Prema upravo saopstenim podacima; tek zavrsena 2006. godina, bila je rekordna za Audi po mnogo cemu. Sem rekordne prodaje od tacno 905100 komada Audija sirom sveta ( povecanje za 9,2 % u odnosu na 2005. ), upada u oci cinjenica da Audi vec 11. godinu za redom obara sopstveni rekord u broju prodatih vozila. U Nemackoj je prodato 257792 komada sto je takodje povecanje za 4,3 % u odnosu na 2005. Audijev udeo na trzistu Nemacke je povecan na 7,6 % sto je najvise u poslednjih 26 godina. U ostatku Evrope belezi se rast od 7,7 %. Najznacajnije izvozno trziste i dalje su SAD ali je pitanje koliko ce to dugo ostati buduci da prodaja u Kini raste neverovatnom brzinom. Za poredjenje, tokom 2006. Kinezi ( bez Hong Konga ! ) su kupili 80808 Audija ( povecanje za 39 % ) a Amerikanci 90116 komada uz porast traznje za 8,5 %. Sa ovakvim tempom Kina bi za neku godinu mogla postati najznacajnije izvozno trziste za Audi. Naravno jedan od razloga dobre prodaje nemacke marke u Kini je i tamosnja Audijeva fabrika, koja povecava proizvodnju iz godine u godinu. Jedan od modela koji je doprineo povecanju prodaje Audija tokom prosle godine je i novi Q7 koji je prodat u 52750 primeraka sirom sveta.


Osim Avengera, iz Dodgea stize i novi Magnum, odnosno restilizovana verzija za 2008. godinu. Prvo o najatraktivnijoj varijanti novog Magnuma-verziji SRT8, koja je takodje obnovljena. Spolja se primecuje, pre svega, novi prednji deo sa jos agresivnijim i opakijim izgledom cemu doprinose nova prednja maska, svetla, branici a posebno nanovo oblikovana hauba sa povecim otvorima za vazduh. Ali izgled ipak nije sve. To znaju i u Dodgeu pa SRT8 ima 6,1 litarski V8 HEMI motor sa 425KS i 569Nm obrtnog momenta sto mu omogucava ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h ) za manje od 5 sekundi. I "obican" Magnum je doziveo spoljasnje i unutrasnje estetske korekcije za novu prodajnu sezonu. Kao i kod SRT8 varijante, i ovde su dodata nova svetla ( Xenon kao opcija ), doterani branici sa malo hroma kao ekskluzivnim detaljem. Hroma ima i na novom prednjem grilu a tu su i nova svetla za maglu i novi dizajn tockova. Iznutra velikih promena nema tek sezonsko doterivanje za poboljsanje utiska. Paleta motora obuhvata sledece agregate : 2,7 litarski (190KS), 3,5L sa 250KS i 5,7L sa 340KS. Prodaja u SAD-u pocinje na jesen. Na slikama SRT8 je crvene boje.


Avenger je prosle godine predstavljen na salonu u Parizu kao koncept koji ce krenuti u proizvodnju. Od danas su dostupne i zvanicne slike verzije namenjene serijskoj proizvodnji koja se ne razlikuje od pomenutog proslogodisnjeg koncepta. U okviru Chryslera, Dodge ima zadatak da proizvodi sportskije i misicavije automobile pa je Avenger snadbeven dovoljno snaznim motorima da opravda reputaciju Dodgea. Doduse to se pre svega odnosi na R/T model koji ima 3,5 litarski V6 motor sa 235KS dok su ostali, a to su 2,4 litarski 4-cilindras sa 173KS i 2,7 V6 sa 189KS, ipak slabiji. Za Evropu ce biti na raspolaganju i sa VW-ovim 2,0 litarskim dizelasem sa 140KS. Dizajn Avengera, u Dodgeu sami cene kao napredan i smeo, a koliko su realni procenite sami po slikama. Avenger se najavljuje kao konkurent BMW-u seriji 3 a da bi to bilo realno, sem konkurentne cene, Avenger nudi i komfornu kabinu sa vecim kvalitetom upotrebljenih materijala, bolje vozne osobine i sredjeno ogibljenje. Naravno sve to u odnosu na model Stratus koji nasledjuje. Izmedju ostalog, u opremi se nalaze i ESP i Traction control. Kako ce Avenger proci u "sukobu" sa BMW-om, videcemo od sredine godine kada stigne u Evropu i dopuni paletu Dodgea na Starom kontinentu. U SAD-u prodaja pocinje vec u prvom kvartalu ove godine i to po ceni od 18895 dolara pa navise. Nudice se u 4 verzije : SE, SXT, R/T i R/T AWD. Ova poslednja je sa integralnim pogonom. Kolika ce cena biti u Evropi jos se ne saopstava.


Najavili smo M5 Touring, pa evo i prvih zvanicnih slika. Ostaje samo da ponovimo podatke o ovoj Petici : Ispod haube je poznati 10-cilindricni motor sa 5,0 litara zapremine sa 373Kw(507KS) i 520 Nm. Ubrzanje iznosi samo 4,8 sekundi do stotke a maksimalna brzina je ogranicena na 250 km/h. Menjac je sedmostepeni sekvencijalni SMG. Bez obzira na svoju snagu i performanse, M5 Touring je i dalje upotrebljiv karavan sa 500 litara osnovne zapremine u prtljazniku odnosno svih 1650 kada se obori i zadnja klupa. Pojavice se 26. maja ove godine.
Kia Kue concept


Posle teaser crteza od pre nekih mesec dana, evo i gotovog crossover koncepta Kie, predstavljenog u Detroitu. Iako i ovaj prototip ima karakteristike i mogucnosti SUV-a, u Kii su ovoj studiji namenili i ulogu sportskog automobila koji ce biti zabavan za voznju i to pre svega po uredjenim putevima jer ionako moderni SUV-ovi retko kada silaze u blato i jaruge. U Kii doduse ovaj prototip nazivaju novim vidjenjem tzv. CUV kategorije (crossover utility vehicle). E sad najlepse. Ono sportski automobil nije pomenuto slucajno. Kue raspolaze sa 4,6 litarskim V8 motorom od 400KS, koji se prenose na podlogu preko tockova od 22 inca. Jos nekoliko podataka o dimenzijama : duzina 4724mm a medjuosovinsko rastojanje 2896mm. Iako je ovde rec o studiji, lako se da zakljuciti da Kue predstavlja najavu buduceg dizajnerskog pravca kod Kie.
Bugarski I2B Reus


Pisali smo vec o bugarskom superautomobilu Wildcat, koga treba da proizvede firma I2B a sada ta ista firma sprema novi projekat-gradski hibridni auto Reus. Kao i Wildcat i Reus postoji za sada samo na crtezima i u planovima a njegova proizvodnja zavisi od toga da li ce se naci investitori ili ne. Sam Reus je dakle mali gradski dvosed, dimenzija DxSxV : 3500mm x 1800mm x 1000mm sto ga cini idealnim za gradsku voznju i krace izlete van grada. Svojim dimenzijama, centralnom smestenim motorom (!), malom masom i niskim tezistem, Reus omogucuje lako manevrisanje uz primerenu stabilnost u krivinama. Posebna paznja pri oblikovanju je posvecena aerodinamici zbog nize potrosnje i vece maksimalne brzine. Bugari su predvideli da auto bude hibrid i to kombinacija elektromotora i malog 4-cilindricnog (bio)dizela. Podaci o snazi motora nisu poznati kao ni mnogi drugi detalji a najveca je nepoznanica ustvari da li ce se ikada Reus pojaviti na ulicama gradova za koje je planiran.


Nova generacija Cadillaca CTS ne donosi nista novo na dizajnerskom planu odnosno novi Cadillac srednje klase ( u pocetku samo verzija sa pogonom pozadi ), sledi vec zacrtane dizajnerske smernice vecih modela u gami ove marke. Da to i nije lose, pokazuje i povecano interesovanje kupaca koji su prihvatili ovakav dizajn. Naime podaci pokazuju povecanje prodaje ovog modela od 2002. godine, kada je prodato 38000 komada, pa do 2005. kada je udomljeno 61000 primeraka i to samo u SAD-u. Zato u Cadillacu ocekuju porast traznje i za novim modelom, upravo predstavljenom na salonu u Detroitu. Mada je novi CTS porastao u svim pravcima, medjuosovinsko rastojanje je ostalo identicno prethodniku i iznosi 2870mm. Osnovna verija ima 3,6 litarski V6 motor sa 258KS, zatim sledi nesto jaci sa 300KS a krajem godine ocekuje se i sportski CTS-V model sa V8 motorom i preko 400KS. Prema nekim informacijama, Cadillac radi i na coupe i karavan verzijama ovog modela, koji bi se mogli pojaviti vec krajem ove godine s tim sto bi prodaja pocela tokom 2008. godine. Kupci mogu da biraju izmedju rucnog menjaca i automatika sa 6 stepeni a krajem godine, kada pocinje prodaja novog CTS-a, ocekuje se i promocije verzije sa pogonom na sva cetiri tocka.



Nedavno smo pisali da BMW sprema prvi ristajling svoje serije 5 ( predstavljene 2003. ) i da istovremeno radi i na M5 Touring varijanti. Evo i potvrde te informacije. U poslednjih nekoliko sati na netu su se pojavile prve zvanicne slike te nove Petice ali opet (!) ne voljom BMW-a vec su, kako se to kaze, nepaznjom iscurile ! Slike su trebale biti objavljene tek u februaru sto znaci da je premijera u Zenevi pocetkom marta. A i za M5 Touring se vec zna datum kada ce se pojaviti. To je 26. maj ove godine. Pored estetskih promena, koje vidite na slikama, najvece promene su na motorima, sada jos savremenijih sa neposrednim ubrizgavanjem. BMW 550i ima 270Kw(367KS) a 540i 225Kw(306KS). Prosecna potrosnja za 550i iznosi 10,9 litara, a 540i 10,5 litara. Obnovljeni su takodje i redni sestocilindrasi: 523i, 525i i 530i, a zajednicko im je novo direktno ubrizgavanje HPI (High Precision Injection ). Jos je doradjeno i ubrizgavanje kod svih dizelasa; 535d, 530d i 525d. U septembru ce se pojaviti jos 520d sa 177KS. Elektronika ostaje na nivou BMW-a, tu su aktivno upravljanje, Night Vision i Head-Up display. Dodati su jos aktivni radarski cruise control i opomena pri promeni trake. Pomenuli smo estetske promene. Nista revolucionarno ali tu su nova prednja i zadnja svetla, vise hroma na bubrezima, promenjeni branici i LED zadnji zmigavci. U unutrasnosti su upotrebljeni novi materijali, a promene je doziveo i iDrive. A sada najlepse ! M5 Touring. Ispod haube je naravno poznati 10-cilindricni motor sa 5,0 litara zapremine i 373Kw(507KS) i 520 Nm. Ubrzanje iznosi samo 4,8 sekundi do stotke. Menjac je sedmostepeni sekvencijalni SMG. Bez obzira na svoju snagu i performanse, M5 Touring je i dalje upotrebljiv karavan sa 500 litara u prtljazniku odnosno svih 1650 kada se obori i zadnja klupa. Podaci o motorima : avtomanija.com. Zvanicne slike M5 Touringa tek slede.
Honda Accord Coupe Concept
Accord je najprodavaniji Hondin model u SAD-u pa Honda upravo u Detroitu najavljuje izgled nove generacije Accorda i to kroz studiju Accord Coupe Concept. Americkim novinarima se, bar po prvim reakcijama, novi dizajnerski pravac Honde svidja, mada ukazuju da ovaj Accord Coupe lici na mesanca izmedju novog Audija TT i Sciona Tc. O motoru i menjacu se ne iznose podaci mada iz Honde najavljuju da ce novi Accord imati potpuno novi i snazni V6 motor koga ce istovremeno odlikovati i ekonomicnost.
Mitsubishi EVO X Concept
U Detroitu i Mitsubishi predstavlja potentan model i to novi EVO X, doduse za sada jos u formi koncepta. Prva najava novog EVO modela je uprilicena jos 2005. godine na salonu u Tokiju kroz koncept Evolution X a ovo sada je jos jedan korak dalje tj. blize serijskoj varijanti. Slike dovoljno govore o izgledu a motor je po prvim najavama 2,0 litarski turbo sa oko 300KS pa navise, buduci da jos nema zvanicnih podataka sa kolikom ce ergelom raspolagati serijska verzija. Iz Mitsubishija obecavaju da ce ova deseta generacija EVO modela napraviti najveci korak napred nego bilo koja prethodna. Drzimo ih za rec. U tome ce pomoci i novi integralni pogon nazvan S-AWC ( Super All-Wheel Control ), sistem, koji treba da po sofisticiniranosti, konkurise Hondinom SH-AWD. U nastavku jos nekoliko slika ovog koncepta.
(Dalje)
Zvanicne slike Lexusa IS-F
Najavili smo novi Lexusov "M3 killer" za salon u Detroitu, a evo konacno i zvanicnih fotografija modela IS-F sa 5,0 litarskim V8 motorom i vise od 400KS. Koliko je to vise moracemo da sacekamo jos oko godinu dana kada krene prodaja. Nezvanicno se pominje 425 konja. Kao sto se vidi, Lexus je, za razliku od nemackih rivala, M i AMG odeljenja BMW-a i Mercedesa, primenio agresivni spoljasnji aero body kit sa BBS alu tockovima od 19 inca i Brembo kocnicama. Tu je jos i sportsko ogibljenje, 8-stepena transmisija iz novog Lexusa LS sa komandama na volanu i najavljeno ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) za 4,9 sekundi.

Kako prenosi Reuters, kineski Chery planira proizvodnju milion automobila na godisnjem nivou, i to vec tokom 2010. godine ! Produkcija u 2006. je iznosila nesto preko 305000 automobila sto predstavlja rast od 61 % (!) u odnosu na 2005. Od tog broja oko 50000 vozila je izvezeno. U planovima sirenja Chery-a, veliki znacaj ima trziste SAD-a, jer je nedavno rukovodstvo Chery-a potpisalo pismo o namerama sa Chryslerom o proizvodnji manjeg modela Dodge-a u Kini, koji bi se zatim naravno izvozio u SAD. Dogovor, medjutim, tek treba da potvrde i DaimlerChrysler i kineska vlada. Sa druge strane, Chery vec i ima dogovor sa Fiatom o proizvozvodnji motora za italijansku marku. Na slici Chery roadster M14
Acura Advanced Sports Car Concept i zvanicno


Evo konacno (!) i zvanicnih slika nove Acurine (Hondina luksuzna americka filijala) studije za salon u Detroitu. Advanced Sports Car Concept ustvari predstavlja najavu buduce generacije egzoticnog Hondinog/Acurinog modela NSX, koji svoju premijeru ocekuje na salonu u Tokiju krajem ove godine. Higt-tech izgled ove studiije svojom sirinom i malom visinom dovoljno govori da se isplati cekati i vredi verovati Hondinim najavama da ce novi NSX biti dostojan naslednik sada vec kultnog prethodnika. Spoljasnji, prilicno klinasti izgled ovog koncepta, na sebi sadrzi nekoliko detalja koji ga povezuju sa prvom generacijom NSX-a iz 1990/91. poput uskih prednjih svetala, koja su sada LED tehnologije. Koncepcija je sledeca; V10 motor smesten napred a pogon pozadi uz medjuosovinsko rastojanje od 2764mm. Tockovi su napred 19-incni a pozadi od 20 inca, kocioni diskovi su keramicki.


Osim koncepta Ryuge, Mazda za Detroit sprema jos potpuno novu generaciju SUV-a Tribute, koji je, kao sto smo pisali, ustvari samo klon Forda Escapea. Iako od Mazdine Zoom-zoom filozofije dizajniranja automobila ovde nema nista ( sem mozda karakteristicne prednje maske ) u Mazdi veruju da ce ovim modelom postici ipak bolje prodajne rezultate od jos diskretnije dizajniranog istoimenog prethodnika. Prodaja u SAD-u pocinje sredinom godine a kada ce stici u Evropu jos se na zna. Mazda u Detroitu osim obicnog Tribute-a izlaze i ekoloski prihvatljivi hidridni model Tribute HEV sa kombinacijom benzinskog i elektromotora i ukupno raspolozivih 155KS. Elektromotor pri punoj snazi razvija 70Kw(94KS), sa kojim se Tribute HEV moze samostalno kretati sa maksimalnom brzinom od 25 milja na sat odnosno 40 km/h, a benzinski motor je 2,3 litra zapremine. Snaga se prenosi na prednje tockove preko elektronski kontrolisane CVT transmisije sa mogucnoscu ukljucenja integralnog pogona.
Mazda Ryuga i zvanicno


Novi prototip iz Mazde, sa imenom Ryuga, spreman za januarski salon u Detroitu, smo vec najavili teaser crtezom a danas su objavljene i zvanicne slike ovog prototipa. Posle predstavljanja studije Nagare na salonu u LA-u, stize Ryuga, jos jedna u tom novom kucnom dizajnerskom pravcu nazvanom flow-tok. Ryuga, da podsetimo, na japanskom znaci graciozni tok i predstavlja evoluciju koncepta Nagare. Ono po cemu se ovaj koncept dizajnerski istice jesu galebova vrata koja se otvaraju uvis sto se ne moze ocekivati na eventualnom serijskom proizvodu koji bi se temeljio na ovoj studiji. Mada, kao i obicno, iz Mazde stizu uveravanja da ni Nagare ni Ryuga, nece uci u proizvodnju. Sam auto, svojim klinastim oblikom, nagovestava da je itekako koristen vazdusni tunel u njegovom dizajniranju, a urezane linije na boku porucuju kao da je tek izasao odatle. Za pregled situacije umesto retrovizora sluze kamere. Kao sto smo ranije pisali, prema recima Mazdinih dizajnera, Ryuga kao celina objedinjuje lepotu, mladost, pouzdanost i zabavu. Sto se mehanike tice studija je opremljena 2,5 litarskim motorom uparenim sa 6-stepenim automatskim menjacem. Jos dimenzije za kraj : DxSxV 42800mm x 1900mm x 1260mm a medjuosovinsko rastojanje iznosi 2800mm. U nastavku jos slika nove Mazde.