home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

TVR Typhoon sa 600KS

15 Jan 2007 - 00:28 Top secret Link

Po poslednjim vestima izgleda da mala kompanija TVR ( jos ) nije mrtva. Takve  vesti prati i prica, bolje reci glasina da u TVR-u razvijaju novi superauto Typhoon i to sa 600KS i karoserijom od karbon fibera. Za pogon je odabran poznati TVR-ov 4,0 litarski motor sa 6 cilindara za cije je modifikovanje poverenje poklonjeno engleskoj firmi Ricardo, koja treba da iz njega izvuce tih trazenih 600 konja. Ako sve bude u redu, auto ce se pojaviti pocetkom marta na salonu u Zenevi, a prodaja bi pocela odmah zatim. Sa ovim modelom se slavi postojanje 60 godina TVR-a, a s obzirom na vesti o finansijskim problemima, prodaji, preseljenju pa i gasenju firme, mozda je ovo i poslednja godisnjica. Planira se proizvodnja samo 60 primeraka ovog modela po ceni od 120000 funti. Tezina ne bi smela da bude veca od 1100kg, pa ( procenjeno ) ubrzanje do 100 km/h iznosi manje od 4 sekunde ( tacnije 3,7 sekundi ) a maksimalna brzina preko 200 milja na sat ( 322 km/h ). Auto ce imati 19-incne tockove, Bilstein amortizere, Sparco sedista i satelitsku navigaciju. Sta ce biti od svega ovoga, mozda ce biti razjasnjeno vec na konferenciji za stampu koju TVR najavljuje za 17. januar u Londonu.





Mini Clubman/Traveller

15 Jan 2007 - 00:25 Top secret Link

Bez obzira kako ce se zvanicno zvati ( za sada su u opticaju imena Traveller i Clubman ) ovo na prvoj slici je Mini u produzenoj, mozemo reci, nekoj vrsti karavan verzije. Slika je napravljena pre samo nekoliko dana i buduci da je ovaj test auto bez ikakve maske, moze se zakljuciti da je dan prezentacije veoma blizu. Nezvanicno se pominje salon u Zenevi pocetkom marta. Ali ono sto je najzanimljivije i sto bas ne se vidi na ovoj maloj slici, jeste cinjenica da ovaj Mini ima razlicita resenja vrata za vozaca i suvozaca. Naime na strani vozaca imamo samo jedna klasicna vrata a onda samo veliko staklo od B do C stuba. Dakle ovde nista posebno. Ali sa suvozaceve strane su postavljena 2 vrata i to tzv. samoubilacka, koja se otvaraju jedna prema drugima ! To se vidi na nasoj drugoj slici. I tu nije kraj igranju sa vratima. I zadnja nisu klasicna za ovu vrstu vozila, vec su vise u stilu manjih komercijalnih automobila tipa Citroen Berlingo ili Renault kangoo odnosno zadnja se vrata otvaraju iz dva dela. U svakom slucaju sa tolikim vratima i povacanim unutrasnjim prostorom konacno ce biti otklonjene sve mane obicne varijante Minija vezane za otezani ulazak na zadnja sedista gde ustvari i nema mesta osim za malu decu. Takodje, kako se vidi na prvoj slici, originalan i prepoznatljiv izgled Minija je sacuvan a vise mesta u kabini i njena prostranost su samo dodatni razlog za povecanu traznju ovog modela.



Dolazak automobila iz Kine u nasu zemlju se najavljuje vec prilicno dugo, jos od 2003. godine. Te 2003. pocela je prica o skorom pocetku prodaje vozila firmi Great Wall, Changan, Chery, Geely, kasnije tokom 2006. i FAW ( sa modelom Jiaxing i skoro neverovatnom orijentacionom cenom od 4000 evra ), a prosle je godine ponovo bio aktuelan Geey ali sa novim uvoznikom i cenom od 6990 evra za najosnovniju varijantu modela CK. Firma Globus auto je tokom proslogodisnjeg salona u Pekingu najavila i uvoz automobila marki SG i Zotye. Medjutim, od svih, posebno je Geely izazvao neverovatnu paznju i medija i kupaca pa je u medjuvremenu uvoznik najavio i povecanje cene na 7500 evra ! Nazalost armije zainteresovanih kupaca, Geely jos nije poceo da se prodaje a ne zna se ni kada bi to konacno moglo da se desi. Ali sada stizu nove najave i nova obecanja o pocetku prodaje jos jedne kineske kompanije u Srbiji. Radi se o automobilima firme Maple, a zanimljiva je, izmedju ostalog, i po tome sto se nalazi u sastavu malopre pomenute Geely korporacije, a proizvodi automobile koji u Kini vaze za luksuznije i prefinjenije.

 (Dalje)

Kao munja iz vedra neba predsednik Upravnog odbora i većinski vlasnik Formule 1 Berni Eklston, pojavio se među Srbima i otišao na sastanak sa srpskim  premijerom Vojislavom Koštunicom. Potom je izjavio da je Srbija dobro mesto za ulaganje i investicije. Berni je, takođe, istakao da je u Beograd došao da na licu mesta razmotri mogućnosti za "dobar biznis". Pored supruge Slavice u pratnji prvog čoveka najbržeg cirkusa na planeti, na sastanku u Vladi Srbije prisustvovao je i Miloš Pavlović, jedini profesionalni vozač iz naše zemlje koji poseduje licencu za takmičenje u Formuli 1. - Eklston je u razgovoru sa premijerom Koštunicom rekao da je došao u Beograd zato što je Srbija učinila veliki napredak na ekonomskom planu - navodi se u saopštenju vladine Kancelarije za saradnju sa medijima. Prilikom posete Berni Eklston je izrazio simpatije prema sportistima naše zemlje, posebno ističući talent Miloša Pavlovića. "Srbija je veoma uspešna u sportu i ima sjajne sportiste koji svoju zemlju predstavljaju na najbolji način - rekao je Eklston nudeći svu pomoć i podršku Milošu Pavloviću, kako bi ovaj automobilski as što pre nastupio u takmičenju Formule 1. Pozdravljajući dolazak Eklstona u Beograd, Koštunica je naglasio da je Vlada Srbije zainteresovana da pruži podršku za sve projekte koje će većinski vlasnik Formule 1 pokrenuti u Srbiji. Berni Eklston i njegova supruga Slavica dočekali su Srpsku novu godinu na platou ispred Doma narodne skupštine u društvu srpskog premijera, ministara, i rukovodstva i predsednika Republike Srpske. Izvor : glas-javnosti.co.yu



Hondin model S2000 ( 2,0 litarski motor sa 240KS ) nalazi se na kraju svog zivotnog veka ali to nije sprecilo Hondinu sportsku diviziju Mugen ( sto na japanskom znaci neograniceno ) da predstavi koncept sa imenom Open-Top Pure Sports Concept. Ovaj prototip je napravljen naravno na osnovi obicne verzije Honde S2000 ali sa dodatim Mugenovim aerodinamickim dodacima. Koncept ima novi prednji kraj koji ukljucuje jedinstvena prednja svetla, prednji branik sa povecim otvorima za vazduh i novu masku. Kroz tockove se vide ogromne Brembo kocnice sa crvenim kocionim kljestima dok se  pozadi nalaze 4 zavrsetka izduvnih cevi. Na sve to dodati su jos sigurnosni roll bar iznad glava putnika i zadnji spojler na poklopcu prtljaznika. Umesto standardnog prednjeg stakla na njegovom se mestu nalazi samo manja zastita u vidu veoma niskog vetrobrana kao na nekadasnjim trkackim automobilima.



Jaguar XKR GT3

14 Jan 2007 - 01:00 Noviteti Link

Apex Motorsport i Jaguar su predstavili trkacki Jaguar XKR GT 3 koji ce se takmiciti u GT3 evropskom sampionatu. Da bi se XKR transformisao u trkacku verziju, bilo je neophodno nekoliko izmena. Pre svega, u odnosu na serijski XKR, dodat je sigurnosni roll bar, kao i novi tockovi i spojleri, doterano ogibljenje, pojacane kocnice ali u Apexu isticu da je veci deo automobila ustvari ostao prakticno netaknut (!?). Inzenjeri se nadaju da ce uspeti da iz 4,2L V8 motora izvuku 475KS i to pre naredne faze testiranja, koja ce se odrzati u Monzi sledeceg meseca.



 
Kina je pretekla Japan i postala drugo po velicini trziste, odmah iza jos uvek vodecih SAD, a zahvaljujuci rastu prodaje od 25,1 % u protekloj 2006., uskoro bi mogla postati i broj 1. Tokom poslednjih deset godina u Kini je primetan rekordan rast prodaje koji je privukao i mnoge strane proizvodjace, a najzasluzniji, za navedeni rast, su ekonomski sve snaznija urbana srednja klasa i pojava velikog broja novih modela.
Americki Ford i General Motors su, na primer, znacajno povecali broj svojih prodatih automobila upravo zahvaljujuci potraznji iz Kine. Moglo bi se ispostaviti da se radi o macu sa dve ostrice, jer Kinezi ubrzo krecu sa izvozom svojih modela od kojih su mnogi predstavljeni i u Detroitu.Ukupne brojke govore da je kinesko trziste ukljucujuci sva prodata vozila u protekloj godini naraslo za 25,1%, odnosno dostignuta je brojka od 7,2 miliona prodatih vozila. U Japanu je, takodje u prosloj godini, prodato 5,7 milijuna, a analiticari predvidjaju kako bi Kina mogla preteci SAD i postati najveće trziste automobila na svetu najranije 2015. Izvor : autonet.hr



Posle proslogodisnjeg pojavljivanja firme Geely na salonu u Detroitu, evo ove godine jos jedne kineske kompanije na tom salonu. Rec je o Changfengu, marki koja je u vecinskom vlasnistvu kineske vlade a deo vlasnistva ima i japanski Mitsubishi. Ipak Changfeng jos nece prodavati svoje automobile u SAD-u, vec je na salonu prisutan kako bi ostvario kontakte sa mogucim partnerima. Na salonu izlaze nekoliko zanimljivih modela, a najvise ocekuje od SUV modela Liebao CS6 cija prodaja u Kini pocinje tokom ove godine a u SAD-u verovatno tek u drugoj polovini 2008. Liebao CS6 naravno ima integralni pogon, opremljen je 4-cilindricnim dizel motorom zapremine 2501 ccm, dimenzije mu iznose DxSxV : 4982mm x 1865mm x 1890mm a tezina praznog vozila je 1800 kg.  Na salonu su izlozeni i modeli Liebao CS7, Feibao CT5 i 2 concept cara : Rhombus R6 i UU CT3. Liebao CS7 je manji "terenac" dimenzija : DxSxV : 4210mm x 1730mm x 1700mm, tezine 1435 kg, pokrece ga benzinac od 2 litra zapremine i ima 4WD pogon. Sledeci model, Feibao CT5, je nesto kao SUT ( Sport Utility Truck ) tj. pick up sa 4 vrata, a njega pokrece benzinski V6 motor od 3001 ccm zapremine, tezina iznosi 1800 kg, pogon takodje 4WD a dimenzije DxSxV : 5235mm x 1880mm x 1837mm. Slede 2 koncepta od kojih je UU CT3 vec prikazan prosle godine na salonu u Pekingu. UU CT3 pokrece 1,4 litarski benzinac, pogon je na prednje tockove, auto je dvosed, a dimenzije su sledece : DxSxV 3900mm x 1690mm x 1440mm. I na kraju Rhombus R6 concept sa zanimljivim dizajnom karoserije sa 4 vrata ( obratite paznju gde se nalaze tockovi ), 4-cilindricnim motorom od 1000 ccm, tezinom od 900 kg i dimenzijama : DxSxV 4900mm x 1990mm x 1470mm. Na nasim slikama su redom : Liebao CS6, Liebao CS7, Feibao CT5, UU CT3 i Rhombus R6 concept.

 (Dalje)

Za 2008. godinu Mercedes vec planira blago osvezavanje za svoju B klasu. Promene, bar one estetske, nece biti dramaticne. Tek doterana prednja i zadnja svetla, nova maska, promenjeni branici ( napred sa vecim usisnicima za vazduh ) i sl. Vece se promene ocekuju na motorima odnosno najavljuje se povecanje snage a smanjenje potrosnje. Prodaja pocinje na prolece 2008. godine.



Kineska kompanija SAIC ( Shanghai Automotive Industry Corporation ), vlasnik prava na proizvodnju Rovera 75, koja je osnovala novu automobilsku marku pod imenom Roewe da bi pravila svoju verziju tog Rovera pod imenom Roewe 750e, sada radi i na ekoloski prihvatljivom automobilu sa gorivnim celijama koje pokrece vodonik. Gorivne celije su ugradjene upravo u taj Roewe 750e i sa ovim pogonom auto moze dostici maksimalnu brzinu od 150 km/h uz autonomiju od 300 km. Fabrika napominje da je komfort voznje jednak automobilu koga pokrece klasicni benzinski motor. Treba napomenuti da Roewe vec ima u ponudi hibridni model 750e cija se pogonska grupa sastoji od  kombinacije benzinski/elektromotor. Sa modelom na vodonik (verovatno vec tokom 2008. godine),   Roewe bi samo dopunio svoju paletu ekoloskih vozila ali se tu javlja problem slabo ili nikako razvijenih pumpnih stanica za vodonik. 



Koncept Kia Soul je prvi put vidjen prosle godine na salonu automobila u Detroitu, a na ovogodisnjem je potvrdjeno da vec tokom 2008. godine krece u serijsku proizvodnju s tim sto ce prve isporuke poceti pocetkom 2009. Sam Soul ustvari predstavlja svestrano crossover vozilo ( mesavina razlicitih tipova automobila ) namenjen mladima i ljudima koji se aktivno bave sportom. Unutrasnjost je funkcionalna i prakticna, a manje, kompaktne spoljne dimenzije samo potvrdjuju da je Soul ipak namenjen upotrebi pre svega u gradu.



Nissan je upravo prezentovao 3 nove verzije svog sportiste, modela 350 Z. Prva je Nismo verzija ( fabricki tuner ) namenjena prodaji u Japanu, gde se inace 350 Z zove Fairlady Z. Velike promene u odnosu na obicnu varijantu 350 Z se odnose pre svega na novu, snazniju generaciju 3,5 litarskog V6 motora, novu haubu, aerodinamicke dodatke u trkacem stilu, doterano ogibljenje i novu paletu boja za karoseriju. Unutrasnjost Nismo verzije sadrzi nova sportska sedista, doterani dizajn oplate vrata i instrument table i, opcionalno, aluminijumske pedale. Nismo 350 Z se nalazi na nasoj prvoj slici. Druga nova, jos snaznija varijanta je verzija 380RS-Competition, namenjena privatnim trkackim timovima ali je registrovana i za obicni putnicki saobracaj. Auto ima 3,8 litarski V6 motor sa 395KS, koji je inace svoju pouzdanost dokazao kroz trke. Ovaj, zaista impresivan Nissan 350 Z RS-Competition raspolaze sa 6-stepenim menjacem, Brembo kocnicama, vratima i haubom od karbon fibera, roll barom i trkackim sedistima. Proizvesce se samo 300 komada ove verzije a cena iznosi 221332 dolara. I na kraju i treca nova verzija 350 Z, koja je ustvari obicna serijska varijanta ovog modela  ali doterana za novu prodajnu sezonu. Najveca promena je ipak 3,5L V6 motor, koji ima cak 80 % razlicitih delova od dosadasnjeg V6 motora iste zapremine. Sada taj motor razvija 313KS i 358Nm obrtnog momenta. Od estetskih promena, najznacajnija je promena prednje haube, koja sada vizuelno podseca na prvu generaciju ovoh modela kao i 3 nove boje. Kao i dosad, nudice se kao coupe i kao roadster ( na nasoj drugoj slici ).



Saab 9-1

12 Jan 2007 - 12:20 Top secret Link

Evo i prvih crteza novog Saabovog modela kompakt klase sa imenom 9-1. Ovo se moze protumaciti i kao brz odgovor drugom proizvodjacu automobila iz  Svedske, Volvo-u, koji je vec predstavio svog predstavnika u tzv. Golf klasi,  model C30. Kao konkurente svom novom modelu u Saabu ipak vide BMW seriju 1 i Audi A3. Sto se dizajna tice, vidi se da je uzor bio proslogodisnji Saabov koncept Aero-X. Mogu se ocekivati verzije sa 3 i sa 5 vrata. Kako je Saab, kao i Opel, u vlasnistvu GM-a, to ce novi mali 9-1 koristiti platformu nove Opel Astre, koja ce se pojaviti 2009. godine. Priblizno tada mozemo ocekivati i novi Saab 9-1 ( mozda ce se zvati i 9-1X ). Od motora se pominju Opelovi agregati i to 1,6 litarski turbo sa 180KS i 2,0 litarski sa 240KS, takodje turbo.



U Zastavinoj Fabrici automobila juče je počelo instaliranje jedne - od ukupno šest automatizovanih karoserijskih linija za sklapanje domaćeg "punta", odnosno modela "zastava 10". Kapacitet proizvodnih linija koje će do kraja marta biti instalirane je između 45 i 55 hiljada vozila. Ministar privrede Predrag Bubalo izjavio je juče da će zahvaljujući savremenoj opremi Zastava biti u mogućnosti da uskoro proizvodi automobile najnovije generacije. "To je velika šansa za domaću autoindustriju i sve Zastavine kooperante koji će moći da proizvode delove za druge automobile najnovije generacije. Šansu za Zastavu predstavlja i potpisivanje sporazuma CEFTA. Ulaskom Rumunije u EU Srbija je praktično ostala jedina zemlja na području CEFTA koja ima svoju autoindustriju. Očekujem da će Zastava svoje automobile na tom tržištu prodavati bez carine", naglasio je Bubalo.
Odgovarajući na pitanje novinara o eventualnom obnavljanju pregovora sa Nemačkom kompanijom Opel, Bubalo je rekao da sada o tome ne želi da govori i da o takvim stvarima treba pričati kad dogovor bude postignut. On je podsetio da je Zastava u nabavku nove opreme uložila pet miliona evra, te da će za tu namenu izdvojiti još šest miliona evra i to bez podrške države.


Izvor : danas.co.yu 



Iako na prvi pogled deluje nespojivo, ovaj transporter iz Forda ima ugradjen sportski 2,0 litarski turbo motor sa 215KS i 310Nm iz prethodne generacije Focusa RS. Dakle za one koji ne mogu da se odreknu sportskih performansi, voznih osobina i zvuka trkackih masina cak ni kada kruze gradom dostavljajuci robu. Auto je u odnosu na serijsku varijantu Transita Connect, dodatno spusten za 70mm a tockovi su 18-incni sa niskoprofilnim gumama. Da se sve bude po propisu unutra su Recaro sportska sedista. Pogon je na prednje tockove uz zatvarac diferencijala dok su kocnice Brembo i to precnika diskova 325mm napred i 280mm pozadi. Najlepse za kraj. Maksimalna brzina je 210 km/h a ubrzanje do 100 km/h ispod 7 sekundi. Iz Forda nema informacije o eventualnoj serijskoj verziji, makar ogranicenoj kao ni o, u tom slucaju, mogucoj ceni.