Kia Sports Coupe Concept - drugi deo
Ovo je već druga tzv. teaser slika nove studije korejske Kia-e, koja će biti promovisana u septembru na salonu u Frankfurtu. Prvu sliku novog Sports Coupe Concepta (pokazuje samo prednji deo automobila) Korejci su objavili još tokom jula, a sada je stigla i druga, koja pak prikazuje samo profil ovog 2+2 koncepta, dugačkog 4,3 metra. Drugih podataka uz sliku nema, pa ćemo na informacije o motoru i ostalim karakteristikama morati da sačekamo pomenuti salon u Frankfurtu (očigledno da će Kia informacije deliti na kašičicu). Ipak, nova slika pokazuje zanimljiv detalj u vidu prilično produženog krova, koji nije baš u stilu pravih Coupe modela, a tu je i naglašen zadnji blatobran, koji doprinosi snažnijoj pojavi. Novi koncept (koji treba da nam pokaže u kom pravcu će se kretati dizajn ove marke u budućnosti) realizovao je Kia-in evropski dizajnerski tim na čelu sa Peterom Schreyerom (radio je za Audi, a od septembra 2006. prešao u Kiu), koji je siguran da će u Frankfurtu "Kia iznenaditi čitav automobilski svet, kada ljudi vide naš novi sportski koncept uživo".
Audi Q7 V12 TDI sa 500 konja stiže 2008.
Kao što se i očekivalo posle predstavljanja prototipova na salonima u Parizu i Detroitu, Audi će u drugoj polovini 2008. godine na tržište lansirati i serijsku varijantu svog SUV modela Q7 pokretanog izuzetnim 6,0 litarskim TDI dizel motorom sa svih 368kW/500KS i 1000Nm obrtnog momenta (dostupan već od 1750 obrt./min.). To će omogućiti Audiju Q7 V12 TDI ubrzanje do 100 km/h za samo 5,5 sekundi, ali će maksimalna brzina biti ograničena na "samo" 250 km/h (bez blokade bi verovatno mogao preko 300 km/h). Motor već sada zadovoljava nove Euro5 norme, dok će prosečna potrošnja iznositi 12 litara dizela na 100 km. Prototip ovog Audija je pre nekoliko dana uhvaćen tokom testiranja, i to praktično bez ikakve kamuflaže. U odnosu na standardni Q7, ovaj V12 TDI ima agresivniji aero body paket, pre svega se ističu novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh, novi alu točkovi, dorađena single-frame maska kao i branici i pragovi u potpunosti u boji karoserije.
Nemački Edo Comeptition je već obradio "običan" Maserati MC12, ali budući da je italijanjska marka kupcima ponudila i ograničeni broj primeraka putne varijante trkačkog Maseratija MC12 GT1, Edo Competition je doradio i tu Corsa verziju. Ipak, ljudi iz Edo Competitiona nisu dirali već ionako snažan 6,0 litarski V12 motor sa 555kW/755KS (pri 8000 obrt./min.) i 740Nm obrtnog momenta, već su pažnju usmerili na ogibljenje, kočnice i izduvni sistem. Tako je njihov Maserati MC12 Corsa dobio potpuno novo ogibljenje (razvijeno uz pomoć firme KW), nove kočnice (keramički diskovi od 396 mm napred, 360 mm nazad), novi izduvni sistem (od nerđajućeg čelika) sa četiri izduvne cevi prečnika 100 mm, a standardni točkovi su zamenjeni lakšim 19-inčnim napred i 20-inčnim nazad (sa gumama 265/35 ZR19 napred, odnosno 335/30 ZR20 nazad). Uz upadljivu narandžastu boju, to je to. Maserati MC12 Corsa inače ima skoro 400 kg manje u odnosu na standardni MC12, tačnije umesto 1531 kg, težak je samo 1150 kg, što znači da odnos kg/KS iznosi 1,5 kg po KS. Maksimalna brzina prelazi 200 milja na sat, tačnije 203 milje ili 327 km/h.
Ukrajinski Kremenchugsky Avtosborochny zavod (KrASZ) postigao je dogovor o SKD (semi-knocked-down) montaži automobila kineske kompanije Great Wall. Predviđeno je da hale ovog zavoda u gradu Kremenčug do kraja ove godine napusti prvih 700 komada SUV modela Safe i Hover (na slici) kao i pick-up modela Wingle. Zanimljivo je da će modeli Great Walla montirani u Ukrajini imati garanciju u trajanju od pet godina ili 80.000 km. Inače, Kremenchugsky Avtosborochny zavod (u vlasništvu kompanije AIS) već montira i automobile ruske Lade (od novembra 2002.), korejskog Ssangyonga (od kraja 2005.) i kineskog FAW-a, a Great Wall je jedan od vodećih kineskih proizvođača SUV i pick-up modela sa godišnjim kapacitetima od oko 150.000 vozila.
Volkswagen će uskoro proširiti svoju BlueMotion porodicu novim članom. Naime, posle Pola, Passata i Passata Variant, i Golf dobija svoju BlueMotion verziju sa visokom energetskom efikasnošću (u prevodu manja potrošnja uz iste performanse). To je postignuto finim podešavanjem već ionako efikasnog 1,9 litarskog TDI dizel motora sa filterom čestica, dužim prenosnim odnosima menjača u trećoj, četvrtoj i petoj brzini, gumama 195/65 R 15 sa smanjenim otporom kotrljanja, spuštenim ogibljenjem kao i poboljšanjem aerodinamike automobila (vrednost Cw iznosi 0,30 umesto 0,32). Rezultat ? Golf BlueMotion sa 77kW/105KS i 250Nm obrtnog momenta postiže 190 km/h, prosečno troši 4,5 litre dizela na 100 km (što uz rezervoar od 55 litara podrazumeva autonomiju od 1200 km), a emituje 119 grama CO2 po kilometru. U poređenju sa standardnim Golfom 1,9 TDI, potrošnja je manja za 0,6 litra, emisija CO2 za 16 g/km, a maksimalna brzina je veća za 3 km/h. Premijera će naravno biti već na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu, a prodaja u Nemačkoj počinje krajem godine po ceni od 20.615 evra pa naviše (odnosno Golf BlueMotion je od jednako opremljenog Golfa 1,9 TDI skuplji za samo 315 evra).
Chevrolet za septembarski salon u Frankfurtu najavljuje prezentaciju novog, odnosno kompletno prerađenog Chevrolet Avea u hatchback verziji. Najvažnije promene u odnosu na prethodnika čine njegov agresivni eksterijer (naročito prednji kraj), unapređena unutrašnjost i novi 1,2 litarski benzinski motor. Najviše pažnje naravno privlači napadni prednji deo, i to pre svega zahvaljujući ogromnoj saćastoj masci hladnjaka, koja je podeljena na dva dela horizontalnom prečkom na kojoj se nalazi i veliki znak Chevroleta (hmm, gde li su predvideli mesto za registarsku tablicu ?). Tu su i nova zakošena prednja svetla, drugačiji branici i hauba dok je zadnji deo osvežen novim okruglim svetlima. Uopštev uzev, Aveo hatchback sada deluje mnogo dinamičnije i atraktivnije (u stilu većih modela Captiva i Epica), a da sve ne bi ostalo samo na izgledu, tu je i novi 1,2 litarski benzinac sa 62kW/84KS, kome društvo pravi i već postojeći 1,4 litarski, ali koji je malo pojačan pa sada razvija 72kW/98KS (ranije 69kW/94). Uz ovaj snažniji motor se može dobiti i automatska transmisija. Kasnije će paletu upotpuniti i mali 1,5 litarski trocilindrični dizel agregat. Što se dimenzija tiče, novi Aveo je duži, širi i viši u odnosu na prethodnika (dužina sada iznosi 3920 mm, širina 1680 mm, visina 1510 mm), jedino je međuosovinsko rastojanje ostalo neizmenjeno i iznosi 2480 mm. Zapremina prtljažnika je 220 litara u osnovnoj konfiguarciji, dok sa preklopljenom zadnjom klupom raste na 980 litara. Prodaja obnovljenog Avea hatchback počinje u martu sledeće godine.
Mercedesova E klasa sa inovativnom BLUETEC tehnologijom došla je i u Evropu. Naime, posle pozitivnih iskustava iz Amerike (gde se E klasa BLUETEC prodaje od jeseni prošle godine), Mercedes je odlučio da i evropskim kupcima ponudi model E 300 BLUETEC sa ovom tehnologijom, kojom je nemačka kompanija kod dizel motora postigla drastično smanjenje emisije štetnih gasova (posebno azot-oksida) i koja zadovoljava buduće Euro5 standarde (stupaju na snagu 2011. godine). Mercedes tvrdi da je zahvaljujući ovoj tehnologiji (između ostalog podrazumeva oksidacioni katalizator, SCR katalizator, AdBlue rastvor i filter čestica čađi), motor u modelu E 300 BLUETEC jedan od "najčistijih i najefikasnijih agregata na svetu." E 300 BLUETEC pokreće 3,0 litarski V6 motor sa 155kW/211KS i 540Nm obrtnog momenta, koji prema fabričkim podacima troši 7,3 litra dizela na 100 km. Maksimalna brzina iznosi 244 km/h, dok ubrzanje do 100 km/h traje 7,2 sekunde. Ova E klasa se osim smanjenjem emisije štetnih gasova, može pohvaliti i dinamičnim karakteristikama, komfornim ogibljenjem, prijatnom unutrašnjošću i izuzetnim bezbednosnim standardima. Mercedes već najavljuje da će uskoro proširiti paletu svojih vozila sa BLUETEC tehnologijom (konkretnije, radi se o modelima GL, M i R klase, ali će se oni prvo pojaviti u SAD-u). Da podsetimo da je Mercedes u martu ove godine na salonu u Ženevi prikazao i koncept Vision C 220 BLUETEC, prvi automobila sa 4-cilindričnim motorim, u koji je ugrađena ova ultra-čista BLUETEC dizel tehnologija. Kao i prethodni Mercedesov koncept Vision GL 420 (iz januara ove godine), i ovaj pokazuje u kom pravcu će se kretati razvoj dizel motora. Naime, već sada dizel motor u Vision C 220 BLUETEC konceptu zadovoljava stroge standarde Euro6, koji će u Evropi stupiti na snagu tek 2015. godine. I što je najlepše, sa snagom od 125kW/170KS i 400Nm obrtnog momenta, ovaj auto troši samo 5,5 litara goriva na 100 km, naravno po fabričkim podacima. Kako već i standardni Mercedes C klase (W204) ispušta za 15 % manje CO2 u životnu sredinu u odnosu na stari model (W203), Vision C 220 BLUETEC "preti" da postane jedan od najčistijih vozila uopšte. Što se pomenutog koncepta Vision GL 420 tiče, radi se o doteranoj GL klasi sa moćnom V8 mašinom, BLUETEC tehnologijom i 216kW/290KS kao i 700Nm obrtnog momenta. Mercedes tvrdi da Vision GL 420 Concept troši samo 9,8 litara dizela na 100 km puta, što znači da mu autonomija iznosi skoro 1000 km.
Novi Nissanov coupe za 2010. godinu
Nissan priprema manji sportski coupe, koji bi trebao da se na tržištu pojavi do 2010. godine. Ovim modelom japanska kompanija proširuje svoju paletu vozila na deo tržišta gde nije prisutna još od vremena modela Silvia (u Evropi 200SX), koji je bio popularan među mlađim kupcima. I novi coupe (zasad mu se ne zna ime) cilja prvenstveno na mlađu publiku, a njegov mogući izgled vidite na slici. Dizajneri su inspiraciju pronašli u novijim Nissanovim koncept modelima poput modela Urge i Foria Concept. Novi coupe biće dugačak 4,35 metra, a pokretaće ga 2,0 litarski motor sa oko 250KS.
Nedavno je nemački ADAC u svom tehničkom centru u Landsbergu izvršio crash test kineske limuzine Brilliance BS6, a rezultati su bili katastrofalni. Podsećamo, po standardima EuroNCAP organizacije (koja vrši ispitivanje bezbednosti vozila i na osnovu rezultata podeljuje već famozne zvezdice), Brilliance je na testu ADAC-a osvojio samo jednu zvezdicu (od mogućih 5) za sigurnost putnika. Međutim, ispostavilo se da da to nije i apsolutno dno što se tiče bezbednosti (bolje reći nebezbednosti) kineskih automobila. Na YouTubu je nedavno objavljen video najnovijeg crash testa još jednog kineskog automobila. Radi se o modelu Amulet, kineske kompanije Chery (one sa kojom je Chrysler nedavno potpisao sporazum o proizvodnji malih automobila), a test je sproveo ruski auto magazin Auto Review. Ukratko, po standardima EuroNCAP, Chery Amulet (kineska verzija prvog Seata Toledo) je prilikom frontalnog sudara izgleda postigao još gore rezultate od pomenutog Brilliancea BS6, pa ruski magazin sada poziva da se auto povuče sa tržišta. Auto Review takođe sugeriše da Chery možda koristi čelik niskog kvaliteta da bi smanjio troškove proizvodnje i cenu ovog modela, koji u Rusiji košta oko 9000 dolara (6570 evra) i predstavlja Chery-ev najprodavaniji model u Rusiji. S druge strane, iz Chery-a je stiglo saopštenje u kome se naglašava da je test bio pristrasan, a pominje se i jedna veoma zanimljiva činjenica. Naime, laboratorija gde je izvršen crash test, pripada Chery-evom ljutom rivalu-Ladi ! Kome verovati ? Najbolje da pogledate video...
Na krilima velikog uspeha Range Rovera Sport na tržištu SAD-a, Land Rover je odlučio da kupcima ponudi specijalnu verziju ovog modela sa dodatkom LE u imenu (Limited Edition), koja će se na tržištu Severne Amerike naći u samo 250 primeraka, i to po ceni od 81.450 dolara. Da bi se razlikovao od standardnih verzija, specijalni Range Rover Sport ima nekoliko novih estetskih detalja poput doteranih branika, većeg zadnjeg krovnog spojlera, donjih delova automobila ofarbanih u boju karoserije, drugačijih izduvnih cevi i 20-inčne Stormer točkove. Unutrašnjost je opremljena Luxury Interior paketom koji, između ostalog, sadrži kožna sedišta, ručno poliranu hrastovinu, adaptivni cruise control, audio-vizuelni zabavni sistem za putnike na zadnjim sedištima itd. U Land Roveru napominju da je Range Rover Sport LE namenjen kupcima koji žele nešto malo drugačije, odnosno određeni nivo personalizacije, koji oslikava njihov ukus i stil. Ovaj luksuzni terenac pokreće 4,2 litarski Supercharged V8 motor sa 390KS u kombinaciji sa permanentnim pogonom na sva četiri točka i proveranim Land Roverovim Terrain Reponse sistemom.
Novi Hyundai Coupe/Tiburon-zvanična skica ?
Objavili smo već nekoliko špijunskih slika novog Hyundaijevog modela Coupe (u Americi Tiburon), a juče se na netu pojavila i ova skica tog automobila za koju mnogi smatraju da predstavlja zvaničan fabrički crtež, koji je nekako procureo u javnost. Izgled automobila na skici liči na osnovni oblik prototipova, koji su nedavno uhvaćeni tokom testiranja u SAD-u, a sada smo u prilici (ako je ovo stvarno zvanična skica) da vidimo kako će definitivno izgledati prednji deo novog Coupea, koji je na onim špijunskim slikama od pre nekoliko dana naravno bio zamaskiran. Da podsetimo da je Hyundai i zvanično potvrdio da će novi Coupe/Tiburon imati pogon na zadnje točkove, a premijera se očekuje krajem 2008. ili 2009. godine. Inače, budući Coupe dimenzijama daleko premašuje aktuelni model, naročito u širini. Kako će novi Coupe/Tiburon imati tzv. BH platformu buduće Hyundaijeve luksuzne limuzine Genesis, za očekivati je da dobije i njen 4,6 litarski V8 motor, dok bi osnovnu motorizaciju činio V6 agregat (bar u Americi, dok bi u Evropi mogao da se ponudi i sa četvorocilindričnim motorom).
Serijski Porsche 911 Turbo ima 480KS i 620Nm obrtnog momenta, SpeedART Porsche 911 BTR-XL raspolaže sa 530KS, Sportecov 911 Turbo sa oznakom SP580 razvija 580KS i 765Nm, a TechArt 911 Turbo GTstreet ima 630KS i 820Nm. Ima li ko jači ? Ima ! Zove se Gemballa Avalanche GT2 650 EVO-R i raspolaže pravom konjicom od 650KS i 820Nm, odnosno sa svih 750KS u snažnijoj verziji. Već varijanta sa 650 konja postiže 100 km/h za 3,3 sekunde, a 200 km/h za manje od deset sekundi dok maksimalna brzina iznosi 208 milja na sat odnosno 335 km/h. Pomenuti Sportec SP580 sa 338 km/h i TechArt 911 Turbo GTstreet sa 345 km/h su dakle u pogledu maksimalne brzine ipak bolji. Zato Gemballa ima i pomenutu snažniju varijantu sa 750 konja, mada za sada nema podataka o njenim performansama kao ni o ceni. Naravno, nemački tjuner nije samo pojačao motor, već je doradio i aerodinamiku automobila, pa je Avalanche GT2 650 EVO-R dobio i novo, ogromno zadnje krilo, redizajnirane branike sa većim otvorima za vazduh (i poklopac motor ima novi otvor za vazduh), prerađeno ogibljenje i nove točkove od 20 inča (Gemballa Racing 20" Black Edition sa gumama 245/30ZR20 napred, odnosno 325/25ZR20 nazad), dok su prednja svetla i izduvni sistem preuzeti sa Porscheovog modela Carrera GT. Inače, uz odličan motor i atraktivnu spoljašnjost, kupci dobijaju i ekskluzivnu dvobojnu unutrašnjost (koža, alkantara, aluminijum). Cena ove ekskluzive (verzija sa 650KS) iznosi 300.000 funti ili oko 450.000 evra, i to je prema press saopštenju Gemballe "najbrži i najskuplji tiptronic Porsche na planeti."
Tjuning kuća Big 3 Performance proizvešće tačno 100 komada njihove nove obrade Fordovog Mustanga (u verzijama sa 500 i 650 konja), koji nosi pomalo dugačak naziv-Big 3 Performance Limited Edition Mustang. Osim povećanja snage, Big 3 Performance kupcima za svoj rad daje i garanciju u trajanju od tri godine ili 36.000 milja. Big 3 Performance Limited Edition Mustang raspolaže novim aero body paketom, koji se brine kako za agresivniji izgled, tako i za bolju aerodinamiku vozila (ipak, bez obzira na agresivnost, ovaj Mustang ostaje prilično veran originalnom dizajnu). Big 3 Performance planira da kupcima ponudi samo 20 ovih Mustanga u verziji sa 650 konja, 30 komada varijante sa tačno 500KS, dok će ostalih 50 dobiti samo ovaj estetski paket. Inače, kompanija Big 3 Performance je stvorila svoje ime i reputaciju pre svega svojim inovativnim idejama i težnjom za perfekcijom u doradama supersportskih automobila.
General Motors će na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu (11.-23. septembar), osim novog Cadillaca CTS i BLS Wagon (o kojima smo naravno već pisali), evropskoj publici predstaviti i najnovije izdanje legendarne Corvette za 2008. godinu sa novim 6,2 litarskim V8 motorom. Novi LS3 agregat razvija 321kW/436KS i 586Nm obrtnog momenta, što Corvetti omogućava ubrzanje do 100 km/h za samo 4,3 sekunde dok maksimalna brzina iznosi 306 km/h. U poređenju sa prethodnim LS2 agregatom, LS3 ima 36KS i 44Nm više, dok je ubrzanje do stotke smanjeno za 0,2 sekunde a maksimalna brzina povećana za 5 km/h. Osim novog motora, GM je za ovu Corvettu (i u Coupe i u Cabrio izdanju) pripremo još neka poboljšanja (obećavaju brže promene brzina na automatskoj transmisiji sa 6 stepeni i poboljšano upravljanje). Sem toga, dorađena je i unutrašnjost, ponuđeni su novi alu točkovi (napred od 18 a pozadi veličine 19 inča), nove boje za karoseriju...
Suzuki Kizashi Concept
Suzuki će na skorašnjem salonu u Frankfurtu promovisati svoju novu studiju, nazvanu Kizashi (jap.-predigra), koji najavljuje novu serijsku limuzinu srednje klase (dakle ime je sasvim adekvatno). Serijska verzija će se pojaviti u prodaji 2010. godine i biće namenjem globalnoj prodaji, što znači da ćemo ga videti i u Evropi. Novi koncept je prvi Suzukijev pokušaj da stvori automobil u srednoj klasi, jer se njegova ponuda do sada sastojala od manjih putničkih automobila i SUV modela (limuzina srednje klase Suzuki Verona koja se prodaje u Americi, se ne računa jer se tu u stvari radi o Daewoo/Chevrolet Evandi). Na ovoj zvaničnoj skici, koju je Suzuki jutros objavio, Kizashi zaista izgleda agresivno (nizak krov u hot rod stilu, ogromna prednja maska a la Maybach Exelero i predimenzionisani točkovi) ali skice obično ne prikazuju pravo stanje stvari, pa ćemo u Frankfurtu verovatno videti prototip sa daleko realističnijim proporcijama.