazi je britanska kompanija UltraMotive razvila novi GAZ Siber. Naravno, Siber je u potpunosti prilagođen ruskim uslovima saobraćaja, pa je u odnosu na originalni Chrysler Sebring dobio tvrđe ogibljenje i viši klirens, odnosno rastojanje od tla (hmm, možda ne bi bilo loše da ovakav Siber vidimo i na našim "putevima"). Osnovne karakteristike automobila izgledaju ovako : motor je benzinac zapremine 2,0 litra i razvija 104kW/141KS, a osnovna oprema sadrži klima uređaj, dva vazdušna jastuka, ABS, traction control, halogena prednja svetla, podesiv servo upravljač, podesivo vozačko sedište po visini, hi-fi sistem sa  šest zvučnika, el. retrovizore itd. Bazna verzija Sibera će u Rusiji koštati oko 18.000 dolara (oko 13.200 evra), a najavljuje se i proširenje palete motora sa 2,4 i 2,7 litarskim agregatima, kao i uvođenje varijante sa automatskim menjačem. Proizvodnja Sibera počinje u martu naredne godine, a tokom 2008. planira se produkcija od 20.000 komada, a 2009. 40.000. Fabrika inače ima kapacitet od 100.000 automobila godišnje, a radnici su prošli obuku u Chrysleru i kompaniji Magna Steyr (osim toga Chrysler će asistirati i u nadgledanju kontrole kvaliteta, da bi obezbedio da Siber zadovoljava tražene standarde).





G-Power BMW M3 CSL

29 Avg 2007 - 19:26 Tuning Link

Nemački tjuner G-Power (ima skoro tri decenije iskustva u preradi BMW automobila) je u BMW M3 CSL (serija E46) uspeo da smesti 5,0 litarski V10 motor iz aktuelnih BMW-ovih modela M5 i M6, ali kako inžinjerima iz G-Powera ni to nije bilo dovoljno, pomenuti agregat sada umesto standardnih 373kW/507KS razvija svih 410kW/550KS i 580Nm obrtnog momenta, što je već "teritorija" supersportskih automobila. Ovolika snaga je zaslužna za katapultiranje ovog M3 CSL do 100 km/h za 4,2 sekunde, do 100 km/h mu treba 11,6 sekundi, a maksimalma brzina je skočila na 335 km/h (serijski CSL može 285 km/h). U poređenju sa standardnim modelom M3 CSL (ima 360KS i 370Nm), ovaj G-Power ima bolji odnos težina/snaga, tačnije taj odnos iznosi 2,7 kg/1KS (standardni M3 CSL 3,9 kg/1KS). Osim motora, novo je i sportsko KW ogibljenje, podešeno na stazi Nirburgring, a tu su i novi Silverstone desetokraki alu točkovi, veličine 21 inča. Da ne bude zabune, ovo nije nikakav unikatni prototip, koji je napravljen samo radi pokazivanja sposobnosti G-Powera, već će ova nemačka tjuning kuća (naravno za lepu sumu) svakome ko želi i ima finansijskih mogućnosti, napraviti jednu ovakvu konverziju. I ne samo na ovom modelu, već i u slučaju modela serije BMW 3 coupe (verzija E92), Z4, X5 i novog M3. Ako Vam to nije dovoljno, G-Power priprema još brutalnije verzije ovog motora, koje će razvijati 471kW/640KS, pa čak i 559kW/750KS !!




Nissan Mixim concept

29 Avg 2007 - 17:46 Concept cars Link

Japanski Nissan će na salonu automobila u Frankfurtu sredinom septembra izložiti i svoju najnoviju studiju, nazvanu Mixim concept. Radi se o automobilu kompaktnih dimenzija, namenjenog pre svega mlađim vozačima (naravno pod uslovom da ikada uđe u serijsku proizvodnju u ovakvom ili sličnom izdanju), koji vreme uglavnom provode za kompjuterom i surfujući internetom. Zato su i volan i ostale komande u kabini insiprisani interfejsima, koji su poznati igračima kompjuterskih igrica. Auto inače ima tri mesta za sedenje, a pažnju pre svega privlači centralna pozicija vozačevog sedišta, dok su ostala dva sedišta smeštena sa njegove leve i desne strane (postoji i pomoćno četvrto sedište za svaki slučaj, a spakovano je u poseban modul iza vozačevog sedišta). Mixim concept pokreću dva elektromotora (Nissan "Super Motor"), koji koriste kompaktne litijum-jonske baterije (bez obzira na to, Mixim je težak samo 950 kg). Jedan motor pokreće prednju osovinu, a drugu zadnju, pa Mixim concept ima integralni pogon na sva četiri točka. Sam Mixim concept je inače manji coupe, koji se ističe oštrim linijama, vratima, koja se otvaraju visoko u vis, velikim vetrobranom (koji se estetski uklapa sa bočnim staklima pa liči na vizir zaštitne kacige), kao i LED prednjim dnevnim svetlima. Kao što je već napomenuto, Mixim concept se odlikuje kompaktnim dimenzijama, koje mu olakšavaju manevrisanje u gradu, a one izgledaju ovako : dužina 3700 mm, širina 1800 mm, visina 1400 mm, dok se međuosovinsko rastojanje proteglo na 2530 mm. Drugim rečima, Mixim concept je kraći i niži, ali i nešto širi od Micre.

 



Nezavisna organizacija EuroNCAP, koja sprovodi tzv. crash testove automobila radi utvrđivanja njihove bezbednosti (i na osnovu rezultata podeljuje ocene u obliku već famoznih zvezdica), danas je objavila rezultate najnovije serije njihovih testova. Ocenjivani su Fiat 500, Renault Twingo II, Kia Ceed i Peugeot 308. Tako je novi retro Fiat 500 osvojio ukupno 35 bodova, odnosno svih pet zvezdica za bezbednost putnika, čime su potvrđene najave Fiatovih čelnika da će bez obzira na male dimenzije, novi 500 biti itekako bezbedan automobil. Fiat 500 je osvojio i tri zvezdice (od mogućih 5) za sigurnost dece, kao i dve od četiri zvezdice za bezbednost pešaka. S druge strane, njegov možda i najveći konkurent Renault Twingo II, nije uspeo da postigne isti rezultat, tačnije Twingo II je osvojio ukupno 28 bodova, što je bilo dovoljno tek za četiri zvezdice prilikom ocenjivanja bezbednosti putnika (za bezbednost dece i pešaka Twnigo je dobio po dve zvezdice). Možda najveće iznenađenje ove serije testiranja jeste izuzetan rezultat nove Kije Ceed, koja je postala prvi automobil ove marke, koji je osvojio svih pet zvezdica za bezbednost putnika otkako je EuroNCAP 2003. prvi put ocenjivao neki Kijin automobil. U pogledu sigurnosti dece, Kia Ceed je dobila četiri od mogućih pet zvezdica, a za bezbednost pešaka dve od četiri zvezdice. I novi Peugeot 308 je dobio svih pet zvezdica za sigurnost putnika, što je bilo i za očekivati, pa i ne predstavlja neko iznenađenje. Za bezbednost dece, 308-ica je ocenjena sa 4 zvezdice, a za sigurnost pešaka sa tri od pet zvezdica.



Nemački tjuner Brabus je predstavio novi Brabus Power Xtra D3 S kit za povećanje snage motora Mercedesovog modela C 220 CDI. Konkretno, snaga je porasla za 37kW/50KS, odnosno sa 125kW/170KS na 162kW/220KS, a "o istom trošku" je povećan i obrtni moment sa 400 na 480Nm. Naravno motor zadovoljava Euro4 standarde, a Brabus za ovu preradu daje i garanciju u trajanju od tri godine ili 100.000 km. Osim bolje elastičnosti motora, porast snage se odrazio i na performanse ove C klase, pa tako sprint od 0 do 100 km/h traje 7,8 sekundi (skoro sekundu bolje od fabričkog modela), a maksimalna brzina iznosi 239 km/h, ili 10 km/h više u odnosu na serijski primerak. Osim motorom, u Brabusu su se pozabavili i izgledom C klase, pa potencijalnim kupcima nude i sportsko-elegantan aerodinamički kit (novi branici, spojleri, pragovi, zadnji difuzor, spojler na poklopcu prtljažnika, dodatna svetla napred, nova maska bez trokrake zvezde), sportsko i spušteno ogibljenje, pojačani kočioni sistem, sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri cevi, kao i ekskluzivno opremljenu kožnu unutrašnjost. Zvanična premijera ovog Brabusa C 220 CDI održaće se na salonu automobila u Frankfurtu sredinom septembra.




Kao što smo već pisali pre nekoliko dana, Peugeot će na salonu u Frankfurtu (11. – 23. septembar), osim 207-ice SW u Outdoor verziji, prikazati i model 207 SW RC, odnosno sportsku varijantu ovog malog karavana dužine 4,16 metara. Tada međutim (osim jedne slike) nisu bile dostupne i preciznije informacije o ovom automobilu. Ipak, juče je francuski proizvođač konačno objavio i tehničke podatke za 207-icu SW RC i par novih slika. Pod haubom se skriva već poznati 1,6 litarski THP (Turbo High Pressure) motor, razvijen u saradnji sa bavarskim BMW-om (koriste ga i Mini Cooper S i Peugeot 207 RC u varijanti sa troja vrata), a uparen je sa 5-stepenim manuelnim menjačem. Ovaj četvorocilindraš sa turbo punjačem i 16 ventila razvija 128kW/175KS i 240Nm obrtnog momenta (dostupan u rasponu od 1600 pa do 4500 obrt./min., a sa overboost funkcijom privremeno raste na 260Nm). To je dovoljno za maksimalnu brzinu od 220 km/h, ubrzanje do stotke za 7,6 sekundi, prosečnu potrošnju od 7,4 litara benzina (fabrički podatak) i emisiju CO2 od 175 grama po kilometru. Da se radi o sportskijoj verziji 207-ice SW, govore detalji poput 17-inčnih alu felni sa gumama Bridestone Potenza (dimenzija 205/45 R17), hromiranih retrovizora, duplog završetka izduvne cevi, panoramskog staklenog krova, zadnjeg krovnog spojlera, kožnog volana, aluminijumskih pedala, a tu je i niže i tvrđe podešeno ogibljenje, kao i diskovi kočnica od 302 mm na prednjim točkovima, a pozadi od 249 mm. U standardnoj opremi se nalazi i šest vazdušnih jastuka, kao i elektronski bezbednosni sistemi kao što su ABS, EBD, EBA i ESP.





Prošlog meseca je japanski Mitsubishi objavio prve dve zvanične skice njihovog novog koncept automobila, spremnog za predstojeći septembarski salon automobila u Frankfurtu, a sada su končano objavljene i prve slike ovog automobila u njegovoj definitivnoj formi. Kako to već obično biva, na skicama je Concept-cX izgledao mnogo atraktivnije i dinamičnije, dok je u realnosti "ispalo" da auto ima daleko viši krov i ipak manje atraktivnu spoljašnost. Ipak, bez obzira na manje razočarenje, određena doza privlačnosti i dalje postoji, jer prednji deo veoma liči na (uspešno) dizajnersko rešenje novog Lancera i sportskog modela EVO X. Kako bilo, Concept-cX u stvari predstavlja najavu nove generacije kompaktnog Mitsubishijevog SUV modela. Concept-cX koristi novi, visoko efikasni 1,8 litarski dizel motor sa turbinom promenljive geometrije (VG), dizelskim oksidacionim katalizatorom (DOC) i filterom čestica čađi (DPF) u izduvnom sistemu, što sve zajedno čini da ovaj agregat zadovoljava Euro5 norme. Motor inače raspolaže sa 136KS i 280Nm obrtnog momenta. Ekološki su podobni i materijali korišćeni u kabini, a dobijeni su, između ostalog, i od bambusa. Takođe, Concept-cX ima ugrađenu i novu Mitsubishijevu SST transmisiju (Sport Shift Transmission), drugim rečima menjač sa duplim kvačilom, kakav smo već videli kod modela VW grupacije. Naravno, pogon je na sva četiri točka, a radi se o elektronski kontrolisanom 4WD sistemu, koji snagu prenosi na 19-inčne točkove (gume 225/45R19) i koji je zaslužan za odličnu upravljivost i izuzetnu stabilnost po svim vrstama podloge. Inače, Concept-cX je dugačak 4100 mm, širok 1755 mm i visok 1555 mm, pa svojim kompaktnim dimenzijama omogućava lako manevrisanje kroz gradske gužve, čemu doprinosi i odlična preglednost za vozača, uslovljena visokom pozicijom sedenja.

 



Mercedesov najnoviji SLK 55 AMG Black Series je i zvanično upravo krenuo u prodaju, i to po ceni od 92.500 evra. Pokreće ga nova verzija 5,4 litarskog V8 motora, koji sada razvija 298kW/400KS, što mu omogućava maksimalnu brzinu od 278 km/h i ubrzanje do 100 km/h za samo 4,5 sekunde. Pored snažnijeg motora, novi SLK 55 AMG Black Series je dobio i fiksni tvrdi krov (izrađen od karbona), modifikovana prednja krila (takođe od karbon fibera), restilizovani prednji spojler, kao i novi AMG-ov sportski filter za vazduh i novi izduvni sistem sa četiri završetka (po dva na levoj i desnoj strani). Da bi se snaga ovog automobila adekvatno prenela na podlogu, inžinjeri AMG-a su između ostalog za ovaj SLK predvideli vešanje, koje se podešava po visini i nove 19-inčne alu točkove, dok se za zaustavljanje brinu kočioni diskovi prečnika 360 mm napred, odnosno 330 mm nazad. U unutrašnjosti je SLK 55 AMG Black Series bogatiji za nova AMG sedišta ("kadice"), upravljač presvučen kožom i alkantarom, kao i detaljima od karbon fibera. Kome to nije dosta, na raspolaganju je i široka paleta dodatne opreme, koja uključuje i kompletnu kožnu unutrašnjost (sedišta, armaturna ploča, centralna konzola, nasloni za ruke i oplate vrata), a tu je i poseban AMG karbon paket i za kabinu i za eksterijer.




Novi Audi A4 i zvanično

28 Avg 2007 - 23:47 Noviteti Link


Audi je konačno i zvanično objavio prve fotografije i specifikacije svog novog modela A4 za 2008. godinu, čija se premijera inače planira za salon automobila u Frankfurtu (održava se od 11. do 23. septembra). Ovog puta, u prilici smo da konačno u celosti vidimo i zadnji kraj, kao i unutrašnjost novog A4. Ipak, bez obzira na nove slike, prvi utisak i dalje važi. Naime, čisto dizajnerski posmatrano, novi A4 praktično predstavlja samo Audi A5 sa parom vrata više i višim krovom (naročito zadnji kraj veoma liči na pomenuti A5, što važi i za tipičnu Audijevu instrument tablu, koja je takođe slična onoj iz A5, ali ima i elemente iz modela A6 i Q7). Jednostavno, iznenađenje je izostalo, pa i novi Audi A4 zadržava već poznati korporativni look nemačke marke. Zato je možda zanimljivije šta se krije ispod limenog odela. Pre svega, prednja osovina je pomerana unapred za 154 mm, što je omogućilo inžinjerima da motor pomere više unazad u odnosu na pomenutu prednju osovinu. Rezultat svega ovoga je bolja distribucija težine automobila i poboljšanje njegovih voznih osobina. Inače, novi A4 se bazira na platformi, koju koristi i A5 i prilično je veći od aktuelnog modela, odnosno dugačak je 4703 mm, a širok 1830 mm (sadašnji A4 je dugačak 4586 mm, a širok 1805 mm). U unutrašnjosti, zahvaljujući dužem međuosovinskom rastojanju od 2808 mm, putnici imaju više mesta u odnosu na prethodnu generaciju ovog automobila (putnici na zadnjim sedištima su dobili dodatnih 36 mm više za kolena, a više je mesta i za glavu i ramena). Već na prvi pogled je jasno da su u kabini upotrebljeni materijali viskog kvaliteta i da su kvalitet završne obrade, komfor i ergonomija na nivou, koji se od Audija i očekuje. Inače, zapremina prtljažnika iznosi 480 litara, a Cw količnik otpora vazduha 0,27. Naravno, fabrika navodi da je novi A4 u svakom pogledu bolji od istoimenog prethodnika (šteta što se od njega i dizajnerski ne razlikuje mnogo), pa su tako poboljšane i vozne osobine, bolja je zvučna izolacija, standardna oprema je bogatija, bezbednost putnika je na višem nivou (šest vazdušnih jastuka, ABS, EBD, EBA i ESP sistemi su standard), a tu je i novi Audi Lane Assist, odnosno sistem, koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključenih žmigavaca. Preko novog Audi Drive Select sistema, vozač ima mogućnost da podesi odziv motora, menjača, upravljanja i ogibljenja po svom nahođenju. Osim toga, upravljački sistem se prilagođava brzini kretanja, a kompletan sistem amortizacije je podesiv. Visoki kvalitet, prostranija i komfornija kabina, kao i bolja ergonomija su već pomenuti. Uprkos tome što za izradu karoserije nije korišćen aluminijum, osnovni model A4 1,8 TFSI je ipak težak samo 1410 kg. Aluminijum je s druge strane iskorišćen pri razvoju potpuno novog vešanja, koji je napravljeno uglavnom od ovog laganog materijala. Što se motora tiče, u početku će se A4 opremati sa dva benzinca i tri dizelaša. To su 1,8 litarski TFSI benzinac od 118kW/160KS i 250Nm, sledi 3,2 litarski V6 benzinac sa 195kW/265KS i 330Nm obrtnog momenta (standardno sa Quattro integralnim pogonom), dok dizelaše predstavljaju 2,0 TDI sa 105kW/143KS i 320Nm, 2,7 TDI sa 140kW/190KS i 400Nm, kao i 3,0 TDI od 176kW/240KS i 500Nm obrtnog momenta. Najsnažniji A4 3,2 FSI Quattro do 100 km/h ubrzava za samo 6,2 sekunde i postiže elektronski ograničenih 250 km/h (troši 9,2 litra goriva na 100 km), dok osnovni benzinac 1,8 TFSI stiže do stotke za 8,6 sekunde i postiže maksimalno 225 km/h (potrošnja mu iznosi 7,1 litar). Kod dizelaša najbrži je naravno 3,0 TDI, koji do 100 km/h stiže za 6,1 sekundu, a postiže maksimalnu brzinu od 250 km/h (troši 6,9 litara dizela na 100 km). Srednji 2,7 TDI model postiže 226 km/h, ubrzava do 100 km/h za 7,7 sekundi, a prosečno troši 6,6 litara. I na kraju, najslabiji 2,0 TDI postiže maksimalnih 215 km/h, ubrzanje do stotke traje 9,4 sekunde, a potrošnja iznosi samo 5,5 litara dizela (fabrička tvrdnja). Iako se u početku neće nuditi DSG menjač sa duplim kvačilom (pojaviće se za oko godinu dana), kupci će ipak moći birati između tri transmisije, odnosno na raspolaganju će biti klasičan 6-stepeni manuelni menjač, automatski tiptronic i CVT multitronic. Prvi primerci novog Audija A4 će se kod nemačkih prodavaca naći krajem novembra ove godine (cena od 26.000 evra pa naviše), dok se prodaja na ostalim tržištima očekuje na samom početku naredne godine. Za kraj smo dodali i zvaničan fabrički video novog A4.

 




Italijanski Maserati (koji je konačno ove godine ostvario prvi profit posle sušnih 17 godina otkako je pod vlašću Fiata) će na skorašnjem salonu automobila u Frankfurtu sredinom septembra predstaviti novu verziju svoje elegantne limuzine Quattroporte, za koju u Maseratiju napominju da je i najsportskija do sada. Novi Quattroporte Sport GT S se bazira na već poznatoj Sport GT verziji Quattroportea, a ono slovo S je tu da naglasi "izuzetno dinamičko ponašanje i beskompromisno upravljanje." Za to se između ostalog brine i spušteno ogibljenje (napred za 10 mm, a pozadi za 25 mm). Tu su i nove kočnice razvijene zajedno sa poznatom kompanijom Brembo, a napravljene su od gvožđa i aluminijuma. Ono po čemu se prepoznaje ovaj Quattroporte jeste pre svega crna boja, na kojoj se nije štedelo. Tako su u crnoj boji karoserija, saćasta maska hladnjaka, stakla, izduvne cevi, a i kvake na vratima su u boji karoserije. Unutrašnjost se bogatija za sportska prednja sedišta (kombinacija koža/alkantara) i detalje od karbona. Auto je postavljen na sedmokrake tamno hromirane točkove veličine 20 inča sa Pirelli gumama, a snaga se na točkove prenosi preko automatske transmisije sa 6 stepeni prenosa. Očekuje se cena od oko 90.000 funti ili skoro 135.000 evra.




Opel je upravo promovisao novu specijalnu (i naravno limitiranu) verziju sportske Astre OPC, nazvanu Astra OPC Nurburgring Edition (po slavnoj nemačkoj trkačkoj stazi). Zahvaljujući beloj boji karoserije (sa kariranim šarama), velikom zadnjem krovnom spojleru, retrovizorima i B stubu u karbon look-u, kao i već poznatom OPC aerodinamičkom paketu (branici, spojleri, pragovi, centralno smešteni završetak izduvne cevi), ova Astra privlači pažnju gde god da se pojavi, a kupcima će na raspolaganju biti od prvog kvartala naredne godine. I unutrašnjost se razlikuje u odnosu na običnu Astru OPC (kabina u potpunosti u koži, detalji od karbona i logo serije na naslonima za glavu, kao i na ostavi za sitnice, gde se nalazi i ugravirani serijski broj). Tu nije kraj jer Astra OPC Nurburgring Edition raspolaže i gumama za visoke performanse, olakšanim točkovima u beloj boji, kao i za 2 mm širim tragom točkova, šro je sve zajedno odgovorno za još bolje vozne osobine. Motor je i dalje poznati 2,0 litarski 4-cilindrični turbo benzinac sa 177kW/240KS, koji Astru OPC do 100 km/h ubrzva za 6,4 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 244 km/h. Snaga se na prednje točkove prenosi preko sportski podešenog manuelnog menjača sa 6 stepeni.




Lotus Exige Sport 240

28 Avg 2007 - 01:58 Noviteti Link

Lotus je objavio da će na oktobarskom salonu automobila u Sidneju (Australian International Motor Show) debitovati najbrži Exige u istoriji kompanije. Nazvan je Exige Sport 240, a kako mu i ime kaže, njegov 1,8 litarski VVTL 4-cilindrični kompresorski motor (poreklom Toyotin) raspolaže snagom od 240KS (ili176kW) i 230Nm obrtnog momenta. To je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 4,2 sekunde, ubrzanje do 160 km/h (100 milja na sat) traje 9,9 sekundi, dok je maksimalna brzina  249 km/h. Exige Sport 240 u opremi, pored klima uređaja, ima i elektronski launch control i podešavajući traction control (sličan onome u Formuli 1). Auto je razvio Lotus Cars Australia i namenjen je samo australijskom tržištu, gde će se naći odmah posle pomenutog salona u Sidneju. Cena iznosi 149.990 australijskih dolara ili 124.586 američkih.




Ford je objavio nekoliko slika nove posebne edicije svog sportskog Focusa ST sa punim nazivom X-Ray Focus ST Black Edition. Biće  proizveden u tiražu od samo 50 komada, a namenjen je isključivo kupcima u Švajcarskoj. Osim bogatije opreme, ovaj Focus karakteriše pre svega crna boja karoserije (sa narandžastim detaljima), u kojoj su i atraktivni 19-inčni OZ Superturismo alu točkovi sa gumama Dunlop SP Sportmaxx 225/35. Pod poklopcem motora nema promena, pa tako 2,5 litarski 5-cilindrični turbo agregat i dalje razvija 165kW/225KS, što je dovoljno za sprint do 100 km/h za 6,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 241 km/h. U skladu sa ovim performansama je i snažan kočioni sistem, pa su tako prednji diskovi prečnika 320 mm, a oni pozadi 280 mm. Za bezbednost se brinu i elektronski sistemi kao što su ABS, EBD i ESP.



Nemački Brabus je još na martovskom salonu u Ženevi predstavio svoju obradu malog Smarta ForTwo, a sad je konačno došlo vreme da se taj model nađe i u rukama prvih kupaca (i to onih, koji su voljni da za ovaj autić izdvoje od 16.490 do 22.430 evra, zavisno od karoserijske verzije i paketa opreme). Nemački tjuner je 3-cilindrični turbo motor zapremine 999 ccm pojačao na 72kW/98KS pri 5500 obrt./min. i 140Nm obrtnog momenta, a budući da je ovaj Smart težak 780 kg, to znači da je odnos masa/konjska snaga, samo 7,95 kg na 1KS. Pored dorada na motoru, u Brabusu su za ovaj model spremili jedinstvene alu točkove, šire zadnje blatobrane, novi aero body kit i sportski izduvni sistem sa centralnim duplim završetkom. Osim toga tu su i tvrđe podešeno ogibljenje (spušteno za dodatnih 10 mm) i točkovi veličine 16 inča napred, a pozadi od 17 inča (gume 175/50 R 16 napred, a 225/35 R 17 nazad). I unutrašnjost je modifikovana, i to Brabusovim sportskim pedalama od nerđajućeg čelika i kožnim sportskim volanom sa komandama za sekvencijalno menjanje brzina. Ubrzanje do 100 km/h iznosi 9,9 sekundi, a maksimalna brzina koju može da postigne je 155 km/h. Pri tome, prosečna potrošnja (po Brabusovim tvrdnjama) iznosi 5,2 litra dizela na 100 km, a emisija CO2 124 grama po kilometru. Naravno u Brabusu naglašavaju kako i tako mali auto posle njihove dorade, uz tvrđe podešeno sportsko ogibljenje i direktniji volan, pruža odlične vozne osobine i pravi sportski užitak u vožnji. Brabus Smart ForTwo nudi u dve karoserijske varijante (Coupe i Cabrio) i dve verzije : osnovnoj Brabus varijanti i prestižnijoj Brabus Xclusive. Ova poslednja ima i dodatnu opremu u vidu posebnog prednjeg spojlera sa većim otvorima za vazduh, agresivnijih pragova, novog zadnjeg branika (svi ovi elementi su u boji karoserije), grejanih kožnih sportskih sedišta i detaljima od aluminijuma u kabini.




Posle prošlonedeljne vesti da Mercedes planira tužbu protiv kineskog Shuanghuana da bi sprečio prodaju njihovog modela Noble (kopija Smarta ForTwo) u Evropi, sada i bavarski BMW preti pravnim merama protiv istog proizvođača. Razlog je model Shuanghuan CEO (na slici), koji veoma liči na BMW X5 prethodne generacije (kinesku verziju pokreće 2,4 litarski benzinac sa 92kW/125KS i 190Nm). BMW-ov predstavnik za štampu je za Automobilwoche izjavio da su u nemačkoj kompaniji "već preduzeli mere da bi sprečili distribuciju modela CEO u Evropi." BMW je već poslao zvanično upozorenje italijanskom uvozniku Shuanghuana CEO, a kao što je napomenuto na početku teksta, u planu su i konkretnije pravne mere da bi se sprečila dalja distribucija modela CEO u Evropi, kao i njegovo pojavljivanje na salonu automobila u Frankfurtu narednog meseca. Naime, osim pomenutih modela Noble i CEO, China Automobile Deutschland (nemački uvoznik Shuanghuana) namerava da na salonu u Frankfurtu izložiti i SUV model UFO, koji je takođe kopija jednog već postojećeg modela, a radi se o staroj Toyoti RAV4. Da li će i Japanci krenuti stopama nemačkih kompanija i tužiti kinesku fabriku, za sada nije poznato. Inače, China Automobile Deutschland namerava da počne sa prodajom ovih kineskih automobila u oktobru ove godine.