Nemačka tjuning kuća Gemballa ponudila je kupcima novi stajling kit za Porsche 911 Targa (serija 997). Gemballa Avalanche GTR 550 Targa kit podrazumeva GT / GT EVO prednju haubu, Avalanche prednji branik, GTR EVO zadnji branik, GT2 EVO prednji spojler od karbon fibera i GT zadnje krilo. Paket zaokružuju i novi Black Edition trkački točkovi od 20 inča, doterano ogibljenje (poboljšane vozne osobine i upravljivost), kao i posebne "Avalanche GTR 550 Targa" oznake u unutrašnjosti i na repu automobila. Malo iznenađenje predstavlja činjenica da Gemballa za Avalanche GTR 550 Targa uopšte nije predvideo nikakav kit za povećanje snage njegovog motora.

Tek predstavljeni Renaultov crossover/SUV model Koleos neće biti i jedini takav automobil u gami francuske fabrike. Naime, kako stvari sada stoje, Renault u naredne tri godine planira još dva nova SUV modela; jedan će biti deo porodice novog Meganea (kao konkurent Toyoti Urban Cruiser, Land Roveru LRX i budućem Audiju Q3), a drugi će se bazirati na platformi Nissana Murano (očekuje se da proizvodnja ovog potonjeg bude organizovana u Južnoj Koreji, gde se proizvodi i Koleos). Tako će Koleos u stvari činiti sredinu ponude SUV vozila francuskog proizvođača, dok će budući crossoveri dopuniti paletu ispod (Megane SUV) i iznad tog modela (pomenuti veći SUV na bazi Murana).

Poslednjih meseci se dosta govorilo da Audi za 2010. godinu sprema lansiranje manjeg sportskog automobila R4 po uzoru na atraktivni R8, ali prema poslednjim informacijama iz nemačke fabrike, od toga neće biti ništa. Štaviše, izvor iz Audija čak napominje da R4 uopšte nikad nije ni bio u njihovim planovima. Razlog za to leži u prostoj činjenici da bi nesuđeni Audi R4 bio očigledno preveliki konkurent sportskim modelima poput Porschea Boxster i Cayman, što je zabrinulo vodeće ljude Porschea (koji će u naredna tri meseca preuzeti većinski udeo u Volkswagenu, pod čijom kontrolom se nalazi Audi). Podsećanja radi, ranije se govorilo da bi osnovni motor za R4 bio VW/Audijev 2,0 litarski FSI agregat, čija bi snaga narasla na 201kW/273KS, dok bi snažnija RS verzija navodno koristila 2,5 litarski turbo motor sa 260kW/354KS.

Novi Hyundaijev luksuzni model Genesis, čija je januarska promocija na salonu automobila u Detroitu privukla veliku pažnju i potencijalnih kupaca u Evropi (naročito imajući u vidu njegovu cenu u odnosu na nemačku konkurenciju), ipak se neće prodavati na Starom kontinentu (u SAD-u prodaja počinje na leto ove godine). Kako je objasnio Oles Gadacz, Hyundaijev predstavnik za odnose sa javnošću, korejska kompanija se na takav korak odlučila prvenstveno imajući u vidu neuspeh Toyote da u Evropi plasira svoj brend Lexus u većem broju primeraka (tokom 2007. Lexus je inače u Evropi i Turskoj prodao 40.636 automobila), a tu su i planovi EU da još više pooštri svoja ograničenja u vezi emisije CO2.

Iz Mitsubishija je stiglo i zvanično saopštenje da će njihov Outlander biti dostupan i sa Twin Clutch SST (Sports Shift Transmission) šestostepenim automatizovanim manuelnim menjačem sa duplim kvačilom, kakav već ima sportski Mitsubishi Lancer Evolution X (po navodima fabrike SST menjač nudi brže promene brzina i manju potrošnju i emisiju CO2 u odnosu na konvencionalni ručni menjač). Premijera Outlandera 2.2 Di-D Twin Clutch SST je zakazana za oktobar ove godine na salonu automobila u Parizu (kada će biti saopštene i ostale specifikacije ovog modela), dok će prodaja u Evropi startovati početkom naredne godine.

Proteklog vikenda su na Barrett-Jackson aukciji u Palm Beachu na Floridi, prodata dva primerka Ford Mustanga Shelby GT500KR, koji su odglumili glavne uloge u novom TV filmu Knight Rider, američke televizijske mreže NBC. Tačnije, oba automobila su prodata u paketu za 300.000 dolara, a radi se o dve verzije (od ukupno tri korišćene u pomenutom TV filmu), nazvane KITT Hero i KITT Attack. Podsećanja radi, akciona TV serija Knight Rider se u originalu emitovala tokom osamdesetih godina prošlog veka. Sem po Davidu Hasselhoffu, koji je glumio bivšeg policajca Michael Knighta, serija je ostala upamćena pre svega (mnogi će reći i isključivo) zbog specijalno pripremljenog automobila, tačnije Pontiaca Firebird Trans-Am, nazvanog KITT (skraćeno od Knight Industries Two Thousand).
Audi je nedavni salon automobila u Ženevi iskoristio za svetsku prezentaciju novog Audija A4 u Avant, odnosno karavan verziji (A4 u limuzinskoj varijanti je inače predstavljen još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu), a sada je dostupan i novi zvaničan fabrički video ovog modela. Kao i A4 sedan, i A4 Avant od napred poprilično liči na Audijev kupe A5, dok sa strane i pozadi deluje kao umanjeni A6 Avant. Drugim rečima, Audi ponovo ne rizikuje, pa i novi A4 Avant zadržava već poznati korporativni look nemačke marke. Ipak, u odnosu na svog prethodnika, novi A4 Avant deluje sportskije, čemu doprinose i kratki prednji prepusti karoserije, dugačka hauba motora i veće međuosovinsko rastojanje. Takođe, prednja osovina je pomerena unapred, što je omogućilo inžinjerima da motor pomere više unazad u odnosu na prednju osovinu. Rezultat svega ovoga je bolja distribucija težine automobila i poboljšanje njegovih voznih osobina. Dužina novog Avanta inače iznosi 4,70 metara (skoro 12 cm više od starog modela), a karoserija je znatno kruća nego ranije, ali je i za 10% lakša nego kod starog modela. Zapremina prtljažnika od samo 490 litara (A4 limuzina ima 480 litara) u osnovnoj konfiguraciji govori da je A4 Avant pre svega lifestyle automobil, a ne karavan u klasičnom smislu, mada se situacija popravlja obaranjem zadnjih sedišta, kada volumen raste na svih 1430 litara. U unutrašnjosti, zahvaljujući dužem međuosovinskom rastojanju, putnici imaju više mesta u odnosu na prethodnu generaciju ovog automobila (to posebno važi za glavu i ramena putnika pozadi), a već na prvi pogled je jasno da su u kabini upotrebljeni materijali viskog kvaliteta i da su nivo završne obrade, komfor i ergonomija na nivou, koji se od Audija i očekuje. Naravno, fabrika navodi da je novi A4 u svakom pogledu bolji od istoimenog prethodnika, pa su tako poboljšane i vozne osobine, bolja je zvučna izolacija, standardna oprema je bogatija, bezbednost putnika je na višem nivou (šest vazdušnih jastuka, ABS, EBD, EBA i ESP sistemi su standard), a tu je i novi Audi Lane Assist, odnosno sistem, koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključenih žmigavaca. Preko novog Audi Drive Select sistema, vozač ima mogućnost da podesi odziv motora, menjača, upravljanja i ogibljenja po svom nahođenju. Osim toga, upravljački sistem se prilagođava brzini kretanja, a kompletan sistem amortizacije je podesiv. Visoki kvalitet, prostranija i komfornija kabina, kao i bolja ergonomija su već pomenuti. Što se motora tiče, novi A4 Avant će u početku u svojoj paleti imati dva benzinca i dva dizelaša. Najslabiji benzinac je zapremine 1,8 litra i raspolaže sa 118kW/160KS i 250Nm (od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,9 sekundi), a najjači je 3,2 litarski V6 sa 195kW/265KS i 330Nm (do stotke ubrzava za 6,4 sekunde, postiže 250 km/h, a ima Quattro integralni pogon). Od dizelaša su za sada na raspolaganju četvorocilindrični 2,0 TDI od 105kW/143KS i 320Nm (do 100 km/h stiže za 9,7 sekundi, može do 208 km/h), kao i šestocilindrični 3,0 TDI sa 176kW/240KS i 500Nm, koji do stotke ubrzava za 6,3 sekundi. Kasnije će paletu dopuniti i 2,0 litarski TDI sa 125kW/170KS (od 0 do 100 km/h stiže za 8,6 sekundi, a najveća brzina mu iznosi 222 km/h), kao i bazni model sa 1,8 litarskim benzincem sa 88kW/120KS. Ovaj poslednji će se pojaviti na jesen ove godine, a koštaće 27.550 evra.

Citroen je upravo lansirao specijalnu prolećnu Cachet kolekciju svojih
modela C2, C3 i C4, koji se odlikuju
bogatom standardnom opremom i posebnom paletom boja. Cachet edicija ova tri
modela podrazumeva i aluminijumske točkove, prednja svetla za maglu, klima
uređaj i CD/MP3 plejer, kao i centralno daljinsko zaključavanje, el. prednja
stakla i četiri vazdušna jastuka. Maleni Citroen C2 Cachet se nudi sa dva benzinska
motora i u četiri boje: black, arctic
steel, poseidon blue i sport red. Citroen C3 Cachet se oprema sa dva benzinska
i jednim dizel agregatom (1,4 HDi sa 70KS), dok su na raspolaganju sledeće
boje: arctic steel, tuscan blue, passion red i iron grey. I na kraju C4 Cachet
(na slici), koji pored sve navedene opreme ima i fiksni panoramski krov, a potencijalni
kupci mogu da biraju između četiri boje: arctic steel, wicked red, iron grey i
oriental blue. Cene za C4 Cachet u Velikoj Britaniji se kreću od 14.395 funti
(verzija 1,6i) do 16.595 funti za model 1,6 HDi.

General Motors planira mali, jeftini automobil za tržišta zemalja u razvoju, koji bi bio odgovor ove američke kompanije na nedavno promovisani Tata Nano iz Indije (sa cenom od 2500 dolara za osnovnu verziju, Nano drži titulu najjeftinijeg automobila na svetu). U GM-u ipak napominju da neće pokušavati da naprave auto od 2500 dolara (što bi zahtevalo mnogobrojne kompromise), ali će pokušati da se što više približe toj cifri. Kako bi to i ostvarili, novi niskobudžetni automobil bi se proizvodio u Kini, gde se već priprema i naslednik aktuelnog Chevrolet Sparka (na slici), koji će se na tržištu pojaviti krajem 2009. godine (proizvodiće ga kompanija SAIC-GM-Wuling Automobile Co.). Inžinjeri u Wullingu su potvrdili da će učestvovati u razvoju GM-ovog konkurenta Tati Nano, ali nisu želeli da otkriju nikakve detalje. Inače, sadašnji Chevrolet Spark koji proizvodi Wulling, prodaje se po ceni od 5650 dolara.

Audi je proširio paletu pogonskih agregata u svom modelu TT, i to baznim 1,8 litarskim četvorocilindričnim TFSI motorom, koji razvija 118kW/160KS. Po fabričkim podacima, Audi TT sa ovim motorom do 100 km/h ubrzava za 7,2 sekunde, dok mu potrošnja iznosi 6,7 litara benzina na 100 km. Novi TT 1,8 TFSI će imati svetsku premijeru već za neki dan na predstojećem AMI (Auto Mobil International) salonu automobila u nemačkom Lajpcigu, a cena u Nemačkoj iznosi 29.400 evra (TT 1,8 TFSI Coupe), odnosno 30.500 evra (TT 1,8 TFSI Roadster).

King Kong sedan je bio jedan od prvih prilično dopadljivih manjih
limuzina kineske
auto kompanije Geely, a sada je na red došla i prezentacija njegove
hatchback
varijante, nazvane King Kong2 (prva slika). U ovom trenutku doduše još
nema
preciznijih podataka o motorizaciji modela Geely King Kong hatchback
(paleta
agregata bi trebalo da obuhvata motore zapremine 1300, 1500, pa i 1800
kubika), ali
su bar poznate njegove dimenzije (dužina iznosi 3995 mm, širina 1692
mm, a
visina 1435 mm). Geely će King Kong2 kineskim kupcima ponuditi kao
alternativu
postojećim modelima, kao što su Chery A1, Peugeot 206 i Citroen C2.
Predstojeći
salon automobila u Pekingu (od 20. do 28. aprila) Geely će iskoristiti
da pored
studija GT concept, GE MPV i HL MPV (o kojima je nedavno već bilo
reči), kineskoj
publici predstavi još nekoliko svojih noviteta. Jedan od njih je CE
concept (druga slika), odnosno studija hatchback automobila B
segmenta (klasa Mazde2, Peugeota 206, Honde Fit/Jazz), mada nažalost u
ovom trenutku o njemu nema nikakvih podataka.
Više detalja uslediće na konferenciji za medije, koju će Geely održati
20.
aprila na salonu u Pekingu, mada je moguće da pojedini detalji procure
i ranije. To isto važi i za limuzinu Geely FC-3 (treća slika) i manji
gradski model LC-E na četvrtoj slici (LC-E bi trebalo da pokreće novi 1,0 litarski benzinac).

Fiat je upravo proširio ponudu svog lakog komercijalnog vozila Fiorino novom varijantom, nazvanom Adventure (premijera dostavne Cargo verzije je inače bila u oktobru prošle godine na salonu komercijalnih vozila u Amsterdamu, a putnički model je ugledao svetlost dana na nedavnom ženevskom salonu). Kao što je već dobro poznato, Fiorino je nastao kao plod dugogodišnje saradnje italijanskog Fiata i francuske grupacije PSA (Peugeot i Citroen) u segmentu komercijalnih vozila, a najnoviji rezultat te saradnje, sem Fiorina, su i modeli Peugeot Bipper i Citroen Nemo. Radi se o vozilima koja se međusobno veoma teško razlikuju, jer se razlike svode samo na oznake proizvođača, a i proizvode se u istoj fabrici, tačnije u pogonima kompanije Tofas, Fiatovog turskog partnera. Fiorino Adventure se od ostalih modela u gami razlikuje po povećanom klirensu za 20 mm, zaštiti motora u prednjem braniku, standardnim krovnim nosačima i nešto robusnijem izgledu spoljašnjosti (najveća zasluga za to pripada širokim bočnim zaštitnim lajsnama). Sve verzije Fiorina se inače odlikuju kompaktnim dimenzijama, visokim krovom i bočnim kliznim vratima. Upravo pomenute kompaktne dimenzije Fiorinu znatno olakšavaju kretanje i parkiranje u urbanim sredinama, a prema rečima ljudi iz Fiata, Fiorino objedinjuje parktičnost, pouzdanost i robusnost, ali ne na račun estetike. Pored mesta za pet putnika, Fiorino Adventure raspolaže sa prtljažnikom od 330 litara u osnovnoj konfiguraciji (650 litara mereno do krova), dok obaranjem zadnjih sedišta i suvozačevog sedišta, korisna zapremina raste na svih 2800 litara. Dužina Fiorina iznosi 3,96 metra, širina 1,71 m, a visina 1,72 m, dok paleta obuhvata 1,3 litarski Multijet 16v dizelaš sa 55kW/75KS pri 4000 o/min. i 190Nm pri 1750 o/min., kao i benzinac zapremine 1,4 litra sa 54kW/73KS pri 5200 o/min. i 118Nm pri 2600 o/min. Dizelaš se standardno oprema petostepenim manuelnim ili šestostepenim automatskim menjačem, dok je benzinac u paru samo sa ručnim menjačem. Inače, dizelaš postiže 155 km/h, troši 4,5 litara na 100 km (fabrički podatak), emituje 120 grama CO2 po km, ima autonomiju od 1000 km, dok benzinac troši 7 litara benzina na 100 km, a postiže takođe 155 km/h. U zavisnosti od tržišta i verzije, Fiorino može biti opremljen ABS-om, EBD-om, servo upravljačem, frontalnim i bočnim vazdušnim jastucima, klima uređajem sa filterom za polen, kožnim volanom i istom takvom ručicom menjača, aluminijumskim felnama od 16 inča...

Posle novog Mondea, nemački tjuner Loder1899 se pozabavio i doradom nedavno obnovljenog Forda Focus, i to sa 2,0 litarskim TDCi dizelašem pod haubom. Naime, sem novog aerodinamičkog paketa (prednji spojler, pragovi, zadnji krovni spojler i modifikovan zadnji branik sa difuzorom), ova bavarska tjuning kompanija je pojačala snagu pomenutog dizelaša za 29KS, pa sada umesto standardnih 100kW/136, razvija 121kW/165KS i 370Nm obrtnog momenta (dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h bude smanjeno na 8,9 sekundi). U paketu su još i za 35 mm spušteno ogibljenje, sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika i atraktivni petokraki "W1" aluminijumski točkovi od 20 inča sa gumama dimenzija 235/30 (u ponudi su inače i drugi točkovi, veličine od 17 do 20 inča).

Kako je od novembra 2006. godine, kada je na tržište lansirana nova generacija Land Rovera Freelander, bilo mnogo zahteva za njegovom komercijalnom verzijom, u britanskoj fabrici (sada u vlasništvu indijskog Tata Motorsa) su odlučili da udovolje tim zahtevima. Tako će na predstojećem salonu komercijalnih vozila u Birmingemu (Birmingham Commercial Vehicle Show, od 15. do 17. aprila) biti promovisan Freelander 2 Commercial, odnosno dostavna varijanta ovog kompaktnog 4x4 vozila, koja je u odnosu na standarni model "izgubila" zadnja sedišta i bočne vazdušne jastuke. Freelander 2 Commercial će se nuditi u dva paketa opreme, tačnije kao S i XS, pri čemu ovaj potonji ima aluminijumske točkove od 17 inča, el. retrovizore, parking senzore, automatsku klimu, delimično kožnu unutrašnjost, rezervni točak pune veličine i Land Roverov Terrain Response sistem za off-road vožnju. Prodaja ovog Freelandera u Velikoj Britaniji počinje još ovog meseca, i to po ceni od 20.775 funti pa naviše.