BMW serija 1 coupe
Nedavno je BMW predstavio seriju 1 u verziji sa 3 vrata a evo sada i spijunskih fotografija ovog modela u coupe varijanti, snimljenih tokom test voznji. Ovaj coupe bi trebao da dozivi premijeru do kraja ove godine a sledece 2008. ocekuje se i kabrio verzija a mozda i sportska M varijanta sa 306KS iz 3,0 litarskog bi-turbo motora. Od ostalih motora koji ce se ugradjivati u ovaj model ocekuju se benzinski 3,0 litarski za model 130Ci sa 265KS i 315Nm, 2,0 litarski za 120Ci sa 170KS i 210Nm. Ocekuje se i ugradnja dizel motora i to 2-litarskog za model 120Cd sa 177KS i 350Nm a verovatno i nekog snazijeg iz programa BMW-a.
Novi Porsche Cayenne u Srbiji
Kako prenosi nas auto magazin Vrele gume ( www.vrelegume.co.yu ), restilizovani Porsche Cayenne dolazi zvanicno na nase trziste 25. februara ove godine. Prvi modeli, odnosno takozvani "introduction cars" su pusteni u pretprodaju i bice isporucivani do 25. februara. Ljubitelji Porschea ce biti u prilici da novog Cayennea vide na predstojecem Salonu automobila u Beogradu u Hali 14. Ne radi se o potpuno novom automobilu vec o detaljno redizajniranoj verziji aktuelnog Cayenna sa velikim promenama ispod koze. Izgled je sada agresivniji i daleko vise pristaje pravom Porscheu a to se pre svega odnosi na promenjeni izgled svetala, maske, haube, prednjeg branika sa vecim otvorima za vazduh i svetlima za maglu kao i nove tockove i krovne nosace. Pozadi je nemcima ponestalo inspiracije pa se promene svode na doteranu grafiku zadnjih svetala i robusnije branike. Vece se razlike kriju pod karoserijom i to kod motora. Osnovni motor je sada 3,6 litarski sa 290KS umesto 3,2 V6 i 250KS. Sledi verzija Cayenne S sa motorom 4,8 V8 sa 385 KS umesto 4,5 litarskog sa 340KS i 500Nm umesto 420Nm. Turbo varijanta raspolaze sa 500KS (pre 450) i 700Nm umesto 620Nm. Sledice Turbo S sa 521KS i maksimalnom brzinom od 275km/h i ubrzanjem do stotke za 5,1 sekundu. Ono sto je interesantno da se Porsche hvali smanjenjem potrosnje za 10% pa tako Cayenne S umesto 15,8 sada guta 14,1 litrara goriva na 100km puta. Svetska premijera bila je pocetkom januara 2007.godine na salonu u Detroitu a evropska u martu na salonu u Zenevi.I cene. Najjeftiniji, dakle osnovni Cayenne sa 280KS kosta 61900 evra sa PDV-om, sledi S sa 380KS i cenom od 77000 evra pa Turbo varijanta sa 500KS i etiketom od 127300 evra a najskuplji je Turbo S sa 521KS i 142500 evra. Inace od 1. januara Porsche SCG je omogucio vlasnicima Cayennea kao i ostalih modela da svoj automobil menjaju po principu staro za novo.
Novi Yaris TS predstavlja vrh ponude ovog Toyotinog modela, koji kupcima nudi uzivanje u sportskim performansama. Ova verzija ima visok nivo standardne opreme, u koju cak mogu da se ukljuce i izuzetne vozne osobine kao i sportski ali ipak elegantan dizajn. Kao i obicna verzija Yarisa i ovaj TS nudi veliku prostranost u kabini, bezbednost i komfor u vrhu svoje klase. Yaris TS je prvi Toyotin model koji se oprema sa novim 1,8 litarskim Dual VVT-i motorom sa snagom od 98Kw/133KS pri 6000 obrt./min. Sa ovim motorom ovaj sportski Yaris TS postize 194 km/h i ubrzanje od 9,3 sekunde do 100 km/h. Naravno zahvaljajuci sportski podesenoj sasiji i ogibljenju, Yaris TS nudi uzitak u voznji a istovremeno pruza i komfornu, mirniju voznju uz odlicnu upravljivost. TS verzija se nudi u verzijama sa 3 i 5 vrata a od obicnih varijanti Yarisa razlikuje se po vecim prednjim i zadnjim branicima, pragovima sa strane automobila, diskretnom krovnom spojleru pozadi, hromiranim zavrsetkom izduvne cevi, znackama TS po karoseriji, LED zadnjim svetlima i 17 incnim alu felnama. U principu nista posebno ali ga to izdvaja iz mase drugih Yarisa koje vidjamo svaki dan. U unutrasnjosti se izdvajaju nova sportska sedista, hromirani okviri otvora za ventilaciju i kozni volan. U serijskoj opremi ovog Yarisa se nalaze klima uredjaj, CD player i radio sa 6 zvucnika kao i volan podesiv u svim smerovima. U pogledu bezbednosti u Toyoti nisu pravili kompromis pa ce tako Yaris TS moci da se opremi sa cak 9 vazdusnih jastuka ( ukljucujuci i onaj za kolena vozaca ), a serijski dolaze elektronska kontrola stabilnosti ( VSC ) i traction control (TRC). U prodaju po Evropi Yaris krece vec tokom prvog kvartala ove godine po ceni od 17180 evra za verziju sa 3 vrata i 17900 evra za varijantu sa 5. Toyota planira prodaju u Evropi od 12000 primeraka ovog Yarisa tokom 2007. godine.
Americki Hennessey predstavlja preradjenu verziju Vipera SRT10 i to sa okruglo 1000KS ! Auto punog imena Hennessey Venom 1000 Twin Turbo pokrece 8,6 litarski V10 motor sa 2 turbo punjaca, koji razvija pomenutih 1000 konja pri 5000 obrt./min. Sto znaci odnos 117KS po litri zapremine motora. U Hennessey-u naglasavaju da se radi o najbrzem i najsnaznijem automobilu registrovanom za redovan saobracaj a koji se pravi u limitiranom broju primeraka. Gledajuci podatke o ubrzanju i maksimalnoj brzini lako se u to moze poveraovati. Do 60 milja na sat ( 96 km/h ) treba mu 2,9 sekunde a do 200 milja ( 322 km/h ) 19,6 sekundi. Maksimalna brzina mu iznosi 255 milja na sat ( 410 km/h ). Hennessey Venom 1000 Twin turbo se nudi i kao Coupe i kao kabrio sa VenomAero aero body kitom koji ukljucuje prednji branik sa velikim usisnikom za vazduh, zadnji difuzor i spojler. Ogibljenje ( KW ) je naravno dodatno spusteno, kocnice su Brembo a Traction Control ( sistem za sprecavanje proklizavanja tockova ) moze da se prilagodjava. Tockovi su 19 incni napred a pozadi od 20 inca sa gumama Michelin Pilot Sport i to 275/30YR-19 napred i 335/30YR-20 nazad. Unutrasnjost ovog sportiste je oplemenjena limitiranom edicijom Connolly koze. Bice napravljena samo 24 komada po za sad nepoznatoj ceni.
Ne, na slici nije Chevrolet Epica koje se prodaje i kod nas vec Holden Epica, novi model australijske marke Holden koja se kao i juznokorejski Chevrolet nalazi u vlasti americkog GM-a. Jednostavno, leplenjem znacke Holdena na Chevroletov proizvod stedi se i novac i vreme potrebno za ravoj potpuno novog modela. Da ne bude zabune i Holden Epica ce se proizvoditi u Juznoj Koreji kao i Chevroletova verzija. Epica je predstavljena juce na salonu u Brisbaneu a u prodaju u Australiji krece u aprilu u 2 verijante ( CDX i CDXi ) i sa izborom od 2 motora. To su 2,0 i 2,5 litarski redni 6-cilindricni benzinci. Po najavama iz Holdena, Epica nudi izuzetnu protivvrednost za ulozeni novac sa svojom "rafiniranom i ekonomicnom voznjom". U ponudi su 2 menjaca; rucni i automatski oba sa 5-stepeni prenosa. Slabiji motor razvija 105Kw/143KS i 195Nm a snazniji 115Kw/156KS i 237Nm. Manji trosi 8,2 a veci 9,3 litra goriva na 100 km. Oba motora zadovoljavaju Euro IV norme. U serijskoj opremi svih verzija se nalaze ABS, cruise control, klima uredjaj, elektro paket, 4 vazdusna jastuka, CD audio sistem sa 6 zvucnika i sl. Cena za sada nije objavljena.
Ova nova ljuta verzija Swifta predstavlja legitimnog naslednika vec legendarnog Swifta GTi sa pocetka devedesetih koji je bio izuzetno popularan i kod nas a narocito medju nasim takmicarima. I cime raspolaze novi Swift Sport ? Vec spolja daje do znanja da se ovde ne radi o obicnoj verziji ovog gradskog auta vec o potentnom sportisti sa velikom snagom za svoju velicinu (3,77 metra) i tezinu koja iznosi 1105 kg. Poveci branici napred i pozadi, krovni spojler na zadnjim vratima, pragovi, 17-incne felne i zavrseci izduvnih cevi, po jedna na svakom "cosku" pozadine ovog malog prznice i neupucenima salju signal da se rec o necem ozbiljnom. U kabini su najvazniji novi deo opreme nova sportska sedista i aluminijumske pedale kao detalj koji kod vlasnika treba da pruzi osecaj prave "vozacke masine". Naravno za ozbiljnost se brine motor od 1,6 litra sa solidnih 92Kw/125KS i 148Nm obrtnog momenta pri 4800 obrt./min. Sa ovom konjicom Swift postize 100 km/h za 8,9 sekundi i maksimalnu brzinu od ravno 200 km/h. Naravno ovo nisu rezultati na nivou jednog Renault Clia RS197 ili nove Opel Corse OPC ali su sasvim dovoljne za nekog gradskog smekera kome auto vise sluzi za pokazivanje nego za jurnjavu po trkackoj pisti. Menjac je rucni 5-stepeni a potrosnja po fabrickim podacima iznosi 7,2 litra ali su test vozaci postigli prosek od realnijih 9,8 litara goriva na 100 km puta. I za kraj jos i cena u Nemackoj koja iznosi 17500 evra pri cemu su ESP ( elektronska kontrola stabilnosti ), 6 vazdusnih jastuka, multifunkcionalni volan, radio sa CD pleyerom, satelitska navigacija i automatska klima deo standardne opreme.
Audi vas vodi u svemir !
Audi organizuje nagradnu igru u saradnji sa americkom svemirskom agencijom NASA i firmom Space Adventurer a glavna nagrada je let u svemir ! Naime onaj srecnik koji da najbolji odgovor na pitanje koji je najbolji covekov izum i zasto, kao nagradu dobija let u svemir na visinu od 62 milje odnosno 100 km pri cemu ce srecni dobitnik leteti brzinom dva put brze od zvuka i doziveti beztezinsko stanje. Vise o tome na sajtu : www.winatriptospace.co.uk. Nazalost ova nagradna igra vazi samo za stanovnike Velike Britanije. Zanimljivo je pri svemu tome da je NASA u svojoj istoriji prijavila 6509 patenata a Audi cak i vise; svih 9621.
Renault Clio Grandtour
Kako Peugeot sprema karavan ( SW ) verziju svoje nove 207-ce, tako su sve glasnije najave da i Renault planira Grandtour ( oznaka Renaulta za karavan modele ) varijantu modela Clio. Nekih konkretnijih informacija nema sem nekoliko crteza koji pokazuju kako bi eventualna karavan verzija Clia mogla da izgleda. Paleta motora bi obuhvatala benzinske i dizel agregate poznate iz sadasnje kombilimuzinske varijante ali sa ipak vecim naglaskom na dizelase. Vecom duzinom automobila profitirali bi putnici na zadnjoj klupi i naravno prostraniji prtljaznik.
Kako prenosi MarketWatch, Ford je prodao Aston Martin koji se seli Louisu Vuittonu, francuskom proizvodjacu luksuznih dobara. Ipak vest je nezvanicna tako da treba sacekati zvanicno saopstenje za neke konkretnije informacije. Ford je prodao britansku marku zbog preko potrebnog kapitala za konsolidavanje firme koja se nalazi duboko u crvenim brojkama o cemu smo nedavno pisali. Kako se nezvanicno saznaje, Ford ce ipak sacuvati 15 odsto vlasnistva u Aston Martinu, a koliko je Louis Vuitton platio za vlasnistvo nad ovom markom za sada se samo spekulise. Pominje se cifra od cak 1,2 milijarde dolara.
Kao sto se vidi iz naslova. Opelova Corsa je osvojila jos jednu nacionalnu titulu automobila godine; ovaj put u Bosni i Hercegovini. "Auto Media Group" je ove godine vec osmi put zaredom organizovala Izbor automobila godine u Bosni i Hercegovini, pod nazivom „BHAUTO07“. Za ovu titulu bilo je nominovano 12 automobila, o cijem je plasmanu odlucivao strucni ziri. Najvise glasova osvojila je Opel Corsa i to 126, drugo mesto sa 112 bodova je osvojio Ford S-MAX i trece mesto sa 99 poena drzi ( obnovljeni ) Mercedes E klase. Osim automobila, izabrani su i terenac godine, to je Audi Q7 i dostavno vozilo godine-Mercedes-Benz Sprinter. Autobus Godine je Neoplan Cityliner, dok je u kategoriji kamiona najvise glasova osvojio Volvo FE. Da podsetimo da je Corsa izabrana za automobill godine i u Srbiji, Hrvatskoj, Ceskoj, kao i to da je osvojila titulu AutoBest 2007. koji za najbolji auto centralne i istocne Evrope dodeljuju novinari iz ovog regiona.
Nedavno smo pisali o dolasku Cadillaca Escalade-a u Evropu a kako je ipak rec o skupljem automobilu, evo vesti koja ce mozda utesiti sve one koji nemaju pare za pomenuti Cadillac. Naime japanska firma DAMD, koja je poznata po prepravljanju jeftinijh automobila tako da izgledaju kao kopija mnogo poznatijih i skupljih modela, napravila je plagijat Cadillaca Escaladea i to na osnovi malog Suzukijevog kombija Every. DAMD nudu kit-komplet spoljasnjih delova za karoseriju koji menjaju izgled ovog Suzukija u minijaturnu kopiju americkog full-size terenca. U DAMD-u su za uspesnu plasticnu operaciju upotrebili novu masku hladnjaka i nanovo oblikovane branike. Japanci su na svoj plagijat dodali hromirane tockove a celu kabinu su naravno oblozili kozom. Puno ime ovog "Cadillaca" iz Japana glasi DAMD concept B type 1 DA64KW.
Nova Toyota Corolla predstavljena u Barceloni
Toyota novu, 10. po redu generaciju svog globalnog bestselera, model Corolla, vec mesecima prodaje u Japanu, a evo sad stize i evropska varijanta. Zvanicna premijera je bila odrzana jos na salonu automobila u Helsinkiju, 30. novembra prosle godine, a prodaja konacno pocinje ovog proleca. Ovih dana su je vozili specijalizovani novinari iz cele Evrope na prezentaciji u Barceloni gde je nedavno odrzana i promocija hatcback verzije koja je dobila novo ime Auris. Corolla je dosad proizvedena u 32 miliona (!) primeraka i predstavlja najbolje prodavani model na svetu. Prva Corolla je inace predstavljena jos 1966. godine a danas se proizvodi u 16 zemalja a prodaje u 140. Iako se u Japanu Corolla sem u sedan varijanti, nudi i kao karavan, u Evropi ce se nuditi samo limuzinska verzija a potpuno je neizvesno da li ce Station Wagon uopste stici u Evropu. Minivan model Corolla Verso ostaje u ponudi ali ga u maju ocekuje redizajn. Model za Evropu se dizajnerski razlikuje od japanske verzije, a upada u oci velika slicnost prednjeg dela ( maska, svetla i branici ) sa jednim drugim Toyotinim modelom tj. modelom Camry za SAD, pa Corolla izgleda kao umanjena verzija istog. Zbog povecane duzine ( sada 4540 mm ) a posebno sirine za 60 mm u odnosu na prethodnika, fabrika obecava vise mesta i komfora za putnike ( ali i dalje nedostaje mesta za kolena pozadi ) uz povecan kvalitet ugradjenih materijala u kabini i povecan kvalitet zavrsne obrade. Naravno ergonomija je vrhunskom nivou. Jedino po ocenama test vozaca, u voznji smeta, odnosno smanjuje preglednost visoka bocna linija automobila koja se dize od prednjeg ka zadnjem delu. Naime ta visoka linija onemogucava vozacu dobar bocni pregled situacije preko desnog ramena a i spoljni retrovizori nisu od vece pomoci. Dakle minus za preglednost. Na polju motorizacije najavljuje se ugradnja 4 motora: 2 benzinca i 2 dizelasa. Motori su naravno isti kao i kod Aurisa. Benzinci su od 1,4 i 1,6 litara zapremine sa 97 odnosno 124KS. Dizelasi su za sada 1,4 D4-D sa 90 KS ( sa njim Corolla postize 175 km/h ) i 2,0 litarski D4-D sa 126 KS ( maksimalna brzina 200 km/h ) a kasnije se ocekuje i 2,2 litarski dizel sa 177KS koji se vec ugradjuje u Auris. Iako su u osnovi i Auris i Corolla napravljeni na istoj osnovi, nisu namenjeni istim kupcima. Dok je Auris sa tvdje podesenim ogibljenjem i nizim tezistem namenjen dinamicnijoj voznji, Corolli sa meksim ogibljenjem vise prija opustena porodicna voznja bez obaranja brzinskih rekorda. I u unutrasnjosti veoma je malo elemenata koji su isti za Auris i za Corollu. Sem zajednickih instrumenata i nekih prekidaca, kabine su prilagodjene razlicitim korisnicima. Kao i kod Aurisa, bezbednost je na visokom nivou pa u Toyoti ocekuju svih 5 zvezdica na EuroNCAP testu. Pitanje cene u Srbiji za sada ostaje otvoreno bar do Salona automobila u Beogradu ( 22.mart-1.april ) gde ce Corolla biti izlozena ali prodaja u nasoj zemlji pocinje tek 15. maja. Nezvanicno se ipak cuje da ce cena za osnovnu varijantu biti povecana za 300 do 500 evra u odnosu na postojeci model Corolle. Cena za 2,0 D4-D sa 126KS na zapadu Evrope iznosi 19500 evra.
Za salon automobila u Chicagu Nissan sprema obnovljene modele Pathfiner i Armada. Prvo o Pathfinderu koga mozemo kupiti i kod nas. Nova verzija za 2008. godinu donosi obnovljeni spoljasnji dizajn u vidu nove maske, doteranih svetlosnih grupa a narocito se primecuju prosireni prednji blatobrani a tu i zanimljivi 12-kraki tockovi. Ali to naravno nije sve. Za Amerikance je najvaznije to da se odsad u Pathfinder ugradjuje i 5,6 litarski V8 motor sa najmanje 300KS ! I dalje je u ponudi poznati 4,0 litarski V6 motor sa 266KS a nama ostaje nada da ce se V8 verzija pojaviti i u Evropi. Veliki model Armada je nama manje poznat ali predstavlja Nissanov odgovor americkim modelima poput Chevrolet Tahoe-a ili Ford Expedition-a. I taj "SUV" dobija novi, bolje reci obnovljen, izgled za auto show u Chicagu. Istini za volju spolja i nema nekih promena koje bi odmah upale u oci ali ipak tu su nova maska i novi branici koji napred imaju povecane otvore za vazduh. Naravno motor je, kao i kod Pathfindera, malopre pomenuti 5,6 litarski V8 sa 317KS. Ali zato su promene u unutrasnjosti brojne i to promene na bolje. Tu su nova instrument tabla, centralna konzola sa novim tasterima koji su sada vidljivi i lakse dohvatljiviji, novi ( kvalitetniji ) materijali u kabini, doterane oplate vrata sa novim osloncima za ruke i plastika koja simulira drvo tek toliko da se podigne ukupni utisak u kabini. Armada inace raspolaze sa 3 reda sedista, DVD navigacijom i Bluetooth konekcijom.
General Motors ce napraviti samo 500 primeraka modela Corvette Indy 500 Pace Car edition i to u kabrio verziji u tzv. Atomic Orange boji sa Indianapolis 500 grafickom temom na karoseriji. "Indy 500" logo kao zastitni znak ce se naci na nekoliko mesta na karoseriji i na sedistima, a diskretni spoljer pozadi je pozajmljen od verzije Z06, a tu su i novi alu tockovi u Sterling srebrnoj boji i delovi kabine u pomenutoj Atomic Orange boji . Motor je V8 sa 400KS. Osnovna cena ove specijalne Corvette iznosi 66995 dolara.
Fordova filijala u Brazilu danas predstavlja detaljno obnovljenu Fordu Fiestu kako u hatchback varijanti tako i u sedan verziji. Prema fabrickom saopstenju Fiesta je dozivela opseznu modernizaciju sto se vidi vec po novom izgledu spoljasnjosti koji u Fordu opisuju kao "elegantan i sofisticiran" ( po izgledu prednjeg kraja to se ne reklo ) i koji sadrzi neke elemente tzv. kinetickog dizajna kako u Fordu opisuju svoj novi dizajnerski pravac. Sa strane i pozadi ostala je neizmenjena tj. ista je kao evropska verzija dok se ceo izgled sedan verzije kratko moze opisati kao "mali Mondeo" pre svega zbog slicnosti prednjeg dela automobila ( maska , svetla ) sa vecim modelom. U kabini je doterana instrument tabla i poboljsana zvucna izolacija. U Brazilu je dosad proizvedeno ukupno 550.000 Fiesti odakle se izvozi na trzista Meksika, Argentine, Cilea, Venecuele, Sirije i trzista Afrika. Kako su male limuzine poput ove Fieste sedan ( duzine 4,21 metra ) neobicno popularne u regionu centralne i istocne Evrope, dakle i kod nas ( Dacia Logan, Chevrolet Aveo, Fiat Albea, Skoda Fabia Sedan ... ), mozda bi u Fordu mogli da razmotre mogucnost prodaje ove Fieste u ovom regionu tim pre sto i Toyota najavljuje novu malu i jeftinu limuzinu.