home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

I Hummer ima nekoliko noviteta za salon u New Yorku, koji počinje u aprilu. To su obnovljeni Hummer H2 za 2008. godinu i specijalni H3 Alpha. H2 za 2008. godinu ima novi motor, novi 6-stepeni automatski menjač, obnovljenu unutrašnjost i više luksuznih i bezbednosnih elemenata opreme. Motor je aluminijumski V8, zapremine 6,2 litra sa 293kW/393KS i 574Nm obrtnog momenta. Kabina je dobila potpuno novu intrument tablu i nova sedišta, uključujući i treći red sedišta za 2 putnika. Tu su i nove oplate vrata, krovni i bočni vazdušni jastuci, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, dorađen izduvni sistem itd. Hummer H3 Alpha (na drugoj slici) je posle Hummer-a H1, drugi pripadnik ekskluzivne Alpha porodice ovih američkih terenaca, koja predstavlja ono najbolje iz Hummer-a u pogledu putnih i off-road kapaciteta. Hummer H3 Alpha ima 5,3 litarski V8 motor sa 295KS i 438Nm u paru sa 4-stepenim automatskim menjačem. Kako kažu u Hummer-u, H3 Alpha je ultimativni Hummer H3 sa naglašenim off-road mogućnostima, koji zadovoljava različite potrebe svojih vlasnika. Estetski se Alpha serija ovog Hummer-a od sabraće razlikuje po hromiranim detaljima, 16 inčnim točkovima i naravno Alpha zaštitnim logom.







Već smo objavili jednu skicu koncept automobila na osnovi Grand Vitare, koji priprema holandski uvoznik Suzukija za domaći salon automobila u Amsterdamu (29. mart- 9.april). Umesto skice sada su tu i slike gotovog modela spremnog za salon. Ova Grand Vitara nije doduše nastala samo radom uvoznika Suzukija za Holandiju već je napravljen u saradnji sa firmom Progress Europe B.V. Bandit verzija se od serijske Grand Vitare razlikuje po 30 cm većoj visini i isto toliko većoj širini automobila. Ova studija cilja na mlađu populaciju pa je firma  Noorman Watersports za Grand Vitaru Bandit obezbedila dodatnu opremu za sportove na vodi. Za atraktivan izgled brinu se ogromni točkovi, prošireni blatobrani, robusniji branici, dodatna svetla na krovu pa i sama bela boja automobila. Takođe i untrašnjost je sva u beloj boji.



Infiniti EX Concept

28 Mar 2007 - 16:44 Concept cars Link

Ovo je prva slika novog koncept automobila EX japanskog Infiniti-ja, koji će se najverovatnije pojaviti na salonu automobila u New Yorku početkom aprila. EX Concept, koji najavljuje novu generaciju srednje velikog Infiniti-jevog CUV modela, koristi Nissan-ovu modularnu FM platformu sa međuosovinskim rastojanjem od 2845 mm. Motor je V6, uparen sa 5-stepenom automatskom transmisijom. EX Concept ima ventilirajuće disk kočnice, EBD i BAS elektronske bezbednosne sisteme. Tu su i kamere smeštene sa strane i pozadi automobila, koje eliminišu tzv. mrtvi ugao. U kabini putnici mogu da uživaju u prostranom interijeru obloženom kožom i aluminijumskim dodacima. Naravno EX Concept ima AWD integralni pogon na sva 4 točka veličine 19 inča. Serijska varijanta će se pojaviti do kraja godine ali neće imati stakleni krov od tečnih kristala, koji se pritiskom na dugme iz potpuno prozirnog može u potpunosti zatamneti.   



Kompanija Nanjing (najstariji kineski proizvođač automobila) je i zvanično ove nedelje počela sa proizvodnjom automobila MG u svojoj novoj fabrici (vrednoj 362 miliona dolara) u istoimenom gradu. Da podsetimo da je Nanjing još pre skoro dve godine kupio prava na ime i proizvodnju automobila propalog britanskog MG-a. Za razliku od druge kineske marke SAIC, koja je kupila pravo na proizvodnju Rovera 75 i 45 ali ne i pravo na upotrebu imena Rover (koje je kasnije dobio Ford), Nanjing ima pravo da automobile prodaje pod imenom MG. U početku Nanjing će proizvoditi samo sportski roadster TF (na slici) a osim u Kini, auto će se prodavati i u Evropi a planira se i ponovni početak proizvodnje u Velikoj Britaniji (nezvanično već u junu ove godine) i otvaranje fabrike u SAD-u.



Ford Focus CNG

28 Mar 2007 - 13:56 Noviteti Link

Ford je kupcima upravo ponudio Focus CNG sa pogonom na komprimovani prirodni gas (na engleskom CNG-compresed natuaral gas a kod nas poznat i kao zemni gas ili prosto metan). Osim manjeg zagađenja životne sredine, CNG je sve popularniji u Evropi zbog niske cene, niže i od (kod nas veoma popularnog) tečnog naftnog gasa (TNG). Inače, Focus CNG će zvaničnu premijeru imati na predstojećem salonu automobila u nemačkom Leipzig-u, koji se održava od 14. do 22. aprila. Focus CNG (sa 55 litarskim rezervoarom za benzin i onim za gas od 18 kg) ima autonomiju od preko 1000 km. Auto pokreće 4-cilindrični 2,0 litarski benzinac sa 145KS i 185Nm obrtnog momenta a kada se auto vozi na gas snaga pada na 126 konja i 166Nm. I performanse se naravno razlikuju od zavisnosti od vrste goriva. Kada ide na benzin, Focus CNG postiže 206 km/h a na gas 195 km/h. Najjeftiniji Focus CNG u Nemačkoj (sa 3 vrata i Titanium opremom) treba platiti 24.650 evra.



Ranije smo već pisali da Subaru sprema potpuno novu Imprezu za aprilski salon automobila u New Yorku a tokom jučerašnjeg dana pojavile su se i prve slike gotovog modela. Pojavile a bolje da nisu ! To je praktično jednoglasan zaključak većine sajtova i foruma o automobilima na grozotu sa ovih slika, koje je objavio američki Motor Trend. Jednostavno ove ne liči na pravi Subaru. Ako se slike pokažu verodostojnima Subaru će zaista imati problema da ubedi javnost a naročito kupce da je ovo stvarno ali stvarno naslednik legendarnog modela Impreza WRX od koga praktično ništa nije ostalo. Sa ovakvom Imprezom WRX, Subaru nema šta da traži u sukobu sa novim Mitsubishi-jem EVO X, koji se očekuje za nekoliko meseci. Jednostavno, po ocenama ogromne većine, ovo je veliki promašaj za Subaru, naravno ako se pokaže da ove slike prikazuju pravi oblik nove Impreze a da da nisu samo fotošop američkog magazina. Kao što se vidi sa slika, radi se o hatchback verziji sa 5 vrata (dužine 4,42 metra i međuosovinskog rastojanja od 2,62 metra) a kasnije treba da se pojavi i  klasična limuzina sa 4 vrata, dužine 4,59 metra. U ovom trenutku za novu Imprezu WRX se pominje motor od 240 konja a kasnije bi trebalo da se ponudi i snažnija varijanta sa blizu 300KS. 




Changan CV11

28 Mar 2007 - 00:27 Noviteti Link

Ovo je Changan CV11, prvi samostalno razvijen MPV model kineske kompanije Changan, koja je poznata i kao partner japanskog Suzukija u Kini. Prvi primerak modela CV11 je sišao sa proizvodne trake 26. marta a kao prototip je debitovao još na salonu automobila u Šangaju, aprila 2003. godine. Changan tvrdi da je CV11 u pogledu stajlinga, performansi a naročito bezbednosti i voznih osobina daleko napredniji u odnosu na ostala vozila ovog tipa, koja se trenutno proizvode u Kini. Dimenzije ovog MPV-a sa 7 sedišta su : DxŠxV 4445 mm/1768 mm/1640 mm. Motor, za koga Changan tvrdi da je i ekonomičan i ekološki podoban, je 4-cilindrični, zapremine 2,0 litra sa 102kW/139KS i 186Nm.



Brabus Mercedes C klase

27 Mar 2007 - 03:30 Tuning Link

Posle Lorinsera i Brabus je predstavio svoju obradu novog Mercedesa C klase. Brabus nudi sportske pakete za povećanje snage kako za benzinske (C280 i C350) tako i za dizel (C200 CDI, C220 CDI i C320 CDI) varijante nove C klase. Najjača Brabusova C klasa (iz povećanog benzinskog 3,5 litarskog motora na 4,0 litra) razvija 244kW/332KS i 420Nm obrtnog momenta pri 4200 obrt./min. Performanse prate promene na motoru pa ubrzanje ove verzije do 100 km/h sada iznosi samo 5,9 sekundi a maksimalna brzina 275 km/h. Za dizelaše Brabus u ponudi ima tri PowerXtra performance kita za povećanje snage. Kod modela C200 CDI snaga je veća za 39KS a maksimalni obrtni moment iznosi 385Nm. Model C220 CDI sada raspolaže sa 143kW/195KS i 450Nm a najjači C320 CDI ima 48KS više i raspolaže sa 590Nm. Ovaj poslednji dizelaš do 100 km/h sada ubrzava za samo 6,9 sekundi i postiže 250 km/h. Naravno povećanje snage motora nije jedino što je Brabus uradio na novoj C klasi. Pored jedinstvenog aero body kita, koji C klasi daje agresivan izgled, Brabusova C klasa ima novo sportsko ogibljenje, novi izduvni sistem, kočnice i originalne točkove od 17, 18, 19 ili 20 inča. Ovi poslednji su sa gumama 235/30 ZR 20 napred i 265/25 ZR 20 pozadi. Unutrašnjost je Brabus oplemenio kožom i alkantarom a zanimljiv je detalj brzinomer izgraviran na 330 km/h, koji spada među dodatnu opremu.




Kia Ceed xR

27 Mar 2007 - 03:28 Top secret Link

Dok novi Ceed i dalje izaziva pažnju svojim proevropskim kvalitetom i garancijom od 5 godina, Kia planira i njegovu sportsku varijantu. Ovo su špijunske slike te sportske verzije sa imenom xR. Nezvanično se pominje da će ga pokretati Hyundai-jev 2,0 litarski 4-cilindarski motor sa oko 200KS. Na slikama se vidi i aero body kit sa prednjim i zadnjim difuzorom. Drugih informacija u ovom trenutku nema pa bi sve ostalo bilo samo nagađanje. Zanimljiva će biti i moguća reakcija iz Forda na ime xR, koji je Kia upotrebila za ovu varijantu Ceed-a. Naime Ford već decenijama koristi tu oznaku za sportske varijante svojih automobila.  



Nissan će uskoro u Evropi početi da prodaje model Tiida ali kako sada stvari stoje samo u centralnom i istočnom delu Starog kontinenta. Nissan planira da proda 30.000 Tiida godišnje, koje se proizvode u Meksiku a u nekim zemljama za ovaj model je inače u upotrebi i ime Versa. Cene još nisu precizno određene ali će se kretati između cena, koje važe za modele Note i Qashqai. Kao što smo rekli, Tiida se neće prodavati na zapadu Evrope ali je zato poznato u kojim će zemljama centralne i istočne Evrope biti u ponudi ovaj Nissan-ov novitet. To su : Bugarska, Hrvatska, Češka, Slovačka, Grčka, Kipar, Mađarska, Irska, Malta, Poljska, Rumunuija, Rusija, Finska, Slovenija, Ukrajina, Estonija, Letonija i Litvanija. Kao što vidite među njima nema naše zemlje ali to ne znači da se možda naš uvoznik (beogradski Renault Nissan Srbija) neće odlučiti da ovaj model ponudi i našim kupcima. Kako bilo, radi se o automobilu, koji u gami Nissan-a zauzima mesto Almere što znači da se nalazi u klasi VW Golfa, Peugeota 307 i Renault Megane-a. Tiida će se nuditi u 2 karoserijske varijante i sa 2 motora. Hatchback sa 5 vrata je dužine 4205 mm a klasična limuzina sa 4 vrata 4395 mm ali im je međuosovinsko rastojanje identično i iznosi 2600 mm. U ponudi će biti 2 benzinska motora, manji od 1,6 litra sa 110KS i veći 1,8 litarski sa 126KS. Prodaja treba da krene u junu ove godine.



AMG CL 65

26 Mar 2007 - 13:30 Noviteti Link

Ovo je prva fabrička slika najsnažnije verzije Mercedesovog modela CL, koji naravno potpisuje AMG a svetsku premijeru imaće na salonu u Amsterdamu za neki dan (traje od 29. marta do 9. aprila). Motor je V12 bi-turbo, zapremine 6,0 litara (tačnije 5980 ccm) i raspolaže sa 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta. Ubrzanje do stotke iznosi 4,4 sekunde a maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h. Holandski sajtovi su objavili i cenu za njihovu zemlju. Svih 302.500 evra....



Hyundai Genesis

26 Mar 2007 - 13:27 Concept cars Link

Hyundai je objavio i prve zvanične fotografije svog novog koncept automobila Genesis, koji će publici predstaviti na salonu automobila u New Yorku (počinje 6.aprila). Genesis najavljuje Hyundai-jev ambiciozan plan da se ozbiljnije umeša u borbu za kupce luksuznih limuzina, pre svega u Severnoj Americi. Zbog toga novi Genesis ima pogon na zadnje točkove a pokreće ga V8 motor, zapremine 4,6 litra sa preko 300KS (precizan podatak nije objavljen). Svoje ambicije Hyundai pokazuje već i dimenzijama Genesisa. Dužina mu iznosi 5000 mm, širina 1860 mm, visina 1490 mm a međuosovinsko rastojanje 2940 mm. Raspored težine iznosi 53:47 odsto a Hyundai tvrdi da je krutost karoserije bolja nego kod BMW-a serije 5 ili Mercedesa E klase. Genesis ubrzava do 60 milja na sat (96 km/h) za 6 sekundi a postiže 210 km/h. Osim pomenutog V8 motora Hyundai najavljuje da će se u Genesis ugrađivati i drugi motori kao što je npr. 3,8 litarski V6. Menjač je naravno automatski sa 6 stepeni prenosa. Od opreme, Genesis će imati Xenon svetla, Bluetooth konekciju, aktivni cruise control (tempomat), satelitsku navigaciju i sl. Koncept ima i ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti i 8 vazdušnih jastuka. Serijska verzija Genesisa se očekuje u drugoj polovini 2008. godine a cena će startovati od oko 30.000 američkih dolara za osnovni model pokretan 3,8 L V6 motorom.




Posle uspešnog starta sa modelom Caliber, američki Dodge će u narednih nekoliko meseci u Evropi, pa i kod nas, krenuti sa prodajom još dva nova modela. Radi se o terenskom, bolje reći SUV modelu Nitro, veoma američkog dizajna i limuzini srednje klase Avenger o kojoj smo već nekoliko puta pisali u proteklih nekoliko meseci. U Nitro, dužine 4,58 metra, ugrađuju se benzinci od 3,7 i 4,0 litra kao i common rail dizelaš od 2,8 litra sa 130kW/177KS i 460Nm obrtnog momenta. Da pomenemo i da je Nitro širok 1855 a visok 1775 mm. Nitro naravno ima i 4x4 pogon a na raspolaganju su ručni menjač sa 6 i automatski menjač sa 5 stepeni prenosa. Oba benzinska motora su V6 konfiguracije, manji od 3,7 L razvija 157kw/214KS i 314Nm a veći 4,0 litarski 194 kW/264KS i 360Nm. Potrošnja prvog je 13,1 a većeg 13,8 litra na 100 km naravno po fabričkim podacima. Ovaj snažniji postiže 200 km/h dok slabiji stiže do maksimalnih 190 km/h. Dizelaš sa 177 konja ima plafon od 182 km/h, ubrzava do stotke za 11,5 sekundi dok mu potrošnja iznosi 8,6 litara dizela na 100 km. Da dodamo da osnovna veličina prtljažnika Nitro-a iznosi 369 a sa preklopljenim sedištima skoro 2000 litara. Prodaja Nitro-a će kod nas početi veoma brzo i to po ceni od 29.900 evra sa PDV-om za baznu verziju. Drugi novi model Dodge-a jeste Avenger, prilično atraktivna klasična limuzina srednje klase sa pogonom na prednje točkove, koja je napravljena na osnovi Chryslera Sebring ali je od njega nešto jeftinija. Kod nas će se nuditi sa jednim benzinskim i jednim dizel motorom, oba sa 2,0 litra zapremine. Benzinac ima 115kW/156KS a dizelaš (poreklom iz VW-a) razvija maksimalnih 103kW/140KS pri 4000 obrt./min. Avenger je dugačak 4,85 metra, širok 1,83 a visok 1,5 metra. Zapremina prtljažnika mu iznosi 394 litra. Benzinac postiže 200 km/h, dizelaš 190 km/h, potrošnja za benzinca iznosi 10,2 litra dok se dizelaš zadovoljava sa 8,2 litra. Cene se za Avenger u Srbiji kreću od 19.900 evra sa PDV-om, koliko košta osnovni benzinac dok dizelaš startuje od 24.900 evra. Oba automobila, i Nitro i Avenger, DaimlerChrysler (vlasnik Dodge-a) izlaže naravno i na salonu automobila u Beogradu, koji je u toku.    




Nemački BMW predstavlja novi 2,0 litarski dizel motor u verzijama sa 143, 177 i 204KS. Prvi model, koji će imati tu čast da se u njega ugradi najsnažnija varijanta ovog motora, je BMW 125d a kasnije će doći na red i 325d i 525d. Tačna zapremina ovog motora je 1995 ccm što znači da najsnažnija verzija novog dizelaša sa 204KS ostvaruje odnos od 102,3KS po litri zapremine. Da se vratimo osnovnoj varijanti novog motora sa 143 konja. Ova verzija će se ugrađivati u BMW 118d a pomenutu snagu od 105kW/143KS ostvaruje pri 4000 obrt./min. a najveći obrtni moment od 300Nm ostvaruje u rasponu od 1750-3000 obrt./min. Srednja po jačini varijanta novog dizelaša razvija 130kW/177KS pri 4000 obrt./min. i najveći obrtni moment od 350Nm u rasponu od 1750-3000 obrt./min. Ipak najveću pažnju (s razlogom) zaslužuje najsnažnija bi-turbo verzija sa 150kW/204KS, koju ostvaruje pri 4400 obrt./min. i obrtnim momentom od 400Nm pri 2000 obrt./min. Motor je težak 161 kg a sa njim BMW 125d postiže maksimalnih 250 km/h a ubrzava do 100 km/h za 6,5 sekundi. Pritom potrošnja po fabričkom tvrdnjama iznosi samo 5,9 litara. 



DaimlerChrysler u hali 3 izlaže ultraluksuzni Maybach 62S, koji sa cenom od 700.640 evra (!) predstavlja najskuplji auto na ovogodišnjem salonu autombila. Sva sreća pa je to ukupna cena dakle već je uračunat i PDV ! Da podsetimo da je najjeftiniji auto na sajmu Zastavin Koral In 1,1 Ekonomik koga sa porezom treba platiti manje od 4000 evra. Vama prepuštamo zadovoljstvo računanja koliko popularnih Jugića se može kupiti za cenu jednog jedinog Maybach-a. Naravno oni, koji imaju para za Maybach, naše poređenje sa Jugom će smatrati neumesnim pa i neukusnim. Ali u zemlji u kojoj je prosečna plata 303 evra ovakve paralele su neminovnost. Ipak da se vratimo lepšoj temi tj. Maybach-u 62S dugačkom, kao što mu i ime kaže, celih 6,2 metra. Ono dodatno slovo S u imenu ovog modela znači Special što bi moglo da se protumači kao auto za specijalne, posebne kupce, koji osim para imaju i tako prefinjen ukus da im je i najveći Mercedes, onaj S klase, previše običan, svakodnevni auto. Takvi više vole da ih šofer vozi na poslovni sastanak dok oni uživaju u svim blagodetima luksuzne unutrašnjosti na kojoj bi mogli da pozavide i Bentley i Rolls Royce. Da pomenemo samo udobne fotelje sa najfinijom kožom, klima uređaj u 4 zone, detalje od drveta i karbon fibera... Od "običnog" Maybach-a 62, bez onog S u imenu, ovaj se Maybach vizuelno razlikuje po drugačijoj rešetki hladnjaka, novim 20-inčnim točkovima i duplom završetku izduvnog sistema. Razlika postoji i u motoru. Naime u odnosu na 550 konja u Maybach-u 62, 6,0 litarski V12 bi-turbo u Maybach-u 62S raspolaže sa 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta! Tako da težina od 3 tone ovom Maybach-u 62S ne predstavlja nikakav problem da postigne ubrzanje do 100 km/h za samo 5,2 sekunde (modelu 62 treba 5,4 sekunde) i maksimalnu brzinu od 250 km/h, koja je još i manja nego što bi mogla da bude. Naime i na ovom modelu su brižni Nemci postavili limitator za maksimalnu brzinu. Sa tolikom snagom i težinom ne izbenađuje podatak o veličini rezervoara od 110+14 litra. Ako ste pomislili da je Maybach 62S sa ovakvim motorom i performansama namenjen sportskoj vožnji, razmislite ponovo jer je ogibljenje ipak podređeno mirnijoj i udobnijoj vožnji.

foto : pressonline.co.yu