home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Prvo o novim automobilima koji su se pojavili kod nas. O dolasku novog Mercedesa C klase, Hyundaija Coupe, Dacie Logan MCV i Seat Altee XL već smo pisali. Ako ste propustili evo kratkog  podsećanja. Novi Mercedes C se prodaje po cenama u proseku za 3000 evra višim od stare C klase a najjfetinija verzija C180 K ( benzinac ) košta 35400 evra dok dizel model C220 CDI zapada 39500 evra sa PDV-om. Hyundai Coupe sa 2,0 litarskim motorom i 143 konja košta 23954 evra sa PDV-om dok za Seatov novitet, Alteu XL treba izdvojiti 18600 evra sa PDV-om za osnovnu verziju sa 1,6 litarskim benzincem ( dizel 1,9 TDI košta 21500 evra ). Dacia Logan MCV stiže 1. marta po ceni od 8600 evra sa PDV-om pa naviše.  A sada pravi noviteti. Konačno ali stvarno konačno, stigla je i toliko dugo očekivana Alfa 159 ! Naš uvoznik, Delta Automoto, nudi je sa 3 benzinska i 3 dizel motora, sa rasponom snage od 120 do 260KS. Osnovni model sa 2,2 litarskim benzincem i 185KS košta 32922 evra sa PDV-om a dizel od 1,9 litra sa 120KS, 33512 evra, opet sa PDV-om. Alfa 159 ( na našoj slici ) nasleđuje popularnu Alfu 156 a za dizajn su se pobrinuli maestro Giorgetto Giugiaro i Alfa Romeo Styling Centre. Ovo je ponovo automobil za kojim će se okretati pogledi prolaznika. Alfa 159 je potpuno nov automobil : ima novo ogibljenje, novu šasiju, novu generaciju motora i nove menjače. 159-tka je veći automobil od svog prethodnika. Dimenzije su mu: 4660 × 1830 × 1420 mm, uz  međuosovinsko rastojanje od tačno 2700 mm. Ova Alfa, osim po dizajnu, ističe se i po pasivnoj bezbednosti. Cela kabina je ojačana sa svih strana, pa ne čudi da je dobila svih 5 zvezdica za bezbednost putnika u kabini na EuroNCAP  testiranju. Kao što smo rekli,u ponudi su tri nova JTS benzinska motora kao i tri JTDM dizel motora sa rasponom snage od 120 do 260KS. Svi pomenuti motori zadovoljavaju Euro 4 norme. Novi su i menjači koji su sada svi 6-stepeni, a u ponudi se nalazi i "robotizovani" automatik naziva Selespeed.
Takođe vredi spomenuti da je stigla i doterana verzija originalnog i velikog  (dužina 4,82 metra) SUV modela-Subaru Tribece. Naime model za 2007. godinu pretrpeo je manje izmene spolja a dobio je i bolju bezbednosnu opremu već u osnovnoj verziji. Nažalost i dalje nema dizelaša u ponudi pa je pokreće, kao i ranije, 3,0 litarski boxer benzinac sa 180Kw/245KS uparen sa 5-stepenim automatskim menjačem. Cena "nove" Tribece je 51950 evra sa PDV-om.     
Od noviteta, uskoro i kod nas možemo očekivati novi VW Touareg koji smo opisali pre nekoliko dana. Očekuje se cena od oko 50000 evra sa PDV-om za osnovnu verziju. I novitet koji se nestrpljivo očekuje na našem tržištu-Zastavina Florida HDI dizel o kojoj smo u poslednje vreme naširoko pisali. Proizvodnja naime počinje krajem maja po nezvaničnoj ceni od 6500 do 7000 evra sa PDV-om.
A sada malo i o popustima na našem tržištu. Pošto smo nedavno o tome dovoljno pisali sada izdvajamo samo najaktuelnije i najnovije.
Prvo o klimi na poklon koju Zastava poklanja svim kupcima Zastave 10. Naime do kraja februara, Zastava poklanja klima uređaj uz svaku prodatu "Desetku" čime se štedi 673 evra koliko inače košta doplata za klimu. O predsajamskoj ponudi Grand Motorsa, domaćeg uvoznika Forda, već smo pisali ali podsećamo da se radi o ponudi vozila po nižim cenama ali samo sa lagera pa su i količine ograničene. Sniženja, koja iznose do 2000 evra, važe od 16. februara do 31. marta. Do tada Fiesta se može nabaviti već za 9890 evra, Fusion za 12390, Focus za 14390 i Mondeo za 17890 evra. Sve navedene cene su sa PDV-om a isporuka je odmah. Za fordova vozila inače važi četvorogodišnja  garancija.  Opelovi modeli su takođe na popustu pa tako Agilu treba platiti 1500 evra manje, Merivu 2000, Zafiru 1500 a Astru 1400 evra manje. Hyundai daje sledeće popuste : za Atos od 500 do 562 evra, za Getz od 500 do 1000 evra, za Accent od 500 do 1052 evra, za Matrix 1000 i za Tucson 1700 evra. Renault i ove godine nastavlja sa već tradicionalnom akcijon "Zeleno srce" kojom svih  vlasnicima automobila starijih od 10 godina, odobrava popuste za nabavku novih vozila iz programa Renaulta. Naravno, vlasnik mora taj stari auto da preda prilikom kupovine novog Renaulta. Time dobija pravo na popust od 700 evra  (za Twingo) pa sve do 2000 evra, koliko su jeftiniji Laguna, Espace, Vel Satis, Traffic i Master. Osim ove akcije, Renault nudi i poseban model Clio Expression sa bogatim paketom opreme koji umesto 14200 treba platiti 12800 evra sa PDV-om. Auto kuća Vidovdan, prodavac Škode, kupcima modela Octavia A5 i Roomster poklanja sedmodnevno zimovanje za 2 osobe na Kopaoniku. Za one koji se odluče za Superb, poklon je zimovanje na Kopaoniku ali za 5 osoba. I kupci najmanje Fabije dobijaju poklon-besplatan vikend za 2 osobe na Kopaoniku. I za kraj ovog pregleda domaćeg tržišta, da ponovimo da se tradicionalni, ove godine već 45. po redu, salon automobila u Beogradu održava od 23. marta do 1. aprila. Kako se nezvanično saznaje, cena ulaznice će iznositi 300 dinara a za posetioce će biti organizovana i nagradna igra u kojoj je glavna nagrada Dodge Caliber.                                                                                      





Honda je juče u Japanu predstavila novi crossover model simboličnog naziva Crossroad koji već svojim moćnim i kockastim izgledom nagoveštava Hondinu želju da ga predstavi kao robustan automobil za sve potrebe. O ovom modelu smo pisali još pre dva meseca kada su se pojavile prve slike a sada je auto konačno i zvanično promovisan. U Japanu prodaja počinje već sutra 23. februara a planira se i prodaja u Severnoj Americi. U ovom trenutku nema informacija da li će se ovaj naslednik dosadašnjeg modela HRV uskoro pojaviti i u Evropi. Radi se o modelu koji kombinuje prednosti robusnog dizajna i funkcionalnosti jednog SUV-a sa dimezijama kompaktnog automobila. Crossroad pruža mogućnost prevoza 7 putnika u 3 reda sedišta, za razliku od drugog Hondinog lifestyle modela Element, koji je registrovan samo za četvoro. Treba reći da ni ime Crossroad nije novo u Hondinoj istoriji jer se tim imenom obeležavala Hondina verzija Land Rovera Discovery tokom devedesetih godina. Novitet je dimenzija DxŠxV : 4285 mm x 1778 mm x 1651 mm. Pokreću ga 2 benzinska motora od 1,8 i 2,0 litra sa 140 odnosno 150KS. Ako ga ikad vidimo u Evropi verovatno će imati i Hondin 2,2 litarski dizel sa 140KS. Pogon može biti integralni 4WD ili samo na prednje tockove ( 2 WD ). Verzija sa 4WD pogonom serijski ima Hondin VSA sistem elektronske stabilnosti. Naravno ima i ABS kočnice, Traction Control i Hill-Assist Control.



Jaguar XF stiže 2008.

22 Feb 2007 - 15:30 Top secret Link

Naslednik Jaguarovog aktuelnog modela S-type zvaće se XF. To je znak da će novi auto biti potpuno različit u odnosu na S-type kao što je i njegovo ime. Bar se tako nadaju u Jaguaru. Nova verzija sportske limuzine treba da povrati ugled Jaguara kao proizvođača izazovnih i različitih automobila. S-type još od svoje pojave nije postigao komercijalni uspeh kakvom su se nadali u Jaguaru uprkos podmlađivanju 2002., 2005. i 2007. godine. S druge strane koncept vozila kao što je novi C-XF, pokazala su da su englezi i dalje sposobni da naprave  atraktivan auto različit od S-typa pa će se novi XF dizajnerski snažno ugledati na njega. Zanimljivo da se Jaguar kod novog modela odriče aluminijumske karoserije jer bi upotreba tog materijala prolongirala prezentaciju do 18 meseci . Na slikama mogući izgled XF-a ( napravljen na osnovu pomenutog koncepta C-XF ), koji treba da se pojavi u prodaji u jesen 2008. ili evetualno početkom 2009. godine. Motori će biti sa 6 i 8 cilindara. Najjeftiniji, ( u Jaguaru to lepo zovu ulazni model ), imaće 6-cilindarski 3,2 litarski motor iz Volvoa. Sledi poznati 4,2L V8 motor koji će se ugrađivati u početku ali će ga tokom 2010. zameniti doterna verzija tog motora sa 5,0 litara zapremine. Kasnije naravno stiže i sportska Type-R verzija. Na slikama najnovije impresije Schulte designa.



Novi Fiat 500 već u julu

22 Feb 2007 - 15:24 Vesti Link

Iako je prvobitno bilo najavljeno da će novi Fiat 500 biti promovisan 15. septembra na salonu u Frankfurtu, Fiatov šef Sergio Marchionne je prezentaciju retro Fiata 500, pomaknuo za dva meseca ranije, tačnije za 4. jul. Tog dana ali 1957. godine, predstavljen je naime Fiat nuova 500, dakle prethodnik novog Fiata 500 od koga i preuzima pomenuti retro izgled. Ima li išta lepše nego da se taj značajni jubilej za Fiat proslavi prezentacijom novog Fiata 500 ? Kako smo o novom Fiatu 500 pisali već više puta, sada samo kratko podsećanje na to šta taj mališa donosi. Osim dizajna koji neodoljivo liči i na našeg Fiću, novi Fiat 500, dužine 3,4 metra, imaće benzinske i dizel motore poznate iz Fiat Pande i to benzince sa 54 i 60 konja kao i 1,4 litarski 16v motor sa okruglo 100KS iz Pande HP. Od dizelaša na raspolaganju će biti 1,3 litarski sa 70 konja. Kasnije, tokom 2008. godine, se očekuje, i to sa velikim nestrpljenjem, i sportska Abarth verzija sa oko 150KS. U Fiatu planiraju i cabrio verziju sa samo 2 sedišta koja bi se trebala pojaviti 2009. godine. Fiat novi 500 razvija zajedno sa Fordom odnosno novi Ford KA imaće istu platformu kao Fiat 500 iako će biti nešto duži. Oba modela, i Fiat 500 i novi Ford KA, proizvodiće se u Fijatovoj fabrici u Poljskoj. Ipak da ne bude sve idealno, u Fiatu planiraju da novi 500 prodaju kao modni detalj i auto za one u trendu; u prevodu novi 500 biće skupa igračka za bolje stojeću klijentelu koja će imati oko 10000 evra da si ga priušti. Toliko će naime, po poslednjim informacijama, koštati najjeftinija verzija Fiata 500. Na slikama novi Fiat 500 u obe verzije; običnoj hatchback i cabrio varijanti. 



Nova Opel Agila

22 Feb 2007 - 00:49 Top secret Link

Posle nove Corse, Opel sprema još jedan novi mali auto. Radi se o nasledniku malog modela Agila nastalog još 2000. godine u saradnji sa japanskim Suzukijem koji svoju verziju prodaje kao Wagon R+. Inače sadašnja Agila se proizvodi u Poljskoj sa 1,0 i 1,2 litarskim benzinskim motorima i 1,3 CDTi dizelašem sa 70KS. Suzuki je u međuvremenu već predstavio novi Wagon R+ a kako je i konkurencija sve snažnija, u Opelu su konačno rešili da naprave dostojnog naslednika za Agilu koji u ovom trenutku predstavlja i najstariji model u gami Opela. Za sada se zna samo da će se novi model pojaviti tokom 2008. godine ( najverovatnije već na salonu u Ženevi ) i da će porasti u svim smerovima ali se naravno ne zna tačno koliko ( sadašnja Agila je dužine 3,54 metra ). Veruje se da će to biti negde oko 3,7 metara što bi, uz veću visinu, omogućilo veći komfor u unutrašnjosti a najavljuje se i povećanje zapremine prtljažnika. Naravno očekuje se viši nivo završne obrade i veća bezbednost za putnike.



Jaguar je već prilično odmakao u razvoju potpuno nove generacije modela XJ planiranog za kraj 2009. godine. Iako sadašnji model ima modernu aluminijumsku šasiju i unutrašnjost na razini nemačkih konkurenta, doživljavao je i doživljava kritike u pogledu dizajna koji je inspirisan Jaguarovim modelima iz sedamdesetih godina prošlog veka. Britanski magazin Autocar je objavio crteže mogućeg izgleda novog XJ koje vidite na našim slikama. U fabrici inače razvoj ovog modela obavljaju pod šifrom X351 a kako se očekuje, novi XJ će dobiti radikalno drugačiji dizajn u odnosu na aktuelnu generaciju tog modela. Prema insajderima, izgled novog Jaguara XJ će ličiti na koncept Jaguar C-XF, predstavljen u januaru ove godine na salonu u Detroitu i koji je dobio izuzetno dobre kritike. Jaguar će za novi XJ, najverovatnije, iskoristiti modifikovanu verziju sadašnje aluminijumske šasije a oblik krova će biti oblikovan tako da auto iz profila dobije coupe izgled.



Heron Audi S3

22 Feb 2007 - 00:44 Tuning Link

Posle tjuniranja Audija S3 od strane tuning firmi Wimmer i MTM, evo sad i nemački Heron predstavlja svoju preradu Audija S3. Prvo motor. Umesto serijskih 265KS, Heronova verzija razvija 300 konja i 420Nm obrtnog momenta ( serijski 350Nm ). Ubrzanje od 0 do 100 km/h Heronovog Audi-a S3 iznosi 4,7 sekundi što je bolje od pomenutog MTM Audija S3 kome za istu "operaciju" treba 5,1 sekundi a pritom ima snažniji motor od 330 konja. Heron S3 dostiže 265 km/h a povećanje snage motora kod Herona košta samo 999 evra ! Naravno u Heronu mogu i vizuelno da srede vaš S3, pre svega dodavanjem originalnih felni i spuštanjem karoserije bliže tlu.  



Hyundai i30 za Ženevu

21 Feb 2007 - 22:47 Noviteti Link

Evo i prvih slika novog Hyundaijevog konkurenta u tzv. Golf klasi a koji će naravno svetsku premijeru imati na salonu u Ženevi početkom marta. Nosi zanimljivo ime i30 ( koje je nekada upotrebljavao Infiniti ) a nastao je na osnovi Hyundaijevog koncept automobila Arnejs od prošle godine od koga nasleđuje i veći deo dizajna mada je u serijskoj verziji pretrpeo izmene, pre svega, na prednjem delu. U globalu radi se o Hyundaijevoj verziji već postojeće Kie Ceed, što naravno nije ništa neobično kada se zna da je Hyundai i vlasnik Kije. Dizajnerski, novi i30 podseća na nekoliko konkurenata iz klase. Zadnji kraj, posebno vrata prtljažnika, liče na BMW seriju 1 dok prednji kraj kao da predstavlja mešavinu svetala Toyote Avensis i maske Honde Civic u sedan verziji. Sa strane naravno najviše liči svog blizanca, Kiju Ceed dok se povišeni krov brine za više mesta za glave putnika. U početku će se nuditi varijanta sa 5 vrata a kasnije se očekuje i verzija sa troje a možda i coupe-cabriolet. i30 dužinom od 4,33 i širinom od 1,84 metra dimenzijama premašuje Kiju Ceed sa  4,23 metra dužine i 1,79 metra širine. Međuosovinsko rastojanje je naravno identično. Od motora se najavljuju benzinci od 1,4/1,6/2,0 litra a od dizelaša mašine od 1,6 i 2,0 litra zapremine. Najavljuje se i sportska verzija sa turbo motorom od 2000 ccm i 220KS. Što se cene tiče, očekuje se da će biti nešto viša u odnosu na Kiu Ceed.




Škoda je, samo za Veliku Britaniju, pripremila posebnu i limitiranu seriju, sada već stare, Fabije vRS koja će se proizvesti samo u 1000 komada. Znaci raspoznavanja ove serije su Race plava boja karoserije, crvena kočiona klješta i crna kožna sedišta. U opremi su i cruise control i CD changer sa 6 diskova kao i mogućnost da odaberete broj koji želite na sedištima od 001 do 1000. Naravno ova poslednja mogućnost važi samo za najbrže. Cena ove ograničene serije je 12990 funti a motor je dizel 1,9 TDI sa 130KS i 310Nm obrtnog momenta. Ubrzanje do 100 km/h iznosi 9,5 sekundi a maksimalna brzina 201 km/h. Inače potpuno nova Fabia stiže u Veliku Britaniju u maju ove godine a nova vRS verzija se očekuje tek sredinom 2008. godine. 



Renault Scenic Qonquest

21 Feb 2007 - 13:08 Noviteti Link

Renault je od 2000. do 2003. godine nudio "terensku" varijantu tadašnjeg Scenica nazvanu RX4. Posle nekoliko godina pauze, u Renaultu su odlučili da ponovo ponude sličan model i to Scenic Qonquest koji svoju svetsku premijeru ima početkom marta na salonu u Ženevi. Naravno, kao i ranije ne radi se o pravom SUV automobilu. Reč je, pre svega, o praktičnom minivanu kome je omogućeno da ponekad siđe sa asfalta, i to povišenim klirensom za 20 mm i povećanim alu točovima. I izgled je doteran ( tu su novi, moćniji branici i blatobrani, pragovi, krovni nosači i sl. ) odnosno sada je mnogo robusniji, skoro u maniru pravih terenaca. Motori su sledeći : benzinci 1,6 16v sa 110KS i 2,0 16v sa 135KS a od dizelaša u ponudi su 1,5 dCi sa 105KS i 1,9 dCi sa 130 konja. U serijskoj opremi, sem pomenutih alu točkova, su i ESP sistem i parking senzori. Sa ovim modelom, Renault planira da konkuriše, pre svega, VW-u koji u ponudi ima 2 slična modela-CrossGolf i CrossTouran.



Kao što smo pisali, Dacia Logan MCV odnosno karavan verzija, počinje da se prodaje u Srbiji od 10. marta mada će svoju zvaničnu promociju imati nešto kasnije, na salonu u Beogradu koji počinje 23. marta i traje do 1. aprila. Sada ponovo pišemo o Loganu MCV jer je konačno poznata i zvanična cena za taj model kod nas. Najjeftiniji Logan MCV kod nas će koštati 8626 evra sa PDV-om. To je nešto manje od ranije najavljenih 9200 evra. Po toj ceni dobija se verzija sa benzinskim 1,4 litarskim motorom i 75KS i 5 sedišta a uz doplatu može se doplatiti i za dodatna dva pa je Logan MCV najjeftiniji auto sa 3 reda sedišta i mesta za 7 putnika na tržištu. Osim tog motora u ponudi je i benzinski motor od 1,6 litra u 2 verzije; sa 90 i 105 konja kao i dizelaš 1,5 DCi od 70KS. Inače Logan MCV je od obične limuzinske verzije duži za 20 cm mm pa dostiže 4,45 metra. I međuosovinsko rastojanje je produženo i to čak za 27 cm pa iznosi 2900 mm. Zapremina prtljažnika obuhvata 730 litara a kada se obore zadnja sedišta, čitavih 2350 litara ! Dakle osim cene, aduti Logana u karavan verziji su i prostrana unutrašnjost i ogroman prtljažnik. Opširnije o Loganu MCV pišemo u našoj rubrici Predstavljamo.    



Škoda Octavia Scout

21 Feb 2007 - 01:00 Noviteti Link

Još u septembru prošle godine na salonu automobila u Parizu, Škoda je prikazala novu, proterensku verziju modela Octavia nazvanu Scout. Sada je konačno taj model na raspolaganju i novinarima a uskoro će i prvi kupci moći da sednu u njega. U zapadnoj Evropi naravno jer kod nas još nije u prodaji. Kod nas će verovatno biti prikazan na salonu u Beogradu krajem marta a kada će početi prodaja kod nas i po kojoj ceni, još je nepoznato. Da se vratimo samom Scoutu. Ako su vam poznati automobili poput Audija Allroad Quattro i Volvo-a XC70, već znate o čemu je ovde reč. Poput pomenutih modela i Octavia Scout je nastala na osnovi karavan verzije običnog putničkog modela ( u ovom slučaju na osnovi Octavije Combi 4x4 ), samo što je dobila pogon na sva 4 točka i povišen klirens ( rastojanje automobila od tla ) za 16 mm u odnosu na standardnu Octaviu Combi 4x4 kao i modifikovan, robusniji spoljašnji izgled pomalo u maniru pravih "terenaca". U taj offroad estetski paket spadaju robusniji branici, prošireni blatobrani i pragovi, veći točkovi i sl. Zbog celog paketa Octavia Scout zaista izgleda kao terensko vozilo koje može i da ( ponekad ! ) siđe sa asfalta. Od motora su na raspolaganju benzinski 2,0 FSI sa 110Kw/150KS i dizelaš 2,0 TDI motor sa 103Kw/140KS. I na kraju cena koja baš i nije mala. U Austriji npr. za benzinca treba platiti 29830 a za dizel verziju pozamašnih 31160 evra. 

 



O novom Citroenu C4 Picasso već smo pisali kada su se početkom januara pojavile prve zvanične slike i informacije. Tokom protekle nedelje, u blizini španske Barcelone, za novinare su organizovane test vožnje pa vam sa hrvatskog sajta autoweb.hr prenosimo ( delimično skraćen ) njihov test ovog noviteta:

 (Dalje)

Stiže i Audi S5 !

20 Feb 2007 - 22:28 Noviteti Link

Znak uzvika u naslovu zbog brzine kojom su procurele slike sportske verzije novog Audija A5. Naime samo nekoliko sati posle prvih slika "običnog" A5, pojavile su se, opet pre vremena, i slike sportske varijante novog coupea sa oznakom S5. I Audi S5 će svoju premijeru imati na salonu u Ženevi početkom marta. Iako nema zvaničnih informacija, očekuje se da će i novi S5 imati poznati 4,2 litarski V8 motor kao i Audi S4 koji razvija 340KS. Kao i svi S modeli iz Audija, i S5 će imati sportsko ogibljenje, povećane točkove i jače kočnice, nekoliko izmenjenih detalja na prednjem ( doterana maska i agresivniji branici ) i zadnjem delu karoserije ( 4 izduvne cevi ), elemente interijera od karbon fibera i izbor između 6-stepenog ručnog ili DSG menjača. Sada nam ostaje samo da čekamo na novi RS5 !



EDO Maserati MC 12XX

20 Feb 2007 - 22:27 Tuning Link

Edo Competition, specijalista za modifikovanje Porsche-a i ostalih egzotičnih automobila, ponovo je doterao svoj prethodni projekat Maserati MC-12R i iz njega izvukao još više snage. Taj EDO Maserati MC-12R već je razvijao 70 konja više od fabričkog Maseratija MC12 a ovaj novi EDO Maserati MC 12XX ( na slici ) razvija čak 800KS pa mu ova kombinacija boja ( narandžasto-crna ), koja liči na izgled neke zmije otrovnice, savršeno odgovara. Uglavnom nemački inženjeri iz EDO Competition su povećali zapreminu V12 motora na 6,3 litra i izvukli 588Kw/800KS pri 8500 obrt./min. i maksimalni obrtni momenat od 780Nm pri 5800 obrt./min. EDO tvrdi da ovaj Maserati MC 12XX ubrzava do 100 km/h za 3,2 sekunde i postiže maksimalnih 390 km/h. Masa automobila je smanjena za dodatnih 100 kg zahvaljujući, pre svega, ogromnim ali laganim alu točkovima od 19 inča napred odnosno 20 inča pozadi.