home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ukrajinac Leonid Stadnyk, najviši čovek na svetu (visok 2,58 metra), u ponedeljak 24. marta je u Kijevu primio ključeve posebno modifikovane Chevrolet Tacume, i to iz ruku predsednika Ukrajine Viktora Juščenka. Naime, Stadnyk (star 36 godina) se obratio za pomoć ukrajinskom predsedniku, budući da nijedan automobil na tržištu nije bio dovoljno veliki za njegove potrebe. Rešenje je na inicijativu Juščenka pronašao stručni tim automobilske fabrike ZAZ iz Zaporožja, koja proizvodi neke od Chevroletovih modela za potrebe Ukrajine i regiona. Standyk je inače prošle godine i zvanično ušao u Ginisovu knjigu rekorda kao najviši čovek na svetu.





 

Francuski Peugeot je juče saopštio da je za manje od dve godine (tačnije od aprila 2006. godine) kupce već našlo milion primeraka njihovog uspešnog modela 207, koji se inače prodaje u preko 100 zemalja sveta. Samo u protekloj 2007. godini prodato je 521.000 komada ovog automobila (20.000 više nego što je planirano), a najviše 207-ica je naravno prodato na Starom kontinentu.





Wald International je japanski tjuner, poznat i publici na Starom kontinentu, budući da je specijalizovan za doterivanje ekskluzivnih evropskih automobila kao što su BMW serije 7, Bentley Continental GT ili Mercedes S klase. Jedan od poslednjih radova ove kuće nosi dugačak naziv Wald Black Bison Edition Sports Line Mercedes S 63 AMG, a karakteriše ga novi stajling paket (modifikovani branici, izraženiji pragovi, spojleri napred i pozadi, zadnji difuzor, maska hladnjaka u boji karoserije, sportski upravljač i ručica menjača, detalji od karbon fibera u interijeru i originalne Waldove patosnice), doterano ogibljenje i kočioni sistem, kao i jedinstveni aluminijumski točkovi od 20 ili 22 inča. Za sada nema informacija o eventualnim modifikacijama na V8 motoru, koji inače u standardnoj verziji razvija 386kW/525KS. Drugi novitet iz ove kompanije je doterana C klasa (serija W204), nazvana C Sports Line GT, koja pažnju privlači, pre svega, izuzetno atraktivnim aero body paketom (branici, pragovi, ogromni zadnji spojler, zadnji difuzor, četiri izduvne cevi, "škrge" za vazduh na haubi motora i prednjim blatobranima). Drugi podaci još nisu objavljeni, tako da detalji tek slede.



Cirbin V13R

25 Mar 2008 - 22:23 Noviteti Link

 

U Cirbinu su rešili da spoje prednosti automobila i motocikla i tako je nastao Cirbin V13R sa tri točka, koji će svoje buduće vlasnike olakšati za 39.995 američkih dolara (oko 25.700 evra). Ovaj zanimljivi dvosed pokreće Harley-Davidson motor sa 90kW/125KS (u paru sa sekvencijalnim menjačem), i mada fabrika ne navodi njegove performanse, jasno je da je V13R dovoljno brz (težina mu iznosi samo 475 kg) da svog vlasnika uvali u neprilike sa zakonom. V13R je inače dugačak 3,53 metra, širok 1,99 m, visok 1,07 m, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2,45 m, a klirens (rastojanje od tla) samo 11 cm. Napred su točkovi od 17 inča (gume 205/45 ZR17), a pozadi je smešten točak od 18 inča (295/35 ZR18).



Ponovo Ford Capri ?

25 Mar 2008 - 00:55 Top secret Link

Kako piše nemački magazin AutoBild, Fordov odavno legendarni sportski kupe Capri bi mogao ponovo da oživi, i to kao odgovor na nedavno predstavljeni Volkswagen Scirocco. Kako stvari sada stoje, Ford će 2009. godine za salon automobila u Frankfurtu pripremiti koncept novog Caprija, kako bi obeležio 40 godina prvog automobila sa ovim imenom, a koji bi u proleće 2012. godine eventualno trebalo da preraste i u serijski model. Novi Capri će najverovatnije takođe karakterisati Fordov kinetički dizajn kakav je već primenjen na novom crossoveru Kuga i obnovljenom Focusu. Mogući izgled budućeg Caprija vidite na ovim slikama iz AutoBilda, koji najavljuje da će paleta pogonskih agregata ovog 2+2 automobila obuhvatati četvorocilindrične i petocilindrične motore sa rasponom snage od 140 do 250 konja. Novi Capri bi trebalo da bude sličnih dimenzija kao upravo promovisani VW Scirocco, a cena njegove osnovne verzije (ukoliko naravno uđe u proizvodnju) bi iznosila oko 20.000 evra.

  



Hofele Porsche Cayenne

25 Mar 2008 - 00:45 Tuning Link

Najnovija dorada Porscheovog SUV modela Cayenne (njegove restilizovane verzije predstavljene prošle godine) stiže iz tjuning kuće Hofele Design. Njihov sportski aero paket za atraktivniji i privlačniji izgled sadrži nove elemente poput agresivnijih branika (pozadi sa integrisanim završecima izduvnih cevi i difuzorom), dodatna četiri svetla napred (dva za maglu i dva LED dnevna svetla), novi prednji saćasti gril, pragove, novu haubu motora i naravno set atraktivnih točkova.

 



U francuskoj PSA grupaciji (Peugeot i Citroen) razmatraju mogućnost razvoja novog SUV modela, i to opet na bazi jednog Mitsubishija. Naime, posle Peugeota 4007 i Citroena C-Crosser (koji su francuska braća Mitsubishijevog Outlandera), Mitsubishi sada planira serijsku verziju svog kompaktnog SUV automobila Concept-cX (predstavljenog prošle godine na salonu u Frankfurtu), koji će, prema neimenovanim izvorima, verovatno dobiti i varijante sa oznakama Peugeota i Citroena (naravno, ovi potonji će se vizuelno delimično razlikovati u odnosu na japanski original). Inače, Concept-cX koristi novi, visoko efikasni 1,8 litarski turbo-dizel motor (sa 136KS i 280Nm obrtnog momenta), koji zadovoljava Euro5 norme. Takođe, Concept-cX ima ugrađenu i novu Mitsubishijevu SST transmisiju (Sport Shift Transmission), drugim rečima menjač sa duplim kvačilom, kakav smo već videli kod modela VW grupacije. Naravno, pogon je na sva četiri točka, a radi se o elektronski kontrolisanom 4WD sistemu, koji snagu prenosi na 19-inčne točkove (gume 225/45R19) i koji je zaslužan za odličnu upravljivost i izuzetnu stabilnost po svim vrstama podloge. Concept-cX je dugačak 4100 mm, širok 1755 mm, visok 1555 mm, pa svojim kompaktnim dimenzijama omogućava lako manevrisanje kroz gradske gužve, čemu doprinosi i odlična preglednost za vozača, uslovljena visokom pozicijom sedenja. Serijski Concept-cX će se proizvoditi od početka sledeće godine u Mitsubishijevoj fabrici Okazaki u Japanu, gde se već proizvodi Outlander.

 



Britanski magazin AutoExpress (odakle su i ove slike) najavljuje dolazak novog modela Land Rovera za 2010. godinu, koji će se bazirati na studiji LRX concept, predstavljenoj na salonima automobila u Detroitu i Ženevi. Za razliku od LRX concepta, novi Land Roverov kompaktni SUV (još mu se ne zna ime ali se pominje Freelander Sport, budući da se bazira na Freelanderu) imaće petora vrata i konkurisaće rivalima kao što su budući BMW X1 i Audi Q5. Što se izgleda tiče, serijska verzija će praktično biti nešto smirenija varijanta LRX-a (uz dodatni par vrata), što u praksi znači izuzetno privlačan automobil sa visokom bočnom linijom koja se uzdiže od prednjeg dela vozila ka zadnjem, veoma malo zadnje staklo, široke lukove blatobrana, dinamičan izgled prednjeg kraja sa uskim svetlima, dva završetka izduvnog sistema i vrata prtljažnika koja će se otvarati iz dva dela. Novi kompaktni Landy će najverovatnije biti opremljen i tehnologijom za smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2, što između ostalog, podrazumeva stop-start sistem i hibridni pogon. I pomenuti LRX concept inače ima hibridni pogon, tačnije ugrađen mu je 2,0 litarski turbo-dizelaš i elektromotor, pa njegova potrošnja iznosi samo 4,7 litra goriva na 100 km, a emisija CO2 je 120 g/km (do brzine od 20 milja na sat, odnosno 32 km/h, LRX concept može da se kreće samo na struju). Što se serijske verzije tiče, kupci će biti u prilici da biraju između široke palete pogonskih agregata, uključujući i 2,2 litarski dizelaš i 3,2 litarski benzinski šestocilindraš. Bez obzira što će novi kompaktni Land Rover biti namenjen vožnji pre svega po asfaltu, to ne znači da neće biti sposoban i za povremene off-road izlete van uređenih puteva.

  



Iz Amerike, tačnije iz tjuning kuće Perrin Performance, stiže novi kit za povećanje snage turbo boxer motora u aktuelnoj Subaru Imprezi WRX STI. Perrin je zahvaljujući novom turbo punjaču, novom izduvnom sistemu od nerđajućeg čelika i reprogramiranoj elektronici motora, uspeo da iz agregata ove Impreze dobije svih 385KS i 540Nm obrtnog momenta. Ostale modifikacije se odnose na podešavajuće H&R ogibljenje, Konig točkove od 17 inča (sa Yokohama gumama) i diskutabilne dekorativne šare na karoseriji.





Izvor : www.blic.co.yu

Pred raspisivanje tendera za privatizaciju „Zastava automobila“, spisak od deset kompanija koje su pokazale interesovanje za njenu kupovinu sveden je na tri imena. Kako je za „Blic nedelje“ izjavio predsednik Samostalnog sindikata Zoran Mihajlović, glavni kandidati su američki „Dženeral motors“, austrijski „Magna Štajer“ i kineska kompanija FAW. Svi su spremni da u razvoj i modernizaciju pogona u Kragujevcu ulože najmanje 300 miliona evra i da zadrže svih preostalih 3.900 radnika.
- Pre dva dana dolazili su iz austrijskog „Magna Štajera“. Ono što mi znamo je da ta firma ima jak konstrukcijski biro i da se bavi sklapanjem modela automobila najpoznatijih kompanija. Godišnje sa montažnih traka ove firme siđe 500.000 vozila marke „folksvagen“, „audi“ i drugih. Oni nemaju dovoljno kapaciteta da ispune sve zahteve partnera, i zato su željni da deo proizvodnje premeste u Kragujevac - kaže Mihajlović.
Kineska kompanija FAW, koja takođe merka „Zastavu“, prošle je godine proizvela 1,5 miliona vozila. Ima 130.000 radnika, a interes za srpsku fabriku nagoveštava najava pomoćnika direktora Ksu Jaguanga da se traži pogon za montažu novog modela „hepi“. Prototip tog gradskog automobila, sa kojim Kinezi žele da se probiju na tržište Evrope, već je na ispitivanjima u Italiji, a trebalo bi u prodaji da košta manje od 4.000 evra.
Prema rečima ministra ekonomije Mlađana Dinkića na zahtev investitora podnošenje ponuda za „Zastavu“ odloženo je za septembar. Postoji mogućnost da bude uloženo 300 miliona evra, a zainteresovane su četvrta i peta najveća automobilska kompanija na svetu, precizirao je ministar Dinkić.



O Suzukiju Swift u obliku klasične limuzine sa četiri vrata govorilo se i ranije, ali sem nekoliko crteža nije bilo nekih konkretnijih informacija o ovom modelu. Sada je automobil konačno gotov i ovo su prve zvanične slike Maruti Suzukija Swift DZire u konačnoj, serijskoj verziji, čije lansiranje je najavljeno za 29. mart (bar za indijsko tržište, dok ćemo na dolazak u Evropu ipak sačekati još neko vreme i to naravno pod uslovom da se Suzuki uopšte odluči da ga komercijalizije i na Starom kontinentu). U Indiji će inače Swift DZire zameniti stari Maruti Suzuki Esteem, a glavne konkuretne će imati u modelima kao što su Mahindra-Renault Logan i Tata Indigo. Swift DZire je od Swifta hatchback duži za 465 mm (4160 umesto 3695 mm), dok su ostale dimenzije ostale iste, uključujući klirens i međuosovinsko rastojanje od 2390 mm. Naravno, veći je i prtljažnik, čija zapremina sada iznosi 440 litara. Težina je inače samo za 30 kg veća u odnosu na Swift hatchback, tako da nema promena u pogledu performansi, a i odnos snaga/težina je ostao praktično identičan. Za pogon su izabrana dva agregata : 1,3 litarski benzinac sa 16 ventila i 87KS pri 6000 o/min. i 113Nm obrtnog momenta pri 4500 o/min., kao i DDiS dizelaš sa 75KS pri 4000 o/min. i 190Nm pri 2000 o/min.

VIDEO : Maruti Suzuki Swift DZire