home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Zasto znaci uzvika ? Prosto. Opet su ove ekskluzivne slike pre vremena procurele i to ovaj put skoro pet dana pre roka. Naime slike su bile pod embargom za objavljivanje sve do nedelje 7.januara ali kao sto je to obicaj proteklih dana (!) sa novitetima spremnih za salon u Detroitu, i ove su pustene, ko zna kako, u opticaj bez znanja Chryslera. Osim slika Chryslera Voyager ( U SAD-u Town&Country ) i brata mu blizanca Dodgea Caravan, evo i podataka o motorima i dimenzijama. Za amerikance ce 4,0 litarski benzinski motor V6 biti bazna motorizacija uparen sa automatikom od 6 stepeni. Za evropljane ce biti zanimljiviji 2,5 i 2,8 litarski CRDi dizalasi sa 143 odnosno 150KS. Drugi motori su jos benzinci od 2,4 i 3,3 litre sa 152 odnosno 174KS. Osim novog dizajna, koji lici malo na model Pacificu i malo na 300C ( bar napred ), novi Voyager ce se nuditi u 2 verzije; sa kracim ( ukupna duzina automobila 4800mm ) i duzim medjuosovinskim razmakom ( Ukupna duzina 5100mm ). Ova nova generacija Voyagera treba da nastavi uspesnu tradiciju prethodnih, koji su svi od prvog iz 1983. godine bili zlatna koka za Chrysler. Za 2008. i VW ce na osnovi ovog novog Voyagera napraviti novi MPV auto ali ce biti namenjen samo Severnoj Americi. Na prvoj slici je Voyager a na drugoj Dodge Caravan.





Samo nekoliko sati posle nase najave o novoj Corsi OPC i slika sa testiranja, Opel je jutros i zvanicno pustio slike OPC verzije Corse i najavio promociju vec na salonu u Zenevi pocetkom marta ove godine. Zna se vec i cena-15595 funti. Cena je u funtama posto je informacija prvo objavljena u Britaniji kroz najavu nove Vauxhall Corse VXR sto je samo britansko ime za Corsu OPC. Sama Corsa OPC ima, kao sto smo i najavili, 1,6 litarski turbo motor sa 192KS i 230Nm kao i ubrzanje od 0 do 100km/h za samo 7,2 sekunde, sto je daleko bolje od prvih najava. Pritom maksimalna brzina je 225 km/h. Menjac je sa 6 stepeni. OPC varijanta se, kao sto se vidi, zasniva na Corsi sa 3 vrata, a nije potvrdjeno da li ce mozda biti i verzije sa 5 za one koji vole i prakticnost i sportske osobine. Naravno da je i spoljasnjost dodatno zacinjena sportskim dodacima kao sto su poveci prednji spojler sa velikim otvorima za vazduh i zanimljivo oblikovanim svetlima za maglu, agresivnija maska, novi retrovizori, pragovi, zadnji spojler sa difuzorom, centralno smesteni zavrsetak izduvne cevi, alu tockovi od 18 inca, krovni spojler i sl. Iznutra; tu su Recaro sedista, sportski volan sa metalnom aplikacijom. Na slikama Opel Corsa OPC i Vauxhall Corsa VXR. U nastavku jos vise slika. 

 (Dalje)

Ford Transit XXL

3 Jan 2007 - 00:20 Concept cars Link

Da bi proslavili titulu Van of the year 2007. ( dostavno vozilo godine ), koju Transit nosi u Evropi, poseban tim radnika tzv. Transit-team iz Engleske Fordove fabrike u Duntonu, napravio je ovu produzenu XXL verziju tog kombija. Transit XXL je napravljen na osnovi Transita Tourneo a dugacak je 7,40 metra ( verovatno najduzi Transit na svetu) dok mu medjuosovinsko rastojanje iznosi celih 5,90 metara ( serijski Transit je dugacak 4,9 metra a razmak medju osovinama 2,9 metra ). Naravno da su ojacani i pod i krov. Za lakse ulazenje brinu se 4 klizna vrata, po 2 sa svake strane. Iznutra je oplemenjen sa igrackama tipa DVD, CD MP3 plejeri i sl. a moze da primi, pored vozaca naravno, jos 7 putnika. Tezina praznog vozila iznosi 2500kg a maksimalna dozvoljena tezina 3500kg. Motor je 2,2 litarski dizel sa 130KS. Nazalost ovo je samo koncept i to ce i ostati.



BMW M5 Touring

3 Jan 2007 - 00:17 Top secret Link

U maju ove godine BMW ce pustiti u prodaju i karavansku verziju svoje sportske limuzine srednje klase. Dakle stize M5 Touring, kako u BMW-u tradicionalno oznacavaju karavane. Kao i limuzinska varijanta i M5 Touring ce raspolagati sa V10 motorom od 507KS iz 5,0 litara zapremine i, kao sto je to obicaj, ogranicenjem maksimalne brzine na 250 km/h. Slika prikazuje M5 Touring na poslednjim testiranjima pred prezentaciju.



Opel Corsa OPC

3 Jan 2007 - 00:14 Top secret Link

Kao konkurenta najavljenom Fiat Grande Puntu Abarth sa 200KS i postojecem Renaultu Sport Cliu197, Opel priprema vatrenu Corsu OPC sto je kod Opela oznaka za najsportskije verzije. Zastitni znak OPC modela je i plava boja pa je takva i Corsa OPC na slikama tokom testiranja po Nemackoj. Prezentacija verovatno u septembru na salonu u Frankfurtu a prodaja tek na prolece 2008.godine. Pored spustenog sportskog ogibljenja, sireg traga tockova i punog aerodinamickog kita na karoseriji, ova Corsa raspolaze sa motorom od 1,6 litara zapremine i 195KS. Zahvaljujuci tome postize ubrzanje do 100km/h za manje od 8 sekundi ( po nekima i za 7,5 ) uz maksimalnu brzinu od 225 km/h.



Pre nekoliko dana, o cemu smo vec pisali, bez znanja Forda, procurele su slike novog koncepta iz Lincolna pod imenom MKR a sada ta luksuzna filijala Forda, konacno, i zvanicno predstavlja taj koncept spreman za salon u Detroitu, koji pocinje za neki dan. Radi se o luksuznoj coupe limuzini sa 4 vrata poput Mercedesa CLS a zadnje tockove od 21 inca pokrece 3,5 litarski V6 motor ( gorivo etanol E85 ) sa 2 turbo punjaca i 415KS pri 5750 obrt/min. sto znaci 118KS po litri zapremine. Iz Lincolna napominju da taj V6 trosi 15% manje goriva od jednako snaznog veceg V8 motora. Menjac je 6-stepeni dok je zadnje vesanje nezavisno. Atraktivni dizajn dovoljno govori sam za sebe pa ga i ne treba posebno opisivati samo napomena da su svetla pozadi LED tehnologije. Ako se ikada pojavi na trzistu procenjuje se da bi mogao da kosta oko 50000 dolara.



Citroen C1 Chrono

2 Jan 2007 - 00:16 Noviteti Link

Citroen je spremio jos jednu posebnu seriju svog najmanjeg modela C1 sa imenom Chrono. C1 se pojavio u prodaji u junu 2005. i otada je prodat u 119000 primeraka. Ovom ogranicenom serijom od samo 800 komada, Citroen nudi personalizovani izgled svog malise ali samo Francuzima. Kao i dosad naglasak je na estetici i dodatnoj opremi a ne na motorima i ostaloj mehanici. Motor je 3-cilindricni benzinac od 1,0 litra sa 68KS. Spolja se odmah primecuju dodatne aplikacije na karoseriji u race look fazonu a tu su i novi 14-incni alu tockovi i beli retrovizori. Iznutra je najveci "novitet' ustvari serijski ugradjen obrtoimer (!), po cemu je ova Chrono serija ustvari dobila ime a koga inace u obicnoj serijskoj verziji treba doplatiti 60 evra. I taj obrtomer je bele boje valjda da se uklopi sa istim takvim retrovizorima. RDS radio sa CD plejerom zaokruzuje unutrasnju dodatnu opremu. Boje, koje se specijalno nude za ovu varijantu, su Carlinite grey, Caldera black, Damas blue, Argon blue, Skarlet red i Ra yellow. Cene se krecu od 10950 do 11850 evra.



Pre neki dan smo objavili nezvanicne slike novog kabrioleta iz Rolls Royca ali sa, u tom trenutku dostupnom informacijom, da ce se zvati Corniche. Medjutim samo neki dan kasnije, sam Rolls Royce je objavio zvanicne fotografije tog novog modela i zvanicno ime koje definitivno glasi Phantom Drophead coupe. Kao sto se vidi i po imenu auto predstavlja varijaciju na temu vec postojece limuzine Phantom pa koristi isti V12 motor sa 6,75 litara zapremine. Snaga za Phantom Drophead Coupe nije zvanicno objavljena, a za uporedjenje limuzinski Phantom iz tog motora izvlaci 338Kw(460KS) i 720Nm. Iako nosi i rec Coupe u svom imenu ipak se radi o kabrioletu sa 4 sedista i platnenim krovom. Kao sto smo vec pisali, dizajn ovog Rollsa je preslikan sa studije 100EX iz 2004. a premijera u Detroitu 7. januara. Cena nepoznata ali sigurno nece biti mala a pocetak proizvodnje leto 2007. godine



Internetom, posebno nemackim, kruze glasine da Bugatti sprema jos mocniju verziju svog Veyrona i to sa svih 1200KS i sa prostim dodatkom Sport u imenu. Dakle jos jedan korak napred sa novih 199KS u odnosu na serijskih 1001KS i 1250Nm. Kako je i taj "obicni" Veyron dovoljno eksplozivan sa svojim ubrzanjima i maksimalnom brzinom od 407 km/h, mozemo samo da zamislimo mogucnosti ove snaznije verzije. Ali nazalost to su za sada samo glasine pa nam ostaje samo da cekamo. I da se nadamo da ce se ostavariti. Treba doduse podsetiti da je pocetkom 2006. godine, uvek dobro obavesteni, nemacki AutoBild najavio i Super Sport varijantu Veyrona sa svih 1250KS !!



Nove slike BMW-a M3

1 Jan 2007 - 16:44 Top secret Link

Auto casopis Car magazine je objavio nekoliko novih i zaista ekskluzivnih slika (naravno nezvanicnih) nove verzije BMW-a M3, koje prenosimo. Na slikama je gotova varijanta M3 kakva ce biti (po nekim informacijama) predstavljena vec u martu, na salonu u Zenevi ali samo kao koncept dok se serijska verzija cuva kao veliki novitet za domaci teren, za salon u Frankfurtu u septembru ove godine ( mada se po internetu mogu naci i spekulacije da ce se novi M3 naci u prodaji u Evropi vec tokom leta! ). Po poslednjim informacijama motor ce biti 4,0 litarski V8 sa 420KS a menjac 7-stepeni SMG. Kako je nedavno preneo Autoblog.com, Ulrich Bruhnke, prva faca M odeljenja BMW-a, je najavio da bi novi M3 ipak trebao biti gotov za pomenuti Frankfurtski salon sto bi znacilo da prodaje pocinje tek pocetkom 2008.godine. Ali mozda ove slike gotovog M3 iz Car magazina stvarno najavljuju da je ceo projekat vec pri kraju pa nije nerealno ocekivati koncept M3 vec u Zenevi. Autocar najavljuje cenu od 71000 evra u EU.



Pa ne bas. Iako je novi koncept Interceptor, spreman za salon u Detroitu, napravljen na (produzenoj) platformi Mustanga i koristi V8 motor iz aktuelnog Mustanga GT, iz Forda se svojski trude da prikazu Interceptor kao samostalan model a ne kao najavu limuzinske verzije Mustanga, za koju u Fordu odlucno tvrde da je nece biti kao ni karavana odnosno shooting brake varijante. Naime poslednjih dana su americki AutoWeek i Automotive News pisali o navodnim planovima Forda da ce nova generacija Forda Mustang biti ponudjena i u sedan i karavan verzijama ali su iz Forda to odlucno demantovali. Ipak po zakljucima americkih auto portala novi Interceptor ipak dodje nesto kao Mustang limuzina ali sa drugacijim izgledom. Da bi se sto vise razlikovao u odnosu na Mustang, Fordu je posluzio i prototip Forda F-250 Super Chief  star vec godinu dana od koga je preuzeta impozantna prednja maska. U skladu sa pretecim imenom ceo spoljasnji dizajn Interceptora je dosta agresivan mada veoma lici na Chryslerov 300C, koji je i meta ovog koncepta. Kako Fordu fali atraktivan sedan, serijska verzija ovog koncepta, ako je bude, bice odlicna alternativa kupcima.    Za pogon je odabran 5,0 litarski V8 motor (povecani 4,6 litarski motor iz pomenutog Mustanga GT) sa 400KS i pogonom na etanol E-85. Pogon je na zadnje tockove (velicine 22 inca), menjac rucni sa 6 brzina, duzina 5121mm a medjuosovinsko rastojanje iznosi 3068mm.



Kako prenosi britanski Auto Express, krajem 2007.godine Fiat ce predstaviti najjacu verziju Grande Punta sa oznakom Abartha, koji kao kucni tjuner, sprema Punto sa preko 200KS (sadasnji Grande Punto ima najvise 130KS i to iz 1,9 litarskog dizelasa).   Za sada se ne zna zapremina motora, samo to da ce imati 2 turbo punjaca a da ce Abarth verzija Punta zahvaljujuci njemu ubrzavati do 100km/h za oko 7 sekundi. Sa ovim osobinama lako staje uz bok Renaultu sport Clio197. Iz Fiata obecavaju bolje vozne osobine i upravljivost a u vezi s tim i povecan trag tockova. Spolja Abarth Punto dobija agresivniji izgled u vidu novih branika ( napred crni prednji deo sa takodje crnom maskom u stilu Pande 100HP ), pragova, zadnjim krovnim spojlerom, hromiranih retrovizora, vecih tockova... Cena se procenjuje na 15000 funti.



Chery F11

31 Dec 2006 - 00:20 Top secret Link

Kineski Chery, koji je upravo potpisao pismo o namerama sa Chryslerom o zajednickoj proizvodnji malog globalnog automobila, namerava da od 2009. godine pocne sa produkcijom ovog luksuznog modela F11 na slici. Ocigledno je dizajn inspirisan kineskom verzijom Rovera 75 pod imenom Roewe 750e sto je posebno vidljivo sa strane koja je kao preslikana sa engleskog originala a i velika hromirana maska nije mnogo drugacija. Za sada se najavljuju dva motora i to 3,0 litarski V6 i 4,2 V8 iz sopstvenog razvoja ali nepoznate snage kao sto su nepoznati i drugi podaci vezani za ovaj model. Ime F11 ce verovatno u serijskoj varijanti biti promenjeno.



Kao sto smo i najavili pre nekoliko dana, Chevrolet ce na predstojecem salonu u Detroitu prikazati koncept svog Camara u cabrio izdanju. Moglo bi se reci da je to koncept koncepta posto i sam Camaro za sada predstavlja studiju koja ce 2009. godine prerasti u serijski model. Sam cabrio bi trebao krenuti u produkciju tek 2010. godine a do tada evo nekoliko novih impresija ovog cabrija koje je objavio americki Winding Road. Kako je Camaro i u obicnoj coupe verziji posle predstavljanja koncepta u januaru ove godine, takodje u Detroitu, podigao dosta prasine, tako se i ova verzija ocekuje sa dosta nestrpljenja. Jednostavno u americkoj se javnosti podrazumevalo da ce novi Camaro dobiti i neizbeznu cabrio verziju tako da sada stvari sa ovim konceptom samo dolaze na svoje. Camaro cabrio ce medjutim, bar sada tako izgleda, zadrzati platneni pokretni krov u skladu sa tradicijom na koju u Chevroletu obilato racunaju da ce im pomoci u prodaji ne samo ovog cabrija vec i obicne coupe verzije kada konacno pocne prodaja pomenute ali daleke 2009.godine. Od motora se pominju V8 sa 300KS pa navise i manji V6.



Na proslom salonu automobila u Detroitu, americki ASC je izlozio koncept Hummera H3 sa platnenim krovom preko cele duzine istog, a na sledecem salonu u Detroitu, za nekoliko dana, i sam Hummer ( u vlasnistvu GM-a ) izlaze svoju interpretaciju Hummera H3 u Open top verziji. Kao i kod ASC-a radi se o platnenom krovu u stilu harmonika vrata, koji se moze zaustaviti u bilo kom trenutku kretanja i tako otvoriti tacno onoliko koliko zelite i ako ste bas romanticno raspolozeni, sa voljenom osobom posmatrati zvezde. Salonski primerak je atraktivno doteran sa kombinacijom srebrne karoserije i crnih 20 incnih tockova. Drugi novi model iz GM-a, spreman za Detroit, je novi model srednje klase Malibu iz Chevroleta o kome smo vec pisali ali evo sada konacno i zvanicnih fabrickih fotografija nove nade Chevroleta u borbi sa Hondom Accord i Toyotom Camry. Auto je napravljen na produzenoj FWD Epsilon platformi koju vec koriste Pontiac G6, Saturn Aura i Saab 9-3 ali je duzi od njih kao i od konkuranata. Treba reci da je dizajn ove nove verzije kudikamo privlacniji od prethodnika a to se odnosi posebno na ukusno stilizovanu unutrasnjost koja vec koketira sa visom klasom. Motori su, za sada 2,4 litarski sa 4 cilindra i 164KS i 3,6 litraski V6 sa 252KS pri cemu je ovaj snazniji uparen sa automatskim 6-stepenim menjacem.