Potpuno nova generacija Ford Fieste promovisana je početkom marta na salonu automobila u Ženevi, a ovih dana (od 20. do 28. aprila) je izložena i na salonu u Pekingu. Kinezima je nova Fiesta predstavljena u novoj sportskoj S varijanti, koju karakterišu aluminijumski točkovi od 16 inča (sa gumama dimenzija 195/50), modifikovani zadnji branik sa hromiranim izduvnim cevima, zadnji krovni spojler, zatamnjena prednja svetla, aluminijumska kućišta prednjih svetala za maglu i saćasti otvor za vazduh u prednjem braniku sa aluminijumskim detaljima. I za ovu Fiestu važi praktično sve ono što je rečeno i evropsku varijantu. Dakle, nova Fiesta je u stvari serijska verzija koncept automobila Verve iz septembra prošle godine, što znači da je Fiesta napustila konzervativni dizajn istoimenog prethodnika i da je dobila daleko oštriji i dinamičniji izgled, u skladu sa aktuelnim Fordovim "kinetičkim" dizajnerskim rečnikom (već primenjen na modelima kao što su S-MAX i novi Mondeo). Ford u press saopštenju nije objavio koji će motori pokretati ovu kinesku Fiestu, zato ovde podsećanje da će evropsku verziju (u početku) pokretati paleta od tri benzinska i dva dizel motora sa rasponom snage od 68 do 115KS. Najmanji benzinac ima zapreminu od 1,25 litra i dolazi u verzijama sa 60 i 80KS, sledi 1,4 litarski agregat sa 91KS, a na vrhu je 1,6 litarski Ti-VCT motor sa 115KS. Od dizelaša na raspolaganju će biti 1,4 i 1,6 litarski TDCi motori sa 68, odnosno 90KS (kasnije stiže i ECOnetic verzija Fieste sa emisijom CO2 ispod 100 g/km i potrošnjom od 3,8 litara dizela na 100 km). Što se menjača tiče, za sada se najavljuju Durashift 5-stepena manuelna i Durashift 4-stepena automatska transmisija (ovaj potonji u kombinaciji sa 1,4L benzincem od 91KS). Proizvodnja nove Fieste za evropsko tržište počinje ove jeseni u nemačkom Kelnu, a od sledeće godine i u Valensiji. Što se Kine tiče, tamo proizvodnja nove Fiesta počinje krajem ove godine, i to u Changan Ford Mazda Automobile (CFMA) fabrici u Nanjingu (koja je inače koštala oko 510 miliona dolara).
 
 
Honda je saopštila da će upravo promovisana druga generacija modela Pilot biti dostupna i evropskim kupcima. Doduše, za sada je najavljena prodaja samo u Rusiji i Ukrajini, gde ja potražnja za SUV modelima veća iz godine u godinu. Japanska marka novi Pilot opisuje kao crossover utility vehicle model, koji nudi kombinaciju najboljih osobina automobila i SUV-a. Tako novi Pilot karakteriše prostran i praktičan interijer, visok nivo bezbednosti (VSA elektronska kontrola stabilnosti, ABS, EBD, Traction Control, prednji i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese), manja potrošnja goriva, Hondin VTM-4 pogon na sva četiri točka, bolje vozne osobine i veća udobnost (za osam putnika u tri reda sedišta, pri čemu drugi i treći red imaju mogućnost sklapanja u odnosu 60/40%). Honda Pilot pokreće 3,5 litarski benzinski V6 i-VTEC motor sa 250KS pri 5700 o/min. i 343Nm pri 4800 o/min. (u paru sa automatskim petostepenim menjačem), koji raspolaže sa Hondinom VCM (Variable Cylinder Management) tehnologijom za smanjenje potrošnje goriva (drugim rečima, sistem isključuje dva ili tri cilindra kada se želi postići manja potrošnja). Novi Pilot je inače dugačak 4849 mm, širok 1994 mm, visok 1847 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2774 mm, a postavljen je na točkove od 17 inča (sa gumama dimenzija 245/65/R17). U ovom trenutku još nema potvrde da li će novi Pilot biti dostupan i u ostalim evropskim zemljama.
Posle indijske Tate Motors, čiji je model Nano sa cenom od samo 1700 evra za osnovnu verziju postao najjeftiniji novi automobil na svetu, i brojni drugi proizvođači planiraju razvoj sopstvenog niskobudžetnog automobila za "široke narodne mase". To su već najavili Fiat, Renault, Toyota, Volkswagen i GM, a najnoviji u tom društvu je japanski Mitsubishi, koji svoj low cost model planira za 2010. godinu. Taj automobil će pre svega biti namenjen rastućim tržištima Istočne Evrope, Rusije, Kine i Indije, mada se pominje i mogućnost da bolje opremljene verzije stignu i do kupaca na razvijenim tržištima. U ovom trenutku se zna da će novi jeftini Mitsubishi biti manji od aktuelnog Colta i da bi trebao da bude sličan Mitsubishiju i (na slici). Što se motora tiče, pominje se 1,0 litarski agregat, dok bi pogon bio na zadnjim točkovima.
Maserati Quattroporte Bellagio Fastback by Carrozzeria Touring
Jedna od najstarijih italijanskih karoserijskih radionica Carrozzeria Touring (osnovana 1926. godine), vraća se na automobilsku scenu posle nekoliko decenija (vlasnik ove milanske kompanije sada je grupa Zeta Europe BV). Naime, na prestižnoj manifestaciji "Concours d’élegance Villa d’Este" koja se održava od 25. do 27. aprila, Carrozzeria Touring će predstaviti u najmanju ruku neobičnu studiju Bellagio Fastback, odnosno aktuelni Maserati Quattroporte u (polu)karavan varijanti. Sem ove slike, u ovom trenutku nisu dostupni nikakvi drugi podaci o ovom Maseratiju. Inače, Carrozzeria Touring će "Concours d’élegance Villa d’Este" manifestaciju iskoristiti za promociju još jednog novog modela – Superleggera, o kome za sada takođe još nema konkretnijih detalja.
Izvor : www.tanjug.co.yu
Evropski
ogranak "Dženeral motorsa" (General motors), "Opel", je
saopštio da je povukao iz prodaje 47.000 vozila tipa "astra" zbog
greške na meraču pritiska ulja u motoru.
Opel je saopštio da je merač smešten u glavi motora sklon da vremenom postane
porozan, zbog čega može doći do izlivanja ulja.
Kada se to dogodi, u automobilu se oseća jak miris ulja, a može doći i do
pojave dima.
Problem je najizraženiji kod vozila "astra" modela G i H, izrađivanih
od 2003. do 2005. godine, sa motorom zapremine 1,6 litara, navedeno je u
saopštenju.
"Opel" je svim vlasnicima poslao pismo u kojem ih poziva da o trošku
fabrike promene rizične merače.
Lotus je paletu svog modela Elise proširio novom verzijom, nazvanom Elise SC (Supercharged), koju je lako prepoznati po novom zadnjem spojleru i jedinstvenom dizajnu šestokrakih aluminijumskih točkova od 17 inča (gume Yokohama AD07 LTS 225/45 R17). Elise Supercharged pokreće 1,8 litarski 2-ZZ VVTL-i agregat sa kompresorom, koji razvija snagu od 162kW/220KS i 212Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min (u paru sa šestostepenim menjačem). To znači da Elise SC ima za 15% više snage i 17% više obrtnog momenta od modela Elise R. Za sportski auto tolika snaga možda i nije impresivna ali u kombinaciji sa malom težinom (što je jedna od tradicionalnih karakteristika Lotusa) od samo 870 kg, performanse su i te kako zadovoljavajuće. To konkretno znači ubrzanje od mirovanja do 100 km/h za 4,6 sekunde, ubrzanje od 0 do 100 milja na sat (161 km/h) za 10,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 150 milja na sat ili 241 km/h. Pri svemu tome je zanimljiv i podatak da kombinovana potrošnja (po fabričkim podacima) iznosi samo 8,5 litara benzina na 100 km puta.
  
Izvor : FoNet
Vozila Fijata ispuštaju najmanje ugljendioksida među svim proizvođačima u Evropi, saopaštila je britanska kompanija JATO koja prikuplja podatke o autoindustriji.
Na rang listi bolja mesta zauzimaju prozvođači manjih automobila, s motorima manje snage i zapremine, što se najdirektnije odražava na emisije ovog gasa koji je „najodgovorniji“ za globalno otopljavanje.
Prosek emisija ugljendioksida u kolima Fijata iz prošle godine iznosio je 137,3 grama na kilometar, Pežoa 141,9 i Sitroena 142,2 grama. Ispod granice od 150 grama su još samo Reno, Tojota i Ford.
Hyundai Accent sa garancijom od 8 godina !
Hyundai Auto d.o.o. Beograd (www.hyundai.co.rs), uvoznik korejskog Hyundaija za našu zemlju, odlučio je da za model Accent (u svim varijantama motora i opreme) ponudi garanciju u trajanju od čak 8 godina! Time je Hyundai Accent postao automobil sa najdužim garantnim periodom u Srbiji, preuzevši tu titulu od Kije Ceed, čija garancija inače iznosi 7 godina. Garancija se odnosi na sve delove vozila u toku normalne eksploatacije u skladu sa uslovima garancije navedenim u servisnoj knjižici, u trajanju od 8 godina ili 100.000 pređenih kilometara. Iz ponude se posebno izdvaja model Accent 1.4 GL 4Vr. LEADER, koji u opremi ima ABS, klima uređaj, prednje vazdušne jastuke, električni servouređaj upravljača, električne podizače prednjih i zadnjih stakala, električno podešavanje i grejanje spoljnih retrovizora i prednja svetla za maglu. Cena za ovaj Accent sa motorom od 97KS iznosi 12.499 evra sa PDV-om.
Geely Tiger GT concept
Kineski Geely je za domaći salon automobila u Pekingu (održava se od 20. do 28. aprila) pripremilo zaista brojne novitete (preko 20), među kojima se posebno izdvaja nova studija prilično futurističkog sportskog kupea Tiger GT concept. Iako smo kod kineskih proizvođača odavno navikli na kopiranje/kloniranje dizajnerskih rešenja uspešnih automobila iz Evrope i Japana, to ovde nije slučaj, mada mnogi primećuju određene sličnosti Tiger GT concepta sa modelima kao što su Pontiac Solstice, Maybach Exelero, Maserati Gran Turismo, Ferrari 612 Scaglietti, Alfa Romeo 8C Competizione, pa i Aston Martin V8 Vantage. U svakom slučaju, Tiger GT concept izgleda daleko privlačnije od recimo Geely-a Mybo II, koncepta predstavljenog prošle godine na salonu u Šangaju, koji je bio mešavina stilova sa Alfe Brere (deo prednjeg kraja a naročito svetla) i Nissana Skyline GTR (bokovi). Kinezi su za pogon Tiger GT-a izabrali 3,5 litarski V6 benzinac sa 225KS i 460Nm obrtnog momenta, čija snaga se prenosi na zadnje točkove od 19 inča (sa gumama 255/40ZR19).
  
Geely CE concept
Kineska publika je u prilici da vidi i Geely-evu novu studiju hatchback automobila B segmenta (klasa Mazde2, Peugeota 206, Honde Fit/Jazz) pod kodnom oznakom CE concept, mada nažalost detaljniji podaci nisu saopšteni.
  
Geely NL concept
Kao i za veliki broj drugih kineskih koncept automobila na salonu Pekingu, tako ni za kompaktnu studiju crossover/SUV vozila Geely NL concept nema nekih detaljnijih podataka, sem da su u planu benzinski motori od 2,0 i 2,4 litra, kao i dizelaši od 2,0 i 2,2 litra zapremine.
 
Geely GC concept
Ovo je koncept luksuzne limuzine dužine oko 4,90 metra (6 cm duže od aktuelnog BMW-a serije 5), za koju Geely priprema motore od 2,0 i 2,4 litra zapremine.
 
Brilliance BS4 Station Wagon
Brilliance, BMW-ov kineski partner, iskoristio je ovogodišnji salon automobila u Pekingu da proširi ponudu karoserijskih varijanti svog modela BS4. Tako je sada BS4, osim kao limuzina, dostupan i kao Station Wagon, odnosno karavan prilično elegantnog izgleda. Zasluga za ovo potonje pripada italijanskom dizajnerskom studiju Pininfarina, koji je inače odgovoran i za izgled njegove limuzinske verzije. Brillance BS4 station Wagon pokreće 1,8 litarski Mitsubishi G93 četvorocilindrični benzinski agregat sa 100kW/136KS pri 6500 o/min., kakav se već nalazi i u BS4 sedanu (koji se inače kineskim kupcima nudi od prošle godine kao Brilliance Junjie). Očekuje se da prodaja BS4 sedana i Station Wagona u Evropi startuje još krajem ove godine. Cena za Station Wagon još nije poznata, dok će cena za BS4 sedan u Nemačkoj startovati od 15.990 evra.

 
Nedavno restilizovani Mercedes SLK već je prošao kroz ruke nemačkog specijaliste Brabusa, koji je za ovaj roadster predvideo novi aerodinamički paket, atraktivne aluminijumske točkove od 17, 18 ili 19 inča (sa Yokohama ili Pirelli gumama), doterano ogibljenje i kočioni sistem, kao i pojačane motore. Tako sada najjači Mercedes SLK55 AMG pokreće Brabusov 6,1 litarski agregat sa 327kW/445KS i 635Nm obrtnog momenta (fabrički primerak ima 5,5 litarski sa 265kW/360KS i 510Nm), uparen sa sedmostepenim automatskim menjačem. Ovaj SLK od 0 do 100 km/h stiže za samo 4,3 sekunde (0,6 sekunde bolje od serijskog SLK55 AMG), dok mu maksimalna brzina prelazi 300 km/h (tačnije 305 km/h). Brabusov aerodinamički kit (razvijen u vazdušnom tunelu) sadrži prednji spojler, pragove, spojler na poklopcu prtljažnika i modifikovani zadnji branik sa četiri hromirana završetka Brabusovog sportskog izduvnog sistema. Ogibljenje je spušteno za 30 mm (čime je dobijeno niže težište i smanjeno naginjanje u krivinama), a tu je i Brabusov kočioni sistem sa diskovima od 355 mm napred, odnosno 300 mm pozadi. Unutrašnjost je bogatija za ergonomski oblikovan Brabus sportski volan, brzinomer izgraviran do 330 km/h, Mastik kožu i alkantaru.
 
Volkswagen Lavida
Posle nekoliko procurelih fotografija novog Volkswagenovog modela srednje klase Lavida, nemačka fabrika je juče konačno i zvanično održala svetsku premijeru ovog automobila na salonu u Pekingu. Peking nije slučajno izabran kao mesto promocije novog Volkswagena, budući da je Lavida prvi Volkswagen dizajniran i razvijen u potpunosti u Kini. Sem toga, i proizvodiće ga kompanija Shanghai Volkswagen (joint venture između nemačkog VW-a i kineske kompanije Shanghai Automotive Industry Corporation). U press saopštenju se navodi da Lavidu karaketeriše dinamičan, ali i elegantan dizajn, pa je tako novi sedan "savršen primer uspešne saradnje kineskih i nemačkih dizajnera". Lavida je inače dugačka 4608 mm, široka 1743 mm, visoka 1465 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2610 mm, a zapremina prtljažnika 472 litra. Lavidu pokreću dva četvorocilindrična motora (oba zadovoljavaju Euro 4 standarde), a u ponudi će biti tri paketa opreme: Trendline, Comfortline i Highline, pri čemu već i osnovni ima ABS, frontalne vazdušne jastuke, klima uređaj, CD-Radio i el. pokretana stakla. Sa luksuznijim paketima u opremi se dobijaju i aluminijumske felne od 16 inča, hrom paket, kožna sedišta, bočni i vazdušni jastuci za glavu, cruise control, parking senzori i automatska klima, dok se u Highline modelu nalazi i navigacioni sistem. Kao opcija na raspolaganju je i Tiptronic šestostepeni automatski menjač.

 
Volkswagen New Bora
Drugi Volkswagenov novitet sa salonu u Pekingu – New Bora, ima zadatak da bude pravo porodično, praktično i svestrano vozilo za svaki dan. Ukratko, New Bora je nova, specijalno za kinesko tržište razvijena limuzina srednje klase, za čiju proizvodnju će biti zadužena kompanija FAW. Pored Shanghai Volkswagena, FAW VW je još jedan Volkswagenov kineski partner, koji inače već proizvodi modele VW Jetta II, Golf IV, Sagitar (aktuelna evropska Jetta), Magotan (Passat B6) i Caddy. New Bora kupce treba da osvaja prostranim interijerom, visokim stepenom aktivne bezbednosti, komforom, kvalitetom izrade, kao i štedljivim motorima, koji zadovoljavaju Euro 4 norme. U ponudi su inače dva benzinska četvorocilindrična motora, koji opciono mogu da se kombinuju i sa Tiptronic šestostepenim automatskim menjačem. New Bora je dugačka 4540 mm, široka 1775 mm, visoka 1467 mm, međuosovinsko rastojanje je 2610 mm, a volumenn prtljažnika iznosi 450 litara. New Bora se nudi sa Trendline i Comfortline paketima opreme, a već i Trendline podrazumeva ABS, vazdušni jastuk za vozača i suvozača, servo upravljač, el. stakla, klima uređaj i CD-Radio. Uz paket Comfortline se dobijaju i cruise control, parking senzori, hrom paket, alu točkovi od 15 inča i šiberdah. Kao opcija, na raspolaganju su i kožna sedišta, bočni i vazdušni jastuci za glavu i navigacioni sistem.
 
Changan Zhixiang
Kineska kompanija Changan Automobile Group je pored modela V802 i V101 (o njima OVDE), za 10. salon automobila u Pekingu (20. – 28. april) pripremila i premijeru nove limuzine srednje klase Zhixiang. Radi se o automobilu koga pokreće 2,0 litarski benzinski motor sa 112kW/152KS pri 6000 o/min. i 192Nm obrtnog momenta pri 4500 o/min., uparenim sa četvorostepenim automatskim menjačem. Po fabričkim podacima Zhixiang postiže maksimalno 200 km/h, dok su mu za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebne 11,2 sekunde. U standardnoj opremi se, između ostalog, nalaze automatski klima uređaj, cruise control, CD plejer, putni kompjuter, el. podesiva sedišta i TCS sistem. I još dimenzije: dužina 4600 mm, širina 1800 mm, visina 1475 mm, međuosovinsko rastojanje 2650 mm.
  
Geely Panda
Nije samo ime ovog novog kineskog mališana pozajmljeno od poznatog Fiatovog automobila, već je i dizajn Geely Pande velikim delom inspirisan još jednim tuđim radom - Toyotinim modelom Aygo (to se pre svega odnosi na bokove i delom na zadnji kraj). S druge strane, 1,0 litarski benzinski motor sa 71KS je sopstveni Geely-jev proizvod. Ovaj simpatični automobil (u Kini će koštati oko 5000 evra) bi već naredne godine mogao da dođe i u Evropu, ali će u tom slučaju ljudi iz ove fabrike morati da mu nađu neko novo ime.

 
FAW Hongqi SUV concept
Još jedna zanimljiva premijera na salonu u Pekingu jeste i novi Hongqi SUV concept kineske kompanije FAW (First Automobile Works). Informacije o ovom neobično dizajniranom modelu (dužine 4,80 metra) su prilično škrte, ali ako dobije zeleno svetlo za proizvodnju, pokretaće ga FAW-ov 6,0 litarski V12 motor sa 300kW/408KS i 550Nm obrtnog momenta.

 
Guangzhou Honda Linian concept
I na kraju Linian concept, odnosno studija malog gradskog automobila sa petora vrata, delo Hondinog kineskog partnera, kompanije Guangzhou Honda. Ipak, neki konkretniji detalji o ovom automobilu sa petora vrata i dizajnom nalik na Ford Verve concept i novu Ford Fiestu, nisu saopšteni, mada bi nešto slično kao serijski automobil moglo da se nađe na kineskom tržištu 2010. godine.

 
Nissan je na salonu automobila u Pekingu i zvanično promovisao svoj novi luksuzni model Teana, u osnovi serijsku verziju studije Nissan Intima Concept, koju su mogli da vide posetioci prošlogodišnjeg oktobarskog salona u Tokiju (o tome više OVDE). Naravno, Intima Concept je prilikom transformacije u serijsku Nissan Teanu izgubila tzv. samoubilačka vrata, dok je dizajn prilično smireniji. U kratkom press saopštenju, japanska fabrika navodi da je nova Teana opremljena V6 motorima u kombinaciji sa XTRONIC CVT transmisijom, s napomenom da će kineskim kupcima Teana biti dostupna i sa četvorocilindričnim agregatom. Pored Teane, Nissan na salonu u Pekingu kineskoj publici premijerno predstavlja i novi model Livina C-Gear, kao i svoje studije Pivo 2 i NV200 Concept (ova dva potonja su inače prvi put prikazana na pomenutom salonu u Tokiju).
  
  
BMW je lansirao specijalnu Abbey Road ediciju popularnog Minija, koji je kupcima na raspolaganju u tri boje karoserije : Pepper White beloj, Sparkling Silver srebrnoj i British Racing Green zelenoj. Pod haubom se nalazi 1,4 litarski motor sa 70kW/95KS pri 6000 o/min. i 140Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min., dok se u opremi, između ostalog, nalaze aluminijumske Bridge Spoke felne od 16 inča, Cruise Control, kožni sportski volan i iPod interfejs. Cena za Mini Abbey Road u Zapadnoj Evropi iznosi 19.900 evra.
Ponuda Porscheovog modela Cayenne je upravo proširena novom Turbo S verzijom, koju pokreće 4,8 litarski V8 turbo motor sa 404kW/550KS pri 6000 o/min. i 750Nm obrtnog momenta u rasponu od 2250 do 4500 o/min. (motor je inače uparen sa šestostepenom Tiptronic S automatskom transmisijom). Cayenne Turbo S je u osnovi brz odgovor ove nemačke fabrike na želje kupaca ekskluzivnih SUV modela, posebno onih sa rastućih tržišta Istočne Evrope i Azije. Od 0 do 100 km/h novi Cayenne Turbo S (težak 2355 kg) stiže za samo 4,8 sekundi, najveća brzina je 280 km/h, dok mu potrošnja (po fabričkim podacima) iznosi 14,9 litara na 100 km (emisija CO2 je 358 g/km). Cayenne Turbo S je postavljen na SportPlus aluminijumske točkove od 21 inča sa gumama dimenzija 295/35 R 21, dok se za zaustavljanje brine kočioni sistem sa diskovima od 380 mm napred, odnosno 358 mm nazad. Svaki Cayenne Turbo S ima vazdušno vešanje, Porsche Active Suspension Management (PASM), Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), pogon na sva četiri točka (snaga se raspoređuje u odnosu 38%:62% napred/nazad), Servotronic upravljački sistem, a samo za ovaj model je dostupna i nova "lava grey metallic" boja. Cayenne Turbo S na tržište stiže u avgustu ove godine, i to po ceni od 132.774 evra (u Nemačkoj).