home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Posle prvih fotografija nove Lade 2116 u klasičnoj, limuzinskoj verziji (o tome više OVDE), lovci na automobilske novitete uspeli su da naprave i prve špijunske slike ovog modela i u njegovoj hatchback varijanti sa petora vrata (sa oznakom Lada 2118). U ruskoj fabrici inače planiraju razvoj čitave porodice ovog automobila, pa su osim limuzine i ovog hatchbacka, u planu i Universal (karavan sa oznakom Lada 2117), kompaktni van, a možda i crossover model. Lada 2118 je dugačka oko 440 cm (limuzina 2116 ima 457 cm), dok međuosovinsko rastojanje iznosi 264 cm. Osim modernijeg dizajna u odnosu na dosadašnje modele, ovu Ladu će, kao i 2116 limuzinu, karakterisati i bogata bezbednosna oprema u vidu ABS+EBD i ESP sistema, kompleta vazdušnih jastuka, zatezača sigurnosnih pojaseva, a tu su i putni kompjuter, parking senzori, podešavanje volana i sedišta vozača po visini, imobilajzer, atermička stakla, centralno daljinsko zaključavanje vrata, električni podizači stakala, elektro podesivi i grejani retrovizori itd. Paleta agregata bi trebalo da bude ista kao i kao pomenutog 2116 sedana, što podrazumeva benzince od 1,6 litra (75kW/102KS) i 2,0 litra (103kW/140KS), a moguće i od 1,8 L (u planu je i dizelaš, a po nekim izvorima i hibridna verzija). Kada će Lada 2118 stići na tržište, još nije poznato, dok se 2116 u limuzinskoj varijanti na ruskom tržištu očekuje već do kraja ove godine (u Zapadnu Evropu stiže 2010. godine).





I Mercedes CLK je doživeo svoje novo specijalno izdanje. Radi se o modelu CLK Grand Edition, posebnoj ediciji ovog modela namenjenog kupcima u Holandiji, koji će moći da biraju između pet novih metalik boja: Palladium Silver, Obsidian Black, Indium Grey, Irridium Silver i Diamond Metallic. U paketu su još i petokraki aluminijumski točkovi od 18 inča (sa gumama 225/40 R18 napred i 255/35 R18 pozadi), kožni interijer (u nekoliko boja), aluminijumske sportske pedale, sportski upravljač, detalji od aluminijuma u kabini i naravno posebne Grand Edition oznake. Grand Edition paket inače može da se dobije uz sve CLK modele (i kao Coupe i kao Cabriolet) izuzev kod sportskog CLK63 AMG.



Hyundai je nemačkim kupcima ponudio novu verziju svog kompaktnog modela i30, nazvanu White Edition, koja će biti proizvedena u limitiranoj seriji od samo 300 primeraka. U skladu sa svojim imenom, ovaj i30 karakteriše Crystal White bela boja karoserije, a u paketu su još i aluminijumski točkovi od 17 inča (sa gumama 225/45 R17), klima uređaj, šest vazdušnih jastuka, putni kompjuter, el. podizači stakala, ABS, BAS i ESP sisteme, kao i radio CD sa USB i iPod konekcijom. Hyundai i30 White Edition inače pokreće 1,4 litarski benzinski motor sa 80kW/109KS (troši 6,1 litara na 100 km), a cena u Nemačkoj iznosi 15.990 evra.



Prior Design je predstavio novi aero body kit za aktuelni BMW serije 6, koji ovom Bavarcu daje svežiji i agresivniji izgled. Novi kit se sastoji od redizajniranog prednjeg branika, novih pragova, modifikovanog zadnjeg branika sa difuzorom i četiri završetka sportskog izduvnog sistema, kao i atraktivnih aluminijumskih točkova od 20 inča. U paketu su još i posebna bela boja i reprogramirana elektronika motora, ali u ovom trenutku nema informacija sa koliko snage "Šestica" sada raspolaže.



Nissan je saopštio da su evropski kupci za nešto više od mesec dana (od 2. aprila) naručili 1500 primeraka njihovog sportskog modela GT-R, odnosno rasprodata je celokupna ovogodišnja količina ovog automobila namenjana Starom kontinentu. Od tog broja, čak 950 su naručili kupci iz Velike Britanije, gde je inače u prvih 48 sati prodaje skoro 700 kupaca položilo depozit za njegovu kupovinu (cena tamo inače iznosi 52.900 funti ili oko 67.250 evra). Ovde i napomena da će isporuke prvim kupcima u Evropi početi tek u martu naredne godine. GT-R se inače u Japanu proizvede u samo 1000 primeraka mesečno, a pokreće ga 3,8 litarski V6 motor sa 353kW/480KS i 588Nm obrtnog momenta, zaslužan za ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 3,6 sekunde i maksimalnih 310 km/h.



Vauxhall VXR8 LS3

7 Maj 2008 - 00:38 Noviteti Link

Kako se Pontiac G8 GXP i Holden Commodore HSV Clubsport R8 već nude sa GM-ovim novim LS3 V8 motorom, bilo je samo pitanje vremena kada će i njihov evropski rođak Vauxhall VXR8 dobiti taj agregat. Novi V8 motor je zapremine 6162 kubika i razvija 14 konja više u odnosu na svog prethodnika LS2 (imao je 5967 kubika), tačnije Vauxhall VXR sada raspolaže sa 431KS pri 6000 o/min. To je kod modela sa automatskim menjačem dovelo do poboljšanja ubrzanja od 0 do 60 milja na sat (96 km/) sa 5 na 4,9 sekunde, a kod verzije sa manuelnim menjačem do poboljšanja međuubrzanja. Bez obzira na povećanje snage i poboljšanje performansi, VXR8 LS3 ima istu potrošnju i emisiju CO2 kao i odlazeći model sa LS2 motorom. Istovremeno je proširena i paleta boja za ovaj model (dodata je "Heron White" bela), dok se kao opcija nude i točkovi od 20 inča. Inače, u Velikoj Britaniji pojačani VXR8 košta 35.695 funti, odnosno 485 funti više nego prethodnik.   



Ford je u Velikoj Britaniji obogatio ponudu Mondea sa novom Titanium X Sport verzijom, koju pokreće petocilindrični 2,5 litarski turbo benzinac sa 220KS i 2,2 litarski TDCi dizelaš sa 175KS. Sa ovim potonjim, Mondeo Titanium X Sport do 100 km/h ubrzava za 8,4 sekunde i postiže najveću brzinu od 224 km/h, dok mu potrošnja iznosi 6,2 litra dizela na 100 km (fabrički podatak). Ovaj Mondeo se nudi u hatchback verziji sa petora vrata i kao karavan, a od ostalih modela se razlikuje po aluminijumskim točkovima od 18 inča, sa dva hromirana završetka izduvnog sistema, pragovima u boji karoserije, sedištima u kombinaciji koža/alkantara (prošivena crvenim koncem) i kožnim volanom i ručicom menjača. U opremi se nalaze i CD plejer, automatsko paljenje svetala i brisača, dvozonski automatski klima uređaj, aluminijumske pedale, pomoć pri parkiranju, Fordovo Power dugme za start motora, Bluetooth, bi-xenon svetla i sportsko ogibljenje. Cene u Velikoj Britaniji počinju od 23.355 funti (hatchback sa 5 vrata) i od 26.605 funti za Mondeo Titanium X Sport karavan.



Izvor : www.tanjug.co.yu

Potpredsednik "Fijata" Alfredo Altavila i gradonačelnik Kragujevca Veroljub Stevanović danas su u tom gradu potpisali Memorandum o razumevanju kojim se ta torinska fabrika automobila oslobađa plaćanja lokalnih taksi i poreza u narednih 10 godina.
Memorandum predviđa i besplatno ustupanje zemljišta "Fijatu" za slučaj proširenja proizvodnih kapaciteta.
Nakon potpisivanja Memoranduma gradonačelnik Kragujevca Veroljub Stevanović je rekao da su Kragujevačani ostvarili san koji su sanjali više od 50 godina.
"Mi smo deca 'Fijata', radnici su ovde podjednako dobri i proizvodićemo automobile istog kvaliteta kao u što se proizvode u Italiji", kazao je Stevanović.
Altavila je ponovio da je važan dan za "Fijat" potpisivanje saradnje sa "Zastavom" što predstavlja jedan od, kako je rekao, za nas najbitnijih projekata kada je reč o globalnoj strategiji.
"Ovde u Kragujevcu, u Srbiji, izrađivaće se dva potpuno nova modela automobila koji će se biti prodavati u celom svetu", rekao je Altavila.

Svečanosti su prisustvovali i predsednik Srbije Boris Tadić, ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić i potpredsednik Vlade Srbije Božidar Djelić.

Podsećanje radi, Fiat, prema potpisanom Memorandumu o razumevanju, namerava da u Kragujevcu do kraja 2009. godine počne sa proizvodnjom potpuno novog modela automobila A klase, a planira se proizvodnja od 200.000 vozila godišnje. Do kraja 2010. godine Fiat bi trebalo da počne proizvodnju još jednog modela iz B klase, čime bi ukupna proizvodnja u Zastavi porasla na 300.000 vozila godišnje.  
Memoranduma predviđa da ova torinska fabrika sa investicijama od 700 miliona evra postane vlasnik 70 odsto "Zastave", dok u vlasništvu države Srbije ostaje 30 odsto.

VIDEO : Memorandum o saradnji sa Fiatom



Odmah nakom Brabusa (o tome više OVDE), još jedan nemački tjuner je obradio nedavno redizajnirani Mercedes SL 500. Radi se o Carlssonu, čiji SL 500 sada nosi oznaku CK50 i raspolaže sa 5,5 litarskim V8 agregatom od 325kW/436KS i 600Nm obrtnog momenta. Dovoljno da CK50 od 0 do 100 km/h ubrza za samo 5,1 sekundu i da postigne maksimalnih 293 km/h (fabrički SL 500 inače ima 285kW/388KS i 530Nm, do stotke mu treba 5,4 sekunde i može do elektronski limitiranih 250 km/h). Kome to nije dovoljno, Carlsson priprema i snažniji model CK65 sa V12 agreagatom od preko 700 konja i 1100Nm. U paketu novog Carlssona CK50 su i novi aerodinamički paket (modifikovani prednji branik sa spojlerom od karbon fibera, nova Carlsson maska hladnjaka, pragovi, spojler na poklopcu prtljažnika, doterani zadnji branik sa integrisanim difuzorom i četiri završetka sportskog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika) i atraktivni aluminijumski točkovi karakterističnog Carlsson dizajna.



Seat je objavio nove zvanične fotografije nove generacije svog modela B klase - Ibize, čiju najavu smo mogli da vidimo kroz studiju Bocanegra SportCoupe, predstavljenu na salonu automobila u Ženevi. Novu Ibizu (ne bez razloga) španski proizvođač opisuje kao najvažniji model u svojoj novijoj istoriji, čiji je primarni zadatak da se uhvati u koštac sa rivalima, kao što su nova Ford Fiesta, Opel Corsa, VW Polo, Škoda Fabia, Fiat Grande Punto, Renault Clio, Citroen C3 i Peugeot 207. Jedan od aduta je svakako svež i dopadljiv izgled, za koji je zaslužan bivši Lamborghinijev dizajner Luc Donckerwolke. U svakom slučaju, ovakva Ibiza, nabijena snagom i emocijama (snažni bokovi, "namršten" pogled, veliki prednji otvor za vazduh, moderniji i kvalitetniji interijer sa jednostavnim i čistim linijama) biće izuzetno opasan konkurent pomenutim automobilima B segmenta. Kako što je to već običaj, nova Ibiza je veća od svog istoimenog prethodnika, pa tako dužina iznosi 4052 mm (dosadašnji model ima 3953 mm), širina 1693 mm, visina 1445 mm, međuosovinsko rastojanje je 2469 mm, zapremina prtljažnika je narasla na 292 litra (ranije 267 litara), širi je i trag točkova, dok će putnici na zadnjim sedištima imati više mesta za noge. Kupci će na početku moći da biraju između benzinskih motora, zapremine 1,2 litra (sa 51kW/70KS, 112Nm obrtnog momenta pri 3000 o/min., postiže 163 km/h, do 100 km/h mu treba 15 sekundi, potrošnja je 5,9 litra na 100 km, emisija CO2 iznosi 139 g/km), zatim od 1,4 litra (63kW/85KS, 132Nm pri 3800 o/min., 175 km/h, 12,2 sec, potrošnja 6,2 litre na 100 km, emisija CO2 je 149 g/km) i 1,6 litra (75kW105KS, 153Nm pri 3800 o/min., 193 km/h, 10,6 sec, 6,9 litara na 100 km, 164 grama CO2 po km). Paletu pogonskih agregata će naravno dopuniti i dizelaši, tačnije 1,4 TDI (59kW/80KS, 195Nm pri 2200 o/min., 176 km/h, 12,9 sec, potrošnja 4,7 litara dizela na 100 km, emisija CO2 je 127 g/km), 1,9 TDI (66kW/90KS – ostali podaci nisu dostupni) i 1,9 TDI (77kW/105KS, 240Nm pri 1900 o/min., 186 km/h, 10,6 sec, troši 4,5 litra na 100 km, emisija CO2 je 119 g/km). Kasnije se očekuje i sportska Cupra varijanta sa 1,4 TSI agregatom od 170 konja. Seat će kupcima u novoj Ibizi ponuditi i  DSG menjač sa duplim kvačilom, Hill Hold Control, Bi-xenon prednja svetla sa AFS (Adaptive Frontlighting System) sistemom, parking senzorima, ESP sistemom elektronske kontrole stabilnosti itd. Cene u Nemačkoj izgledaju ovako : Ibiza 1.2 12V - 12.190 evra, Ibiza 1.4 16V - 13.290 evra, Ibiza 1.6 16V - 15.760 evra, Ibiza 1.4 TDI – 14.790 evra, Ibiza 1.9 TDI (90KS) – 15.390 evra i Ibiza 1.9 TDI (105KS) – 17.660 evra. Inače, zvanična svetska premijera nove generacije Ibize biće održana 23. maja na domaćem terenu salonu automobila u Madridu (Salón del Automóvil de Madrid).



Hamann sportivo Fiat 500

6 Maj 2008 - 01:15 Tuning Link

Iz tjuning kuće Hamann, koja nam je inače najviše poznata po modifikacijama različitih modela BMW-a, Ferrarija, Lamborghinija, Porschea, Minija i Range Rovera, stiže i prerada aktuelnog evropskog automobila godine – Fiata 500.

Tako je njegov 1,3 Multijet 16V dizel motor sa fabričkih 55kW/75KS, pojačan na 66kW/90KS pri 4000 o/min. i 230Nm obrtnog momenta pri 1750 o/min. (serijski primerak ima 145Nm pri 1500 o/min.), a u paketu su još i spušteno ogibljenje (napred za 20 mm, a 30 mm pozadi), novi petokraki točkovi od 17 inča u crnoj boji (sa gumama dimenzija 195/40 ZR 17 ili 215/35 ZR 17), distancijali od 5 do 15 mm, Hamman kočioni sistem sa diskovima do 280 x 28 mm, dupli završetak izduvnog sistema od nerđajućeg čelika, aluminijumske pedale i isto takvo odmorište za nogu, posebne Hamann patosnice i dekorativne šare na karoseriji.



Lada 110 WTCC

6 Maj 2008 - 01:09 Noviteti Link

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ruski tim Bears Motorsport planira da se sa dve Lade 110 oproba u WTCC šampionatu (World Touring Car Championship), i to već na sledećoj trci u Valensiji, koja se održava od 16. do 18. maja. Ladu 110 WTCC inače pokreće Opelov 2,0 litarski motor sa 280 konja, a nedavno je testirana na holandskoj stazi Zandvoort. Kako će Lada proći u WTCC šampionatu videćemo dakle za manje od dve nedelje.

VIDEO : Lada 110 WTCC



Mercedes je juče saopštio da je posle dve generacije i 12 godina proizvodnje, kupcu isporučen jubilarni, 500.000-ti primerak njihovog roadstera SLK. Prva generacija je od 1996. do 2004. godine našla oko 310.000 vlasnika, dok je aktuelna druga generacija od marta 2004. prodata u 190.000 komada. Najveće tržište za SLK je i dalje Nemačka (više od trećine svih isporučenih vozila), na ostala tržišta Zapadne Evrope otpada još trećina, dok je u SAD-u plasirano 20% ovih automobila. Najpopularniji je osnovni model SLK 200, koga je izabralo 50% svih kupaca, a u Nemačkoj na ovu verziju otpada dve trećine prodaje. Mercedes je inače nedavno promovisao i restilizovanu varijantu modela SLK, a o tome više OVDE.



Nissan se sprema da adekvatno odgovori na najavljeni sportski kupe, koji zajednički razvijaju Toyota i Subaru (o tome više OVDE). Naime, Nissan priprema kompaktni sportski model sa pogonom na zadnjim točkovima, napravljen na skraćenoj platformi novog Nissana Fairlady/350 Z, dok će za pogon biti zadužen 2,0 litarski atmosferski motor ili četvorocilindrični turbo agregat zapremine 1,6 ili 1,8 litra (sa rasponom snage od 140 do 215 KS). Ovim modelom japanska kompanija proširuje svoju paletu vozila na deo tržišta gde nije prisutna još od vremena modela Silvia (u Evropi 200SX), koji je posebno bio popularan među mlađim kupcima. I novi kupe (zasad mu se ne zna ime) cilja prvenstveno na mlađu publiku, a njegov mogući izgled vidite na slikama iz japanskog magazina Best Car. I dimenzije novog kompaktnog kupea će biti slične prethodnoj S15 Silviji, odnosno dužina će biti oko 4350 mm, širina 1750 mm, a međuosovinsko rastojanje 2550 mm. Izlazak nove Silvije (ako se tako bude zvao) na tržište se inače planira za kraj 2010. godine.



Posle redizajnirane verzije Acure RL (brat blizanac evropske Honde Legend), predstavljene pre nekoliko meseci na salonu automobila u Čikagu, postalo je jasno da kura podmlađivanja veoma brzo očekuje i Hondu Legend. To se upravo i desilo, i to na salonu automobila u Busanu, u Južnoj Koreji. Što se spoljašnjeg izgleda tiče, najveće promene su izvršene na prednjem i zadnjem delu automobila (novi branici, svetla, maska, poklopac prtlažnika), dok su bokovi praktično neizmenjeni. Restilizovani Legend je, kao i Acura RL, osim osveženog izgleda, dobio i doterano ogibljenje, poboljšano upravljanje i bezbednost, kao i unapređenu unutrašnjost. Očekuje da i Legend bude opremljen 3,5 litarskim V6 benzincem (kakav ima i američka verzija nove Honde Accord), sa Hondinim VCM sistemom (Variable Cylinder Management), koji dozvoljava motoru da radi ili sa 6, ili sa 4, ili sa samo 3 cilindra, čime se štedi na gorivu i smanjuje emisija CO2. Za sada nema najava da bi i obnovljeni Legend mogao da dobije novi 3,7 litarski V6 motor iz pomenute Acure RL, koji inače razvija 300KS i 367Nm obrtnog momenta. Više podataka biće objavljeno do kraja godine, kada se očekuje zvaničan start prodaje doteranog Legenda (u svakom slučaju, Legend i dalje zadržava Hondin SuperHandling All-Wheel Drive pogon na sva četiri točka).