Za ovaj kompletan tjuning projekat ART-u je poslužio serijski Mercedes CLS 350, čiji 3,5 litarski V6 motor sada raspolaže sa 275kW/374KS i 510Nm obrtnog momenta (za poređenje, fabrička verzija ima 200kW/271KS i 350Nm). Naravno, motor nije jedino što je ART promenio na ovom Mercedesu CLS 350. Agresivan i brutalan eksterijer sa aero body paketom u DTM stilu (uključuje nove branike sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerima, proširene blatobrane sa otvorima za vazduh, nove pragove, zadnji difuzor, retrovizore od karbon fibera, novu masku hladnjaka bez prepoznatljivog znaka Mercedesa, kućišta prednjih svetala u crnoj boji, dodatna svetla napred) prati i spušteno ogibljenje za 40 mm, proširen trag točkova (napred 70 mm, a nazad za 80 mm), novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka (po dva na levoj i desnoj strani a svaki prečnika 100 mm), pojačane kočnice (diskovi napred od 255 mm, pozadi 305 mm) i novi šestokraki 20-inčni točkovi u crnoj boji (gume 255/30R20 napred i 305/30R20 nazad), koji se lepo uklapaju sa crnim trkačkim trakama na karoseriji ovog monstruma. Unutrašnjost je obogaćena ergonomski oblikovanim sportskim volanom, detaljima od karbona fibera, a uz doplatu 8640 evra dobijate i kožni interijer. Kada već pominjemo cenu, aero body kit će Vas olakšati za 18.921 evro, prerada motora 19.664 evra, a komplet točkova sa spuštenim ogibljem 7138 evra. Ukratko, za ovakav ART Mercedes CLS 374 GTR treba izdvojiti tačno 154.554 evra.
Toyota Yaris TS stigla u Srbiju
Najsnažnija Toyota Yaris sa oznakom TS od nedavno se nudi i kupcima u našoj zemlji. Domaći uvoznik, firma Toyota Srbija i Crna Gora (Savski nasip 7, Novi Beograd, besplatna info linija 0-800-300-000, www.toyota.co.yu), prodaje novi Yaris TS po ceni od 16.900 evra sa PDV-om, pa naviše. Kao i obična verzija Yarisa i ovaj TS nudi veliku prostranost u kabini (za svoju veličinu), bezbednost i komfor u vrhu svoje klase. Yaris TS je prvi Toyotin model koji se oprema novim 1,8 litarskim Dual VVT-i motorom sa snagom od 98kW/133KS pri 6000 obrt./min. Sa ovim motorom ovaj sportski Yaris TS postiže 194 km/h i ubrzanje od 9,3 sekunde do 100 km/h, dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 7,2 litra na 100 km. Naravno zahvaljujući sportski podešenom ogibljenju, Yaris TS nudi užitak u vožnj, a istovremeno pruža i komfornu, mirniju vožnju uz odličnu upravljivost. TS verzija se nudi u verzijama sa 3 i 5 vrata, a od običnih varijanti Yarisa razlikuje se po većim prednjim i zadnjim branicima, pragovima sa strane automobila, diskretnom krovnom spojleru pozadi, hromiranim završetkom izduvne cevi, značkama TS po karoseriji i alu felnama u standardnoj opremi. U principu ništa posebno ali to ovaj auto izdvaja iz mase drugih Yarisa koje viđamo svaki dan. U unutrašnjosti se izdvajaju nova sportska sedišta, hromirani okviri otvora za ventilaciju i kožni volan. U serijskoj opremi ovog Yarisa se nalaze još i klima uređaj, CD plejer, kao i volan podesiv po visini i dubini.
Britanska tjuning kuća Project Kahn je za vlasnike ionako prestižnog Aston Martina DB9 pripremila novi aerodinamički paket DB9S, koji svojim izgledom podseća na upravo predstavljeni Aston Martin DBS, ali je istovremeno ostao veran originalnim konturama DB9. Iako je dakle već i standardni DB9 sam po sebi dovoljno ekskluzivan i atraktivan auto, ovaj body kit je namenjen onim kupcima, koji žele još individualniji, odnosno personalizovani izgled svog automobila. Ukratko, novi aerodinamički paket sadrži novi prednji i zadnji branik, bočne "suknjice", spojler na poklopcu prtljažnika i 20-inčne Kahn RSV točkove. Rezultat je agresivniji i dinamičniji DB9, koji usput izgleda niži nego što stvarno jeste. Body paket u Velikoj Britaniji košta 6699 funti, a komplet pomenutih točkova okruglo 4000 funti (navedene cene su sa uključenom montažom ali bez poreza). Motor nije diran pa 5,9 litarski V12 agregat (tačna zapremina je 5935 kubika) i dalje razvija 335kW/456KS i 570Nm obrtnog momenta. Sprint do stotke traje svega 4,9 sekunde, a maksimalna brzina ovog lepotana iznosi tačno 300 km/h.
Opel Corsa Hybrid concept
Nova Corsa Hybrid concept (premijera na salonu automobila u Frankfurtu sledećeg meseca) je rezultat General Motorsovih napora da smanji potrošnju goriva i emisiju CO2 u svojim automobilima. Ovu Corsu pokreće i 1,3 litarski CDTI dizel agregat sa 55kW/75KS, a troši prosečno 3,75 litra dizela na 100 km (fabrički podatak), dok emisija CO2 iznosi samo 99 grama po kilometru. Ipak, iako ima naziv Hybrid u imenu, ova Corsa nije hibridni automobil kakav je npr. Toyota Prius (koju pokreće benzinski motor u kombinaciji sa elektromotorom), već Corsa Hybrid concept koristi jednostavnu tehnologiju poput elektropokretača, koji istovremeno vrši funkciju alternatora (starter-generator) i Stop/Start automatski prenos. Pored 1,3 litarskog CDTI dizelaša Corsa Hybrid concept koristi i litijum-jonsku bateriju, koja obezbeđuje starter-generatoru neophodnu električnu energiju. Pomenuta baterija se puni kroz sistem regeneracije energije, koja se stvara prilikom kočenja. Drugim rečima, tokom kočenja prekida se opskrbljivanje motora gorivom, a kinetička energija se pretvara u električnu.
Da je i od odličnog moguće napraviti bolje, vidi se i na primeru Ferrarija 599 GTB Fiorano (6,0 litarski V12 motor sa 456kW/620KS, maksimalna brzina 330 km/h, ubrzanje do 100 km/h za 3,7 sekunde). Naime, perfekcionisti iz nemačke kompanije H&R, specijalizovane za dorade ogibljenja, uzeli su u svoje ruke ovog italijanskog lepotana i još više poboljšali njegove ionako odlične vozne osobine. H&R je Ferrari 599 GTB Fiorano opremio novim oprugama (cena od 1590 evra) i TRAK+ distancijalima, čime je automobilu spušteno težište i povećan trag točkova.
Švedski Volvo će na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu obogatiti ponudu agregata u modelima S80 i V70, i to malim benzincem od 2,0 litra i dizelašem iste zapremine. Dvolitarski benzinac sa 4 cilindra razvija 107kW/145KS i 185Nm obrtnog momenta, a sa ovim motorom model V70 prosečno troši 8,3 litara benzina na 100 km, dok se Volvo S80 (na slici) zadovoljava sa 8,1 litra na 100 km. Drugi novi motor u paleti ova dva modela je 2,0 litarski common-rail turbo-dizel (sa filterom čestica čađi), koji raspolaže sa 100kW/136KS i 320Nm obrtnog momenta, a sa njim Volvo V70 2,0D troši prosečno 6 litara goriva na 100 km, a Volvo S80 2,0D nešto manje, tačnije 5,9 litara.
Škode na komprimovani prirodni gas
Trend širenja pumpi na kojima se kod nas (za sada na Novom Beogradu, Pančevu, Čačku i Kruševcu) može kupiti komprimovani prirodni gas (KPG, CNG ili jednostavno metan), prate i pojedini naši uvoznici automobila. Tako je generalni uvoznik češke Škode, firma AutoČačak (PJ AutoČačak, III bulevar 9, Novi Beograd, tel. 011/3072-800, 3072-820, www.autocacak.co.yu), od nedavno kupcima novih Škoda počeo da nudi ugradnju uređaja za pogon na komprimovani prirodni gas. Radi se o KPG uređajima kompanije BRC, dok se ugradnja može obaviti u zvaničnom servisu AutoČačak na Novom Beogradu. Cena nije baš mala (ugradnja uređaja sa tri boce od po četiri kilograma gasa u Octaviju košta 2500 evra sa PDV-om), pa je najbolje da svako za sebe izračuna koliko se isplati ugradnja ovog uređaja.
Ford Verve concept
Posle onih jučerašnjih skica, Ford je danas objavio i prve zvanične slike svog novog koncept automobila B segmenta, koji će svetsku premijeru doživeti na skorašnjem salonu automobila u Frankfurtu. Auto se zvanično zove Verve concept i najavljuje kako će izgledati sledeća generacije Forda Fieste (ako se uopšte tako i dalje bude zvala). Prema onome što vidimo, buduća Fiesta napušta konzervativni dizajn prethodnika i dobija daleko oštriji i dinamičniji izgled, u skladu sa aktuelnim Fordovim "kinetičkim" dizajnerskim rečnikom (već primenjen na modelima kao što su S-MAX i novi Mondeo). Najveća razlika između ovog koncepta i serijske nove Fieste (koja će se pojaviti u prodaji sredinom naredne godine), biće u visini krova, odnosno serijski automobil imaće viši krov. Zadnji kraj je međutim veoma sličan budućoj Fiesti (sa sve oblikom zadnjeg stakla i krovnog spojlera), dok prednji deo koncepta karakteriše veliki trapezoidni centralni otvor za vazduh, veoma uska maska i izdužena svetla (koja će u serijskoj varijanti biti manja). Pažnju privlače i LED zadnja svetla i veliki 18-inčni alu točkovi. Ipak, bez obzira na najavljene razlike u izgledu, nova Fiesta će biti veoma slična ovom konceptu, jer Ford želi da nova atraktivnija Fiesta preuzme deo tržišta već etabliranim igračima B segmenta poput Fiata Grande Punto, Renault Clia, Peugeota 207, VW Pola, Opel Corse, Škode Fabije itd. U Fordu najavljuju i da će nova Fiesta putnicima nuditi prostraniju i komforniju unutrašnjost sa kvalitetnijim materijalima i višim nivoom kvaliteta obrade. Nova Fiesta biće takođe i globalni auto, jer će se proizvoditi i prodavati ne samo na Starom kontinentu, već i na tržištima Južne i Centralne Amerike. Buduća Fiesta će koristiti platformu nedavno predstavljene nove Mazde2, a što se motora tiče, u ponudi će biti Duratec SCi benzinci od 1,3, 1,6 i 1,8 litara i TDCi dizelaši od 1,4 i 1,6 litara. Inače, Verve concept je nastao u Fordovom dizajn studiju u Dantonu, u Velikoj Britaniji, mada je u njegov razvoj bio umešan i dizajn tim iz nemačkog Kelna.
Peugeot je 207-icu SW Outdoor u formi koncept automobila pokazao još na martovskom salonu u Ženevi, a na salon u Frankfurtu (11. – 23. septembar) konačno stiže i njena serijska varijanta. Poenta svega je u dodatnim šminkerskim detaljima, koji ovoj 207-ici daju malo robusniji i proterenski look. Za takav izgled se brinu zaštitni plastični elementi, koji uokviruju branike, blatobrane i pragove automobila, za 28 mm veća visina, a tu su i neizostavni krovni nosači i... nema više, to je to (naravno uz alu felne i neku atraktivnu boju karoserije). Outdoor je dugačak 4,16 metra, širok 1,75 metra, visok metar i 59, međuosovinsko rastojanje iznosi 2,54 metra, dok je prtljažnik u osnovnoj konfiguraciji iste zapremine kao i kod običnog Peugeota 207 SW, odnosno 337 litara. Paleta motora obuhvata benzince od 1,4 litra (u verzijama sa 73 i 95KS) i 1,6 litra (razvija 120KS), kao i 1,6 litarske HDi dizelaše od 90 i 109KS. Svi motori su standardno upareni sa manuelnim menjačima, dok je kod benzinca sa 120KS moguće doplatiti i za automatsku transmisiju. Standardna oprema Peugeota 207 SW Outdoor sadrži šest vazdušnih jastuka, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, dvozonsku automatsku klimu, automatsko paljenje farova i brisača, Bluetooth konekciju, električne podizače stakla i el. retrovizore, dok je uz doplatu moguće dobiti i veliki panoramski stakleni krov.
Najveći kineski proizvođač automobila Chery proizveo je juče svoj milioniti automobil i tako postao prva kineska auto kompanija koja je postigla ovakav uspeh. Čast da ponese brojku 1.000.000 dobio je model A3 (na slici), koji je prvi put prikazan prošle godine na salonu automobila u Pekingu. Ovaj hatchback je dizajnirao italijanski dizajn studio Pininfarina, a pokreću ga motori od 1.3, 1.6 i 2.0 litra. Zanimljivo da je Chery-u za prvih pola miliona automobila bilo potrebno punih šest godina, a za drugih pola miliona samo 18 meseci, što samo po sebi dovoljno govori o brzom razvoju ove kompanije. U vezi s tim, ne treba zaboraviti ni dva značajna ugovora koje je Chery nedavno potpisao sa Chryslerom i Fiatom. Da podsetimo da ugovor sa Chryslerom predviđa razvoj, proizvodnju i distribuciju manjih automobila, a sa Fiatom je sklopljen sporazum o proizvodnji modela Fiata i Alfa Romea u Kini.
Nemački tjuner Cobra je kupcima upravo ponudio paket za ulepšavanje druge generacije Nissanovog SUV modela X-Trail. Cobra je za vlasnike X-Traila, koji žele ekskluzivniji i individualniji izgled, predvideo nove elemente kao što su prednji bull bar od nerđajućeg čelika, nove pragove za olakšani ulazak u vozilo (takođe od nerđajućeg čelika), dodatna svetla napred, aluminijumsku zaštitu motora (u slučaju off-road izleta), hromirane završetke izduvnog sistema i čitav niz različitih alu točkova veličine 16, 17, 18, 19 ili 20 inča (najveći su nazvani Cobra Technology & Lifestyle Sahara, a opremaju se gumama 245/35 R 20). Cobra takođe nudi i zaštitnu rešetku, kojom je moguće odvojiti putničku kabinu od prostora za prtljag. Vrhunski kvalitet ovih elementa se podrazumeva, pa Cobra za njih odobrava dvogodišnju garanciju bez ograničenja kilometraže.
Mercedes razmatra mogućnost preduzimanja pravnih mera protiv firme China Automobile Deutschland, kako bi sprečio ovog nemačkog uvoznika da počne sa prodajom malog gradskog automobila Shuanghuan Noble (na slici), koji nije ništa drugo do bezobzirna kopija Mercedesovog Smarta. Ako se Mercedes odluči da preduzme pravne mere, to bi na kraju moglo da dovede i do zabrane prodaje ovog automobila. China Automobile Deutschland planira da Shuanghuan Noble (za razliku od Smarta ima četiri sedišta) prodaje po ceni od oko 7000 evra, čime bi postao jedan od najjeftinijih automobila koji se prodaju u EU. Mercedesov predstavnik za štampu je ovim povodom izjavio da u toj kompaniji veoma ozbiljno shvataju intelektualno vlasništvo i da zadržavaju pravo da preduzmu zakonske mere kako bi se sprečio pokušaj kineske marke da profitira na tuđem dizajnu. Noble po njemu predstavlja jasan pokušaj da se kopira proizvod (Smart), koji u svetu uživa kultni status. S druge strane, iz China Automobile Deutschlanda odgovaraju da između Shuanghuana Noble i Smarta ForTwo postoji određena sličnost, ali samo kada se auto posmatra "iz određenih uglova."
Nemački Irmscher će uskoro započeti sa prodajom svoje obrade Opelovog roadstera GT (inače kabriolet 2007. godine), koji iz 2,0 litarskog turbo motora sada izvlači 315 konja (fabrički primerak ima 264KS). Vizuelno se Irmscherov GT i ne razlikuje mnogo od serijskog primerka, ali se ipak primećuju nešto dinamičniji prednji deo automobila (novi spojler od 399 evra), spušteno ogibljenje, atraktivni 19-inčni alu točkovi (Irmscher Typ GT-Star sa gumama 245/40 ZR19), novi sportski kožni volan i sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa dva odvojena završetka, koji se brinu za odgovarajući sportski zvuk.
Toyota je za kupce u Australiji spremila sportsku TRD varijantu modela Aurion (na nekim tržištima Camry), koja raspolaže 3,5 litarskim V6 motorom sa 241kW/323KS i 400Nm obrtnog momenta pri 4000 obrt./min. (u paru sa 6-stepenim automatskim menjačem, koji ima i mogućnost manuelnog menjanja brzina). Zanimljivo je da se snaga i dalje prenosi samo na prednje točkove. Australija je istovremeno i prva zemlja, u kojoj se TRD (Toyota Racing Development) pojavljuje kao nezavisan brend u odnosu na matičnu Toyotu, odnosno Japanci žele da TRD postane nešto kao njihov AMG. U Toyoti naglašavaju da je TRD Aurion namenjen automobilskim entuzijastima, koji žele kombinaciju stila, snage i performansi kao i tradicionalan Toyotin kvalitet i pouzdanost, a sve to uz ne preterano veliku potrošnju. TRD Aurion je i najsnažnija Toyota, koja se ikad pojavila u Australiji. Od 0 do 100 km/h joj treba 6,1 sekunde, dok je maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Ovaj Aurion se nudi u dve verzije : 3500S (Sport) i 3500SL (Sports Luxury). Obe imaju sportsko ogibljenje, 19-inčne alu točkove, pojačani kočioni sistem, TRD prednji i zadnji branik, bočne suknjice i zadnji spojler, sportska sedišta, kožni volan, alu pedale i klima uređaj. Verzija 3500SL uz sve ovo, ima i Smart Entry karticu, potpuno kožnu unutrašnjost, parking senzore, dvozonski automatski klima uređaj i posebne TRD patosnice.
Kia Motors će promocijom obnovljenog kompaktnog SUV modela Sportage 11. septembra na salonu u Frankfurtu, istovremeno i zvanično obeležiti početak proizvodnje ovog automobila u svojoj fabrici u slovačkom gradu Žilina. Doterani Sportage za 2008. se ne razlikuje mnogo od aktuelne verzije, tačnije promene se svode na restilizovani prednji gril, kućišta prednjih svetala u crnoj boji, veće spoljašnje retrovizore, nove alu točkove, veći izbor boja za karoseriju i branike, koji su sada u svim verzijama u potpunosti u boji karoserije. U Kiji takođe naglašavaju da obnovljeni Sportage putnicima sada nudi još udobniju i rafiniraniju vožnju (poboljšana zvučna izolacija, nova prednja sedišta sa dužom i širom površinom za sedenje, više mesta za glave putnika pozadi, točkovi od 16 inča sa gumama 215/65 R16 kao standard). Osim toga poboljšane su i vozne osobine (preciznije upravljanje, ogibljenje je nešto kruće, smanjeno je naginjanje karoserije), a pojačane su i kočnice (diskovi napred od 300 mm), koje sada Sportage od brzine od 100 km/h zaustavljaju za 41,6 metara. Paleta motora obuhvata 2,0 i 2,7 litarske benzince (sa 141KS odnosno 175KS) i 2,0 litarski turbo-dizelaš sa 140KS. Sve verzije Sportagea za 2008. godinu proizvedene u Slovačkoj, imaju antikorozivu garanciju u trajanju od 10 godina, a kupci će moći da biraju između 10 boja eksterijera (od toga 8 novih) i 2 boje interijera (Flesh Beige i Saturn Black). Inače, ova generacija Sportagea je u Evropi lansirana 2004. godine i od tada je prodatao preko 100.000 komada ovog modela, koji je uz veći Sorento i mali Picanto i te kako pomogao u pozicioniranju južnokorejske marke na Starom kontinentu. Što se pomenute Kijine fabrike u Slovačkoj tiče, proizvodnja je počela u decembru prošle godine i sada je tamo zaposleno 2400 radnika.