home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Par dana posle špijunskih slika novog BMW-a X6, pojavile su se dosad možda i najbolje slike BMW-a serije 1 u Cabrio verziji, čija premijera se očekuje na salonu automobila u Ženevi naredne godine (prema najnovijim insajderskim informacijama). Ova Cabrio varijanta nedavno predstavljene serije 1 Coupe ipak će imati konvencionalni platneni umesto metalnog sklopivog krova, kakav je ugrađen na BMW seriju 3 CC (Coupe-Cabrio). Razlog je finansijske prirode (jeftiniji za proizvodnju) kao i to da platneni krov zauzima manje mesta od metalnog (prtljažnik će imati od 240 do 280 litara zapremine zavisno od toga da li je krov spušten ili podignut). Imaće mesta za četiri osobe a dužina iznosi kao i kod serije 1 Coupe – 4,36 metra. Motori će najverovatnije biti isti kao i kod serije 1 Coupe, što znači da će paleta agregata obuhvatati 3,0 litarski bi-turbo brenzinac sa 306KS (model 135i) i 2,0 litarske dizelaše sa 177 i 204KS (modeli 120d i 123d). U Americi će se nuditi i 3,0 litarski benzinac sa 230KS (model 128i). Kasnije će ponuda biti obogaćena pa će (prema sadašnjim nezvaničnim informacijama) serija 1 Cabrio obuhvatati i modele 118i (143KS), 120i (170KS), 130i (265KS) i 118d (143KS). Naravno i ovaj Cabrio imaće pogon na zadnjoj osovini. BMW-ov EfficientDynamics program (obuhvata Brake Energy Regeneration - regeneracija kočione energije, drugu generaciju High Precision Direct ubrizgavanja kod 135i, Start&Go funkciju) brinuće se za smanjenje potrošnje goriva i emisije štetnih gasova. Za bezbednost će se brinuti elektronski sistemi kao što su DTC (Dynamic Traction Control) i DSC (Dynamic Stability Control). Prodaja bi trebalo da počne nedugo posle zvanične prezenatacije na pomenutom ženevskom salonu u martu 2008. godine.

 





Za domaći salon automobila u Frankfurtu (11.-23. septembar), nemačka kompanija TechArt posetiocima sprema pravu poslaticu u vidu Porschea Cayenne Magnum (na bazi novog Cayenna Turbo). Osim opakog a la Darth Vader spoljašnjeg izgleda (bar kada je auto u crnoj boji), TechArt je za Cayenne Magnum pripremio i performance kit za povećanje snage njegovog 4,8 litarskog turbo motora za 120 konja pa umesto serijskih 368kW/500KS sada raspolaže sa pravom ergelom od svih 456kW/620KS. Da bi se ovo čudovište zaustavilo (može i 300 km/h) brine se novi kočioni sistem sa diskovima od 405 mm napred i 365 mm nazad. Od ostalih detalja, koje je TechArt namenio ovom Cayennu, izdvajaju se i TechArt vazdušno ogibljenje (spušteno za 30 mm), Formula i Formula II točkovi od 22 inča i novi izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri hromirane izduvne cevi (po dve na svakom kraju automobila). Potpuno novi eksterijer u tipičnom TechArt karakteru, koji se brine za izuzetno moćnu pojavu, već smo pomenuli. Što se unutrašnjosti tiče, TechArt nudi nekoliko opcija za oplemenjivanje iste, koje će zadovoljiti i najrafiniraniiji ukus. Pomenimo samo da je TechArt kokpit oplemenio novim, ergonomski oblikovanim sportskim volanom (naravno u koži), kožnim sportskim sedištima i aplikacijama od karbona. Bez obzira što će se zvanična premijera TechArtovog Magnum Cayenna održati u septembru, prve isporuke će krenuti već u avgustu.




Lavazza GT-X

23 Jul 2007 - 00:26 Noviteti Link

Za dizajn Lavazze GT-X (prilično liči na Pagani Zondu), odgovorna je firma Simbol Design, koja nam je poznata i po originalnom modelu Covini C6W sa šest točkova. Ovog novog sportistu pokreće 5,3 litarski V12 motor (poreklom iz BMW-a) sa 294kW/400KS, koji omogućava maksimalnu brzinu od 315 km/h. Zanimljive su i dimenzije Lavazze GT-X. Naime, auto je dugačak samo 4,19 metra, širok 2 a visok samo 1,05 metra (međuosovinsko rastojanje iznosi 2,65 metra). U maniru pravih sportista, i ovaj dvosed ima vrata koja se otvaraju u vis, u Lamborghini stilu. U ovom trenutku postoji samo jedan prototip ali je u planu da se uskoro proizvede i manja, ograničena serija po zasad nepoznatoj ceni.




Izvor : www.blic.co.yu

Novosađanin Nemanja Laličić (23) dizajnirao je dosad najveći sportski kupe na svetu, koji je svečano predstavljen na proteklom Ženevskom salonu. Automobil nazvan „stola falkon“ (Stola Phalcon) rađen je po porudžbini šeika od Dubaija, koji ga je platio 1,5 miliona evra. „Falkon“, inače, ima slične performanse kao „majbah ekselero“ i koristi njegovu platformu. Dugačak je 5,78 metara i težak skoro tri tone, sa prerađenim „mercedesovim“ motorom (6,3 litarski V12 sa 750 konja i 1360Nm obrtnog momenta). U firmi „Stola“ planiraju da proizvedu najviše 25 primeraka ovog luksuznog automobila namenjenog bogatim klijentima. Nemanja Laličić je jedan od najperspektivnijih domaćih dizajnera, koji je u žižu domaće javnosti dospeo kada je osvojio sedmo mesto na ovogodišnjem „Pežoovom“ konkursu za dizajn. U izjavi za „Blic nedelje“ on otkriva kako ga je renomirana italijanska firma „Stola“ angažovala za rad na „falkonu“.
- Još tokom studija u Italiji, dok smo moj prijatelj Mateo Kržanovski i ja radili na projektu automobila koji smo kasnije modifikovali za „Pežoov“ konkurs, jedan od konsultanata „Stole“ zainteresovao se za naše radove. Posle nekog vremena kontaktirao je s nama, objasnio je da šeik od Dubaija želi da mu se napravi personalizovani automobil i zatražio je da uradimo skice i idejne radove. Šeiku su se skice dopale, pa su nas u „Stoli“ uposlili da dizajniramo ovaj automobil - priča Nemanja, i dodaje da je šeik želeo da kupe ima oblik sokola (odatle i naziv automobila).
Pošto je „falkon“ trebalo da bude predstavljen na Ženevskom salonu, Nemanja i Mateo imali su samo mesec dana da završe projekat. Zbog izuzetno kratkog roka, u „Stoli“ su ih postavili za odgovorne dizajnere i stavili im na raspolaganje čitav tim ljudi. Nemanja kaže da mu nije bilo lako da se snađe u ulozi rukovodioca jer nikada nije izdavao naređenja, ali da su ljudi s kojima je radio bili strpljivi, čak i kada je, zbog neiskustva, pravio greške.

- Ipak sam zadovoljan rezultatom. Starije kolege su nam čestitale što smo posao odradili u tako kratkom roku, a dobili smo i sjajne kritike u Ženevi. Pohvalili su nas i šefovi dizajna „Fijata“ i BMW-a, što je velika čast. Nedavno je počela proizvodnja prvih primeraka. Unutrašnjost je urađena vrlo luksuzno, sa kožom, krznom, kristalima... Kod drugih primeraka moći će da se menja logo, da se drugačije urade farovi, felne - kaže Nemanja, koji je na Ženevskom salonu predstavio i svoj magistarski rad, prototip automobila budućnosti BE - ON.
Podsećamo, Laličić nije uspeo da upiše Akademiju likovnih umetnosti u Novom Sadu, zbog čega je studirao u Italiji. Jedno vreme radio je u „Hondinom“ studiju u Milanu, ali je nedavno napustio ovu firmu. Sada je frilenser. Inače, Nemanja Laličić planira da u septembru, u Novom Sadu, otvori vlastiti studio za dizajn. Kako nam je rekao, uveren je da na domaćem tržištu postoji velika potreba za profesionalcima koji se razumeju u ovaj posao. Njegova firma baviće se uštedama pri dizajnu u transportu, ali i kompletnim dizajnom raznih drugih proizvoda.



Solarni taksi u Beogradu

22 Jul 2007 - 13:36 Vesti Link

Izvor : dnevni list Press (www.pressonline.co.yu)

Zahvaljujući Ambasadi Švajcarske u Beogradu, naši sugrađani i brojni novinari imali su u petak priliku da uživo vide i provozaju se u prvom vozilu na solarni pogon koje će obići svet, pod nazivom Solarni taksi (Solar Taxi). Vozač Solarnog taksija, Luis Palmer, krenuo je na put u ovom neobičnom vozilu iz Lucerna u Švajcarskoj 3. jula, tokom Evropskog foruma o obnovljivim izvorima energije, kako bi ukazao na potrebu pronalaženja načina da se pobedi globalno zagrevanje. Solarni taksi projektovan je na četiri švajcarska instituta - HTA Lucern, ETH Cirih, Univerzitet primenjenih nauka u Arauu i Univerzitet primenjenih nauka u Bernu. Sastoji se od solarnog vozila i prikolice sa solarnim ćelijama. Vozilo u potpunosti pokreće sunčeva energija. Pola energije potiče iz solarnih ćelija vozila, dok se drugih 50 odsto proizvodi i priključuje na električnu mrežu na krovu zgrade kompanije "Sviskom" u Kenicu, a vozilo se napaja putem utičnica tokom putovanja. To znači da solarni taksi koristi struju iz 100 odsto obnovljivih izvora energije i ne ispušta nikakve gasove u atmosferu. U vreme smanjenja prirodnih resursa, visokih cena goriva i globalnog zagrevanja, Luis Palmer, avanturista i putopisac, želi da pokaže da održive tehnologije već sada savršeno odgovaraju za svakodnevnu upotrebu i da čak mogu da se koriste za put oko sveta. Palmerovo putovanje oko sveta trajaće najmanje 12 meseci. Iz Švajcarske je krenuo na istok, preko Nemačke, i prošao je kroz Republiku Češku, Austriju, Slovačku, Mađarsku, Rumuniju i stigao u Srbiju, odakle nastavlja do Turske. Palmerov cilj je da pronađe rešenja u borbi protiv globalnog zagrevanja i da pređe najmanje 50.000 km i poseti 50 zemalja na pet kontinenata. Sa kontinenta na kontinent će putovati brodom.U vozilu na solarni pogon ima mesta za još jednu osobu. Palmer koristi taj prostor da bi usput povezao razne saputnike - zato se ovo vozilo i zove taksi. Solarni taksi je vozilo na tri točka, čija maksimalna brzina dostiže 90 km/h, opremljen je luksuznim kožnim sedištima koja garantuju i dobru zabavu i udobnost. Putnici takođe mogu da upravljaju vozilom, jer upravljač može horizontalno da se pomera. Ako sve bude teklo po planu, ovaj projekat će oboriti svetski rekord, jer će to biti prvo motorno vozilo koje je obišlo svet regularnim putevima bez korišćenja fosilnog goriva. Zahvaljujući najnovijoj telekomunikacijskoj tehnologiji, Palmer svakog dana piše internet dnevnik sa svog revolucionarnog putovanja.



Američki Roush je izbacio novu verziju Fordovog Mustanga, nazvanu Roush 427R Trak Pak Mustang. U odnosu na standardni model, 427R Trak Pak ima poboljšano hlađenje, ojačanu šasiju, doterano ogibljenje i kočioni sistem kao i novi aero body kit, uz koji se kao opcija može dobiti i podešavajuće zadnje krilo. Tu su i novi 18-inčni točkovi sa odgovarajućim setom guma i jedinstvena 427R Trak Pak grafika na karoseriji. Unutrašnjost je obogaćena, između ostalog, kožnim sportskim sedištima i aluminijumskim pedalama. Pokreće ga 4,6 litarski supercharged V8 motor sa 435KS a snaga se na zadnje točkove prenosi preko 6-stepenog manuelnog menjača. Roush će napraviti samo 100 primeraka ovog Mustanga po ceni od 58.245 dolara a prodaja će početi krajem ovog leta.



Modeli južnokorejskog Ssangyonga su, između ostalog, poznati i po krajnje nekonvencionalnom i diskutabilnom dizajnu, tako da oštre kritike, koje su se odnosile na njihov izgled uopšte nisu bile iznenađujuće. Naročito je na tapetu bio model Rodius (odnosno Stavic na nekim tržištima, uključujući i naše). Da bi bar malo ublažili te kritike i ponovo zainteresovali potencijalne kupce, fabrika je Rodius upravo podvrgla manjem ristajlingu, koji je najviše promena doneo prednjem kraju automobila (odbojnik i maska). Izmena ima i na zadnjim svetlosnim grupama kao i u unutrašnjosti (pre svega veći kvalitet upotrebljenih materijala). Novi točkovi i zadnji krovni spojler zaokružuju paket promena na ovom modelu, koje ipak nisu toliko korenite da bi kritičari ublažili svoje nezadovoljsto izgledom ovog modela. Dimenzije praktično nisu promenjene pa je dužina Rodiusa 5125, širina 1915, visina 1820 dok međuosovinsko rastojanje iznosi tačno 3000 mm. Ugrađuju se dva motora : 2,7 litarski dizelaš sa 121kW/164KS i 342Nm obrtnog momenta, kao i 3,2 litarski redni 6-cilindraš sa 162kW/220KS i 310Nm. U ponudi su manuelni i automatski menjač, oba sa 5 stepeni prenosa. Benzinac se kupcima nudi samo sa pogonom na zadnjoj osovini dok dizelaš ima i verziju sa 4x4 pognom.




Osim (polu)karavana Clubman o kome smo nedavno opširnije pisali, Mini sprema i novu Cabrio varijantu, koja će se pojaviti na tržištu na proleće naredne godine. Jedan nemaskirani primerak novog Minija Cabrio uhvaćen je ovih dana tokom testiranja blizu BMW-ove centrale u Minhenu (da podsetimo da je BMW vlasnik Minija). Naravno, i Cabrio varijanta kao i aktuelna konvencionalna verzija sa tvrdim krovom (predstavljena prošle godine), donosi dizajn veoma sličan prethodniku kao i povećane dimenzije što će najviše pozdraviti putnici na zadnjim sedištima. Bez obzira na modu ugradnje metalnih sklopivih krovova, novi Mini Cabrio zadržava klasični platneni multifunkcionalni krov ali koji i dalje ima širok C stub tako da od poboljšanja vidljivosti nema ništa. Pokretaće ga već poznati benzinci od 1,4 i 1,6 litra sa 95 (Mini One), 120 (Mini Cooper) i 175KS (Mini Cooper S). O mogućnosti ugradnje 1,6 litarskog dizelaša sa 110 konja zasad nema zvanične potvrde.



Upravo tako. Uspešni model, koji se u Evropi prodavao od 1974. do 1992. godine, dobiće istoimenog naslednika već tokom naredne godine. Kako će novi Scirocco izgledati pokazala je studija Iroc, predstavljena prošle godine na salonu u Parizu. Tada su VW-ovi čelnici najavili da će novi Scirocco ličiti na pomenuti koncept a koliko će to stvarno biti, videćemo tek kada automobil bude i zvanično promovisan. Dotle, moramo da se zadovoljimo najnovijim špijunskim slikama (iz Kalifornije), na kojima su najinteresantniji delovi Sciroccoa naravno maskirani i tako sakriveni od "urokljivih" i radoznalih novinarskih očiju (druga slika prikazuje crtež mogućeg konačnog izgleda). Uprkos maskiranom prednjem i zadnjem delu automobila, ipak je jasno da će serijski Scirocco zadržati veliki deo dizajna prikazanog na studiji Iroc. Auto je daleko niži u odnosu na Golf (i lakši), ima prilično kratku haubu i izduženu liniju krova, a izgleda da će serijski Scirocco zadržati skoro identičnu saćastu masku, kakvu je imao i Iroc (inače dugačak 4,24 metra i težak 1150 kg). VW bi u novi Scirocco trebao da ugrađuje benzinske TSI motore od 1,4 i 2,0 litra sa rasponom snage od 140 do 230KS kao i 2,0 TDI dizelaš u verzijama sa 140 i 170KS. Uz doplatu će moći da se opremi i DSG menjačem sa duplim kvačilom. Proizvodnja će se odvijati u VW-ovoj fabrici u Palmeli (Portugal) i to u količini od oko 100.000 komada godišnje. Očekuje se cena od oko 24.000  evra za bazni model. Zanimljivo je i pitanje da li će se novi Scirocco prodavati i u Americi. Naime, prošle godine se govorilo da se nova generacija Sciroccoa najverovatnije neće pojaviti u SAD-u da se ne bi stvarala konkurencija unutar kuće odnosno da novi Scirocco ne bi imao negativni efekat po prodaju aktuelnog Golfa GTI. Ipak, kasnije su se pojavile vesti da će konačnu odluku o tome, da li će Amerikanci moći da kupe novi Scirocco, doneti lično Martin Winterkorn, prvi čovek Volkswagena. Amerima preostaje samo da se nadaju da tog dana kada treba da donese tu odluku, neće ustati na levu nogu...




Iako bi se po imenu moglo zaključiti da se ovde radi o nekoj francuskoj tjunerskoj kući, kompanija Musketier se nalazi u Nemačkoj i osim Peugeota bavi se preradom i Citroenovih modela. Jedan od novijih projekata je i doterani Peugeot 407 Coupe, koji je doživeo promene na eksterijeru, interijeru i 2,7 litarskom dizel motoru. Musketierov body kit za već ionako elegantan Peugeotov model, uključuje novi prednji spojler, difuzor pozadi sa četiri izduvne cevi, veliki spojler na poklopcu prtljažnika i atraktivne alu felne veličine 18, 19 ili 20 inča. Zahvaljujući čip tjuningu, serijski 2,7 litarski V6 dizel motor sa 150kW/204 konja sada razvija 176kW/240KS i 545Nm obrtnog momenta.




Uhvaćen BMW X6

20 Jul 2007 - 17:36 Top secret Link

Samo nekoliko dana pošto smo objavili nekoliko renderinga mogućeg izgleda novog BMW-ovog SAC (Sports Activity Coupe) modela X6, lovci na novitete uspeli su da snime njegov prototip i to bez mnogo maske (konačno se jasno vidi njegov zadnji deo), što samo potvrđuje da je datum prezentacije veoma blizu (koncept bi trebao da se pojavi već u septembru na salonu u Frankfurtu a prodaja serijske varijante će startovati tokom 2008. godine). Ovi, dosad najbolji snimci, samo potvrđuju realističnost renderinga od pre neki dan. Dakle, X6 (na platformi BMW-a X5) sa svojim niskim krovom i položenim C stubom, predstavlja zanimljivu mešavinu coupe automobila sa četiri vrata i SUV modela što znači da će X6 biti niži od uobičajenih 4x4 vozila (biće za 60 mm duži a 100 mm niži od X5). Za razliku od brata X5, novi X6 neće imati mogućnost doplate za treći red sedišta, štaviše X6 će u osnovnoj konfiguraciji biti četvorosed, dok će peto sedište biti ponuđeno kao opcija. X6 će imati isto međuosovinsko rastojanje i trag točkova kao i X5, a pomenuti nizak krov znači niže težište i bolju upravljivost (više sportskih voznih osobina), naravno u kombinaciji sa xDrive integralnim pogonom. Što se motora tiče, paleta će biti veoma slična kao i kod X5, odnosno pokretaće ga 3,0 litarski benzinac sa 200kW/272KS i 3,0 litarski dizelaši sa 170kW/231KS odnosno 210kW/286KS. Najjači će (bar u početku) biti benzinski 4,8 litarski V8 agregat sa 355KS a kasnije je moguća ugradnja i 3,0 litarskog turbo benzinca od 306KS kao i bi-turbo V8 benzinca sa oko 400 konja. Novi X6 će se proizvoditi u BMW-ovim američkim pogonima u gradu Spartanburg (gde se već prave X5 i Z4) i to u tiražu od 40.000 komada godišnje. Očekuje se da će cena X6 biti viša za 4500 evra u odnosu na aktuelni X5.




Novi, 1,4 litarski TFSI motor sa 4 cilindra i turbo punjačem se od sada može dobiti i u Audijevim modelima A3 i A3 Sportback. Novi TFSI agregat (uparen sa 6-stepenom manuelnom transmisijom) razvija 92kW/125KS pri 5000 obrt./min. i tačno 200Nm obrtnog momenta, koji je na raspolaganju u rasponu od 1500 do 4000 obrt./min. (80% maksimalnog momenta je dostupno već pri 1250 obrt./min.). Motor se odlikuje "ekstremno efikasnim sagorevanjem" i redukovanom emisijom štetnih izduvnih gasova i pruža "superiorne performanse". A3 1,4 TFSI postiže maksimalnih 203 km/h i ubrzanje do stotke za 9,6 sekundi (podaci za verziju sa troja vrata) dok prosečna potrošnja po fabričkim tvrdnjama iznosi 6,5 litara benzina na 100 km. Audi A3 sa ovim novim motorom će se pojaviti u prodaji u septembru ove godine po ceni od 21.350 evra (koliko u Nemačkoj treba platiti baznu verziju Attraction sa troja vrata).  



Izvor : www.b92.net i www.beta.co.yu

Kompanija Dženeral Motors i fabrika automobila Zastava potpisali su ugovor koji omogućava da sklapanje automobila "opel astra klasik" u Kragujevcu počne u trećem kvartalu 2008. godine, izjavio je potpredsednik Vlade Srbije Božidar Đelić.
On je na konferenciji za novinare kazao da je prema petogodišnjem ugovoru planirano da se do 2012. dostigne godišnja proizvodnja do 10.000 vozila.
Đelić je precizirao da će se po prvi put u Zastavi sklapati jedan svetski model, što je obaveza i šansa za Zastavu da radi po najvišim svetskim standardima.
Ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić kazao je da je Vlada napravila sličan ugovor kao i sa Fiatom, što podrazumeva da se u prve dve godine omogući uvoz gotovih vozila "opel astre klasika" bez carine.
"Vlada je dozvolila da se bez carine uveze 8.300 vozila, od kojih 3.300 do kraja ove godine i 5.000 u 2008. godini", kazao je Dinkić i naglasio da će cena osnovne verzije tog automobila biti 10.800 evra sa PDV-om, umesto dosadašnjih 13.250 evra.
On je ponovio da će tender za privatizaciju Zastave biti objavljen u decembru i da će saradnja Zastave i Dženeral Motorsa omogućiti veće šanse da Zastava dobije dobrog stateškog partnera.
Ministar trgovine i usluga Predrag Bubalo naglasio je da restruktuiranje fabrike još nije završeno, jer Zastava mora biti rešena bez dugova i viška radnika i mora biti atraktivna za strateškog partnera.
Direktor prodaje, marketinga i postprodaje Dženeral motorsa za centralnu i istočnu Evropu Dankan Aldred (Duncan Aldred) kazao je da je ugovorom predviđeno sklapanje još jednog modela u Srbiji, ali da će tek nakon ispitivanja tržišta biti odlučeno koji će to model biti.
"Dženeral Motors je povećao prodaju u Srbiji za prvih šest meseci ove godine za 93 odsto u odnosu na isti period prošle godine, a udeo na srpskom tržistu povećan je sa 6,4 u celoj prošloj godini na 10,6 odsto u prvoj polovini 2007.", kazao je on.
Dankan je rekao da ta kompanija iduće godine očekuje prodaju preko 3 hiljade vozila u Srbiji, što, prema njegovim rečima, znači da će 60 odsto svih prodatih vozila u Srbiji biti "opel astra klasik". On je kazao da je još rano da bi se govorilo o stateškom partnerstvu sa Zastavom.
Generalni direktor Zastava vozila Zoran Radojević kazao je da je odluka Dženeral Motorsa da investira u Srbiju pozitivan signal srpskoj ekonomiji i drugim stranim investitorima.

Inače, cena od 10.800 evra odnosi se na osnovni model sa benzinskim motorom zapremine 1,4 litra. U prodaji će se naći i modeli sa benzinskim motorom od 1,6 litra i dizel motor zapremine 1,7 litara. "To su sve motori nove generacije koji zadovoljavaju Euro 4 norme" rekao je za B92 direktor firme Zastava AGEM, koja je osnovana da bi sprovela ugovor sa Dženeral motorsom, Zoran Stošić. On je najavio i da će se Astra prodavati u tri varijante, hečbek sa pet vrata, sedan sa četiri i karavan. 



Ferrari F430 Scuderia

19 Jul 2007 - 01:08 Noviteti Link

Na predstojećem septembarskom salonu automobila u Frankfurtu, Ferrari će izložiti dugoočekivanu olakšanu verziju modela F430 ali se neće zvati Challenge Stradale, kako se očekivalo, već F430 Scuderia. Pojava ove drumske varijante trkačkog modela F430 Challenge uopšte ne dolazi kao veliko iznenađenje jer su prototipovi viđani mesecima unazad. Poenta cele priče oko F430 Scuderie jeste veća snaga (510 naspram 490 konja) i težina manja za 100 kg (sada na "suvo" 1250 kg) u odnosu na standardni F430. Iako zvanični podaci o performansama Scuderie nisu objavljeni, zbog veće snage 4,3 litarskog V8 motora i manje mase (odnos 2,45 kg po 1 KS) svakako na tom polju treba očekivati znatno poboljšanje (običan F430 postiže 315 km/h i ubrzava do 100 km/h za 4 sekunde). Spolja su standardni otvori za vazduh u prednjem braniku zamenjeni većim i agresivnijim, koji se daleko bolje uklapaju sa linijama automobila. Novi su i zadnji branik, difuzor, novi izduvni sistem sa samo dve izduvne cevi (umesto standardnih četiri) kao i retrovizori od karbon fibera. I u unutrašnjosti se primećuje velika upotreba karbon fibera (sedišta, volan). Dve uzdužne dekorativne trake, koje se protežu celim automobilom su samo tačka na i. Snaga se na zadnje točkove (od 19 inča i u zlatnoj boji) prenosi preko unapređenog 6-stepenog F1 menjača (nazvanog Superfast), koji brzine menja za samo 60 milisekundi. Osim toga, F430 Scuderia je dobio i novi traction control, koji po prvi put kombinuje E-Diff elektronski diferencijal i F1-Trac traction i stability control u jedinstveni integrisani sistem. Kako je najavljeno, čast da 11. septembra u Frankfurtu medijima predstavi novi F430 Scuderia, imaće lično Michael Schumacher.




Prema pisanju magazina Automobilwoche i Auto Motor und Sport, BMW na platformi Minija Cooper sprema mali gradski automobil sa prednjim pogonom (!), koji bi mogao da se pojavi na tržištu 2010. godine (mogući izgled vidite na slici). BMW-ov City car biće direktan konkurent budućem Audiju A1, koji će biti predstavljen godinu dana ranije. Prema prvim informacijama, novi mali BMW u karoseriji dugačkoj 3,75 metra nudiće mesta za četiri osobe, a pokretaće ga 1,4 litarski motor, čija emisija CO2 bi trebalo da iznosi manje od 100 grama po kilometru. Ako stvarno ikada ugleda svetlost dana, BMW City (ili kako će se već zvati) bi mogao da se proizvodi u pogonima kompanije Magna Steyr, budući da su kapaciteti fabrike Mini u Oksfordu ograničeni. Međutim, bez obzira na to gde bi City mogao da se sklapa, motori za njega bi se sigurno proizvodili u Minhenu.