Jeep Wrangler za Guinnessa
Novi Jeep Wrangler Unlimited ušao je u Guinnessovu knjigu rekorda. Kako ? Popeo se na 6646 metara nadmorske visine, tačnije na vrh čileanskog vulkana Ojos del Salado, najvišeg vulkana na svetu. Time je postavljen rekord u dostignutoj maksimalnoj visini kada su u pitanju automobili. Ekspedicija, u kojoj su bila 2 Wranglera Unlimited, trajala je od 7. do 13. marta, a iako možda tako izgleda, osvajanje vrha nije bilo uopšte lako. Ipak i Wrangleri i učesnici ekspedicije su uspeli pa su s pravom na vrhu postavili tablu na kojoj stoji natpis : "parking samo za Jeep. Ostali ionako ne mogu stići dovde". Još lepše zvuči podatak da, sem novih guma i merne opreme, ovaj Jeep je isti kao i obična, serijska varijanta. Bolje reklame od ovog teško da ima.
U toku su pregovori Zastave i GM-a
Pre nekoliko dana objavili smo prvu nezvaničnu vest o početku sklapanja a kasnije i proizvodnji Opelovih automobila u Zastavi. U međuvremenu su Zastava i GM potvrdili te navode. Evo i dva nova teksta sa više detalja. Prvi je sa B92 a drugi agencije Fonet.
Predstavnici Zastava vozila i Dženeral motorsa potvrđuju da su u toku pregovori o montaži Opelovog automobila u Kragujevcu.
Izvor : B92
U Zastavi kažu da se još čeka da Vlada odobri aranžman, koji podrazumeva i bescarinski uvoz jednog kontigenta Opelovih automobila pre početka montaže u Kragujevcu, dok u nadležnom Ministarstvu kažu da će saradnja sa Opelom na dugoročnom nivou smanjiti izdvajanja iz budžeta za kragujevačkog proizvođača. Generalni direktor Grupe Zastava vozila Zoran Radojević nije hteo da precizira o kom modelu je reč, kao ni koji broj automobila bi se uvozio, odnosno, kasnije proizvodio. O detaljima nisu želeli da govore ni u kompaniji Dženeral motors, ali su potvrdili da su pregovori u toku. Aranžman bi bio sličan onom koji Zastava ima sa Fijatom. Prvo bi se omogućio slobodan uvoz određenog modela, a potom bi bila montirana linija za sklapanje automobila u Zastavi. Za ovaj posao čeka se još samo podrška vlade, kaže za B92 Zoran Radojević i objašnjava da je "neophodno da pre početka proizvodnje program bude pozicioniran na našem tržištu i to u periodu dok traje prilagođavanje naše tehnologije za proizvodnju. Mi smo po našoj projekciji predvideli da prvo vozilo može da počne sa proizvodnjom 2008, a drugo u 2009. godini. S tim što ova proizvodnja nije licencna, znači mi ne kupujemo licencu nego ćemo proizvoditi pod firmom Opel". Inače, montaža Fijatovih automobila, Zastava 10 kako se zove u Srbiji, u Kragujevcu nije počela ni više od pola godine posle potpisivanja ugovora i prema najavama rukovodstva Zastave trebalo bi da počne u junu, koliko je potrebno da se završi montaža opreme. Direktor Zastave Zoran Radojević kaže da na tržištu Srbije postoji veliko interesovanje za Fijatove automobile, koji se prodaju bez carinskih dažbina od 20 odsto, odnosno jefitniji su za oko 1.500 evra.
"Ja mogu da kažem da je prošle godine prodato oko četiri hiljade vozila, podatke od sajma ne mogu da kažem jer se još uvak sređuju. Bilo je veliko interesovanje i stvarno je dosta prodato na sajmu. Ja očekujem da sajamska prodaja bude oko 600 vozila u ovom mesecu", kaže on. U Ministarstvu privrede za B92 su potvrdili da je dostavljen nacrt ugovora Zastave i General motorsa, i on će nakon analize u tom ministarstvu biti upućen u druga relevantna ministarstva a zatim i na odluku Vladi, ali nisu mogli da iznose detalje tog ugovora jer je strani partner insistira na poverljivosti. U tom Ministarstvu takođe kažu da će ugovor sa Opelom, kao i saradnja sa Fijatom omogućiti da se smanje godišnje subvencije koje država izdvaja za Zastavu. Ukoliko Vlada odobri novi aranžman, u Zastavi će se, prema saznanjima B92 proizvoditi nešto veći model od Zastave 10, najverovatnije Astra classic II.
Vlada će podržati Zastavu i GM
Izvor : Fonet
Beograd- Vlada Srbije će verovatno podržati aranžman Zastave i Dženeral Motorsa, ali će smanjiti subvencije kragujevačkoj fabrici.
Razlog za to je činjenica da će proizvodnja Fiatovih i Opelovih modela obezbediti njeno znatno rentabilnije poslovanje. Prema nezvaničnim informacijama, Ministarstvu privrede dostavljen je (pred)ugovor o poslovno tehničkoj saradnji, koji bi Vlada Srbije trebala da razmatra. Zastava i Dženeral Motors nisu želeli da u ovoj fazi pregovora preciziraju detalje ugovora, dostavljenog Vladi Srbije, ali je iz kragujevačke fabrike potvrđeno da će automobili proizvedeni u Kragujevcu nositi Opelovu oznaku, što znači da Zastava neće kupovati licencu. Prema nezvaničnim informacijama, ugovor predviđa početnu proizvodnju od tri hiljade Opelovih modela Astra classic godišnje, a taj broj bi narednih godina bio povećan na pet hiljada. Tako ambiciozan plan biće podržan odgovarajućim investicijama u opremu proizvodnih linija. U Zastavi će se, najverovatnije, proizvoditi modeli sa benzinskim motorima zapremine 1.364 ili 1.598 kubna centimetra, oba sa 16 ventila i 90, odnosno sto konjskih snaga. Bazna verzija Astre classic sa petoro vrata i motorom od 90 konjskih snaga koštala bi ispod deset hiljada evra, dok bi najskuplja verzija imala cenu od oko 12 hiljada evra.
Samsung QMX
Na salonu u Seulu i Samsung (deo Renault-Nissan alijanse) izlaže koncept automobil u sve popularnijoj SUV klasi. Ime mu je QMX (Quest Motoring Xperience) a bazira se na studiji Renault Koleos (što se vidi već po kloniranom dizajnu), koji će se naći u prodaji tokom 2008. godine. I Samsung QMX kreće u serijsku proizvodnju a razvijen je pod šifrom H45. Renault će definitivnu, serijsku verziju svog SUV modela predstaviti na salonu u Frankfurtu, septembra ove godine. Kao i u serijski Samsung QMX i u Renault Koleos ugrađivaće se 2,0 litarski benzinski motor sa 140KS kao i 2,0dCi dizelaši sa 150 i 175 konja.
Evo jedne zanimljive premijere salona automobila u New Yorku, koji je u toku. Iako auto na slikama izgleda kao Golf V Variant, predstavljen pre mesec dana u Ženevi, ovde se ipak radi o Jetta-i u karavan verziji namenjenoj Amerikancima. Pri svemu tome je zanimljivo i ime, koje je VW upotrebio za ovu karoserijsku verziju. Umesto klasičnih imena Variant ili Sport Wagon, Nemci su Jetta-u karavan prozvali Sportwagen (sportski auto !) što je zaista pretenciozno imajući u vidu da je ovo ipak praktičan i funkcionalan model a ne neki sportski coupe. Ako ništa drugo bar su izborom imena privukli pažnju javnosti jer dizajnom sigurno neće. Naime Jetta Sportwagen je u dlaku ista kao pomenuti Golf Variant. Ipak, da bi bar malo opravdali ime, u Jetta-u će se ugrađivati i snažan 2,0 litarski turbo benzinac sa 203KS kao i nešto slabiji 2,5 litarski 5-cilindrični agregat sa 173 konja. Od januara sledeće godine će u ponudi biti i 2,0TDI dizelaš. Naravno i dimenzije ove Jetta-e su iste kao kod Golfa Variant odnosno dužina iznosi 4,56 metra što je za 6 mm više od klasične limuzinske varijante Jetta-e sa 4 vrata. Kao i Golf Variant i Jetta Sportwagen će se proizvoditi u Meksiku a cena bi trebalo da bude viša za oko 1000 dolara u odnosu na standardnu Jetta-u. Prodaja u SAD-u inače treba da počne u septembru ove godine.
Mazda CX-7 u Srbiji od 33.599 evra
Jedan od modela, koji je privukao veliku pažnju tek zatvorenog salona u Beogradu jeste i Mazdin crossover model CX-7. Radi se o automobilu, koji kombinuje udobnost neke limuzine, praktičnost i funkcionalnost karavana i prohodnost SUV vozila. Veoma položena linija vetrobranskog stakla i kosa linija krova već nagovešatavaju sportski potencijal, koji se krije ispod poklopca motora. Ovu Mazdu naime pokreće 2,3 litarski 4-cilindrični benzinski turbo motor iz Mazde3 MPS i Mazde6 MPS. Razvija 190kW/258KS i 350Nm obrtnog momenta. Sve to je dovoljno za 210 km/h najveće brzine i ubrzanje do 100 km/h za 8 sekundi. Menjač je ručni sa 6 stepeni a snagu prenosi na 18 inčne točkove. Pogon može biti integralni 4x4 ili samo na prednju osovinu. Standardna oprema sadrži ABS, EBA (pomoć pri kočenju), TCS (kontrola proklizavanja), DSC (elektronska kontrola stabilnosti), automatsku klimu, frontalne i bočne vazdušne jastuke, elektro paket a Revolution verzija i kožna sedišta. CX-7 ima mesta za 5 putnika a dimenzije su mu : D x Š x V 4675 mm/1872 mm/1645 mm uz međuosovinsko rastojanje od 2750 mm. Težina praznog vozila je 1782 kg a potrošnja je 10,8 litara. Cena u Srbiji se kreće od 33.599 evra (bazna verzija Challenge) do 36.899 evra za verziju Revolution SD. Sve cene su sa PDV-om. Mazde u našoj zemlji prodaje Profil International iz Beograda (Karađorđeva 13, tel.011/3283 722, internet : www.mazda-profil.co.yu), u Zemunu AC Auto (Cara Dušana 236, tel. 011/3162 928) i Grand M iz Novog Sada (bulevar Vojvode Stepe 50, tel.021/542 800).
Pre nekoliko dana smo objavili prve nezvanične slike novog Mercedesa CLK63 AMG Black Series a u međuvremenu je auto i zvanično predstavljen novinarima na salonu u New Yorku pa su pred vama prve fabričke fotografije ovog modela. Zato, pored ovih novih slika, ponavljamo najznačajnije tehničke karakteristike. CLK63 AMG Black Series (koji predstavlja drumsku verziju safety car-a Formule 1) pokreće 6,3 litarski V8 motor snage 373kW/507 konja i 630Nm sa 7G-Tronic automatskim menjačem. Sa takvom snagom ne iznenađuju ubrzanja od 0 do 100 km/h za 4,3 sekunde i od 0 do 200 km/h za 13,8 sekundi. Iako bi mogao da postigne i više, AMG je elektronski ograničio maksimalnu brzinu na tačno 300 km/h (bar nije na 250 km/h). Dizajnerski gledano, CLK63 AMG Black Series donosi agresivan aero body kit, koji obuhvata modifikovane branike sa većim otvorima za vazduh napred, difuzor pozadi, šire blatobrane, točkove od 19 inča (gume Pirelli P Zero Corsa 265/30 R 19 napred i 285/30 R 19 nazad) itd. Tu su i sportsko ogibljenje, novi kočioni sistem, širi trag točkova a u kabini upravljač za 15 mm manjeg prečnika u odnosu na standardni.
Evo još jedne svetske premijere sa salona u Seulu. Posle hatchback varijante novog modela niže srednje klase i30, Hyundai je na domaćem terenu promovisao i njegovu karavan verziju sa imenom CrossWagon. Naravno karavan je duži od standardne varijante i to za lepih 24 cm pa sada meri 4,48 metra u dužinu, širok je 1,73 a visok 1,53 metra. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2700 mm odnosno 50 mm više od kombi-limuzine. Od napred je novi i30 CrossWagon identičan hatchback-u dok produženje karoserije (gledano u celini) nije naškodilo izgledu odnosno može se reći da je pretvaranje i30 u karavan uspešno rešeno što se može konstantovati i za zadnji kraj. Paleta motora obuhvata benzinske i dizel agregate snage od 90 do 140KS.
Hyundai HND-3 Veloster
Hyundai na salonu u Seulu ima 3 svetske premijere a jedna od njih je i ovaj koncept manjeg 2+2 sportskog coupea HND-3 Veloster. Prototip je nastao u glavnom razvojnom centru korejske fabrike, koji se nalazi u mestu Namyang. Osim podatka da ima ugrađen 2,0 litarski turbo motor sa 220KS i 5-stepeni automatski menjač, o ovoj studiji nema nekih preciznijih informacija. Doduše poznate su dimenzije : D x Š x V 4100 mm/1790 mm/1450 mm. Ipak jasno je da se radi o zaista zanimljivom sportisti poput nekadašnjeg Hondinog CRX-a ili takođe Hondinog koncepta REMIX, prikazanog na salonu u Los Angelesu pre nekoliko meseci. Koliko god bio atraktivan i privlačan, HND-3 Veloster će po svoj prilici ostati samo koncept vozilo bez većih šansi za proizvodnju.
Prvi čovek DaimlerChrysler-a Dieter Zetsche (na slici) je i zvanično potvrdio da će Chrysler biti prodat. On je to izjavio na sastanku deoničara kompanije rekavši još da sada može potvrditi i da se vode pregovori sa 3 potencijalna kupca. To su investitorske firme Blackstone Group i Cerberus Capital a treći kandidat je kanadska Magna International Inc. poznata po proizvodnji delova i automobila. Njen deo je i austrijska Magna Steyr koja za Chrysler proizvodi modele Voyager, 300C i Jeep Grand Cherokee namenjenih prodaji u Evropi. Chrysler je tokom prošle godine imao gubitak od 1,5 milijarde dolara a procena je da će se cena za Chrysler vrteti oko 8 milijardi dolara. Čak se pominje mogućnost da bi odluka o tome ko će biti novi vlasnik mogla biti doneta već krajem ovog meseca. Međutim tokom današnjeg dana pojavila se još jedna ponuda za kupovinu Chrysler-a. Naime milijarder Kirk Kerkorian je preko svoje Tracinda korporacije za Chrysler ponudio 4,5 milijardi dolara u kešu dok je recimo pomenuta kanadska Magna International Inc. ponudila 4,7 milijarde dolara. Da podsetimo da je Daimler-Benz 1998. godine za Chrysler grupaciju platio 38 milijardi dolara !
Kao što je ranije i najavljeno, na salonu u New Yorku je danas objavljeno ko je dobitnik priznanja Svetski automobil godine (World Car of the Year). Kao što se vidi iz naslova, za 2007. godinu to je Lexus LS460. LS460 je tako pobedio Audi TT i Mini Cooper, koji su se zajedno sa Lexus-om našli u finalu. Ipak Audi TT nije ostao praznih ruku već je osvojio nagradu za najbolji dizajn godine (World Car Design of the Year) a Audi RS4 je proglašen za najbolji sportski automobil (World Performance Car) u konkurenciji, koju su činili BMW 335i i Porsche 911 Turbo. I na kraju Mercedes E320 BLUETEC pobednik je u kategoriji za ekologiju odnosno proglašen je za World Green Car ispred BMW-a Hydrogen 7 i VW-a Polo Bluemotion. Inače, svetski automobil godine bira stručni žiri sastavljen od 48 novinara iz Severne Amerike, Evrope i Azije.
Kia KND-4 Concept
Na salonu u Seulu Kia promoviše novi SUV model KND-4, doduše za sada samo u formi koncept automobila ali koji očigledno najavljuje kako bi mogli da izgledaju neki budući SUV modeli ove korejske fabrike. Dizajn KND-4, po rečima fabrike, izražava dinamiku, snažan karakter i individualnost i želi da se dopadne kupcima, koji se aktivno bave sportom i ruše tradicionalne barijere između urbanog i ruralnog. Za dopadljivost se brine već i sama zelena boja velikog sjaja u koju je ofarban automobil. Pažnju privlače i točkovi od 20 inča (gume 245/40 R 20), LED svetla napred i pozadi, visoki klirens, kratki prepusti karoserije, visoka bočna linija i širok C stub. U Kia-ji tvrde da KND-4 (inače četvorosed) poseduje izuzetne off-road mogućnosti čemu doprinose pomenuti kratki prepusti i visoki klirens. Naravno i pogon je na sve točkove sa ATT sistemom, koji automatski raspoređuje obrtni moment na točak ili točkove sa najboljim prianjanjem. Motor je 2,2 litarski dizelaš a dimenzije ovog koncepta izgledaju ovako D x Š x V : 4466 mm/1860 mm/1600 mm a međuosovinsko rastojanje iznosi 2630 mm.
Šest godina posle početka serijske proizvodnje, jubilarni, milioniti primerak novog Minija sišao je 4. aprila sa proizvodne trake BMW-ove fabrike u engleskom Oksfordu. Kada je 2001. počela proizvodnja novog Minija, bilo je planirano da se godišnje proda oko 100.000 Minija ali se ubrzo pokazalo da to nije dovoljno da zadovolji veliku potražnju uprkos visokoj ceni automobila pa je proizvodnja povećana na svih 200.000 komada godišnje. Uz to povećao se i broj radnika. Tako je 2001. 2400 radnika dnevno proizvodilo do 300 automobila a danas 4700 radnika sklapa 700 Minija na dan. U međuvremenu je BMW (vlasnik Minija) krajem 2006. godine redizajnirao Mini, koji će uskoro dobiti i Clubman (karavan) verziju. Inače, u ovom trenutku Mini se prodaje u 80 zemalja sveta a skoro 80% svih Minija se izvozi. Jubilarni Mini ofarban je u "pepper white" belu boju osim krova, točkova i retrovizora za koje je spremljena specijalna nijansa zelene boje. I u kabini preovlađuje zelena boja u kojoj su kožna sedišta, volan i ručica menjača.
SsangYong Wz concept
Na međunarodnom salonu automobila u Seulu, koji je upravo počeo, domaći SsangYong izlaže koncept sportsko-luksuzne limuzine Wz concept. Preciznih informacija o ovoj studiji u ovom trenutku nema a radi se o mogućem nasledniku aktuelnog luksuznog modela Chairman. Poput pomenutog Chairmana i Wz se odlikuje, kako kažu u fabričkom saopštenju, "ultra-luksuznim okruženjem u kabini a istovremeno odražava SsangYong-ovu nadmoć u dizajnu i inžinjeringu".
Na salonu u New Yorku Ford predstavlja novi crossover model nazvan Flex. Radi se o velikom porodičnom automobilu za 7 osoba, koji, prema Fordu, postavlja nove standarde u pogledu stila, funkcionalnosti i komfora u ovom segmentu. Glavni adut i jeste prostorna kabina sa tehničkim spravicama, koje pomažu da dugo putovanje lakše i brže prođe. Sa ovim modelom Ford prati trend potražnje za ovakvim vozilima, koja bi do kraja decenije trebala da rezultira prodajom od 3 miliona ovakvih automobila na godišnjem nivou. Sa novim Flex-om i ranije predstavljenim modelima Edge i Taurus X, Ford je spreman da odgovori zahtevima kupaca ovog segmenta. Kako bilo, Flex pokreće 3,5 litarski V6 motor sa 260KS. Pogon je integralni (AWD) a menjač 6-stepeni. Prodaja Flex-a počinje u leto 2008. godine.
Ova, verovatno poslednja, verzija aktuelnog modela S2000 pred penzionisanje, imaće svetsku premijeru na salonu u New Yorku za neki dan a prodaja počinje u septembru. Lakša, čvršća i agresivnijeg dizajna, CR (Club Racing) varijanta ima zadatak da u potpunosti iskoristi potencijal modela S2000 na trkačkoj stazi a da istovremeno bude i auto za svaki dan. Za to će se brinuti tvrđe podešeno ogibljenje (uz nove opruge i amortizere), kruća karoserija, smanjena masa automobila (raspored težine savršenih 50/50), šire gume pozadi (Bridgestone Potenza RE070) i kompletan aero body kit (obratite pažnju na veliki prednji i ogroman zadnji spojler) uključujući i novi dizajn 17 inčnih alu točkova u tamno sivoj boji. Uz sve to, zbog dodatnog smanjenja težine, CR ima i aluminijumski krov umesto serijskog platnenog. Naravno u standardnoj opremi nema CD plejera, klime ili sličnog mada se ta oprema može naručiti kao opcija. Još je lepše da se VSA (elektronska kontrola stabilnosti) može, pritiskom na dugme, u potpunosti isključiti. Motor je 4-cilindrični, zapremine 2,2 litra sa 16 ventila i razvija 237KS pri 7800 obrt./min. uparen sa preciznim manuelnim menjačem sa 6 brzina. Ukratko, beskompromisna mašina za entuzijaste, odličnih voznih osobina i upravljanja, preciznog menjača i isto takvog upravljača, sportskog ogibljenja i velikog užitka za vozača.