home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

H&R Audi A5/S5

30 Jul 2007 - 00:26 Tuning Link

Firma H&R je za novi Audi A5 i njegovu sportsku verziju S5, pripremila novi set različitih opruga, uz čiju pomoć se ogibljenje pomenutog Audija A5 može spustiti do 35 mm, zavisno od izabranog seta opruga, a modela S5 za 25 mm. H&R još nudi i distancijere, koji će proširiti trag 18 ili 19-inčnih točkova za 6 do 60 mm. Rezultat svega jeste niže težište automobila i bolje vozne osobine, a ionako moćan i elegantan coupe dobija još više na dinamici.





Najnovija verzija legendarnog Land Roverovog modela Defender (od 1948. godine do danas prodato je oko 1,9 miliona komada), stigla je i u Srbiju i to posredstvom generalnog uvoznika Forda, Volvoa i Land Rovera za Srbiju, beogradske firme Grand Motors (III bulevar 21, Novi Beograd, tel. 011/2090-600). Unapređeni Defender za 2007. godinu ima novi 4-cilindrični 2,4 litarski Common-Rail dizel agregat sa 90kW/122KS i 360Nm obrtnog momenta, novi manuelni menjač sa 6 stepeni prenosa, novu instrument tablu i sedišta, koji su zaslužni za bolju ergonomiju i poboljšani komfor, a tu su i novi sistem grejanja i ventilacije. Povećana je i sposobnost savladavanja asfaltnih i van asfaltnih puteva. U ponudi su modeli Defender 90 (sa četiri sedišta), Defender 110 i 130 (sa pet sedišta). Treba reći da se model 130 može se dobiti i sa sedam sedišta. Dužina Defendera iznosi od 3,9 do 4,6 metara, širina 1,8, visina oko 2 metra dok se težina kreće od 1638 do 2000 kg. Potrošnja se kreće od 10,3 do 11,1 litra dizela na 100 km, zavisno od verzije. I cene za kraj. Osnovni model Defender 90 Sation Wagon sa Base paketom opreme, treba platiti 31.480 evra (u cenu je uračunata i carina, PDV i svi zavisni troškovi), dok za najskuplji Defender 110 Station Wagon sa SE paketom opreme, treba izdvojiti 39.460 evra.



Ford Fiesta Crossroad

29 Jul 2007 - 00:47 Noviteti Link

Budući da su Volkswagen, Hyundai i Citroen sa modelima CrossPolo, Getz Cross i C3 XTR već ponudili kupcima proterenski opremljene male hatchback modele, ni evropski Ford nije želeo da zaostane, pa od nedavno svoju aktuelnu Fiestu nudi u verziji Crossroad sa blagim off-road izgledom. I upravo je izgled Fieste Crossroad poenta cele priče jer je proterenski dizajn samo simpatična šminka i ništa više. Naime, Fiesta Crossroad nema ni pogon na sva četiri točka niti bilo kakvu drugu off-road opremu da bi se ozbiljnije upustila u savladavanje nepristupačnih terena. To doduše nije ni bila namera Fordovih dizajnera. Uostalom nema čak ni povišeni klirens (rastojanje od tla) iako zbog plastičnih dodataka na karoseriji Crossroad izgleda viši u odnosu na standardnu Fiestu. Inače, Fiestu Crossroad pokreće 1,4 litarski benzinski motor sa 80KS, a cena joj je za 1085 evra viša u odnosu na običnu Fiestu. Ako dakle nema ni integralni pogon ni bilo šta drugo što bi je povezivalo sa pravim off-road modelima, u čemu je onda svrha Fieste Crossroad ? Odgovor bi mogao da leži u tome da Fiesta Crossroad, uz pomoć novih branika sa zaštitnim umecima, plastičnom zaštitom donjih delova vrata i blatobrana, svetlima za maglu i krovnim nosačima, izgleda dovoljno privlačno, da se dopadne kupcima, kojima u stvari i ne treba terensko vozilo ali vole atraktivniji izgled sa kojim će se njihov auto razlikovati od mase običnih konfekcijskih automobila, kakve imaju prve komšije.



Iz Italije i Amerike stižu još dve zanimljive prerade Fordovog Mustanga. Prvo o "italijanskom pastuvu", modelu Mustang U69 (prva slika). U69 je naziv Mustanga obrađenog kod italijanskog tjunera i uvoznika vozila, firme UK Garage iz Milana. Pod poklopcem motora nalazi se 4,6 litarski V8 agregat sa kompresorom, koji na zadnje točkove preko manuelnog menjača sa pet stepeni prenosa, isporučuje 490KS. Maksimalna brzina ovog Mustanga iznosi 280 km/h, a ubrzanje do stotke traje samo 4,3 sekunde. Ako vam je ovo previše, UK Garage u ponudi ima i slabiju, atmosfersku verziju ovog motora sa 330 konja i sa automatskim menjačem, koji do 100 km/h stiže za 5,4 sekunde. Osim pojačanog motora, U69 ima i Eibachov kit za spuštanje ogibljenja i Borla izduvni sistem. Cena za U69 iznosi oko 74.000 američkih dolara a ukoliko Vam to ne predstavlja problem, onda Vam samo preostaje da odaberete jednu od ponuđenih boja : žutu, crvenu, belu, narandžastu ili srebrnu. Drugi Mustang ste verovatno već zapazili ako ste pogledali film Transformers, gde mu je namenjena uloga policijskog automobila. Radi se o Mustangu S302 Extreme, američke kompanije Saleen, koja je pod haubu ovog monstruma, uz pomoć kompresora, spakovala svih 600 konja, čija snaga se na zadnje točkove prenosi preko 6-stepene transmisije. Podaci o performansama nisu zvanično saopšteni ali se nezvanično pominje maksimalna brzina od 335 km/h i ubrzanje do 100 km/h u trajanju od samo 3,5 sekunde.

 



Mercedes C model-T

28 Jul 2007 - 13:52 Top secret Link

Lovci na automobilske novitete uspeli su da pre nekoliko dana snime par odličnih fotografija potpuno nemaskiranog Mercedesa C klase u karavan verziji, čija premijera se očekuje sredinom septembra ove godine na salonu automobila u Frankfurtu. Na novim slikama se sada po prvi put jasno vide svi do sada brižljivo čuvani detalji, koji odvajaju ovaj model-T (kako u Mercedesu zvanično nazivaju svoje karavan modele) od limuzinske varijante C klase. Primećuje se da je Mercedes na zadnjem delu karavana upotrebio blago modifikovani dizajnerski stil u odnosu na C klasu sedan. Kao i limuzinu, i C karavan će pokretati benzinski motori sa četiri cilindra (modeli C180 sa 156KS i C200 sa 184KS), šest cilindara (modeli C230 sa 204KS, C280 od 231KS i C350 sa 271KS) dok će ljubitelji dizelaša moći birati između modela C200 CDI sa 136KS, C220 CDI sa 170KS i V6 model C320 CDI od 224KS.




Dok se mi u Evropi "palimo" na Kijinu garanciju za njihov model Ceed u trajanju od sedam godina ili 150.000 kilometara, u Americi je Chrysler upravo odobrio doživotnu (!!) garanciju na pogonski sklop za automobile modelske godine 2007. i 2008. Ova garancija se odnosi na pogonski sklop tokom čitavog životnog veka automobila, odnosno vlasnici svih novih Chryslera mogu biti sto posto sigurni u ispravnost motora, prenosnog sistema i ostalih delova pod uslovom da jedanput u pet godina dođu na (besplatan) pregled u neki od ovlašćenih Chryslerovih servisa. Međutim, u svemu ovome ima i jedno ALI. Kvaka je u tome da se doživotna garancija odnosi samo na prvog vlasnika i ne može da se prenese prilikom promene vlasništva vozila. Takođe, ova garancija se odnosi samo na Chryslerove modele sa benzinskim motorima i važi samo na teritoriji SAD-a. Chrysler je čak i napravio originalni logo, kojim reklamira ovu garanciju (na slici). 



Lumma BMW M6 CLR 600 S

28 Jul 2007 - 01:41 Tuning Link

Nemački Lumma Design pripremio je novi sportski aero body paket za sve verzije BMW-ove serije 6, uključujući i model M6 (na slikama). Ukratko, paket uključuje novi prednji spojler, bočne "suknjice" sa integrisanim otvorima za vazduh, novi spojler i difuzor pozadi, kao i spojler na poklopcu prtljažnika, umesto koga se kao opcija može dobiti i zadnje krilo. Lumma CLR 600 S (S znači street) stoji na točkovima od 20 ili 21 inča (manji imaju gume 245/35 napred i 275/30 nazad, dok veći od 21 inča koriste pneumatike dimenzija 255/30 napred, odnosno 295/25 nazad). Tačka na i je novi sportski izduvni sistem sa četiri izduvne cevi od 80 mm. Unutrašnjost se, osim kožnim sedištima, ističe i sportskim, ergonomski oblikovanim volanom u kombinaciji karbon/koža ili drvo/koža, aluminijumskim pedalama i aluminijumskim odmorištem za nogu, Lumma patosnicama kao i opcionim brzinomerom, koji meri brzinu do 360 km/h. Ovo nije sve, pa CLR 600 S ima H&R sportske opruge, čime je auto približen asfaltu za dodatnih 30 mm. Nemački tjuner će kasnije ponuditi i novi paket za povećanje snage motora svih modela BMW-ove serije 6.



Audi A7 stiže 2009.

27 Jul 2007 - 18:06 Top secret Link

Britanski CarMagazine tvrdi da je ovo zvanična skica Audijevog budućeg sportskog sedana A7, koji u biti predstavlja odgovor fabrike sa četiri prstena Mercedesu CLS, Aston Martinu Rapide i budućim sličnim modelima Porschea (Panamera), VW-a i BMW-a. Kao što smo napomenuli i prilikom objavljivanja navodno zvaničnih fabričkih skica Audija A1 i R8 Spider, vreme će pokazati da li se CarMagazine zaista dokopao oficijelnih crteža tih budućih modela marke iz Ingolštata ili je to samo bio njihov pokušaj dodatnog medijskog eksponiranja. U svakom slučaju, Audi A7 biće napravljen na platformi sledeće generacije modela A6 dok će dizajnerski, zbog svog niskog krova i položenih zadnjih stubova, više ličiti na coupe sa četiri vrata nego na klasičnu limuzinu, što je uostalom i bio cilj. Audijevu novu "Sedmicu" će pokretati široka paleta motora sa 6 i 8 cilindara. To su 3,0 litarski V6 i 4,2 litarski V8 FSI benzinci, zatim V10 agregat iz Lamborghinija u atmosferskoj verziji kao i u bi-turbo varijanti (ovaj poslednji će se ugarđivati u Audi S7 i RS7), dok će dizelaše predstavljati 3,0 litarski  V6 i 4,2 litarski V8 TDI motori. Cena će se kretati između cifara koje treba odvojiti za A6 i A8, odnosno od 35 do 50.000 funti. Treba reći da Audi sprema i kabriolet na bazi A7, ali o njemu za sada nema nekih konkretnijih informacija. Kako se očekuje, Audi će već na salonu automobila u Njujorku narednog proleća, predstaviti A7 kao koncept dok se serijska varijanta očekuje na tržištu tek u septembru 2009. godine.



Mini Clubman i zvanično

27 Jul 2007 - 13:13 Noviteti Link
 

Evo i prvih zvaničnih slika novog Minija Clubman, koji će svetsku premijeru imati na 62. salonu automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar). Najzanimljiviji dizajnerski detalj Clubmana jesu njegova vrata odnosno njihov raspored. Novi Mini Clubman naime sa suvozačeve strane ima i manja, pomoćna vrata za lakši ulazak na zadnja sedišta (tzv. samoubilačka vrata kao kod Mazde RX8), dok će se zadnja vrata otvarati iz dva dela (50/50), kao kod nekih komercijalnih vozila. Osim toga, najveća razlika u odnosu na obični Mini je u stvari veća dužina (za 24 cm) i produženo međuosovinsko rastojanje (sada 2,55 metra -povećanje od 8 cm). Tu su i povećane staklene površine i težina veća za 75 kg. Posledica većeg rastojanja između osovina jeste više mesta za putnike pozadi (dodatnih 8 cm za noge) i za 100 litara veća zapremina prtljažnika (sada 260 litara a sa oborenim zadnjim sedištima 930). Pažnju privlače plastični elementi (u istoj boji kao i krov), koji okružuju zadnja svetla i C stubove kao i to da oba krila zadnjih vrata imaju svaka svoj brisač. Tu su i dve izduvne cevi integrisane u zadnji branik i povećani panoramski stakleni krov. Što se palete motora tiče, Clubman će pokretati isti agregati kao i hatchback verziju, osim najmanjeg 1,4 litarskog benzinca sa 95KS. Dakle, u ponudi će biti verzije sa 1,6 litarskim atmosferskim motorom od 120KS i 160Nm (201 km/h, ubrzanje do 100 km/h za 9,8 sekundi, potrošnja 5,5 litara), 1,6 litarskim turbo agregatom od 175KS i 240Nm (224 km/h, ubrzanje 7,6 sekunde, potrošnja 6,3 litra) i 1,6 litarskim common-rail dizelašem od 110KS i 240Nm (193 km/h, ubrzanje 10,3 sekunde, potrošnja 4,1 litre na 100 km). Sva tri motora će se serijski opremati manuelnim menjačem sa 6 stepeni prenosa dok će se kao opcija nuditi i automatska transmisija sa takođe šest brzina. Prodaja počinje u novembru ove godine, po ceni od 19.900 za model Cooper sa 120 konja, 23.900 evra za Cooper S sa 175KS i 21.600 evra za dizelaš Cooper D.



Izvor : www.netauto.co.yu

Najpoznatiji prodavac automobila češkog proizvođača u našoj zemlji, Auto kuća Vidovdan iz Zemuna, svoj status potvrdio je i ovog leta. Naime, njihov marketing tim osmislio je akciju u kojoj svi oni koji kupe bilo koji model Škode tokom leta na bilo koji način finansiranja (gotovinski, kredit, leasing, kao fizičko ili pravno lice ...), dobijaju na poklon besplatan boravak od sedam dana za četvoročlanu porodicu na Kanarskim ostrvima! Nagrada može da se iskoristi u bilo kom periodu uz dogovor sa hotelom za rezervaciju, kako je objasnio Branko Kostić, direktor prodaje. AK Vidovdan nalazi se u Zemunu, u Ulici Glavnoj 11-13, a radno vreme je od 8 do 21 sati (pon-pet) a subotom i nedeljom od 8-18h. Tel : 011/2197-496.



Specijalista za obradu Jaguara i Range Rovera, nemački Arden, ponudio je novi "detalj" za individualizaciju vašeg Range Rovera Sport – krilna vrata, koja se otvaraju u vis, u Lamborghini stilu. Celokupan mehanizam za otvaranje vrata je inače napravljen od visoko kvalitetnog nerđajućeg čelika. Arden ova vrata naplaćuje 19.635 evra (cena u Nemačkoj). Naravno, sama vrata (i njihova cena !) nisu jedino što privlači pažnju na ovom Range Roveru. Za ultimativni izgled zadužen je Ardenov AR5 aero body kit, a ako ni to ne zadovoljava vašu sujetu, tu je još ekstremniji AR6 paket. Točkovi od 22 ("Dakar") ili 23 ("Sportline") inča su tu da u potpunosti kompletiraju moćan i dinamičan izgled. Ipak, izgled nije sve, pa Arden u ponudi ima i kit za povećanje snage i benzinskih i dizel motora. Tako TDV8 dizelaš sada razvija 315KS i 700Nm obrtnog momenta dok najjači 4,5 litarski V8 benzinac raspolaže sa 480 konja i 680Nm, koji ovom Range Roveru omogućava maksimalnu brzinu od 270 km/h. Novi su još i kočioni sistem kao i sportski izduvni sistem, koji se brine za poboljšanje zvuka i snage motora.



Novi Mercedesov 1,8 litarski benzinski motor, nazvan DiesOtto, kombinuje performanse benzinca sa visokim obrtnim momentom i štedljivošću vrhunskog dizelaša a sve to uz ekstremno čistu emisiju izduvnih gasova. Jednostavno, Mercedes je kombinovao sve prednosti oba tipa motora i nastao je DiesOtto, čiji tehnološki paket sadrži direktno ubrizgavanje goriva, turbo punjač i varijabilnu kompresiju. Poenta svega je kontrolisano automatsko paljenje i visoko efikasni proces sagorevanja, sličan dizelašima. Rezultat je 4-cilindrični motor, koji iz samo 1,8 litra zapremine razvija 175kW/238KS i 400Nm obrtnog momenta (132KS po litri zapremine), a po tvrdnji fabrike troši ispod šest litara benzina na 100 km. I to ne u nekom manjem Mercedesu A ili B klase, već u velikoj i luksuznoj S klasi ! DiesOtto je za sada samo koncept, i mada u Mercedesu još nisu precizirali kada će se ovaj revolucionarni motor naći u proizvodnji, iz fabrike poručuju da će se to desiti u razumnom periodu.



Fiat 500 već rasprodat !

26 Jul 2007 - 14:07 Vesti Link

Potražnja (ili pomama, kako god) za nedavno predstavljenim Fiatom 500 je veća nego što je iko u Fiatu i zamišljao (za samo tri nedelje u Italiji je prodato 51.000 komada a za sedam dana u Francuskoj 6000), pa ne iznenađuje odluka rukovodstva Fiata da poveća proizvodnju ovog modela, koji se zasad zvanično prodaje samo u Italiji i Francuskoj. Fiat očigledno tek očekuju slatke muke kada prodaja počne i u drugim zemljama (a tek kada se pojave i Abarth, Cabrio, SW i Crossover modeli...). Za ovu godinu je bilo planirano da hale Fiatove fabrike u poljskom mestu Tychy napusti 58.000 primeraka Fiata 500, ali budući da je ta količina razgrabljena za samo tri nedelje, odlučeno je da se ovogodišnja proizvodnja poveća na 65 do 67.000 primeraka a da proizvodnja na godišnjem nivou umesto planiranih 120.000 bude 140.000 komada, počev od naredne godine. Fiat će sada biti primoran da proširi kapacitete fabrike u Poljskoj da bi proizveo ovu dodatnu količinu novog "500" ali i da bi bio spreman da počne sa proizvodnjom novog Forda Ka, koji će se takođe proizvoditi u pomenutoj fabrici u Poljskoj (u narednih 12 meseci ova fabrika će biti sposobna da godišnje izbaci na tržište pola milona automobila - 140.000 primeraka Fiata 500, 240.000 Fiata Pandi i 120.000 komada novog Forda Ka). 



Audi R8 Spider

26 Jul 2007 - 14:05 Top secret Link

Posle zvaničnih skica malog Audija A1, britanski CarMagazine navodno se dokopao i fabričkog crteža još jednog Audijevog noviteta - ovog puta radi se o modelu R8 Spider (u Audiju bi stvarno trebali da provere gde to "curi"). Kako bilo, skica prikazuje definitivni izgled modela R8 u varijanti bez krova, koji će se na tržištu pojaviti 2009. godine po ceni od 85.000 funti, a predstavljaće konkurenciju, pre svega Porscheu 911 Cabrio. R8 Spider će u stvari biti targa automobil a ne klasičan kabriolet sa platnenim ili metalnim sklopivim krovom. I R8 Spider će pokretati (centralno smešten) 4,2 litarski V8 motor sa 309kW/420KS, koji se nalazi i u običnom R8, a pokretaće i novi Audi R4. Osim novog Spidera, Audi planira da porodicu R8 proširi tako što će u ovaj dvosed ugraditi i V10 agregat iz Lamborghinija Gallardo, koji će razvijati najmanje 500 konja.



Kia Pro-cee´d

26 Jul 2007 - 00:43 Noviteti Link

Kia Motors Corporation je objavila i prvu zvaničnu fotografiju modela Cee´d u verziji sa troja vrata, koji će svetsku premijeru imati na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar). Ono što je zanimljivo jeste da su se u rukovodstvu korejske fabrike odlučili da ovu verziju Cee´da nazovu Pro-cee´d. Posle hatchback modela sa petora vrata i Sporty Wagona (karavan), ovo je već treća karoserijska varijanta Kijinog modela u C segmentu. Pro-cee´d se bazira na konceptu pro_ceed sa prošlogodišnjeg salona u Parizu, a u odnosu na brata sa petora vrata, Pro-cee´d se, osim naravno po paru vrata manje, razlikuje i po izmenjenom prednjem braniku sa većim otvorom za vazduh i atraktivnom "rezu" na donjem delu boka automobila. Za izgled se inače pobrinuo Kijin evropski dizajn studio na čelu sa Peterom Schreyerom (radio je 25 godina za VW i Audi a od septembra 2006. za Kiu). Rezultat je zaista odličan. Kia nažalost nije objavila sliku zadnjeg dela Pro-cee´da, kao ni dimenzije automobila; u saopštenju za medije se samo navodi da je Pro-cee´d duži, niži i lakši u odnodu na Cee´d sa petora vrata, čije dimenzije iznose : D x Š x V - 4235/1790/1480 mm. U Kiji se nadaju da će Pro-cee´d oduševiti postojeće Kijine kupce ali i da će privući novu grupu evropskih kupaca, koji dosad nisu razmišljali o modelima ove marke. Proizvodnja Pro-cee´da počinje u novembru u Slovačkoj dok će prvi kupci sesti za upravljač ovog automobila u prvim mesecima naredne godine. Cena ovom prilikom nije saopštena kao ni podaci o motorima, koje će pokretati Pro-cee´d ali treba očekivati istu ili sličnu paletu agregata kao i kod varijante sa 5 vrata.