home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

WEITEC svoje visoko kvalitetne SPORT F opruge od nedavno nudi i za dva aktuelna Audi-jeva modela i to TT i S3. Nove sportske opruge omogućuju još niže težište automobila i time veću agilnost u vožnji. Konkretno, Audi TT je niži za 25 mm a S3 za 30 mm. Inače, WEITEC u svojoj ponudi ima preko 1000 različitih kompleta opruga, koje automobil spuštaju za 20 do 50 mm.    





Ima li kraja novim i novim verzijama Fordovog Mustanga ? U proteklih mesec dana predstavljene su čak tri nove varijante ovog modela. Prvo je na salonu u New Yorku promovisan Shelby GT500 KR (King of the Road) pa Mustang GT500 Red Stripe i sada Shelby GT500 Super Snake. Doduše najnovija verzija pojaviće se u prodaji tek krajem ove godine i to naravno u limitiranom broju primeraka. Novi Super Snake se spolja jedva razlikuje od pomenutog Shelby-a GT500 KR. Osim očiglednih znački Shelby i Super Snake (nalaze se na prednjoj haubi, poklopcu prtljažnika, blatobranima, sedištima i tepisima u kabini), ostale razlike se svode na nedostatak bočnog prozora (između B i C stuba) i novu (crnu) liniju koja se proteže preko cele karoserije od prednjeg branika, haube, krova pa do zadnjeg branika. I ništa drugo. Ono najvažnije krije se ispod poklopca motora. Naime, Shelby GT500 Super Snake iz 5,4 litarskog V8 motora sa Ford Racing Supercharger kitom za povećanje snage (SuperPack600) izvlači 600KS. Zašto onda nisu promenili i ime u GT600 ? Zato što će se Super Snake nuditi i u verziji sa svih 725 konja ! Ovde napomena da će motor od 600 konja imati fabričku garanciju dok će se onaj sa 725KS prodavati bez garancije ! Menjač je manuelni sa 6 brzina. Ostalo što je karakteristično za Super Snake jeste Ford Racing Handling Pack, što podrazumeva doterano ogibljenje sa podešavajućim amortizerima, kraćim oprugama i većim stabilizatorima. Naravno tu su i veće kočnice, Ford Racing izduvni sistem i 20-inčni točkovi jedinstvenog Shelby dizajna.



Ponovo Talbot ?

28 Apr 2007 - 13:48 Top secret Link

Uspeh Renaulta sa Dacia-om Logan nije prošao nezapaženo od strane konkurencije pa su svoje "automobile za 5000 evra" već najavili i Toyota, GM, Fiat, VW čak i indijska Tata. Sada se čuje da i drugi francuski proizvođač, PSA grupacija, želi da zagrize deo kolača na ovom tržištu pa su počele da kruže glasine da Peugeot sprema povratak odnosno uskrsnuće davno ukinute marke Talbot, koja je do svog gašenja 1987. godine bila u sastavu pomenute PSA grupacije a koju pored Peugeota sačinjava i Citroen. Talbot je ostao poznat po modelima kao što su Samba, Solara i Horizon, koje je još uvek moguće videti na našim putevima. I tako navodno Peugeot iz naftalina vadi ime Talbot pod kojim bi komercijalizovao svoj projekat narodnog automobila. U ovom trenutku sve se svodi na špekulacije ali su se ipak pojavili i prvi crteži mogućeg izgleda tog Talbota za široke narodne mase.  



Nemački Volkswagen je predstavio još jednu verziju svog 1,4 TSI benzinskog motora. Posle varijanti sa 103kW/140KS i 125kW/170KS, na red je došla i nova sa 90kW/122KS. Ova najnovija verzija ima samo turbo punjač, za razliku od prve dve, koje imaju i kompresor i turbo punjač. Ono što privlači pažnju jeste izuzetna elastičnost motora jer je obrtni moment od 200Nm dostupan već pri samo 1500 obrt./min. Novi motor naravno ima direktno ubrizgavanje a zamenjuje postojeći agregat 1,6 FSI sa 116 konja. Istovremeno sa novim motorom, VW je promovisao i novi DSG menjač sa dvostrukim kvačilom i 7 stepeni prenosa. Sa novim menjačem Golf 1,4 TSI trošiće samo 5,9 litara goriva na 100 km.



Početkom meseca pisali smo o ekspediciji dva Nemca, koji su se sa dva Jeep-a Wrangler Unlimited, popeli na čileanski vulkan Ojos del Salado, na visinu od 6646 metara i time postavili Ginisov rekord za vozila na četiri točka. Ipak taj rekord je već pao ! I to na istom mestu. Naime, 21. aprila Čileanci Gonzalo Bravo i Eduardo Canales, uspeli su sa svojim modifikovanim Suzukijem Samurai (SJ413) da se popnu na 6688 metara visine ovog vulkana. Dakle 42 metra više od Jeepa ali dovolnjo za novi rekord. Ipak rekord tek treba da se zvanično verifikuje od strane Ginisa. Suzuki Samurai je naravno pretrpeno određene izmene da bi ostvario ovaj uspeh. Osim točkova, promenjene su gume, dorađeno ogibljenje a ispod haube krio se novi supercharged motor sa 4 cilindra. Ovo je inače bio treći pokušaj ovog čileanskog para da ostvari ovaj rekord. U prvom pokušaju su odustali zbog loših vremenskih prilika, a drugi put zbog problema sa motorom. Ali kako se kaže "treća sreća". Ovde treba napomenuti da je Jeep-ova ekspedicija s početka teksta imala veliku podršku samog DaimlerChryslera u vidu više pratećih vozila i čitavog tima ljudi, koji su pomagali na licu mesta. Naravno ne treba zaboraviti i veliku finansijsku potporu. Čileanci sa Suzukijem nisu imali ništa od toga tako da njihov poduhvat još više dobija na značaju.



Posle samo nekoliko dana i dorađenog modela Ford GT, Edo Competition je predstavio još jedan novi proizvod. Ovoga puta, Nemci su se setili domaćeg vozila, konkretnije Porsche-a 911 Turbo (prethodne 996 generacije) i uz pomoć novog turbo punjača, filtera za vazduh sa visokim protokom i sportskog izduvnog sistema, podigli su snagu na 438kW/585KS pri 6790 obrt./min.i 780Nm (serijski model ima 420 konja). Ubrzanje do stotke sada iznosi 3,7 sekundi a do 200 km/h potrebno je samo 9,9 sekundi. Maksimalna brzina je porasla na 345 km/h. Edo Competition se pozabavio i estetikom pa je pored ratničkih boja za karoseriju i novog prednjeg spojlera, ponudio i nove 18 inčne točkove a uz sve to i novi kočioni sistem.




Nova limitirana edicija Alfe GT, namenjena kupcima u Velikoj Britaniji, nosi naziv BlackLline Limited Edition a karakterišu je jedinstveni 18-inčni alu točkovi, metalik crna boja i sportski stajling unutrašnjosti. Nudi se sa dva motora : benzinac 2,0 JTS (165KS, ubrzanje do 100 km/h 8,7 sekundi, makimum 216 km/h) i dizel varijanta 1,9 JTDM (150KS, ubrzanje 9,6 sekundi i maksimum 209 km/h). Prvi košta 19.980 a drugi 20.980 funti. Pored pomenutih felni i crne metalik boje, BlackLine paket podrazumeva i hromirane retrovizore i isti takav završetak izduvne cevi kao i kožna sportska sedišta i obruč upravljača u crnoj boji, prošarani crvenim koncem. U kabini se još izdvajaju aluminijumske pedale i Bose muzički sistem.



25. aprila ove godine, postavljanjem kamena temeljca u češkom gradu Nosovice, počela je izgradnja prve evropske fabrike južnokorejskog Hyundai-ja. Novi proizvodni kapaciteti koštaće 1,1 milijarde evra a nalaze se samo 80 kilometara udaljeni od slovačkog grada Žilina gde je Hyundai-jeva ćerka firma Kia već izgradila fabriku za proizvodnju novog modela Ceed, brata blizanca Hyundai-ja i30. I upravo će i30 (na slici) biti prvi model, koji će nova fabrika proizvoditi a kasnije će mu se priljučiti i novi kompaktni MPV automobil sa fabričkom oznakom YN. U početku će kapacitet fabrike biti 200.000 vozila godišnje dok će u narednoj fazi to biti 300.000 automobila. To će se desiti do 2011. godine, istovremeno sa uvođenjem trećeg modela u proizvodni program fabrike. Novi Hyundai-jev pogon će u početku zaposliti 2845 radnika a u drugoj fazi posao će dobiti još 675 ljudi. 



Vlada Srbije je odobrila saradnju Zastava automobila i Dženeral motorsa o sklapanju dva modela Opela u Kragujevcu. Ministar privrede Predrag Bubalo je posle sednice vlade kazao da će od sledeće godine početi uvoz bez carine Opelovog modela "astra klasik" i njegovo sklapanje u Zastavi, a potom i još jednog modela tog proizvođača automobila. Bubalo kaže da je Vlada omogućila saradnju Zastave i Dženeral motorsa izmenom odluke iz 2005. godine o kriterijumima za uvoz određenih roba, kojom je određeno koji se proizvodi potrebni za sklapanje ta dva modela mogu uvesti. Predstavnici Zastave i američke kompanije Dženeral motors su parafirali pre dve nedelje ugovor o proizvodnji jednog od Opelovih modela automobila u pogonima kragujevačke fabrike. Sadržaj ugovora o saradnji gotovo je istovetan onom koji je Zastava potpisala sa italijanskim Fiat-om što znači da bi najpre bio omogućen slobodan uvoz određenog modela, a potom bi bila montirana linija za proizvodnju u Zastavi. Zastava i GM su početkom aprila predali Vladi Srbije dokument sa uslovima za potpisivanje ugovora između dve kompanije i tada je rečeno da su "uslovi slični ugovoru Zastave sa Fiat-om, a razlika je u tome što Opelov model automobila koji bi se proizvodio u Kragujevcu ne bi imao oznaku Zastave". Tada je rečeno i da će Vlada Srbije verovatno podržati aranžman Zastave i Dženeral Motorsa, ali da će smanjiti subvencije kragujevačkoj fabrici jer bi proizvodnja Fiatovih i Opelovih modela obezbedila njeno znatno rentabilnije poslovanje. Prema nezvaničnim informacijama, ugovor predviđa početnu proizvodnju od tri hiljade Opelovih modela „astra klasik“ godišnje, a taj broj bi narednih godina bio povećan na pet hiljada. U Zastavi će se, najverovatnije, proizvoditi modeli sa benzinskim motorima zapremine 1.364 ili 1.598 kubna centimetra, oba sa 16 ventila i 90, odnosno sto konjskih snaga. Kompanija Zastava automobili je nedavno najavila da bi proizvodnja sadašnjih modela Zastave mogla da prestane do 2010. godine.

Izvor : B92, Beta 



Iako je GM za doteranu Corvette-u (model za 2008. godinu) pripremio veliki broj poboljšanja (obećavaju brže promene brzina na automatiku sa 6 stepeni i poboljšano upravljanje), glavna novost je ustvari novi LS3 V8 motor zapremine 6,2 litra. Novi motor zamenjuje prethodni 6,0 litarski LS2 (400KS i 542Nm) agregat i razvija 321kW/436KS i 592Nm obrtnog momenta. Corvette LS3 za 2008. godinu ubrzava do 60 milja na sat (96 km/h) za 4,3 sekunde dok joj je maksimum 306 km/h. Sem toga, dorađena je i unutrašnjost, ponuđeni novi alu točkovi (napred od 18 a pozadi veličine 19 inča), nove boje za karoseriju... 




Hyundai Auto Beograd, generalni zastupnik južnokorejskog Hyundai-ja za našu zemlju, bogatiji je za još jednog člana u svojoj prodajno-servisnoj mreži i to u Kragujevcu. Kompanija Iva je od 23. aprila zvanično novi ovlašćeni zastupnik ove korejske marke. Inače, Hyundai u našoj zemlji sada ima već 17 ovlašćenih zastupnika u svoj prodajnoj mreži.

Izvor : www.vrelegume.co.yu  



Tjuning kuća Autodelta nudi novu igračku, koja predstavlja idealan spoj italijanskog stila i ultimativnih performansi kroz naprednu tehnologiju. To je Alfa Brera J5 3,2 C (C-Compressore) a već iz imena se vidi da je glavna osobina ovog modela ugrađen kompresor za povećanje snage. Konkretno, iz 3,2 litarskog V6 motora dobijeno je 348KS i 430Nm obrtnog momenta (serijski 260KS i 322Nm). To ovaj 2+2 coupe sa pogonom na sva četiri točka ubrzava do stotke za 5,3 sekunde dok je maksimalna brzina 260 km/h (serijski 6,8 sekundi i 240 km/h). Naravno to nije sve. Autodelta nudi ceo paket a ne samo čačakanje po motoru. Elektronika motora je nanovo podešena za optimalan prenos snage i u savršenoj je sinergiji sa mogućnostima automobila. Brera J5 3,2 C ima i potpuno novi izduvni sistem od nerđajućeg čelika, napravljen u saradnji sa partnerom Autodelte, firmom Ragazzon. Osim toga, ogibljenje je detaljno dorađeno (novi amortizeri i opruge su specijalno razvijeni za ovaj auto) dok se dorađen kočioni sistem brine za sigurno zaustavljanje. Paket promena zaokružuju 19-inčni OZ Racing Ultraleggera točkovi sa Dunlop SP Sport Maxx gumama i novi decentno promenjeni prednji branik 



Fiat Grande Punto SW

27 Apr 2007 - 00:48 Top secret Link

Novi Peugeot 207 SW (Station Wagon-karavan) o kome smo pisali pre neki dan, mogao bi da dobije i opasnog konkurenta iz Italije. Italijanski sajt Infomotori daje svoj predlog transformacije Grande Punta hatchback u manji station wagon, koji bi zbog veličine mogao da se nazove i Grandissimo Punto ili tako nekako. Problem je samo što Fiat (bar u ovom trenutku) izgleda i ne razmišlja ozbiljno o Puntu karavan, kojim bi bila dopunjena gama ovog modela. Valjda iz razloga što u ponudi već ima manji i relativno jeftini Palio Weekend (doduše ne na svim tržištima) a tu je i mali MPV model Idea, koji zajedno popunjavaju taj tržišni segment. Ipak ne treba biti iznenađen ako Fiat ipak ponudi Punto karavan jer se na taj korak spremaju i Renault (Clio Grandtour) i Škoda (nova Fabia Combi)...




Izvor : agencija Beta i www.delo.si

Novo Mesto - U Revozu (REnault VOZila) su juče javnosti prvi put predstavili proizvodnju novog modela Renault Twingo. Fabrika u Novom Mestu je jedina, koja ovaj model proizvodi za svetsko tržište a njegova prodaja počinje 15. juna i to prvo u Francuskoj, Italiji i naravno Sloveniji. U ostatku Evrope prodaja startuje od septembra. Predsednik uprave Revoza Marcel Brouiller je na jučerašnjoj konferenciji za štampu u Novom Mestu istaknuo da će tokom maja zbog proizvodnje novog Twinga biti uvedena i treća odnosno noćna smena a da će cena novog modela biti poznata u junu. Inače, u projekat proizvodnje novog Twinga u Novom Mestu, Renault je uložio 400 milion evra. Osim uvođenja treće smene, Revoz je zaposlio 700 novih radnika pa sada fabrika ima ukupno 3000 zaposlenih. Automobili iz Revoza su u velikoj meri namenjeni pre svega evropskom tržištu. Najveći deo se izvozi u Francusku, Veliku Britaniju, Španiju, Italiju i Nemačku. Revoz proizvodi 750 automobila dnevno, od čega 225 Twinga i 525 komada modela Clio II. Oba modela se proizvode istovremeno na istim linijama. 2005. godine je postavljen rekord fabrike kada je sa proizvodnih traka sišlo 178.000 automobila a sada je kapacitet narastao na 210.000. Inače, u proteklih 35 godina Revoz je proizveo 2,3 miliona automobila. Prosečna plata sa dodatkom za rad u dve smene iznosi 613 evra, a sa dodatkom za noćni rad i stimulacijama 913 evra. Proizvodnja je automatizovana i svako vozilo izađe sa trake za 12 sati, što fabriku u Novom Mestu svrstava na drugo mesto među Renault-ovim fabrikama u Evropi, odmah iza španske Palencija-e.  

foto : www.delo.si



Mitsubishi je konačno objavio prve zvanične slike serijske varijante dugo očekivane sportske limuzine Lancer Evolution X. Kao što se i očekivalo, definitivna verzija desete evolucije ovog modela se ne razlikuje od prototipova Concept X i Prototype X predstavljenih na salonima u Tokiju 2005. i u Detroitu 2007. godine. Dakle ovde nema iznenađenja, dizajn je agresivan i nagoveštava šta se krije ispod limenog oklopa. Nagoveštava jer Mitsubishi nije uz zvanične slike otkrio i detalje oko snage 2,0 litarskog turbo motora, koji pokreće Evolution X. Ipak kako se pretpostavlja, radi se o ergeli od najmanje 300 konja. Takođe nema još ni slika unutrašnjosti mada ima vremena jer prodaja u Japanu počinje tek na jesen a u SAD-u u prvom kvartalu 2008. godine. U Japanu će se ovaj sport sedan i dalje zvati Lancer Evolution X za razliku od "obične" porodične verzije, koja će poneti ime Galant Fortis. S druge strane, u SAD-u će Lancer Evolution X izgubiti ono X iz imena pa će se nuditi samo kao Lancer Evolution. Novi Evolution X raspolaže sa Mitsubishi-jevim S-AWC (Super All Wheel Control) sistemom za kontrolu trakcije i novom generacijom integralnog AWD (All Wheel Drive) pogona, koji zajedno poboljšavaju upravljanje, kontrolu i stabilnost automobila. Nov je i automatizovani manuelni menjač sa 6-stepeni, koji po fabričkim tvrdnjama nudi brže "šaltovanje"i manju potrošnju u odnosu na prethodni konvencionalni ručni menjač. U Mitsubishi-ju napominju da ovaj menjač ima više zajedničkog sa VW-om DSG transmisijom nego sa BMW-ovim SMG menjačem.