Iza ovog "šifrovanog" imena krije se nova specijalna edicija najmanje Toyote, koja će se od septembra naći u prodaji u Nemačkoj, i to po ceni od 12.450 evra. Ono ck su inicijali kompanije Calvin Klein (jednog od vodećih svetskih brendova u dizajnu i marketingu ekskluzivnih dobara), pa se ime ove edicije izgovara ck-into-you. Aygo ckIN2U u standardnoj opremi ima bež metalik boju, klima uređaj, MP3 plejer, originalne 14-inčne ckIN2U alu točkove, sedišta u kombinaciji koža/alkantara, kožni volan i kožnu ručicu menjača. Za pogon se brine 1,0 litarski trocilindrični benzinac sa 50kW/68KS, uparen sa 5-stepenim ručnim menjačem ili automatskom transmisijom.
Motoren-Technik-Mayer ili kraće MTM, je nemački tjuner (možda najpoznatiji po Audiju TT Bimoto sa dva motora i 1000KS), koji sada svim zainteresovanim nudi i svoju verziju aktuelnog Audija TT pod nazivom TT RTT 400 RS. Broj 400 u imenu nažalost ne znači da ovaj TT postiže maksimalnih 400 km/h (kao pomenuti TT Bimoto), već samo nagoveštava broj konjskih snaga pod poklopcem motora (tačna snaga pojačanog 3,2 litarskog V6 motora inače iznosi 305kW/415KS). Više od pojačanja motora pažnju privlači ubrzanje MTM-a TT RTT 400 RS do 100 km/h, koje je za tačno pola sekunde bolje od nekoliko desetina hiljada evra skupljeg Audija R8 sa 420KS (tačnije MTM Audi TT RTT 400 RS do stotke stiže za 4,1 sekundu, a R8 za 4,6). Ubrzanje do 200 km/h ovaj TT postiže za 15,3 sekunde, dok mu maksimalna brzina iznosi 282 km/h (R8 može do 301 km/h). MTM se potrudio da njihov TT i vizuelno liči na R8, za šta se brine novi body kit (drugačiji branici sa lamelama i veći otvori za vazduh), koji košta tačno 2000 evra (ovaj MTM Audi TT inače košta 73.000 evra). Novi su i 19-inčni točkovi sa Michelin Pilot Sport gumama, pojačani kočioni sistem (diskovi od 380 mm napred, a 310 mm nazad), sportski izduvni sistem sa četiri završetka (svaki prečnika po 70 mm), a zanimljivo da MTM ovom prilikom nije dirao ogibljenje automobila.
Lexus je predstavio ograničenu Pebble Beach Edition seriju svog Coupe-Cabrio modela SC 430 (krov mu se inače spušta/podiže za 25 sekundi). Ova, već peta specijalna edicija Lexusa SC 430, biće proizvedena u svega 360 primeraka, a u prodaji će se pojaviti krajem avgusta. Odlikuje se jedinstvenim dizajnom eksterijera i elegantnom kombinacijom boja, ekskluzivnih za ovu Pebble Beach Edition verziju. Konkretnije, karoserija je ofarbana u Smoky Granite Mica boju, dok je unutrašnjost u ekskluzivnoj dvobojnoj Camel i Ecru koži. Da se ovde radi o posebnoj seriji, potvrđuju i javorovo drvo u kabini i specijalni hromirani logo ove serije, koji se nalazi na blatobranima i kabini automobila (na centralnoj konzoli). Specijalitet ove serije su i šestokraki, 18-inčni hromirani točkovi (sa run flat pneumaticima). Inače, SC 430 pokreće 4,3 litarski V8 motor sa 288KS, dok se snaga na zadnje točkove prenosi preko sekvencijane 6-stepene ECT-i transmisije. Ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) traje 5,8 sekundi, a maksimalna brzina je limitirana na 240 km/h. Lexus SC 430 je opremljen elektronskim sistemima kao što su ABS, EBD, BAS, TRAC (traction control) i VSC (elektronska kontrola stabilnosti). Osim toga, svaki SC 430 ima kao standardni deo opreme i Mark Levinson Premium Sound System sa devet strateški pozicioniranih zvučnika, koji ovaj Lexus pretvaraju u privatnu koncertnu dvoranu.
Da li je ovo novi Volkswagen Golf VI ?
Nemački AutoBild (www.autobild.de) navodi da su ovo prve slike novog VW Golfa VI, o kome se poslednjih meseci mnogo piše, a još više nagađa. Zato još više privlače pažnju bombastični naslovi "Svetski ekskluziv", "prve slike", "kako stvarno izgleda" na naslovnoj strani najnovijeg broja ovog nemačkog magazina. Na stranu atraktivni naslovi, koji služe da se proda novina, ali AutoBildove kompjuterski generisane slike obično i nisu daleko od konačnog proizvoda. Da li su u pravu i ovaj put, pokazaće vreme. Prema ovim slikama (ako se pokažu verodostojnim), budući Golf VI baš i ne donosi neku dizajnersku revoluciju, što se doduše pretpostavljalo i ranije. Jednostavno, Golf je najvažniji model fabrike i rukovodstvo VW-a nema nameru da nepotrebnim i rizičnim dizajnerskim eksperimentima ugrozi poziciju bestetelera koju Golf ima, tako da se ovde radi o evoluciji izgleda postojećeg Golfa (što se naročito odnosi na bokove automobila, koji su praktično nepromenjeni u odnosu na aktuelnu "Peticu"). Osim toga, i dimenzije će biti veoma slične postojećem modelu. Očekuje se da novi Golf stigne na tržište krajem 2008. godine dok ga Amerikanci neće videti do 2009. ili čak 2010. godine. Inače, tamo će se i dalje prodavati kao Rabbit. Kao i ranije, i Golf VI će pokretati široka paleta benzinskih i dizel agregata, među kojima se nalaze i novi 1,6 litarski TSI sa 200KS i 2,0L sa 260 konja, koji bi pokretao novi Golf GTI (sadašnji ima 200KS). Pominje se i mogućnost ugradnje 3,6 litarskog V6 motora iz Passata R36, koji bi u Golfu razvijao 281KS.
Novitec Fiat Grande Punto X-One je naslednik prošlogodišnjeg Novitecovog Grande Punta Sport, a svojim novim aero body paketom donosi još više vizuelne ekstravagancije nego ranije. Agresivni (u pravom značenju te reči) X-One kit sastoji se od novog prednjeg branika sa spojlerom, novom haubom motora, moćnijih pragova, zadnjeg krovnog spojlera, otvora za vazduh na krovu i novog zadnjeg branika sa difuzorom. Nemački specijalista za obradu italijanskih automobila je ovom Puntu dodao još i dvodelnu prednju masku hladnjaka, "trepavice" na prednjim svetlima, četiri završetka izduvnog sistema od nerđajućeg čelika (po dva na levoj i desnoj starni, svaki prečnika 90 mm), kao i podešavajuće sportsko ogibljenje, kojim se Punto X-One može spusti za 35 do 75 mm. Tačku na i predstavljaju crni Novitec type N8 točkovi od 18 inča sa gumama 215/35R18. I kabina je dobila par novih detalja u vidu aluminijumskih pedala i crnih patosnica sa crvenim Novitec logom. Što se motora tiče, Novitec je pojačao 1,9 litarski JTD dizelaš (serijski model razvija 96kW/130KS i 280Nm), koji sada raspolaže snagom od 118kW/160KS i 328Nm obrtnog momenta pri 1950 obrt./min. (što je dovoljno da ovaj dizel Punto ubrza do 100 km/h za 8,6 sekundi, dok je maksimalna brzina 210 km/h).
Nova prodajna kampanja za Volkswagen Polo Remiks
Od 20. avgusta počinje nova prodajna kampanja domaćeg generalnog uvoznika za Volkswagen, firme Porsche SCG (tel. 011/3042-400, www.volkswagen.co.yu), vezana za najprodavaniji model ove marke kod nas. Kampanja pod nazivom "Polo Remiks" nudi besplatan kasko od 5 godina i uštedu na modelu Polo od 750 evra. Ušteda se odnosi na Trend paket koji sadrži radio, četvoro vrata i klimu. Besplatan kasko ostvaruje se saradnjom sa finansijskom kućom Porsche Leasing. Kampanja Polo Remiks traje do 1. oktobra. U akciji učestvuju svi Volkswagen dileri u Srbiji.
Osim potpuno novog crossover modela EX35, Infiniti je istovremeno predstavio i obnovljenu verziju svoje limuzine M serije za 2008. godinu. Ako za trenutak ostavimo po strani manja kozmetička doterivanja spoljašnjosti i unutrašnjosti, najveću novost u stvari predstavlja uvođenje verzije sa pogonom na sva četiri točka u varijantu sa 4,5 litarskim V8 motorom od 325KS, koji sada nosi oznaku M45x. Tako sada oba modela Infinitijeve M serije imaju u programu i verzije sa AWD integralnim pogonom (ranije je već postojao model M35x sa manjim 3,5 litarskim V6 motorm). Estetski posmatrano, M za 2008. je dobio doterani izgled prednjeg i zadnjeg dela (maska, branici, svetla pozadi, hromirani detalji, novi alu točkovi od 18 i 19 inča i nove boje za karoseriju), dok je unutrašnjost osvežena novom centralnom konzolom, novim osvetljenjem instrument table, revidiranim navigacionim sistemom i novim bojama. I ovaj restilizovani Infiniti M je poput pomentog EX35 dobio LDP sistem (Lane Departure Prevention), koji upozorava vozača kada je izašao iz kolovozne trake bez uključenja žmigavaca. Takođe, prethodna Sport verzija je zamenjena novom verzijom nazvanom Sport Package, koja uključuje jedinstveni stajling eksterijera i interijera (između ostalog, tu su drugačiji branici, pragovi, tamnija kućišta prednjih svetala i 19-inčne alu felne).
BMW je najavio da će u prvoj polovini naredne godine na tržište lansirati seriju 3 Coupe (model E92) sa pogonom na sva četiri točka, koji se inače već neko vreme ugrađuje u limuzinsku verziju serije 3 (model E90). BMW 335Xi Coupe će pokretati isti 3,0 litarski 6-cilindrični biturbo motor sa 225kW/306KS kao i aktuelni 335i Coupe, ali će verzija sa pogonom na sva četiri točka imati za nijansu bolja ubrzanja od svog brata sa pogonom samo na zadnjoj osovini. Naime, od ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h), novi BMW 335Xi Coupe sa manuelnim menjačem će postizati za 5,2 sekunde, a sa automatskim za 5,3 sekunde, što je za 0,1 sekunde bolje od BMW-a 335i sa ručnim menjačem, odnosno za 0,2 sekunde brže od BMW-a 335i sa automatskom transmisijom. Po nezvaničnim informacijama, BMW 335Xi Coupe koštaće 42.600 dolara pa naviše, što je za 1800 dolara više u odnosu na verziju sa samo zadnjim pogonom (cena važi za SAD).
Opel Astra Classic II ide kao alva
Izvor : www.novosti.co.yu
Od 1. avgusta, kada je počela prodaja automobila "astra klasik II" bez carine, dnevno se na domaćem tržištu proda oko 30 ovih vozila. Do juče je prodato 430 "astri". U "Zastavi" procenjuju da će, na osnovu potražnje, do kraja meseca prodati oko 600 tih "Opelovih" modela. Prema rečima Zorana Radojevića, generalnog direktora Grupe "Zastava vozila", interesovanje kupaca za sve modele je izuzetno veliko. Podjednako dobro se prodaju modeli sa benzinskim motorom od 1.400 do 1.600 kubika, kao i model sa dizel-motorom od 1.700 kubika. "Zastava" će do kraja godine uvesti tri hiljade, a naredne još osam hiljada "astra klasik II". - Saradnja sa "Dženeral motorsom" odvija se prema dogovorenoj dinamici - kaže Radojević. - Intenzivno se radi na projektovanju nove tehnologije za proizvodnju "astre" do kraja sledeće godine.U proteklih mesec dana u "Zastavi" su boravile dve ekipe stručnjaka ove kompanije, koje su sagledavale mogućnosti za proizvodnju novog motora. Razmena iskustava biće nastavljena odlaskom "Zastavinih" stručnjaka u jednu od fabrika "Dženeral motorsa". Inače, osnovni model "astre klasik II" na domaćem tržištu prodaje se za 10.800 evra.
Citroen C-Airscape
Citroen je ranije najavio da će slike svog novog koncepta C-Airscape objaviti u ponedeljak 20. avgusta, ali kako je to već uobičajeno u poslednje vreme, fotografije i ovog automobila su se pre vremena (i bez volje same fabrike) danas pojavile na internetu (zasluga za to pripada jednom od članova foruma "planete-citroen"). C-Airscape predstavlja elegantnu studiju kabrioleta srednje klase sa četiri sedišta i krovom izrađenim od od karbon fibera i stakla. C-Airscape takođe najavljuje i izgled novog Citroena C5, koji će od ovog koncepta praktično u potpunosti preuzeti izgled prednjeg i zadnjeg dela automobila (90-95 %). U ovaj koncept je ugrađen 2,7 litarski V6 HDi dizel motor sa 150kW/208KS pri 4000 obrt./min. i 440Nm obrtnog momenta pri 1900 obrt./min., koji kao gorivo može da koristi i biodizel, a menjač je automatski sa šest stepeni prenosa (naravno uz ovaj motor neizostavno ide i DPF filter za čestice čađi). Citroen će C-Airscape promovisati već na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu (11. do 23.septembar), dok se i premijera serijskog modela C5 II očekuje na pomenutom salonu, mada je moguće da se prezentacija održi i na salonu u Ženevi, na proleće naredne godine. Osim elegantnog, pa i moćnog izgleda (izdužena silueta, veliki otvori za vazduh, 19-inčni točkovi, hromirane izduvne cevi, LED svetla), C-Airscape donosi i par novotarija kao što su Snow Motion traction control sistem i UrbanHybrid sistem, koji je zadužen za isključivanje motora dok automobil stoji (npr. na semaforu), a čim vozač pritisne gas, sistem automatski ponovi pali motor (rezultat je smanjena potrošnje goriva i emisija CO2).
Kao što je poznato, Dacia Logan se u Brazilu prodaje kao Renault Logan, a nedavno je fabrika u Brazilu promovisala i trkačku verziju ovog jeftinog automobila, koji će oduševiti ljubitelje trka i koga pokreće i bioetanol E85 gorivo (kombinacija 85 % etanola i 15 % benzina). Logan Tuning pod haubom ima 1,6 litarski motor sa 16 ventila, koji razvija 110KS pri 5750 obrt,/min. i 148Nm (ako ga pokreće benzin) i 115KS pri 3750 obrt./min. i 152Nm, ako se kao gorivo koristi bioetanol. Auto je napravljen u saradnji sa kompanijama kao što su Elf, Nokia, ATW Motorsport, Eibach, Momo i Siemens VDO. Ipak, motor na bioetanol ne privlači toliku pažnju kao agresivan aero body paket na automobilu. Tu su : atraktivniji prednji branik (sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom), moćniji pragovi, veliko krilo na poklopcu prtljažnika, dve izduvne cevi (u potpunosti integrisane u zadnji branik), kao i upadljiva kombinacija boja (žuta, plava, crna i bela), 19-inčni alu točkovi sa ogovarajućim gumama, spušteno ogibljenje i disk kočnice na zadnjim točkovima. Posebna priča je unutrašnjost Logana Tuning, koja je dobila dvobojna, kožna Recaro sedišta sa izraženim bočnim osloncima, CD/MP3 audio sistem firme Siemens VDO, u kombinaciji sa dva pojačala marke Alpine i četiri zvučnika, od kojih se dva nalaze u prtljažniku.
Novi paket za ulepšavanje i pojačanje Audijevog A5 stiže iz tjuning firme Hofele Design (specijalista za preradu svih Audijevih modela, naročito onih više klase poput A8, R8 i Q7). Odmah se primećuje namera dizajnera ove kompanije da izgled Audija A5 približe modelu R8, a to je postignuto novim branicima (od visoko kvalitenog PKG materijala) sa velikim otvorima za vazduh (napred) i horizontalnim lamelama (i napred i pozadi), čime je dobijeno ne samo na vizuelnoj sličnosti sa R8, već i na agresivnosti samog A5 Coupea. Hofele je dodao još i spojler na poklopcu prtljažnika, velike ovalne završetke izduvnog sistema (integrisane u zadnji branik), bočne "suknjice" sa dodatnim otvorima za vazduh i Largo –RS 20 točkove (veličine 9Jx20 inča sa gumama 255/30 R 20). Uz sve ovo, auto je spušten za 40 mm, a proširen je i trag točkova. Toliko o novom izgledu. Što se motora tiče, serijski 3,0 litarski TDI dizelaš je pojačan sa 177kW/240KS i 500Nm obrtnog momenta na 206kW/280KS i 580Nm. Hofele Design sprema i preradu interijera (uključuje upotrebu karbona, egzotičnog drveta i kože), koji će uskoro biti ponuđen kupcima.
Evo konačno i zvaničnih slika novog kompaktnog EX35 crossover modela japanskog Infinitija (u vlasništvu Nissana), čiju najavu su kroz EX Concept mogli da vide posetioci salona u Njujorku (aprila ove godine). Serijska verzija verno prati linije EX Concepta (dugačka hauba, kratki prepusti karoserije, linije krova), što znači da EX35 (sa 5 sedišta) predstavlja fuziju luksuznog coupea sa četiri vrata i nekog sportskog SUV automobila (zato i pripada crossover kategoriji). Za izgled je inače bio zadužen Infinitijev dizajn centar u Japanu. Novi EX35 koristi već postojeću FR-L platformu kao i Infiniti M, FX i G modeli, dok je za pogon zadužen 3,5 litarski V6 benzinac sa 290KS, uparen sa 5-stepenim automatskim menjačem, koji ima i mogućnost ručnog šaltovanja (pogon je naravno na sva četiri točka). Zahvaljujući dužini od 4631 mm (međuosovinsko rastojanje 2800 mm) i širini od 1803 mm, prema fabričkom saopštenju novim Infinitijem se i dalje lako upravlja u gradskim sredinama, dok je visina od 1589 mm (bez krovnih nosača) zaslužna za niže težište i dinamičnije vozne osobine ovog modela u odnosu na ostale 4x4 automobile. Od opreme (bilo standardne bilo opcione) izdvajaju se napredni Around View Monitor (AVM) sistem za pomoć pri parkiranju (kome pomažu četiri male kamere), zatim Lane Departure Prevention sistem (vozača upozorava kada prelazi liniju na putu bez uključenih žmigavaca), Schratch Shield boja, koja sama sebe može da "isceli" od manjih ogrebotina (tu sposobnost zadržava tri godine od dana proizvodnje automobila), Bi-Xenon prednja svetla, LED zadnja svetla, dupli (hromirani) završetak izduvnog sistema, 17 ili 18-inčni alu točkovi (sa gumama 225/60R17, odnosno 225/55R18) zadnji krovni spojler, VDC elektronska kontrola stabilnosti sa TDC sistemom (Traction Control), inteligentni Cruise Control, Bluetooth Hands-Free sistem, prednji i zadnji parking senzori, Bose Premium Audio sistem sa 11 zvučnika, iPod konekcija, satelitska navigacija, vozačevo sedište koje se pomera u 8 smerova (sa opcijom grejanja istih), dok se elektronski sistemi kao što su ABS, EBD i BAS jednostavno podrazumevaju. Inače, prodaja ovog crossovera "zavodljivog dizajna, elegantnog interijera i inovativnih tehnologija" u SAD-u počinje krajem ove godine. EX35 je takođe vitalan model za Infinitijev "napad" na Evropu, jer od jeseni sledeće godine japanski luksuzni brend konačno stiže i na tržište Starog kontinenta, a EX35 će biti jedan od aduta (evropska premijera Infinitija EX35 održaće se na salonu u Ženevi narednog proleća). Pored EX35, Evropljani će biti u mogućnosti da kupe i modele G sedan, G Coupe i naslednika aktuelnog FX-a, koga viđamo i na našim putevima.
BYD Auto F-1
Kineski automobili su poznati po niskim cenama, lošim rezultatima na testovima bezbednosti, a posebna priča je njihovo kopiranje dizajna već postojećih evropskih i japanskih automobila. Firma BYD Auto naravno nije nikakav izuzetak, pa tako ne iznenađuje činjenica da će njihov novi, i ujedno najmanji model u paleti, planiran za kraj 2008. ili 2009. godine, biti samo dobra kopija aktuelne Toyote Aygo. Prema prototipovima, koji su pre nekoliko meseci uhvaćeni tokom fabričkih testiranja i prema ovim kompjuterskim crtežima, ovaj BYD F-1 se od originala razlikuje samo po modifikovanim prednjim i zadnjim svetlosnim grupama i znaku proizvođača na maski hladnjaka i zadnjim (staklenim) vratima. Ako je i od Kineza, mnogo je. Zanimljivo je takođe da kineski sajtovi zaključuju da je F-1 prilično cool auto (upotrebili su baš tu reč) te da liči na Citroen C2 (modifikovani Peugeot 206 za Kinu), a Toyotu Aygo uopšte ne pominju, kao da ne postoji. BYD auto je i inače poznat po klonovima različitih modela. Tako BYD F3 predstavlja plagijat Toyote Corolle sedan (sada već stare generacije), model F6 je kombinacija stilova Honde Accord (američke verzije) i Mercedesa S klase, a kabriolet F8 je čista kopija Mercedesa CLK (prednji deo) i Renaulta Megane CC (bok i zadnji kraj automobila).
Peugeot je nedavno proširio ponudu agregata za svoj elegantni 407 Coupe, i to novim 2,0 litarskim HDi dizelašem (naravno ima i nezaobilazni filter čestica čađi). Motor razvija 100kW/136KS i 320Nm obrtnog momenta (sa overboost funkcijom ta vrednost kratkotrajno raste na 340Nm), a uparen je sa manuelnim menjačem sa šest stepeni. 1600 kg težak 407 Coupe do 100 km/h ubrzava za 10,1 sekundu, postiže maksimalnih 208 km/h, prosečno troši 5,9 litara dizela na 100 km, dok emisija CO2 iznosi 156 g/km. Cene u Francuskoj se kreću od 32.400 evra za verziju Sport, pa do 39.850 evra za 407 Coupe sa Feline opremom. Već i Sport donosi 16-inčne alu felne, xenon prednja svetla, cruise control sa limitatorom brzine, pomoć pri parkiranju, dvozonsku klimu, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, senzore za nadgledanje pritiska u gumama, automatsko uključivanje svetala i brisača itd.