Fabrički R-Design paket, koji je Volvo namenio kupcima koji žele individualniji i rafiniraniji izgled svog automobila, dostupan je i kupcima karavana V70 (do sada je inače R-Design paket mogao da se dobije uz modele C30, S40, V50 i XC90). Ljudi iz švedske kompanije kažu da su odlučili da ponude ovakav paket jer je današnjim kupcima mogućnost personalizacije automobila postala izuzetno važna stavka prilikom izbora svog novog vozila. U slučaju Volvoa V70, R-Design paket podrazumeva tvrđe podešeno i spušteno ogibljenje (napred za 20, a pozadi za 15 mm), aluminijumske petokrake "Cratus" točkove od 18 inča, prednji gril, retrovizore i prostor oko prednjih svetala za maglu u srebrnoj boji, hromirane izduvne cevi (prečnika po 90 mm), zadnji krovni spojler, izbor od 11 boja za karoseriju, dvobojni kožni interijer sa sportskim sedištima i kožnim sportskim volanom, aluminijumske pedale i aluminijumsku centralnu konzolu, posebne patosnice i naravno R-Design oznake i na spoljašnjosti i u unutrašnjosti vozila (inače, krovni nosači su uklonjeni mada se i dalje mogu dobiti kao opcija).
Nekoliko dana posle vesti o rasprodatom Nissanu GT-R, sada i iz bavarskog BMW-a stiže slično saopštenje u kome se kaže da je njihov novi SAC (Sports Activity Coupe) model X6 već rasprodat za ovu godinu. BMW inače planira da proizvede 40.000 primeraka ovog modela godišnje, pri čemu je polovina rezervisana za tržište SAD-a (gde je većina dilera rasprodala svoje količine već u prvoj nedelji, a neki od njih su formirali i liste čekanja). Ako je prilikom promocije X6 bilo sumnji u uspeh ovog modela, ovim su one i definitivno raspršene. Više o BMW-u X6 možete pročitati OVDE.
Mazda je saopštila da će nova, dugo očekivana druga generacija Mazde6 američkim kupcima biti dostupna krajem leta ove godine (Evropljanima je prikazana još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu), i to po nama veoma primamljivoj ceni, koja za osnovni model iznosi 19.850 dolara (nepunih 13.000 evra !). U ponudi će biti 2,5 litarski četvorocilindrični motor sa 170KS i 3,7 litarski V6 sa 272KS. Uz četvorocilindrični motor Mazda će kupcima ponuditi izbor između šestostepenog manuelnog menjača i petostepenog automatika, a uz V6 model ide šestostepeni automatik sa manuelnim modom za menjanje brzina. Dizajnerski se američka verzija ne razlikuje mnogo od evropske, tačnije najveća razlika se ogleda u modifikovanom zadnjem kraju, koji je dobio drugačija svetla i mali spojler na poklopcu prtljažnika. Ostatak promena se svodi na nešto drugačiji prednji gril i kućišta svetala za maglu (američka Mazda6 je i nešto duža od evropske varijante). Kao i prethodnik, i nova Mazda6 će se proizvoditi u Flat Rocku u Mičigenu, a biće dostupna samo u klasičnoj limuzinskoj verziji.
Chevrolet je u Velikoj Britaniji lansirao novi sportski paket namenjen njihovoj limuzini Epica. Novi Sport Package podrazumeva atraktivniji aerodinamički kit (prednji i zadnji spojler, pragovi – sve u boji karoserije), ogibljenje spušteno za 30 mm, atraktivnije aluminijumske točkove od 18 inča, hromirani završetak izduvnog sistema, navigacioni sistem, Epica natpis na ulaznim pragovima i posebne patosnice.
UPDATE : Renault Megane III


Posle francuskog magazina Auto Plus, sada i britanski Auto Express objavljuje špijunske slike koje prikazuju izgled sledeće, treće generacije Renaulta Megane. Nove slike iz Auto Expressa su daleko kvalitetnije i jasnije od onih iz Auto Plusa, mada treba napomenuti da sem fotografija, nekih novih detalja za sada nema. Zato ovde podsećanje na ono što je do sada poznato. Nova generacija ovog modela će naravno biti veća od sadašnje (dužina će iznositi oko 4310 za razliku od sadašnjih 4209 mm), što će omogućiti veću prostranost i komfor u putničkoj kabini, kao i veću zapreminu prtljažnika. Renault obećava i bolji ukupni kvalitet i upotrebu najkvalitetnijih materijala u unutrašnjosti, veću akustičku udobnost, unapređenu bezbednost za putnike (serijski ESP, ABS, EBD i EBA sistemi plus komplet do devet vazdušnih jastuka) i svu silu elektronskih "igračaka" primerenih automobila 21. veka. Kao i ranije, ponuda će obuhvatati karoserijske verzije sa troja i petora vrata (koje se međusobno prilično razlikuju), karavan, sedan i CC, odnosno Coupe-Cabrio. Osnovni motor u paleti bi trebao da bude benzinski 1,2 litarski TCE turbo sa tačno 100 konja, poznat iz novog Twinga GT ili sadašnji 1,4 16v sa 95KS. Slediće ga čitav niz benzinskih motora, poput 2,0 16V od 103kW/145KS (razvijen u saradnji sa Nissanom) i 2,0 16v Turbo sa 125kW/170KS. Vrh ponude će činiti benzinski agregat sa 225 ili 250 konja namenjen sportskoj RS varijanti. Od dizelaša u paleti će se naći (bar prema sadašnjim informacijama) 1,5 litarski dCi sa 81kW/110KS i 2,0 litarski dCi u tri verzije : sa 96kW/130KS, zatim sa 110kW/150KS i najsnažniji sa 127kW/175KS. Što se cene tiče, prema nekim ranijim najavama, osnovni Megane III bi trebalo da košta oko 16.500 evra (verzija sa 3 vrata, a ona sa pet imaće cenu veću za 500 evra).


Izvor : www.blic.co.yu
Ministar ekonomije i regionalnog razvoja Srbije Mlađan Dinkić predložio je juče predstavnicima nemačkog Mercedesa uspostavljanje novog strateškog partnerstva te kompanije i fabrike FAP u Priboju, po modelu koji je ugovoren između „Fijata“ i kragujevačke „Zastave“.
Delegacija „Mercedes-Benca“, na čelu s generalnim direktorom te kompanije za
Srbiju i Crnu Goru Stavrosom Paraskevaidesom i predstavnikom nemačke ambasade u
Beogradu, sastala se sa Dinkićem na poziv Ministarstva ekonomije i regionalnog razvoja.
Dinkić je delegaciji „Mercedesa“, koji je ranije uspešno sarađivao sa FAP-om,
predstavio podsticaje koje Srbija nudi prvoklasnim svetskim proizvođačima
automobila za izgradnju pogona na teritoriji Srbije.
Ti podsticaji uključuju besplatnu dodelu zemljišta, koje je opremljeno
neophodnom komunalnom infrastrukturom, zatim status slobodne carinske zone,
oslobađanje od poreza na profit i plaćanja lokalnih taksa i poreza u periodu od
10 godina, kao i finansijski podsticaj države u iznosu do 25 odsto vrednosti
investicije za ulaganje od preko 200 miliona evra i zapošljavanje više od 1.000
radnika.
Dinkić je, kako je saopštilo Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja,
naglasio da su uslovi koje je Srbija spremna da ponudi daleko povoljniji od
onih koje u ovom trenutku nude Rumunija, Mađarska, Češka i Poljska.
Izvor : www.politika.co.yu
Postoje ozbiljne inicijative da će srpska vozila rusku granicu uskoro preći bez carinskih opterećenja, kaže Andrej Hripunov, šef trgovinskog odeljenja ambasade Ruske Federacije u Beogradu
Smanjenje carina na izvoz automobila u Rusku Federaciju izgleda nije samo predizborno obećanje domaćih političkih stranaka, jer, kako saznajemo u ruskoj ambasadi, postoje ozbiljne inicijative Moskve da srpska vozila rusku granicu uskoro pređu bez carinskih opterećenja. Ali, čini se da će i Rusi zauzvrat tražiti istu uslugu – da svoja vozila u Srbiji prodaju bez carina. Prema rečima Andreja Hripunova, šefa trgovinskog odeljenja ambasade Ruske Federacije u Beogradu, u Rusiji je već pripremljen nacrt nove odluke o smanjenju liste izuzetaka sa Sporazuma o slobodnoj trgovini koji je potpisan još 2000. godine.
– Ne mogu ništa konkretnije da kažem jer taj nacrt tek treba da usvoji naša vlada. Sigurno je da će se u nacrtu, među robnim grupama, naći i automobili. O proširenju liste se odavno pregovara na najvišim državnim nivoima. Poslednji put su o tome razgovarali Sergej Šojgu, ruski ministar za vanredne situacije, i Predrag Bubalo, srpski ministar trgovine i usluga – istakao je Hripunov i dodao da je i Rusija zainteresovana za bescarinski izvoz svojih automobila u Srbiju.
Na listi izuzetaka proizvoda koji se carine prilikom izvoza u Rusiju, među nekoliko desetina robnih grupa, osim automobila, nalaze se i čokolada, neke vrste sapuna, neke vrste lekova, nameštaj, elektronska oprema, radio i TV prijemnici, telefoni… Oko 200 robnih grupa, međutim, oslobođeno je carina, tako da je Srbija jedina zemlja u Evropi sa povlašćenim statusom prilikom izvoza u Rusku Federaciju i zato je vrlo privlačna potencijalnim stranim ulagačima. Parkiranje „Fijata” u Kragujevac i sve češće posete još nekoliko velikih svetskih korporacija iz oblasti automobilske industrije, poput „Folskvagena”, pokazuje njihove motive za ulaganje u pogone u Srbiji, odakle bi da robu bez carine izvoze na veliko rusko tržište, koje je svake godine sve bogatije.
Mlađan Dinkić, ministar ekonomije i regionalnog razvoja, takođe je najavio pre dva dana da će od prvog januara 2009. godine carine na uvoz automobila u Srbiju biti prepolovljene, da će za dve godine, kako je dogovoreno sa predstavnicima „Fijata”, carine biti potpuno ukinute te će srpsko tržište postati potpuno otvoreno za sve strane proizvođače.
Sa druge strane, bar prema najavama iz Ministarstva ekonomije, carine na izvoz u Rusiju neće biti potpuno ukinute, već svedene na jedan procenat. Inače, i predsednik Srbije Boris Tadić je najavio da će u razgovorima sa visokom ruskom delegacijom, sa kojom će se ovih dana sastati, zatražiti bescarinski izvoz automobila iz Srbije. Drugoj strani bi se to takođe isplatilo, smatra ministar Dinkić, jer je „realno da ćemo postati strateška tačka razvoja automobilske industrije u jugoistočnoj Evropi”. Dosad su se bez carina u Rusiju izvozili samo rasklopljeni automobili, odnosno automobili u delovima.
U predlogu za oslobađanje automobila od carina trebalo bi da se navede marka i kubikaža vozila, ali u resornom ministarstvu još ne znaju za koji model će se tražiti olakšice.
U Ministarstvu trgovine, na čijem je čelu Predrag Bubalo, sa druge strane, opet ističu da je to već predloženo Rusima pre nekoliko nedelja prilikom posete ruske delegacije Srbiji. Predloženo je, kažu, da se od carina oslobodi „fijat punto” i to automobili do 1.600 kubika.
Bez obzira na to što bivši koalicioni partneri, a sadašnji politički konkurenti pripisuju sebi najveće zasluge za pokretanje ove inicijative, a i radikali se takođe zalažu za ukidanje carina na automobile, prema mišljenju ekonomista, svi će od ovog imati koristi. I „Fijat” i ostali potencijalni investitori u automobilsku industriju, koji će svoju robu moći da ponude jevtinije na sve zahtevnijem ruskom tržištu, kao i tamošnji kupci, koji će po nižoj ceni moći da kupe vozila. Profitiraće i ruska i srpska privreda, ali i radnici kragujevačkog posrnulog giganta.
U saradnji sa švajcarskim proizvođačem satova "IWC Schaffhausen", Mercedes je napravio novu ograničenu seriju nedavno restilizovanog modela SL. Tačnije, novi SL 63 AMG Edition IWC će biti ponuđen u seriji od samo 200 primeraka, čija isporuka srećnim kupcima počinje u novembru ove godine. Zajedno sa automobilom kupci će dobiti i jedan primerak IWC Grosser Ingenieur sata, koji će takođe biti napravljen u limitiranoj seriji. Ovaj SL karakteriše i Mercedesova nova Kashmir bela boja (sa kontrastom u AMG Exterior Carbon paketu koji čine spojler na poklopcu prtljažnika, difuzor u zadnjem braniku i bočni otvori za vezduh u prednjem braniku), interijer u Tobago Brown koži, sportski upravljač sa zaravnjenim donjim delom, AMG Performance paket, Mercedesov Active Body Contol i AMG aluminijumski točkovi od 19 inča (sa gumama 255/35 R 19 napred i 285/30 R 19 pozadi). Za pogon Mercedesa SL 63 AMG Edition IWC je zadužen je 6,3 litarski V8 motor sa 386kW/525KS i 630Nm (u paru sa sedmostepenom AMG Speedshift MCT transmisijom), zaslužan za elektronski limitiranih 300 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 4,6 sekunde.
Posle modela ACS1 Coupe, nemačka kompanija AC Schnitzer (osnovana u Ahenu 1987. godine) sada predstavlja i model AC Schnitzer ACS1 Cabrio, odnosno BMW seriju 1 Cabrio, koja je pretpela opsežne estetske i mehaničke promene. Ono što se prvo vidi jeste AC Schnitzeov aerodinamički paket, koji sadrži novi prednji spojler, pragove, sportske retrovizore, modifikovan zadnji branik sa integrisanim difuzorom i duplim završetkom hromiranog izduvnog sistema. Tu su i novi AC Schnitzerovi aluminijumski točkovi veličine 17, 18 ili 19 inča (ovi poslednji sa gumama dimenzija 225/35R19), sportsko podešavajuće ogibljenje i novi izduvni sistem. Unutrašnjost je oplemenjena novim trokrakim sportskim volanom, pedalama, odmorištem za nogu, vrhom ručice menjača i ručicom ručne kočnice od aluminijuma, detaljima od karbona, novim patosnicama od velura i brzinomerom izgraviranim do 320 km/h. Značajnije je ono što se krije pod poklopcem motora. To je, pre svega, 3,0 litarski redni šestocilindrični agregat sa dva turbo punjača, koji posle obrade kod AC Schnitzera u modelu 135i razvija 265kW/360KS i 450Nm obrtnog momenta (standardni model BMW 135i Cabrio ima 225kW/306KS i 400Nm). Pojačani su i motori u modelima 123d (sada ima 240KS) i u modelu 120d (sada 200 konja).
Na salonu automobila u Busanu (Busan International Motor Show 2008), sem obnovljene Honde Legend (o tome više OVDE), još je jedna premijera privukla pažnju Evropljana. Radi se o SUV vozilu Daewoo Winstorm Maxx, odnosno modelu koji je na Starom kontinentu poznat kao Opel Antara. Ovde treba reći da Daewoo u Južnoj Koreji već prodaje i Antarinog rođaka - Chevrolet Captivu, i to kao Daewoo Winstorm. U principu ništa novo i neobično za General Motors, koji je i te kako poznat po pravljenju bezbrojnih modela-klonova različitih marki koje se nalaze unutar ove američke kompanije. Međutim, tu nije kraj jer, kako to već biva kod GM-a, Captiva i Antara se širom sveta prodaju pod raznim imenima pa se tako u Americi Antara plasira kao Saturn VUE, na Bliskom Istoku i kao GMC Terrain, dok Australijanci Chevrolet Captivu znaju kao Holden Captivu, a evropsku Opel Antaru kao Holden Captivu Maxx! Opet ništa neobično jer je i Holden deo velike GM-ove familije. U svakom slučaju, novi Daewoo Winstorm Maxx će na korejskom tržištu konkurisati domaćim modelima kao što su Hyundai Santa Fe i Samsung QM5 (u Evropi Renault Koleos).
Iako je atraktivni koncept Seat Bocanegra SportCoupe trebao poslužiti samo kao najava nove generacije Seat Ibize, podstaknuti izuzetno pozitivnim reakcijama javnosti prilikom promocije Bocanegre na ovogodišnjem salonu u Ženevi, rukovodstvo španske marke se odvažilo i odlučilo da ovaj auto ipak puste u serijsku proizvodnju. Tako bar piše britanski magazin AutoExpress, koji prenosi i reči Seatovog direktora dizajna Luca Donkerwolkea, koji kaže : "kada smo konačan koncept pokazali našem predsedniku (kompanije) Ericu Schmittu, on je izjavio "želim jednog!". A posle pozitivne reakcije u Ženevi, nije nam preostalo ništa drugo nego krenuti sa proizvodnjom Bocanegre." Za pogon će najverovatnije biti zadužen 1,4 FSI twin-turbo motor sa oko 180KS, uparen sa sedmostepenim DSG menjačem. Više o Seatu Bocanegri možete pročitati OVDE.
Od sredine maja će najmanji Toyotin model Aygo kupcima u Nemačkoj biti dostupan i u posebnoj Team verziji. Između ostalog, u standardnoj opremi ove male Toyote se nalaze klima uređaj, šest vazdušnih jastuka, el. podizači stakala, felne od 14 inča, CD-Radio sa iPod konekcijom, dok se uz doplatu dobijaju i sedišta u kombinaciji koža/alkantara i ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti. Aygo Team će se nuditi u verzijama sa troja i petora vrata i sa 1,0 litarskim benzincem od 50kW/68KS, dok cene u Nemačkoj startuju od 11.350 evra.
Posle nedavnog objavljivanja konkretnih podataka vezanih za V8 motor nestrpljivo očekivane Corvette ZR1, iz General Motorsa su sada saopštili da će proizvodnja ove Corvette iznositi samo oko 2000 primeraka godišnje (proizvodnja će inače početi ovog leta). Za sada nije poznato koliko je od tog broja namenjeno prodaji u SAD-u, a koliko za ostatak sveta. Nije poznata ni konkretna cena (biće saopštena krajem maja), mada se očekuje da će se u Americi kretati oko 100.000 dolara. Inače, zvanična promocija nove Corvette ZR1 je održana na ovogodišnjem salonu automobila u Detroitu, ali tada nisu saopšteni konkretni podaci vezani za snagu 6,2 litarskog V8 kompresorskog motora. Tada je procenjeno da ovaj agregat razvija 100KS po litri zapremine, odnosno 462kW/620KS i oko 807Nm obrtnog momenta. U međuvremenu su objavljeni i zvanični podaci. Ovaj LS9 6,2 litarski V8 motor razvija 476kW/638KS i 819Nm ili 103KS po litri zapremine. Međutim, i dalje nema zvaničnog podatka o ubrzanju od 0 do 60 milja na sat (96 km/h), dok se za maksimalnu brzinu navodi da prelazi 200 milja na sat, odnosno 322 km/h (nezvanično - može do 330 km/h).
VIDEO : originalni BMW M1 na Nirburgringu
Pre 30 godine je BMW-ovo M odeljenje predstavilo javnosti svoju prvu kreaciju, istovremeno i prvi BMW-ov superautomobil sa centralno smeštenim motorom – legendarni model M1. Ovaj automobil, koji je dizajnirao Giorgetto Giugiaro (i razvijen uz pomoć italijanskog Lamborghinija) između 1978. i 1981. godine je izrađen u maloj seriji od samo 451 primeraka (po nekim podacima 455), a njegovu drumsku verziju je pokretao redni šestocilndraš od 3,5 litra zapremine sa 204kW/277KS pri 6500 o/min. i 330Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min. (što je bilo dovoljno za maksimalnu brzinu od 260 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 5,6 sekunde). BMW tokom ove godine planira nekoliko događaja kojima će obeležiti 30-godišnjicu ovog modela, a jedan od njih je bio i nastup na ovogodišnjoj izložbi Concorso d´Eleganza na jezeru Como, gde je javnosti prikazana moderna interpretacija ovog automobila – BMW M1 Hommage Concept (o njemu više OVDE).
VIDEO : BMW M1 na Nirburgringu
Danas su objavljeni rezultati međunarodnog izbora za najbolji motor godine (International Engine of 2008 Awarads) i, kao što se očekivalo, ponovo je veliki pobednik nemački BMW. Bavarski proizvođač je naime pokupio titule u čak šest kategorija uključujući i onu najvažniju - International Engine of the Year 2008, koja je pripala njihovom 3,0 litarski bi-turbo rednom šestocilindrašu (ovaj agregat je osvojio i titulu najboljeg u kategoriji motora zapremine između 2,5 i 3,0 litra).
Evo i liste pobednika u svim kategorijama :
Best New Engine of 2008 : BMW 2,0 litarski Twin-Turbo (BMW 123d)
Green Engine of the Year : Toyota 1,5 litarski Hybrid Synergy Drive (Toyota Prius)
Best Performance Engine : Porsche 3,6 litarski Turbo (Porsche 911 Turbo i 911 GT2)
ispod 1.0 L
Toyota 1.0L (Toyota Aygo i Yaris, Peugeot 107, Citroën C1, Subaru Justy)
1.0 – 1.4L
Volkswagen 1.4L TSI (Golf, Touran, Tiguan, Jetta)
1.4 – 1.8L
BMW-PSA 1.6L Turbo (Mini Cooper S, Mini Clubman, Peugeot 207 i 308)
1.8 – 2.0L
Volkswagen/Audi 2.0L Turbo (VW Golf GTI, Jetta, Eos, Audi A3, A4 Cabrio, A6, TT, Seat
Leon, Altea, Škoda Octavia)
2.0 – 2.5L
Subaru 2.5L Turbo (Forester, Impreza, Outback, Legacy)
2.5 – 3.0L
BMW 3.0L Twin-Turbo (135i, 335i, X6)
3.0 – 4.0L
BMW 4.0L V8 (BMW M3)
iznad 4.0L
BMW 5.0L V10 (BMW M5, M6)
International Engine of the Year : BMW 3.0L Twin-Turbo (135i, 335i, X6)