Jedan od Nissanovih evropskih premijera na salonu automobila u Ženevi jeste i novi crossover Murano. Iako agresivniji i sportskiji, izgled novog Murana se ipak ne razlikuje drastično od aktuelne verzije, tako da bi moglo reći da se ovde više radi o evoluciji dosadašnjeg modela (predstavljenog 2003.), uz dodatak nekih stilističkih detalja viđenih na Nissanu Rogue. Najveće promene su zadesile prednji deo automobila (nova svetla, maska, branik, hauba), dok se pozadi prvo primećuju nova LED svetla (nisu više ni onako vertikalna), a potom i modifikovani poklopac prtljažnika. Treba pomenuti i nove aluminijumske točkove i proširenja blatobrana (sa naglašenijim lukovima). Unutrašnjost je detaljno redizajnirana (izgleda ozbiljnije i kvalitetnije), udobnija i prostranija, a od opreme (bilo standardne bilo opcione) treba istaći dugme za start motora, DVD navigacioni sistem sa inkorporiranim muzičkim hard drive-om od 9.3GB, Bose audio sistem, Intelligent Key, priključak za iPod, kameru za vožnju unazad, grejana sedišta napred i pozadi, detalje od aluminijuma i drva, stakleni panoramski krov koji se proteže i iznad drugog reda sedišta...Standardna bezbednosna oprema obuhvata ABS, ESP (elektronska kontrola stabilnosti), traction control, frontalne i bočne vazdušne jastuke, kao i vazdušne zavese. Pokreće ga 3,5 litarski V6 benzinski motor (ima 4 ventila po cilindru) sa 265KS i 325Nm obrtnog momenta, uparen sa Xtronic CVT kontinualnom transmisijom (zaslužnom za brže promene stepena prenosa i manju potrošnju). Novitet je i tzv. Scratch Shield boja, koja sama sebe može da "isceli" od manjih ogrebotina. Inače, prodaja novog Murana na evropskom tržištu počinje u oktobru ove godine.

Osim modela TT sa 2,0 litarskim TDI dizelašem (o njemu više OVDE), Audi će na ženevskom salonu automobila predstaviti i dugoočekivanu serijsku verziju Audija Q7 V12 TDI, koji je u formi koncept vozila poznat već neko vreme. Novi Q7 V12 TDI quattro pokreće izuzetni 6,0 litarski TDI bi-turbo dizel motor sa svih 368kW/500KS i 1000Nm obrtnog momenta (dostupan već od 1750 obrt./min.). To će mu omogućiti ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 5,5 sekundi, ali će maksimalna brzina biti ograničena na "samo" 250 km/h. Motor već sada zadovoljava nove Euro5 norme, dok prosečna potrošnja iznosi 11,9 litara dizela na 100 km (menjač je šestostepeni automatik sa komandama za ručno menjanje brzina na trokrakom upravljaču). U odnosu na standardni Q7, ovaj V12 TDI quattro ima i agresivniji aero body paket, gde se pre svega ističe novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh, dorađena single-frame maska, novi zadnji branik sa integrisana dva ovalna završetka i aluminijumski točkovi od 20 inča (kao opcija nudiće se i oni od 21 inča). U paketu su još i Audijevo podešavajuće vazdušno vešanje i karbon-keramičke kočnice (napred su 8-klipna klešta, a pozadi 4-klipna), dok je pogon naravno quattro na sva četiri točka (odnos napred/nazad je 40:60, a kada zatreba veći deo snage se prenosi na osovinu sa boljom trakcijom). Što se interijera tiče, on je urađen u tipičnom Audijevom stilu, a ističu se sportska sedišta sa el. podešavanjem i grejanjem (presvučena Verano kožom u kojoj su i naslon za ruku i oplate vrata), multifunkcionalni sportski kožni volan, aplikacije od aluminijuma i karbona (drvo je opcija), pedale i odmorište za nogu od nerđajućeg čelika, DVD navigacioni sistem i Bose Surround Sound sistem (kao opcija u ponudi će biti i veliki panoramski stakleni krov, adaptivni cruise control, Audijev parking system sa kamerom za vožnu unazad, kao i sistemi Audi lane assist i Audi side assist). Audi najavljuje da će Q7 V12 TDI quattro moći da se kupi u drugoj polovini ove godine, ali se cena za sada ne saopštava.

Lotus Exige 270E Tri-fuel
Lotus je za posetioce 78. salona automobila u Ženevi pripremio iznenađenje u vidu modela Exige 270E Tri-fuel, čiji 1,8 litarski četvorocilindrični kompresorski motor može da koristi bilo koju mešavinu benzina, bioetanola i metanola. Pomenuti motor razvija 201kW/270KS pri 8000 o/min. i 260 Nm obrtnog momenta pri 5500 o/min., što je za 51KS (19%) i 45 Nm (14%) više u odnosu na standardni benzinski Lotus Exige S. Po fabričkim podacima Exige 270E Tri-fuel do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za 3,88 sekundi, dok je maksimalna brzina 158 milja na sat, odnosno 255 km/h.
Prema najnovijim informacijama koje su se proteklih dana pojavile na internetu, Porsche planira da sredinom 2009. godine obogati ponudu svog SUV modela Cayenne novom, dizel verzijom. Kako bi uštedeo na vremenu i novcu potrebnom za razvoj, Porsche će dizel motor pozajmiti od Audija, ali ne neki V8, V10 ili V12, već bi-turbo V6 agregat koji će razvijati više od 300KS. Ipak, iz Porschea još nema zvanične potvrde o Cayennu diesel, odnosno prema rečima njihovog predstavnika za javnost, ovo pitanje se još uvek razmatra i za sada o tome nije doneta konačna odluka. Inače, Porsche za 2010. godinu planira i Cayenne sa hibridnim pogonom, koji će biti ponuđen i u budućem sportskom sedanu Panamera.
Mercedes je najavio da će sredinom 2009. godine na evropskom tržištu lansirati model S400 BlueHYBRID, dok će Amerikancima ovaj automobil biti na raspolaganju u trećem kvartalu iste godine. Za pogon je zadužena kombinacija benzinskog V6 i elektromotora (sa litijum-jonskim baterijama), čija kombinovana snaga iznosi 220kW/299KS i 375 Nm obrtnog momenta. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,3 sekunde i maksimalnu brzinu od 250 km/h (elektronski ograničenu). Više međutim impresionira potrošnja od samo 7,9 litara goriva na 100 km, dok emisija CO2 iznosi 190 grama po kilometru. Posle S400 stići će i hibridni model S300 BlueTec HYBRID, koga će pokretati 2,2 litarski bi-turbo dizelaš u kombinaciji sa elektomotorom i litijum-jonskim baterijama (kombinovana snaga ovog modela iznosi 165kW/224KS i 560 Nm). Za sada nije precizirano kada će se S300 Bluetec Hybrid naći u prodaji, ni po kojoj ceni.
Popusti za Peugeot
Izvor : www.b92.net
Verano Motors (Vojvode Stepe 352, Beograd, tel. 011/3094-500,
www.verano.co.yu), generalni uvoznik i distributer Peugeota, 1. marta je započeo
sajamsku akciju kojom će biti obuhvaćeni najpopularniji modeli sa znakom lava. Do
početka Sajma popusti će važiti u svim prodajnim salonima kompanije Verano
Motors i kod ovlašćenih dilera. Tokom Sajma automobila, koji ove godine počinje
13. marta, a završava se 19. marta 2008. godine, potencijalni vlasnici će se o
popustima informisati na štandu kompanije Verano Motors.
Peugeot 107 1.0 sa 68 KS i nivoom opreme 1 moći će se kupiti po ceni od 8.830
evra. Peugeot 206 ONE LINE 1,4 E sa 75 KS, u sajamskoj ponudi sa popustom
koštaće 11.490 evra, dok za drugog predstavnika ove game – model Peugeot 206
Sedan 1.4 od 75KS treba izdvojiti 10.990 evra. Peugeot 206 će u URBAN
1.4E verziji sa 75KS zainteresovanim, potencijalnim vlasnicima biti na
raspolaganju po ceni od 12.490 evra. Peugeot 307 u 1.6 OXYGO varijanti sa
110KS prodavaće se po „sajamskoj“ ceni od 14.990 evra. Peugeot 407, auto za
menadžere i poslovne ljude, biće dostupan po ceni od 19.990 evra, i to model
407 1.8E Confort Pack. Ove godine kupce očekuju i povoljniji uslovi
finansiranja.
Ono što je bilo i najavljeno početkom decembra prošle godine, kada je potpisan Memorandum o razumevanju između Renaulta i AvtoVAZ-a (Lade), juče je i ostvareno. Naime, vodeći ljudi AvtoVAZ-a i prvi čovek Renaulta Carlos Ghosn, potpisali su u Moskvi ugovor o strateškoj saradnji, prema kojoj je francuski proizvođač za milijardu američkih dolara postao vlasnik 25% + 1 deonice AvtoVAZ-a. Ovaj ugovor ne predviđa samo Renaultovu kupovinu akcija Lade, već i razmenu tehnologija između dva proizvođača. Tačnije, strateško partnerstvo između ove dve kompanije podrazumeva da će Renault AvtoVAZ-u pružiti "know-how" u modernizaciji Ladinog proizvodnog programa, kao i neophodnu marketinšku podršku jačanju i promociji brenda Lada. S druge strane, Francuzi su ovim sporazumom sebi osigurali veliki udeo na rastućem ruskom auto tržištu. Naime, građani Rusije su u 2007. godini kupili oko 2,5 miliona novih automobila, a već 2011. ta brojka treba da dostigne svih 3,3 miliona vozila. Pojedini analitičari čak smatraju da će se to desiti i ranije, pa ne iznenađuje velika zainteresovanost stranih auto kompanija za ulaganje u rusku auto industruiju. Renault inače već ima svoju frabriku u Rusiji (Avtoframos, kapacitet 60.000 vozila, nedaleko od Moskve), u kojoj se proizvodi Renault Logan u verziji limuzine.
Bez obzira na mnogobrojne "sitnije" novosti (o njima više OVDE), najznačajniji novitet koji je Volkswagen pripremio za salon automobila u Ženevi (6. – 16. mart), bez ikakve sumnje je svetska premijera potpuno nove generacije legendarnog kupea Scirocco. Ovde i podsećanje da je i prvi Scirocco svoju premijeru imao takođe na salonu u Ženevi, i to 1974. godine. Posle prve dve zvanične slike, koje su pre vremena procurele na internet, evo i nekoliko novih, uključujući i prvu fotografiju unutrašnjosti ovog četvoroseda. Najavu izgleda novog Scirocca mogli smo inače da vidimo kroz studiju Iroc, predstavljenu 2006. godine na salonu u Parizu, kada su Volkswagenovi čelnici najavili da će novi Scirocco ličiti na Iroc, koji je izazvao pozitivne reakcije i novinara i potencijalnih kupaca. Ipak, uprkos privlačnom izgledu, serijski Scirocco nije toliko stilski atraktivan kao VW Iroc, budući da su dizajneri morali da "spuste loptu" i ublaže agresivnost kojom se odlikovao Iroc. To se pre svega odnosi na izostanak karakterističnog okvira maske hladnjaka i drugačije rešenog izgleda otvora za vazduh u prednjem braniku, kao i konvencionalnog duplog završetka izduvnog sistema, umesto daleko privlačnijeg rešenja na Irocu (po jedan trapezoidni završetak sa obe strane automobila). Još veći "rezovi" su napravljeni u interijeru, gde od izuzetnog izgleda Iroca nije ostalo ništa, pa bez obzira na sav kvalitet materijala, sportska sedišta i visok nivo završne obrade, unutrašnjost Sciroccoa u poređenju sa Irocom izgleda previše konvencionalno. Što se motorizacije tiče, Scirocco će (bar u početku) pokretati sledeći motori : 1,4 TSI sa 90kW/122KS i 200 Nm (ubrzanje do 100 km/h je 9,7 sekundi, maksimalna brzina 200 km/h, potrošnja 6,1 litar), sledi 1,8 TSI sa 118kW/160KS i 240 Nm (ubrzanje 8 sekundi, 217 km/h, potrošnja 6,5 litara), 2,0 TFSI od 147kW/200KS i 280 Nm (postiže 235 km/h, do 100 km/h mu treba 7,2 sekunde i troši 7,7 litara), kao i 2,0 TDI dizelaš sa 103kW/140KS i 320 Nm (do 100 km/h ubrzava za 9,3 sekunde, može do 207 km/h i troši 5,4 litre na 100 km). Novi Scirocco je inače dugačak 4,26 metra, širok 1,81 m, visok 1,40 m (međuosovinsko rastojanje iznosi 2,60 m), dok zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji iznosi 292 litre (sa oborenim zadnjim sedištima raste na 755 litara). U standardnoj opremi će se (između ostalog) nalaziti i ESP elektronska kontrola stabilnosti, ABS, aluminijumski točkovi od 17 inča, climatronic, kožni volan, a u ponudi će biti i DSG menjač sa duplim kvačilom i panoramski krov. Proizvodnja će se odvijati u VW-ovoj fabrici u Palmeli (Portugal), a u prodaji će se pojaviti ovog leta (cena u Nemačkoj će iznositi 21.750 evra za osnovni model).

Kia SOUL Burner : nova slika
Ovo je nova fotografija jednog od ukupno tri Kijina SOUL koncept automobila, koji najavljuju skori dolazak serijskog kompaktnog crossovera sa ovim imenom (pojaviće se pred kraj ove godine). Premijera sva tri SOUL koncepta će naravno biti održana na predstojećem salonu automobila u Ženevi (Genava Motor Show, od 6. do 16. marta), a na ovoj slici se nalazi SOUL Burner, koji predstavlja "lošeg momka" u SOUL porodici (veliki deo odgovornosti za to leži u ratničkom izgledu sa "tetovažama" na karoseriji i zanimljivim točkovima u crno-crvenoj kombinaciji boja). Kia tvrdi da će sa modelom SOUL startovati sa potpuno novim segmentom i time privući kupce, koji obično ne bi ni razmišljali o kupovini nekog od modela ovog korejskog proizvođača. Kia će naime za SOUL kupcima ponuditi skoro neograničene opcije za modifikovanje i individualizaciju automobila, što je strategija slična onoj koju je već primenila Toyota za svoj brend Scion.
Mercedes Vision GLK Bluetec Hybrid
Mercedes je još u januaru ove godine na salonu automobila u Detroitu predstavio dve koncept verzije svog novog kompaktnog SUV modela GLK (nazvane Vision GLK Freeside i Vision GLK Townside), a za salon u Ženevi (počinje sledeće nedelje) Mercedes je pripremio još jednu GLK studiju, zvanično nazvanu Vision GLK Bluetec Hybrid. Već iz imena se vidi najznačajnija karakteristika ovog automobila, tj. hibridni pogon, koji se sastoji od kombinacije 2,2 litarskog četvorocilindričnog turbo-dizel agregata i elektromotora. Kombinovana snaga iznosi 165kW/224KS i 560 Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 7,3 sekunde, maksimalnu brzinu od 215 km/h, potrošnju od samo 5,9 litara na 100 km i emisiju CO2 koja iznosi 157 grama po kilometru. Vision GLK Bluetec Hybrid je opremljen i Mercedesovom Bluetec tehnologijom (između ostalog podrazumeva oksidacioni katalizator, SCR katalizator, AdBlue rastvor i filter čestica čađi) i start-stop sistemom, pa ovaj koncept automobil već sada zadovoljava buduće EU6 standarde. Od ostalih Merdesovih caka, Vision GLK Bluetec Hybrid ima i Agility Control (omogućuje vozaču da sam podesi set-up ogibljenja, odnosno da izabere komforniji ili sportskiji način vožnje), Downhill Speed Regulation (Mercedesova verzija Hill Descent Control-a, odnosno automatskog održavanja prethodno određene brzine vozila prilikom spuštanja nizbrdo), Intelligent Light System (ILS), COMAND APS informacioni centar, HDD navigaciju, automatski klima uređaj THERMOTRONIC u tri zone. Mercedes Vision GLK Bluetec Hybrid je dugačak 4,52 metra (260 mm manje od Mercedesa ML, ali i 45 mm manje od konkurentskog BMW-a X3), stoji na aluminijumskim točkovima od 20 inča, ima mesta za 5 putnika i koristi veliki broj komponenti sa Mercedesa C klase. Inače, serijska verzija Mercedesa GLK će se na tržištu naći već ove jeseni.
Korejski Ssangyong (nama najviše poznat po terenskim vozilima originalnog dizajna) je objavio još nekoliko novih zvaničnih fotografija i video o svojoj novoj luksuznoj limuzini Chairman W, koja zamenjuje dosadašnji Chairman. Na slikama se primećuje prilična sličnost bokova novog automobila sa modelima BMW-a, što verovatno i nije slučajno, budući da na domaćem, korejskom tržištu Ssangyong namerava da konkuriše automobilima kao što su BMW serije 7, Lexus LS430, Mercedes S klase i Audi A8. Kako kažu u korejskoj kompaniji, "naš cilj je da konkurišemo ovim automobilima svetske klase, a ne velikim domaćim modelima." Pritom se pod pojmom "veliki domaći model" misli pre svega na novi Hyundai Genesis, koji se od januara ove godine prodaje u Južnoj Koreji. Biće zanimljivo videti kako će Chairman W proći "u sudaru" sa pomenutim BMW-om, Lexusom, Mercedesom i Audijem na tržištima izvan domaće Koreje, jer se planira komercijalizacija i u Americi. Chairman W je inače dugačak 5,11 metra, širok 1,90 metra, visok 1,50 metra, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2,97 metra (postojaće i produžena Limousine varijanta sa 5,41 metara dužine i međuosovinskim rastojanjem od 3,27 metara). Što se motorizacije novog Chairmana W tiče, Ssangyong će u njega ugraditi i 5,0 litarski V8 benzinac, uparen sa 7-stepenom 7G-TRONIC automatskom transmisijom, a pogon je 4-Tronic na sva četiri točka (u ponudi će biti i manji 3,6 litarski V6 motor). Chairman W će u opremi imati 10 vazdušnih jastuka, Harman-Kardon audio sistem i aktivni cruise control.


VIDEO : Ssangyong Chairman W
Švajcarski maloserijski proizvođač Peraves će domaći salon automobila u Ženevi (6.-16. mart) iskoristiti da javnosti ponovo prikaže svoj Monotracer, zanimljivo vozilo na dva točka, koje po navodima fabrike može da postigne 250 km/h, dok mu ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 4,8 sekundi. Monotracer ima mesta za dve osobe (koje naravno sede jedna iza druge), dok se vrata otvaraju u vis kako bi se obezbedilo dovoljno mesta za nesmetani ulazak/izlazak oba putnika. Peraves je Monotracer inače prvi put predstavio prošle godine, takođe na salonu u Ženevi, samo što je taj model još uvek bio u ranoj fazi razvoja. Ovu konačnu verziju Monotracera pokreće četvorocilindrični benzinski motor sa 96kW/130KS pri 8750 o/min. i 117 Nm obrtnog momenta pri 6000 o/min., čija potrošnja iznosi 3,6 litra goriva na 100 km (emisija CO2 je 85 g/km). Peraves se nada da će uspeti da plasira 100 primeraka Monotracera godišnje, i to po ceni od 52.000 evra.
Giugiaro Quaranta Concept
Quaranta Concept je novi futuristički sportski automobil sa
hibridnim pogonom, koji
će italijanska dizajnerska kuća Italdesign-Giugiaro javnosti zvanično
prikazati
sledeće nedelje na salonu automobila u Ženevi. Italdesign-Giugiaro ove
godine
slavi 40 godina rada, što je i razlog da je Quaranta i dobila ovo ime
(Quaranta
na italijanskom znači četrdeset). Ispod karoserije ovog automobila sa
mestom
"za tri odrasla putnika i jednu bebu", krije se Toyotin Hybrid
Synergy Drive hibridni sistem (kombinacija elektromotora i 3,3
litarskog V6 benzinca sa 268KS i 287 Nm obrtnog momenta), čija se snaga
prenosi na sva četiri točka (preko kontinualne CVT transmisije). Prema
navodima italijanske dizajnerske kuće, Quaranta Concept može
da postigne maksimalnu brzinu od 250 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h
traje
samo četiri sekunde, a autonomija mu iznosi do 1000 km. Quaranta
Concept se odlikuje i podešavajućim ogibljenjem, točkovima od 20 inča
sa Vredestein gumama (dimenzija 275/35 R20 napred, a 275/40 R20 nazad),
dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2620 mm.

Ariel Atom je i dosad bio poznat po odličnom odnosu snaga/težina, ali nova verzija sa 2,4 litarskim V8 kompresorskim motorom od 500KS (pri 10.000 o/min.) i težinom od jedva 500 kg (!) prevazilazi sve do sada viđeno. Drugim rečima, odnos snaga/težina kod novog Ariela iznosi fantastičnih 1000KS po toni! Motor je uparen sa sekvencijalnom šestostepenom transmisijom, a pomenuta težina automobila je ostvarena zahvaljujući, pre svega, karoseriji od karbon fibera. Ariel Atom V8 karakterišu i sistem za kontrolu proklizavanja, sistem launch control, veliko zadnje krilo, Dymag točkovi i Alcon 4-klipna kočiona klešta. Za sada nema podataka o performansma, ali ako Atom u verziji sa 300 konja postiže ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) za samo tri sekunde, lako je zamisliti šta može sa 500KS...U Arielu planiraju da proizvedu samo malu seriju ovog modela, čija cena će biti objavljena uskoro.
Posle one vesti o najskupljoj registarskoj tablici na svetu (o tome više OVDE), iz Abu Dabija stiže još jedna zanimljivost. Naime, ovo je jedini Mercedes G55 na svetu u koji je ugrađen 5,5 litarski kompresorski V8 motor iz Mercedes SLR McLarena i koji ovde razvija svih 720KS i 1100Nm. Dovoljno da ovaj G55 ubrza od 0 do 100 km/h za samo 4,2 sekunde...