Za predstojeći 62. salon automobila u Frankfurtu (11.-23. septembar), japanski Subaru priprema nekoliko zaista zanimljivih noviteta. Pre svega, evropska publika će po prvi put videti potpuno novu, već treću generaciju modela Impreza (prva se pojavila 1992. godine), a osim te "civilne" verzije, Subaru je kao šlag na torti na njenoj osnovi pripremio i prototip WRC Concept (na prve dve slike), koji predstavlja najavu "budućih trendova u stilizovanju automobila za svetski rally šampionat" (WRC). Kao što se odmah primetili, Impreza za WRC šampionat neće više biti limuzina kao do sada, već hatchback ali su naravno karakteristična plava boja, zlatni točkovi, široki blatobrani i ogromno zadnje krilo i dalje tu. Takođe, WRC Concept se može posmatrati i kao najava budućih sportskih Impreza WRX i WRX STi, koje će imati 230 odnosno 280 konja, čime bi se Impreza direktno suprostavila novom Mitsubishiju EVO X sa oko 300 konja. Što se tiče obične Impreze (treća slika), evropskim kupcima će se (bar u početku) nuditi samo u hatchback verziji sa petora vrata (dužina 4115 mm, širina 1740 mm, visina 1475 mm, međuosovinsko rastojanje 2620 mm), mada nije isključeno da se kasnije i Evropljanima ponudi klasična limuzinska varijanta (dužine 4590 mm), koja je već predstavljena Amerikancima pre nekoliko meseci. Bez obzira na vrstu karoserije, nova Impreza generalno donosi "mirniji" dizajn (plus komforniju i prostraniju kabinu) u odnosu na prethodnicu, koja je ipak imala oštrije i agresivnije linije. Paleta agregata obuhvata benzince od 1,5 i 2,0 litra sa 79kW/107KS odnosno 110kW/150KS, ali u oba slučaja u kombinaciji sa poznatim Subaruovim simetričnim integralnim pogonom (Symmetrical AWD). Slabiji model postiže maksimalnih 175 km/h i ubrzava do stotke za 13,9 sekundi, dok snažniji stiže do 193 km/h, a do 100 km/h ubrzava za 9,3 sekundi (toliko treba sa manuelnim menjačem, a sa automatikom 11,3 sekunde). Osim novog dizajna, Impreza je po navodima fabrike, sada daleko bezbednija i kvalitetnija. Može se pohvaliti i novim zadnjim vešanjem, nižim težištem, krućom karoserijom, manjom potrošnjom, boljom aerodinamikom (Cw količnik je umesto 0,36 sada 0,34), boljim voznim osobinama kao i VDC elektronskim sistemom za kontrolu stabilnosti i 6 vazdušnih jastuka u standardnoj opremi. Prodaja nove Impreze u Evropi startuje u septembru (modeli sa 1,5 i 2,0 litra), verzija WRX sa 2,5 litarskim turbo motorom i 230KS biće u prodaji od novembra, a najjača WRX STi varijanta sa 280KS tek od jeseni 2008. godine. Još jedan novitet za Frankfurt jeste estetski i mehanički obnovljeni SUV model Tribeca (četvrta slika), koji se u prvoj generaciji izdvajao od konkurencije po karakterističnom dizajnu prednjeg dela, koji baš i nije bio po volji mnogih zainteresovanih kupaca ovakvih vozila. Zato Subaru na salonu u Frankfurtu izlaže i novu, detaljno obnovljenu verziju ovog velikog SUV-a sa promenjenim dizajnom spoljašnjosti, naročito prednjeg dela (na koga je i letelo najviše kritika). Nova maska, svetla, hauba i branici su od Tribece napravili privlačan SUV model sa moćnim izgledom, koji i dalje zadržava sportski i dinamičan karakter odlazeće varijante. Promene pozadi nisu toliko drastične kao napred, odnosno iako su vrata prtljažnika, svetla i branici potpuno novi, zadržavaju stil prethodnika pa se promene možda neće videti na prvi pogled. Da pomenemo i da je u sklopu svih ovih dizajnerskih doterivanja i treće bočno staklo dobilo novi oblik. Osim novog dizajna, Tribeca je dobila i novi motor, zapremine 3,6 litra; i kao i ranije, radi se o 6-cilindričnom bokser agregatu. Iako veće zapremine i nešto veće snage od prethodnika, novi motor emituje manju emisiju štetnih sastojaka i čak troši nešto manje goriva. Pored novog motora, Tribeca se može pohvaliti i doteranim zadnjim vešanjem pa Subaru obećava udobniju vožnju nego ranije. Dimenzije nove Tribece sada izgledaju ovako-dužina/širina/visina : 4865 mm/1870 mm/1686 mm, a međuosovinsko rastojanje 2749 mm. Subaru će u Frankfurtu promovisati i "potpuno novu" generaciju njihovog najmanjeg modela Justy. Navodnici su neophodni jer novi Justy nije ništa drugo do klon Daihatsu Siriona sa značkom Subarua (ovde i napomena da Subaru još nije objavio sliku novog Justy-a). Da podsetimo, još aktuelni Justy je napravljen zajedno sa Suzukijem, koji svoju verziju ovog automobila prodaje pod imenom Ignis. Novi Subaru Justy će tako biti kraći, širi i niži od svog prethodnika, budući da su dimenzije Daihatsu Siriona ovakve : dužina 3600 mm, širina 1655 mm i visina 1550 mm. Za poređenje, sadašnji Justy je dugačak 3770 mm, širok 1605 mm a visok 1565 mm. U novi Justy će se ugrađivati benzinci od 1,0 i 1,3 litra (prvi ima 3, a drugi 4 cilindra). U Subaruu napominju da Justy nudi prostranu kabinu, izuzetne manevarske sposobnosti, ekonomične motore i malu emisiju CO2. Subaru će u Frankfurtu izložiti i svoj prvi turbo-dizel agregat ("Subaru Boxer Turbo diesel"), koji će evropskim kupcima biti na raspolaganju 2008. godine. Ovim će biti uklonjen i poslednji pravi nedostatak u ponudi ove marke bar što se tiče prodaje u Evropi gde kupci jednostavno traže dizelaše koje Subaru dosad nije imao, pa nije ni postizao neke rekorde u prodaji. U Americi je drugačije pa se nedostatak dizel motora nije odražavao na prodaju dok Evropljani putničke 4WD modele, terence i SUV vozila, kakve Subaru ima u ponudi, kupuju uglavnom sa dizelašima zbog manje potrošnje i većeg obrtnog momenta. Sa dolaskom ovog dizelaša, situacija u Evropi će se promeniti na bolje (bar se tako nadaju u japanskoj firmi). Na štandu Subarua će takođe biti izložen i već poznati mali elektroauto, model R1e, koji je već u upotrebi u Japanu i koji pokazuje privrženost ove kompanije u razvijanju ekološki podobnih tehnologija.
Fiat Punto Van sa besplatnim gasnim uređajem
Posle Grand Motorsa, zastupnika Forda za Srbiju, koji do 15. avgusta svim kupcima modela Fiesta, Fusion i Focus (sa lagera) poklanja LPG gasni uređaj za pogon vozila na tečni naftni gas, na sličan korak se odlučio i generalni uvoznik italijanskog Fiata za Srbiju (Delta automoto d.o.o., Omladinskih brigada 33a, Novi Beograd, tel.011/2010-955, 2010-968, 2010-969, internet : www.deltaauto.co.yu). Delta automoto je naime pokrenuo novu prodajnu akciju (traje sve do kraja avgusta), u okviru koje se svim kupcima malog komercijalnog vozila Fiat Punto Van poklanja plinski uređaj TNG uz besplatnu ugradnju. To nije sve jer kupci dobijaju i godinu dana besplatnog redovnog održavanja. Potez za svaku pohvalu. Cena pomenutog Punta Van iznosi 9050 evra sa plaćenom carinom i PDV-om.
Uhvaćen nemaskiran BMW M3 sedan
Na nemačkim putevima ulovljen je novi BMW M3 u obliku klasične limuzine sa četiri vrata, i to bez ikakve kamuflaže, koja se obično stavlja na auto da bi se sakrili oni najzanimljiviji detalji. Budući da je auto potpuno nemaskiran, verovatno su u pravu svi oni koji misle da je datum prezentacije veoma blizu. Oni "najhrabriji" prognoziraju i da će se premijera desiti već za mesec dana na salonu u Frankfurtu (11.-23. septembar). I ne samo to. BMW bi navodno mogao da iskoristi frankfurtski salon i za prezentaciju modela M3 u CC (Coupe-Cabrio) varijanti. Živi bili, pa videli... Što se tiče ovog M3 sedana, najvažnija vizuelna razlika u odnosu na običnu seriju 3 sedan (osim aero body paketa), u stvari predstavlja činjenica da je prednji kraj (svetla, branik, gril hladnjaka) praktično preslikan sa serije 3 Coupe (E92). Rezultat je zaista moćan izgled, čemu doprinose i upadljivo prošireni blatobrani, atraktivni točkovi i četiri izduvne cevi. Očekuje se da i M3 sedan ima isti 4,0 litarski V8 motor sa 420 konja iz već predstavljenog M3 Coupea, a mete su odavno poznate : Audi RS4, novi Mercedes C 63 AMG i budući Lexus IS-F.
Ovo je prva (tzv. teaser) slika novog Ferrarija 599 GTB Fiorano, koji je prošao tjuning tretman u nemačkoj komapaniji Edo Competition. Ova firma nam je poznata već od ranije po izuzetnim obradama ionako odličnih automobila kao što su Lamborghini Murcielago LP640 i Lamborghini Gallardo, Maserati MC12, Porsche 911 Turbo i Ford GT. Sada spremaju i preradu Ferrarija 599 GTB Fiorano ali zasad, osim ove slike, nažalost nema drugih informacija o preradama na motoru i ostaloj mehanici. Ipak na fotografiji se zapažaju neki zanimljivi detalji poput novih točkova u crnoj boji, kroz koje se vide žuta kočiona klješta. Izuzetan kontrast crnim točkovima daje bela boja karoserije, koja doduše nije baš tipična za Ferrari ali je rezultat svakako dovoljno efektan da se za njim okreću glave. Za ostale detalje moraćemo da sačekamo zvaničnu promociju.
Mazda je povodom 40 godina proizvodnje automobila sa rotacionim motorom predstavila specijalnu (i naravno limitiranu) seriju modela RX8, čiji puni naziv glasi RX8 Rotary Engine 40th Anniversary. Bazira se na modelima RX8 Type S (sa manuelnim 6-stepenim menjačem) i i RX8 Type E (sa automatskom 6-stepenom transmisijom). RX8 Rotary Engine 40th Anniversary se nudi samo u Marble White beloj boji karoserije dok je unutrašnjost u kombinaciji crna koža/svetlo srebrna alkantara. Uz zaštitni logo cele serije na boku automobila, ova Mazda raspolaže i srebrnim 18-inčnim alu točkovima (sa gumama 225/45R18), Bilstein amortizerima, svetlima za maglu sa plavim reflektorima, volanom i ručicom ručne kočnice u ekskluzivnoj crnoj koži (sa sivim šavovima), ručicom menjača takođe u crnoj koži (samo verzija sa ručnim menjačem), dok je verzija sa automatskim menjačem dobila i aluminijumske pedale i aluminijumsko odmorište za nogu kao i veće kočione diskove (to je specijalna oprema za RX8 sa automatikom, a standard za model sa manuelnim menjačem već od bazne verzije). Mazda će proizvesti samo 200 primerka ovog RX8, koje će se Japancima nuditi po ceni od 3.150.000 jena ili samo 19.340 evra !! (kod nas najjeftiniji RX8 košta 28.799 evra).
Ono o čemu se poslednjih meseci mnogo govorilo i pisalo, dobilo je konačno svoj epilog. Naime, italijanski Fiat i kineski Chery potpisali su "Memorandum o razumevanju", koji podrazumeva zajedničko ulaganje (joint-venture u odnosu 50:50) u proizvodnji putničkih automobila. Drugim rečima, u Kini će se od 2009. godine proizvoditi modeli Fiata i Alfa Romea. Prema planovima Italijana i Kineza, fabrika u gradu Wuhu (provincija Anhui) će godišnje proizvoditi oko 175.000 automobila Fiat, Alfa Romeo i Chery. Sergio Marchione, prvi čovek Fiata, izjavio je da proizvodnja Alfa Romea u Kini predstavlja istorijski korak, koji će jedan od najatraktivnijih evropskih automobilskih brendova približiti kupcima na najbrže rastućem svetskom tržištu poslednjih godina. Takođe, ovaj sporazum je i deo strategije da se Alfa Romeo pretvori u pravi globalni auto brend. U saopštenju se izričito ne navodi koji Alfini modeli će se proizvoditi u Kini, ali se ranije govorilo da će to biti Alfe 159 i 147. Ovaj sporazum sa Chery-em je već šesti takav Fiatov joint –venture sa kineskim proizvođačima automobila. Inače, Chery je jedan od najuspešnijih kineskih proizvođača automobila (trenutno je i najveći kineski izvoznik), koji u svojoj aktuelnoj ponudi ima deset modela.
Peugeot 308 diesel-hybrid concept
Francuski Peugeot će na toliko pominjanom salonu automobila u Frankfurtu (11.-23. septembar) promovisati koncept model 308 na hibridni pogon. Na prvi pogled ništa neobično, ali stvar postaje zanimljivija zbog činjenice da elektromotor nije uparen sa benzincem (kao kod drugih proizvođača) već sa dizel agregatom. Ovde treba podsetiti da je Peugeot još prošle godine predstavio prototip 307 Hybride HDi, koga je takođe pkretao hibrdidni pogon u kombinaciji dizelaš/elektromotor. Međutim za razliku od 307-ice Hybrid koja je ostala samo koncept, novi 308 Hybrid kreće u serijsku proizvodnju krajem 2009. godine kao model za 2010.-tu. Uglavnom, 1,6 litarski HDi turbo-dizelaš u 308-ici Hybrid razvija 109KS i 260Nm obrtnog momenta, a elektromotor raspolaže sa 22KS i 130Nm. Prema najavama ovaj 308 Hybrid bi trebalo da troši za 30 % manje goriva u odnosu na obični Peugeot 308 dizel, odnosno oko 3,4 litre na 100 km, dok će emisija CO2 iznosti samo 90g/km.
Izvor : www.hrt.hr
Ovih dana nagađa se o lokaciji za prvi pogon za proizvodnju automobila u Hrvatskoj. Ford je potvrdio da traži lokaciju za svoju fabriku u Hrvatskoj, ali u užem izboru je još i Rumunija. Bila bi to najveća greenfield investicija u Hrvatskoj, a posao je vredan oko pola milijarde dolara. U evropskoj centrali Forda u Kelnu, ni danas nisu mogli zvanično da potvrde da ta kompanija planira izgradnju fabrike automobila u Hrvatskoj. Ipak, dolazak njihovih konsultanata i raspitivanje o mogućnostima ulaganja nisu prošli nezapaženo. Direktor Nacionalnog centra za klastere HUP-a Vladimir kovačević potvrdio je da je već obavljeno nekoliko razgovora sa predstavnicima Forda i da je poslednji sastanak bio prošlog utorka. Direktor Agencije za podsticaj izvoza i ulaganja Slobodan Mikac nije želeo da potvrdi da Ford želi proizvodnju automobila u Hrvatskoj. Ipak, otkrio je da su Sinj, Rijeka i Nova Gradiška tri lokacije koje su ušle u uži izbor. Jedna od najvećih automobilskih kompanija u svetu trenutno bira, kako saznaje HTV, između Rumunije i Hrvatske. Ako se odluče za Hrvatsku, izgradnja fabrike će početi 2009. godine., a u njoj će posao naći čak 5.000 ljudi. Kako Hrvatska ima političku i makroekonomsku stabilnost, ostaje još da se zadovolje tehnički uslovi. Izuzetna saobraćajna infrastruktura Hrvatsku čini konkurentnijom od Rumunije, koja s druge strane ima jeftiniju radnu snagu. Kopnena i morska povezanost globalnom ulagaču garantuje sigurnu isporuku robe, a Hrvatskoj povisuje granicu isplativosti ulaganja. Da Ford nema mnogo vremena za razmišljanje, dokazuje podatak da je prošle godine poslovao sa rekordnim gubitkom od gotovo 13 milijardi dolara. Dovoljno glasna uzbuna za restrukturiranje kompanije.
Video : Volkswagen Golf GTI W12 Concept
Verovatno se sećate fantastičnog VW-ovog Golfa GTI W12 Concept sa 650 konja od pre nekoliko meseci, a evo nove prilike da se zajedno podsetimo kako taj monstrum izgleda, ide i zvuči. Naime, novinari britanskog magazina Autocar imali su zaista ekskluzivnu priliku da ovaj Golf isprobaju, a njihov test pogledajte na ovom videu. Inače, Golf GTI W12 Concept pokreće centralno smešten 6,0 litarski W12 motor sa dva turbo punjča i 650KS, koji ga katapultiraju do 100 km/h za samo 3,7 sekundi dok je maksimalna brzina 325 km/h.
Peugeot navodno želi Zastavu ali...
Izvor : dnevni listovi Press (www.pressonline.co.yu) i Glas javnosti (www.glas-javnosti.co.yu)
Nastavljajući da prati jučerašnju priču na relaciji Peugeot-Zastava, današnji Press piše da je Francuski "Pežo" spreman da kupi kragujevačku "Zastavu" pod jednim jedinim uslovom - da mu se omogući da do ulaska naše zemlje u EU svoje modele uvozi i prodaje u Srbiji bez carine!!! Kako Press saznaje iz dobro obaveštenih izvora u srpskoj fabrici automobila, u pregovorima koji se odvijaju u najstrožoj tajnosti i za koje zna jako mali broj ljudi, "Pežo" je zauzvrat obećao da će u "Zastavi" proizvoditi novi model i dati licencu za sklapanje jednog ekskluzivnog modela, najverovatnije "pežoa 307". Kako je Press već pisao, "Pežo" je trenutno najozbiljniji kandidat za kupovinu srpske fabrike automobila. Francuzi planiraju da u "Zastavu" uđu preko "Verano motorsa", uvoznika i distributera "pežoa" u Srbiji. Naime, "Verano" bi bio taj koji bi kupio kragujevačku fabriku.
- Francuzi su veoma ozbiljni u nameri da kupe srpsku fabriku automobila. Znajući da "Zastava" nije baš u sjajnom stanju i imajući u vidu ugovore sa "Fijatom" i "Opelom", koje bi nasledili, "Pežo" prirodno traži posebne uslove za kupovinu srpske fabrike automobila. Budući da žele prevlast na našem tržištu, jedan od uslova za kupovinu jeste i da se svi njihovi modeli uvoze u Srbiju bez carine. Francuzi obećavaju da će u pogonima "Zastave" proizvoditi kvalitetna kola, kao i da neće otpuštati radnike - kaže naš sagovornik. Aleksandar Vlahović, bivši ministar za privredu i privatizaciju, smatra da bi država trebalo da razmotri predlog francuske fabrike automobila. On ocenjuje da bi to bio dobar potez, ali ističe da bi trebalo uvesti značajno smanjenje carina na uvoz svih automobila, a ne samo na "Pežoove" modele.
- Ukoliko će ukidanje carine na uvoz automobila pomoći da "Zastava" nađe pravog partnera, to onda treba i uraditi. Mislim da je carina od 20 odsto na uvoz vozila za naše građane previsoka, tako da je logično značajno je smanjiti. Nisam upućen u detalje pregovora između "Zastave" i "Pežoa", ali ako Francuzi traže ukidanje carine, onda im treba izaći u susret - kaže Vlahović. Milan Kovačević, konsultant za strana ulaganja, skeptičan je, međutim, u vezi sa "Pežoovim" uslovima za kupovinu "Zastave".
- Meni sve to liči na još jedan, treći po redu, pokušaj da se napravi posao montaže automobila u "Zastavi". Prvo smo sa "Fijatom" imali ugovor o bescarinskom uvozu, sada ga imamo sa "Opelom", a "Pežo" će biti samo još jedan u nizu. Ne kupuje se fabrika za proizvodnju samo jednog modela automobila. S obzirom na to da Francuzi traže i oslobađanje od carine za svoje modele, sve ukazuje na to da bi oni u Srbiji radije montirali svoje automobile nego što bi ih proizvodili - naglašava Kovačević. On dodaje da ne bi trebalo favorizovati samo pojedine proizvođače vozila, već bi svima trebalo dati iste uslove.
- Zašto bi samo "Pežo", "Opel" i "Fijat" imali carinske olakšice?! Trebalo bi onda smanjiti carinu na uvoz svih vozila, a ne samo na pojedine - zaključuje Kovačević. Dragan Srejović, zamenik generalnog direktora Grupe "Zastava vozila", kaže za Press da on ne zna za bilo kakve pregovore sa "Pežoom".
- Zaista ne znam ništa o tome da su "Pežo" i "Verano motors" zainteresovani za "Zastavu". Ukoliko je, međutim, tačno da Francuzi traže bescarinski uvoz za svoja vozila da bi kupili kragujevačku fabriku automobila, i ako im nadležni to odobre, onda je to odlično. Svaka pomoć države nam je dobrodošla - kaže Srejović. Inače, jedan od ključnih razloga zbog kojih je "Pežo" zainteresovan za kupovinu "Zastave" jeste i mogućnost da preko Kragujevca lakše uđe na rusko tržište. Naime, prema posebnom međudržavnom sporazumu, sva roba proizvedena u našoj zemlji izvozi se u Rusiju sa carinom od samo jedan odsto. To bi, konkretno, značilo da bi model "pežoa" proizveden u Kragujevcu bio najkonkurentniji uvozni automobil u Rusiji.
S druge strane, današnji Glas javnosti piše (pod naslovom "Pežo neće Zastavu") da je generalni direktor Grupe „Zastava vozila“ Zoran Radojević juče izjavio da ima zainteresovanih kupaca za „Zastavu automobile“, ali da mu nije poznato da firma „Verano motors“ i francuski proizvođač automobila „Pežo“ hoće da je kupe, kako su pisali neki mediji.
- Nije mi poznato da „Verano motors“ hoće da kupi „Zastavu automobile“, a od „Pežoa“ smo još pre pet godina, kada smo pregovarali, dobili pisani odgovor da nisu zainteresovani za kupovinu naše fabrike - rekao je Radojević.
„Mislim da je rano da se govori o tome ko će da kupi ‘Zastavu’ jer još nije raspisan tender“, ocenio je Radojević. Podsećajući da „Zastava“ od „Pežoa“ uvozi motore sa evro standardima koje ugrađuje u domaći proizvodni program, Radojević je rekao da u novije vreme s tom kompanijom nije bilo razgovora o kupoprodaji, niti je on na tu temu vodio ikakve pregovore s predstavnicima te francuske firme. On je podsetio da je mešovita firma „Verano motorsa“ i „Delte“ krajem 2005. godine kupila prodajno-servisno preduzeće „Zastava promet“ u Beogradu. Naglašavajući da je prvenstvena želja menadžmenta da fabriku kupi afirmisani proizvođač automobila jer je to jedini način da „‘Zastava’ izađe iz tunela“, Radojević je podsetio na potpisane ugovore sa „Fijatom“ i „Dženeral motorsom“ i ocenio da su upravo ti ugovori velika šansa da budući tender bude uspešan.
„Ima zainteresovanih kupaca iz redova investitora iz inostranstva, ali njihova interesovanja su samo usmena i nijedno nije papirološki potkrepljeno“, rekao je Radojević i dodao da su razgovori o kupoprodaji vođeni s „Fijatom“ i mnogim drugim inostranim proizvođačima automobila. Prema njegovim rečima investitor koji pobedi na tenderu moraće da nasledi ugovore sa „Dženeral motorsom“ i „Fijatom“.
- Dokumentacija za tender za fabriku se priprema i mi se zalažemo za to da budući vlasnik bude u obavezi da do kraja 2010. godine obezbedi da se u Kragujevcu proizvodi potpuno novi model automobila za srpsko i tržište ovog regiona - rekao je, prenosi Tanjug, Radojević, ocenjujući da investicija u nov model treba da iznosi oko 157 miliona evra.
Ruski milijarder Oleg Deripaska (na slici) se u poslednje vreme često pominje u vestima vezanim za auto industriju. Prvo se pričalo i pisalo da je zainteresovan da od Forda kupi Jaguar i Land Rover (što je kasnije demantovano), zatim je u maju njegova kompanija Basic Element Group postigla dogovor o ulaganju 1,54 milijarde dolara u proizvođača auto delova Magnu, a sada stiže vest da je kupio 5 procenata američkog Dženeral Motorsa. Prema Reutersu, Deripaska je za tih 5 odstoo GM-a platio 900 miliona dolara. Inače, Deripaska je vlasnik ruske auto kompanije GAZ (Volga) i prema magazinu Forbes, sa bogatstvom od 16,8 miljardi dolara, drugi je najbogatiji stanovnik najveće države na planeti.
Japanski Subaru je ponudu svojih modela Legacy Touring Wagon i Legacy B4 sedan za 2008. godinu obogatio sportskim STi paketom. Subaru Legacy "Tuned by STi" bazira se na modelu Legacy GT Spec B, a pokreće ga 4-cilindrični 2,0 litarski turbo benzinac sa 260 konja (u verziji sa 5-stepenim automatskim menjačem), odnosno 280KS u kombinaciji sa manuelnom 6-stepenom transmisijom (podrazumeva se da je pogon na sva četiri točka). Estetski se Legacy "Tuned by STi" od ostale sabraće razlikuje po 18-inčnim alu točkovima i doteranom aero body paketu, a promene su doživeli i ogibljenje (STi opruge i amortizeri), kočioni sistem (Brembo kočnice) i sportski izduvni sistem. U standardnoj opremi se (između ostalog) nalaze HDD navigacioni sistem i McIntosh audio sistem. Subaru će proizvesti samo limitiranu seriju od svega 600 primeraka ovog Legacy-a, i to po ceni od 4.137.000 jena ili 25.360 evra za sedan i 4.273.500 jena ili 26.200 evra za Touring Wagon. Nažalost, ovakav Legacy je namenjen samo domaćem, japanskom tržištu pa ga nećemo videti u Evropi. Šteta.
Fiat Bravo crossover
Peugeot želi Zastavu ?
Izvor : dnevni list Press (www.pressonline.co.yu)
Firma "Verano motors" rešena je da kupi kragujevačku "Zastavu", saznaje Press iz dobro obaveštenih izvora iz srpske fabrike automobila. Naime, najveći distributer "Pežoa" u Srbiji namerava da u Kragujevac dovede Francuze, koji bi u našoj fabrici pravili jedan od svojih novih modela. Pressov izvor tvrdi da je "Pežo" zainteresovan da preko "Verano motorsa" uđe u "Zastavu".
- "Verano" bi zapravo kupio "Zastavu", ali bi se u njenim halama u dogovoru sa "Pežoom" pravio jedan njihov model sa licencom. To bi bio novi model, a ne neki na izdisaju, kao što je, na primer, "opel astra". Pominje se čak i "pežo 307". Taj model bio bi namenjen kako srpskom, tako i tržištu u regionu - otkriva Pressov sagovornik. Zainteresovanost "Verana" za "Zastavu" Pressu je potvrdio i Milorad Savićević, predsednik Upravnog odbora grupe "Zastava vozila".
- Istina je da se "Verano" interesuje za "Zastavu", ali ta firma nije jedina. Za jedinu srpsku fabriku automobila zainteresovani su i Predrag Ranković Peconi i kompanija "Rodić MB" - tvrdi Savićević. On, međutim, smatra da niko od njih nije dobar strateški partner za Zastavu.
- "Verano" je, na primer, veliki distibuter automobila, ali sumnjam da će "Pežo" praviti neki novi model u "Zastavi". Sa Francuzima smo pričali pre nekoliko godina i odbili su bilo kakvu saradnju. Posao sa njima u najboljem slučaju bio bi poput ovoga sa "Fijatom", odnosno oni bi sklapali neki svoj stari model kod nas, i to onaj koji je već na izdisaju. Prodati "Zastavu" bilo kome osim ozbiljnim i velikim auto-fabrikama, bila bi propast. To ne bi značilo obnovu auto-industrije u Srbiji, već prodaju prostora, koji bi imao neku drugu svrhu - objašnjava Savićević. Prema njegovim rečima, raspisivanje tendera za prodaju "Zastave" u decembru, kako je najavio Mlađan Dinkić, ministar ekonomije, brzopleta je odluka države.
- Vlada je poranila sa prodajom. Da bi našli pravog partnera i da bi obnovili auto-industriju u Srbiji, potrebno je više vremena i novca. Vlada bi morala da iz nacionalnog investicionog plana izdvoji bar 200 ili 300 miliona dinara za "Zastavu", da joj odobri neke poreske i carinske olakšice, kako bi privukla nekog ozbiljnog partnera. U tom slučaju imali bismo šta da ponudimo. Bar šest meseci treba da radimo na našoj fabrici, kako bi je što bolje prodali. Neka tender bude, na primer, u martu sledeće godine, do tada ništa neće propasti. S druge strane ako država nema interesa da obnovi auto-industriju u Srbiji, onda može odmah da oglasi prodaju, pa šta bude - ocenjuje Savićević i naglašava da bi ozbiljne pregovore trebalo voditi prvenstveno sa Rusima, a zatim i sa Turcima, Indusima i Kinezima. Zoran Radojević, generalni direktor "Zastave vozila", u intervjuu za magazin "Ekonomist", čije je delove prenela agencija Beta, istakao je da će investitor koji bude pobedio na tenderu i preuzeo kragujevačku fabriku morati da nasledi ugovore sa "Dženeral motorsom" (GM) i italijanskim "Fiatom".
- Najsrećniji bih bio da to bude neki od afirmisanih svetskih proizvođača automobila. Namera nam je da se prilikom tenderske prodaje definiše da budući vlasnik do kraja 2010. mora da obezbedi da se u Kragujevcu proizvodi potpuno novi model automobila i za tržište Srbije i za region. Novi model automobila bi se proizvodio u više od 120.000 komada, a investicija u taj model, prema nekoj računici, koštala bi oko 157 miliona evra - precizirao je Radojević.
Mazda je objavila prvu tzv. teaser sliku nove generacije Mazde 6, koja će svetsku premijeru imati za mesec dana na salonu automobila u Frankfurtu (11.-23. septembar). Iako se na ovoj slici praktično vidi samo prednji deo automobila (zato se i zove teaser slika), očigledno je da će japanska fabrika sa novom Mazdom 6 nastaviti sa svojom praksom da po (relativno) povoljnim cenama nudi stilski atraktivan i dinamičan automobil; sve u skladu sa svojom "zoom-zoom" filozofijom. Prema prvim informacijama, nova Mazda 6 je duža i šira u odnosu na prethodnicu (iako nema zvaničnih podataka dužina bi trebalo da bude veća za 30 mm), što će omogućiti više mesta za putnike na zadnjim sedištima, a prema tvrdnjama iz Mazde načinjen je i značajan skok u pogledu kvaliteta celog vozila. Mehanički će se nova Mazdina limuzina srednje klase oslanjati na nedavno predstavljeni novi Ford Mondeo (koristi njegovu CD3 platformu, koju će dobiti i novi Volvo S60), što naravno ne čudi budući da je američki gigant vlasnik japanske kompanije. Osim novog dizajna, Mazda 6 će na nekim tržištima dobiti i novi motor, i to benzinski 3,5 litarski V6 sa 250KS. Prodaja će početi početkom sledeće godine (kada će biti poznate i cene), a kao i dosad nudiće se tri karoserijske varijante : klasična limuzina sa 4 vrata, hatchback sa 5 vrata i karavan. Tokom 2009. godine će se pojaviti i sportska MPS varijanta, a u planu je i hibridna verzija (kombinacija benzinskog motora od 2,5 litra i elektromotora).