home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nova Honda S2000

30 Jan 2007 - 13:02 Top secret Link

Karijera sadasnje generacije Honde S2000 blizi se kraju pa su tako japanski auto magazini puni nagadjanja kako ce izgledati naslednik. Evo jedne impresije moguceg izgleda nove Honde S2000. Po poslednjim vestima novi S2000 ostace roadster sa motorom napred a pogonom pozadi iako su kolale price da ce i motor i pogon biti napred. Ipak nezvanicno se cuje da ce novi S2000 izgubiti ostrinu po kojoj je dosad bio poznat. Naime umesto da novim modelom udje u zabran evropskih sportskih marki, Honda je za glavnog rivala nameracila Mazdu MX5/Miatu. Umesto sadasnjeg 2,0 litarskog motora sa 240KS, novi S2000 dobice novi VTEC K20A motor sa oko 200 konja uparen sa 6-stepenim rucnim menjacem. Osim toga buduci S2000 umesto platnenog dobice metalni sklopivi krov ali ce uprkos tome tezina ostati na sadasnjem nivou-tacno 1250 kg.





Malezijski Proton, koji je ovih dana pod posebnom paznjom javnosti i strucnjaka zbog namere VW-a da ga stavi pod svoju kontrolu, predstavio je novi, bolje reci detaljno obnovljen model Waja koji se negde zove i Impian kao sto je to slucaj u Velikoj Britaniji, jedinoj zemlji u Evropi gde Proton za sada prodaje svoje automobile. Prvo sto upada u oci jeste nova hromirana prednja maska koja sa ostalim dizajnerskim promenama na prednjem delu ( nova svetla, novi branici sa uvecanim otvorima za vazduh, svetla za maglu, prednja hauba i sl. ) doprinosi daleko privlacnijem izgledu inace prilicno kockaste Waje. I pozadi promene su skromne i svode se na novu grafiku zadnjih svetala, hromiranu lajsnu iznad registarske tablice i promenjene branike. Novi izgled tockova i retrovizora zaokruzuju vidljive promene na spoljasnjosti. Redizajnirana Waja za 2007. godinu je dostupna i u 5 novih boja karoserije a doterani interijer ( u dve nijanse crne i sive boje ) osim novog volana, centralne konzole i poboljsanih sedista donosi i novi, znatno visi kvalitet obrade i upotrebljenih materijala. Od standardne opreme izdvaja se serijski ABS, EBD i dva frontalna vazdusna jastuka u svakoj verziji nove Waje. Uz doplatu tu su i radio/CD pleyer sa Bluetooth konekcijom, kozna unutrasnjost, automatski menjac i senzori za parkiranje. Motor je 1,6 litarski sa 110KS.



Ferrari ove godine slavi tacno 60 godina postojanja pa je red da se to proslavi na pravi nacin. Za tu priliku napravljena je limitirana specijalna serija od simbolicnih 60 komada njihovog modela 612 Scaglietti sa logicnom oznakom 612 Scaglietti 60th Anniversary. Ferrari 612 je i dosad bio poznat po izuzetnim performansama (5,8 litarski V12 motor sa 540KS, ubrzanje 4,2 sekunde do stotke i maksimalnih 320 km/h) i superiornoj upravljivosti. Nova verzija sada to jos vise podvlaci. Automobili iz ove ekskluzivne serije ce se nuditi u dvobojnim tonovima karoserije (crna i tamno siva), kombinujuci klasicne Ferrarijeve boje koje su koriscene na nekim od najpoznatijih modela ove marke. Unutrasnjost je oblozena kozom sa "sofisticiranim kombinacijama boja" i novom generacijom staklenog krova sa podesavanjem stepena zatamnjenja po zelji putnika. Tu su još 19-incni alu tockovi, hromirane izduvne cevi, F1 menjačka kutija, Bose Media System, cruise control i kamera za vožnju unazad. Kao dokaz pripadnosti ovoj seriji, svaki Ferrari 612 Scaglietti 60 th Anniversary ce na centralnoj konzoli imati plocicu sa serijskim brojem.



VW CrossGolf

30 Jan 2007 - 01:05 Noviteti Link

Jos jedan u nizu clanova VW-ove porodice Cross vozila je i CrossGolf nastao na osnovi Golfa Plus ali kao i CrossPolo i CrossTouran nije pravo terensko vozilo vec ga vise karakterise proterenski look i odgovarajuca sminka. Da bi bar malo opravdao ime, VW je CrossGolfu podario za 20 mm visi kliren ( odstojanje od tla ), vece tockove, plasticne i robusne zastitne elemente po karoseriji sa vise hromiranih delova, krovne nosace i sl. Ali CrossGolf bez obzira na atraktivniji izgled u stilu nekog SUV-a ipak nije dobio jedan od najvaznijih karakteristika "terenaca"-pogon na sva cetiri tocka. I dalje je dakle pogon samo na prednjoj osovini. Sto samo dokazuje da i sam VW nema iluzije da je ovo nesto vise od sminkerskog gradskog auta za one koje vole izgled SUV-ova ali se istovremeno zgrazavaju nad njihovom velicinom i potrosnjom. Za one koji zele pravi SUV tu je Touareg a ako je on prevelik ili preskup krajem godine stize pravi mali SUV iz VW-a sa imenom Tiguan i to na osnovi Golfa. U medjuvremenu tu je CrossGolf. VW ga nudi za 2100 evra skuplje od Golfa Plus Sportline a oprema ga sledecim motorima : prvo najjeftiniji benzinac od 1,6 litara sa 75Kw/102KS i 148Nm, ubrzanjem do 100 km/h za 12,2 sekunde, najvecom brzinom od 173 km/h i potrosnjom od 7,7 litara. Kao sto je receno to je najjeftinija verzija CrossGolfa i u Nemackoj ga treba platiti 22851 evro. Sledi 1,4 TSI benzinac koji iako manje zapremine izvlaci 103Kw/140KS i 220Nm, ubrzava za 9,5 sekundi, dostize maksimalnu brzinu od 195 km/h i trosi 7,2 litra goriva. Kosta 25031 evro. Opet u Nemackoj. Tu su i dizelasi; prvo 1,9 litarski sa 77Kw/105KS i 250Nm, ubrzanjem od 12,1 sekunde i maksimalnom brzinom od 176 km/h. Trosi 5,6 litara dizela na 100 km puta po fabrickim podacima i ceni se na 25544 evra. I na kraju 2,0 litarski turbodizel sa 103Kw/140KS i 320Nm, ubrzanjem za 9,9 sekundi, najvecom brzinom od 195 km/h i potrosnjom od 6 litara. Cena u Nemackoj 27801 evro. VW ce ga izloziti na Salonu u Beogradu od 22. marta kada bi trebalo da bude poznata i cena za nasu zemlju i termin pocetka prodaje.



Pre nekoliko dana pisali smo da je Velauto, generalni zastupnik Mitsubishija za nasu zemlju, predstavio novu generaciju modela Pajero. Medjutim to nije jedini novitet ove kompanije koji je promovisan u Srbiji. Naime kako prenosi online auto magazin speed-industry ( www.speed-industry.com ), Velauto je istovremeno odrzao ekskluzivnu prezentaciju novog modela Outlander koji je ovom prilikom prvi put prikazan u nasem regionu. Kako se zvanicna prodaja Outlandera planira tek za mart, sada je moguca samo pretprodaja. Outlander se inace nudi u 3 varijante opreme i to : Invite, Intense i Instyle. U ovom trenutku je dostupna samo verzija sa VW-ovim 2,0 litarskim DID dizel motorom sa 103Kw/140KS sa kojim Outlander postize maksimalnih 187 km/h uz ubrzanje do 100 km/h za 10,8 sekundi. Najjeftinija verzija novog Outlandera sa osnovnim Invite paketom opreme kosta 32000 evra sa PDV-om a za najskuplju treba pripremiti vise od 37000 evra. Posle beogradskog salona automobila ( 22.mart-1.april ) ocekuje se i dolazak varijante sa benzinskim motorom i nizom cenom. Radi se o 2,4 litarskom MIVEC motoru sa 170KS i 226Nm. U SAD-u se Outlander nudi i sa 3,0 litarskom V6 motorom sa 223KS i 279Nm. Outlander je inace posluzio i kao osnova za nastanak prvih SUV vozila francuskih kompanija Peugeot ( model 4007 ) i Citroen ( C Crosser ). U vezi s tim i vest da je Mitsubishi upravo potpisao ugovor sa grupacijom PSA o isporuci njihovog 2,2 litarskog HDi motora Mitsubishiju koji ce ga od sredine ove godine ugradjivati u novi Outlander. Motor razvija 156KS i 380Nm obrtnog momenta a Outlander ce se sa ovim motorom u Evropi pojaviti do kraja godine. Ova druga generacija Outlandera je inace predstavljena u Japanu u oktobru 2005. godine i od tada zna samo za uspeh. Auto je baziran na GS platformi koju su zajednicki razvili Mitsubishi i Daimler-Chrysler a koju trenutno koriste Chrysler Sebring, Jeep Compass i Dodge Caliber. I dimenzije Outlandera : D x S x V 4640 mm x 1800 mm x 1680 mm uz medjuosovinsko rastojanje od 2670 mm ( isto vazi i za francuske blizance ). Naravno pogon je integralni AWC sa sistemom elektronske kontrole. 



Lumma BMW M5 CLR 500 RS

29 Jan 2007 - 17:16 Tuning Link

Svima vama kojima je dojadio "bezobrazluk" BMW-a da svoje najsnaznije modele sputava tamo nekim ogranicenjima brzine na "bednih" 250 km/h, ova vest treba da pruzi resenje i olaksanje. Tjuner Lumma sprema BMW M5 koji sada bez ogranicenja postize "zdravih" 327 km/h. Naravno to je postignuto povecanjem snage serijskog 5,0 litarskog V10 motora na ukupno 560KS sto je 53 konja vise od modela koji silazi sa proizvodne trake u Minhenu. Da bi ceo paket funkcionisao kako treba, osim motora doradjeno je ogibljenje, pojacane kocnice, poboljsana upravljivost i drugo. Dodat je i aero-body kit ( upadaju u oci prosireni blatobrani i zadnji difuzor ) sa dvobojnom karoserijom i originalno dizajnirani tockovi od 21 inca sa gumama Yokohama 255/30 21 napred i 295/25 21 nazad. Sve ove izmene opravdavaju i novo ime koje M5 sada nosi-Lumma CLR 500 RS.



VEPR Commander

29 Jan 2007 - 12:42 Zanimljivosti Link

I Ukrajinci imaju svoj Hummer. Zove se VEPR Commander ( nije bas originalno i ako ikada izadje izvan granica Ukrajine imace problema sa Jeepom ) a kako izgleda vidite na slikama; mocno, agresivno, robusno pa i ruzno ali svrha ovakvih vozila ionako nije pobeda na konkursima za lepotu. U Evropi bi osim toga imao problema i sa homologacijom za bull-bar na prednjem kraju. Grdosiju od 3 tone pokrece 4,0 litarski turbodizel motor sa 136KS a moze prevesti 15 osoba (!) pa vise lici na crossover MPV vozilo nego na klasicni terenac. Cena za potpuno opremljen model iznosi oko 70000 dolara. 



Seat i Shakira su udruzili snage da prikupe sredstva za humanitarnu fondaciju ove pevacice ( Fundacion Pies Descalzos-bosonoga ) koja prikuplja novac za decu u Kolumbiji. Dosad se ova fondacija procula po izgradnji skola u ovoj zemlji Juzne Amerike. Kako je Seat glavni sponzor Shakirine evropske turneje, tako je zajedno sa ovom pevacicom napravljen poseban unikatni Seat Leon Cupra Pies Descalzos ( na spanskom "bosonogi" ) edition. Zato i ne treba da cudi logo u obliku bose noge na registraciji ovog automobila kao i logo istog oblika na zadnjim vratima kao zastitni znak posebnosti ovog Leona. Tokom pomenute Shakirine evropske turneje fanovi ce moci da doniraju sredstva njenoj fondaciji putem SMS poruka ili kreditnim karticama preko posebnog website-a a 15. maja jedan od srecnih donatora osvojice ovaj unikatni Seat Leon Cupra koji se izdvaja pre svega po ljubicastoj boji karoserije, crnim tockovima i retrovizorima, delovima unutrasnjosti u pomenutoj ljubicastoj boji, dvobojnim sedistima i naravno posebnim logom Pies Descalzos. Naravno prilikom promocije ove saradnje sa Shakirom u Berlinu i Seat je castio Shakirinu fondaciju sa cekom upravo u vrednosti jednog Leona Cupra. 



Poznati su i podaci o prodaji novih automobila u nasoj zemlji tokom 2006. godine. Ovo su prvi podaci koje je objavio nas napoznatiji auto magazin Vrele Gume ( www.vrelegume.co.yu ) : Ukupna prodaja putnickih vozila je u protekloj godini iznosila 46109 komada sto je povecanje od 6,8 % u odnosu na skoro 43000 vozila prodatih 2005. godine. Prema ostvarenim rezultatima prodaje najvise razloga za zadovoljstvo, osim tradicionalno dobrih Dacie i Skode, imaju i prodavci marki VW, Fiat, Peugeot, Renault, Opel i Toyota koji su znacajno povecali prodaju. Evo rezultata prvih 10 marki : 1. mesto drzi Zastava sa 13441 automobila ( od toga 3101 komad Zastave 10, koja se za sada uvozi iz Italije pa se u Vrelim Gumama vodi samostalno van prodaje Zastave ), 2.mesto zauzima Dacia sa 4810 automobila ( to je nezvanicna cifra ), 3. mesto je pripalo namackom VW-u sa 3347 komada, 4. mesto je Skodino sa 3273 automobila, 5. mesto zauzima Fiat sa 2421 automobilom, 6. mesto je Peugeotovo sa 2342 vozila, 7. mesto pripada Renaultu sa ( nezvanicno ) prodatih 2200 komada, 8. mesto je zauzeo Opel sa 1942 komada, 9. mesto ima Toyota sa 1677 automobila i konacno 10. mesto drzi Chevrolet sa 1487 prodatih automobila. Od najluksuznijh marki najbolje je prosao Mercedes prodavsi 1003 vozila, sledi Audi sa 397 komada pa BMW sa 205 automobila ( tome treba pridodati i 22 Minija ). Pomenimo da je Porsche uspeo da plasira 23 automobila i jos da je novajlija na nasem trzistu, Saab, prodao 12 vozila. Od ove godine u statistici ce se naci i Volvo i Land Rover koji su konacno dobili zvanicne zastupnike. Tabela iz Vrelih Guma pokazuje trzisno ucesce po markama.



Ova vest i nije neko iznenadjenje. Naime u nedavno sprovedenoj anketi u Nemackoj, na pitanje koji auto smatraju automobilom snova, Nemci su ( medju domacim markama ) na prvo mesto postavili Mercedes ( 16,2 % glasova ) kao najpozeljniji auto. Na drugom mestu je Audi sa 13,3 %, sledi BMW sa 12.2 %, pa VW sa 10,4 %. Tek na 5. mestu je Porsche ( e to jeste iznenadjenje ) sa samo 5,7 % glasova a na kraju je Opel sa 5,2 % glasova anketiranih.



Kineska verzija Citroenovog kompaktnog MPV modela Xsara Picasso, koji se proizvodi u pogonima kineskog Citroenovog partnera, firme Dongfeng, dozivela je mali facelift, pre svega prednjeg dela. Dongfeng nam je inace poznat po proizvodnji Peugeota 206 sa imenom Dongfeng Citroen C2 i Citroena C4 sedan sa imenom Triomphe. Dakle malo doterivanje u vidu nove prednje maske u stilu novijih modela Citroena poput C4 i C6, koje treba da produzi zivotni vek ovog vec prilicno starog modela. Kinezima se nude 2 varijante ovog automobila : 1,6 16v litarski motor sa 110Ks i 2,0 16v sa 138KS. Od opreme moguce je, izmedju ostalog, doplatiti za bluetooth konekciju i panoramski krov.



Nedavno smo pisali da je osnovan Honda klub Srbija a evo sad i vesti za ljubitelje francuske kompanije Renault. Naime i ova marka od skoro ima svoj klub u Srbiji osnovan u decembru prosle godine i to pod pokroviteljstvom firme Renault-Nissan Srbija. Cilj osnivanja kluba je okupljanje i povezivanje ljubitelja Renaulta u nasoj zemlji i promovisanje stila zivota, ponasanja i kulture po kojima se prepoznaju vlasnici pomenute marke. Treba napomenuti da Renault klub ne postavlja kao uslov za clanstvo posedovanje automobila Renault vec je dovoljna naklonost prema ovim automobilima. Klub ce svojim clanovima obezbediti najnovije vesti vezane za Renault kao i korisne informacije o iskustvima vezanim za koriscenje automobila Renault a zanimljiva je najava da ce za clanove kluba biti organizovane test voznje novih modela kada se pojave u nasoj zemlji. Uz sve to clanovima ce biti obezbedjen popust kod servisera i prilikom kupovine rezervnih delova. Za sada svi koji zele da se uclane u Renault Klub Srbija mogu da popune pristupnicu na internet adresi http://www.renaultklubsrbija.com/.   Izvor : Netauto.co.yu      



Obnovljeni Jaguar XJ

28 Jan 2007 - 00:31 Top secret Link

U Zenevi pocetkom marta, Jaguar ce najverovatnije ( zvanicne potvrde o tome jos nema ) predstaviti doterani, bolje reci detaljno restilizovani svoj najluksuzniji model XJ. Dizajnerski gledano, doterani XJ donosi nov prednji i zadnji kraj kao i ulepsanu unutrasnjost. U Jaguaru tj. Fordu se nadaju da ce ovaj facelift pomoci boljoj prodaji engleske marke koja je opet proslu godinu zavrsila sa gubicima i to u iznosu od 715 miliona dolara. Crtez na slici je nastao na osnovu slika prototipova koji se ovih dana mogu zapaziti u okolini Jaguarove fabrike. U oci upadaju doterana prednja maska i novi branici sa velikim usisnicima za vazduh. Na crtezu se vide i usisnici za vazduh sa strane automobila u stilu Range Rovera ili Jaguarovog ekskluzivnog modela XJ Portofolio. Potpuno novi Jaguar XJ, ce medjutim biti predstavljen tek 2010.godine.   



Prvo je Fordov koncept Airstream na salonu u Detroitu dobio ovaj novi hibridni Fordov pogon ( o cemu smo pisali ) a sada je isti ubacen i u model Edge. Radi se ustvari o kombinaciji elektromotora uparenog sa tehnologijom gorivnih celija na vodonik. Auto je upravo predstavljen u Washingtonu i predstavlja prvi vozni automobil koji kombinira gorivne celije sa elektricnim baterijama i najnovijom plug-in tehnologijom koja omogucuje punjenje litijum-jonske baterije za oko 8 sati. U Fordu kazu da ovaj Edge moze preci oko 40 km koristeci samo bateriju, a kada snaga baterije padne na 40% tada se ukljucuju gorivne celije i pune bateriju za dodatnih 320 km s tim sto je moguce, uz neke dodatne modifikacije, preci i do 640 dodatnih kilometara. Baterija pokrece elektricni motor koji omogucuje Edgeu maksimalnu brzinu od 135 km/h. Ford nije potvrdio proizvodnju ovog autromobila, ako je i bude, jer nedostatak crpnih stanica za vodonik i sama tehnologija koji nije nimalo jeftina, ne daju bas previse razloga za optimizam da ce se ovakav ili slican auto uskoro naci na putu.



Lamborghini Murcielago LP640 je vec u serijskoj varijanti dovoljno snazan i ekskluzivan auto a kada ga pod svoje uzme nemacki Hamann, rezultat moze biti samo savrsenstvo na tockovima. Osim diskretnog ali zaista diskretnog aero body kita ( nesto vise jednostavno nije bilo potrebno ) koji poboljsava opstrujavanje vazduha i prijanjanje vozila za tlo, u Hamannu su pre svega doradili motor. Serijski 6,5 litarski V12 ima 640KS a da bi bio "ravnopravan" sa Ferrarijem Enzom sa 660 konja, Hamann je povecao snagu ovog Murcielaga za dodatnih 50 konja i time sa svih 690KS pretekao pomenuti Ferrari. Ali ne samo po snazi. Hamannov Lamborghini Murcielago LP ubrzava do stotke za samo 3,2 sekunde, brze dakle od Enza koji istu radnju obavlja za 3,6 sekundi. Cena iz pristojnosti nije saopstena.