home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

 


Ovo su prve zvanične fotografije toliko željno očekivanog BMW-ovog novog SAC (Sports Activity Coupe) modela X6. Doduše, bavarska fabrika će na salonu automobila u Frankfurtu (koji se za medije otvara danas) predstaviti X6 samo u formi studije, koja najavljuje serijsku verziju za sledeću godinu (ali koja se praktično neće bitnije razlikovati od automobila na slikama). Novi Concept X6 (na platformi BMW-a X5) sa svojim niskim krovom, položenim C stubom i kratkim prepustima, predstavlja zanimljivu mešavinu coupe automobila sa četiri vrata i SUV modela, što u praksi znači dinamičan i atraktivan automobil, u prepoznatljivom BMW looku. Pomenuti nizak krov znači i niže težište i bolju upravljivost (više sportskih voznih osobina), naravno u kombinaciji sa xDrive integralnim pogonom i novim DPC sistemom (Dynamic Performance Control). Ono što se ranije nezvanično govorilo, danas je i potvrđeno, odnosno Concept X6 je duži, širi i niži od BMW-a X5. U brojkama to izgleda ovako : X6 je dugačak 4877 mm, širok 1983 mm, a visok 1696 mm, a aktuelni X5 ima dužinu od 4854 mm, širinu 1933 mm, a visinu 1766 mm (međusovinsko rastojanje je međutim jednako za oba modela i iznosi 2933 mm). Ovde i napomena da u dugačkom saopštenju bavarske fabrike nema nikakvih podataka o motorima, koji će pokretati budući serijski X6. Međutim, očekuje se da paleta agregata bude veoma slična kao i kod X5, a to znači da će novi X6 pokretati 3,0 litarski bi-turbo benzinac sa 225kW/306KS i 3,0 litarski dizelaši sa 170kW/231KS, odnosno 210kW/286KS. Najjači će (bar u početku) biti benzinski 4,8 litarski V8 agregat sa 355KS a kasnije je moguća ugradnja i bi-turbo V8 benzinca sa oko 400 konja. Novi X6 će se proizvoditi u BMW-ovim američkim pogonima u gradu Spartanburg (gde se već prave X5 i Z4) i to u tiražu od 40.000 komada godišnje. Očekuje se da će cena X6 biti viša za oko 4500 evra u odnosu na aktuelni X5.

Istovremeno sa ovim Conceptom X6, BMW na salonu u Frankfurtu prikazuje i njegovu hibridnu verziju, nazvanu X6 ActiveHybrid Concept (treća slika). Ovaj hibrid pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem u kombinaciji sa dva elektromotora, što na kraju rezultira time da X6 ActiveHybrid Concept troši do 20 % manje goriva u odnosu na verziju sa standardnim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Tzv. modularni hibridni sistem je inače razvijen u saradnji sa General Motorsom i DaimlerChryslerom. Vizuelno se X6 ActiveHybrid Concept od običnog X6 razlikuje po jedinstvenim oznakama, posebnom Light Blue bojom karoserije i velikim 21-inčnim točkovima.


   





Lamborghini Reventon

11 Sep 2007 - 04:29 Noviteti Link

Konačno su se pojavile prve informacije i slike novog Lamborghinijevog ekskluzivnog superautomobila Reventon, za čiji izgled je inspiracija pronađena u aeronautici. Prvo loša vest za sve vas, koje ste se zagrejali za ovu makinu. Naime, Lamborghini će proizvesti veoma limitiranu seriju od samo 20 (dvadeset) komada ovog automobila, a cena će iznositi okruglo milion evra. I Reventon zadržava Lamborghinijev aktuelni stil u dizajniranju automobila, koji u osnovi podrazumeva oštre linije, odnosno agresivan stajling eksterijera, kao i senzualnost i provokativnost. Međutim, Reventon je po rečima dizajnera, najekstremniji od svih, pa predstavlja pravi automobilski superlativ. Iako se u osnovi bazira na Lamborghiniju Murcielago LP640, Revention ima novu karoseriju (od karbon fibera) i interijer u vojnoj zelenoj boji. Od ostalih detalja valja izdvojiti bi-xenon prednja svetla, LED dnevna svetla i LED žmigavce, kočione diskove od karbona, modifikovani sistem hlađenja motora,  podešavajući zadnji spojler, a u unutrašnjosti materijale kao što su alkantara, aluminijum, karbon i naravno koža. Kao i kod modernih aviona, i instrumenti u Reventonu se sastoje od tri TFT displeja od tečnog kristala. Novi Lamborghini pokreće 6,5 litarski V12 motor sa 471kW/650KS pri 8000 o/min. i 660Nm obrtnog momnta, a snaga se na sva četiri točka prenosi na podlogu preko Lamborghinijeve robotizovane e-gear transmisije. Reventon do 100 km/h ubrzava za samo 3,4 sekunde, a postiže preko 340 km/h.




Na slikama je novi niskobudžetni Renault Sandero, za sada namenjen kupcima u Južnoj Americi, ali će se tokom 2008. godine naći i na određenim tržištima Starog kontinenta sa amblemom rumunske Dacije, koja će ga i proizvoditi. Drugim rečima, Sandero je u stvari Dacia Logan u verziji kombi-limuzine sa petora vrata, mada sa drugačijim dizajnom, koji podseća na ostale modele u gami Renault (napred na Clio III i koncept Koleos SUV). Za potrebe Južne Amerike (gde prodaja počinje već u decembru ove godine), Sandero će proizvoditi Renaultova fabrika u Brazilu, koja već sklapa standardni Logan sa značkom Renaulta i Nissana. Naravno, Sandero je kraći od Logana (402 naspram Loganovih 425 cm), a i prtljažnik je u osnovnoj konfiguraciji manji za skoro 200 litara (Sandero 320, Logan 510 litara). U Brazilu će se Sandero opremati 1,0 i 1,6 litarskim Flexi Fuel motorima pokretanim bioetanolom sa 60 odnosno 105KS, kao i 1,5 litarskim dCi dizelašem u dve verzije : sa 70 i 86KS. Renault će inače za Sandero u Brazilu odobravati garanciju u trajanju od tri godine ili 100.000 kilometara. Prema prvim najavama, Evropljani će dobiti 1,6 16V benzinac sa 105KS i 1,5 dCi dizelaš sa 86KS.



Dacia Logan Pick-up

11 Sep 2007 - 01:30 Noviteti Link

Dacia neumorno širi paletu svojih modela, pa tako posle Logana u formi limuzine, karavana (Logan MCV) i komercijalne Van varijante, uskoro stiže i Pick-up model. Fabrika novi Logan Pick-up opisuje kao idealno radno vozilo za vlasnike manjih radnji i trgovina, kojima je potreban robustan i praktičan automobil, mada može da zadovolji potrebe i običnih vozača. Platforma je preuzeta sa Logana MCV (karavan), što znači da je međuosovinsko rastojanje Logana Pick-up 2905 mm (275 mm više od limuzinske verzije), dok dužina iznosi 4450 mm ili 200 mm više od limuzine. Paleta motora obuhvataće već poznate Renaultove motore, tačnije 1,4 litarske (75KS) i 1,6 litarske benzince (90 i 105KS), kao i 1,5 litarski dCi sa 70KS. Logan Pick-up ima korisnu nosivost od tačno 800 kg, a dužina tovarnog prostora mu iznosi 1,80 metara (ne treba zaboraviti i svih 300 litara korisnog prostora iza sedišta u kabini !). I ovaj model će se proizvoditi u fabrici u rumunskom Piteštiju, a njegova komercijalizacija startuje u prvoj polovini 2008. godine, i to naravno prvo u Rumuniji. Mada još nije saopštena konkretna cena, ne treba sumnjati da će i Logan Pick-up nuditi odličan odnos plaćeno/dobijeno.




Sem serijske verzije novog Kangooa, Renault na salonu automobila u Frankfurtu predstavlja i koncept automobil na njegovoj osnovi, nazvan Kangoo Compact concept. U principu, radi se lifestyle varijanti novog Kangooa, namenjenog mladima, koji se aktivno bave sportom i koji traže kompaktan automobil za svoje potrebe (što se vidi već po izboru boja za karoseriju, koja je u narandžasto/aluminijumskoj kombinaciji i uopšte mladalačkom i energičnom izgledu). Za razliku od standardnog Kangooa, Kango Compact ima samo po jedna bočna vrata i nešto je kraći od njega (dužina mu iznosi 3896, širina 1856, visina 1717 mm), ali ipak raspolaže prostranom, rafiniranom, i kako Renault kaže, dinamičnom i zabavnom kabinom, punom svetlosti (zasluga kako velikih staklenih površina, tako i velikog panoramskog krova, čiji se zadnji deo može otvoriti i uživati u svežem vazduhu). Iako je zahvaljujući svojim kompaktnim dimenzijama u osnovi namenjen gradskoj upotrebi, Kangoo Compact concept je prikladan i za kraće izlete u prirodu, što može zahvaliti pogonu na sva četiri točka, klirensu od 200 mm i velikim 19-inčnim aluminijumskim petokrakim točkovima. U tom slučaju, korisni mogu biti i navigacioni sistem i kompas, koji se nalaze na centralnoj konzoli. Sem toga, auto ima još par praktičnih detalja, poput zadnje klupe, koja se može rotirati za 180 stepeni i zadnjih vrata, koja se otvaraju nadole i dovoljno su čvrsta da na njih mogu da sednu dve osobe. Kangoo Compact concept pokreće 1,5 litarski dCi dizel agregat sa 78kW/105KS i 240Nm obrtnog momenta pri 2200 o/min., koji ima već toliko puta pomenuti DPF filter čestica čađi i naravno zadovoljava Euro4 norme. Motor je inače uparen sa 6-stepenim manuelnim menjačem, ubrzanje do 100 km/h traje 11,5 sekundi, prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 5,3 litra dizela na 100 kilometara, a emisija CO2 139g/km.

 



Od lansiranja 1997. godine, Renault je prodao preko 2,2 miliona komada svog prostranog i svestranog modela Kangoo, a sada, tačno deset godina kasnije, stiže njegova potpuno nova generacija. Novi Kangoo još više naglašava svoju porodičnu orijentaciju i to kroz kombinaciju praktičnosti, komfora, bezbednosti, ekonomičnosti i kvaliteta. Dizajnerski posmatrano, može se reći da novi Kangoo predstavlja evoluciju svog istoimenog prethodnika, što znači kratak prednji deo, veliko vetrobransko staklo, visok krov i praktična bočna klizna vrata. Kako je to već običaj, novi Kangoo je porastao u dužinu, i to za 180 mm (dužina 4213 mm, a međuosovinsko rastojanje 2697 mm), što za posledicu ima više mesta i više komfora za svih pet putnika. U Renaultu naravno obećavaju veći kvalitet upotrebljenih materijala u detaljno redizajniranoj unutrašnjosti, kao i viši kvalitet same završne obrade i poboljšanje zvučne izolacije. Kod ovakvih automobila, prtljažni prostor je uvek jača strana, pa ni novi Kangoo ne predstavlja izuzetak. Osim činjenice da je zadnja klupa deljiva u odnosu 60:40, moguće ju je i veoma lako sklopiti u pod, pri čemu se dobija potpuno ravna površina (zapremina prtljažnika inače iznosi 660 litara u osnovnoj konfiguraciji, a 2866 litara sa oborenom zadnjom klupom). Kod nekih verzija postoji i veoma praktična opcija sklapanja suvozačevog sedišta, u slučaju potrebe prevoza dugačkih predmeta (tačnije do 2,5 metra dužine). Osim toga, kabina raspolaže sa mnogobrojnim otvorenim i zatvorenim pretincima i kasetama, ukupne zapremine 77 litara. Bar u početku, novi Kangoo pokretaće dva benzinska i tri dizel motora. Po navodima fabrike, radi se o robusnim, pouzdanim i ekonomičnim agregatima. Dizelaši su zapremine 1,5 litara i razvijaju 50kW/70KS, 63kW/85KS i 78kW/105KS. Ovaj najsnažniji ima i DPF filter čestica čađi, a i slabija dva dizelaša takođe emituju manje od 140 grama CO2 po kilometru. Novi Kangoo je napravljen na Renaultovoj platformi C segmenta, koja je inače poznata po svojim dinamičkim kvalitetima, komforu i bezbednosti. Pasivna i aktivna bezbednost je stavka, gde Renault ne pravi kompromise, pa su i osnovni modeli novog Kangooa opremljeni najnovijom generacijom ABS i EBA sistema, sigurnosnim pojasevima sa zatezačima, dok su kod skupljih verzija deo opreme i elektronska kontrola stabilnosti (ESP) i sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova (ASR). Broj vazdušnih jastuka zavisi od paketa opreme, tako da se njihov broj kreće od dva do šest. Od ostale opreme (bilo standardne bilo opcione) treba izdvojiti cruise control sa limiterom brzine, kao i automatsko paljenje svetala i brisača.




Nemački tjuner Heico Sportiv je najavio da će na SEMA (Speciality Equipment Manufacturers Association) salonu tjunera u Las Vegasu (od 30. oktobra do 2. novembra ove godine), izložiti nove verzije Volvoa S80 i Volvoa C30. Specijalna verzija Volvoa C30 Concept se odlikuje novim aerodinamičkim paketom (redizajnirani prednji branik sa integrisanim spojlerom i tri velika otvora za vazduh, širi pragovi, modifikovani zadnji branik sa difuzorom i integrisanim završecima izduvnog sistema od nerđajućeg čelika), snažnijim T5 motorom, pojačanim kočionim sistemom (diskovi 326x30 mm), za 40 mm spuštenim sportskim ogibljenjem, 19-inčnim točkovima sa Continental gumama (dimenzija 235/35R19), narandžastim kožnim interijerom (sigurnosni pojasevi, upravljač, ručica menjača i patosnice su takođe narandžasti) i surferskim šarama na beloj karoseriji. Volvoov turbo T5 motor sada razvija okruglo 300 konja pri 5500 o/min. i 420Nm obrtnog momenta pri 3500 o/min., ubrzanje do 100 km/h iznosi samo 5,4 sekunde, a maksimalna brzina tačno 250 km/h. Još veću pažnju zaslužuje drugi novitet za SEMA sajam, Volvo S80 High Performance Concept, odnosno sportska verzija najvećeg modela švedske kompanije. Ne samo zbog atraktivne spoljašnjosti u aluminijum look-u, već i zbog pojačanog T6 turbo motora, koga pokreće bioetanol E85 (mešavina 85 % bioetanola i 15 % benzina). Motor posle obrade u Heico Sportivu raspolaže snagom od oko 350KS pri 5500 o/min. i obrtnim momentom od 550Nm u rasponu od 1500 i 4000 o/min., što je dovoljno za sprint od 0 do 100 km/h za oko 5,8 sekundi. U Heico Sportivu napominju da razvoj motora još nije u potpunosti završen, pa dodaju da će do održavanja SEMA sajma u Las Vegasu iz motora izvući još veću snagu. Osim motora, Heico Sportiv je za S80 High Performance Concept razvio i specijalno sportsko ogibljenje, koje je zaslužno za 40 mm manju visinu automobila, a tu su i pojačane kočnice (diskovi prečnika 355x32 mm). Auto naravno ima i Volvoov elektronski kontrolisani All Wheel Drive integralni pogon. U Heicu naglašavaju da uprkos sportskim, dinamičnim osobinama ovog S80, nije izgubljeno ništa na luksuzu i komforu. Sem izuzetne boje, S80 High Performance Concept se odlikuje i novim  aerodinamičkim paketom, koji sadrži novi prednji spojler, modifikovan prednji branik sa tri velika otvora za vazduh i integrisanim LED dnevnim svetlima, sportsku Heico masku hladnjaka, šire pragove, proširenja blatobrana, spojler na poklopcu prtljažnika, novi zadnji branik sa integrisanim novim završecima izduvnog sistema (naravno od nerđajućeg čelika) i nove 20-inčne alu točkove sa Continentalovim gumama dimenzija 255/30R20. Interijer ne zaostaje mnogo za spoljašnošću, a zasluga za to pripada kvalitetnoj koži u Mystic Blue boji, u kojoj su i prednja sportska sedišta i dva zadnja zasebna sedišta (sigurnosni pojasevi i patosnice su takođe u plavoj boji). Od ostalih elemenata u kabini, izdvajaju se još i kožni upravljač i dekorativni detalji od karbon fibera.

 



Brabus Ultimate 112

11 Sep 2007 - 01:14 Tuning Link

Još jedan novitet nemačkog Brabusa za salon u Frankfurtu jeste i ovaj limitirani specijalni model Brabus Ultimate 112, a kao što mu i ime kaže, ima motor od 112KS i biće proizveden u samo 112 primaraka. Ultimate 112 je napravljen na bazi Smarta ForTwo i prema saopštenju ovog nemačkog tjunera, predstavlja pravi "gradski sportski auto", koji na najbolji način "objedinjuje ekstravagantnu opremu, sportske performanse i agilno upravljanje". Dok spoljašnjost bode oči vatrenom naradžastom bojom, unutrašnjost se ističe crnom Mastik kožom i alkantarom, pedalama od nerđajućeg čelika, ručicom ručne kočnice od aluminijuma, kao i narandžastim detaljima (okvir brzinomera, obrtomer, sat, delovi vrata i prednjeg panela, logo Brabusa na sedištima). Kao odličan dodatak naradžastoj boji, spoljašnjost je dobila i mišićav aero body paket (prednji spojler, prošireni blatobrani, novi pragovi, dodatna prednja svetla), kao i nezaobilazni detalj u vidu Brabusovog sportskog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika sa duplim završetkom izduvne cevi. Sasvim u skladu sa jedinstvenim karakterom ovog Smarta su i njegovi točkovi i gume, neuobičajenih dimenzija za automobil ove veličine. Radi se o Brabus Monoblock VI točkovima u crnoj boji, veličine 7Jx18 napred, a 8.5Jx18 nazad (gume 205/35 R 18 napred i 235/30 R 18 pozadi). Odličan "partner" ovim niskoprofilnim pneumaticima i širem tragu točkova je i Brabusovo podešavajuće vešanje, koje je odgovorno za kombinaciju direktnog, sportskog upravljanja sa komfornom vožnjom. Što se motora tiče, trocilindrični turbo agregat razvija 82,4kW/112KS pri 5750 o/min. i 150Nm obrtnog momenta u širokom rasponu od 2800 do 4200 o/min. Menjanje brzina se obavlja ili automatski, ili manuelno preko polugica na ergonomski oblikovanom Brabusovom Sport volanu. Ubrzanja izgledaju ovako : do 60 km/h Ultimate 112 stiže za 3,9 sekunde, do 100 km/h za 9,5 sekundi, a maksimalna brzina je elektronski ograničena na 170 km/h. Cena za ovaj "ultimativni" Smart iznosi čitavih 45.900 evra, ali se u njegovoj standardnoj opremi nalaze, između ostalog, i automatska klima, audio sistem i satelitska navigacija.




Startech Starster je ime novog koncept automobila, koji će svetsku premijeru doživeti na salonu automobila u Frankfurtu i koji treba da prebrodi jaz između klasične i moderne škole dizajna, odnosno da kroz modernu interpretaciju podseti na klasične američke "muscle cars" automobile iz sedamdesetih godina prošlog veka. Startech (filijala mnogo poznatijeg Brabusa) je kao osnovu za svoju novu studiju iskoristio novi Dodge Avenger, ofarbao ga u boju slonovače sa narandžastim kontrastima i modifikovao eksterijer i interijer, što je Starstera učinilo jednim od najatraktivnijih predstavnika ove klase (interijer naravno prati stil eksterijera, pa je takođe u boji slonovače sa narandžastom bojom kao kontrastom). Prednji kraj karakterišu čiste i dinamične linije, novi branici, modifikovana maska hladnjaka (ali i dalje u tipičnom Dodgeovom stilu), LED svetla i brojni otvori za vazduh, uključujući i onaj na haubi motora u pravom "muscle car" stilu. Potpuno je redizajniran i zadnji deo automobila, koji je dobio nova svetla (u LED tehnologiji) i novi branik sa integrisanim završecima novog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika. Proširenja blatobrana se brinu za mišićaviju pojavu Starstera, ali su i neophodna da bi se napravilo mesta za nove Startechove Monostar petokrake 22-inčne točkove u crnoj boji i odgovarajuće pneumatike (napred točkovi veličine 9Jx22 i gume 245/30 R 22, a pozadi 10.5Jx22 sa gumama 295/25 R 22). Nije izgled sa neobičnim detaljima jedino što je novo i zanimljivo na Starsteru; tu je i pojačani 4-cilindrični 2,4 litarski turbo motor, koji posle obrade u Startechu razvija 250kW/335KS pri 6400 o/min. i 400Nm obrtnog momenta pri 3600 o/min. Snaga se prenosi na prednje točkove, i to preko modifikovanog  5-stepenog manuelnog menjača. Performanse Startech Starstera su sasvim na nivou klasičnih američkih "muscle" automobila : sprint do 100 km/h traje 5,6 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 265 km/h.




Brabus Bullit

10 Sep 2007 - 14:02 Tuning Link

Osim Mercedesa GL Widestar, nemački Brabus će na salonu u Frankfurtu predstaviti i svoju ekstremnu obradu na bazi nove Mercedesove C klase, koja sa pravom nosi ime Bullit (metak). Poenta svega je 6,3 litarski V12 biturbo motor (preuzet iz Brabusovog modela SV12 S Biturbo ali sa novim turbo punjačima i efikasnijim interkulerima), koji razvija svih 537kW/720KS pri 5100 o/min. i raspolaže kamionskim obrtnim momentom od 1320Nm pri 2100 o/min. (mada je ta vrednost ipak elektronski ograničena na 1100Nm, kako bi se sačuvali menjač i gume). Snaga se preko modifikovanog 5-stepenog automatskog menjača i Brabusovog zadnjeg diferencijala (sa blokadom do 40 %), prenosi na zadnje točkove. Brojke koje slede zaslužuju poštovanje, a odnose se na ubrzanja i maksimalnu brzinu. Dakle : do 100 km/h Brabus Bullit (težak 1850 kg) potroši 3,9 sekunde, do 200 km/h stiže za 10,49 sekundi, a do 300 km/h mu treba jedva 24,5 sekunde !! Maksimalna brzina ? Tačno 360 km/h. Naravno, paket promena obuhvata i novi aero body kit (agresivniji branici sa većim otvorima za vazduh, novi pragovi, zadnji difuzor, spojler na poklopcu prtljažnika, aluminijumska hauba sa dodatnim otvorima za vazduh, proširenja blatobrana za 60 mm, nova maska hladnjaka), dorađeno ogibljenje (podešava se po visini), novi kočioni sistem (diskovi od 380 mm napred, 360 mm nazad) i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka. Završni detalj na atraktivnoj spoljašnjosti predstavljaju Brabusovi Monoblock S točkovi od 19 inča (9.5Jx19) sa Yokohama Advan gumama (265/30 ZR 19 napred, 285/30 ZR 19 nazad). Brabus naravno nudi i ekskluzivan paket za individualizaciju unutrašnjosti, što u praksi znači potpuno kožni interijer (Mastik i Nubuk koža), posebna Bullit sedišta, ergonomski oblikovan upravljač i detalje od karbona i aluminijuma. Cena za Brabusov Bullit iznosi 348.000 evra.




Moćni blatobrani napred i nazad (prošireni za 50 mm), ogromni točkovi, preteće lice sa velikim otvorima za vazduh (za bolje hlađenje motora i kočnica) i četiri dodatna svetla, kao i motori snage do 340kW/462KS; to je ukratko novi Brabus Widestar nastao na bazi standardnog Mercedesa GL, koga će nemački tjuner predstaviti javnosti na salonu automobila u Frankfurtu. Pored pomenutih detalja, ovaj GL raspolaže i novim branicima (napred sa integrisanim spojlerom, a pozadi sa difuzorom), novim pragovima i maskom hladnjaka, kao i atraktivnijim zadnjim krovnim spojlerom i novim sportskim izduvnim sistemom od nerđajućeg čelika i sa četiri završetka. Što se točkova tiče, u Brabusu su se odlučili za ekstremne dimenzije, odnosno za 23-inčne devetokrake felne visokog sjaja (Yokohama gume dimenzija 305/35 R 23). U ponudi su doduše i točkovi nešto manje veličine, tačnije od 21 i 22 inča. Tačka na i su crna boja karoserije i zatamnjena stakla, koji se brine za zlokoban izgled pun strahopoštovanja. Naravno, Brabus je spustio i AIRMATIC vazdušno ogibljenje, koje je sada niže za dodatnih 30 mm, čime je dobijeno na nižem težištu vozila i boljim voznim osobinama. I kočioni sistem je pojačan, i to novim diskovima prečnika 380 x 36 mm i aluminijumskim klještima. Brabus takođe nudi i pojačanje svih motora, koji se ugrađuju u GL klasu (na svoj rad nemački tjuner odobrava garanciju u trajanju od tri godine ili 100.000 kilometara). Tako je model GL 320 CDI pojačan na 200kW/272KS i 590Nm obrtnog momenta (pri samo 1600 o/min.), dok verzija GL  420 CDI umesto standardnih 225kW/306KS i 700Nm, sada razvija 257kW/350KS i 800Nm obrtnog momenta pri 3800 o/min. Maksimalna brzina Brabusovog GL 420 CDI iznosi 240 km/h (serijski 230 km/h), a ubrzanje do stotke traje samo 7,1 sekundu, što je za pola sekunde bolje od fabričkog modela. Brabus za Mercedesov GL nudi i svoj benzinski 6,1 litarski V8 agregat, koji u najsnažnijoj verziji razvija 340kW/462KS i 615Nm obrtnog momenta. Sa ovim motorom, Brabus Widestar GL ubrzava do 100 km/h za samo 6 sekundi, dok mu je maksimalna brzina 255 km/h. U Brabusu nisu zaboravili ni na unutrašnjost, koja je bogatija za ergonomski oblikovan sportski volan, sedišta presvučena kožom i alkantarom, detalje od aluminijuma i nerđajućeg čelika, kao i za Brabusov multimedijalni paket (DVD, MP3 plejer, internet konekcija...).




Audi Q7 by Hofele Design

10 Sep 2007 - 00:59 Tuning Link

Koliko je Audi Q7 u stvari popularan automobil, vidi se i po velikom broju kreacija raznih tjunerskih firmi, a jedna od zanimljivijih je i ova, koja dolazi iz Hofele Designa. Njihov sportski aero body paket za atraktivniji i privlačniji izgled Audija Q7 sadrži nove elemente poput agresivnijih branika sa većim otvorima za vazduh, novih pragova, dodatnih LED svetla napred, nove prednje "single frame" maske hladnjaka (preuzete sa modela A8), proširenih blatobrana i zadnjeg krovnog spojlera. Pri tom i cena ovog aerodinamičkog paketa nije preterana i iznosi 4900 evra, u šta je uključena i montaža. To je tek početak, pa ovaj Q7 ima novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika i moćne 22-inčne "Reverso 22" točkove sa Pirelli gumama (pomenuti izduvni sistem, točkovi i set odgovarajućih guma, olakšaće vas za dodatnih 4750 evra). Osim toga Hofele Audi Q7 ima i spušteno ogibljenje za dodatnih 40 mm. Promena ima i na motorima, pa tako 3,0 litarski TDI dizelaš umesto serijskih 233KS i 500Nm obrtnog momenta sada raspolaže sa 280KS i 580Nm (cena za ovo pojačanje iznosi 1150 evra). U ponudi je i ojačana verzija 4,2 litarskog TDI agregata, kome je snaga "skočila" na 402KS, a obrtni moment sa 630 na 780Nm. Kupcu se nude i modifikacije u unutrašnjosti, koja je između ostalog bogatija za elemente od karbona, egzotičnog drveta i kože na prednjem panelu, upravljaču i vratima.

 



Japanski Subaru ove godine obeležava 40 godina prodaje svojih automobila u Evropi, pa je tim povodom ovlašćeni distributer ove marke za našu zemlju, firma Nicos C. Kattamis Ltd (Nemanjina 40/11, Beograd, tel.011/3650-047, 3650-083, www.subaruserbia.co.yu), ponudio ograničenu količinu modela Forester 2,0 X po ceni, koja je za za svih 5000 evra niža u odnosu na redovnu (umesto 24.950 iznosi 19.950 evra). Ponuda se odnosi samo na prvih 100 kupaca i važi samo do kraja ove godine. Forester 2,0 X pokreće 2,0 litarski benzinski motor sa 116kW/156KS, pogon je naravno na sva četiri točka, ubrzanje do 100 km/h traje 9,7 sekundi, maksimalna brzina iznosi 197 km/h, dok prosečno troši 7,5 litara goriva na 100 km (naravno po fabričkim podacima). Forester je inače dugačak 4484 mm, širok 1735, visok 1590 mm, a ima korisnu zapreminu prtljažnog prostora od 954 litra. Od standardne opreme se izdvajaju klima uređaj, ABS, servo volan, el.podizači prozora, audio sistem itd. Subaru inače u našoj zemlji ima još tri dilera. To su Graditelj Group u Novom Sadu (Bulevar Slobodana Jovanovića 4a, tel. 011/ 48 08 400), Čurćić Export-Import Ltd u Beogradu (Vojvode Skopljanca 29, tel. 011/247 2222) i Interspeed Holding kompanija a.d. u Beogradu (Hajdukov Veljkov venac 4-6, tel. 011/3971-277).



Američki Chrysler će na salonu automobila u Frankfurtu (za predstavnike medija otvara se već 11. septembra), sem novog Jeep Cherokeeja i Dodge Journeya, evropskoj publici po prvi put predstaviti i novu generaciju minivena Grand Voyager, koji se odlikuje potpuno novim spoljašnjim i unutrašnjim izgledom, kao i unapređenim 2,8 litarskim dizel motorom (u ponudi će biti i 3,8 litarski V6 benzinac). Novi Grand Voyager (uz dužinu od 5143 mm dužine i 3078 mm međuosovinskog rastojanja sa razlogom nosi ono "Grand" u imenu) je Amerikancima predstavljen još u januaru ove godine na tamošnjem salonu u Detroitu, a kupcima sa Starog kontinenta biće dostupan u prvom kvartalu 2008. godine. Porodične ljude će sigurno obradovati nekoliko veoma korisnih elemenata, kojima raspolaže ovaj sedmosed sa tri reda sedišta (prvi i drugi red su inače dobili grejana sedišta). Tako je drugi i treći red sedišta moguće u potpunosti sklopiti u pod automobila, sedišta u drugom redu mogu se okrenuti za 180 stepeni, a klizna bočna vrata i vrata prtljažnika se otvaraju/zatvaraju električnim putem. Od opreme vredi izdvojiti i serijski ESP sistem (elektronska kontrola stabilnosti), prednje i bočne vazdušne jastuke i kameru za pomoć pri vožnji unazad. Pomenuti 2,8 litarski dizel motor inače ima snagu od 120kW/163KS i 360Nm obrtnog momenta, dok 3,8 litarski benzinac raspolaže sa 147kW/200KS i 312Nm. Oba motora su uparena sa 6-stepenim automatskim menjačem.




Dok Mercedes planira početak prodaje svog novog Smarta ForTwo u SAD-u za januar 2008. godine po ceni od 11.590 dolara (oko 8500 evra) pa naviše, Kinezi su već najavili da će i oni Amerikancima za nekoliko nedelja ponuditi svoju kopiju Smarta, doduše stare generacije. Radi se o modelu Flybo 6000ZK, koji je zanimljiv ne samo što predstavlja brata blizanca starog Smarta, već i zbog pogona. Naime, ovaj kineski Smart (takođe dvosed) pokreće elektromotor, koji mu omogućuje maksimalnu brzinu od 25 milja na sat (40 km/h), dok autonomija sa jednim punjenjem baterija iznosi oko 70 milja ili 112 kilometara. Punjenje baterija se inače obavlja preko najobičnije kućne utičnice, a to traje oko osam sati. Cena kineskog Smarta u Americi startuje od 9500 dolara, odnosno oko 7000 evra. Budući da je Mercedes već najavio tužbu protiv kineske kompanije Shuanghuan, koja takođe proizvodi svoju kopiju Smarta i upravo pokušava da je plasira u Evropi, biće zanimljiva reakcija nemačke fabrike na ovaj najnoviji kineski potez u Americi.